Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Matka žaluje stát za „eskortování“ zpět do porodnice

Místo toho, aby si užívala první dny svého mateřství, řeší Eva Hanzelková za Zadní Třebaně podání žaloby proti státu. Soudit se chce kvůli rozhodnutí soudu v Berouně. Ten jí hrozil odebráním syna, pokud se nevrátí zpět do porodnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

crook.crook

bohuzel

Bohuzel dnesni nemocnice se divaji jen na telo ale malo kdy uz na psychyku..Byt zavreny v nemocnici kdyz sami nechcete jen protoze se ceka na nejake vysledky je kravina..to lidem spis ublizuje nez pomaha..At si v tomhle kazdy resi veci sam..Nenecham si od nikoho rozkazovat kdy kde a jak mam byt

0/0
31.10.2007 11:20

Templ

Holt...

nechtěla ohrozit sebe a dítě....za to by měla dostat pochvalu.:-P

0/0
31.10.2007 7:32

mars777

Všetci vedia, kde je pravda

iba ja to neviem :-/

0/0
30.10.2007 21:06

BenediktSpinoza

to Lesi

kdyz tu vidim tvoji neschopnost pochopit pragmatickou volbu toho lepsiho ze dvou spatnych rozhodnuti, tak je urcite dobre, ze jsi uz jen "byvaly zdravotnik":-)

0/0
30.10.2007 21:04

berunel

Ale dneska je jiná situace než ve středověku

rodič který odpírá dítěti třeba očkování nebo vyšetření která jsou dle dnešního vědění nutná tak jasně ohrožuje zdraví a život dítěte, o tom se nedá pochybovat. 8-o

0/0
30.10.2007 19:47

singlemalt

Kurňa mátu tu ale bordel, když už je na escort i matka.

0/0
30.10.2007 18:27

jaroyxcv

krava

http://www.zdn.cz/scripts/detail.php?id=326562

0/0
30.10.2007 17:29

hraboš polní

Re: krava

Rozumím. Zdravého novorozence lze umísti do vazby. :-)

0/0
30.10.2007 18:49

berunel

Re: krava

R^Dobrá připomínka

0/0
30.10.2007 19:40

marketi

no to je ale hruza

bude to asi pekna krava. No comment. A navic zblbla soucasnou Cesku modou "prirozenosti" a "navratu k prirode" do 18 stoleti minimalne. (kdy ovsem byla 50% umrtnost minimalne). Mozna tak rodit primo na EKO farme co?

0/0
30.10.2007 17:13

hraboš polní

Re: no to je ale hruza

Jedna z mála matek, která nehodlá žít v socialistické setrvačnosti: "Dejte nám sem vaše tělo a do ničeho nám nekecejte". R^

0/0
30.10.2007 18:52

dislektik-idnes si na mě zasedla

žena je v právu at se nám to líbí či nelíbí

0/0
30.10.2007 17:00

Fonon

z lidovek- v nemocnici strávily po porodu 8 hodin

Lékaři proti tomu z počátku nic neměli. Miroslav, jak se chlapeček jmenuje, strávil v porodnici osm hodin a podle lékařů byl naprosto v pořádku. Proto také Eva Hanzelková bez problému z nemocnice i s dítětem odešla.

Podle ředitele nemocnice v Hořovicích Tomáše Jedličky se lékaři až po propuštění rozhodli, že by vlastně novorozenec měl s matkou přece jen zůstat v porodnici.

0/0
30.10.2007 15:12

berunel

Re: z lidovek- v nemocnici strávily po porodu 8 hodin

Postupovali docela zodpovědně, ověřili že ta avizovaná dětská lékařka je nedostupná takže nechtěli riskovat a oznámili aby se tím zabývali ti co mají, naprosto normální postup.

0/0
30.10.2007 19:43

loginname_

BTW:

"že je dítě, pokud není v nemocniční péči, ohroženo na zdraví a životě"

Pokud tohle nemocnice napsala soudci, tak tedy rozhodně POCHYBILA....

0/0
30.10.2007 15:07

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: BTW:

naštěstí existuje TV záznam kde lékař říká že dítě bylo v pořádku a nijak ohroženo na zdraví či životě!

