Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Životní prostředí se v Česku nelepší, oznámil Bursík

Kvalita životního prostředí v České republice několik let stagnuje. Se zprávou, která "alarmujícím způsobem" popisuje stav životního prostředí za minulý rok, přišel ministr Martin Bursík. Česko podle dokumentu v řadě oblastí pokulhává za ostatními evropskými státy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ondrej01

Co slibované dotace za ekologické topení?

Není tomu tak dávno, co slibovali politici dotace na domácnost, pokud budou topit plynem, elektřinou, nebo jiným ekologickým topením. My máme kotel na elektřinu přez 15 let a zatím nepřišla ani koruna. To se pak nemůžou divit, že nějaký děda s babičkou při jejich důchodu radši sáhnou po levnějším uhlí. Na to nepořebujou vysoký školy, aby to pochopili naši posranci.(Y)

0/0
15.10.2008 21:19

gagaryn

***

Prostředí se nelepší i když se tam vráží hodně peněz. Ale zase stoupla výroba el. z obnovitelných zdrojů. Takže z toho vyplývá že tyto zdroje zhoršují životní prostředí.;-)

0/0
8.10.2008 12:57

starej_vul

:-) záměna?

Napsat "Životní prostředí se v Česku nelepší" to je snad to samé, jako kdybys Bursíku napsal že nic pro zlepšení životního prostředí nejsi schopen udělat. Tak aspon tu AuAu madame oprašuj a svoje ministerstvo opusť. Snad to dostane někdo kdo se o to aspoň s nějakým výsledkem pokusí ....

0/0
8.10.2008 12:48

berunel

Jo, jo zhoršilo se to

sice zanikl jeden sládkovský sajrajt ale namísto něho přišel tenhle daleko horší a nebezpečnější  ideologický sajrajt zelený, který se podvodně přetvařuje jako nějaký středopravicový aby dosáhl svých levolevicových cílů.:-©

0/0
6.10.2007 11:18

ondrej01

Re: Jo, jo zhoršilo se to

Tak do sládka se necpi, ten chtěl alespoň ty černý viklidit. No a co se týče ovzduší tak zelený spíš zajímají kudy budou chodit berušky se střevlíkama, ale že tady za chvíli chcípnem to jim bude jedno.:-©!

0/0
15.10.2008 21:23

Johny_S

A co na to pan Rynda?

Prosím další otázku...

0/0
6.10.2007 0:56

Helena1

Je to hlavně tvoje vina Bursíku,...

a tvých kumpánů, že "Životní prostředí se v Česku nelepší"

0/0
5.10.2007 22:51

99,5

Re: Je to hlavně tvoje vina Bursíku,...

R^

0/0
5.10.2007 23:11

Korsičan

Re: Je to hlavně tvoje vina Bursíku,...

by ne Heléno, za to můžeš ty;-€

0/0
5.10.2007 23:18

wcbaba

Životní prostředí se nelepší, politické už horší

být nemůže, životní úroveň stagnuje, jediné čemu se daří a co vzkvétá je korupce, zlodějna a arogance politických špiček

0/0
5.10.2007 22:14

Brainwashington

BlB!

Zatopte už tím Bursíkem !

Auta na plyn? Topení na plyn? Ale, zemní plyn je skleníkový !!

Dřív čudilo po 300 let všude smradlavé uhlí a žádné alergie nebyly! Ale, také nebyly v potravě žádné sračky typu E321, E555, Éněco atd ! A v autech bouchalo poctivé olovo a né nějaké organické detonátory !

 A zelení ekotorroristé taky nebyli, ale byli normální lidi! Tadle planeta nepat´ˇrí žábám a plavuním, ale člověku! A ten je hlavní prioritou, nikoliv "příroda" a "zelení" !!

0/0
5.10.2007 22:13

99,5

Např.

pražský smog mnoha lidem jednoznačně kožní alergie zlepšoval. To je zkušenost vysokoškoláků z dob totality, když se po prázdninách vraceli na kolej. Stejně tak průběh alergií je horší u o osob s lepšími hygienickými návyky. Alergie jsou zkrátka složitý jev. Bursík si vybírá vždycky jen to, co se mu hodí do krámu.

