Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Platí se záchranka? A očkování? Odpovídá ministerstvo

Kolem toho, jak bude fungovat reforma zdravotnictví, za co všechno se bude platit a za co ne, existuje ještě hodně nejasností. Na nejčastější otázky čtenářů MF DNES odpovídá ministerstvo zdravotnictví ústy svého mluvčího Tomáše Cikrta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

promese

ale ta úrveň

Teorie a praxe... Já vystřídala tři doktory a žádný z nich nepoznal, že mám pokročile nemocnou štítnou žlázu. Až spoluobčané na refýži tramvaje, mě na to upozornili. Díky té nemoci jsem zakusila strašně, ale další zkušenosti u lékařů jsu také otřesné. Zkuste jim říct - bolí mě ledviny. Moje Dr. na to - proč si myslíte, že jde o ledviny? Ukažte, kde je máte. To vás bolí záda milá paní... Až se pravda zjeví, Dr. si umyje ruce, není Bůh...A zubař? Za špatně odvedenou práci, za opravy zubní náhrady, která se neustále láme, si nechá pokaždé platit. I laboratoř. Novou vám pojišťovna proplatí za dva roky...Jo doktoři potřebují nemocné, jak by žili, kdyby lidé byli zdraví? Ale doktorů je tisíc a na každý jejich tisíc je jen jeden lékař. Pokud doktoři začnou být lékaři, já jim těch 30kč dám ráda pokaždé...  To se vyplatí :-(

0/0
30.8.2007 21:33

wcbaba

Re: ale ta úrveň

To si měla dávat už dávno samozřejmě ne nějakých 30,- Kč a dostalo by se Ti skutečné lékařské péče.

0/0
31.8.2007 7:43

obhájkyně zájmů pacientů

MZ říká nesmysly

Lékař, když chce, si může pacienta "točit" jak libo - prostě mu např. "rozdělá zub" nebo řadu vyšetření s "kontrlol." vyšetřeními  stále znovu bude inkasovat platby, proto západ. země limitují poplatky např. jen jeden za čtvrt roku v rámci téže nemoci. Náš pacent bude zcela bezmocný, protože nemá ve vládě a parlm,entu ochranu.

0/0
30.8.2007 12:15

obhájkyně zájmů pacientů

Re: MZ říká nesmysly

Dodejme, že u nás velmi dlouh trvá vyřizování sociál. podpory, že sociál. předpisy nejsou zkoordinované se zdrav. zákony, takže občan v nouzi nemusí dostat pomoc, pokud nebude mít na poplatky, mnoho občanů tedy bude v sociál. nouzi bez pomoci, navíc časato půjde o lidi imobilní, pro něž bude nemožné docházet na úrady či do pojišťovny...

0/0
30.8.2007 12:19

skeblicka

Jste osvobozen od poplatku při vyšetření lékařem transfuzní služby při odběru krve, plazmy nebo kostní dřeně.

tak tahle odpoved me dostala, to zni skoro jako, ze by darce mel za sve darcovstvi jeste platit!

No nektere odpovedi jsou vazne vesele, pokud nebyly mineny vazne:-/

0/0
29.8.2007 17:37

skeblicka

Re: Jste osvobozen od poplatku při vyšetření lékařem transfuzní služby při odběru krve, plazmy nebo kostní dřeně.

a diky bohu, ze mam za sebou rovnatka, na ortodoncii jsem dochazela pres pet let 1-2 mesicne, nekdy i casteji!

0/0
29.8.2007 17:43

tatka_smoula

Re: Jste osvobozen od poplatku při vyšetření lékařem transfuzní služby při odběru krve, plazmy nebo kostní dřeně.

Přesně! U téhle odpovědi jsem už téměř brečel smíchy. ;-D

0/0
30.8.2007 19:53

oddTom

reakce

"vyšetření, které musí provést, aby měli nárok na poplatek, trvá minimálně 15 minut a to se jim za 30 korun opravdu nevyplatí."