0/0
30.10.2007 16:59

Fonon

Soudruhu Spinozo

cítíte se být povolán k dělání dobra pro lidstvo stejně jako se cítili Hitler, Stalin, Pol Pot, Mao Ce-tung a jiní? Výše jmenovaní ve jménu dobra páchali ty nejodpornější zločiny. Rád bych tě soudruhu (soudruzi prý mají rádi tykání) upozornil, že za děti jsou zodpovědni jeho rodiče či opatrovníci a ne nadlidé v bílých pláštích či talárech.

0/0
30.10.2007 14:59

jxjxjxjxjx

Re: Soudruhu Spinozo

R^

0/0
30.10.2007 15:01

BenediktSpinoza

bud v pohode

ja kaslu na nejake poslani ci povolani k vyssim ukolum:-) akorat zcela pragmaticky uvazuji co mi v teto pravni dzungli hrozi mensim prusvihem:-P a take se bavim, jak zdejsim zmatenym "obrancum lidskych prav"bez jakekoliv znalosti veci dochazeji argumenty, takze uz zbyvaji jen hystericke pokriky o o soudruzich:-P;-D

0/0
30.10.2007 15:15

jxjxjxjxjx

Re: bud v pohode

ne, bohužel Vy neargumentujete, Vy jenom dokola omíláte pořád to stejné a když si nevíte rady, tak uhýbáte nebo ostatní zesměšňujete... já mám pragmatiky rád, ale taky si vážím toho, když někdo prostě řekne, že neví nebo že určitá věc nemá v dané chvíli řešení...

0/0
30.10.2007 15:18

Jean-Jacques

Re: Re: bud v pohode

Přiznáváte tedy, že o medicíně a právu nemáte ani ponětí?

0/0
30.10.2007 15:21

jxjxjxjxjx

Re: Re: Re: bud v pohode

teď jsem zmaten, kdo je vlastně kdo... doktor nejsem, ale s tím právem... no, mám jednu zkoušku z filozofie práva... a celé to nahlížím spíše z obecnějšího hlediska... tenhle případ k tomu přímo vybízí...

0/0
30.10.2007 15:25

BenediktSpinoza

tak si jeste dostuduj

probelmatiku prava ve zdravotnictvi a precti si k tomu par soudnich kauz a bude vic v obraze:-)

0/0
30.10.2007 15:27

jxjxjxjxjx

Re: tak si jeste dostuduj

podívejte, mně to zajímá z hlediska toho, nakolik mám právo rozhodovat o svém životě a nakolik jsem zodpovědný za svoje rozhodování (v tomto případě, kdo je odpovědnost rodiče za dítě)... a celý tenhle případ je jako z učebnice... právní a medicínský aspekt je mi popravdě řečeno šumafuk...

0/0
30.10.2007 15:32

BenediktSpinoza

klidne si mudruj a filozofuj jak dlouho chces

:-) lekar musi ten problem pokazde resit ted a tady a obvykle spolecne s radou dalsich nesouvisejicich nicmene stejne akutnich problemu:-)

0/0
30.10.2007 15:46

Jean-Jacques

Re: Re: tak si jeste dostuduj

To by vám přestalo být jedno v okamžiku, kdy by se něco stalo a někdo (v tomto případě matka či její pozůstalí příbuzní) by po vás chtěli mnohamilionové odškodné.

0/0
30.10.2007 15:48

Jean-Jacques

Re: Re: Re: Re: bud v pohode

No jo, to jenom blbci musí studovat 5 let právnickou fakultu. Inteligentům stačí zkouška z filozofie práva.8-o

0/0
30.10.2007 15:44

jxjxjxjxjx

Re: Re: Re: Re: Re: bud v pohode

takže pánové, pokud Vás na těch Vašich fakultách naučili to, co tady předvádíte, tak už chápu, proč to u nás vypadá tak jak to vypadá... diskusi asi chápete v tom smyslu, že člověka s jiným názorem je třeba převálcovat a pokud někdo zastává jiný názor, je to s prominutím idiot... ale doktora jsem začal mít rád, a ty právníku se nad ssebou zamysli...

