Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blbci - banda odporná, ale co s nimi dál?

Policie je buďto zmlátí, nebo ne. Některé dají do vězení. Jiní uprchnou. Veřejnost policii pochválí za ostrý zásah, nebo zkritizuje za nekompetentnost. Někdo řekne: je to policejní násilí. Jiní budou žádat tvrdší zásah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ulmus21

Steigerwald je blbec a i leninista

http://www.antifa.cz/21-mteorie-idealy-jako-porucha-du-e.html

;-O;-O;-O!

0/0
16.11.2007 18:32

Buckingham

MF Dnes v čele s panem S. kráčí do kytek

Nemyslím, že by pan Stegerwald byl někdy excelentní novinář, kdysi ovšem jeho články aspoň budily dojem, že se jedná o mírně nadprůměrně inteligentního člověka, snad i intelektuála a člověka přemýšlejícího nad světem. Po delším údobí, kdy jsem pozoroval intenzivní sestup deníku MF Dnes směrem k průměrnému bulváru, jsem opět jednou nakoukl, jak to ten pan S. píše dnes... a nestačím se divit. Už mi to připomíná výkřiky nějakého učně, novinařinu moc ne, a myšlenku aby jeden pohledal. No nic, vracím se k Hosodářským novinám a Lidovkám, doufám, že se tam ještě něčím podobným nenakazili.

0/0
16.11.2007 16:55

Still Strong!

Blbci?

Pane Steigerwalde, vy byste nejspíš chtěl, aby celá společnost byla pouhým stádem ovcí, která nikdy neprojeví veřejně svůj názor, že? Natož, aby za něj někdy bojovala. Nechte se vyšetřit.Rv

0/0
16.11.2007 11:34

Wofina

Tak to je vážně síla

Pokud je idealismus porucha duše, pak nejzdravější byli zřejmě členové Corleonovic rodiny.

A jak tu někdo psal, že i katolická církev bývala nepěkně zhovadělá, pak výmluvný je tento sumář dat; doporučuju závěr - kořeny nacistické(ho?) ŠOA v činech římsko-katolických hodnostářů:

http://www.blisty.cz/2005/4/11/art22867.html

Aby nedošlo k mýlce: Ježíš byl machr a to, co o něm napsali apoštolové, svědčí o tom, že šlo o Pana Filosova; jinými slovy: Oddělme myšlenkové zdroje od mocichtivých papalášů, kteří se na ně nabalují.

0/0
16.11.2007 2:05

pilgren

Kojzar hadr

Karle, když jsem vás naposledy viděl v La fabrika v Holešovicích na představení Gottwald a Horáková, jehož předlohou jste autor, říkal jsem si: Ten Steigerwald je pořád aktuálni, je dobře, ze se toto téma připomíná. Měl jsem pocit, ze jste citlivý k jemným nuancím lidkých charakterů a nejvíce jsem se zasmál z parodování Jaroslava Kojzara, lháře z Haló novin. Po přečtení tohoto článku nemůžu uvěřit, že jste skutečně autorem vy a ne vámi parodovaný Kojzar. Měl by jste zvažovat odchod do důchodu (někam hodně daleko). A nebo se alespoň veřejně omluvit za článek, který jste, doufám, jen podepsal.

0/0
16.11.2007 1:17

pam23

Pane Karel,

muj otec se shodou nahod taky jmenuje Karel, a jak vidno tak nekteri karlove jsou si velmi ale velmi podobni. Jeho vychovu velmi tvrde ruky byste urcite taky rad jak tak ctu Vas clanek vidtte? Takove "blbce" jako Vas za tenhle clanek cela mlada generace odsoudi do stare skoly protoze evidntne jste akorat propagandistickym panackem anebo clovek co o vecech moc nevi :-©

0/0
15.11.2007 16:27

Ziziky

prosím?

asi sem četl nějak špatně... pokud ne tak by mě zajímalo jaké drogy berete, měl bych určitě odběratele... takze tu po ste zopakuji.. ne kdokoli kdo je proti neonacismu je zakonite komunista, to je stupidni postoj hodny profackovani... nj, holt vyfetovaný děcka se v sobotu nudili tak natahli černou a šli proti náckům, co? tak jdeme dál no.. a já doufal že aspon idnes.cz bude objektivni.. ach já mladý idealista...

