Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nemocnicím chybí sestry, Brusel je nutí dál studovat

V největší české nemocnici v Praze v Motole chybí 50 zdravotních sester. Mezi několika stovkami, které tu pracují, se to zdá jako zanedbatelné číslo. Jenže není. Znamená to, že prakticky na každém oddělení se nedostává sestra a ty, které tu jsou, musí pracovat i za chybějící kolegyně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hovnoval-

@@

Dulezite je, jestli je zdravotni sestra hezka.R^

Ostatni veci uz muze udelat doktor.

0/0
28.8.2007 20:45

suchar

Re: @@

tobě utírá doktor posranou prdel?

0/0
29.8.2007 6:57

Swooppy

Paní pedagožka pozapoměla říci,že nejen nutnost dalšího vzdělání...

přístroje  jsou složitější a střední škola zdravotnická dnes nestačí připravit plnohodnotné studentky do odborných specializovaných odd. a je zcela logické že je po nich požadováno vyšší vzdělání,čemuž bychom měli být rádi,jelikož získáme odbornou sestru /pro připomenutíí nejedná se o sestry praktických lékařů a ni na LDN ani u ORL,jedná se o sestry na JIP,ARU apod/ ale co hlavně neřekla,či to pisálkové MfDnes "taktně" pomlčela je mzdová otázka.Ptal se někdo kolik standartní sestra za svou práci bere?A jakou práci dělá?Troufnu si řici že je to hlavní příčina nedostatku sester.Uvědomíme li si že po degradaci sester na obyčejné zdravotní služky /není to tak dávno co zdravotní obor patřil mezi prestižní zaměstnání/  poklesu jejich fundovanosti / ne jejich vinou/ a snížení mzdových prostředků se není čemu divit.Defakto si za situaci můžeme sami.Snižování odvodů,náročnější péče,drahá farmaca,zneužívání péče,korupce-to jsou praví viníci-ne EU a setřičky které se chtějí učit.

0/0
28.8.2007 20:39

sorgedoktor

Trochu tomu nerozumím

No,když  ta sestra/jak tady  uvádí/  má děcko, dvě

dojíždí do práce   atd..Studujte...Je to   nehorázné

0/0
28.8.2007 21:54

evilajn

Re: Paní pedagožka pozapoměla říci,že nejen nutnost dalšího vzdělání...

Týká se to absolventů oboru zdravotnický asistent, tzn. i ''sester'' které budou pracovat třeba na LDN. :-(

0/0
28.8.2007 23:03

kotelnik

a kde jsou bratři???

:-):-):-)

0/0
28.8.2007 16:10

dr.bolíto

Re: a kde jsou bratři???

Šel bys dělat sesterskou práci za jejich plat? Naprostá většina tzv. pánů tvorstva se tváří, že je taková almužna osobně uráží.

0/0
28.8.2007 16:37

berunel

Re: Re: a kde jsou bratři???

Kdybys byla pilná a naučila se německy tak můžeš dělat sestru v Německu, Rakousku, Švýcarsku a potom tě žádná almužna nebude urážet. Tady holt to budou muset zvládnout sestry odněkud z Východu.

0/0
28.8.2007 16:49

evilajn

Re: Re: Re: a kde jsou bratři???

Proč do Německa? Radši si jako ženská s maturitou najdu práci, která je finančně ohodnocená jeko práce člověka s maturitou, ne jako práce výkopového dělníka!

0/0
28.8.2007 23:05

karel60

Re: a kde jsou bratři???

Juž se houfují a čekají na bratra Žižku, by mohli vyrazit na ty cizáky.;-)

0/0
28.8.2007 19:12

blba-holka

bych sla pracovat

jako sestra, delala jsem to pet le, ted jsem cerstve 4. rokem na materske, protoze v nemocnicich chteji delat 12tky, cili by to pro mne znamenalo v 5.30 nejpozdeji vyjizdet a v 21.00 se vracet ...

skolka u nas je od 8 do 16 ... to je jako pro koho ?

za 10tisic cisteho radsi budu na materske za 7.5 , nez platit za skolku v jinem okrese, nebo holku na vyzvedavani a hlidani ... vyjde to nastejno

0/0
28.8.2007 15:26

redback

Re: bych sla pracovat

cerstve 4. rokem? 8-o

0/0
28.8.2007 15:41

Krak

Re: Re: bych sla pracovat

Dlouhé vedení?

