Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha chce nechat postavit první soukromé metro

Praha nemá peníze, aby zaplatila novou trasu metra D. Postavit by ji měla firma, která bude podzemní dráhu dočasně provozovat. Bude to první metro, které v Česku postaví soukromá firma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

papazian

Úplná blbost,

ve skutečnosti to jen bude na dluh a bude to vše stát mnohem více než kdyby se vzal rovnou úvěr. Je možné, že město Praha je dnes tak zadluženo, že by standardním schvalovacím procesem v bance neuspělo, takže jako občan, který nemá šanci u banky uspět se uchyluje k divným subjektům typu víc než půjčka, tak i Praha se nyní uchyluje k nějakému podivnému subjektu, který ji prý zachraní... Opak bude pravdou. Na úkor nás všech si zase někdo namastí kapsu. Jsem proti soukromému metru.

0/0
19.8.2007 22:59

CHRISTO

..

PPP Poplatnik Plati Platby...

0/0
17.8.2007 22:19

othoma

vítězí trasa A

bylo mi divný že najednou chce stavět město obě trasy zaráz když vždycky má problém ufinancovat jednu trasu. Hodili na tenkej led D (co když se investor nenajde ?) a budou stavět oblíbenou Bémovu trasu  A z Dejvické, to se dalo čekat.

0/0
16.8.2007 23:45

Rudla01

Skvělé...

Praha nemá peníze, ale chtěla by mít další trasu metra, olympijský stadion a okruh pro Formuli 1, super...

0/0
16.8.2007 18:11

nonick

Odhadem 44 miliard? Nakonec nebude stačit 60...

Zdá se, že radní na magistrátě zavětřili onačejší byznys než ten s gripenama...;-D 

0/0
15.8.2007 15:38

Uňo

Analogie

Firma X postaví za obrovské peníze "zábavní park", bude mít z něj obrovské příjmy, zákazníci budou chodit jedna radost a pak najednou za symbolickou korunku převedou tento pracně vybudovaný business na firmu Y, která k tomu přijde jako slepý k houslím.

Ty woe, to zas bude jeden velký tunel...Rv

0/0
15.8.2007 14:59

mtis

Re: Analogie

No vždyť je to metro! ;-D;-D;-D

0/0
15.8.2007 15:10

Andee

Re: Analogie

Pokud to má být analogie, pak je ale třeba dodat, že ten zábavní park od začátku stojí ZDARMA na půdě firmy Y... žádnej tunel to není, je to společná investice jako celá řada dalších...:-P

0/0
15.8.2007 15:15

mtis

Re: Re: Analogie

Analogie to asi být měla, jenže tihleti človíčci mají smysl pro analogie takový, že když slyší slovo "soukromý", tak se jim sepne v hlavě rudé relátko a vydáví nějakou poučku nazupanou na seminářích M-L, případně nějakou vhodně vymyšlenou repliku z tunelovacích legend z bájných devadesátých let ... ;-);-);-)

0/0
15.8.2007 15:27

Bubeneč

Re: Re: Re: Analogie

To je pravda, je jiná doba. Tunely devadesátých let byly primitivní proti tunelům současným.

0/0
15.8.2007 15:31

mtis

Re: Re: Re: Re: Analogie

Asi tak. ;-D;-D;-D

0/0
15.8.2007 15:32

Tomach

Re: Re: Re: Analogie

Ale prdlajs soukromy. Hlavni je to spojeni se statni spravou a dotacema. Uprimne - pokud to nekdo vazne postavi poctive tak to bude naivni blb. Ale ten takovou zakazku ani nedostane, a i kdyby dostal tak nepostavi - ne v CR.

Ale jo klidne, vsak to danovej poplatnik zaplati, tak vo co go. Jeste tu jednokolejku na letiste spolecne s metrem a vlakem a pak uz jen tu olympiadu a bude to komplet. Teda, jeste bych navrhoval postavit maly kosmodrom pro lety na Mars, ma konzultacni firma sidlici na nejake fiktivni adrese na to za par desitek milionu rada vypracuje referat ;-D (urednici pozor, moje firma ma akci, dnes jsou "provize" 15%! jen do vyprodani!) 

