Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zapomeňte na vlak, použijte raději auto, radí ministerstvo

Do práce jeďte raději autem. Takový vzkaz poslalo ministerstvo dopravy cestujícím, kteří si stěžují na časté zpoždění vlaků. Odpověď je to dvojznačná. České dráhy buď za nic nemohou a problém si má dotyčný vyřešit sám, nebo jsou služby drah nekvalitní a ministerstvo rovnou radí: nespoléhejte na ně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Henry.Dvorak

Vtipek

Znate tenhle?

Proc maji CD nastupiste z betonu?

Aby cestujici nezapustili koreny. ;-)

0/0
21.11.2007 19:08

Český pupek světa 2

Nejezdit-sabotovat-zrušit

!ČD darovat DB nebo francouzským drahám a ono to půjde a úředníka z MD vyhodit, po tom, co vrátí všechny výplaty z mejch daní!;-O

0/0
21.11.2007 10:33

cejkis

ČD = smrad a špína

:-©

0/0
20.11.2007 21:27

__XXXX___

Re: ČD = smrad a špína

spíš Čmoud a Dým ;-D

0/0
21.11.2007 8:52

Vilém Hynek Jarmila

Re: ČD = smrad a špína

čuňata a dementi ?

0/0
22.11.2007 10:09

doktor_bota

Ano, to je velmi přesné konstatování reality.

Pokud musím být někde ve stanovenou dobu, jezdím zásadně autem (vyjímku tvoří MHD v Praze, kde "něco" jede každých pár minut). Jet na jednání vlakem 200 km je společenská sebevražda - když budete mít smůlu, přijedete o dvě hodiny později a budete smrdět jak kanál. Jezdím vlakem rád (člověk nemá prakticky žádnou zodpovědnost) a celkem často - ale výhradně v případě, že nepotřebuju dojet na čas. Vím, že ČD jízdní řád, který si samy stanovují, nedokážou dodržet.

0/0
20.11.2007 20:41

Pan Navratil

.

Tož, to máš těžký. Autem se taky můžeš dostat na dálnici k bouračce a budeš tam jak kámoš, co jel Praha - Brno hezkých 6 hodin.

Cesta vlakem Brno - Praha - no problemo.:-/

0/0
21.11.2007 12:53

__XXXX___

Vy jste přeci naivní

Pro vysoké úředníky na ministerstvu jsou ti, jenž každodenně dojíždí do práce vlakem, společenský plebs. Vůbec je nezajímají nějaká zpoždění. To, že se ČD již asi 30. rokem vymlouvají na stavby koridorů a opravy tratí a kde nic tu nic, berou na lehkou váhu a místo tvrdejch pokut přistupují ke stále větším dotacím právě tohoto státního molochu. Sami si jezděj ve svejch Audinách a Medvědech po republice s modrým majákem na střeše. Jim to je jedno, a proto se nemůžete divit, že Vám poradí takovou "fajnovou" věc, koupit si auto a jezdit do zaměstnání individuálně (s podivem sleduji postoj strany zelených k tomuto tématu - žádné stanovisko). Neříkal bych ani ň, kdyby ta stavba koridorů probíhala 5 let a zpoždění byla zahrnuta do JŘ, ale co je moc, to je moc. Navíc nyní ČD zkrouhly jednu z největších cenových výhod - zrušily zvýhodnění zpátečních jízdenek, takže teď nebude 1 cesta vlakem stát 3x víc než autobusem, ale tam a zpátky to bude zrovna tak drahé. Navíc dráhy dostanou další dotace..

0/0
20.11.2007 20:26

juraj1118

To jsme vyspělý stát.

Rád bych věděl za co soudruh ministr a spol.berou peníze. Asi tak jako ostatní politici,za flákání se ve funkcích a hrabání do koryta! No,když mají v čele vlády takového exota,tak se není čemu divit.8-o

0/0
20.11.2007 17:39

dislektik-idnes si na mě zasedla

no výborně hlavně že tady každý křičí KAMIONY NA KOLEJ

RvRvRv ČD jděte do (Y)

0/0
20.11.2007 17:28

Ironhouse562

Nové jízdné?