0/0
15.11.2007 16:18

Tazzy_4

a čemui pak věří karel.?:)

Jak tohle muže napsat někdo z MF to nechápu.Kdybych se to dočetl v blesku tak bych se jen zasmál,ale v "seriozním" tisku něco takovýho vyplodit je fakt masakr:)Doufám, že pan Steigerwald je inteligentní člověk a  že tenhle článek psal někdy ve slabé chvilce s dvojkou pod kůží jinak si to neumím vysvětlit:-PRvSteigerwaldRv

0/0
15.11.2007 16:13

Karamanakovocava

Obdivuji vašeho zaměstnavatele

Za tohleto dostáváte pane Steigerwalde plat? To tedy obdivuji vašeho zaměstnavatele. Ten největší blbec z naší vesnice by tohle dokázal splácat i v sobotu nad ránem s trojkou v krvi. Házíte anarchistům na krk zvěrstva minulého režimu? Pak teda nachápu, proč bolševici anarchisty popravovali a posílali do gulagů. Ještě že nejste zaměstnancem státním, to by jste asi už uvažoval jakým způsobem eliminovat nepřízpůsobivé živly.

0/0
15.11.2007 15:57

Harry_sportsman

Re: Obdivuji vašeho zaměstnavatele

R^ Naprostý souhlas - jediné logické vysvětlení faktu, proč MF Dnes stále Steigerwalda zaměstnává je to, že jeho tchán  Salzmann je tajným sponzorem MF Dnes  ... :-)

0/0
15.11.2007 18:47

PetroleumLampoIdorablo

Slačálek Steigergottwaldovi

Události k výročí křišťálové noci se daly komentovat různě. Karel Steigerwald vsadil na emoce, nepravdu a falešnou symetrii.

Neonacisté z Národního odporu a jejich odpůrci z řad Antifašistické akce jsou podle něj jedno a totéž. Proč? Na obou jinak nesmiřitelných táborech Steigerwalda znepokojují dvě věci – mají ideály a jsou ochotni za ně demonstrovat, vyjít do ulic. „Idealismus je nepochybně porucha duše,“ hlásá náš autor a odmítá mezi těmito „poruchami“ rozlišovat, nezajímá jej, jestli je něčím ideálem diktatura nebo svoboda, „rasová čistota“ nebo lidská různost.

Zasláno do MFD v reakci na tam publikovaný článek Karla Steigerwalda Blbci - banda odporná, ale co s nimi dál?" , která však autorovi neodpověděla.

0/0
15.11.2007 12:14

PetroleumLampoIdorablo

Re: Slačálek Steigergottwaldovi

Chápu Karla Steigerwalda, novinového komentátora a člena správní rady Klausova Centra pro ekonomiku a politiku. Ve světě,v němž být vše na prodej,jsou skutečně jakékoli ideály nebezpečné.Ještě nebezpečnější je snažit se pro své ideály něco dělat, vyjadřovat je nahlas a snažit se ovlivňovat jimi svět kolem sebe. politika je přeci výlučnou doménou politiků a na vyjadřování názorů mají nárok pouze novinoví komentátoři–jako by nám chtěl autor říci: Ostatní se mohou vyjádřit maximálně jednou za čtyři roky ve volbách nebo každodenně koupí novin.

Jen musíme zapomenout na to, že mnohé svobody, které dnes vnímáme jako samozřejmé,vybojovali v různých revolucích, bouřích a pouličních střetech lidé, kteří byli ochotni vyjít pro své ideály do ulic. Že to byli podobní „blbci“ (slova autor používá nepříliš nápaditě v celém článku celkem pětkrát), jako ti, na které volá své citoslovce „fuj“. Jako kdyby zapomněl, že demokrati, feministky, odpůrci otroctví – to vše byli ve své době „extremisté“.

0/0
15.11.2007 12:19

PetroleumLampoIdorablo

Re: Re: Slačálek Steigergottwaldovi

Aby mohl Steigerwald hodit odpůrce fašismu do jednoho pytle s neonacisty, vypomáhá si manipulací. Pro organizátory protestů má slovní spojení „leninská antifa“. Česká Antifašistická akce, pro niž se zkratka „Antifa“ vžila, přitom nemá s leninismem nic společného – snad krom toho, že její stoupenci leninisty často a razantně kritizovali. Příznivci Antifašistické akce jsou velmi často anarchisté, tedy stoupenci hnutí, které má dlouhou tradici nesouhlasu s leninismem. Řadu anarchistů leninisté zavraždili. Slovní spojení „leninská antifa“ je asi stejně smysluplné, jako slovní spojení „leninská MF Dnes“ či „leninský Steigerwald“. Kdyby Steigerwalda někdo označil za leninistu, asi by byl uražen a požadoval by omluvu. Omluví se však Antifašistické akci? Nebo je mu proti „blbcům“ každá nepravda dobrá?

