Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Analýza: Na Kubě se žije příjemněji než v Česku

Že peníze nejsou všechno, na tom se shodnou asi všichni. Ale že by se na Kubě či v Albánii žilo příjemněji než v Česku, to už údiv vyvolá. Přesně takto však dopadla analýza, jejíž výsledky včera zveřejnil americký časopis Reader’s Digest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Needle

Já to chápu

A často jsem to v diskuzi o Kubě a Fidelovi tvrdil....Jenže lidi mají už vypláchnuté mozky reklamou a jsou přesvědčeni, že příjemněji se žije s tou správnou značkou auta, kuchyně, televize, kalhot nebo zmrzliny... Jooo...degenerujeme...naše děti mají horší zdravotní stav..neurozy..sklony k depresi....Ale jsme odhodláni šířit náš životní styl po celím světě jako jedině správnýRv

0/0
1.10.2007 14:26

Vaclav Hanus

robot ash pise zase nesmysly..ma take v planu cpat nam do huby svinuteho playboye?

Citace: .....sestaven podle toho, jak příjemné podmínky k životu (očividně byla pominuta politická svoboda) ....Konec citace. Kdo je to ten Ash? Neni to nahodou ten robot z Vetrelce s porouchanym pocitacem v hlave? Napr. politicke svobody urcite nejvice ocenovali ti obyvatele New Orleans, kteri pred blizici se katastrofou pred 2 lety nemeli ani na to, aby z mesta vycestovali ven. A ze jich nebylo malo...

0/0
1.10.2007 9:29

habit

Re: robot ash pise zase nesmysly..ma take v planu cpat nam do huby svinuteho playboye?

;-D... a je to tady: "...vy zase bijete černochy."...;-D

0/0
1.10.2007 9:33

Heralik2

Re: robot ash pise zase nesmysly..ma take v planu cpat nam do huby svinuteho playboye?

:-) Nezklamal, soudruh.. Politické svobody si málokdy cení lenoši, nevzdělanci a prašivci, stejně jako u nás. Cikány taky svoboda nezajímá (protože ke svobodě patří i povinnosti), jen jejich práva a ždímání peněz. Věř, že v Orleans to žádná elita nebyla...

0/0
1.10.2007 9:41

Deda Mraz

proc kubanci utikaj, kdyz je tam tak dobre?

lidi volej nohama 8-o

indexy, zebricky, ankety . . .etc. sou na figu(Y)

0/0
29.9.2007 17:18

nnattalli

Re: proc kubanci utikaj, kdyz je tam tak dobre?

jsem se tu ptala vcera ani jeden koman mi nebyl schopen odpovedet;-D

0/0
30.9.2007 3:02

Deda Mraz

Re: Re: proc kubanci utikaj, kdyz je tam tak dobre?

komanc = nasili + vezeni + demagogie - debata - rozum = :-©

0/0
30.9.2007 4:06

Deleter

Re: Re: proc kubanci utikaj, kdyz je tam tak dobre?

To se divím, komanč by ti přece odpověděl, že utíkají ti, kdo nechtějí budovat společné blaho. ;-D

0/0
1.10.2007 9:39

doktor_bota

Re: proc kubanci utikaj, kdyz je tam tak dobre?

Ne. Stejně organizovaný průzkum by postavil těžké vězení nad obec, u které se staví dálnice. Na Kubě je poměrně značná bída (kulturní i ekonomická) a za hlas proti "světlým zítřkům" hrozí sankce.

0/0
30.9.2007 19:17

captain cook

Re: Re: proc kubanci utikaj, kdyz je tam tak dobre?

Mne to pripada jako jednoducha volba. Komu se Kuba tak libi, rychlokurz spanelstiny a muze se stehovat. Kdo chce kam, pomozme mu tam.

