Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy provozují až padesát let staré vlaky

Pravděpodobnost, že vás při cestování po české železnici poveze vlak hodný 21. století, je velmi nízká. U nástupiště spíše zastaví vozidlo třicet a více let staré. Do pravidelného provozu zasahuje i půl století starý motorák, kterým České dráhy jindy lákají na nostalgické jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Me3d

Staré vlaky

Já proti starým vlakům, pokud jsou bezpečné (což většina je) a čisté (což nezáleží na stáří vlaku ale na tom, jak se vyčistí) vvůbec nic nemám. Není to hezký pocit nasednout do krásného starého vlaku a nadechnout při rutinní jízdě atmosféru, který tyto vlaky mají? Třeba staré vozy s okny na kliku jsou prostě neodolatelné...

0/0
28.9.2007 21:21

AceBird

830, 810

Vozy 830 a 810 jezdi u nas ne na historickych vlacich, ale na rychlicich :-) Olomouc - Opava-Vychod, tj. pres 100 km. !

0/0
25.9.2007 14:41

Deleter

Pche, to je toho,

zákony u nás dělají i starší vraky, a to většinou bez řádné údržby!

0/0
25.9.2007 14:07

jtro8667

CityElefant vs. Pantograf

Fakt zbožňuju lidi, kteří jezdí vlakem jednou za uherský rok, ale troufnou si stěžovat na to, že jsou vlaky staré a špinavé a ...

Řekl bych že pro normálního (ne psychicky postiženého) cestujícího ČD je podstatnější, aby vlak dojel. A pokud možno, navíc včas.

Z každodenní zkušenosti mohu krásně porovnat pantografy s opěvovanými soupravami CityElefant. Pantograf při pravidelném ježdění stávkuje tak jednou za dva měsíce, CityElefant zhruba jednou za 14 dní. Navíc pantograf se asi v polovině případů podaří v dohledné době dát do pořádku...

Raději 50 let staré jakž takž spolehlivé stroje, než tenhle nový odpad. A klimatizaci, kterou se CityElefant chlubí tak, že je i v parném létě nastavena sotva na 20'C, si klidně nechám ujít. Myslím si, že za touhle zakázkou byl nějaký hooodně velký úplatek.

0/0
25.9.2007 14:02

jtro8667

Re: CityElefant vs. Pantograf

Čistě na okraj bych poznamenal, že staré rychlíkové vozy byly rozhodně mnohem pohodlnější než dnešní, kde člověk sedí jako v autobuse nebo v lepším případě v moderním kupéčku, kde se ani ve zcela prázdném vlaku nemůže natáhnout přes více sedadel.

0/0
25.9.2007 14:03

Petr Svoboda

Re: Re: CityElefant vs. Pantograf

No autobusové pendolino je opravdu vrchol pohodlnosti. Místo aby jako v každém normálním vlaku byly sedačky povětšinou proti sobě, tak se je nutné bez prostoru kolem sebe mačkat v sedačkách za sebou, bez stolku, prostě luxus. Ideální třeba i na práci s počítačem, kterou se dráhy taky rády chlubí.

A e-shop ČD taky kapitola sama pro sebe, je tam pět a půl vlaku, dostanu "zdarma" místenku (tedy pokud to není pendolino), ovšem nehrozí že bych si třeba mohl vybrat kde (můžu si říct že možná, když to bude mít dobrou náladu, tak mi to má dát okénko, ale dokud nezaplatím, tak se nedozvím ani co dostanu).

Třeba bude někdy líp. Třeba.

0/0
30.9.2007 13:46

radimeq

Re: CityElefant vs. Pantograf

Já tím novým ešusem jezdím sice jen občas a musím říct, že to je jediný vlak, kde se neštítím si sednout. Jsou čisté, mnohdy nepočmárané (aspoň ne tolik, jako ty padesátníci) a klimatizace je v létě příjemná (sice bylo pár jízd, kdy nefungovala, ale stane se..). Fakt zbožňuju lidi, kteří za vším vidí úplatky.

0/0
16.10.2007 11:18

Muroň

Veteráni

Nevím jak vy, ale jako sváteční cestující po lokálních tratí ocením spíše svezení veteránem řady 830 nebo 820 než novější soupravou. Ale chápu, že denní cestující v přetopených a zamlžených starých pantografech nadšení nejsou.

