Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ředitel zakázal gymnazistům debaty o homosexualitě

Atmosféra na pražském gymnáziu v Horních Počernicích může připomínat poměry staré monarchie. Třeba debata o homosexualitě je tady tabu. Rozhodl o tom ředitel školy. Zakázal studentům promítat dokument z projektu Člověka v tísni a zatrhl i debatu se šéfem Gay iniciativy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vlasatice

Čtěte další diskuzi

na stránkách Respektu a přispějte svými zkušenostmi!!

http://glosy.respekt.cz/Pripad-reditele-Podesvy.html

0/0
15.11.2007 12:57

Mauvaise fée des bois

Filmový klub - dokončení

Záleželo tedy na každém, zda zůstane, nebo jednoduše odejde, případně jestli na tento film půjde a na příští třeba ne. Podstatné je, že jsem se účastnila mnoha projekcí spojených s diskusí a myslím si, že mi v mnohém pomohly k prohloubení znalostí z výuky některých předmětů, rozšířily všeobecný přehled a rozvíjely u mne schopnost diskuse a argumentace. Žádné z těchto mnoha odpoledne, ketrá jsem strávila ve škole, nepovažuji za ztracené, naopak je vnímám jako přínos. Proto je škoda, že tento klub již na škole neexistuje. Nedá se říct, že by tento klub nebyl zájem, často byla účast natolik hojná, že několikanásobně přesahovala běžný počet studentů ve třídě během výuky. Studenti, vyučující a mnohdy také bývalí studenti zůstávali ve škole i dvě nebo tři hodiny po vyučvání, zcela dobrovolně z vlastního zájmu.

0/0
31.10.2007 17:34

Mauvaise fée des bois

Filmový klub

"Filmový klub" na gymnáziu v Horních Počernicích byla dobrovolná volnočasová aktivitapodobně jako na škole fungují i jiné "kluby" ( např. ruský jazyk, jóga, keramika nebo školní časopis, viz http://www.gymnchod.cz/beta/index.php?way=zajmove_krouzky ), kterou si studenti však z velké části organizovali sami za pomoci a pod dohledem zodpovídajícího pedagoga, Po skončení výuky si ve třídách promítali dokumentární filmy, které si sami vybrali(např.komunistické lágry, Barma, neonacismus, Ghana a mnoho dalších) a diskutovali s hostem, který byl pozván (např. pamětníci, odborníci na danou tématiku, režisér filmu apod.). Projekce i diskuse se mohl účastnit kterýkoli student, ale velmi často se do filmového klubu zavítali i vyučující (zejména předmětů jako je zeměpis, dějepis, základy společenských věd, český jazyk atd...). Zároveň mohl každý kdykoli během filmu i diskuse odejít aniž by někomu vysvětloval proč.

0/0
31.10.2007 17:19

Pan Navratil

.

Pořád mi nikdo nebyl schopen vysvětlit, o čem by jako chtěl p. Hromada s gymnazisty debatovat.

0/0
31.10.2007 10:34

Putykář

Pokračování:Kde začíná a končí svoboda?

..Tím myslím ne snad kázání "jediného" světonázoru.Ale ochrana nezralých lidí,kteří přes veškeré a jistě žádoucí sebevědomí,sami ještě nejsou většinou schopni celou problematiku pochopit. V tomto příspěvku je dikutována homosexuální menšina,a jak jsem se již vyjádřil,každý z ní má právo na soukromý život se svým svobodně zvoleným partnerem.Na druhé straně já a ostatní heterosexuálové máme stejné právo a tím i právo ochrany našich nědospělých potomků před něčím co je složité pochopit i pro renomované odborníky,vzdělané v lékařských i jiných vědách.Jestliže zvolím nějaký přívlastek pro homosexualitu,použil bych slova jako:nemocný nebo odchylný.Slovo úchylný používat nechci.Výchova dítěte homosexuální dvojicí však úchylkou je.Je to brutální zvrat hodnot a vymývání mozku naprosto bezbraného tvora.Je to zneužití jiného člověka k naplnění ambicí,jež by jinak homosexuálovi byly po právu odepřeny.Tak prosím nikdo nezaměňujte naši znovunabytou svobodu s tím,že teď už se může naprosto všechno.

0/0
31.10.2007 4:10

Alcator

Re: Pokračování:Kde začíná a končí svoboda?

