Diskuze

Patrové autobusy jezdí i čtyři roky po Nažidlech bez crash testů

Od tragické nehody u Nažidel uběhly čtyři roky a dvoupatrové autobusy brázdí české silnice dál. Přestože jejich bezpečnost tehdy zpochybňovali experti i politici, dodnes nemusí tenhle typ vozů projít žádnou zkouškou převrácení. Pro běžné a stabilnější autobusy je přitom povinná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
GG

gogol_jl

23. 9. 2007 20:27
Panu Banzetovi fandim - protoze ma pravdu

Na jeho webu je spousta skoro neuvertielnych informaci. Pokud jedete autobusem a dojde k bocnimu narazu, nebo k prevraceni - je to tutove o mrtvych. Normy pro bezpecnost autobusu jakoby vubec nerespektovaly dnesni provoz a dnesni bezpecnosti pozadavky na bezpecnost cestujicich.

 Nastudujte si pozadavky pro osobni vozy a pro autobusy - rozdil cca 50 let.

0 0
možnosti
DSNMZ

dislektik-idnes si na mě zasedla

23. 9. 2007 18:00
normy jsou jasné tak nechápu vočem to tu je

0 0
možnosti
H

halalik

22. 9. 2007 19:39
Obsazenost přízemí a patra

Zajímalo by mě, jestli se v praxi řeší konkrétní obsazenost obou podlaží takových autobusů. Jak znám trubky lidi, tak se všichni pochopitelně nahrnou do toho patra. Pokud dole pak skoro nikdo nesedí, tak jde těžiště do háje. Pak stačí skutečně prudší boční vítr, či větší rychlost do zatáčky a už se to kutálí...R^:-P

0 0
možnosti
SK

Schei8e Katze

21. 9. 2007 12:22
Nemůžete.

Tak vystupte z té zk* urvené EU.;-€Rv

0 0
možnosti
JT

Jáchym007

22. 9. 2007 19:31
Re: Nemůžete.

fuj, ošklivá kočička...

0 0
možnosti
H

hakbus

21. 9. 2007 12:10
Patrové autobusy.

Hlavní problém není v crash testech ale ve financích.Žadný autobus který se převrátí ze silnice v 90km na střechu nemá střešní konstrukci tak mohutnou aby se nedeformovala protože pod plastem nejsou žádné traverzy nebo silné nosníky protožě by se zvedlo těžiště.Výrobci prostě počítají,že autobus bude řídit profesionál s praxí a ne člověk který nemá praxi a dostane za to,že veze 45-70 lidí 60-75kč.Řeči o tom jak jsou autobusy nekvalitní,staré,neudržované apod.jsou k ničemu dokud se bude jezdit za 20Kč za kilometr tak se nic nezmění.Stát svým dotováním jenom ničí ceny na trhu a pak se není co divit když,se v důsledku dopravní politiky statů stávají takové hrozné nehody jako u Nažidel.

0 0
možnosti
EK

Deleter

21. 9. 2007 12:11
Re: Patrové autobusy.

Ale kecy, naposled se obrátil bus u Rožmberka a problém nebyl, tak co jako furt.

0 0
možnosti
KK

keni

21. 9. 2007 11:46
Jakej kok,,, to zase psal

Jakej kok,,, to zase psal

Jakej rozumbrada to zase psal. Standartni autokar ma 3.6m na vysku a 12.5m na delku. To ze Svycari zakazuji na nekterych silnicih bus nad delku 15m chapu. Ale i tak po Svycarsku 15m busu jezdi dost. Rakusaci a Italove casto omezuji delku nad 12m. Ale s 12,5m Setrama se tam vpohode jezdi.

Ale kdo vymyslel, ze na nasich silnicih zakazema 99% luxusnich autobusu, to by mne docela zajimalo. Proste zae nejakej rozumbrada, co o tom vubec nic nevi a nekde neco slysel. Jinak 4m vysky ma i velmi male mnozsti obycejnych jednopatrovych busu. Vetsinou maji ty luxusnejsi pouze 3,8m.

0 0
možnosti
SMG

Sadie Mae Glutz

23. 9. 2007 13:32
Re: Jakej kok,,, to zase psal

ehm, použít slovo "luxusní" v souvislosti s autobusem a o pár řádek dál psát o tom, že někdo o něčem "vůbec nic neví", to jste myslel vážně?:)

0 0
možnosti
KK

klikerex

21. 9. 2007 11:02
das

Nedavno sem jel dvoupatrakem, ale takovou rezavou pastikou MAN, ze jsem se fakt bal. Kdyby se tenhle autobus prevratil, tak horni cast se rozmacka jako z papiru.