0/0
25.9.2007 10:13

Cizinec_Cizinec

Jel jsem o vikendu z st. Morice do Curychu vlakem

Jizdenka stala asi 130 CHf za osobu. 4 clenna rodina zaplatila asi 400Chf = 7,000 Kc. Delka trate ne vic nez 300 km.

Takze si prosim tam v Cesku spoctete kolik by vas musel vlak stat aby se vyrovnal kvalite svycarske zeleznice. Nechcete platit penize za jizdne a nadavate na stare vlaky. Vagony = stejne ceny pro CH zeleznice i pro ceske, energie jakbysmet, cena stav praci take, jen mzdy nizsi....

0/0
24.9.2007 10:16

__XXXX___

Re: Jel jsem o vikendu z st. Morice do Curychu vlakem

Vlaky kupovat levné od českých výrobců, na práci a opravy najmout českou firmu za české peníze, která tu práci odvede stejně kvalitně, jako ta zahraniční. Jediný problém je opravdu ta cena elektřiny, která je vysoká, ale to se projeví jen na elektrifikovaných tratích. Takže se stejně pozastavuji nad drahým jízdným, které čd nastavují. Navíc nejsme ve Švýcarsku a nebereme 100.000 průměrný platRv

0/0
24.9.2007 19:23

vlado99

Re: Re: Jel jsem o vikendu z st. Morice do Curychu vlakem

To je velmi dobrý nápad. Ale zajímalo by mě, který Český výrobce vyrábí levná železniční vozidla. Já o žádném takovém výrobci nevím. O kvalitě výroby i oprav v České republice si nedělám iluze. Cena je většinou stejná jako u vozidla zahraničního a kvalita prací....

0/0
24.9.2007 20:05

staring.at.antares

Re: Jel jsem o vikendu z st. Morice do Curychu vlakem

Nevadí mi,když se svezu 60 let starým vlakem,hlavně když ta jízdenka bude v rozumné cenové kategorii,což u čd v porovnání se západem je.Na to že u nás jezdí staré vlaky může nadávat jen člověk,který nedomyslí co všechno vyžaduje to aby tomu tak nebylo.Myslim že se celková úroven lepší a na regionálních linkách budou vždzcky starší stroje,to už patří k takovému koloritu mista:-) A jestli kvuli podobným článkům budu platit za jízdenku o polovinu víc tak budu teprve nespokojen.Problém je třeba v tom jak hospodárně se nakládá s penězmi na nějakých vysších urovních atd.Jenže to by článek musel být napsaný uplně jinak.Takhle se nic nezmění tam kde by mělo (kdyby se teoreticky vůbec něco mělo kvuli tomuhle článku menit)ale spíš se jen přidaj peníze na nové vlaky,protože si to veřejnost přeje,a ty se projeví v ceně.Pak to bude teprve neůnosné.Nečekám až takový komfort.Nejsme zatim na jeho úrovni

0/0
25.9.2007 12:24

keni

Re: Jel jsem o vikendu z st. Morice do Curychu vlakem

A to byl normalni vlak, nebo nejaky vyhlidkovy a jaka trida. Mam dojem, ze 150 stoji Jungfrau a to je jen pro turisty.

0/0
27.9.2007 18:50

Monte Pelmo

zabotlamy

kdo tady chce velebit zabotlami srot, at se raci podivat sem:

http://www.dicr.cz/full.php?img=nehody/foto/070714Cercany/DI_Cercany01.jpg

je to nehoda z Cercan, zabotlam (trosky vlevo) stal a lokomotiva do nej narazila ve 30km rychlosti. pri nehode zemrel strojvedouci zabotlamu, cemuz se moc nelze divit.

0/0
24.9.2007 0:15

Piloot

Regionova

V nicem horsim jsem na nasich kolejich jeste nejel. Kdyz to vyjizdi z nadrazi, clovek se pta sam sebe, jestli se to vubec rozjede, nehlede na ten silenej kraval. A to, ze kdyz nahodou potrebuju na zachod a musim do sousedniho vagonu, to uz netreba komentovatXXRv

0/0
23.9.2007 23:46

dislektik-idnes si na mě zasedla

ČD lpí na tradice co je na tom zvláštního

0/0
22.9.2007 17:19

tenisovejloket

český dráhy byly vždycky

stát ve státě, bez ohledu na režim:-/

0/0
22.9.2007 17:18

Majkyho_pupik

barbudo

jo JHMD jsou uzkorozchodne drahy. dozvim se konecne proc tu celou debatu vedem?:-)

0/0
22.9.2007 17:16

Tryskomys Muf

Nemohu odolat

http://ekonomika.idnes.cz/ekonomika.asp?r=ekonomika&c=A051003_163051_ekonomika_ven

Fotky Paroubka pri krteni Regionovy ;-D8-o.