0/0
30.10.2007 16:09

Jean-Jacques

Re: Re: Re: Re: Re: Re: bud v pohode

Vidím, že rád zastáváte názor "Podle sebe soudím tebe", protože vás názory jiných nezajímají a pokud vám někdo předkládá názory či argumenty, které se vám nelíbí, začnete být agresivní a urážíte oponenta. Takže nevím, kdo by se tady měl nad sebou zamyslet.:-/

0/0
30.10.2007 21:48

jxjxjxjxjx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: bud v pohode

... a jako malej jsem utrhával mouchám křidýlka... R^R^R^R^;-D;-D;-D

0/0
31.10.2007 8:30

Templ

Re: Re: Re: Re: Re: Re: bud v pohode

;-) ne všichni...

0/0
31.10.2007 7:35

BenediktSpinoza

pragmaticky volim reseni

ktere hrozi mensim prusvihem:-)

0/0
30.10.2007 15:21

jxjxjxjxjx

Re: pragmaticky volim reseni

jo, tak to jo... R^R^R^

0/0
30.10.2007 15:25

Voyager999

Re: bud v pohode

V CR byly vzdycky zakony proti lidskym pravum, coz je vpodstate dodnes, doufam, ze s tim aspon souhlasis. Tu pravni dzungli komentovat nebudu, dostal bych se opet k te zrude veskrnovi..:-©:-©:-©:-©

0/0
30.10.2007 15:18

BenediktSpinoza

jakozto oportunisticky pragmatik

vychazim z toho co je:-)

0/0
30.10.2007 15:20

loginname_

To je přece jasné,......

......každé dítě, které se lékaři nepokouší zabít v nemocnici, zákonitě MUSÍ zemřít doma. Před tisíci lety přece normálně 99% dětí do 10 hodin po porodu doma zemřelo :-©

Já snad začnu střílet každého, kdo se představí jako doktor ;-€

0/0
30.10.2007 14:58

BenediktSpinoza

nic originalniho

to zavedl uz Pol-Pot a ten taky nebyl prvni:-P

0/0
30.10.2007 17:55

babacek

Podepsat reverz, potvrzení, že odchází na vlastní žádost, ženě neumožnili. "Bylo to příliš brzy po porodu," řekl Jedlička.

Tak tím si myslím ,,nakáleli do bot´´!:-/

0/0
30.10.2007 14:30

BenediktSpinoza

prave naopak

by si nakaleli do bot, pokud by se zastitovali reverzem, ktery podepsala neprilis inteligentni matka (jak pise "mkote") kratce po porodu:-P

0/0
30.10.2007 14:53

babacek

Re: prave naopak

Nemocnice potažmo porodnice není vězení a matka i když jí nazýváš nepříliš inteligentní (podle krátkého šotu ) nebyla nesvéprávná a ani ona ani dítě nebylo ohroženo na životě a tak odmítnout revers nemá opodstatnění.

Tak,že to poukazuje na nepříliš inteligentní sociálku + soudce.:-P:-)

0/0
30.10.2007 15:08

BenediktSpinoza

ja jsem ten sot nevidel

nicmene plati, ze o propusteni ditete do domacipece jednoznacne rozhoduje osetrujici lekar a souhlas ci nesouhlas rodice je pravne zcela irelevantni:-)

0/0
30.10.2007 15:10

Lesi

Re: ja jsem ten sot nevidel

Ale? Tak pokud mi TOHLE najdete v nějakém paragrafu nějakého u nás v současné době platného zákona, máte u mne flašku ;o) Směle do toho!

0/0
30.10.2007 15:11

BenediktSpinoza

flasek ma plnou skrin

:-) zajdi si za pravnikem at ti vysvetli, ze v situaci kdy musis porusit jeden ze dvou si navzajem odporujich zakonu musis dodrzet ten, jehoz poruseni by mohlo mit zavaznejsi dusledky:-) pak uz je jen na tvem pragmatickem uvazovani, ktera ze dvou hrozicich zalob u soude je vice ci mene nebezpecna;-)

0/0
30.10.2007 15:19

Lesi

Re: flasek ma plnou skrin

Který zákon by nemocnice porušila, pokud by matku propustila na reverz? Já o žádném nevím, žádný  zákon nepředpokládá, že by lékaři pacienty léčili proti jejich vůli (až na již zmiňované výjimky). Stěžejní české zákony nic takového neříkají.

0/0
30.10.2007 15:22

BenediktSpinoza

to chces konkretni paragraf?