0 0
možnosti
LP

papazian

21. 9. 2007 10:50
Dvoupatrovým autobusem nejezdím a nebudu jezdit,

pokud mi dopravce přistaví takový autobus, tak do něj nenastoupím... Při nákupu zájezdu se zajímám i o to, jakým autobusem se pojede a chci to mít uvedeno i v cestovním smlouvě. Pokud je typ jiný, např. dvoupatrový, je to důvod k odstoupení od smlouvy. Pokud takto budou postupovat všichni, tak je úplně jedno, jestli EU akceptuje či neakceptuje tyto autobusy, protože i  trh může razantně říci ne. Takévé autobusy Ne! Nejsme sebevrazi! Jinak bych byl pro plošný zákaz používat tyto autobusy..., jak je v článku uvedeno, pokud by se měly stát bezpečnými, tak jízdenka bude tak drahá, že si ji nikdo nekoupí. Tím je řečeno vše, že tento druh dopravy (autobusu) nemá budoucnost. Daleko lepší je jednopatrový, se dvěma nápravami vzadu, takže je delší a uveze skoro stejné množství lidí jak ten dvoupatrový a nebezpečný autobus. Kdo investuje do nákupu dvoupatrového autobusu, je blázen, snad se to bude hodit jednou do muzea dopravy..., jinak vyhozené peníze!

0 0
možnosti
TF

danny44

21. 9. 2007 10:54
Re: Dvoupatrovým autobusem nejezdím a nebudu jezdit,

Ty si ale velikej Velikej Učitel Lidstva viď....

0 0
možnosti
N

net.Xtreme

21. 9. 2007 10:22
Když je crashtest moc drahý

tak to nebudu vyrábět. Je to smutné a chápu, že se to výrobcům těch autobusů nelíbí, ale prostě by to tak mělo být.

0 0
možnosti

liberecak

21. 9. 2007 10:12
Kecy v kleci....

...u Nažidel by žádná střecha nepomohla...cestující se zabili o stromy, které střechu zkosily, když se nakloněný sunul po svodidlech, to by vydržel leda tank...a pokud mě pamět neklame , když se někdy předloni převrátil na Slovensku Neoplan Megaliner, tak to ta střecha vydržela...neobhajuju patrový busy, jen aby se zas neplácaly nesmysly...[>-]

0 0
možnosti
EK

Deleter

21. 9. 2007 10:27
.

Některé zabily stromy, jiné autobus, který je zamáčkl jako hmyz. Megaliner je jiný typ. Každopádně od autobusu očekávám, že cestující ochrání i při převrácení, což se u Nažidel nepovedlo.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V Baltimoru obří loď zbořila dálniční most. Selhal motor, kolos byl neovladatelný

26. března 2024  8:17,  aktualizováno  27.3 1:10

Aktualizujeme V Baltimoru na východním pobřeží Spojených států se v pondělí zřítil čtyřproudový silniční most, do...

Střelba, výbuchy a požár. Ozbrojenci zabili na okraji Moskvy přes 62 lidí

22. března 2024  18:41,  aktualizováno  23.3

Přímý přenos Nejméně 62 mrtvých, včetně dětí, a 146 zraněných si vyžádal ozbrojený útok v koncertním centru na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K útoku u Moskvy se hlásí Islámský stát, teroristé prchli v bílém renaultu

22. března 2024  22:04,  aktualizováno  23.3 7:01

K zodpovědnosti za útok v Krasnogorsku u Moskvy se na ruské sociální síti Telegram přihlásila...

„Ukrajinci to nebyli.“ Islámský stát ukázal video z masakru u Moskvy

24. března 2024  14:47,  aktualizováno  17:17

Islámský stát (IS) prostřednictvím zpravodajské agentury Al-Amaq zveřejnil video z pátečního útoku...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Čtyři Tádžici svlékli Putina do naha. Ten musí něco udělat

25. března 2024

Premium Sotva týden poté, co si Putin zajistil páté prezidentské období, masakr v Moskvě rozbil moderní...

Tajemný pan Pacička z Tábora. Příběh muže, který spojil velké korupční kauzy

29. března 2024

Premium Dlouhá léta byli hlavními tvářemi velkých kauz v Česku kontroverzní podnikatelé z Prahy. Například...

Útok Hamásu byl ozbrojený odpor, řekla ikona feminismu. Ničíte levici, vyčítají jí

29. března 2024

Premium Jedna z nejznámějších feministických autorek, americká filozofka židovského původu z Kalifornské...

Předali si to v Praze. Německý poslanec Bystroň podle BIS přijal peníze od Rusů

28. března 2024  22:03

Německý poslanec strany Alternativa pro Německo Petr Bystroň byl podle české Bezpečnostní...

Vyřizování účtů, nebo ruská vlivová operace? Polské odvolání generála šokuje

28. března 2024  21:10

Varšava náhle odvolala generála Jaroslawa Gromadzińského z prestižní funkce velitele evropského...