0/0
15.8.2007 15:44

mtis

Re: Re: Re: Re: Analogie

A bude to lepší neb horší než zemanovská soukromá dálnice do Ostravy? :-):-):-)

0/0
15.8.2007 15:58

Uňo

Re: Re: Re: Analogie

S tím rudým relátkem jsi se předvedl. Nemůžeš dělit lidi na komunisty a nekomunisty. Je to sice jednoduché, protože to je dnes moderní a člověk chce vypadat in, ale je to trochu mimo mísu.

Tunely v 90. letech jsou objektivně prokazatelnou skutečností, ale je nutno dodat, že jsme ze všech okolních postkomunistických zemí dopadli daleko nejlíp. Náklady tzv. transformace byly okolo 500 mld, o čemž si v okolních zemích mohli nechat akorát tak zdát.

0/0
15.8.2007 16:43

mtis

Re: Re: Re: Re: Analogie

No tak to se za to relátko nezlob, ale tvůj projev čpěl na všechny strany tím, že co je skoukromé, nemůže být dobré, i kdyby se to někde jinde náhodou 100x osvědčilo.

0/0
15.8.2007 17:16

Uňo

Re: Re: Analogie

to slovo "ZDARMA" je hodně subjektivní hodnocení. Myslíš, že terénní průzkum a jiné nutné věci zaplatí pražský magistrát?8-o Pokud by to mělo být předáno za 50 let městu de facto zadarmo a náklady na vybudování budou okolo 50 mld. Kč, pochybuju, že samotný provoz si na stavbu vydělá, obzvláště za předpokladu, že pražští radní budou diktovat cenu...

Společný projekt "stát+soukromá firma" v ČR nemůže fungovat, protože tam je nutno spolupracovat, odkrýt karty, což v našem křišťálově čístém státě opravdu nehrozí...

0/0
15.8.2007 16:38

pepe999 from Manchester

Na co metro?? Nejaka nadzemka by stacila, hlavne z letiste.

Jedna uboha autobusova linka je pekna slabota...Rv(Y)

0/0
15.8.2007 14:50

vojta_ze_mlejna

Nevím nevím ...

Metrem už dlouho nejezdím, ale pokud si matně vzpomínám, tak trasa z Pankráce na hlavní nádraží funguje už bezmála 32 roků ... ;-D

0/0
15.8.2007 14:07

libienski

Re: Nevím nevím ...

voni to chtěj táhnout nějak k nákladovýmu nádraží Žižkoff, kde maj bejt taky ňáký developerský techtle, takže asi nějak přes Vrschovitze a Vinohrady a bůchvíkudy....původně to Déčko mělo bejt první metro udělaný jako okruh....základ, ale fakt bůchvícoztohotohovado Štajner nakonec udělá. BTW jen idiot jeho formátu se může chlubit, že Praha vydává na veřejnou dopravu mnohem více než srovnatelná města v situaci, kdy není schopen vůbec využít železnice.....Ví někdo vůbec že pražská MHD schramstne víc než celé dotace ČD na osobní dopravu?

0/0
15.8.2007 14:14

krizoch

Re: Nevím nevím ...

No JO! .. ale tohle povede obklikou, pres Namesti Miru !! A to muzem bejt jeste radi, ze radni Dolnich Podcernic neprotestuji proti metru D, a nechtej aby vedlo pres ne. Jako to treba delali radni P6 a donutili tak postavit krtka tak, aby vazeni navstevnici Prahy po pristani na Ruzyni byli poteseni nadhernou hodinoveo uokruzni jizdou podzemni Prahou .. (Y)

0/0
15.8.2007 14:17

emailnapicu

Re: Nevím nevím ...

a jak bys osle přepravoval ty statisíce lidí z Jižního města, Krče, Modřan, Spořilova atd. až se vyse_re nuselák ?

0/0
16.8.2007 16:42

Fanatic.Dz

To zase bude .... průser.

Omg. Každej kdo tu horuje pro zapojení soukromých investorů do výstavby metra by se měl podívat na newyorskou podzemku. R^

Btw. město nemá peníze na výstavbu metra? ;-D A tím investorem bude nejspíš R. Krejčíř nebo co ... kurňa i ten investor si bude muset na ten projekt peníze půjčit.  

Btw. dopravní podnik hořekuje nad tím jak je mhd prodělečné a že budou muset navyšovat jízdné - za této situace nemá město na provoz a nutnou výstavbu dalších tras metra, ale nejméně se rentující autobusy a tramvaje si ponechá. R^

Předpokládám, že do značné míry bude stavba stejně financovaná ze strukturálních fondů EU takže jak to vypadá je to jen další cesta pro Bémovy kámoše jak si sáhnout na prachy z EU.

