Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči: Převrátit autobus kvůli pirátovi byla chyba

Za nedávnou vážnou nehodu rakouského autobusu na Českokrumlovsku může nést odpovědnost i jeho řidič. Podle odborníků by mohl být spoluviníkem, protože se snažil uhnout škodovce, která ho riskantně předjížděla. Autobus se převrátil, zranilo se třiadvacet cestujících, sedm těžce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pan Navratil

.

Před vjetím na krajnici:

a) stačí snížit rychlost jízdy

b) je nutné se přesvěčit, že krajnice je dostatčeně pevná a nedojde k jejímu utržení

c) není nutné se přesvědčit, že krajnice je dostatečně pevná, neboť je součástí pozemní komunikace.

0/0
16.8.2007 13:40

klv

Re: .

předtím je ovšem nutno páčkou označnou symbolem přesýpacích hodin , umístěnou pod autobusem, zpomalit, rychlost toku času ;-D

0/0
16.8.2007 13:45

pinguone

Re: Re: .

..a zapnout vystrazny majak..;-D

0/0
16.8.2007 15:05

pinguone

chyba byla vjet do doliku ..

.. a myslet si ,ze se tam jezdi jako v civilisovanem svete a ,ze tam jsou krajnice...;-D

0/0
16.8.2007 11:40

Pjotr_Pjotrovic

Proč jel po té silnici?

Mě by jen zajímalo, proč jel po téhle silnici, která je samá zatáčka a je to trojka (č. 160)? Proč nejel z Krumlova po 157 a pak po E55?

Holt asi nechtěl důchodcům ukazovat naše lehké děvy. :-)

0/0
16.8.2007 11:21

petr-87

Re: Proč jel po té silnici?

No, když vyjdu z toho, cos napsal, tak ta silnice je rozhodně dvojka (č. 160)

0/0
16.8.2007 13:18

Warťan

odborníci

Mně se nejvíc líbí, jak zase páni od BESIPU co sedí za psacím stolem a občas vymyslí nějakou tu kampaň, dělají, jako by měli patent na šoféřinu, přitom se vsadím, že ani jeden z nich nikdy tuto těžce zodpovědnou, nevděčnou a nedoceněnou práci nedělal, protože by si ušpinil ruce... Kdyby jo, věděli by, že potlačit reflex a snahu zabránit srážce je velice těžká věc. Ano, mohl třeba jen zpomalit, mohl jet dál, nemusel tolik uhýbat, to je sice hezké, ale nikdo z profesionálů, amatérů a už vůbec ne nikdo z Besipáků- teoretiků, nemůže říct, že jemu by se to nestalo. To se totiž může stát úplně každému, kdykoli a je to ve vteřině! Tak pozor na to! Ti rozumnější se jistě za volant nepohrnou, dobře dělají. Já taky lituji své "závislosti" na řízení, ale jejich inteligence se pozná tak, že budou mlčet, když půjde o témata, kterým nerozumí. Může na to být třeba 5 škol, ale praxe je úplně jiná, to si vážení uvědomte a kdo tady kritizuje zpoza volantu osobáku, ten by se měl sám sobě zasmát...

0/0
16.8.2007 10:33

Pan Navratil

.

No nevím, ale chlapík, co kvůli osobáku hodí bus do strže by už bus řídit neměl.

0/0
16.8.2007 10:48

Pjotr_Pjotrovic

Re: .

Nikoho se nezastávám a proto se Vás zeptám, kolikrát za život jste měl možnost "překonat" instinkt vyhnout se protijedoucímu vozidlu v krizové situaci (nemyslím tím, že ho vidím předjíždět 500 m před sebou na rovné silnici)?

Další věc, třeba chtěl jen uhnout na krajnici a jako cizinec nepředpokládal, že se s ním hned utrhne. Našinec by s tím určitě počítal. ;-)

0/0
16.8.2007 10:57

Hanns1111

Re: Re: .

on neřešil srážku s protijedoucím vozidlem - nediskutujete fér

0/0
16.8.2007 12:54

AK-47

Re: .