TOTO JE NESMYSL! V zákoně není stanoven čas trvání prohlídky. Platí se tedy i za dvouminutovou prohlídku. Nebo mně snad kvůli angíně bude koukat do krku desetkrát???

Ad vracení přeplatků po dosažení limitu 5.000 - mluvčí zapomněl uvést, že limit překročíte, pojišťovna vám peníze vrátí do 60 dní po skončení čtvrtletí (což může být i 150, pokud budete platit např. 1. dubna). Kromě toho ani po dosažení "stropu" lékař ani nikdo jiný zřejmě nebude vědět, že jste už "na nule", a BUDETE TEDY stále platit, de facto TŘEBA NA ČTYŘI MĚSÍCE PŮJČOVAT lékaři nebo pojišťovně peníze, které se vám se zpožděním vrátí!!! Jak pravicové.

0/0
29.8.2007 17:20

skeblicka

Re: reakce

jojo, to tem frontam u doktoru pomuze, kdyz bude doktor kazde vysetreni natahovat na 15 minut, aby ho dostal zaplacene...nebo jak to vlastne vrchnost z ministerstva myslela?8-o

0/0
29.8.2007 17:39

oddTom

Re: Re: reakce

Jak jsem psal, je to nesmysl, v zákoně nen stanoven minimální časový limit prohlídky pro oprávněný výběr poplatku.

0/0
29.8.2007 17:43

gocu

Kecy

Odpovídá Fantomas s Kuželkou? Tak to se radši nechám od ledna překvapit.

0/0
29.8.2007 16:25

Velká hlava

i socky(voliči KSČSSD) budou muset platit jako slušní lidé

(Y)[>-]budete platit, socky, celej život vás živíme a ještě vás budeme živit na postelích v nemocnicí dokud vás nevezme čert;-€, tak to nééé, dost bylo vyžírky;-D

0/0
29.8.2007 15:29

wcbaba

Re: i socky(voliči KSČSSD) budou muset platit jako slušní lidé

Vem si třicet, ale Ty radši šedesát korun jdi k lékaři a nech se vyšetřit na mozek - nás opravdových socek a našich snědých spoluobčanů - sběračů kovů a všeho možného se to netýká a týkat nebude my si vždycky najdeme cestu jak to obejít. Tak nekecej a dělej - hlavně plať daně ať máme na dávky.

0/0
29.8.2007 16:32

chemba

Průměrně inteligentní dospělý člověk zbytečnou prohlídku pozná

Ze života.Potkal jsem  známého jak šel k diabetologovi.Ptal jsem se ho, jak moc má vysoký cukr.Řekl, že normální.Na dotaz proč tam jde, odpověděl, že před 6 lety byl u orthopeda s kolenem a ten ho poslal k diabetologovi s tím, že by bolest v koleně mohla souviset i se zvýšeným cukrem.Od té doby tam chodí pravidelně 1x za půl roku a stále dokola se zjišťuje , že cukr je v normě.Je můj známý podprůměrně inteligentní a chodí na zbytečné prohlídky? Nebo jak průměrně inteligentní má poznat, že se jedná jen o okaté tahání peněz z kapsy pojišťovny a přestat tam chodit?

0/0
29.8.2007 15:24

Lubos1390

Peníze, trh, prodej zdraví ...

Za darování krve budu chtět 30 tis. Je to cenná surovina, tak na tom chci pořádně vytřískat. Cena dohodou ... Ať žije kapitalismus :-)

0/0
29.8.2007 15:08

ckc

ještě že né podle spotřeby heroinu třeba...ten je drahej

neřeším zda souhlas nesouhlas...ale rozčiluje mě tvrzení "dle spotřeby piva cigaret"...sorry, nekonzumuji ani jedno...jde o princip.

0/0
29.8.2007 15:00

Bertiik

Kde je diskuse k Rathovi???

;-O Sakra - na to sem se těšil a oni ji vynechají - že by čekali negativní reakce lidí, zvlášť, když se do rozhovoru namontovali samí zástupci KSČSSD. Rv

0/0
29.8.2007 14:38

chemba

Re: Kde je diskuse k Rathovi???