0/0
22.9.2007 15:26

kolacos

no to je zase objev stoleti

;-D;-D;-D

0/0
22.9.2007 10:24

Ludwar

!

Je pravda, že ČD jsou nejhorší firma ve státě, ale zas na druhou stranu maďarské dráhy provozují park ala 1848 a poláci? škoda mluvit. stačí si zajet do petrovic u karviné a jste v jiném světě (století) tam rychlíkx táhneještě pára

0/0
22.9.2007 9:52

Kocourek69

ČD

to hlavně pořádně přepískly s cenou obyčejného jízdného. Pokud člověk nemá u nich nějakou slevu, tak cesta vlakem vyjde o mnoho dráž nežli cesta autobusem. A to si poté mnoho lidí rozmyslí čím pojede. Někdy mi to připadá, že usilují o to, aby osobními vlaky cestovali pouze jejich zaměstnanci a příbuzní s režijkami.

0/0
22.9.2007 9:02

Starej Zázvorka-bijec modrejch

Re: ČD

Myslíš třeba Praha-Ostrava EC za Kč 250,-? :-)

0/0
22.9.2007 9:20

Kocourek69

Re: Re: ČD

Nemám na mysli dálkové spoje. Nedávno jsem jel vlakem dvě stanice a chtěli po mě 3 pětky. Autobusem to vyjde na půlku.

0/0
22.9.2007 9:45

Ludek_II

Re: ČD

Ale jdi ty brepto

OBYCEJNE jizdne je regulovano MINISTERSTVEM FINANCI

0/0
24.9.2007 18:49

Chytracisko

ÈSD

Tento typ si ÈSD objednaly už v roce 1946 v rámci pováleèné obnovy. ... heršoft jaký ÈSD???

0/0
22.9.2007 8:53

Starej Zázvorka-bijec modrejch

Není trochu problém v tom, že vlády od roku 1990 upřednostŇují silniční dopravu před železniční?

0/0
22.9.2007 7:52

Darik H

Re: Není trochu problém v tom, že vlády od roku 1990 upřednostŇují silniční dopravu před železniční?

To bych rekl, ze je na hodne velkou polemiku. Staci si vzit objem financnich prostredku vynakladanych na zeleznici a silnici, nezapomenout na nekolikanasobne oddluzeni CD a dalsi skryte dotace .... No a kdyz se to jeste porovna s prostredky, ktere naopak z dopravy jdou do verejnych rozpoctu .... Zajimave cisla :o)

0/0
22.9.2007 8:50

Starej Zázvorka-bijec modrejch

Re: Re: Není trochu problém v tom, že vlády od roku 1990 upřednostŇují silniční dopravu před železniční?

To na polemiku opravdu je. Jak by vypadala železnice, kdyby se do ní nacpalo 800 miliard za 9 let? ;-) 

0/0
22.9.2007 9:19

__XXXX___

Re: Re: Re: Není trochu problém v tom, že vlády od roku 1990 upřednostŇují silniční dopravu před železniční?

Souhlas, proč by měli poslanci a politici dotovat vlaky, když je stejně nepoužívají. Dnešní systém dotací je velmi neprůhledný a kapříci jdou sem a tam. Navrhuji zmrazit investice do silniční dopravy a investovat zase do železnice!

0/0
22.9.2007 15:46

oId fashioned Vince III..

jednou jsem dokonce viděl

průvodčího v KuK uniformě...;-)

0/0
22.9.2007 6:50

pancho10

Vozový park je strašným způsobem zdevastovaný

a na prvních fotkách jsou jen vlajkové lodě ČD-dobré mašinky...Mám pocit že autora inspiroval měsíčník ČD EXPRES  a to v příloze Od koňky k pendolinu.:-PSnadný prachy....

