Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velkorysost neměla být na místě, říká o revoluci Pánek

V roce 1989 patřil student Šimon Pánek k vůdčím postavám revolučního dění. Do politiky však nevstoupil, i když jej lidé ve volbách zvolili. Dodnes neví, zda udělal dobře. Jistě ale ví to, že se vůči starému režimu mělo postupovat rázněji a ne podle hesla "nejsme jako oni".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lisen

Velkorysost nemela byt na miste, rika o revoluci Panek...

Šimonům pořád ještě nedošlo, že velkorysý byl především minulý režim, který potáhl převrat sametem. Kdyby mu chyběla velkorysost mohl s převratem i s Šimony zatočit jako na Tien an Men.[>-]

0/0
16.11.2007 16:23

kremsa

Re: Velkorysost nemela byt na miste, rika o revoluci Panek...

Máte naprostou pravdu. Jenže když si přečetete odpovědi pana Šimona Pánka pozorně, tak zjistíte, že ta velkorysost, kterou on kritizuje, se vůbec netýká listopadu 1989 ani nejblíže následujících týdnů a měsíců, ale spíše následujících let: "... tolerování minulosti, umožnění komunistické straně jít do voleb, nebyli jsme schopni pojmenovat, vyšetřit, zvážit, ...". Tak, jak on to říká, je to v pořádku. To jen hloupý redaktor MFD to vytáhl do titulku celého rozhovoru, a navíc nesprávně vztáhl tu velkorysost k revoluci, což pan Pánek vůbec neřekl, namísto k následujícím rokům, jak pan Pánek řekl.

0/0
16.11.2007 17:18

wcbaba

Pánek, není to ten známý revolucionář

co dneska kšeftuje s humanitární pomocí a vzdal se kdysi mandátu dřív než na něj mohlo prasknout, že spolupracoval s Stb ?

0/0
16.11.2007 15:23

barbudo

Re: Pánek, není to ten známý revolucionář

... zmiňované heslo "nejsme jako oni" vykřikoval v čele průvodu milovník SSSR  StBák Štětina ...

... dnes komerční antikomunista ...

0/0
16.11.2007 15:26

barbudo

Trochu odvážné ...

... prohlásit, že ty smrady na ulicích měli tenkrát rozstřílet tanky ...

0/0
16.11.2007 15:16

celtic

po bitvě je každý generálem....!

:-/

0/0
16.11.2007 15:13

Josefaprav

Re: po bitvě je každý generálem....!

také si každý nese v torně maršálskou hůl :-)

0/0
16.11.2007 18:16

Králík z klobouku

Žij v přítomnosti, Šimone

Jo a jestli Pánek chce být nekompromisní, tak ať nepřivírá oči nad dnešním pošlapáváním demokracie. Zvůle má stejnou podstatu za každého režimu, ale lépe se jí daří v těch režimech, kde se o ní nesmí mluvit.

0/0
16.11.2007 15:09

Králík z klobouku

Komunisti si to mysleli taky

Velkorysost nebyla na místě? Někteří komunisté a estébáci si to tehdy mysleli taky. Nebýt toho, že se na obou stranách tehdy našlo dost rozumných a velkorysých lidí, nemusíme teď vzpomínat na velký pražský masakr kontrarevolučních protisocialistických sil.

A kdyby tehdy bylo komunistům zakázáno kandidovat ve volbách, tak by teď měli třikrát větší podporu než mají.

0/0
16.11.2007 15:06

Petr PATRYK

Re: Komunisti si to mysleli taky

Masakr by vyvolal reakci, takze by na tom komuniste prodelali.

Pokud by komunisticka strana byla zakazana, tak by mela nulove preference i podporu, podobne jako dnes zakazany nacionalismus. Obe ideologie totiz nasleduji ti nejprimitivnejsi, kterym staci rict, ze je neco spatne, aby to nevolili. Naproti tomu demokraticke strany nestaci zakazat.

0/0
17.11.2007 12:18

regano

..hlupáku Pánku..