Problém je v tom, že neprobíhají-li diskuze, získávají žáci naprosto mylné představy z filmové produkce, kde teplouši mluví fistulí a lakují si nehty. Diskuze umožňují dětem zjistit, že homosexuálové jsou normální lidi, kterým hormonální dávky během těhotenství naprogramovaly mozek "jinak"; nemůžou za to, nedá se to změnit, není to léčitelné, a nemusí se za to stydět - je to stejná odchylka jako třeba rezavost či pihatost. Tohle ale pan ředitel nechápe.

0/0
31.10.2007 10:43

belgian chocolate

homosexuálové normální lidi nejsou

barva vlasů není abnormalita, sexuální úchylka ano (je to zvrácenost pohlavního pudu, která znemožňuje jeho funkci)

0/0
31.10.2007 12:57

mordor

Re: homosexuálové normální lidi nejsou

Homosexualita neznamená neplodnost. Pokud homosexuál/ka chce, ožení/vdá se a potomka zplodí. Jen ta svadba je vlastně podvod, protože vědomě porušuje manželský slib, pokud ho znáte. Jinak pokud považujete homosexualitu za zvrácenost, to je čistě vaše věc. Já zase považuji za zvrácené plivat a kydat hnůj po lidech, kteří jsou jiní v tom, že se jím prostě líbí stejné pohlaví. Nikomu tím neškodí. Pokud si tímto způsobem budujete pocit nadřazenosti, pak buďte homosexuálům a jiným odlišným lidem vděčná, bez nich byste byla nula.!

0/0
31.10.2007 18:57

belgian chocolate

nikomu tím neškodí

pokud si dělají, co chtějí, za zavřenými dveřmi ložnic. pokud začnou vykládat děten, že jsou normální, škodí velmi, a je třeba jim v tom zabránit.

0/0
31.10.2007 19:04

Majkyho_pupik

Re: nikomu tím neškodí

"je treba jim v tom zabranit":-)ano typicka reakce cloveka kteremu se evidentne styska po dlouhych 40 letech vlady lidi, co tak radi vse zakazovali...:-©nastesti si dneska lide mohou delat co chteji pokud tim neporusuji svobody a prava nekoho jineho. a homosexualove nikomu nic nedelaji pokud vykladaji detem ze jsou normalni, protoze maji pravdu. Jejich jedina "nenormalnost" je to ze se narodili jako lide, ktere pritahuji osoby stejneho pohlavi a na tom neni vubec nic nenormalniho i takovi lide proste jsou...:-)

0/0
31.10.2007 19:20

mordor

Re: nikomu tím neškodí

To máte vážně strach z toho, že když se dítě dozví, že kromě většiny lidí, kterým se líbí opačné pohlaví, existují i tací, které přitahuje to stejné, že se sexuální preference dítěte změní? Vy opravdu zastáváte názor, že lidi jsou vlastně bisexuální a kdyby se nenutili do heterosexuálních svazků, tak by to bylo 50 na 50? Vám kdyby někdo v dětství řekl, že existují i lesbičky, tak začnete experimentovat i s dívkami?

0/0
31.10.2007 19:30

belgian chocolate

strach nemám z ničeho

informace o všem, co na světě existuje, samozřejmě děti mít mají. ovšem pokud jim bude někdo tvrdit, že homosexualita je normální, zaslouží vypráskat bičem.

0/0
15.11.2007 15:37

recyklator

Re: Re: Pokračování:Kde začíná a končí svoboda?

No víš v dobách před pár desítkami let byli homosexuálové téměř škodná. Dnes homosex. začíná mít reklamu. To samé cos napsal o homosexuálech ś mohl napsat o pedofilech a nekrofilech, resp. sodomitech. Kde k tomu ti ostatní chudáci přijdou (nemohou se sexuálně realizovat) přičemž gayové a lesbičky mají zelenou? Kdy padnou ostatní tabu pro ostatní skupiny?  8-o

0/0
31.10.2007 14:42

mordor

Re: Re: Re: Pokračování:Kde začíná a končí svoboda?