Z toho,že dotazy byly pokládány slušně, k věci a měly hlavu a patu soudíš, že se do rozhovoru namontovali samí zástupci ksč a čssd?Zajímavý názor.

0/0
29.8.2007 15:05

Velká hlava

Re: Re: Kde je diskuse k Rathovi???

né, to mu psala PR agentura, napřed to skontroloval. Kdyby to psali voliči darmožravé sockom, to by byly stupidity, jaké píšeš třeba tyX8-o8-o

0/0
29.8.2007 15:25

chemba

Re: Re: Re: Kde je diskuse k Rathovi???

škoda, že děláš tak strašné pravopisné chyby, jinak by Tvé diskuzní příspěvky byly jen trapné.Takto jsou celkově ubohé.

0/0
29.8.2007 16:10

anžto

Re: Kde je diskuse k Rathovi???

to je zajímavé, to jsme četli asi každý něco jiného, já tam viděla většinu dotazů pro Ratha urážlivých...

0/0
29.8.2007 15:16

Velká hlava

RADAR BUDE i pro nemocné

neboj, ty stejně nikam nepůjdeš, ale platila byd debilkovný - asi víš proč8-o;-D[>-]

0/0
29.8.2007 14:22

nictipotomnení

Re: RADAR BUDE i pro nemocné

To dej bacha, debilkovný se ti dost prodraží.

0/0
29.8.2007 14:24

Velká hlava

Re: Re: RADAR BUDE i pro nemocné

VVproč, já ti nic platit nebudu, hezký každej za svéVV

0/0
29.8.2007 14:26

nictipotomnení

Re: Re: Re: RADAR BUDE i pro nemocné

proč bych někam chodila a něco platila, když mi píšeš, že nikam chodit nebudu???

Tak pozor, jak vidím, budou to pro tebe dost slušný pálky.

0/0
29.8.2007 14:34

nictipotomnení

Mám strach, že

až půjdu na návštěvu za nemocnou babičkou do nemocnice, bude tato návštěva náležitě na vrátnici zpoplatněna. Nazvala bych tento poplatek např. Nášlapný (našlapete v nemocnici na podlahu), nebo Okoukný (okoukáte to tam), nebo Plkný (budete s babičkou jen blbě plkat).

Však ono se zase něco najde, co by se dalo zpoplatnit. [>-]

0/0
29.8.2007 14:12

Flynn

Re: Mám strach, že

Nezapomen an "kyslikovne"

0/0
29.8.2007 14:14

nictipotomnení

Re: Re: Mám strach, že

Svatá prostoto, kyslíkovné bych vynechala!!!

Tak to pardÓÓÓn;-D;-D

0/0
29.8.2007 14:20

nictipotomnení

???

vyšetření, které musí (lékař) provést, aby měli nárok na poplatek, trvá minimálně 15 minut.

To jako budu vyšetření stopovat??? A jak se potom budu dohadovat, že to bylo skutečně 15 minut.

A až přijde exekutor ke mně domů pro těch 30 korun, to se jako budu soudit, že mu žádný nedám, protože vyšetření trvalo přesně 14 a 3/4 minuty, tak nedostane nic. To je zase šaškárna, maj to hoši nahoře fakt dobře vymyšlený, jen tak dále. ;-D

0/0
29.8.2007 14:07

PODNĚTY.CZ

JAK Z TOHO VEN ?

http://podnety.cz/podnet-cislo-20070825112010?

0/0
29.8.2007 13:59

Velká hlava

RADAR BUDE 62% slušných lidí bylo PRO RADAR

nekňourejte, socky a očekávejte příchod našeho RADARuV[>-][>-]

0/0
29.8.2007 13:55

jarmaz

Re: RADAR BUDE 62% slušných lidí bylo PRO RADAR

ty mezi slušný lidi  nepatříš hlavo co?Piš k věci tvoje emoce nás nezajímají:-P

0/0
29.8.2007 14:02

nictipotomnení

Re: Re: RADAR BUDE 62% slušných lidí bylo PRO RADAR

Tys nepochopil tu ironii???