Koukám na nové jízdné. Poradí někdo jakou slevu vybrat (pokud nějaká existuje) pokud jezdím Kolín Praha a zpět každý den. Vzdálenost Praha Kolín je 62 km.

Zpáteční jízdenka stoupne ze 117 Kč na 148 Kč (nehoráznost za tu kvalitu a přesnost), Kilometrická banka použít nelze (minimální odečet je 100 km) tak ted co zbývá?

Apropos proč je ten systém slev tak neuvěřitelně složitý a absolutn neprůhledný?

 

0/0
20.11.2007 16:48

_Aleister_

Re: Nové jízdné?

;-)trvá interval jízdy ještě 1hod. jako za mých stud. let? jestli jo, tak je levnější a rychlejší jet ve 2 autem...

0/0
20.11.2007 17:01

Ironhouse562

Re: Re: Nové jízdné?

autem jsem docela často jezdil (sám). Dojíždím ale do centra Prahy a tak jet autem až do práce je dost nepraktické (parkování, průjezd Prahou), a když auto nechám na Čerňáku tak mě čeká 30 minut metrem. Takže výsledek je skoro stejný jako vlakem.

Vlak pokud jede (málo kdy) je v Praze (na hlaváku) za 50 min. Když jedu autem tak jsem v práci také za 50 min. 

0/0
20.11.2007 17:08

Pan Navratil

.

That's easy one. Přestěhuj se do Prahy, zbyde ti 2960 Kč měsíčně.

0/0
20.11.2007 17:07

Ironhouse562

Re: .

Do Prahy se stěhovat nechci. Chci mít RD a ne žít v paneláku. Navíc splátka hypotéky na panelák by vyšla na to samé co splátka nového RD.

Nemám to štěstí že bych měl možnost bydlet v regulovaném nájmu za 2500 měsíčně.

0/0
20.11.2007 17:11

Pan Navratil

Re: Re: .

Tak pracuj v Kolíně.

A nebo holt budeš muset překousnout realitu.

0/0
20.11.2007 17:23

mar_svo

Smluvní přepravní řád ČD

303. Jestliže nebyl cestující ve veřejné osobní železniční přepravě přepraven včas nebo nebyl přepraven vůbec, nemá právo na náhradu škody vzniklé jako důsledek neplnění přepravní smlouvy.

co víc dodat, maji to ošefované :-©;-O;-€

0/0
20.11.2007 16:22

rychloslimejs

Re: Smluvní přepravní řád ČD

jo jo, a politici jim jdou na ruku. Onehda jsem jel Cassoviou ze Slovenska. Zpozdeni 5 hodin. Reklamoval jsem to, bylo mi receno, ze pri zpozdeni mezinarodnich vlaku musi byt cena prepravy jednim smerem na osobu vice jak x EUR, ja zaplatil za jeden smer i s autem rozpocitano na osobu "jen" asi 1.000 Kc, vim, ze jsem to pocital a vyslo mi, ze bych musel jet nekde z Moskvy, abych mel na slevu narok. To nemluvim o zmatku pri nakladani. A jen pro zajimavost k tem kecum, ze zpozdeni vznika za nasimi hranicemi, az na Moravu vlak jel nacas, 5 hodin jsme nabrali od Olomouce. Pry stavebni prace.

0/0
20.11.2007 16:29

Pan Navratil

Re: Re: Smluvní přepravní řád ČD

Ano, stavební práce. To se zeptejte našich debilních úředníků od poslanců přes minfin až po blbouny z dráhy, proč je největší stavební ruch teď, když je zima, mokro a tma.

0/0
20.11.2007 16:33

__XXXX___

Re: Re: Smluvní přepravní řád ČD

Jo, taky mě rozesmál výrok, že za to nemůžou ČD, ale zahraniční dopravci. Takovej rychlík z Pardubic do Liberce třeba přes cizinu nejede a stejně mnohdy nabírá i 30 minutová zpoždění ;-DR^

0/0
20.11.2007 20:09

Clar

.