0/0
5.10.2007 21:37

Generál Ugarte

Re: Např.

A ten vzestup zdaleka nebude tak radikální, jak nám ho prezentuje.

0/0
5.10.2007 21:39

Andee

Re: Např.

Mě se alergie trvale zlepšují. A to mám moc pěkný a rozličný soubor  - prach, pyly, plísně, roztoči, bříza, topol, jablka, většina ořechů a samozřejmě vojna a práce ;-D

0/0
5.10.2007 21:55

99,5

Re: Re: Např.

Moje zklušenost je i ta, že zlepšení nastává od určitého věku, v mém případě cca po 45. roku.

0/0
5.10.2007 23:12

starej_vul

Re: Re: Např.

No a moje zkušenost je právě opačná...

0/0
8.10.2008 12:54

barbudo

Re: Např.

... nejen kožní alergie ...

... mé problémy dýchací, kýchací a slzicí léčil pražský smog osmdesátých let během několika hodin ...

0/0
5.10.2007 22:25

Andee

Blbost...

Míval jsem poměrně silnou alergii a během dlouhodobého pobytu v zahraničí jsem zjistil, že to mám ze špatného ovzduší v Čechách. Po návratu se mi totiž vrátila. Nicméně to bylo v roce 1996 a od té doby se mi to každoročně zlepšuje, takže s tou stagnací absolutně nesouhlasím. Bursík jen lobuje za víc peněz pro svůj resort a snaží se dělat tu svojí pseudostranu důležitější, než je... :-©

0/0
5.10.2007 21:15

Generál Ugarte

Re: Blbost...

Správně.

A na co je ta alergie?

Není to třeba na nějakou rostli, v onom zahraničí se vyskytující méně nebo vůbec?

0/0
5.10.2007 21:18

Generál Ugarte

Re: Re: Blbost...

rostlinu

0/0
5.10.2007 21:19

Andee

Re: Re: Re: Blbost...

Je to alergie na celou řadu věcí, ale po ročním pobytu téměř v divočině (Wyoming - rozloha Polska a 400 tisíc obyvatel) jsem po návratu rok měl pokoj, protože jsem si tam organismus vyčistil. Pak se to vrátilo, ale trvale se to zlepšuje. Začátkem 90.let jsem doslova prosmrkal léto, teď mám problémy jednou nebo dvakrát za měsíc... a to ještě dneska oproti době před deseti lety dám občas nějakou tu cigaretku, která alergii rozhodně nepomůže...

0/0
5.10.2007 21:52

Generál Ugarte

Re: Re: Re: Re: Blbost...

Teda, když vidím soubor těch alergií...8-o8-o8-o

0/0
5.10.2007 21:56

Andee

Re: Re: Re: Re: Re: Blbost...

Mírnou formu cca 5-10 druhů alergií má většina lidí. U někoho jsou ale reakce imunitního systému přemrštěné a z toho jsou ty problémy. Ale je to spíš jenom trochu nepříjemný než že by to nějak zásadně ovlivňovalo život.

0/0
5.10.2007 22:05

Generál Ugarte

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blbost...

Hmmm, tak já na sobě žádnou alergii nepociťuji...

0/0
5.10.2007 22:06

Johny_S

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blbost...

Alergie je přemrštěná reakce organismu. Není alergie bez přemrštěné reakce. A alergií rozhodně netrpí většina lidí. To říkám jako hrdý nositel senné rýmy, kterou jsem si dříve pěstoval, abych nemusel na vojnu.

0/0
6.10.2007 1:02

Johny_S

Re: Re: Re: Re: Blbost...

