Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pětině učitelů chybí nutné vzdělání. A bude hůř

Zatímco pacienta v nemocnici ani nenapadne, že by ho mohl ošetřovat člověk bez lékařské fakulty, ve školách nejsou nekvalifikovaní pracovníci ničím výjimečným. Nový školský zákon, který začne platit v roce 2010, navíc nároky na vzdělání pedagogů ještě zpřísní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

A to si někdo myslí ...

... že vysokoškolák bude dělat práci, kterou nevydělá ani na byt a stravu?

0/0
5.9.2007 7:49

český venkovan

...kdo umí ten umí...

...kdo neumí...ten učí.....

...a kdo neumí ani učit...dělá ředitele

0/0
4.9.2007 20:33

herodes I.

Většina učitelů se fláká.

Buď budou povinně makat za současnej honosnej plat osm hodin denně-s kontrolou docházky- se stejným nárokem na dovolenou jako každý zaměstnanec nebo ať se třeba ustávkujou - když denně vidim,jak se ten slepičinec v 7,45 plouží do "práce" a v jednu je už doma ,bez jakékoliv zodpovědnosti,a to všechno za hodně před dvacet litrů,jdou na mě mrákoty,co ještě chtějí.............:-©

0/0
4.9.2007 19:46

morrientes42

Re: Většina učitelů se fláká.

Jsi normální idiot. Bez jakékoliv odpovědnosti ? Učitel je neustále jednou nohou v kriminále. Ale tebe asi v mládí málo mlátili...Rv

0/0
4.9.2007 20:14

berunel

Re: Re: Většina učitelů se fláká.

No řekl bych že ještě žádného nezavřeli na rozdíl třeba od takových nevzdělaných řidičů autobusu. Když to špatně skončí tak učitel dostane podmínku a  škola k zaplacení 15 MEGA. :-/

0/0
4.9.2007 20:17

herodes I.

Re: Re: Většina učitelů se fláká.

Á potrefená husa!

Ještě,žes mi netvrdil,že po "práci" děláš přípravy,opravuješ písemky,mažeš tabuli,leštíš si péro a podobně.To bych fakt už nevydržel.Nejsi už po těch prázdninách přetaženej? Neboj,za chvíli jsou podzimní a taky "václavky".:-/

0/0
4.9.2007 20:39

Jimi Hemendex

Už ma síce predbehli, ale pre istotu to napíšem znova

A síce, stačí, keď bude mať sexi prdelku, tak ako na tom vobrázku...;-DR^

0/0
4.9.2007 18:19

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Už ma síce predbehli, ale pre istotu to napíšem znova

ty tam prdélku nějakou vidíš ??;-D

0/0
4.9.2007 18:31

vver440

hm

reprezentativní vzorek lidí se vzděláním lze vidět každej den ve sněmovně. Ti už žují ve svým virtuálním světě;-D

0/0
4.9.2007 17:49

Mak76

A bude hůř...

Ještě taktně zapomněli přiblížit věkovou strukturu padagogů... Za chvíli už nebude učit vůbec nikdo! Teda jak koho, sociálně silnější vrstvy si zaplatí pro děti soukromé školy - to byl přeci cíl už vlády ČSSD, názorně to ukázala sama ministryně Buzková... Ale sociálně slabší vrstvy a jejich děti budou mít smůlu... Přitom by stačilo tak málo - zásadně ubrat na sociálních dávkách, nekupovat tolik Gripenů a obrněných transportérů apod.

0/0
4.9.2007 17:27

barbudo

Re: A bude hůř...

Stačilo tak málo? Zkuste to rozebrat ...

0/0
4.9.2007 18:01

mechrum

Malé porovnání

Je například zajímavé porovnat nástupní plat středoškolsky "vzdělaného" policisty a nástupní plat vysokoškolsky VZDĚLANÉHO učitele a zjistíte, že ten policajt bere víc a přitom jsou oba zaměstnanci státu a společenský přínos nechám na posouzení čtenářů...