Pred lety, kdyz jsem zil na Zapade jeste pomerne kratkou dobu, mne jedna moje pritelkyne vzala na party, s jejimi kamosi- studaky z univerzity. Dva z nich tam sebou prinesli cerstve cislo univerzitnich novin vydavanych rezidencni levicackou skupinou. Editorial jak okopirovany z Rude Kravy. Obsahoval vylozene lzi o pomerech v zemich pod sovetskou politickou spravou, ktere licil jako svobodny raj na zemi. Jakozto byvaly obcan jedne z techto zemi, dal jsem temhle dvema troubum a jejich posluchacum prednasku, obsahujici padne priklady z denniho zivota v socijaaaalistickem tabore. Cumeli s otevrenou hubou. 8-oRekl jsem jim jestli mi neveri, at tam na par mesicu odjedou a zkusi zit jako normalni obcane - pokud jim cs. vlada vubec k tomu da povoleni.

0/0
1.10.2007 4:45

Deleter

Re: Re: Re: proc kubanci utikaj, kdyz je tam tak dobre?

No co, tady zase lidi malujou jako ráj na zemi USA, a když se na to zeptáš amíka, tak se dozvíš jiné věci...

0/0
1.10.2007 9:43

pikolino

kuba že je ráj???

Proboha neblázněte lidi.prostě rídr didžest se potřeboval zas nějak zviditelnit a opravdu to funguje jen se podívejme jaká je tu ohnivá diskuze - o to přesně šlo, ne?na Kubě je možná pláž, sluníčko, palmy...ale lidi nemaj co do huby,nemaj co na sebe,nejsou tam léky, drogerie/nádobí mejou plážovým pískem a místo šamponu používaj extrakty z kytek, který si sami pěstujou na zahradě/, usínaj s kručením v žaludku...nemluvě o tom,no to je teda ráj jedna báseň.když je tam tak nádherně, může mi někdo vysvětlit proč žijí asi 3 miliony Kubánců v zahraničí???

no prostě, úplně stupidní článek. když teda berou v úvahu nějaký životní prostředí nebo co tak se musí úplně nejlíp žít na nějakým opuštěnym ostrově v Indickym oceánu........zdar tomas

0/0
29.9.2007 16:41

yawara

Re: kuba že je ráj???

a to si cetl kde?ze namaj co do huby ty vedmo?ja navstevuju pravidelne Kubu a musim rict ,ze ovzdusi a prostredi na zivot je tam ve srovnani s ceskem excelentni.Ano souhlasim ,ze tam maji tvrdy komunismus a,le to neznamena, ze nemaji co jist.Naopak, populace je tam az vyzrana,idkyz nic nedela,to se se s ceskyma vychrtlima homelasakama neda ani srovnat.Aneb cesi vydi jen to co je chvalihodne.Vzdyt samolibost a sobeckost patri k zajmu i ceskoho prezidenta.[>-]Rv

0/0
30.9.2007 2:58

pikolino

Re: Re: kuba že je ráj???

Mnooo, tak až tam zase, milá dámo, /jak říkáte pravidelně/, pojedete, tak si skočte do nějaký bodegy a uvidíte, jakej tam maj hafo sortiment. akorát tak rejži, fazole a banány a juku, někdy ani to ne, nehledě na to, že 4 členná rodina má příděl rejže asi kilo na měsíc a z bramborovejch slupek se vaří polívka...Jenže to vy jste asi, vážená, navštěvovala pouze vyžraný turistický supermarkety vedle hotelu, co?;-O O hladu na Kubě mluví v poslední době i světový organizace, ale ty kecaj, že, akorát vy jste sežrala všechnu moudrost světa.Spánembohem. (Y)

0/0
30.9.2007 18:20

Deleter

.

Nemám v úmyslu obhajovat Castra, ale vám připadá divné, že v zemi pod hospodářskými sankcemi jsou potíže s hospodářstvím?

0/0
1.10.2007 9:40

herodes I.

Na Kubě se žije příjemněji než v Česku

a ty kubánky..........žmoulají na stehnech doutníky...............no prostě ráj!

0/0
29.9.2007 16:21

herodes I.