0/0
15.11.2007 12:19

PetroleumLampoIdorablo

Re: Re: Re: Slačálek Steigergottwaldovi

Podle autora jsou nebezpeční idealisté, protože si myslí, že znají pravdu. Ano, něco na jeho názoru je. Takoví, kteří se domnívají, že mají absolutní pravdu a že je třeba, aby ji společnosti vnutili, jsou skutečně nebezpeční – zejména pokud má jejich pravda charakter rasistických bludů a snů o vládě tvrdé ruky. Je-li ale něčím ideálem rovná svoboda všech lidí, sotva to může představovat hrozbu pro společnost. Tu představují spíše agresivní konformisté, dštící oheň a síru a především neuvěřitelné množství nadávek na právě aktuální „extremisty“. Každý totalitní režim potřeboval zlikvidovat idealisty a „blbce“, kteří mu stáli v cestě a byli ochotni proti němu něco dělat. A žádný totalitní režim by nefungoval nebýt mnoha prostých lidí, kteří jen „dělali dobře svou práci“ a s hlubokou nedůvěrou shlíželi na „idealisty“, kteří se snažili situaci změnit.

Autor je redaktorem kulturního týdeníku A2 a časopisu A-kontra.

0/0
15.11.2007 12:20

bluewind

ano Karle

Karel Steigerwald má pravdu, idealismus je nepochybně porucha duše, vždyť politika je přeci výlučnou doménou politiků a na veřejné vyjadřování názorů mají nárok novinoví komentátoři. Ostatní se přece mohou vyjádřit jednou za čtyři roky ve volbách nebo každodenně koupí novin.

0/0
15.11.2007 10:23

Harry_sportsman

Nechápu, proč Steigerwald v nadpisu článku

nadává sám sobě ...

0/0
14.11.2007 21:31

loginname_

Lepší špatné řešení, než vůbec žádné

Rv

0/0
13.11.2007 9:19

modryhovnival

Když už někdo mluví

o desítkách milionů vyvražděných nacisty a komunisty, tak by měl mluvit i o desítkách milionů vyvražděných křesťany a kolonialisty.

http://vesely.blog.respekt.cz/c/10735/Pozdne-viktoriansky-holocaust.html

0/0
12.11.2007 20:57

Martin Kostera

Re: Když už někdo mluví

O tom se napsalo spoustu knih, natočilo spoustu filmů. Takže se o tom mluví.

Nicméně co to má společného v případě nacionálních socialistů a anarchistů? Snižuje to snad nějak jejich debilitu?

0/0
13.11.2007 0:27

Júlinek šíšal

Re: Re: Když už někdo mluví

no nesnižuje --- dokonce ani tvou ...;-D

0/0
15.11.2007 16:06

Martin Kostera

Re: Re: Re: Když už někdo mluví

A udělal jste se u toho aspoň?

0/0
15.11.2007 16:09

vojcek_p

Re: Re: Re: Re: Když už někdo mluví

To víš že udělal, takovým jako on to naprosto stačí.

0/0
15.11.2007 16:22

Kuttlirz

Re: Když už někdo mluví

Co to blábolíš? Desítky miliónů, Gulag a Osvětim, to je čistě otázka 20. století, čistě věc nácků a bolševiků.

Křesťané nikdy nikoho průmyslově organizovaně nevyvražďovali a už vůbec ne kvůli rasovému či třídnímu původu.

0/0
13.11.2007 12:24

Júlinek šíšal

Re: Re: Když už někdo mluví

ale nekecej ... co třeba bartolomějská noc? ... nebo křižáci? ... jen ta rasa a třídní původ se tenkrát braly jinak ...:-P

0/0
15.11.2007 16:05

nikerer

Re: Když už někdo mluví

hovnivále, ty to máš nejen v jménu ale i v hlavě, že?

Desítky miliónů má na svědomí především lidstvo, tedy i ty, když už chceš něco kecat, o čem nic nevíš.

0/0
13.11.2007 20:35

modryhovnival

Re: Re: Když už někdo mluví

spíš takové modrohnědé ku-vy jak ty.