0/0
22.9.2007 5:46

georgela

nesouhlas

Jezdím vlakem poměrně často na trati Turnov-Jičín-Hradec Kralové a okolní tratě a má zkušenost je šokující: nejhorší pocity při jízdě je v nejnovějších vozech Regionova. Snad jen záchody jsou v těchto soupravách lepší. Jinak to v nich vrže, skřípe - hluk z motoru je daleko silnější než v popisovaných dědečcích a babičkách z poloviny minulého století. Je to zajímavé. Jet autem  z 50-ých let a současným jsou pocity opačné. Nechápu.

0/0
22.9.2007 3:00

vlady32

Re: nesouhlas

Možná je to tím, že Regionova nejsou nové, ale rekonstruované motoráky. Což je nutně improvizace, tak bych se nedivil, že to není dokonalé. Nikdy jsem tím nejel, tak nemůžu posoudit.

0/0
22.9.2007 3:08

Ludwar

Re: Re: nesouhlas

včera jsem tím jel do zlína, je to děs!

0/0
22.9.2007 9:58

vlady32

Kolejová doprava

Myslím, že autorovi článku a spoustě místních kritiků ušla jedna podstatná skutečnost. Investice do kolejové dopravy se dělají právě proto, že vozy této dopravy mají obrovskou životnost. Měnit vlaky po 15 letech by sice oko pasažéra potěšilo, ale železniční doprava by tím ztratila smysl. Netvrdím, že je v pořádku, že nám tu jezdí vlaky ze 40. let, ale na druhou stranu klobouk dolů, že tyto stroje ještě dokážou plnit svoje nejzákladnější funkce. Autobus je po 10 letech provozu na vyhození! Když si člověk uvědomí, že máme nejhustší žel. síť na obyv. na světě a že jsme prožili poměrně složité transf. období, tak je stav poměrně uspokojivý. 

0/0
22.9.2007 2:44

pancho10

Re: Kolejová doprava

Moje řeč.

0/0
22.9.2007 5:48

nnattalli

ona nejak ta doprava pokulhava, autem je to levnejsi nez vlakem nebo autobusem

a letadla mame snad nejdrazsi v evrope - na dalkove lety:-(

0/0
22.9.2007 2:01

iDaddy

Zjistili jsme, že tři pasažeři v autě, kteří se podělí o benzin se dostanou levněji, rychleji a pohodlněji kamkoliv v ČR!

To nemluvím o autobusech, které jsou rychlejší, klimatizované a cca o 100% LEVNĚJŠÍ! České dráhy jsou stále socialistický podnik, nabízející drahé, špinavé, zdraví nebezpečné vlaky! Úředníci ČD jsou směšní těmi svými nekončícími požadavky, radami, výmluvami a vysvětlováními. Kdepak, ČD používají jen kaskadéři a lidé, jimž špína a hnus nevadí!!

0/0
22.9.2007 0:55

Starej Zázvorka-bijec modrejch

Re: Zjistili jsme, že tři pasažeři v autě, kteří se podělí o benzin se dostanou levněji, rychleji a pohodlněji kamkoliv v ČR!

ty jsi vlakem asi dlouho nejel, že?

0/0
22.9.2007 7:39

honzula.r@volny.cz

Re: Zjistili jsme, že tři pasažeři v autě, kteří se podělí o benzin se dostanou levněji, rychleji a pohodlněji kamkoliv v ČR!

Do nákladů jste bohužel nesprávně počítali jen benzín. Nutné je připočíst např. pojištění auta, dálniční známku, opotřebení, technické a jiné kontroly a opravy vozidla. O rychlosti bych na některých trasách také pochyboval, např. na trase Praha-Ostrava bych chěl vidět, jak byste po věčně ucpané D1 zvládli tuto trasu po 3 a půl hodiny bez porušování předpisů V případě že je porušujete je nutné si připočíst k nákladům také pokuty a odečtené body.