0/0
4.9.2007 17:18

freak2

Re: Malé porovnání

Na druhou stranu tomu vysokoškolsky vzdělanému učiteli nikdo nebrání se ucházet o místo u policie, ne?:-)

0/0
4.9.2007 17:24

Mak76

Re: Re: Malé porovnání

To určitě ne, ale kdo bude učit? Policista? ;-D

0/0
4.9.2007 17:27

_-1-_

Re: Re: Re: Malé porovnání

;-D       R^

0/0
4.9.2007 18:28

berunel

Re: Malé porovnání

Trh je ale trh, policistů je málo a u učitelů se Kuchtice musí bít za to aby se nepropouštělo. :-)

0/0
4.9.2007 19:38

mechrum

Re: Re: Malé porovnání

Když je tedy trh trhem, tak nechápu proč jsou na různých vysokých školách po celé republice otvírány pochybné pseudoobory určené pouze pro zaměstnance ministerstva vnitra??? Proč se ti hoši nepřihlásí řádně na vysokou školu, ale dělají pochybné přijímačky za uzavřenými dveřmi, kam ani civil nesmí vkročit, jak je možné, že dělají některé zkoušky třerba na popáté - pokud vím, tak je jeden řádný termín, dva opravní a pak následuje letenka ze školy - ne tak pro policisty a hasiče.

0/0
5.9.2007 9:15

berunel

Re: Malé porovnání

Ona také není vysoká škola jako vysoká škola, říká se tak říká, že ten pajdák dělají hlavně ti co na tu jinou školu nemají. :-/ Jinak u běžných vysokoškoláků to vzdělání nezakládá žádný nárok na vysoký výdělek, ten člověk musí zaměstnavateli předvést že si tu výplatu zaslouží. Zatímco v té škole jak tady dneska někdo psal se ředitel vysokoškolsky vzdělaného lemla nezbaví.:-/

0/0
4.9.2007 19:46

ELAPHURUS

RVP

Jaké vzdělání musí mít ministerský úředník, který vypotí totální blbost, jakou je rajcovní nevzdělávací pogrom?

0/0
4.9.2007 17:04

houba_

Re: RVP

to je prave prusvih, ze na tyto zasadni pozice nejsou vypsane minimalni kvalifikacni pozadavky, jedinym pozadavkem je stranicka prislusnost

pak se ministesrskym urednikem, poslancem ci senatorem muze stat vlasnte kazdy absolvent zvlastni skoly a byt podle mnoha diskutujicich to neznamena, ze to neni kvalitni pracovnik, tak podle me to na 99,9% nezvladne (politicke hledisko muze byt ale takove, ze se jedna o nejkvalitnejsiho cloveka na celem svete)

0/0
4.9.2007 17:10

p.sp.

...

Ktera prace neni dobre zaplacena, tak neni delana vzdy dobre. Kdo neplati (stat a rodice, popr. studenti), at se nedivi...

0/0
4.9.2007 16:59

vver440

jinak jsem ještě zapomněl dodat

že dvě třetiny věcí, který mě na škole a učňáku učili jsou v reálným životě úplně na(Y)

0/0
4.9.2007 16:47

houba_

Re: jinak jsem ještě zapomněl dodat

to je casty omyl mnoha lidi

0/0
4.9.2007 17:03

erben3

Re: Re: jinak jsem ještě zapomněl dodat

Není. Z toho co jsem se osobně naučil na ZŠ a SŠ mi k práci stačí pouze část matematiky, česká mluvnice a trochu angličtina, kterou jsem se stejně musel po škole učit ještě sám. Ostatní balast, který jsem se musel nabiflovat, jsem stejně zapomněl. A všeobecné vědomosti? Jo, něco mi v hlavě snad zůstalo, ale pokud mě zajímá, kdy se narodil Třeba Karel IV, najdu si to na netu nebo v encyklopedii.

0/0
4.9.2007 19:48

belgian chocolate

ovšem víš, co a kde máš hledat

takže to biflování zas tak zbytečné nebylo

0/0
4.9.2007 20:10

houba_

Re: Re: Re: jinak jsem ještě zapomněl dodat

takze tu mame nazor z ucnaku a stredni, ze tu skolu vlastne nepotrebuji, pridam nazor vysokoskolaka - z toho, co jsem se naucil na ZS jsem cerpal na SS, z toho jsem cerpal na VS a nyni z toho vseho cerpam v praxi a planuji pokracovat na doktorskem

nedokazu kvantifikovat, kolik procent vedomosti konkretni skoly pouziji v praxi, ale vzhledem ke konsekvenci jednotlivych skol si troufam tvrdit, ze to procento bude vysoke.