0/0
15.8.2007 13:59

mtis

Re: To zase bude .... průser.

1. Nebylo by lepší se kouknout do té Kodaně? :-)

2. Představ si, že jsou i společnosti, které peníze mějí a shánějí možnost jak investovat. A není jich zrovna málo...;-)

3. Jaké investice jsou proboha se zřízením nové linky autobusů či tramvaje a jaké se zřízením nové linky metra? ;-D

Ty toho o financování z EU moc nevíš, že? ;-);-);-)

0/0
15.8.2007 15:24

afix

Jak je to možné?

Heh, to je směšné. Za minulého režimu byly postaveny všechny současné trasy (kromě pár později připojených stanic), byly postaveny dvě jaderné elektrárny (v Čechách a dvě na Slovensku), dálnice, Vltavská kaskády, atd... Dnes (dvacet let po převratu) nemáme na metro, dálnice stavíme po metrech a na další elektrárnu taky nejsou peníze... Jak je to možné?

0/0
15.8.2007 13:43

Muroň

Re: Jak je to možné?

Děkujeme soudruhu za příspevěk a teď zpátky do rezervace.

0/0
15.8.2007 13:45

Uňo

Re: Re: Jak je to možné?

Bohužel má ale pravdu...:-/ (nejsem komunista)

0/0
15.8.2007 14:53

Tomáš Fojtík

Re: Re: Jak je to možné?

Má pravdu, předsedo.

0/0
16.8.2007 16:16

cassul

Re: Jak je to možné?

Dukovany jsou na Moravě (tedy v ČR), na Slovensku jsou jen Jaslovské Bohunice. Tyhle gigantické stavby byly možné právě jen proto, že se o peníze nikdo nezajímal, platil to stát, tedy my všichni a část jsme zaplatili na daních ihned a část ještě splácíme. Jenže se tenkrát nikdo nikoho na nic neptal...

0/0
15.8.2007 14:18

krizoch

Re: Jak je to možné?

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
15.8.2007 14:20

mtis

Re: Jak je to možné?

Jestli chceš stavět další Vltavskou kaskádu, tak klidně, jenom nevím, jestli se ti podaří najít ještě nějakou neobsazenou Vltavu. Mimochodem, máš asi tak představu, kdy se stavěly jednotlivé přehrady kaskády, ty minulý režime? ;-);-);-)

0/0
15.8.2007 15:09

fuozx

Letiste?

A na letiste se porad budou lidi muset kodrcat naslapanymi rozpalenymi autobusy po rozmlacene Evropske tride?

0/0
15.8.2007 13:38

Muroň

Re: Letiste?

Copak musej? Nekdo se kodrca rozpalenym busem, jinej jede drockou se zimou na veprovejch seslich.

0/0
15.8.2007 13:43

BMBMBM

Re: Re: Letiste?

souhlas.

nepochopim, když dovolena pro celou rodinu vyjde na 20-25papiru, nebo i min (by me zajmalo kam poletí) tak ej jim zatežko dat 500Kč za dročku.....

0/0
15.8.2007 14:48

Uňo

Re: Letiste?

Ne, můžeš jezdit po dálnici ze Zličína

0/0
15.8.2007 14:54

yrral

Už se těším

na ty výmluvy, proč trasa D, stavěná soukromým investorem, je o polovinu levnější než trasa A, stavěná městem. ;-D

0/0
15.8.2007 13:36

Robin Ood

Re: Už se těším

tak to pochopitelně nebude... někam se ty prachy za pořešení výběrového řízení rozpočítat musí:-)

0/0
10.9.2007 19:14

javky

Lehké metro - lehká kapacita

Čtu dobře "až 9 570 cestujících za hodinu"? 8-o To ať raději na hlavák postaví koňku. Kapacita bude zhruba stejná a turisti se budou mít na co koukat. "Céčko" to dá v každém směru pod deset minut a stejně nestíhá :-/. Myslím, že budeme říkat "zlatý autobusy z Kačerova"... ;-(

0/0
15.8.2007 13:06

99,5

Hlavně,

abyste dobře sepsali tu smlouvu. Podle hesla "nedůvěřuj a prověřuj". Jinak v tom též problém nevidím.

