Diskuze

Vlak má zpoždění? Dráhy zdrží přípoj, či vrátí jízdné

Měl váš vlak zpoždění a bojíte se, že vám ujede přípoj? Podle Českých drah i ČSAD nejsou vaše obavy na místě. "Vlak EuroCity čeká zhruba pět minut, protože jde o rychlý dálkový vlak. Jiné spoje čekají patnáct i více minut, především když se jedná ten den o poslední spoj," ubezpečuje mluvčí drah.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

sobak

16. 10. 2007 11:19
čd

v posledních 14 dnech nejsou české dráhy dopravcem ale jatkami , každý pátek a neděli se do jejích vlaků nedá dostat a vesele dál prodávají jízdenky  a navíc slováci a už i mi ve velké míře používáme kmb 2000 , takže v pátek není k hnutí už ani v chodbičkách , tento pátek vlak EC Praha - Krakow v praze na hlavním nádraží z nejasných důvodů nabral 25 minut zpoždění v olomouci má být 16:49 a kolem 17:15 odjíždí většina přípojů , zpoždění narostlo stáním v zábřehu kvůli protijedoucímu pendolinu na 35 minut , takže rychlíky a osobáky v olomouci velese ujeli , příjezd EC 17:22 odjezd rychlíku směr břeclav 17:19

sobak

16. 10. 2007 11:19
Re: čd

, na infocentrum se obrátilo zhruba 200 nespokojených cestujících proč nepočkal rychlík 3 minuty když je na přestup 30 minut , baba se vysmála a dala knihu přání a stížností že oni s tím nemá nic společného za to může dospečer nebo výpravčí , ti se projistotu ve svých kancelářích nevyskytovali , a když dorazili tam se mě akorát vysmáli ať si jedu osobákem , žádné čekací doby 10 minut na EC , prostě žádný zákazník , ale otravující cestující , hlavně že čd jsou pořád státní a platíme je z našich daní a z jízdenek , prodat , pozvyhazovat polovinu nepotřebného personálu a hned se budou chovat jinak a vůbec statistika zpoždění za poslední dobu , žádný vlak na dálkových tratích na čas

Nahar

14. 10. 2007 12:38
Zdržení posledního spoje

Už nějakých pár let jezdim po trase Jirkov, Plzeň a zpět, s přestupem v Chomutově. Velmi často se mi ale stalo, že přípoj v chomutově nepočkal a já musel jiným do Žatce, kde bohužel přípoj opět nepočkala  já se mohl akorát tak posadit a čekat 4!!!!! hodiny na ranní spoj. A při zpáteční cestě to není jiné!!!

Jediná výhoda v celé té situaci je, že znám veškerý personál z Žatecké železniční stanice, a restauračního zařízení......

georgetown

14. 10. 2007 10:15
Cestování na trase České Budějovice - Praha - aneb pokus o to dostat se z jihu na sever ?

5 let jsem jezdil na trase ČB - Plzeň, 2 hodinová cesta vlakem bývala v pohodě a zpoždění bylo v řádech minut. Od loňského roku cestuji na trase ČB - Praha a to je horor. Stavba koridoru a schopnost pracovníků ČD se občas podobá vtipu. Na 2,5 hodinové trase jsem zažil zpoždění i 3 hodiny, někdy se stane, že vlak nedojede vůbec. Na snahu o reklamaci pracovníci ČD jen kroutí hlavou - nezbívá si jen stěžovat na nádraží :) Doufám v brzkou konkurenci Student Agency, jinak už mě stát v poli hodinu nebaví - se slovy průvodčího - nevím co se děje ....Autobus sice občas využiju, ale když člověk nemá rezervaci do spoje se čaato nedostane.

13. 10. 2007 23:19
hlášení nádražního rozhlasu

Také se mi stane, že podávané informace, které jsou hlášeny na nádraží jsou odlišné od reality. Například v Praze se mi stalo (a ne jednou), že vlak měl být, dle hlášení nádražního rozhlasu, disponovat restauračním vozem. Ale na trati Praha - Hradec Králové jsem tuto vymoženost už několik let nespatřil!

Nebo je občas podaná informace o výluce a žádná výluka není...

13. 10. 2007 23:12
důstojnost cestování

Občas se mi také stane, že v jedničce je to tam otřes a hrůza. Většinou se mi

to stane v rychlících na trati mezi Prahou a Hradcem Králové. Ve

vlacích vyšší třídy (EC/IC/SC) se to sice nestane, ale očekával bych

alespoň nějaký rozdíl. Ono je docela smůla si půl hodiny koupit

jízdenku do jedničky, když nevíte jak to v kupé nakonec bude vypadat.