ale uz jsem si mnohokrat vsiml, ze vzdelani degraduji na nepotrebny luxus predevsim ti, kteri ho nemaji,

0/0
5.9.2007 6:02

mKoukol

I vysokoškoláci učí nekvalifikovaně

V té horlivé kampani proti středoškolsky vzdělaným učitelům se zapomíná, že vysokoškolsky vzdělaný učitel má aprobaci jen na 2 předměty. Není vůbec výjimkou, že matikář učí například zeměpis, na který aprobaci nemá (a kromě toho, co si přečte v učebnici, o něm ani nic víc neví). Podle ministerstva školství ale učí KVALIFIKOVANĚ, neboť má pedagogickou vysokou školu.R^

Stejně tak kvalifikovaně učí spousta starých učitelů, kteří se na vysoké škole učili, jak dělat z dětí budovatele komunismu. Opravdu skvělá kvalifikace pro novou reformu školství...R^

0/0
4.9.2007 16:45

vver440

hm, vážení a milí

zřejmě vám nějak uniklo, že vzdělání není zárukou dobře odvedené práce. Je to úplně stejný blábol typu jsem starší a tím chytřejší. Prostě klasická gumárna

0/0
4.9.2007 16:41

p.sp.

Re: hm, vážení a milí

na druhou stranu nelze poprit, ze vzdelani praci zancne usnadnuje a zlepsuje...

0/0
4.9.2007 16:59

houba_

Re: hm, vážení a milí

zarukou neni, ale vyrazne zvysuje pravdepodobnost, ze dobra prace odvedena bude. pokud se mi napr. do prace na nejakou vedouci pozici budou hlasit 2 lidi absolventi, tak vezmu toho s vetsim vzdelanim, protoze pravdepodobne se ukaze jako lepsi pri reseni slozitejsich ukolu,

stejne je to i s uciteli

0/0
4.9.2007 17:02

Warhead_bia :P

potrebuju kysliik :)

nejak se mi tezko dycha po to poetickem nasupu ;-D

0/0
4.9.2007 16:36

Beerdy

Re: potrebuju kysliik :)

myslíš outů ?;-D

0/0
4.9.2007 16:38

Warhead_bia :P

Re: Re: potrebuju kysliik :)

:-P outuentu

0/0
4.9.2007 16:41

paskudilek

Re: potrebuju kysliik :)

že si četl moji jinou diskuzi?8-o;-D

0/0
4.9.2007 16:42

Warhead_bia :P

Re: Re: potrebuju kysliik :)

necetl oblaz me svym ostrovtipem :-P

0/0
4.9.2007 16:44

paskudilek

Re: Re: Re: potrebuju kysliik :)

to není vtipné, ale něco mne jen napadlo, je to na Ona, druhá diskuze;-)

0/0
4.9.2007 16:46

paskudilek

Re: Re: Re: Re: potrebuju kysliik :)

s tím kyslíkem, raději si už nic představovat nebudu

0/0
4.9.2007 16:47

Warhead_bia :P

Re: Re: Re: Re: Re: potrebuju kysliik :)

je mi lito dochazi mi cas tak jsem to neprecetl moc dulkadne ;-)

0/0
4.9.2007 16:51

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: potrebuju kysliik :)

pa pa :-)

0/0
4.9.2007 16:54

Warhead_bia :P

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: potrebuju kysliik :)

papa ;) pristi basnicku prosim mirnejsi nebo budu mit dvojitej bypass ;-)

0/0
4.9.2007 16:56

Cosby

souhlas

Souhlasim se spoustou nazoru. Penize ve skolstvi jsou priserne. Presto me bavi ucit a chci to delat. A po dvou uspesnych konkurzech na vyssi stredni skolu a vysokou skolu stale neucim, jelikoz starsi pedagogove (ve vetsine pripadu jiz davno duchodci) me k tomu proste nepusti. Pak se smeju vsem tem frazim, ze nejsou kvalifikovani pedagogove co by chteli ucit a podobnym plkum! Preji krasny den a omlouvam se za ponekud osobnejsi prispevek.

0/0
4.9.2007 16:35

paskudilek

Re: souhlas

Tak ať Ti to dlouho vydržíR^

0/0
4.9.2007 16:36

josef_spejbl

Komu jde o vzdělání?

důležité je, že ta učitelka se zdá být docela kusR^R^R^;-D

0/0
4.9.2007 16:11

Beerdy

Re: Komu jde o vzdělání?