Myslel tím, že všemocný radar nás zachrání ode všeho zlého. Tedy i od placení poplatků. ;-D;-D[>-]

0/0
29.8.2007 14:04

jarmaz

Re: Re: Re: RADAR BUDE 62% slušných lidí bylo PRO RADAR

aha tak to jo;-D

0/0
29.8.2007 14:09

Velká hlava

Re: Re: RADAR BUDE 62% slušných lidí bylo PRO RADAR

Drzí jarmazi, nevyjadřuj se k problémům, kterým evidentně nerozumíš, taky nechápu proč píšeš pod cizí přezdívkou, dvě předchozí – prasečí hlava, úplnej blb – ty ti nestačiliV(Y)(Y)

0/0
29.8.2007 14:14

jarmaz

Re: Re: Re: RADAR BUDE 62% slušných lidí bylo PRO RADAR

dutá hlavo není vždy po tvém,jsi vedle jak ta jedle:-© nejsem tvůj brácha,sám jsi se prozradil co jsi zač  ,nežer to tak ,zničí tě to  ;-D;-D;-D

0/0
29.8.2007 23:53

bov1

Alkoholik a kuřák je lepší

Výsledky spotřeby konzumace piva a cigaret naznačují, že třicetikorunu

má každý Čech. Pokud ne, je to kandidát hmotné nouze, a je tedy od

poplatků osvobozen. - Jak mám tomuto rozumět? To teda ten, co nekonzumuje pivo a nekouří si ničí zdraví a musí platit? Trošku blbost né?

0/0
29.8.2007 13:19

Petrucciani_

Re: Alkoholik a kuřák je lepší

No asi tak, ze ten kdo nechlasta a nekouri, a ten kdo chlasta a huli, na poplatky ma. Pak tady jsou ti, kteri na chlast a cigara nemaji, ac radi chlastaji a huli, tou jsou ti v te hmotne nouzi.;-)

0/0
29.8.2007 13:48

nictipotomnení

Re: Re: Alkoholik a kuřák je lepší

R^

0/0
29.8.2007 14:08

Flynn

Pro pana Cikrta

Dobry den, pane Cikrte,

velice si Vas vazim a myslim, ze jste jeden z mala lidi na svem miste.

Bohuzel dovoluji si vsak hrube nesouhlasit s pristupem M.Zdrav. vuci asocilanim obcanum - bezdomovcum.

Uznavam, ze jiny nez Vami receny vyrok je v soucasne dobe politicky nekorektni, ovsem Vami recena veta z nas ostatnich, vydelavajicich a platicich zdravotni dan (pojisteni), dle hlupaky a lidi s omezenym IQ:

0/0
29.8.2007 13:12

Flynn

Re: Pro pana Cikrta

tyti lide by naopak nemeli mit zadnou peci zadarmo, nebot nevytvareji zadne hodnoty a s velikou pravdepodobnosti ani v budoucnu zadne hodnoty vytvaret nebudou. I kdybyste jim nakrasno nabidl zajimave misto/zamestnani/uplatneni, ci tzv. "solich", stejne pracovat nebudou, a tak ani nebudou do systemu pridavat svoji zdravotni dan.

Na jejich existenci je mozno pohlizet jinym biologicko-ekologickym terminem - jsou to ektoparazite.

0/0
29.8.2007 13:16

PražskýZdeněk

Re: Re: Pro pana Cikrta

To Flynn a jeho ektoparazité:každej kdo operuje s pohledávkama by ti vysvětlil, jak lze skoupit pár tvých závazků,pohnat tě před soud, a jak skončíš u exekutora.A pak seš ektoparazit i ty.Třeba je ti 38, třebas makal od 18, čili 20 let jsi platil daně-ale to podle tebe neplatí.Zamysli se.Když budeš na ulici- kde seženeš práci, když budeš neoholenej, budeš smrdět, nevypraný hadry,mastný vlasy a kolem tý 40. To budeš mít výběr, šašku.A když se neuchytneš, tak jedeš- na nádraží, a pak...Bezdomovci pomoc musí dostat.8-o

0/0
29.8.2007 13:38

Flynn

Re: Re: Re: Pro pana Cikrta

Dekuji za reakci. temer jsi mne presne trefil. Bohuzel si dovoluji lehce nesouhlasit. Pokud vidim, ze to se mnou "jde s kopce", budu se snazit situaci resit aktivneji, aby se ze mne nestal dany smradlavy a levne pivo popijejici vagus.