Pokud má zelenou sex dvou dospělých lidí opačného pohlaví, není důvod aby byli omezováni i homosexuálové. Bez sexu je člověk frustrovaný, čímž rozhodně nepřispívá lepší společnosti. Jiná věc jsou úchylky typu pedofilie a nekrofilie. U těchto se nejedná o partnery, nýbrž o jenostranné uspokojení svého libida vedoucí k utrpení či zneuctění svého sex. objektu. To snad musí takto zaměřený člověk pochopit, ovládnout se a ne se chovat stylem "Když ne já, tak nikdo". Jinak sex. je privátní věcí a pokud je normální sex s partnerem opačného pohlaví jen za účelem plození dětí a jen klasickým způsobem bez nějakého zpestření, pak je úchylná drtivá většina lidstva, což si každý rozumný člověk uvědomuje. ?

0/0
31.10.2007 18:37

belgian chocolate

ne tak docela

sexuální pud nemáme proto, abychom se uvolnili, nýbrž proto, abychom se množili. je normální, aby člověk byl sexuálně přitahován dospělým jedincem stejného druhu a opačného pohlaví, ať už to má za následek početí potomka či nikoliv. cokoliv jiného je nenormální, protože to nemůže vést k plození. i pohlavní styk muže a ženy, který nevede k početí, má svou funkci, protože utužuje vztah páru, a tím prospívá existujícím nebo budoucím dětem, nejedná se tedy v žádném případě o úchylku.

0/0
31.10.2007 18:46

Majkyho_pupik

Re: ne tak docela

Chyba...sexualni pud mame proto abychom se uvolnili a mnozili. Homosexualni jednani je zcela bezne i mezi vetsinou zvirat, nevede k plozeni a preci je priroda zaridila...Takze styk dvou osob dospelych /u lidi i svepravnych/ stejneho i jineho pohlavi ma svoji funkci

0/0
31.10.2007 18:55

belgian chocolate

co se může zdát jako "homosexuální" chování u zvířat

je nejčastěji jednorázové ustanovení dominance-submisivity samců, takže nemá nic společného s vytvářením párů. může se také dočasně objevovat v abnormálních situacích, kdy nejsou dostupní jedinci opačného pohlaví. u žádného druhu savců se nevytváří homosexuální páry podobné normálním.

0/0
31.10.2007 19:02

Majkyho_pupik

Re: co se může zdát jako "homosexuální" chování u zvířat

ne, vyskytuje se urcite i v tebou zminenych pripadech ale i ve zcela beznych situacich zivota zvirat. Dlouhodobe homosexualni svazky zvirat az na vyjimky neexistuji to je pravda, kratkodobe u temer vsech druhu zvirat vcetne savcu /psu, kocek/. bohuzel opravdu nemas pravdu:-)tva snaha zcela zbytecne ocernovat skupinu lidi kteri se niceho spatneho nedopoustili, jen se proste narodili trochu jini, je smutne hloupa...

0/0
31.10.2007 19:16

PetrK.

Re: Re: co se může zdát jako "homosexuální" chování u zvířat

Souhlasim s tvymi nazory az na jednu malou drobnost: Zvirata JSOU homosexualni i dlouhodobe, dokonce jsou znamy pripady, kdy dva jedinci stejneho pohlavi vychovavaji potomka!!! Viz http://www.spiegel.de/wissenschaft/natur/0,1518,444512,00.html

(Musite umet nemecky)

0/0
5.11.2007 13:48

mordor

Re: ne tak docela

Přemýšlela jste někdy o tom, že svět je dost složitý a nic v něm nefunguje jen v jednoduchých rovnicích? Nějak to na něm chodí, rodí se různí lidé, s různým zaměřením s ohledem na koníčky, práci nebo sex. preference. Nikdo si svoje Já nevybírá a pokud se tu snažíte tvrdit něco o normalitě, pak vy máte oprávnění stanovovat co je vlastně normální? Vy jste svět pochopila? Dokážete napsat proč vlastně ve skutečnosti bojujete proti homosexuálům? CHcete spasit svět?

0/0
31.10.2007 19:24

belgian chocolate

proti homosexuálům nic nemám

za zavřenými dveřmi ložnice ať si dospělí lidé dělají, co uznají za vhodné. ale tvrdit dětem, že je to normální, to NE.

0/0
15.11.2007 15:39

Putykář

Kde začíná a končí svoboda?

