- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
snaží zavádět paralelní platební mechanismy s nekompatibilním systémem (z hlediska bankovního). Který by jim umožňoval dlouhodobě disponovat velkými peněžními balíky v systému defacto bankovním, nicméně nepodléhajícím bankovnímu režimu. Zároveň pak, je li systém městského elektronického platebního systému na světě, velmi dobře ( a draze..) uživí účelově vzniklé firmy, které na klíč systém zajiš´tují.
Odstrašujícím příkladem je mimojiné Plzeň
Celkem easy duvody proc NEplatit kartou jizdne:
1) platba cash zabere mnohem mene casu, v dobe fronty v case spicek nakupu novych kuponu byste tak stali frontu minimalne dvakrat dele...(nemluve o tom ze terminaly v CR casto zlobi se spojenim po klasickych telefonnich linkach, takze nekde to muze byt 15 vterin, ale nekdy taky minuta, zalezi na bance)
2) poplatek z kazdy transakce je cca. od 1,5% a vyse za platbu - v praxi DP by tak zaplatil jeste navic 7Kc za kazdeho takoveho zakaznika za mesicni kupon,coz je pri 2 milionech zakazniku uz nezanedbatelna castka...jiste byste ale vsichni meli kecy, kdyby vam prirazili jednoduse za platbu kartou prirazku....tyto bankovni marketingove strategie jsou prinosne opravdu jen pro nas jejich koncove zakazniky (a stejne si to vyberou na jinych platbach zpet..)
3) kazdy kdo tam stoji a pak se divi si za to muze sam, logicky kdyz to tam neznam a kupuju poprve, tak se zeptam nebo aspon podivam na ono okenko, zda-li je mozna platba kartou...
co je na tom pomalého? platba čipovou kartou zabere tak 15 sekund... když se to srovná s časem než vypočítá kolik má vrátit zpátky, najde ty bankovky, přepočítá, ještě se zjistí že nemá drobný... fakt tam nevidím zásadní rozdíl. Spíš se jim nechce dávat poplatky bankám....
proč Praha nemůže mít něco jako pardubická karta, hradecká karta. Je to jednoduchá karta buď s lítačkou nebo s elektronickou peněženkou.
No, z tech odpovedi pana generalniho Dvoraka, co jsem si tady precetl, musim uznat, ze to je clovek na spravnym miste...
Neni mi jasny, proc se nekdo z managementu DP nedokaze domluvit s bankami a udelat system nabijeni kuponu stejne jako to delaji mobilni operatori. Je to jednoduche, levne, vsichni to umi a byla by to vyrazna uleva pro vsechny. Bankomatu je vsude plno.
A proc by to nekdo managementu DPP delal Svuj (nemaly) plat dostanou tak jako tak, takze nac nejaka snaha
Platby kartou jsou pomale ? Pan reditel zaspal dobu. Kartou dnes zaplatim v kazdem Tescu, kde jsou fronty vetsi nez u DP a taky to jde.
Proc pan reditel neprizna, ze jde predevsim o prachy ? Bylo by to fer...