Diskuze

Změny v pražské MHD: více spojů i nové vozy

Dražší jízdenky nejsou jedinou novinkou, kterou plánuje pražský Dopravní podnik v příštím roce. Za vyšší cenu jízdného nabídne kratší intervaly v metru nebo častější autobusové spoje do okrajových částí metropole.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Josefaprav

15. 11. 2007 0:51
Zloděj DP.

Chápu rozhořčení pražanů nad zdražením jízdného. Nikdo však už nepomyslí jak se nakapsuje DP na mimopražských návštěvnících. Stejně jako při předchozím zdražení jízdenek přestanou dnem zdražení platit ty staré. DP podnik nevydá jízdenky v hodnotě 6,-Kč, abych si jí mohla k současné dokoupit. Máte tušení, kolik mimopražských má u sebe 20,-Kč jízdenku a bude si jí moci dát za rámeček. DP tak spadnou do kasičky peníze aniž by za ně odvedly jakoukoliv službu.(Y)

0 0
možnosti

sigenius

15. 11. 2007 10:25
Re: Zloděj DP.

Tak to ne, musejí je vzít zpátky a proplatit. S tímhle mám zatím pozitivní zkušenosti. Zkuste to u okénka, kde se prodávají předplatní jízdenky. Ikdyž nepochybuju, že DP počítá, že neprojeté lístky za 20 cestující z pohodlnosti využijí pro jednorázovou jízdu místo lístku za 18 korun.

0 0
možnosti

sigenius

14. 11. 2007 16:00
Tvorba jízdného v pražské MHD

Jednoduchá logika: Dotace magistrátu na MHD se sníží o 8%, cena elektřiny stoupne o 7%, mzdové náklady se zvýší o 5%, ceny nových autobusů stoupnou o 5%, cena nafty stoupne o 25%. Tak to máme... 8+7+5+5+25=50... tak zvýšíme cenu lístku 50%!

Haha, skončilo to heppy endem, lístek se zdraží jen o 30.;-D

Kdo si chce porovnat, tady jsou ceny jízdného v Londýně (je možné stáhnout pdf soubor v CZ):

http://www.tfl.gov.uk/tickets/faresandtickets/2930.aspx

obecně lze říct, že s kartou Oyster ceny v Londýně začínají odpovídat cenam v Praze podle bankovního kursu...;-(

0 0
možnosti

14. 11. 2007 18:22
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Fanatic.Dz

14. 11. 2007 14:34
Ať se práší za kočárem

Město dotuje cenu jízdenky ze 70%? 8-o OMG

To znamená, že tržní cena jednoduchého jízdného činí bratru nějakých 45Kć (např 1 stanice metrem či tramvají, max. však stanice 4) a cena přestupní jízdenky činí 66Kč - po zdražení to však bude již 86Kč.

;-D

Teď už konečně začínám chápat cenu 45Kč/3.5 min jízdy na autodormu. Jen mi pořád nedochází co mají tyto cenové hladiny společného s koncepcí hromadné dopravy pražského magistrátu.

Nejspíš jsem narazil na ono pověstné Kubiceho prorůstání hospodářské kriminality do státní správy. Osa Paroubek-Kočka tak dostává zcela nový význam a měla by být adekvátně situaci rozšířena na osu Paroubek-Kočka-Bém. ;-D

0 0
možnosti

vlmach

14. 11. 2007 14:19
Změny v pražské MHD: více spojů i nové vozy

Moc by mi zajímalo,jak chtějí ve špičce zkrátit na trase C mezidobí mezi vlaky při zachování bezpečnosti provozu.To by šlo udělat jedině vypnutím zab.zařízení a jezdit na dohled koncovek předchozího vlaku.Cestující pak v tomto případě mohou jízdu metrem považovat za adrenalinový sport.A pak je i oprávněné zdražení.

0 0
možnosti

Martin27

14. 11. 2007 14:32
Re: Změny v pražské MHD: více spojů i nové vozy

Vzhledem k tomu, že dnes má trasa C 17 stanic a jezdí na ní ve špičce 34 souprav, tak při výpadku provozu má ještě každý vlak své nástupiště. Při snížení intervalu o 10 sekund přibude pár souprav a už je tu problém. Kromě toho každý druhý vlak bude pořád někde stát v tunelu a narostou nepravidelnosti provozu, prtože každé zdržení člověkem, co podrží dveře, se okamžitě promítné na několik vlaků za tímto vlakem a stát budou chvílema v tunelech všechny... Bude to opravdu veselé cestování...  