No je to hustý.... Dojíždím cca. 30 km do Prahy. Dráhy zrovna kopou koridor na Budějovice, takže celý léto jezdily vlaky úplně příšerně. Dát si cestu ve vomláceným, smradlavým panťáku s půlhodinovým zpožděním, ve vlaku narváno, páčto minulej vlak vynechali a do toho asi 100 na nulou... Jen pro velmi otrlé. Když jedu autem, tak je to nevyzpytatelný úplně stejně. Díky dopravní situaci v Praze nejde absolutně odhadnout, jak dlouho člověk zrovna pojede... Někdy jakž takž, někdy chytí pár kolon a je to stejně na pytel... Za 10 le jsem vyčerpal snad všechny možnosti objíždek přes nejzapadlejší okresky a dneska se nedá jezdit ani přes ně. Praha potřebuje okruhy, pak se snad o ježdění autem dá mluvit. Takhle je to spíš stání.

0/0
20.11.2007 14:57

Šamot

Re: .

Praha potřebuje dokončit výstavbu železnice. V tom je budoucnost, ne v budování okruhů, co pak v jednom autě jede jen strejc. Co se za 5O let (1939-1989) u železnice zanedbalo, to se za 18 let nedá stihnout.

0/0
20.11.2007 15:04

Clar

Re: Re: .

Totéž platí ale i pro ty auta. Uznávám, že auto s jedním strejcem je o ničem... Já jezdím s drahou polovičkou a to je eště mnohem horší, když jí chci přiblížit k její práci a pak jet do svý, těch celkovejch 45 km jedu kolikrát i dvě hodiny.

0/0
20.11.2007 15:13

jan-maria

Re: Re: .

Všude samej Šamot ... sa mej ša mot ... všude samej šamot ......

0/0
20.11.2007 15:30

QT1

Re: Re: .

Během několika hodin přijede do Prahy jen po dálnicích několik set tisíc aut (zdroj MD, využití dálnic v čase). I kdybych připustil, že v každém sedí jen jeden člověk (průměr bude dva, ale řekněme že čistě teoreticky tedy jen jeden), tak kolik vlaků by bylo potřeba, aby přepravili stejné množství cestujících? A to pomíjím fakt, že ne v každé díře je vlak, takže nějak by se na ten vlak museli dostat (když už nic jiného, tak pěkné zdržení).

Nic proti železnici, tam kde funguje, tam části lidí pomáhá, ale takovou kapacitu, aby převzala osobní automobilovou dopravu, nemají ani vlaky a už vůbec nástupní a výstupní stanice ani MHD v Praze, aby je pak rozvezla.

To je stejně naivní, jako když se říká kamiony naložit na vlak. Ano, bylo by to hezké, jenže rozdíl v kapacitě je tak obrovský, že to by železnice nepojmula ani teoreticky.

Potřeba je obojí, okruhy, železnice/rychlodráhy a propojit to s metrem.

0/0
20.11.2007 17:30

Trent-R

...

No na jednu stranu, je to přesně zákon ekonomiky, službu která vám nevyhovuje prostě nevyužívejte. Ovšem radit lidem "aby teda tím vlakem nejezdili", no to je opravdu kultivované myšlení....vše je převrácveno naopak a místo abychom se nsažili zlepšovat kvality služeb, ještě se zákazníkovi vysmějeme....

0/0
20.11.2007 14:55

Kocourek69

Tak ODS to

ministerstvo dopravy tedy vede... To by jeden zvracel. Co ale také čekat od ODS jiného že?

0/0
20.11.2007 14:42

Cácorka

panderáda jen 10 min.

R 703 Šohaj

 směr jízdy  Veselí n.M.  informace ze stanice  Roztoky u Prahy []  skutečný čas  20. 11. 2007 14:24 (odj.) pravidelný čas  14:13 (odj.) poloha  11 min. zpoždění  informace vystavena  20.11.2007 14:25:47

Upozornění:

Všechny informace jsou podávány bez záruky. Velikost zpoždění vlaku se může mezi stanicemi, které informaci o jízdě vlaku podávají, za určitých okolností změnit.

0/0
20.11.2007 14:26

Cácorka

držte mi palce

za chvíli jedu domů VLAKEM :-/;-) 

0/0
20.11.2007 14:24

m.o.n.e.t.t.e

Re: držte mi palce

hmmm, tak to ja az asi tou Cassoviou ve 20:02.... Preji pevne nervy, nesmradlavy vlak a prijemne pruvodci;-D

0/0
20.11.2007 14:26

Ironhouse562

Re: Re: držte mi palce

Tak ja dnes teke jedu Cassoviou, takže se těším na další bohaté zážitky na poznávacím zájezdu polí a mezí.