..velkorysost byla na místě,zde nabyla 50.léta a jejich zločinci..prostě byl jiný režim,jinak ho nehájím..Velkorysost mnohému zabránila,zprůchodnila,pomohla.Svět ji ocenil nálepkou SAMETU a stali jsme se vzory nenásilných přechodů pro ostatní,což historie převratů nezná.Namístě neměla být slabost a důslednost v uplatňování lustračního nezákona ze strany ODS,předávání ekonomické moci nomenklaturákům jako Stehlíci,Junkové,Soudkové,estébáckým kádrům a spol.vládou a exekutivou pod vedením ODS.ODS založila na špinavá peníze,neprůhlednou privatizaci,zrod nové oligarchie z řad STB a KSČM..Mnohým se to špatně poslouchá,ale problé´m netkví v historii dávné,ale velice blízké..a viníci jsou adresní..jen mít oči ,rozum,přehled a používat to..Jinak Pánek je extremista a hlupákk..se Štětinou patří do blázince..

0/0
16.11.2007 15:03

prazakm

Re: ..hlupáku Pánku..

Občas nechápu, do čeho všeho se to dostalo tolik mozku, aby to klepalo komentáře na netu.

0/0
16.11.2007 15:05

kremsa

Re: ..hlupáku Pánku..

Ty Vaše urážky pana Pánka mi připadají hnusné a ubohé, i když jinak bych s Vámi povětšinou souhlasil. Pan Šimon Pánek je statečný a poctivý člověk, jehož si nesmírně vážím, i když s tou "velkorysostí" zde trochu ujel.

0/0
16.11.2007 15:59

vampiros

Velkorysost nemela byt na miste, rika o revoluci Panek...

...aneb po bitve je kazdy general

0/0
16.11.2007 14:18

Ccecil

Re: Velkorysost nemela byt na miste, rika o revoluci Panek...

no, jenže on nemoralizuje. On to myslí jako kritiku na sebe a to je jiná.

0/0
16.11.2007 15:02

clickman

Pujc si mozek a ne prives troubo

vladimir.kalivoda@klikni.cz

0/0
16.11.2007 13:43

clickman

Pro ty chytraky po de mnou

co jste udelali VY pro lidi ??? ;-€

0/0
16.11.2007 13:41

richu_ch

to je sice hezke, ze chlapec "humanitarne pomaha",

ale nevytvari zadne hodnoty ... takze se chova socialisticky: penize vybere, a pak prerozdeli.

Ja mam radsi lidi, co hodnoty vytvareji a sami si zalozi nejakou tu "nadaci".

0/0
16.11.2007 12:54

r72

Re: to je sice hezke, ze chlapec "humanitarne pomaha",

Nějak ti uniká, že hodnoty nejsou jen materiální(finanční) povahy. To samé by jsi pak mohl napsat o doktorech, právnících...Společnost tvořena jen materiálními věcmi je konzumní společnost. Lidé v ní sice mohou být materiálně bohatí, ale ve skutečnosti jako lidé ochuzeni. 

0/0
16.11.2007 13:17

Víťa Jakoubek

Re: to je sice hezke, ze chlapec "humanitarne pomaha",

nesouhlasím, že  "...nevytváří žádné hodnoty..." Záchrana života není hodnota před smrtí hladem nebo nemocí není hodnota? Jsem rád, že jsou lidi jako Šimon Pánek, kteří se odevzdali práci pro druhé a ne pro sebe jako většina zbohatlíků a rádoby podnikatelů.

0/0
16.11.2007 13:19

iuos

hmm

ono to zachraňování od smrti hladem může být časem kontraproduktivní...

0/0
16.11.2007 13:44

habit

Re: to je sice hezke, ze chlapec "humanitarne pomaha",

... to je jako tvrdit, že jedině dělník vytváří hodnoty, protože jsou za ním vidět konkrétní výrobky... jsem taky spíš materialista, ale zdravá společnost potřebuje i takovéhle "idealisty", kteří dokážou pomoct tam, kam standardní společenské mechanismy nedosáhnou...