Tuto hranici všichni zastánci,ať už svobody slova,nebo práva vědění,zdá se,nepochopili.Neupírám příslušníkům žádné z minorit právo na sebeurčení, a právě proto by si tito snad měli uvědomit,že rozhodnouli se dva jedinci stejného pohlaví pro společný život,je to jejich život a jejich rozhodnutí a mají na to plné právo.Jestliže chtějí o tomto diskutovat,není jistě problém najít místo mezi stejně orientovanými.Gymnázium tím místem rozhodně není,je určeno především k získání určitého kvanta vědomostí v určeném čase.Za toto odpovídá především ředitel školy s pomocí celého kantorského sboru.Jeho právo je vykázat činnost,která nesouvisí z výukou a pro kterou toto zařízení nebylo zřízeno a není ani financováno.Chceli někdo uspořádat přednášku třeba o motýlech musí,musí ji financovat sám,nebo mít sponzora.Gymnázium sponzorem není.A taky nevím proč by kterákoliv minorita měla mít výjimku s všeobecně uznávaných pravidel.Ředitel je také zodpovědný za mravní ochranu jeho nezletilých svěřenců......

0/0
31.10.2007 3:08

Cenede

Pan ředitel jednal podle svého přesvědčení

Myslím, že 4 procenta je dost málo na to, aby to mělo takovou propagandu. Stačí mi, že vím, co to je.

Ale pokud je skutečnost jiná a je to více než 4 procenta, tak potěš pánbůh, zkumavka to jistí.

Ať si každý vytváří svůj sexuální život jak chce. Jedno vím jistě, jsem muž a jsem na ženský a když mě nechtěj, nebudu je nutit aby měnili svoji orientaci. Mám kamarádku, která se hlásí k homosexualitě.

0/0
30.10.2007 21:36

Choakinek

Výborně.

Výborně, pane řediteli, jen tak dál. Fandím!R^

0/0
30.10.2007 20:33

vonDyke

a jak tak ctu zbytek prispevku v diskuzi,

at se vam to libi nebo ne, my lesbicky a gayove tady prste s vami zijeme, a tudiz se o nas mluvi a bude mluvit. 

0/0
30.10.2007 15:33

Step

Re: a jak tak ctu zbytek prispevku v diskuzi,

klidne si zijte jak chcete, ale necpete sve sexualni preference ostatnim. jsou mi srdecne ukradene, stejne jako muzou byt vam ukradene preference moje.

0/0
30.10.2007 17:11

freshgrind

Re: Re: a jak tak ctu zbytek prispevku v diskuzi,

celkem bych se ho i zastal.. jednak homosexualita není preference, druhak jak to že mu není cpána heterosexualita? Jestli si dobře pamatuju, už ve škole se říkávalo že se mají rádi ženy a muži, nic o gayích mě nikdo nikdy neučil. Jak se asi ta lesba nebo gay v ten moment má cítit???

0/0
31.10.2007 12:48

belgian chocolate

jako úchyl

čím dřív na to přijde, tím líp

0/0
31.10.2007 12:58

habit

Re: a jak tak ctu zbytek prispevku v diskuzi,

... čím to je, že menšiny vždycky mají pocit, že se o ně většina musí extra zajímat... myslíš že je pro všechny tak důležité, jak a čím si to děláš?

0/0
30.10.2007 17:21

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: a jak tak ctu zbytek prispevku v diskuzi,

nevím já si milence a milenky netahám na veřejnost! každýmu je po tom totiž velký PRD !

0/0
30.10.2007 17:25

gregowski69

Re: a jak tak ctu zbytek prispevku v diskuzi,

pošleme říd'u do polska a je to ...může si to katolicky dělat svíčkou;-D

0/0
30.10.2007 18:39

vonDyke

idiot

thole bych cekala nkde na ucnaku, ale mela jsem dojem, ze gymnazia maji vychovavat moudre lidi se sklonem k liberalite, demokracii a toleranci. Aspon u nas to tak bylo. Navic si ten magor neuvedomuje, ze na sve skole ma zastupce te ctyrprocentni mensiny taky a jak ti se ted asi citi?

0/0
30.10.2007 15:09

tombX

XenoBohmen

No podle odpovědí čtenářů komu dávají za pravdu je vidět,že Češi jsou stále banda nebezpečných bezmozkých xenofobů.Ať žije náš národní sport "kafrání a zakazování věcí,kterym nerozumim" !!! [>-]Rv(Y)

0/0
30.10.2007 13:32

belgian chocolate

xenofobie? najdi si to prosím ve slovníku

ředitel školy obvykle výchově dětí rozumí a má příslušnou kvalifikaci

0/0
30.10.2007 14:24

vonDyke

Re: xenofobie? najdi si to prosím ve slovníku

ale ne vzdy, ze, jak se ukazalo zrovna v tomto pripade. xenofobie v sirsim slova smyslu znamena strach z neznameho, takze vyznam je zde prilehavy.