13. 10. 2007 23:09
nacpané k prasknutí

Občas se mi stane, že spoje jsou přecpané k prasknutí -

naposled rychlík 11.10. z Brna do Hradce Králové a v sobotu 13.10.

motoráček (jeden vagon) ze Starkoče do Náchoda. V tu sobotu jsem si vzpomněl jednu scénu z filmu Velká filmová loupež, ve které vystupují z polského Fiatu  126  Maluch mimo Heleny a Jiřího Růžičkových vystupují několik herců. Moje sestra, která v Náchodě čekala na náš příjezd, nechtěla uvěřit kolik lidi z tohoto vagonku vystoupilo na peron...!

Jirka Pinkava

15. 10. 2007 8:31
Re: nacpané k prasknutí

Zdravím rodáka do Náchoda ;o)) Mluvite mi ze srdce, jezdíval jsem stejnou trasu a stejné zážitky ;o) Náchod je kouzelnej a trasa Starkoč přes Václavice do Náchoda ... ten vagonek snad odveze asi 100 lidí ;o)))

13. 10. 2007 22:46
osobně jsem musel díky ČD přespat na nádraží v Pardubicích

Měl jsem v plánu jet půlnočním rychlíkem z Prahy a v Pardubicích přestoupit na noční víkendový spoj do Hradce Králové. Tento rychlík (Cheb - Košice) byl měl přijíždět na "Wilsoňák" již ve 22:41 hodin a odjíždět až šest minut po půlnoci. Nedávno jsem ale zažil nemilé překvapení: odjezd byl odložen o 60 minut, kvůli přípoji z Německa! Poté jsem absolvoval objížďku Prahy (v půli objížďky to asi najelo na špatnou kolej, protože jsme zastavili někde na mezi a po cca 30 minutách jsme nacouvali několik metrů a poté jsme pokračovali k jízdě). Do Pardubic to nakonec dorazilo s cirka dvouhodinovým zpožděním. Přípoj byl samozřejmě dávno v cílové stanici a tak mně nezbylo nic jiného, než na Pardubickém nádraží na lavičce přečkat další dvě hodinky, abych se prvním ranním spojem dostal konečně domů - do postele...

Marsmeloun

13. 10. 2007 20:06
tot ak

Celá záležitost měla nepříjemnou dohru- další pátek jsem nastoupil na vlak z Brna domů a byl jsem průvodčím drsně obviněn z podvodu. Vůbec neposlouchal co mu říkám a snažil se mi strhnout body za celou jízdu. Nakonec řekl, že s tím nechce nic mít.

Snažil jsem se tu jízdu zrušit a nikde jsem nepochodil - v naší vesnici nikdo na stanici není a všude mě odmítli.

Měl jsem s tím spoustu problémů a nakonec mi to zrušili až na okrese.

Dobře, nejezdit vlakem se člověk může  rozhodnout a začít jezdit autem, jako já, po téhle zkušenosti. Nemůže si ale bohužel vybrat, aby jeho peníze z daní šly na financování ztrátového podniku neschopných lidí jako jsou ČD.

Marsmeloun

13. 10. 2007 20:06
To tak

Jel jsem posledním přípojem v neděli večer do Olomouce - vlak měl asi 20 minut zpoždění.

Jezdím na kilometrickou banku, ale ve vlaku nebyl průvodčí a tak mi nikdo KB neodepsal.

Přestupoval jsem z R na R do Brna a vlak ujel. Paní mi a dalším asi 20 naštvaným lidem na informacích řekla, že můžu jet v jednu hodinu ráno a být v Brně ve 4. Šel jsem tedy spát na hotel a byl na ČD pořádně naštvanej.

Co mě ale totálně vytočilo? Paní mi odmítla odepsat kilometrickou banku, z odůvodněním, že to musí udělat v domovské stanici.

Do Brna jsem tedy jel druhý den autobusem. Pokoušel jsem se tedy zrušit jízdu v Brně - tam mě znovu odkázali na domovskou stanici

kuzmic

13. 10. 2007 20:00
víte jaký je rozdíl

mezi českými a japonskými drahami?když se v Japonsku zpozdí vlak,dráhy se omluví a vracejí jízdné.A u nás vlak třeba nepřijede vůbec,dráhy nevrací nic, a cestující se vrací domů./Šimek a Krampol/;-D