Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sloučení Korejí by stálo nejméně bilion dolarů

O sloučení Jižní a Severní Koreje se v poslední době mluví čím dál častěji. Jihokorejci teď spočítali, kolik by sjednocení po více než šedesáti letech stálo. Soul by si na rekonstrukci chudého severu musel připravit minimálně bilion dolarů. Spojení se mu i tak může vyplatit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

duhastrecht

Sloučení s KLDR

by Jižní Koreji přineslo pouze nutnost rekonstruovat zbídačelé území osídlené milióny vymytých bolševických mozků, kteří by jim  jen rozvrátili demokracií i dosud vysoce prosperující ekonomiku. Jihokorejci by ve svém vlastním zájmu neměli ustupovat tlaku ze zahraničí a KLDR ponechat svému osudu - tam již dnes žije zcela jiný národ, než na Jihu. Více jak padesát let pilné práce jihokorejských "asijských včeliček" na rekonstrukci jejich komunistickými hordami zničené vlasti a pozvednutí Jižní Koreje mezi ekonomické giganty světa by sjednocením Jihu s KLDR přišlo absolutně nazmar.

0/0
30.10.2007 19:26

captain cook

Re: Sloučení s KLDR

Jihokorejci by si meli popovidat s Nemci o jejich zkusenostech. Zalezi take na tom, kdo by mel navrch pri tom sjednocovani. Pokud komousi ze severu, tak otoceni jizni casti statu o 50 let zpet by tem na severu vubec nevadilo; ti by na tom jen kralovsky vydelali. Viz Vietnam. Pokud by meli navrch ti z Jihu, tak to by na tom byli mnohem hure nez Nemci, kdy k sobe prijali dederony.

0/0
11.11.2007 7:07

Pilat

co si delaji koreici me celkem nezajima

slovy Brezneva, "Je to jejich vec" ;-)

0/0
29.10.2007 20:08

old_kolacos

jezis sjednoceni a demokracie na severu se boji vice jihokorejci nez samo politbyro severu

;-D;-D dyt by je stahli sebouR^

0/0
29.10.2007 18:36

babacek

Re: jezis sjednoceni a demokracie na severu se boji vice jihokorejci nez samo politbyro severu

To je jasné, že se bojí. Rudé nebezpečí je horší jak mor, ebola a aids dohromady.

0/0
30.10.2007 5:01

ELAPHURUS

Nebude nepřítel, co teď?

Klidně to spojte, aspoň se nemusí stavět radar. Zvlášť nyní, když se zintenzivněly diplomatické vztahy nás s Íránem.

0/0
29.10.2007 18:26

babacek

Re: Nebude nepřítel, co teď?

KLDR není Írán a Ahmadíneřád alias novodobý Hitler.

0/0
30.10.2007 4:59

Thegrid89

Re: Re: Nebude nepřítel, co teď?

Jediní Hitlerové jsou tu lidé, co řídí Bushe;-€

0/0
10.11.2007 23:59

babacek

Re: Re: Re: Nebude nepřítel, co teď?

No ono je to právě naopak, ale to někteří neuvidí dokud nebude pozdě.;-(

0/0
11.11.2007 6:31

Júlínek šíšal

V Číně se kvůli špatnému životnímu prostředí rodí miliony postižených dětí

http://www.rozhlas.cz/izurnal/zahranici/_zprava/392861  ;-€

0/0
29.10.2007 17:39

roddie

Re: V Číně se kvůli špatnému životnímu prostředí rodí miliony postižených dětí

Hospodářský růst a la komunistická Čína. Sice je to tygr, ale brzy bude tak trochu zadušený.