Na Kubě se žije příjemněji než v Česku.

to není nic nového, specificky český bordel se ani hodnotit nedá.........;-D

0/0
29.9.2007 16:14

Adelaide

Re: Na Kubě se žije příjemněji než v Česku.

vrele souhlasim ... :-)

0/0
29.9.2007 18:04

Bouše

Před námi je dokonce Bělorusko a Albánie

Žije-li se v Albánii tak nádherně, proč je Itálie plná imigrantů právě odsud? :-P Tak idiotský průzkum už jsem dlouho neviděl. :-/

0/0
29.9.2007 15:51

Hrdý Budžes

Re: Před námi je dokonce Bělorusko a Albánie

Kdyz pouzijes jako miru nekvality zivota pocet spotrebovanych litru benzinu per capita, tak sice budes pouzivat ekologicke meritko, ale vyjde ti, ze nejlepe se maji v Bangladesi ci v Somalsku. :)

0/0
29.9.2007 15:55

bývalý volič ČSSD

Re: Před námi je dokonce Bělorusko a Albánie

V té nádherné Albánii ještě v sedmdesátých letech soudruzi popravovali své odpůrce utopením v železné kleci.

0/0
29.9.2007 20:39

Hrdý Budžes

Soudruzi: Kuba vola!!!

Nevahejte, emigrujte tam a vsichni budeme spokojeni, pocinaje Fidelem a konce Cibulkou. :)))

0/0
29.9.2007 14:47

o5z5

To s tím prachem muhu potvrdit na osobním příkladě

Když jedu s autem v dešti v ČR, tak se mi zasviní. Když jedu autem v dešti v Německu, tak vypadá, jako bych vyjel z myčky. R^

0/0
29.9.2007 14:28

Hrdý Budžes

Re: To s tím prachem muhu potvrdit na osobním příkladě

A kdyz pojedes autem v desti na Kube, tak mas povinnost plnit i funkci verejne dopravy. :)

0/0
29.9.2007 14:46

dislektik-idnes si na mě zasedla

nechápu zde přítomné kde se žije příjemněji u moře nebo v ČR

??

0/0
29.9.2007 13:03

prorok.pravejj

Socbolševici neváhejte a hromadně prchejte na Kubu........ty milióny uprchlíků na vorech a gumových člunech z Kuby byli pouze rozmazlený přepychem ,jak by se rádi vrátili např.z USA....ale Fidel je spravedlivý.....

0/0
29.9.2007 12:24

Sporadany_obcan

Re: Socbolševici neváhejte a hromadně prchejte na Kubu........ty milióny uprchlíků na vorech a gumových člunech z Kuby byli pouze rozmazlený přepychem ,jak by se rádi vrátili např.z USA....ale Fidel je spravedlivý.....

;-D R^

0/0
29.9.2007 13:23

estonto

vítězství socialismu

Místo plivání na Kubu bychom se měli zamyslet nad tím, proč ve všech studiích zkoumajících kvalitu života vítězí socialistické severské země?

Kde udělala neviditelná ruka trhu chybu?

?

0/0
29.9.2007 12:03

Deleter

.

No, ne všechny severské země jsou socialistické, socialismus s tím IMHO nesouvisí, zeptej se v Malmö.

0/0
29.9.2007 12:12

65c02

Re: vítězství socialismu

Socialistické severské země? Co je na těchto zemích socialistického?

Soukromé firmy (řačeno pro soudruhy - soukromé vlastnictví výrobních prostředků)? Burza? Volně směnitelná měna? Privátní bankovnictví? Nebo co konkrétně?

Nejsou všechny tyto parametry typické spíš pro kapitalismus?

0/0
29.9.2007 12:13

estonto

Re: Re: vítězství socialismu

Co třeba výše zdanění? Vždyť tady bývá každý, kdo chce jinou než nízkou rovnou daň, označován ne za socialistu, ale rovnou za bolševika. A najednou o 21% vyšší zdanění než u nás není socialistické. Hm...

Trochu poučení viz např. http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/hs.xsl/tiskove_zpravy_26043.html?year=2006

X

0/0
29.9.2007 12:42

65c02

Re: Re: Re: vítězství socialismu

A jak míra zdanění souvisí se socialismem? To mi tedy pověz! Navíc, severské firmy nemusí bojovat ve volném světově globalizovaném tržním prostředí o svůj díl krajíce? Neříká se přesně tomuto "kapitalismus"?

Mimochodem, ad. přímé zdanění - snad už přes 100 tisíc Švédů (bez vyjímky bohatých Švédů) přesídlilo do Švýcarska - právě z daňových důvodů. Bylo by v socialismu něco takového vůbec možné?