No, asi takhle - podle všeho ses "nevyčistil", jen se ve Wyomingu nevyskytoval alergen, který ti alergii vyvolal. Ve skutečnosti lze příčinu alergií spatřovat spíš v tom, že se stále více klade důraz na absolutní čistotu. Náš imunitní systém je ale nastaven tak, že se musí v průběhu života setkat s určitými infekcemi, a tím se nastaví, aby jim mohl čelit. Když se s nimi nesetká, nenastaví se správně. Hlavní složkou alergické reakce jsou bílé krvinky, které za běžných okolností mají útočit na mnohobuněčné parazity. Takoví se již u nás příliš nevyskytují...

0/0
6.10.2007 1:00

abysser

Tu zprávu nepopírá nikdo....

... nebyla stvořena ideologickým odborem SZ, ale vědci z AV ČR.. Ostatně míchat zrovna do tohoto politiku je nesmysl... Co je politického na tom, že je dnes opět na každém rohu černá skládka, že řeky už nejsou plné dusičnanů, ale naopak dnes složitějších substancí aj..  :-)..

0/0
5.10.2007 19:11

Generál Ugarte

Re: Tu zprávu nepopírá nikdo....

Omyl, výcuc té zprávy, který byl prezentován Bursíkem sestavoval právě ten zelený ideolog.

0/0
5.10.2007 19:24

starej_vul

Re: Tu zprávu nepopírá nikdo....

Politického na tom je jenom to, že ten kdo to má na starosti a je za to placen říká, že s tím nemůže nic udělat a bere za to MOJE a TVOJE a NAŠE peníze. Nestálo by za úvahu to ministerstvo zrušit a nebo vyhodit Bursíka?

0/0
8.10.2008 12:57

madqwert

bursiku, jestli to nebude tim, ze ty ekologii

houno rozumis a jeste se nechas ve vlade prevalcovat rimanem, rebickem a topolem :-©;-D

0/0
5.10.2007 18:47

abysser

Re: bursiku, jestli to nebude tim, ze ty ekologii

Tak on je jeden z mála, který ji alespoň vystudoval... Narozdíl od drtivé většiny diškutujících.. A pokud někdo popírá, že to s tím životním prostředím není slavný, pravděpodobně žije kdesi ve sklepě zavřený...

0/0
5.10.2007 19:08

Johny_S

Re: Re: bursiku, jestli to nebude tim, ze ty ekologii

Oprava: Bursík nevystudoval ekologii, která se studuje v rámci biologických studijních programů, ale obor Ochrana životního prostředí. Ten s ekologií příliš nesouvisí.

0/0
6.10.2007 1:03

LimonadovyJoe

To ovšem není zásluhou ekopopulistické sebranky kariéristů a zlatokopů kolem Bursíka.

0/0
5.10.2007 18:44

celtic

počkám si až co řekne Klaus....

;-D

0/0
5.10.2007 16:42

ondrej01

Re: počkám si až co řekne Klaus....

Klaus je zapřísáhlý ODSák, tzn. rozvoj ekonomiky =odebrání lesů a parků = budování továren = zhoršený smogRv

0/0
15.10.2008 21:29

Martin Kostera

Bursíku,

kdybyste vy zelení ekoteroristi netunelovali biolíhem(který pro svou výrobu potřebuje víc energie, než kolik sám dá) a kdybyste permanentně nepodporovali šílené vize OZE(které spotřebují několikanásobně víc oceli, betonu, asfaltu, místa než jaderky), tak by to bylo jiné. Je to i Vaše vina!

0/0
5.10.2007 16:14

p.sp.

Re: Bursíku,

s biolihem jsi vedle. To je takova ta klasicka vec, co se omyla tady na forech. stejne tak o fotoclancich.

0/0
5.10.2007 16:36

Generál Ugarte

Re: Re: Bursíku,

Biopaliva opravdu zatěžují přírodu více než ropná paliva.

0/0
5.10.2007 16:38

p.sp.

Re: Re: Re: Bursíku,

nespotřebují více energie než kolik vydají.

0/0
5.10.2007 16:43

1_130_202_135

Re: Re: Re: Re: Bursíku,

Pokud striktně trváte na významu formálního textu a nejste ochoten akceptovat jeho význam ve smyslu, že výroba např. biolihu zatěžuje životní prostředí více než biolíh přispívá k jeho zlepšení či alespoň udržení, pak jste zřejmě vynalezl perpetuum mobile :-P

0/0
5.10.2007 18:01

p.sp.