0/0
29.10.2007 18:52

Pilat

Re: V Číně se kvůli špatnému životnímu prostředí rodí miliony postižených dětí

to se delo i v Cesku Ruzeno, jses jeden zarny priklad ;-D pohrobek socialismu ;-)

0/0
29.10.2007 19:57

Pilát

kdo za to muze?

severni Korea je zbidacena zeme a jizni Korea je prumyslovy vyspely stat  ;-)

0/0
29.10.2007 16:59

roddie

__

Bilion dolarů je částka, kterou si někdo ze severu ukradl, o kterou KLDR připravil. Peníze totiž nikam nemizejí, pouze mění majitele. Ať se spojí, ale nejdříve musejí vystřílet ten spolek gerontů ve vedení KLDR, jak jim rozkradou i to, co tam napumpují.

0/0
29.10.2007 16:48

Rubik1

Re: __

Penize snadno zmizi, kdyz se investuji do nenavratnych projektu, do zbrojeni, apod. Hodnoty (a ekvivalentne k nim natistenych penez se take produkuji, pokud lide pracuji a netravi roky cvicenim v armade. Take technologie urychluji tvorbu hodnot. Ale to vsechno jiste vite, vy jste to nemohl myslet vazne.

0/0
29.10.2007 16:54

roddie

Re: Re: __

To ale potvrzuje můj výklad. Když investuji peníze do nenávratného projektu, NĚKDO ho realizuje a TEN dostal zaplaceno. Že je projekt k ničemu, to v těchto zemích nikoho nezajímá, důležité je, že se přelily peníze do JINÉ kapsy, nejlépe mojí nebo od kamaráda. Stejně je to se zbraněmi, taky je někdo musel PRODAT a někdo KOUPIT. Peníze se i produkují (což je samozřejmé), ale neefektivitou VYNALOŽENÝCH peněz země ztrácí. To, že jsou tam zakonzervovaní a nemají technologie na rychlejší reprodukci peněz, jen urychluje úpadek. Je to kruh, peníze jsou rozkradeny, nedají se investovat, aby vytvořily další peníze.

0/0
29.10.2007 18:50

N.W.O

KDO A JAK SI NEJLEPE UMI VYTRIT PRDEL S VLAJKOU Z HVEZD A PRUHU !!!

;-€Rvhttp://tinyurl.com/396qbzRv;-O

0/0
29.10.2007 16:14

gaDzin

60 let

toz dobre soudruzi z KLDR po 60 let vedli tu ekonomiku, na tehle dvou rozdelenych statech je krasne videt rozdil mezi odpornym kapitalismem a naivnim komunismem. Si predstavte kdyby takhle dopadla CSSR po druhy svetovi - slovaci by padli pod rusaky a mi by jsme se tu meli jak prasata v zite

0/0
29.10.2007 16:03

Ulrich

KLDR protektorátem

Pokud by se měla s KLDR spojit, pak rozhodně nemůže jít o sjednocení typu SRN - NDR. Na území KLDR se bude muset zřídit dočasný protektorát. Buď si to vezme na triko Jižní Korea, což bych jí nezáviděl, nebo nějaká nadnárodní skupina. Severní Korejci jsou chudáci. Totálně zbídačení lidé s vymitými mozky. Potřebovali by nejprve všestrannou humanitární pomoc - jídlo, zdravotnické služby, energii a ze všeho nejvíce asi informace. Potom bude třeba u nich zavádět prvky západní civilizace. Postupně jim předávat kormidlo. Bude trvat léta než se dají dohromady.

No a samozřejmě jsou to jen úvahy co by kdyby. Kim Čong Il rozhodně kormidlo jen tak nepustí. I pokud by ho Západ podplatil, nepřijmou to tisíce exponentů tamního šíleného režimu. Báli by se lynčování nebo trestu obecně.

0/0
29.10.2007 16:03

Kentus

Re: KLDR protektorátem

Souhlas. S vymitými mozky není sranda si zahrávat... ;-D

 

                                         :-) Kentus si musel rýpnout :-)

0/0
29.10.2007 16:05

Ulrich

Re: Re: KLDR protektorátem

Ano, všiml jsem si toho překlepu a ihned mě napadlo, že se mi to za pár vteřin vrátí jako bumerang. Co se dá dělat. Snad ses aspoň dobře pobavil.