0/0
16.11.2007 13:27

zlababa.dvur

Re: Re: to je sice hezke, ze chlapec "humanitarne pomaha",

Idealista? Já vidím spíš parazita, který si svou celoživotní živnost založil na neštěstí druhých, a sám si utrhává "desátky" z příspěvků solidárních.

0/0
16.11.2007 13:35

Flat Vamp A.V.T.

Re: Re: Re: to je sice hezke, ze chlapec "humanitarne pomaha",

...já bych se ptal spíč těch lidí, kterým Člověk v tísni pomohl. BTW: také pomáháš potřebným, že si tady tak otvíráš hubu?

0/0
16.11.2007 13:50

Víťa Jakoubek

Re: Re: Re: to je sice hezke, ze chlapec "humanitarne pomaha",

On nevybírá žádné finance proti vůli dárce narozdíl třeba od státu. Navrhuješ jiný systém nebo bys nikomu nic nedal ať se každý stará podle hesla za své neštěstí si každý může sám?

0/0
16.11.2007 13:54

zlababa.dvur

Re: Re: Re: Re: to je sice hezke, ze chlapec "humanitarne po

Jde o to jestli by lidé dobrovolně přispívali, kdyby věděli, že přes 30% příspěvků skončí v kapsách těchto "dobrodinců".

To se to krásně pomáhá, když sám nedělá nic, a jen přehazuje peníze od druhých.

Takovéto "humanitární" organizace jsou obrovským pokrytectvím.

0/0
16.11.2007 15:18

albert10

Re: Re: Re: Re: Re: to je sice hezke, ze chlapec "humanitarn

Tvoje příspěvky jsou plodem hloupost kombinované se závistí. A jen pro informaci, žádná slušná neziskovka nemá náklady 30 procent z vybraných peněz, ale podstatně míň.

0/0
16.11.2007 15:31

Flat Vamp A.V.T.

Re: to je sice hezke, ze chlapec "humanitarne pomaha",

...větší blábol aby jeden pohledal.

0/0
16.11.2007 13:48

tomas68

Re: to je sice hezke, ze chlapec "humanitarne pomaha",

Ano? A co jste vytvoril a jak jste pomohl vy? Pochlubte se.

0/0
16.11.2007 19:40

PetroleumLampoIdorablo

Co nám řekl?

že má svý jistý, má svou partu a že jste mu ukradeni, neboť z jeho výšin jsou ty vaše problémy tak nějak rozostřené a tedy jenom drobné vady pod rozlišovací schopnost

dobrá, ale nač ten rozhovor?

0/0
16.11.2007 12:47

Reinkarnace Obraceče kalendáře

.......

Po práglu jsem viděl viset plakáty kde někdo chtěl tohohle člověka dostat na Hrad .....:-)

0/0
16.11.2007 12:13

pujcovnaprivesu

MODROU TOTALITU

a její okrádání ale určitě nikdo tenkrát nechtěl.

0/0
16.11.2007 11:34

el_moscardon

Re: MODROU TOTALITU

Se přestěhuj do Běloruska jesi ti tady něco nevoní a chceš straý dobrý časy...

0/0
16.11.2007 11:37

PetroleumLampoIdorablo

Re: Re: MODROU TOTALITU

nemáš právo vyslovovat tyhle názory, jsou úplně stejného ranku jako posílání těch či oněch do plynu anebo doporučení Stb k asanaci

0/0
16.11.2007 12:49

clickman

Re: Re: Re: MODROU TOTALITU

ale ma PRAVDU

0/0
16.11.2007 13:42

Todd Berrttuzzi

Re: MODROU TOTALITU

Jistě. Tenkrát si všichni přáli koalici ČSSD a KSČM s Falmerem a Rokem v čele. R^

0/0
16.11.2007 11:42

pujcovnaprivesu

Re: Re: MODROU TOTALITU

Rozhodně si nikdo nepřál modré okrádání a tunelování.