0/0
28.8.2007 15:53

_Aleister_

Já jsem pro. V 15 člověk ještě houby ví o životě, a nemá zkušenosti a neví, jestli jí to skutečně bude vyhovovat, tak se může vyprofilovat na gymplu.

a trocha vzdělání fyzika/ chemie/ biologie jim taky neuškodí, sám jsem zažil tolik pitomých kroků, ona zdravotní péče není jen o prostěradlech a hledání kožní řasy pro píchnutí inzulinu...

0/0
28.8.2007 14:02

Ruger

Naprostý souhlas

0/0
28.8.2007 14:26

BenediktSpinoza

OK

udelejme z nich rovnou magistry....akoratr neniv, kdo bude delat tu vsedni rutinni praci ktere je na kazdem oddeleni vic nez dost - vubec bych se jim nedivil, kdyby potom odmitly pichat inzulin a rozdavat leky - na to preci nemusely studovat tolik let:-P

0/0
28.8.2007 14:35

berunel

Re: Já jsem pro. V 15 člověk ještě houby ví o životě, a nemá zkušenosti a neví, jestli jí to skutečně bude vyhovovat, tak se může vyprofilovat na gymplu.

si nedělej srandu, jednu takovou mám doma, chemii na ty škole překlepala tak že snad ani neví co to je NaCl, nějaká fyzika to je pojem co ji nic neříká, kdyby ji s tímhle trápili někde na gymnáziu tak z toho bude mít doživotní trauma. Teď hezky půjde na tu placenou vyšší školu a potom to hledání té kožní řasy to se těm nemocnicím prodraží. Ta investice se přece musí vrátit  :-)

0/0
28.8.2007 14:41

gentlastwo

Pane,Vy jstezde největší sympaták

Jenom    zatzím   tyx  nemocnice   raději mladé, kteří  v tarifních platzech nemají takové nároky..

Sestra  bakalářk   jestlu   zůstbaou  mzdopvém   fondy..

půjde v 50 od  válu..

0/0
28.8.2007 17:18

redback

Zkuste bratry !!!

;-)

0/0
28.8.2007 13:54

BenediktSpinoza

dost blbej napad

bratra si na sluzbe na inspekcak teda nepustim:-P

0/0
28.8.2007 14:36

sorgedoktor

Fenix...s tím poučovíním ze zahraničí

Podívejte se, lékaři, hudebníci   atd mají   ve Vídni a v Berlíně   důchod asi tisíc   Euro..

Naše  důchody přepočítaně  jsou   méně než  tři  sta   EURO..

Proboha...cháopete to ??

0/0
28.8.2007 11:57

fenix007

Re: Fenix...s tím poučovíním ze zahraničí

Pane, mena nebo vyse sumy nesouvisi se systemem. System je funkcni a aplikovany v CR by byl funkcni tez i kdyz v CZK.Boha bych vynechal, toto jsou racionale.

0/0
28.8.2007 12:12

sorgedoktor

Re: Re: Fenix...s Takže zdrav sestra se vdá

má  děri, rodinu, dluhy..

Pak má   studovat...

Užty  aplikace   cizích  systémů   tady  byly  z  Východu..

Já se divím, že sem s tím někdo   vyleze..

0/0
28.8.2007 15:21

dr.bolíto

Re: Re: Re: Fenix...s Takže zdrav sestra se vdá

Dyslexie?

0/0
28.8.2007 16:36

fenix007

zahranicni model

Opet nechapu proc jsme se nepoucili ze zahranici. V nemecku je skola na 3 roky. System funguje tak, ze se 2-3 mesice v roce chodi do skoly na 100% a po zbytek vyuky maji holky 1 tydne den skoly jinak chodi normalne makat do nemocnice, kde nabiraji praxi pod dozorem jako zakynky. Zadne prazdiny jiz jen dovolene, ale bezici plat - i kdyz nizky. Za 3 roky vyleze hotova sestra s praxi, ktera na konci dela statni zkousky z 51 predmetu! A take si behem praxe zjisti, co a kde ji opravdu bavi. Pro specialistky na anestezii, JIP..instrumentarky apd..samozrejme jsou nastavby - specializace. Ty jsou placene a funguje to tak, ze nemocnice si z zakynek vybere ty nejlepsi a tem nabidne, ze je na skolu posle a skolu zaplati. Vse vymenou za zpravidla 5 letou smlouvu, ze po skonceni skoly bude pracovat u nich (materska se do lhuty nepocita). Pokud odejde driv doplati skolu. Specialni nastavby maji system stejny jako zakladni stupen zdravky = praxe + vyucovani. rezim zamestnani a ne skoly.