0/0
29.10.2007 16:07

Kentus

Re: Re: Re: KLDR protektorátem

Sorry. Jinak s tebou souhlasím. :-)

 

                                         :-) Kentus se omlouvá :-)

0/0
29.10.2007 16:13

celtic

jsem pro....

sloučení Německa nebylo levnější....:-)

0/0
29.10.2007 16:01

Si0

Těším se,

jak bude vypadat evropský samet v korejském provedení.:-/

0/0
29.10.2007 15:59

dislektik-idnes si na mě zasedla

nedoporučuji spojovat

0/0
29.10.2007 15:38

belgian chocolate

jakpak to přijde, že není diskuze pod machometánem?

0/0
29.10.2007 15:32

Júlínek šíšal

KLDR

KLDR je názorný příklad zrůdnosti komunismu.  :-©

0/0
29.10.2007 15:23

Pepounek

A kam dají komanče ?

Hlavně postavit rezervace pro komunisty a naučit je tam dělat.;-)

0/0
29.10.2007 15:10

Pilát

chudaci komuniste

privedli svoji zemi "zu grunt"  ;-D;-D;-D

0/0
29.10.2007 15:03

Vrchní našeptávač z Bílého domu

Re: chudaci komuniste

Psst, to tady nesmis rikat nahlas... tady na iDNESu jsou komuniste svetci a budovatele svetlejsich zitrku... ;-D

0/0
29.10.2007 15:36

babacek

Sloučení Korejí by stálo nejméně bilion dolarů

To snad někdo předpokládá,že by se Kim vzdal svého božského uctívání ve jménu svobody a lidu?!:-/

0/0
29.10.2007 14:53

Vrchní našeptávač z Bílého domu

Re: Sloučení Korejí by stálo nejméně bilion dolarů

Kim se mozna vzhledl v cinskem modelu komunistickeho kapitalismu. Tedy zustal by u moci na Severu vymenou za to, ze ze sve zeme udela rejdiste pro kapitalisticke podnikani... nebylo by to poprve, kdy se z kovaneho komance stane businessman... ;-D

0/0
29.10.2007 15:39

babacek

Re: Re: Sloučení Korejí by stálo nejméně bilion dolarů

To máš sice pravdu,ale to by tedy znamenalo konec komunistických ideálů které jsou jim vštěpovány již od narození. A oni i kdy nemají co jíst tomu věří.

0/0
30.10.2007 4:56

VYMÍTAČ BOLŠEVIKŮ

sjednoceni by jizni koreu vycuclo

a byl by to poradny chaos, horsi vec, nez sjednoceni Nemecka. Takze v jejich vlastnim zajmu by hosi meli sice nalezt spolecnou rec a postupne odbourat ruzne prekazky a pomoci severni koreji dostat se nahoru, pokud ti severni komunisti uvolni rezim, ale to je na pristi leta asi tak vse. jestli si otevrou hranice, tak jsou v riti a zaplavi je milion zebraku.

0/0
29.10.2007 14:52

Velká hlava

Re: sjednoceni by jizni koreu vycuclo

nříká se žebráků, ale socbolševíků;-D;-D;-DV

0/0
29.10.2007 15:08

dolnolibchavak

Budoucí hodnota peněz

Jen by mne zajímalo, zda je ona částka přepočítána na současnou hodnotu peněz. Protože bilion dolarů bude má jinou hodnotu teď, jinou bude mít v roce 2015 a úplně jinou v roce 2030. A tím nemyslím propadající se kurz (který  se během tak dlouhého období může libovolně změnit), ale přepočet budoucích hodnot na základě úrokových kurzů.