Jsou ruzne formy pomoci - napr. obecne prospesne prace jako start do normalniho obcanskeho zivota, ovsem zadneho notorickeho bezdomovce jsem takto s kostetem ci hrabemi nevidel (nebot to smrdi praci).

vykoupat a vyprat si obleceni muze i ten nejposlednejsi bezdomovec, a to zejm. ted v klete, na kazde prehrade, u kazdeho rybnika. neni to idealni, ale rozhodne lepsi nez jeho momentalni hygienicky "status quo".

Diky za odpoved...

0/0
29.8.2007 13:45

Velká hlava

Re: Re: Re: Pro pana Cikrta

Pražskej Zdenku, ty smrdíš??:-) Asi joooo;-D

0/0
29.8.2007 13:53

Flynn

Re: Pro pana Cikrta

Zcela jiste mate i prehled, kolik takto nevymahatelnych pohledavek at v primych ci neprimych nakladech v celkovem rocnim ucetnictvi zdrav. zarizeni figuruje. Jiste to nebudou pouhe koruny.

Osobne se domnivam, ze pece o tyto "spoluobcany" stoji zcela jiste nekolik destitek milionu korun rocne, za coz by se zcela jiste dalo vybavit moderni lekarske pracoviste, katere by napr. mohlo zpet do aktivniho zivota uvest dalsi aktivni spoluobcany.

Neprimo tedy diky teto zbytecne "peci" zcela jiste umiraji i lide, kteri by jinak pro spolecnost byli prinosnejsi. opet klasicka paraziticka reakce.

Prosim proto o prehodnoceni postoje k temto nasim nechtenym "spoluobcanum"

0/0
29.8.2007 13:21

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Suma sumárum,

to není reforma, ale jen další varianta jak nalejt ještě více vody do cedníku, aby v něm alespoň něco zůstalo.

0/0
29.8.2007 12:48

nictipotomnení

Re: Suma sumárum,

R^

0/0
29.8.2007 14:10

Mat_Hawk

krok správým směrem

myslím, že platit u lékaře symbolických 30,- Kč je správné. A nemyslím si, že by to vedlo k tomu, že spousta držgrešlí radši umře než by šla k doktorovi. Léčba a zdravotnictví prostě nejsou zadarmo, jak se nám socani a komančové pořád snaží namluvit. Sice se trošku usmívám nad těmi 15 minutami za úkon a nad přístupem k bezdomovcům, ale je to krok správným směrem. Klidně zaplatím i za preventivní prohlídku. Kdo má na pivo, cíga a časák, toho třicet korun za doktora neporazí.

0/0
29.8.2007 12:47

Krak

Re: krok správým směrem

Ano, také se raduji, že můžu platit více...

0/0
29.8.2007 12:56

Picolik

Re: krok správým směrem

No pokud se podívám na výplatní pásku a vidím kolik jsem já a zaměstnavatel zaplatil na zdravotním pojištění tak si nemyslím že je zdravotnictví zadarmo. Takže proč mám tedy platit ještě jednou? Dobrá ať zavedou poplatky ale ať mi sníží pojištění. Pojišťovny již ohlásili že so těch 30 kč sníží platbu doktorovi takže těch 30 kč zbyde pojištovně, kterou někdo hezky česky vytuneluje. A to sakra špatně. A kdo to nevidí ten to zaplatí nejvíc.Rv

0/0
29.8.2007 13:03





Najdete na iDNES.cz