0/0
28.8.2007 11:51

j@ck

Re: zahranicni model

Vetsinou je problem v tom, ze kdyz se urcity model, ktery funguje v zahranici, vytrhne z puvodniho socio-kulturniho kontextu, a pokousime se jej transplantovat do jine spolecnosti a jineho kontextu, tak vetsinou nefunguje, nebo funguje deformovane. Takze at uz prevezmeme sebelepsi system, tak v prostredi kocourkovske mentality ceskeho absurdistanu se z nej stane cesky bordel :-)

0/0
28.8.2007 12:00

fenix007

Re: Re: zahranicni model

Bordel se da udelat uplne ze vseho s tim souhlasim. Na druhou stranu narek, ze holky si musi vystudovat skolu navic, kterou si musi zaplatit a pak EJHLE se nechteji vratit na stanici, prevlekat postele a bohuzel v cechach opravdu i dost casto nechat na sebe pokrikovat od lekaru.... Narek je takovy ten asocialni zpusob jak neceho dosahnout

0/0
28.8.2007 12:18

j@ck

Re: Re: Re: zahranicni model

Myslim ze je hloupost, aby mely sestry skolu navic. Stredni s maturitou jim na to, co delaji, uplne staci. Nevidim duvod, aby si sestry delaly bakalare, je to zbytecnost. Stejne je to o tom, co clovek umi v praxi. Jenze doba je takova, ze na vsechno je potreba papir.

0/0
28.8.2007 12:54

_Aleister_

Re: Re: Re: Re: zahranicni model

jj, ;-D bez bumážky a papíru ani ránu...

0/0
28.8.2007 13:52

Ruger

No , obávám se , že mnoha absolventkám

bakalářské studia nepřidala ani na erudici, ani na empatii, ani na pracovitosti.

A nic ve zlém, pacient i lékař nakonec ocení skutečnost frekventně převlékaných postelí více, než tři pseudotituly před jménem ošetřující zneuznané sestry. Je to samozřejmě nadsázka, ale člověk potkal v nemocnici sestry výtečné, které se zdokonalovaly, byly empatické a skutečným partnerem i v náročných činnostech ARO, MJIP, ONKOJIP a pak potkal zneuznané líné husy, které neschopnost vystudovat  náročnou VŠ kompenzovaly dětinskou snahou získat postavení adekvátní postavení lékaře jiným způsobem. 

Nebojím se říci, že to vždy hodně záleželo na oddělení, a jeho šéfovi, než na momentálně dostupném vzdělávacím (postgraduálním) systému pro SZŠ.

0/0
28.8.2007 14:32

gentlastwo

Re: Re: Re:S tím pokřikováním..

Povolání   zdrav sestry je dost náročné..

Lékař, který je v pohodě...nechá sestry   bez  křiku..

Pacienmti pak nedostanou pít aby se  nepomočili, ndostanou jíst aby se neposxxx

Sestra je v pohoděš a lékař   taky..

0/0
28.8.2007 17:21

65c02

Nedostatek sester? No a?

Ti opravdu bohatí mají už dávno různé privátní pojistky např. u švýcarských pojišťoven, které jim umožní čerpat nejlepší dostupnou péči kdekoliv na světě. - Tohle platí pro celý rozvinutý svět.

A ti ostatní budou vždy brát to co momentálně je.:-)

0/0
28.8.2007 11:44

j@ck

Re: Nedostatek sester? No a?

Proc ty ostatni rovnou nenechat pochcipat? Pak by byl svet slozen jen samych bohacu, protoze jen oni jsou plnohodnotni lide

0/0
28.8.2007 11:49

sorgedoktor

Re Ostatní nechat pochcípat..