0/0
16.11.2007 11:43

Todd Berrttuzzi

Re: Re: Re: MODROU TOTALITU

Jistě. Tenkrát si všichni přáli koalici ČSSD a KSČM s Falmerem a Rokem v čele. R^

0/0
16.11.2007 11:44

pujcovnaprivesu

Re: Re: Re: Re: MODROU TOTALITU

Nikdo si nepřál,aby se tu okrádali občané ČR,teda až na modré a jejich příznivce.

0/0
16.11.2007 11:58

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Re: MODROU TOTALITU

Okradani obcanu? Co mate na mysli? Treba to ze schopni lide musi zivit ubozaky a dusevni chudaky jako jsi ty? To ze musim ze sve vyplaty platit mnohanasobne vyssi (jak financne tak procentualne) dane? Okradanim myslite to, ze hromada cikanu a podobnych dostava penize za nic? Okradanim mate na mysli cpanim penez do problemovych mensin, zatimco na normalniho prumerneho cloveka se kazdy vykasle? Melete nesmysle

0/0
16.11.2007 12:01

Sámer Hnissa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: MODROU TOTALITU

;-D;-DR^

0/0
16.11.2007 12:03

pujcovnaprivesu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: MODROU TOTALITU

Nesmysl je ten tvůj příspěvek vážený ,,chytráku".A co se takhle podívat na podporu těch ,,schopných" všeho,kteří si beztrestně přelévají peníze v několoka svých firmách,aby nemuseli platit lidi,kteří jim k bohatství svou prací pomáhají.Tyto zloděje a podvodníky ODS podporuje a prosazuje a to vůbec nepíšu o výmluvách,proč to či ono zdražovat.Výmluva na drahou ropu,nebo na EU je zcela mimo,teda pro toho,kdo ovládá alespoň početní základy.Modré lhaní a okrádání tu vládne a poctivý a pracovitý člověk z toho má akorát vítr v peněžence,kdežto zloději,tuneláři,spekulanti a podobní šmejdi si plní osobní konta.

0/0
16.11.2007 12:10

V.Poustka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MODROU TOTALITU

a jak bys nám vysvětlil počínání pana doktora Ratha, majitele soukromé kliniky, který přes ni přelévá peníze svých farmaceutických přátel a bude vybárat poplatky od pacientů? A co soukromá právnická praxe soudruha Filipa? Pracuje jako správný konunista zadarmo nebo bere nekřesťanské kapitalistické palmáre od svých klientů??

0/0
16.11.2007 12:17

PetroleumLampoIdorablo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MODROU TOTALITU

Poustkovci se podíleli na zakoupení luxusního baráku v Karlovych Varech za tunelářské peníze, všichni MUDrí a modří

0/0
16.11.2007 12:55

PetroleumLampoIdorablo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: MODROU TOTALITU

kréťo, nejnovější příklad modrého bašování máš na aktuálně.cz od Slonkové o korupci čelných představitelů ODS :

Lidé, kteří firmu a továrnu loni získali, mají dobré kontakty s vládní ODS. Někteří z těch, co na konkursu vydělali, stranu dokonce přímo reprezentují: jako například krajský manažer ODS Pavel Vilím.

a pak něco cintej!

0/0
16.11.2007 12:52

V.Poustka

Re: Re: Re: Re: Re: MODROU TOTALITU

VlaďoK, vrať se k původnímu nicku, aby si lidé nemysleli, že se nám tu rudí hlupáci množí:-P

0/0
16.11.2007 12:07

PetroleumLampoIdorablo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: MODROU TOTALITU

zato modří obhájci modrých zlodějú se nemnoží ale asi buněčně dělí

0/0
16.11.2007 12:57

Ahaman

Nevím proč,

ale mě názory hýčkaných sametových princátek nezajímají. Takoví dělají kariéru v každém režimu.:-P

0/0
16.11.2007 11:32

Ccecil

Re: Nevím proč,

co to meleš?

0/0
16.11.2007 15:04

vver440

hm, já bych ty SSMáky sem už netahal

jsem moc rád, že každej z nich má dneska pěkně teplý místečko:-):-)A nadaci "Člověk v lísni" bych sem taky netahal:-)

0/0
16.11.2007 11:29





Najdete na iDNES.cz