Byla to naprosto přirozená a správná reakce.Určitě se nechtěl převrátit,chtěl se vyhnout.To že se to s ním utrhlo,nemohl ovlivnit.Nekritizoval bych jeho,ale debila co předjížděl.

0/0
16.8.2007 11:21

pinguone

Re: Re: .

R^

0/0
16.8.2007 11:40

Pan Navratil

Re: Re: .

>>>Hejtman, který byl předtím i na místě nehody, je přesvědčen, že se na nehodě nepodepsala tamní silnice. „Silnice je v pořádku i nyní po nehodě. Pravdou je, že letní provoz v této rekreační oblasti je silný. Teď vyhání počasí rekreanty z kempů do měst a každý musí přizpůsobit svou jízdu provozu,“ řekl Zahradník.<<<

0/0
16.8.2007 13:35

Hanns1111

Re: odborníci

nezaměňuj pojmy srážka a šťouchanec při souběžné jízdě, který řidiči busu zřejmě hrozil - pokud sledoval provoz, musel toho týpka ve Škodovce za sebou a to jeho vyvádění vidět ....... nemám rád generály po bitvě, ale ty lidi co vezeš ti věří a nemohou dění na silnici ovlivnit - na to je tam právě ten řidič - a ti se dělí na spolehlivé a

řidiče ;-) to že máš oprávnění řídit bus z tebe ještě profesionála neudělá - a někdo se jím prostě nestane ani do smrti

0/0
16.8.2007 12:53

Jirmat

...

Poučte řidiče autobusů vjíždějící na naše území, že naše silnice nejsou pevné jako ty jejich a pokus o zabránění nehodě se u nás krutě trestá!Hlavně, že jsme civilisovaná země.;-D

0/0
16.8.2007 9:45

karel60

Re: ...

Hlavně doporučte VŠEM řidičům, aby si zákon o provozu na pozemních komunikacích nejen jednou prolistovali před zkouškami, ale hlavně se jím řídili. Tu bílou nepřerušovanou čáru na pravém okraji vozovky nemalovali sprejeři, ale ohraničuje místo, kam je vozovka zpevněná. Řidiči by si měli uvědomit, ža tak jako nesmějí přejíždět souvislou bílou čáru ve středu vozovky (s vyjímkou objetí překážky na vozovce), tak nesmí přejíždět i tu souvislou čáru na pravé straně vozovky. A dvojnásob to platí pro řidiče těžkých vozidel (nějak se množí počet cisteren, které skončí v příkopě) a autobusů. Raději ať se zabije jeden nesvědomitý šílenec než desítka cestujících.

0/0
16.8.2007 10:52

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: ...

A tam kde ta bílá čára není....? Si jí máme domyslet, že? ;-D

0/0
16.8.2007 11:07

karel60

Re: Re: Re: ...

Tam kde není bílá čára, tam se chodí pěšky.;-D

0/0
16.8.2007 11:34

231

Re: Re: ...

I jestli tamta čára byla, tak řidič za ní vjel, aby zabránil střetu. To set aké nesmí?

0/0
16.8.2007 14:07

Heralik__

Chcipaci frajerský

Dneska mě podobnej idiot škodovkářskej taky málem narval do příkopu, měl jsem sto chutí toho spratka předjet a rozmlátit mu hubu na sra*ky, ještě že mě přítelkyně držela abych se uklidnil... kdyby člověk nedával pozor, tak už v tom příkopě byl, stát se něco, tak bych si toho idiota našel a zlámal mu všechny nohy a ruce... a věřte tomu, zas*aní škodovkáři, jak se objevíte s tím svým šrotem vedle mě, letíte do příkopu, já to udržím v pohodě i bez škrábanců, ale ty vaše popelnice vás zabijou.... šmejdi zatracený... 