0 0
možnosti

Fanatic.Dz

14. 11. 2007 14:08
Občane zaplať ...

... a jednou možná přijedou nové vozy. ;-D

0 0
možnosti

WebFilozof

14. 11. 2007 14:07
A co ROPID?

Nebo to bude jako posledně, že je Praha dvě pásma? Nebo rovnou tři? Tohle je taková megablbost... Nedivil bych se, kdyby se celá integrovaná doprava úplně rozpadla, protože obce kolem Prahy dojdou k názoru, že levnější je mít linku s kilometráží než integrovanou.

0 0
možnosti

Vosta Jindra

14. 11. 2007 14:13
Re: A co ROPID?

u vlaků je třeba ROPID výrazně levnější než dráha. Ono už po posledním zdražení se vytvořila disproporce, že za Prahou je to vpodstatě levnější. Ale jsem zvědavej, jestli na to ROPID vůbec bude mít šanci zareagovat, natisknout kupony a tak.

0 0
možnosti

Saminek

14. 11. 2007 13:58
Logika urcovani cen ...

Nevim jestli uz to tady nekdo zminoval, ale prijde mi trochu nelogicke ze 24hodinova vyjde stejne draho jako 5 ti denni a dokonce levneji nez 3-denni jizdenka ...

bud chce podnik vydelavat na lidech kteri prijedou do Phy na vikend, nebo si to spatne spocitali...

0 0
možnosti

Fanatic.Dz

14. 11. 2007 14:09
Re: Logika urcovani cen ...

No to že 24hodinová jízdenka stojí méně než 3denní mi přijde vcelku logické. ;-)

0 0
možnosti

Dimitar Toškov

14. 11. 2007 13:51
K bezdomovcům

Špinavá ruka houmlesáka, jak píše kolega níže...to je to nejmenší. Pochcané sedadlo je horší. Jednou jsem viděl bezdomovce, který z nohavice svých džín vysypával červy. Hnila mu totiž noha a pustili se do ní červíci.:-©

0 0
možnosti

spartaman

14. 11. 2007 14:26
Re: K bezdomovcům

Tfuj, takový věci sem nepiš :-©:-©:-©

0 0
možnosti

Martin27

14. 11. 2007 13:47
Samé špatné zprávy...

Takže na trase B se bude jezdit od konce na druhý konec a nikoli pásmově. To znamená, že v centru se intervaly spíše prodlouží, nebo zůstanou. Zabezpečovací zařízení totiž na B moc kratší intervaly nedovolí.

Zkrácení intervalů na C znamená, že už bude na trase víc vlaků, než je stanic, a tak v případě zastavení provozu dojde k tomu, že ne všichni dojedou do stanice. Navíc zkrácení intervalu pod 115 sekund už taky způsobuje častější stání v tunelech při zdržení předchozích vlaků.

Do nových tramvají 14T se nikdo nevejde a čím jich bude více, tím rychleji budou ničit koleje, bude víc výluk a lidi zvyklé na tramvaje budou odlákávat směrem k autům.

Pak postaví metro na letiště oklikou přes Motol a provozní náklady vyletí nahoru tak, že zase zdraží a zruší polovinu spojů povrchové dopravy, neb v metru se svítit, eskalátorovat apod. musí. Opravdu veselé věci nás čekají...

 

0 0
možnosti

demon3

14. 11. 2007 15:34
Re: Samé špatné zprávy...

Zabezpečovák na Béčku ještě v pohodě zkrácení dovolí. Důvodem pro pásmovej provoz byl vždycky nedostatek souprav !

0 0
možnosti

Korsičan

14. 11. 2007 13:45
to sou změny

ale není to tak dávno, co se psalo, že nejvytíženější je trasa C, kde interval už zkrátit nejde. Na Českomoravský jsem párkrát dopoledne vystupoval a za pět minut jel další. takže ok. tam zrovna kámen úrazu není. 

0 0
možnosti