Víš co je to socialismus? Víš jaký je rozdíl mezi tržním a centrálně plánovným hospodářstvím?;-)

Nic nevíš, viď?!:-)

0/0
29.9.2007 12:48

estonto

Re: Re: Re: Re: vítězství socialismu

V tom případě si prosím nahraďte atribut "socialistické" atributem "s vyšší mírou zdanění" a argumentujte k věci místo bazírování na podružnostech.

X

0/0
29.9.2007 12:56

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: vítězství socialismu

:-)he a co nahradit pojem "leto" pojmem "zima"?tezko se vzajemne nahrazuji pojmy ktere spolu nijak nesouvisi..

0/0
29.9.2007 12:59

estonto

Re: Re: Re: Re: Re: Re: vítězství socialismu

Nesouvisí? Dokažte to.

0/0
29.9.2007 13:16

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vítězství socialismu

www.wikipdia.org a heslo socialismus. ze to nemyslite vazne vidte?:-)

0/0
29.9.2007 13:24

Richard 1. Lví srdce

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vítězství socialismu

Růženko, ty jsi naše operátorka nové generace.

;-D

0/0
29.9.2007 15:15

65c02

Re: vítězství socialismu

Ad. "neviditelná ruka trhu" - firmy v severských zemích (např. Volvo, nokia, Saab, Grippen,....) se nezúčastní volně tržního konkurenčního boje? Jak tedy podnikají?

0/0
29.9.2007 12:15

Deleter

Re: Re: vítězství socialismu

No, on asi myslel socialismus ve formě vysokého přímého zdanění. Které úspěšně výše jmenované firmy, snad až na nokiu, a grippen není firma, vede k nutnosti koncernizace, nezřídka s úspěšnými americkými firmami, které zase válcují úspěšné japonské firmy, přesně podle míry ochrany pracovníků na úkor zaměstnavatelů.

0/0
29.9.2007 12:22

captain cook

vyborne!!!!

R^R^Aspon se tam muzou odstehovat vsicjhni komousi z Ceska!R^[>-]

0/0
29.9.2007 11:41

herodes I.

Re: vyborne!!!!

co by sis tu sám počal?   ;-D

0/0
29.9.2007 16:16

Marek Pech

???

Proč se server jako iDnes.cz zabývá tak idiotskou "analýzou"? Chápal bych to možná v rubrice "zajímavosti"....

0/0
29.9.2007 11:38

oId fashioned Vince III..

cancy Reader’s Digest

jsou jenom pro us-blbečky aka mental midgets aka rednex...:-©

0/0
29.9.2007 11:18

navstevak

Neni to ten casopis

co Vase shcranky tydne zasobuje uzasne velkymi obalkami o tom jak uzasne velkou cenu jste vyhrali a jak jeste uzasne vetsi cenu mate na dosah ruky jen kdyz... :-©

0/0
29.9.2007 9:55

Kocourek69

Když má člověk prachy,

tak je hezky všude. No a když je nemá tak to stojí všude za ho*no.

0/0
29.9.2007 9:12

Collin7

Re: Když má člověk prachy,

Stačí aby byl "člověk" alergik a astmatik, a rozhodně mu není hezky všude. Prachy dýchat nemůže a na prach má alergii :-D.

0/0
29.9.2007 9:37

daaaanyyyy

Re: Re: Když má člověk prachy,

Kdyz mas prachy, tak se nepujdes ubytovat pod komin vedle fabriky, ze jo?

0/0
29.9.2007 9:52

Sunny29

Re: Re: Re: Když má člověk prachy,

Ona ta alergie není jen z komínů. :-/

0/0
29.9.2007 9:55

seppikub

Re: Když má člověk prachy,

"Kdyz ma clovek prachy", tak muze sam jit tam kde je to pro neho nejprijemnejsi. To je totiz individualni. Nekomu v Rakousku, nekomu na Kube, nekomu v hospode..;-D

0/0
29.9.2007 9:53

Sunny29

Re: Když má člověk prachy,

No mně je dobře tady, i když bych mohla být jinde. :-)

0/0
29.9.2007 9:56





Najdete na iDNES.cz