0/0
16.8.2007 9:19

ttata

Neměl uhýbat

Ať je to jak chce neměl mu uhýbat. Pokud nějaký blbec ve Š.120 s kšiltovkou dozadu předjíždí na nepřehledném úseku, je to jeho riziko. Řidič autobusu zareagoval podvědomě tak, že chtěl toho pitomce "zachránit". Neuvědomil si ale, že tím ohrozí 40 nebo kolik jiných lidí v autobuse. Nemá uhnout ani o píď. Stejné případy jsou se zvířaty. Pokud vám srna či jiná havěť vlítne do vozovky a je jasné, že to neubrzdíte, je lepší ji přejet. Je pitomost strhávat auto do krajnice proti stromu, nebo nedejbože do protisměru, kde jede náklaďák. Jako příklad slouží ten člověk, co zabil Hlinku vymlouval se na to, že mu vběhlo zvíře do cesty a on musel uhnout. Měl ho raději přejet a Hlinka mohl žít. (i když to bylo asi jinak) Najezdím 3000-4000km měsíčně vím o čem mluvím.

0/0
16.8.2007 9:17

Pjotr_Pjotrovic

Re: Neměl uhýbat

Tak v tom s Vámi úplně nesouhlasím. Dalším příkladem je ten Čech, který neuhnul srně. Neuhnul ji naposledy v životě...

Uhnout se nemusí malým zvířatům, ale taková srna, jelen, kůň nebo kráva by v rychlosti 60-80 nebo víc km/h udělala pěknou paseku i na čumáku autobusu, natož autu. Problém je asi v tom, že mají vysoké běhy (nohy) a jejich tělo tedy po srážce letí rovnou na kabinu vozu.

0/0
16.8.2007 10:01

ttata

Re: Re: Neměl uhýbat

Vždy to záleží na okolnostech. Pokud pojedu v noci a uvidím srnu a vím že to neubrzdím a vidím, že proti mně nejede auto (nejsou vidět světla), tak si mohu dovolit to strhnou do protisměru. Pokud pojedu ve dne, uvidím srnu vidím že to neubrzdím můžu si na nepřehledném úseku vybrat. Buď srnu přejedu, nebo vlétnu do příkopa, pokud tam není strom anebo risknu do protisměru, kde nezabiju jen sebe, ale i protijedoucí rodinu s dětma. Anebo to vyjde....

0/0
16.8.2007 10:37

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Neměl uhýbat

Tak vidíte, že otázka zvířat na silnici není tak jednoduchá, jak jsem to z Vašeho příspěvku pochopil.

Další věcí je také to, jak blízko před Vámi se to zvíře objeví. Taky může vyskočit z příkopu (z lesa apod.) přímo před čumák auta. Pak už nezbývá níc jiného, než jen dupnout na brzdu a modlit se.

0/0
16.8.2007 10:46

ttata

Re: Re: Re: Re: Neměl uhýbat

V tom souhlasím, opět záleží na okolnostech. Kvalita auta (brzd). Počasí sníh, déšť, A hlavně vzdálenost..Pokud se objeví v bezprostřední blízkosti musí člověk ragovat jak si myslím. Pokud se objeví ve velké vzdálenosti při intenzivním brzdění je lepší to do zvířete napáli, protože ta rychlost pokud ještě jedu není tak veliká. Nikde jsem neřekl, že je otázka zvířat jednoduchá věc. Pokud to tak vyplynulo tak sorry.

0/0
16.8.2007 10:50

nictipotomnení

Re: Re: Neměl uhýbat

jako likvidátorka pojišťovny jsem zažila případ, kdy řidič sejmul srnu, ta vlétla do kabiny vozu a řidiče svojí tíhou zabila :-/

0/0
16.8.2007 11:20

ttata

Re: Re: Re: Neměl uhýbat

A kterých případů je víc??? Těch co je zabije srna v autě nebo těch zabitých na stromech nebo při s třetu s protijedoucím autem v důsledku "úhybného" manévru před srnou ???? Jako likvidátorka to jistě víte a mě by podobná statistika zajímala. Netvrdím, že náraz do srny je spasitelný, ale myslím si že je větší pravděpodobnost přežití než vlítnout do protisměru. Děkuji

