Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy mají s Fittipaldim problém, naznačila inspekce

Přítomnost Emersona Fittipaldiho v kokpitu rychlovlaku pendolino nebyla tak nevinná, jak České dráhy tvrdí. Přesvědčena je o tom Drážní inspekce, která případ prošetřuje. Bývalý pilot formule si nedávno vyzkoušel řízení rychlovlaku, podle inspekce však mohl ohrozit bezpečnost cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kladnyhrdina

Ztohoven

V Drážní inspekci asi sedí členové skuniny Ztohoven, kteří nás chtějí všechny šokovat. Začátkem týdne bývalý šéf této instituce rozjel trapnou kauzu Pendolino s vymyšlenými nebo zmanipulovanými fakty, teď řeší veledůležitou kauzu Fitipaldi. Je to boj DI kontra vedení ČD. Plácání prknem o rybník není tak nápadné, jako jaderný výbuch v Krkonoších, ale zase ho kde kdo vezme vážně.

0/0
1.11.2007 21:15

czechian

Drážní inspekce zřejmě nemá co dělat

Práci bych pro ně měl. zkontrolovat osobně všechny přejezdy. Některé z nich jsou v tragickém stavu a některé i nebezpečné. Takové kraviny, jako jestli byl nějaký VIP host v kabině, by DI měly zajímat až v poslední řadě. ;-O

0/0
1.11.2007 9:18

Beter

Dráhy mají s Fittipaldim problém,

ale miliony od daňových poplatníků končí ve správných kapsách. iHNed: ... měsíčník blízký ODS "51 Pro"... Podle oficiálního ceníku České dráhy, podnik, jenž stát každým rokem dotuje miliardami korun, dávají na inzerci v "51 Pro" měsíčně asi 400 tisíc... R^

0/0
1.11.2007 8:12

oId fashioned Vince III..

problémem není Fittipaldi,

ale technologická a technická nedostatečnost těch nedodělanejch křápů...

0/0
1.11.2007 7:55

stev

Śéf drážní inspekce je exhibicionista

Vždycky, když vidím šéfa drážní inspekce v televizi, tak je na první pohled zřejmé, že rád exhibuje. Onehdá dokonce s rudou růží ve klopě. Mimochodem, drážní předpis pamatuje na zácvik nových strojvedoucích, kteří poprvé řídí vlak. Činí tak pod dohledem strojvedoucího, který jediný má zodpovědnost za to, aby tzv. zácvikář vše činil správně.  K ohrožení cestujících tedy v žádném případě nemohlo dojít, ledaže by tuto povinnost oficiální strojvedoucí nesplnil. V článku je tato skutečnost (snad záměrně?) zamlčena ve snaze o senzaci.

0/0
1.11.2007 6:14

pampeliska16

jo tak staci se mrknout na stranky www.bpa.cz

Tam mate pravdu napsanou mile drahy ;-D Vsichni se tam chlubi rizenim pendolina ;-D;-D;-D

0/0
1.11.2007 3:08

allexpert

já jsem

:-)pendolýnem  tedi ještě nejel , ale v kabyně strojvedoucího u normálnýho vlaku už několykrát a nebil to žádnej problém.....a vyděl jsem i strojvedoucí jak v motoráku zvaly děti " kdo si to chce zkusyt"...:-)

0/0
31.10.2007 23:29

Wes Parmalee

Re: já jsem

Tome (Enge), už si na Pendolíno nesáhneš!

0/0
31.10.2007 23:56

JTB

Kubala kličkoval...

...protože tím "automatický strojvůdce" je zřejmě míněna tzv. Automatická regulace rychlosti, ARR. Pendolino lze ovládat dvěma způsoby, oba ovládá strojvůdce na svém pultě. Pákou kontroléru, kterou se přidává či ubírá tažná síla...a právě tlačitky ARR, jimiž se zadává rychlost, kterou vlak drží. Takový tempomat. Pokud Enge tvrdí, že "zkoušel přidávat a ubírat rychlost", ovládal čudlíky ARR. Kubala potom tvrdí, že "Enge kvedlal pákou kontroléru, ale naprázdno, protože se jelo na ARR". Má pravdu, ale vlastně lže.

0/0
31.10.2007 23:16

150-022-2

Re: Kubala kličkoval...

Nemáš pravdu, JTB. Popisuješ tu funkci ARR na našich mašinách. Na pendolinu se rychlost předvoluje levou pákou, dost nešikovně, žádná klávesnice tam není. Pravou pákou pak strojvedoucí volí tažnou sílu. Ovládání je zcela jiné a mnohem mnohem horší než na lokomotivách od Škodovky. Ale v případě navolených 160 s tažnou silou můžeš hýbat, jak chceš, aniž by hrozilo, že pojedeš vyšší rychlostí.

0/0
1.11.2007 9:15

JTB

Re: Re: Kubala kličkoval...

Dobrá, ale je vlastně jedno, zda se hodnoty do ARR zadávají klávesnicí, nebo pákou. Pokud ovládal Enge střídavě obojí a ČD mluví místo toho jen o klasickém kontroléru, pak je zjevné, že kličkují jak jen mohou.

0/0
1.11.2007 10:35

dejsipivo

Re: Re: Re: Kubala kličkoval...