Věřím že tak jak už je v Cassovii dobrým zvykem bude ve vlaku i dostatek pasažérů kteří budou ve vlaku pořádat pravidelné alkoholové orgie a průpovídkami budou bavit ostatní spolucestující.

0/0
20.11.2007 16:03

jpanther

Jak je to se 422

 Ze Slovenska přijel za uplynulých 28 dní 1x zpožděn 18 minut a 22x včas Zbytek byl do 10 minut. Za výmluvu, že za to nemůžou ČD bych také dotyčného vyhodil. Jestliže mezi Mosty u Jablunkova a Kolínem nenasbírá zpoždění jen ve 4 dnech z 28, pak by se soudruzi měli zamyslet a přípojné osobní vlaky posunout, aby stíhaly v Kolíně vlaky z Brna, které mají zpoždění jen v 10% případů. Vzhledem k tomu, že jedou dva, pak je 98% šance, že se cestující dostanou do zaměstnání včas. Ovšem záhadou, kterou by mělo ministerstvo objasnit je, že když jedou 4 noční vlaky, čím získají tak nehorázná zpoždění proti vlakům, které jedou přes den po ucpaných tratích.

Do doby, než se toto začne řešit (2-10 let) nezbyde dotyčnému nic jiného, než vzít gumokola a dojet si do Kutné Hory na R612 Brno-Praha.

Řešením by bylo, kdyby za zpoždění platily dráhy cestujícím podle tohoto klíče: 5min=5%, 10min=10%,... 120min=120%. Tomu bych říkal tržní systém. Od 100 min zpoždění by cestující jel zadarmo.

0/0
20.11.2007 13:55

Ulrich

Re: Jak je to se 422

Cože? Ten vlak opravdu přijel ve 22 případech z 28 na čas? To je zázrak. Nevídané.

0/0
20.11.2007 14:02

Šamot

Re: Jak je to se 422

Nevím, kde berete údaje, ale R 422 Košice - Praha měl za posledních 28 dní v Kolíně zpoždění 4x do 5min, 7x do 10 min, 2x do 15 min, 4x do 20 min, 6x do 30 min a 4x do 60 min. Jak chcete na tento rozptyl udělat přesný jízdní řád?  Údaje viz http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa. V podstatě mu z ministerstva odpověděly nediplomaticky, ale správně. Rychlík z Košic není vhodný na denní dojíždění do Prahy. Na dojíždění od Kutné Hory jedou ráno v hodinovém taktu 4 rychlíky, od 4:59 do 7:59. Určitě přesnější - opět viz http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa 

A řešení, vracet zpět za zpoždění? Pokud vznikne zpoždění z viny Českých drah? Proč ne. Ale pokud vznikne z titulu stavební činnosti, a že jí je na úseku Čadca - Praha dost, to vše je již několik let záležitostí Správy železniční dopravní cesty, železniční obdoby správy silnic. 

0/0
20.11.2007 14:22

m.o.n.e.t.t.e

Re: Re: Jak je to se 422

tak at tam ten rychlik nestavi, kdyz  neni vhodny na dojizdeni, ne?

0/0
20.11.2007 14:25

Šamot

Re: Re: Re: Jak je to se 422

Proč by nestavěl? Jsou cestující, co chtějí taky vystupovat.

Je několik možností řešení  - jezdit umíněně R 422 a psát dopisy na ministerstvo. Nebo si vybrat po zkušenostech jiné vlaky a změnit si pracovní dobu. Pokud si nechci změnit pracovní dobu, jezdit umíněně R 422 z Košic a psát dopisy na ministerstvo. A tak pořád dokola.

0/0
20.11.2007 14:39

m.o.n.e.t.t.e

Re: Re: Re: Re: Jak je to se 422

Kteri zamestnavatele umoznuji zmenu pracovni doby o hodinu??? ja jsem si ji kvuli vlakum zmenila, ale jen o pul hodiny.