0/0
16.8.2007 11:36

znalecvina

Re: Neměl uhýbat

no spis mluvite jak z nejake spatne prirucky. mozna by se v cerne kronice najit fotka auta, ktere neuhnulo zveri a ridic stejne neprezil. zver se dostalo dovnitr vozu. ale spis k tomuto pripadu: ten ridic autobusu mohl uhnout na krajnici, jestlize vsak pred timto usekem nebyla nekde vystrazna znacka Nebezpečná krajnice. Jestlize ta znacka tam nebyla, tak ridic autobusu nic spatne neudelal. A to vim i s tim ze najezdim za mesic o pulku mene km nez ty.

0/0
16.8.2007 10:02

ttata

Re: Re: Neměl uhýbat

Když pojedete se svýma dětma  a nějaký hovado vás bude předjíždět, budete strhávat auto do krajnice, kde hrozí pád nebo porazený cyklista, matka s kočárem, chodec apod? nebo oželíte odřené auto??? PS už jsem takto přišel od jednoho škodovkáře o zpětné zrcátko....Lepší než příkop...

0/0
16.8.2007 10:41

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Neměl uhýbat

Vážený pane, Vy to nějak hrotíte a mícháte řízení osobáku a náklaďáku (autobusu)..

Zase záleží na okolnostech. Pokud v klidu můžu uhnout na krajnici - uhnu. Pokud místo nemám a ani se vedle sebe nevejdou 3 auta, aniž by do sebe (byť jen 10 %) čelně narazila a tudíž hrozí čelní srážka (ne jen odřený bok), tak to radši strhnu do škarpy. Ale musím alespoň vidět, zda ve škarpě nejsou patníky nebo stromy (řidič pozorující cestu před sebou to obvykle vidí). Pokud stromy jsou, tak je to "jen" loterie.

U náklaďáků a autobusů je to trochu o něčem jiném. Musíte počítat s váhou, setrvačností, vyšším těžištěm, delší brzdnou dráhou atd.

0/0
16.8.2007 10:53

ttata

Re: Re: Re: Re: Neměl uhýbat

Jsou dvě rozdílné situace, Protijedoucí auto. Tam bych to hodnotil stejně jak to popisujete vy. A za druhé mně předjíždějící auto o kterém dopředu předpokládám, že se mě hodlá předjet. (vidno ze sledování zpětného zcátka). Pokud mě takovýto šílenec začne na nepřehledném úseku předjíždět (mám relativně dost času reagovat) Neuhnu mu ani o píď a za tím si stojím. Pokud budu řidič náklaďáku, busu, tím spíš mu neuhnu a nechám ho ať si namele hubu o pokud možno protijedoucí tatru. Howk

0/0
16.8.2007 11:09

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Re: Re: Neměl uhýbat

To máte pravdu. Já myslel předjíždění v protisměru.

K Vámi "navrhovanému" chování při předjíždění ve směru... Co když neuhnete ani o píď, jak tvrdíte, a díky tomu se předjíždějcí srazí v protisměru s autem, kde je rodina vracející se z výletu? A nedej bože někdo z nich zemře, v nejhorším případě dítě.

Pak bych nechtěl být ve Vaší kůži. Za nehodu může předjíždějící, ale z morálního hlediska budete spoluviníkem - Vaše ješitnost a neústupnost.

0/0
16.8.2007 11:27

ttata

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neměl uhýbat

A co kdyzž já povezu děti ??? Vždy radějji budu ochraňovat svoji rodinu. V každém případě za to může ten co špatně předjíždí a já budu mít před svojí rodinou čisté svědomí. Být řidič autobusu mám zodpovědnost za spoustu jiných životů. Mám mít špatné svědomí, že jsem se převrátil a zabil lidi ?? Ať ho má ten co špatně předjíždí. Já ho budu mít čisté

0/0
16.8.2007 11:40

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neměl uhýbat

Ale o tom žádná. Já jsem jen reagoval na neuhnutí v osobáku a z toho plynoucí nehoda.