0/0
30.10.2007 15:36

belgian chocolate

když někdo o něco nestojí, nemusí se ještě jednat o strach

a Gay liga je dosti profláklá, tudíž nelze hovořit ani o neznámém

0/0
30.10.2007 18:02

Fuck_the_people

Re: když někdo o něco nestojí, nemusí se ještě jednat o strach

A právě proto bych je do budovy nepouštěl......

0/0
31.10.2007 10:24

Slaine55

????

Nejlépe dělat, že nic takového není. Pánbíčkář! Ať netahá tyhle víry a spol do školy!! Ať si doma postaví třeba kobku a mrská se v ní, ale neobtěžuje tím ostatní.

0/0
30.10.2007 12:05

belgian chocolate

sama bych to neřekla lépe

ale soudruhům z Gay ligy se to asi líbit nebude

0/0
30.10.2007 14:24

Blbec z Xenemunde

<>

Dlouho jsem přemýšlel, jak se k tomu postavit . ovšem moje stanovisko je neúprosné - ani za cenu ovládnutí Českých aerolinek Aeroflotem bukvicím nepovolit Rv

Jsem naprosto upřímně zděšen - jsem šlechtické krve a článek na Novinkách

http://www.novinky.cz/ekonomika/rusko-udajne-planuje-prevzeti-ceskych-aerolinii_125645_pdbvd.html

mne naprosto konsternoval X

Nevím co k tomu mám říct ...

0/0
29.10.2007 23:48

Krak

Re: <>

Neříkej nic, první část tvého nicku je v pořádku...

0/0
29.10.2007 23:52

tombX

Re: Re: <>

:-))))

0/0
30.10.2007 13:33

dr.Dvojka

a to se bavili o tom řediteli? :-)

že mu to tak vadilo...?

jsem 1 cz

0/0
29.10.2007 22:36

ijojoi

výzva

Taktéž jsem byla bývalou studentkou na tomto gymnáziu a je to opravdu jen špička ledovce. Byla by škoda nechat to zapadnout a umožnit tak Podešvovi, aby dál zahříval svou židli. Na to ale bohužel tento článek nestačí. Ale ono sexuální obtěžování, kterého se dopouštěl, je informace úplně jiného kalibru. Proto prosím, aby všechny, kterých se to nějak osobně týkalo a mají zájem na odvolání Podešvi, ozvěte se mi na mail. Nenechte v tom ty chudáky současný i budoucí studenty.

0/0
29.10.2007 19:47

belgian chocolate

hlavně žalujte češtináře

ten se na vás dopustil mnohem horších zvěrstev

0/0
30.10.2007 10:55

tombX

Re: hlavně žalujte češtináře

:-))))

0/0
30.10.2007 13:33

Rodrigo.L

Re: výzva

Hele to nezní jako špatný nápad.. už jsem měl ohlas od jedné kantorky (zbytek vyřešíme soukromě). Bez ohledu na ostatní reakce "vtipných lidí" kteří mluví jen proto, že mluví (viz níže podepsané vlámské cukrovinky) si myslím, že bychom herr Füherovi mohli alespoň trošku znepříjemnit život. Není přece královna Viktorie aby tam smrděl sto let. A to intelektuální násilí, které páchá na těch mladých lidech už mu prostě dál procházet nemůže!

0/0
31.10.2007 17:15

danny44

Otázka je.....

Otázka je, zda by se jednalo o debatu nebo propagační přednášku (a snůšku stesků, jak jsou chudinky bukvice utlačovaný.....) :-©

0/0
29.10.2007 19:31

ssheeni

Re: Otázka je.....

Nemyslím si, že inteligentní člověk se nechá příliš snadno ovlivnit.A pokud by celé sezení mělo k něčemu takovému spět, tak by určitě zakročil učitel, který zmíněný kroužel vedl.

0/0
29.10.2007 23:41

belgian chocolate

tady hovoříme o dvanáctiletých dětech

které se ovlivnit nechají velmi snadno, jak Gay liga ví

0/0
30.10.2007 14:23





Najdete na iDNES.cz