0/0
13.11.2007 21:14

vojcek_p

Re: Re: Re: Když už někdo mluví

ty máš fakt v hlavě na*ráno

0/0
15.11.2007 16:23

modryhovnival

Re: Re: Re: Re: Když už někdo mluví

Od katolické církve převzali komunisté ty nejpropracovanější postupy! Kdo učil komunisty posílat lidi do vyhnanství, zabavovat majetky, vyznávat pouze jednu ideologii, kdo je učil prodávat odpustky a jak pěkně od inkvizice odkoukali svoje politické procesy! Od koho převzali myšlenku práva útrpného a neomylnosti té jediné správné ideologie? Od církve!

0/0
15.11.2007 22:48

saldo

Pan Lustig sice tvrdí,

 že ti mladí blbci nic nevědí o krutosti, mučení a vyvražďování v Osvětimi i jinde a že kdyby věděli a viděli, chovali by se jinak, ale v tom s ním zásadně nesouhlasím. Myslím, že o tom mají dobrou povědomost, ale jsou díky okolnostem své výchovy tak otrlí a citově zvrácení, že si z toho udělali programové vyznání. Není se ovšem co divit. Brutality a násilí (většinou heroizovaných a často ve spojení se sexem) je zejména v TV, ale i v kinech tolik, že konzumenti tohoto braku citově otupí, stávají se lhostejnými k utrpení jiných a v této morální žumpě hledají adrenalin - modlu moderní doby. To je samozřejmě velmi zjednodušený pohled, nutno je ještě přidat prostředí konzumní společnosti, touhu prosadit se za každou cenu, drogy tolerované i nelegální, poměry v rodině, adorace tzv. silné osobnosti atd. A taky touha "si pořádně zařádit" mezi sobě podobnými. Takže jak z toho ven, když máme svobodu slova, projevu, shromažďování, cestování, prostě demokracii???

0/0
12.11.2007 16:46

dodl

Re: Pan Lustig sice tvrdí,

Taky si myslím,že není možné aby o holocaustu o vyvražďování Židů a nejen jich nic nevěděli.Je pravda,že v televizi frčí hlavně akční filmy a kvalitní dokument a nejen o těchto věcech je v televizi kolem půlnoci.ČT si platíme a proto by měla více o těchto událostech informovat.Jinak nevím jak proti tomu bojovat.

0/0
12.11.2007 18:56

flames828

Re: Pan Lustig sice tvrdí,

..zásadní problém je v tom, že většina odpůrců stále žije v představě, že ns yntelygence nedělá nic jiného, než doma onanuje nad ikonou Adolfa a obrázky pochodující německé armády. Mnozí sice ano, ale většina z nich se poměrně zdatně od tohoto rehabilitovala a svou pozornost upírají k problematice multikultury, levicové hrozby, míšení ras atd., nikolivěk k hromadné čistce Evropy od všech a všeho. Samozřejmě, v televizi se mluví o neonacistech(dobře jim tak, hňupům), je to lepší, než se ptát, co jim vlastně vadí a s čím mají dnes problém. Taky se tu zmiňuje určitá levicová mládež. Proč dělají mnozí směšné měřítko mezi oněmi "anarchisty" a levicí? Možná by až autory podobných článků zarazilo, jaký je poměr čistě kapitalistických lidí v těchto sférách a jakým politicko-historickým analfabetismem trpí většina z nich(nebudeme si nalhávat, nemalá část si dojela do prahy solidně zachlastat a zahulit, víme jak to chodí). Ponětí mají minimální, hlavně že sme gegen nazi!!!

0/0
12.11.2007 20:41

PetroleumLampoIdorablo

Re: Re: Pan Lustig sice tvrdí,

myslím, že tu o anarchistech plácáš a přesně to co jim přisuzuješ se hodí na tebe

0/0
15.11.2007 12:13

Júlinek šíšal

Re: Pan Lustig sice tvrdí,

...je to příjemné být něčím jiným ... například čížkem loajálním své straně a vládě , i když fakticky i jejím jménem se vraždí lidé ... tak nějak z dálky a civilizovaně ... že? :-P

0/0
15.11.2007 16:10

Ulrich

Náckové jsou hlupáci.

Co čekali? Že je policie pustí do centra a nechá je pochodovat?

Neměli žádný cíl, žádnou organizaci. Taky neukázali žádný bojový charakter, kterým se tak rádi honosí. Srabi. Zvedli ruce a nechali se odvést na služebnu.

To je samozřejmě pro nás, kdo nacisty nejsme, hezký výsledek, ale nečekal jsem, že oni budou až tak chaotičtí, nepřipravení a zbabělí.