0/0
16.8.2007 12:35

ttata

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neměl uhýbat

Už se mi hodněkrát stalo, že jsem chtěl předjet autobus a ten chlapík mě prostě na úzké silnici nepustil. Musel jsem za ním jet několik km, než se objevil dostatečně široký úsek. A já to těm chlapům nemám vůbec za zlý. Prostě nebudou riskovat tak ať si počkám, tak to prostě je.

0/0
16.8.2007 11:43

Gandalf007

Je to jako obvykle nesmysl!!!

Pokud se pod autobusem utrhla část krajnice, nemohl to předpokládat a nemůže to být jeho vina. Něco jiného je, kdyby ze silnice sám sjel. To by nakonec taky mohli postihnout správce komunikace, že vozovka v celé šíři nevydrží běžná silniční provoz, protože krajnice je součást vozovky, na kterou je v oprávněných případech možné najíždět. Rv

0/0
16.8.2007 8:43

hraboš polní

Re: Je to jako obvykle nesmysl!!!

To je sice pravda, ALE v čechách je možné všechno.

A každý by to měl předpovídat ;-)

0/0
16.8.2007 8:47

Heralik__

Re: Re: Je to jako obvykle nesmysl!!!

Ano, i to, že nakonec obviní oběť a viník se jen tlemí...

0/0
16.8.2007 9:20

nictipotomnení

No, a kdyby neuhnul

a řidič škodovky se rozmastil, budou dnes řidiče autobusu obviňovat, že neuhnul.:-/

0/0
16.8.2007 7:40

Pjotr_Pjotrovic

Re: No, a kdyby neuhnul

Sdílím Váš názor.

0/0
16.8.2007 8:58

Heralik__

Re: No, a kdyby neuhnul

Já bych ho neobvinoval.... at se klidne ten chcipak rozmastí na sračky...

0/0
16.8.2007 9:20

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: No, a kdyby neuhnul

Vy nejste český policista...

0/0
16.8.2007 10:03

nictipotomnení

Re: Re: No, a kdyby neuhnul

není člověk ten, co by se zavděčil lidem všem

0/0
16.8.2007 11:23

ro16ck

A co řidič škodovky??

Už ho našli??  Já mám takovej dojem, že první informace řidiče autobusu byla, že se vyhybal protijedoucímu autu. Zdá se mi že pan autobusák kecá. U Rožmberka se totiž taková kráva ani předjet nedá !!!!R^

0/0
16.8.2007 7:12

Destroyer7

Re: A co řidič škodovky??

Řidiči Š120 neřeší zda se dá nebo nedá předjet, prostě předjíždějí. Dvojnásob to platí o těch co jim je okolo 20 let. :-/

0/0
16.8.2007 8:26

Kokodák

das ist vísledeck???

"Chcete si vyzkoušet napsat reportáž nebo rozhovor? Dozvědět se, jak to chodí v redakci? Přihlašte se do novinářské školy MF DNES a iDNES.cz." HA HA HA HA HA ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
16.8.2007 1:30

Kokodák

du reporter z ýDěs,

du sprechen tžeszska jasik gut?

0/0
16.8.2007 1:27

Kokodák

nechtěli byste psát trochu tžezski,

pitomci z ýDěsu?:-©:-©

0/0
16.8.2007 0:55

richu_ch

Re: nechtěli byste psát trochu tžezski,

anscheinend ist dein DE extrem gut, und vor allem unanfechtbar ... tja - kanns'ts immer noch beweisen.

0/0
16.8.2007 2:33

YamahaOnly

řidič měl vědet že je v česku a jet tak dvacitkou, aby se nikomu nic nestalo

proč furt jsou nový a nový blázni co předjízdej kde chtej

0/0
15.8.2007 23:33





Najdete na iDNES.cz