To co je v Pendolinu, bych jako ARR moc nenazýval, protože tento systém regulace ani nepracuje se vzduchovou brzdou na rozdíl od ARR, ...

0/0
1.11.2007 16:49

Zla Lopata

Berdich

A kdo je to ten Berdich?

A nejeli s nim taky deblisti Dlouhí s Význerem? :-)

0/0
31.10.2007 23:06

perenda

ajznboňáci, jděte se v.y.s.r.a.t.

Vy skutečně děláte z prdu kuličku. Že máte spoustu zpoždění, to neřešíte, ale když už někdo slavný tím vaším vlakem jede, tak z toho máte problém pro deset komisí. Ukliďte si nádraží, ukliďte si vlaky  a neřešte takové nicotné  problémy. To jste skutečně takoví kašpaři?

0/0
31.10.2007 22:55

slatin

Re: ajznboňáci, jděte se v.y.s.r.a.t.

Perfetkt\!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
1.11.2007 8:42

surucucu

DI versus ČD

Banda zasloužilých bolševiků,co maj teplá hnízdečka na Drážní inspekci,se sere do bolševiků co vedou ČD to je prdel.Jen tak dál socialistickej molochu.;-€

0/0
31.10.2007 22:50

Yaroukh

"rychlovlak"

ROFL

0/0
31.10.2007 22:46

megapája

grrrrrrrr

Ty paka maj očividně ho*no na práci parchanti, já byl taky v kokpitu dopravního letadla a nikdo to nevyšetřoval,paka jedny. grrrrrr

0/0
31.10.2007 22:25

FrantaKibyc

Re: grrrrrrrr

Sám jsi pako. Pokud si dobře pamatuju, je to možná nějakých 10 let, co v Rusku spadlo letadlo s nějakými 200 lidmi, když pilotoval synek jednoho z pilotů. Vlak sice nespadne, ale taky už pendolino v Itálii vyletělo z kolejí, protože strojvedoucí před obloukem nezpomalil. Něco jako autopilot pro tenhle případ tam rozhodně není a nevím, jak by Fittipaldi sám brzdil, o nouzové situaci nemluvě.

0/0
31.10.2007 22:37

pvl1

Re: Re: grrrrrrrr

Nemusíš jezdit do Itálie. Nedávno jel na třebíčsku vlak bramborama, protože strojvedoucí spal jako vždycky a neviděl, že byla vývybka převekslovaná do polí.

Co z toho plyne? Nepouštět strojvůdce do vlaků?

0/0
31.10.2007 22:49

Yaroukh

Re: grrrrrrrr

A seděls za kniplem? Jestli jo, hoď fotky na net. Piloti ti jistě poděkují.

0/0
31.10.2007 22:38

tempe

to co je?

to nemají dráhy nic jiného,než se pídit po blbostech?koho to zajímá,že Fitipaldi seděl v Pendolínu ?To že Vám nefungují světla na přejezdech by vás mělo zajímat.Rv

0/0
31.10.2007 22:18

JTB

Re: to co je?

Když světla nesvítí, asi se neblíží vlak, trubko;-D  Pokud nějaký pojede, myslím, že tam kde jsou, se taky rozblikají. Že přejezd neplánovaně nefunguje, to se stane jednou za dva roky, v takovým případě to je na koridorech ještě sichrovaný výstrahou pro vlak.

0/0
1.11.2007 1:02

pvl1

Dráhy mají problémy samy se sebou.

A drážní inspekce místo aby řešila vážné problémy, jako třeba, že jim jezdí vlaky na bílé světlo (o ekonomice ani nemluvím), zabývají se kravinami.

0/0
31.10.2007 21:51

HarryIKeogh

!!!!!!!!!!!!!!!!!!

...ty woe Berdich ...co to psalo za hovado?...

0/0
31.10.2007 21:32

kil

Re: !!!!!!!!!!!!!!!!!!

přesně, málem jsem se smíchy po;-D;-D

0/0
31.10.2007 21:46

flames828

Re: Re: !!!!!!!!!!!!!!!!!!

nějaký KaKOT , co ztratil veškerou soudnost to psal, hotovo....

0/0
31.10.2007 21:50

Matyas Sandorf

Peníze, peníze, peníze

v kapitalismu platí, že kdo má peníze, ten může všechno  Rv

0/0
31.10.2007 21:25

blekkal

Re: Peníze, peníze, peníze

Zatímco v socialismu platí, že nikdo nemůže skoro nic Rv

A kdyby to náhodou někdo zkusil, tak půjde ke zdi, do Jáchymova, do kotelny a tři generace po něm nebodu moci studovat a mít solidní práci.

Jojo. Chápu, že některým to chybí...

0/0
31.10.2007 22:39

Yaroukh

Re: Peníze, peníze, peníze

Máš lepší alternativu? Nebo jsi ze sebe chtěl jenom udělat pitomce?;-D

0/0
31.10.2007 22:46

Fikos

Ach jo

když už tak pan Berdych (Y)

0/0
31.10.2007 21:20

Jimmy888

Re: Ach jo

tenista Tomáš Berdich - to zní parádně!

0/0
31.10.2007 21:22





Najdete na iDNES.cz