0/0
22.9.2007 10:16

llamqa

Re: Re: Zjistili jsme, že tři pasažeři v autě, kteří se podělí o benzin se dostanou levněji, rychleji a pohodlněji kamkoliv v ČR!

ano, praha ostrava je vlakem mozna rychlejsi ... a ted nam jeste napis, jak dlouho me bude trvat cesta do prace (20 km), kdyz cilova ani nastupni stanice neni praha ? malinko te napovim ... i kdyz nepocitam cestu na a z nadrazi, neni to mene nez hodina. kvalita cestovani nulova, a to jenom proto, ze zaporna byt nemuze, a levnejsi nez autem to tedy take neni. takze dekuji, cd nebrat, nedotovat, privatizovat, at si jejich sluzby plati ten, kdo je chce vyuzivat R^

0/0
22.9.2007 19:48

honzula.r@volny.cz

Re: Re: Re: Zjistili jsme, že tři pasažeři v autě, kteří se podělí o benzin se dostanou levněji, rychleji a pohodlněji kamkoliv v ČR!

Mám-li mluvit o místě svého bydliště a mém okolí, dojíždím do práce vlakem z Hranic na Moravě do Přerova. Můj kolega je zároveň i můj soused a ten jezdí pravidelně autem. Vyrážíme ve stejnou dobu a do práce dorazíme taky přibližně stejně, někdy jsem tam vlakem dřív. Pozn.: Hranice-Přerov 29 km, vlakem 17 minut

0/0
22.9.2007 20:19

Monte Pelmo

Re: Re: Re: Re: Zjistili jsme, že tři pasažeři v autě, kteří se podělí o benzin se dostanou levněji, rychleji a pohodlněji kamkoliv v ČR!

Tahle diskuse je bizarni. Vetsina lidi asi nebydli kousek od nadrazi a jeste na Ferdinandce...

0/0
24.9.2007 0:11

captain cook

Re: Re: Re: Re: Zjistili jsme, že tři pasažeři v autě, kteří se podělí o benzin se dostanou levněji, rychleji a pohodlněji kamkoliv v ČR!

Proc si vy dva nesednete do jednoho auta a nepodelite se o benzin????

0/0
24.9.2007 6:43

Vodník+

JEŠTĚ HORŠÍ NEŽ JE POPSÁNO

Z technickým stavem vehiklů popsaných v článku mám čerstvou zkušenost. V neděli jsem jel courákem ze Šternberka do Olomouce a dráha nás svezla něčím podobným co je zde popisováno. Vnitřek vozu sice byl jakž takž čistý, ale jinak to bylo jako v jízdě historických vlakem a připomněl jsem si své dětství, kdy se těmito vlaky jezdilo běžně. Nicméně jsem to nevydržel a zeptal se průvodčího kdy byl tento vagón vyroben. Sdělil mi, že buď v r. 1946 ne 1947...

Takže v 21. století v členské zemi EU jezdíme v 60 let starých vlacích. To je pěkná vizitka Českých drah, což je státní podnik, který se opravdu povedl. Na nářky a stížnosti zde není dost prostoru a stejně by to ničemu nevedlo.

Velice bych však uvítal, kdyby řadové zaměstnance v provozu, kteří jistě mnohdy nemají lehký život, posílili vyžírkové z nejrůznějších ředitelství, kteří jsou ve svých kancelářích zavření jako ve věži ze slonoviny a o skutečných poměrech nemají ani ponětí. Zato si z funkcí udělali slušnou živnost.

0/0
21.9.2007 23:57

pancho10

Re: JEŠTĚ HORŠÍ NEŽ JE POPSÁNO

Táto Dušku vem si pušku...;-DAle vážně tak jezdi pendolinem a že u vás nestaví?;-Dnemáš bydlet v takový prdeli...

0/0
22.9.2007 5:50

kritik69

Vlaky jsou jako vino,

cim starsi tim lepsi...;-D;-D Kdo neveri, at si to overi, kazdy zamestnanec CD mu to potvrdi...;-DR^;-D

0/0
21.9.2007 23:30

eledrpoDonvoHakciP

Cokoliv novýho, ať je to aourobus nebo vlak je dělaný pro číňany! Člověku nad 170-180 se tam prostě nevejdou nohy! Je to hnus!

:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
21.9.2007 23:23

J@kub17

Zpoždění

Dneska sem bohuzel jel z Prahy do Olomouce..  normalni rychlik..  Zpoždění skoro hodina..  Nejvic me dostalo to že před Zabřehem sme čekali s rychlikem až projede motorák a pak naky icecko.  To ze masiny patrí do muzea je jasný. Vozový park CD mám v merítku TT který se vyrábel v NDR :)) CD je firma která škodí české republice.

0/0
21.9.2007 22:57





Najdete na iDNES.cz