0/0
20.11.2007 14:41

Pan Navratil

.

Ti lepší rozhodně. My začínáme 7-9 podle toho jak se komu chce.

0/0
20.11.2007 15:04

Andee

Re: .

Ono taky záleží, co děláš... ne všude je takový systém možný...:-/

0/0
20.11.2007 15:11

Pan Navratil

Re: Re: .

Hm, to ale není problém ani můj, ani Českých Drah.

0/0
20.11.2007 15:35

Mesiee

Re: .

No pokud pracuješ u ČD a začínáš mezi 7-9 lecos to vysvětluje.Nebo kdyby jsi měl vlastni obchod težko by jsi napsal otevírame mezi 7-9.Imho jizdní řad by se mel dodrzovat ne?

Nad nikoho se nepovysuj pred nikym se neponizuj:-P

0/0
20.11.2007 17:34

angr

Re: Re: Re: Re: Jak je to se 422

si vystoupěj ve Volyni, né?

0/0
21.11.2007 19:13

Kotec3

Re: Re: Jak je to se 422

Jednalo se o zpoždění ze Slovenska (na příjezdu do ČR). Pisatel vyslovil pochyby, proč se vymlouvají na mezinárodnost vlaku, když jeho zpoždění vzníká výhradně v ČR

0/0
20.11.2007 15:44

ofisar

Re: Re: Jak je to se 422

Jo tak dneska z Kutné Hory vlaky opravdu "taktovaly", vlak 4.59 nejel vůbec, a jako nejbližší spoj nabízel místní rozhlas osobák v 5.21, ovšem zapoměl k tomu dodat, že má 25 minut zpoždění! Na druhou stranu musím říct, že ČD vypravily z KH mimořádný motorák, takže jsem stihl v Kolíně jiný vlak, protože měl 15 minut zpoždění. K dovršení všeho jsem si dneska přečetl, kolik mne bude stát jízdenka podle nového tarifu a nemít to z Prahy tak daleko, tak snad jdu domů raději pěšky!

0/0
20.11.2007 15:49

QT1

Re: Re: Jak je to se 422

Cestujícímu může být jedno, proč vznikne zpoždění, ten si kupuje jízdenku od ČD, tak ať si to ČD vyřídí s tím, kdo zpoždění způsobil. A že se staví a zpoždění je tam celý rok téměř stejné, to se dá započítat do jízdního řádu.

Mimochodem, mám zkušenosti z Brna a Prahy (hl. n.). Z těchto nádraží ve špičce dokáže jen málokterý vlak odjed včas. Chápu, není kapacita na trati a přetížené je i nádraží, ale když je to zpoždění pravidelné, proč to zase není opraveno v jízdním řádu?

Železnici i přes různé rušení spojů je i kvůli stavbám přetížená, nemá moc kapacity v rezervě, to je podobné jako u aerolinek, i vlaky nemají dnes často volný slot, ale jen ČD se tváří, že je vše v pořádku, zpoždění do 15 minut neberou jako zpoždění a ještě to skoro svedou na cestující...

0/0
20.11.2007 17:35

honzik_janulik

Proč

se do téhle diskuze soustavně montují lidi, kteří tvrdí, že ve vlaku 10 a více let nejeli?? Ti tady nemají co dělat, diskuze je pouze pro zainteresované strany ;-D;-D;-D! Ať si jdou leštit do garáže plechovku a nadávat na cenu nafty do sekce "Auto"!!

0/0
20.11.2007 13:54

Ulrich

Re: Proč

No počkej. Zainteresovaní jsou všichni, kteří mají vůči státu negativní saldo ( odvádějí mu více než dostávají ). Ti totiž alikvotně dráhy dotují.

0/0
20.11.2007 13:58

honzik_janulik

Re: Re: Proč

Tak to jsou tad asi všichni...

0/0
20.11.2007 14:32

Darik H

Re: Proč

Mozna proto, ze je stve kam jdou penize i z jejich dani!

0/0
20.11.2007 16:39

Ulrich

Dráhy privatizovat, zrušit státní dotace, zavést volné ceny.

Hotovo, amen.

0/0
20.11.2007 13:38





Najdete na iDNES.cz