Máš pravdu...a pod ní ten popisek "kdo učí naše děti?"..hmmm, taky bych to chtěl vědět, kdopak je ta dotyčná ;-) Josefe, máš bod za postřeh!;-DR^

0/0
4.9.2007 16:15

Vilém Hynek Jarmila

a 2/3 učitelů vzdělání má, ale zase není schopná děcka nic naučit

Respektive mají zažitou představu, že když nenacpou do děti tuny dat, tak selhali. Sám jsem potkal za život tak celkem 5 kantorů, co chtěli od děti aby přemejšlely a měli svůj úsudek (týká se celkem ZŠ+SŠ+VŠ), drtivá většina kantorů je šťastná za papouškování učebnic. Pak není divu, že děcka šetří čas a eseje kopírujou z netu, když je zadání už 15 let stejný. On ty kantory nikdo ke kvalitě netlačí, ani ji neocení. Tam je jádro pudla, ne v pedagogickým vzdělání.

0/0
4.9.2007 15:51

mblatny

Nechtěl bych být učitelem

Mám spoustu známých, kteří jsou nebo byli učiteli, a vím moc dobře, jak se učitelé mají. Rozhodně bych učitele dělat nechtěl.

Učitel je chudák, který má (na vysokoškoláka) mizerný plat (nevěřte statistikám, tam jsou započítaní ředitelé, inspektoři atd., normální učitel na ZŠ má podprůměrný plat), mizernou pracovní dobu (kromě doby strávené ve škole ještě minimálně jednou tolik doma - přípravy, tvorba a opravování písemek atd.), nemůže si vzít dovolenou, kdy potřebuje, v práci si neodpočine (přestávku stráví dozorem na chodbě, volné hodiny supluje, mnohdy si ani nestačí dojít na záchod, o kafíčku či novinách nemůže být řeč) a má mizerné společenské postavení.

Přitom má obrovskou zodpovědnost, je neustále jednou nohou v kriminále, o vlivu na budoucí generace nemluvě.

Když už se jim zvýší plat, zvýší se jim také úvazky nebo se sebere osobní ohodnocení, takže reálné peníze mají stejné. A na ministerstvu chybí koncepce, takže se pouze vymýšlejí blbosti typu Školský vzdělávací program.

0/0
4.9.2007 15:48

anžto

Re: Nechtěl bych být učitelem

souhlas

0/0
4.9.2007 15:50

j@ck

Re: Nechtěl bych být učitelem

ja bych to zas tak nedramatizoval. ktere jine povolani ma 3 mesice v roce dovolene? s tema hodinama to taky neni tak dramaticke, uci tak mozna 20 hodin tydne a o prestavkach jsou v kabinete. ze maji malo penez souhlasim, ze jsou nedoceneni souhlasim, ze je to nervujici prace taky souhlasim.

0/0
4.9.2007 15:52

albert10

Re: Re: Nechtěl bych být učitelem

Dovolené mají 8 týdnů, což je fajn, ovšem je otázka, jestli je lepší mít celé léto dovolenou nebo mít 5 týdnů a brát si jí jak člověk chce.

0/0
4.9.2007 17:09

berunel

Re: Nechtěl bych být učitelem

Ono je potřeba hlavně nesrovnávat s podnikatelstkým sektorem. Ono u těch zaměstnanců ve státních službách existuje ještě něco co bych nazval socialistickými vymoženostmi. Ono v tom podnikatelském sektoru když si nějaká žena odejde na mateřskou dovolenou tak nemá tyhle jistoty že pan podnikatel někde najde a zaškolí za velké peníze náhradu kterou za 3 roky zase propustí, zrovna tak je nemá když je stále nemocná nebo doma s dětmi nebo podává v zaměstnání mizerné výkony. Zatím bohužel platí že ten co se není schopen uživit na trhu tak jako státní zaměstnanec je v pohodě. Ono se furt křičí ve státní správě "my chceme přidat, my chceme přidat" ovšem situace je taková že kdyby ze dne na den daly mzdy o 20% dolu že se tam 95% těch bab bude stejně držet jako klíště. Já bych spíš řekl že v tom státním sektoru je ten babinec už moc rozmazlovaný a přeplacený.

0/0
4.9.2007 16:01





Najdete na iDNES.cz