:-) ja nesjem prani poradna, zaplat si pravnika:-) nicmene jako zdravotnik vim, ze pri peci o detske pacienty te zadny reverz neochrani, pokud opravdu dojde k prusvihu.

0/0
30.10.2007 15:26

Lesi

Re: to chces konkretni paragraf?

Ano, pokud je to reverz ve vyznění "matka byla poučena a péči odmítá", tak to samozřejmě neochrání. Taky jsem původním povoláním zdravotník a když jsem viděla souhlas s operací "souhlasím, aby mé dítě bylo operováno v rozsahu, jaký uzná operatér za vhodné", tak jsem si jenom říkala, ještě štěstí, že zatím nedošlo k žádnému právnímu zpochybnění souhlasu s operací, protože TOHLE by se u soudu hodně těžko obhajovalo.

Takže pravda v našich zákonech je taková, že lékař je povinen si vyžádat informovaný souhlas s léčbou, je povinen léčit lege artis a pokud souhlas s léčbou nedostane, nechá pacienta podepsat poučení a zákrok neprovede. Tolik stručně zákon o péči o zdraví lidu.

MMCH k právní problematice propuštění novorozenců jsem našla tohle:

http://www.iham.cz/prava_ap.pdf

0/0
30.10.2007 15:33

BenediktSpinoza

a cetla jsi to?

:-)je tam uvedeno, ze novorozenec v dobrem stavu muze byt propusten po 72 hodinach. Podle toho co vim z medii ta matka odesla uz po 8;-)

0/0
30.10.2007 15:44

Lesi

Re: a cetla jsi to?

No jo, to si ale pleteš pojem s průjmem ;o) Troufám si tvrdit že ačkoli se tu se mnou bavíš o právních předpisech platných pro zdravotnictví, tak z nás dvou jsem to pouze já, kdo je taky četl. Ba dokonce se obávám, že tys je pouze zahlédl někde z rychlíku :o) Tak schválně - kde v ZÁKONĚ najdeš, že se novorozenec smí propustit nejdřív po 72 hodinách? Hmmm? Nevíš, viď. Já ano. Nikde :o) Tohle řeší metodický pokyn, což ale není zákon, čili v žádném případě nemůže být nadřazen Zákonu o péči o zdraví lidu nebo Mezinárodní úmluvě o biomedicíně. Metodický pokyn znamená, že to tak lékaři mají dělat, POKUD S TÍM RODIČE SOUHLASÍ. Pokud nesouhlasí, viz zákon o péči o zdraví lidu - lékař si nechá podepsat poučení a zdravého novorozence musí propustit. MMCH navíc se tam nepíše, že novorozence lze propustit do domácí péče POUZE za podmínek, ale ZPRAVIDLA za podmínek, čili to není tak,že by to přes to nejel vlak. Na tom není nic složitého :o)

0/0
30.10.2007 17:54

BenediktSpinoza

ja jsem to cetl dostatecne pozorne

a vim, ze podle autorky toho textu je ten metodicky spatny. Nicmene je nepochybne, ze o diplom neprijdu kvuli poruseni osobnich svobod te matky ci ditete a pokud dojde k nejake zalobe, tak bude moje starost o jejich zdravi vyraznou polehcujici okolnosti a nejspis to skonci v autu. Naopak je temer jiste, ze pokud porusim metodicky pokyn ministerstva zdravotnictvi (ktery zrejme neni v souladu s Listinou prav a svobod, nicmene je logicky po medicinske strance) a dojde ke zhorseni dravotniho stavu toho ditete ci matky, tak to bude posuzovano jako postup "non lege artis" a budu mit problemy podstatne vetsi a zadne odkazy na Listinu prav a svobod mne z toho nevysekaji:-) v tomhle pripade jednoznacne plati, ze kosile je blizsi nez kabat

0/0
30.10.2007 18:08

BenediktSpinoza

BTW

pro zjednoduseni diskuze pomijim moznost, ze v pripade prusvihu muze ta matka co podepsala reverz zacit tvrdit, ze trpela nejakou poporodni psychickou poruchou a nebyla tudiz schopna rozpoznat, co je pro jeji dite dobre a co ne:-P

0/0
30.10.2007 18:12





Najdete na iDNES.cz