Jeden    neurolog   ve  zdrav.novinách  napsal, že  by se  nemocnice mohly

rovnou  zrušit...Příroda je mocná.Když staršíélidé  zemžou, bude me prosperující stá

0/0
28.8.2007 11:55

65c02

Re: Re Ostatní nechat pochcípat..

Údajně až 70% všech nemocí a zranění se vyléčí samo.... Do této kategorie nejspíš nespadají žádné případy  polytrauma, apod.....:-P

0/0
28.8.2007 12:00

Sporadany_obcan

Re: Re Ostatní nechat pochcípat..

Ten neurolog asi neměl děti, ale jinak souhlasím s diskusí na téma etika x umělé udržování života ve stáří...

0/0
28.8.2007 12:03

sorgedoktor

Re: Re: Re Ten neurolog..

to   myslel  určitě  jako   ironii..

I když  se  zdá, že  současný  system inklinuje  k   filosofii   doktora  Mengele

0/0
28.8.2007 15:23

Sporadany_obcan

Re: Nedostatek sester? No a?

Jsem sice hluboce přesvědčený pravičák, ale tohle je už z roviny "ultra", jestli to myslíš vážně...:-©

Nebo ti jen nedošlo, že "to, co momentálně je" musí brát každý, když je to akutní a není čas řešit ty tvoje zázračné pojistky.

Navíc téma článku je trochu o něčem jiném, a to o neblahém vlivu EU na běžný chod institucí.

0/0
28.8.2007 11:54

65c02

Re: Re: Nedostatek sester? No a?

Jen se teď trochu nudím a tak plácám kraviny na podporu flame.;-)

0/0
28.8.2007 11:58

bedrich_

Re: Re: Nedostatek sester? No a?

podle mne to není ani tak neblahý vliv bruselu, jako neblahý vliv státního hospodaření a stástních regulací (které chce pravice co nejvíce omezit).

0/0
28.8.2007 11:59

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Nedostatek sester? No a?

ok, asi to bude o obojím :-)

0/0
28.8.2007 12:05

65c02

A je to vina ODS!

;-€

0/0
28.8.2007 11:34

j@ck

Re: A je to vina ODS!

to bez diskuze. ;-€

0/0
28.8.2007 11:37

bedrich_

Re: Re: A je to vina ODS!

...a agentů ...a přisluhovačů ;-D

0/0
28.8.2007 11:56

suchar

Re: A je to vina ODS!

za to můžou kapitalisti, to by se za soudruhů komančů nestalo ;-)

0/0
29.8.2007 6:56

Sporadany_obcan

EU sem zkrátka vnáší čím dál větší chaos...

nesmyslné množství předpisů, kvót a nařízení z Bruselu začíná být zjevně hodně obtěžující... Rv (a ještě za tyhle úřednické paskvily platíme ;-€ )

Však on vám to Klaus dávno říkal, co to bude obnášet a měl naprostou pravdu. R^ Jen ji holt někdo nechtěl slyšet (a dodnes nechce) Rv

0/0
28.8.2007 11:28

Ruger

EU - JAK SE DĚLÁ UMĚLÁ ZAMĚSTNANOST

:-©:-©:-©

0/0
28.8.2007 11:25

tacco

Studovat

4 roky střední a pak ještě 3 nějakou vyšší odbornou na bakaláře /znám pár lidí s bc., ten titul je skoro nanic.../ je zbytečnost, teda jestli ty holky v sobě nemaj v sobě takovou tu opravdu snahu pomáhat, ale jen za symbolický peníz... AT ŽIJE EU!!!

0/0
28.8.2007 11:15

pepe999 from Manchester

Re: Studovat

Uz jsem psal, ze system vzdelavani je tady o dost odlisnej, nez v zapadnich zemich. Jedina cesta je ho predelat. proc ma nejaka sestra vCR studovat 6-7 let, zatimco treba v UK, 2-3 roky a ma diplom??? Bud poslat EU do prdele, co je jim, po tom, kdo v CR slouzi jako sestra, nebo zmenit system...Rv

0/0
28.8.2007 11:18

j@ck

Re: Re: Studovat

zrovna NHS ma povest dost na houno, takze nevim proc si brat priklad prave z Anglie

0/0
28.8.2007 11:32





Najdete na iDNES.cz