0/0
12.11.2007 14:35

flames828

Re: Náckové jsou hlupáci.

V těch ulicích vesměs bylo pár blbečků, žádné tvrdé jádra organizace a ani nic podobného, přespříliš to nafukujete. Hlavně televize funí, co se dá no a pak takovédle zcestné články, které dokola omílají nesmysly tupu "nezažili si koncentrák", bože, to je argument? Do doby, kdy většina myšlenkových proudů, na kterých staví současní ns, je uplně o něčem jiném než o nějakých koncentrácích apod. a podobné akce při takových příležitostech jsou čisté provokace se záměřem kalit vodu(někdy vyjdou více, někdy méně, že ano)....

0/0
12.11.2007 20:33

Coldstone

Proč tam byla policie?

měla je nechat se navzájem vyvraždit - to by bylo klidu. 1000 mrtvej feťáků a 400 prázdných hlav. ;-D

0/0
12.11.2007 13:12

Kuttlirz

Re: Proč tam byla policie?

Souhlasil bych, kdyby si na to nevybrali centrum Prahy.

0/0
12.11.2007 14:33

Tazzy_4

Re: Proč tam byla policie?

myslíš že každej anarchista nebo antifašista je feťák..tak to jo,to je jak kdybych řekl že třeba tvuj sourozenec je feťák a ty jseš proto taky feťák;-)přemejšlejme trochu

0/0
15.11.2007 16:18

Kuttlirz

Leninská Antifa je dobrá zkratka.

Anarchisté se sice k leninismu nehlásí, ale tvoří jeho živnou půdu. Bez totální anarchie nebo-li totální destrukce tradičních hodnot nemůže vzniknout rudá totalita.

0/0
12.11.2007 12:54

_m-

Re: Leninská Antifa je dobrá zkratka.

8-o

0/0
12.11.2007 13:07

Mirco1

Re: Re: Leninská Antifa je dobrá zkratka.

Jestlipak znáte vývoj republikánského Španělska v letech 1933-1939? Je to v mnohem poučné - jak anarchisté vybojovali moc a pak začali tápat a po jejich zádech vyšplhali komunisté a nakonec je vyvraždili.

0/0
12.11.2007 13:34

Kuttlirz

Re: Re: Re: Leninská Antifa je dobrá zkratka.

Ano - ty organizované v POUMu povraždili, část jich ke komunistům přeběhla.

0/0
12.11.2007 14:24

Kuttlirz

Re: Re: Leninská Antifa je dobrá zkratka.

Co se divíš? Přečti si něco o tom, za jakých podmínek přišel Lenin k moci.

0/0
12.11.2007 14:31

_m-

Idealismus je nepochybně porucha duše, zlomenina,

8-o8-o

to vám řekl kdo?

mimochodem, co to je "leninská antifa"? Takové hnutí neznám.

0/0
12.11.2007 10:54

weneto

Re: Idealismus je nepochybně porucha duše, zlomenina,

To nikdo, ale třeba to autor ještě dopracuje;-)

0/0
12.11.2007 11:00

Pan Navratil

.

To bude asi něco jako jekkalova "partaj leninskýho typu"

0/0
12.11.2007 11:37

Vosta Jindra

Antifa nejsou leninisté

Sice se s nimi neshodnu skoro v ničem, na druhou stranu u anarchistů je předpoklad, že z toho vyrostou, což u nácků není. Rozdíl je totiž v tom, že náckové jsou lidé primitivní a tudíž neschopní vývoje. Anarchisti jsou často lidé velmi inteligentní, někdy vzdělaní, ale v mládí halt chtějí všechno změnit radikálně. Jak stárnou, tak je to postupně přechází a stávají se z nich usedlí lidé s dobrým zaměstnáním a tak. Jistě to neplatí univerzálně, ale v zásadě to tak je.

0/0
12.11.2007 10:39

Ahaman

Re: Antifa nejsou leninisté

Jak si přišel na to, že náckové z toho nevyrostou ?

0/0
12.11.2007 10:43

weneto

Re: Re: Antifa nejsou leninisté

Protože jsou to většinou tupá telata, které k jejich názoru místo pubertálního vzdoru dohnal nedostatek inteligence;-)

0/0
12.11.2007 10:44

Ahaman

Re: Re: Re: Antifa nejsou leninisté

nesmysl, to nemá s inteligencí nic společného

0/0
12.11.2007 10:49





Najdete na iDNES.cz