0/0
29.10.2007 14:46

Deratizátor

Kurňa, jeslti se Korea sloučí, tak koho nám kromě Iránu budou předhazovat jako hlavního nepřítele?

?8-o

0/0
29.10.2007 14:42

Hekynen

Re: Kurňa, jeslti se Korea sloučí, tak koho nám kromě Iránu budou předhazovat jako hlavního nepřítele?

...šak on už se někdo najde, toho bych se vůbec nebál;-)

0/0
29.10.2007 15:33

houba_

bilion??

a kolik to vlastne je? to se asi od novinare neodozvime, jeslti proste clanek obslehnul z anglickeho originalu a mimi tedy miliardu, nebo si dal praci z prekladem a prevodem a 1 bilion tedy znamena 10^12

0/0
29.10.2007 14:06

Homer1

Re: bilion??

Nechci soudit předem, ale dle kvality obvyklé zde na tomto webu bych si spíše vsadil na tu první možnost... ale rád se spletu. :-)

0/0
29.10.2007 14:10

Jirka Lála

Re: bilion??

Taky me to napadlo, novinari jsou vesmes takovi ignoranti, ze bych se nicemu nedivil, ale na druhou stranu ... v clanku se pise o 800 miliardach tak nevim. Bilion USD je silene moc, miliarda zas silene malo.

0/0
29.10.2007 14:12

boubin1362m

Re: bilion??

novinar si zrejme praci s prevodem dal, zato ty s ctenim clanku nikoliv:-)pise :  sjednoceni v roce 2015 by stalo 858 miliard $,v orce uz 1.32bilionu$ ...;-) myslim ze je to celkem srozumitelny ... Co uz vidim mlhavejc jsou cifry v $ jako takove - jak muzou expertici vedet, kam az se US dolar za ty leta dokutali ;-D 

0/0
29.10.2007 14:19

boubin1362m

Re: Re: bilion??

omluva, zase psano v kotrmelcich :   v roce 2030

0/0
29.10.2007 14:24

Qingdao

Re: bilion??

Tak být v jejich situaci, tak s tím slučováním ještě chvíli počkám. Jak se dolar propadá a propadá a bude propadat, tak to budou mít časem levnější ...

0/0
29.10.2007 14:39

Tutti

To urcite

Uz vidim jak by to dopadlo:

- severni by zavideli, ze na jihu maj vic penez (ze si za to muzou sami, na to by zase rychle zapomeli)

- pak se na politicke scene objevil nejaky populista, ktery by slibil severnim vysoke duchody a socialni davky

- dostal by vsechny hlasy ze severu

- zavedl by polovinu slibenych zmen a uz tou polovinou by totalne zruinoval celou sjednocenou koreu

0/0
29.10.2007 14:05

wildge

Hmmm,

ale cenu za debolsevizaci, duchody neresocializovatelnym Severokorejcum, jimz diktatorska familie kompletne vymyla mozky a dalsi neprime naklady urcite nepocitaji.

Jizni Koreji se stale vyplati sever srovnat se zemi vystrilet to tam. Bohuzel.

0/0
29.10.2007 14:03

Todd Berrttuzzi

To sedí . Bilion dolarů...

V ceně je srovnání všech budov v Severní Koreji se zemí , přeorání povrchu , nová výsatba zeleně a kompletní postavení budov a infrastruktury.

Aneb komunismus světlo zítřka ;-D;-D;-D;-D

0/0
29.10.2007 13:33

Todd Berrttuzzi

Re: To sedí . Bilion dolarů...

výsadba :-P

0/0
29.10.2007 13:33

Otabota

Re: Re: To sedí . Bilion dolarů...

Zapomněl jsi na celkovou detoxikaci, deratizaci a likvidaci všech jedů z pozůstatku bolševického ráje - ve vodě, v zemi a  hlavně v hlavách a srdcích lidí - to nelze žádnými miliardami zahladit.

0/0
29.10.2007 13:50





Najdete na iDNES.cz