0/0
15.8.2007 12:46

Fanatic.Dz

Re: Hlavně,

To se neboj ta bude dobře sepsaná. ;-D ;-D ;-D Ostatně jako vždy, no ne? ;-D ;-D ;-D

0/0
15.8.2007 14:02

Kovis

Je to dobrý nápad

Pokud se to nedomrví jako jiné projekty, nevidím v tom problém. Takhle to funguje nejen v Kodani.

0/0
15.8.2007 12:35

emailnapicu

Re: Je to dobrý nápad

no jo ale jestli bude za 50 let někdo kupovat metro za 1Kč tak to se toho EURa nedožijeme (Y) 

0/0
15.8.2007 12:40

Kovis

Re: Re: Je to dobrý nápad

Osobně nevidím důvod, proč by metro nemohlo zůstat v soukromých rukou i v budoucnu. Pokud se patřičně upraví smluvní vztah mezi městem a provozovatelem (licence na provoz, dotace, jednotné pražské jízdenky atd.), může zde vzniknout třeba prostor pro výstavbu další trasy, jakmile tato potřeba nastane. Soukromý provozovatel bude určitě ochotněji investovat do svého rozvoje než do jedné trasy, které se za dvacet, padesát nebo kolik let bude muset zbavit za symbolický poplatek.

0/0
15.8.2007 12:48

buhvol

Re: Je to dobrý nápad

Zmrvená bude nekompaktibilita vozů a vůbec veškerý techniky. Všechno se bude muset kupovat nový a v malých kusech, takže se to opět prodraží. Stejně tak jsem zvědavej, jak to dopadne s tím bezúplatným převodem do majetku města. V článku je za dvacet či padesát let... to je setsakra rozdíl :-/

0/0
15.8.2007 12:41

Kovis

Re: Re: Je to dobrý nápad

Tohle ale bude řešit budoucí provozovatel, to už je jeho problém. Ta reálná doba převodu by mě taky zajímala. Dvacet let je podle mě dost málo na to, aby do takové investice někdo šel.

0/0
15.8.2007 12:50

Tomach

Re: Re: Re: Je to dobrý nápad

he he, no samozrejme. Ale nauctuje si to, copak jsi si nevsiml v clanku? I tato trasa se bude dotovat.... Vis co to jsou dotace? To je veeeeelky balik penez se kterym se da vyborne kseftovat, aneb "nechci slevu zadarmo".

Bude to jeden velkej tunel jako VZDYCKY v kocourkove. Ale proc ne, blbej danovej poplatnik to zacaluje...:-/

0/0
15.8.2007 15:37

zdeseny obcan

Re: Je to dobrý nápad

Pokud se to nedomrvi .... Skandinavie je jina kultura, s nejnizsi mirou korupce ve svete.

Jak to asi dopadne kdyz se do neceho pusti zlodeji v prazskem magistratu?

0/0
15.8.2007 12:44

Polárníliška

Re: Je to dobrý nápad

Teoreticky by to fungovat mohlo, ale nakonec budeme vedle nejdražších dálnic další rekordy....

0/0
15.8.2007 12:45

Vilém Hynek Jarmila

prodloužení trasy A je zbytečné

V Dejvicích a Červeným Vrchu skoro nikdo nežije (tím myslím, že tramvaj tam úplně stačí), do Ruzyně by bylo mnohem levnější protáhnout metro ze Zličína. Zase se zbytečně vyhazujou peníze.

0/0
15.8.2007 12:23

barumkoudopatniku

Re: prodloužení trasy A je zbytečné

Hoď nějakou analýzu a studii. Rád se podívám. Zajímá mě to.

0/0
15.8.2007 12:28

Vilém Hynek Jarmila

Re: Re: prodloužení trasy A je zbytečné

1) ze Zličína to může jet po povrchu nebo v záhradu, z Dejvic se to bude muset razit

2) srovnej vzdálenost Dejvická-Ruzyně a Zličín-Ruzyně a vynásob cenami za kilometr metra po povrchu, v záhrabu a raženým tunelu

3) nejsem dopravní expert, ale pokud vím, tak ty tramvaje ze Šárky jezdívají docela volný, takže tady asi dopravní problém moc není

0/0
15.8.2007 12:34





Najdete na iDNES.cz