Re: Re: Re: Re: Re: Bursíku,

nevymyslel. biolíh je alternativou k rope hlavne diky sve "obnovitelnosti". Ropa proste jednou dojde, a ne za dlouho. Co se tyka krajiny - podpora venkova v dnesni dobe surovinami pro biolih je pro zemedelce k nezaplaceni.Dal - oblibene tema emisi - proc se tolik lisi mereni v CR (4 studie) a napr. v Nemecku nebo Rakousku (desitky studii)? Proc jsou prace o emisich prezentovany napr. na strankach Unipetrolu? Atd. Nejsem nejaky "zeleny ekoterorista

0/0
5.10.2007 18:57

Generál Ugarte

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bursíku,

Ropa nedojde.

0/0
5.10.2007 19:09

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bursíku,

... ropa za 20 už došla ...

... brzo dojde i ta za 80 ...

0/0
5.10.2007 22:55

Johny_S

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bursíku,

Jenže je to jenom taková vějička bez většího významu. Výroba biolihu je totiž vysoce neefektivní, bylo spočítáno, že např. aby u aut nahradil 10% fosilních paliv, bylo by nutné osít více než třetinu zemědělské plochy jenom energetickými plodinami na produkci biolihu. Ono to totiž není tak jednoduché: biomasu musíš obhospodařovat, hnojit, sklízet, zpracovávat a nakonec v případě biolihu ještě nechat kvasit. A jinak - pokud bys chtěl např. nahradit výkon Temelína biomasou, musel bys každoročně těžit např. třetinu rozlohy českých lesů. Tady vidíš, že biopaliva jsou ve skutečnosti drahý nesmysl, který nic neřeší.

0/0
6.10.2007 1:06

frankie51

Re: Re: Bursíku,

Zde se stále omílá /nikoliv "omýlá"/, že tady píše kdejaký vůl. Snad jedině, že vám matka přirození omyla.

0/0
5.10.2007 17:54

p.sp.

Re: Re: Re: Bursíku,

omluva za hrubku.

0/0
5.10.2007 18:54

starej_vul

Re: Re: Bursíku,

KDEJAKÝ?

0/0
8.10.2008 13:01

Martin Kostera

Re: Re: Bursíku,

Vedle jste Vy. Pokud tedy nemáte na mysli enzymatické postupy výroby biolihu z dřevní hmoty, kde už je energetická bilance kladná. Ovšem taková technologie se teprve vyvíjí.

A mimochodem, nebýt přemrštěných výkupních cen z fotovoltaických zdrojů(které dotujeme my všichni ať chceme nebo ne ve formě zbytečně vyšších cen), tak se fotovoltaika nikdy nezaplatí. Je zvěrstvo dávat prachy do staveb drahých a neefektivních fotovoltaických elektráren místo toho, aby se tyto peníze daly na výzkum dokonalejších fotovoltaických technologií...

0/0
5.10.2007 19:05

Johny_S

Re: Re: Re: Bursíku,

Naprostý souhlas. Nerozumím, proč se cpou miliardy do výstavby fotovolatických článků či větrných elektráren, které jsou však stále zoufale neefektivní. Daleko účinnější by bylo investovat ony miliardy do výzkumu. Jakmile budou skutečně účinné alternativní zdroje energie, trh si je sám najde a brzy se masivně rozšíří. I když, vlastně ten důvod výstavby neefektivních "alternativních" zdrojů vidím: jsou to prachy. Společnost je jim nakloněna a chce po politicích, aby je podporovali. A zelené organizace tuto touhu ještě posilují. Výsledkem je tunel na státní peníze.

0/0
6.10.2007 1:10

Johny_S

Nelepší se?

A ptal se na to už pana sociálního vědce Ryndy?

0/0
5.10.2007 16:13





Najdete na iDNES.cz