Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Platí dál: Úspěšný komunismus neexistuje!

Zhruba za rok začnou olympijské hry v Pekingu. Na známém náměstí Nebeského klidu (ano, právě tam, kde před devatenácti lety rozválcovaly tanky stovky lidských těl) pronesl předseda Mezinárodního olympijského výboru Jacques Rogge slavnostní projev a američtí kongresmani demonstrativně navrhli bojkot her.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ZZZZZZZZ

Hmmm

Ziju tady v Cine desatym rokem a tome vzdycky pobavi takovyhle zvasty novinaru-turistu co videli Cinu z rychliku...

0/0
15.8.2007 11:52

Hrdý Budžes

Re: Hmmm

To je celkem zajimave kolik lidi z CR stravilo predchoozich par desitek let v Cine a ma ji zmaknutou mnohem lepe nez trena Amnesty International a Human Rights Watch. :)

0/0
15.8.2007 11:56

ZZZZZZZZ

Re: Re: Hmmm

"Desatym rokem" a "par desitek let" neni to same. Ja neznam nikoho z Cechu kdo tady je tak dlouho. Cetl jsem o jedne Americance ktera tady putovala s Maoovou druzinou. V cem je clanek trefny: je tady kapitalismus, zadne socialni zabezpeceni. V cem jsou to zvasty: treba na pobrezi (Paking-Shenzhen) cim dal vic plati stare zname "nejsou lidi". Platy delnikum v poslednich 10 letech stouply nekolikanasobne. Na stavbach - ano delnici prespavaji na stavbach, v bunkach. To same jsem videl i v CR. Jsou to vesnicani a delaji kazdy den od nevidim do nevidim, ale prijdou si minimalne na 5krat vic nez kdyby zemedelcovali.

0/0
15.8.2007 12:06

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: Hmmm

Kolik znamena to 5x vic nez kdyby zemedelcovali prepoctene na nejakou konvertibilni menu? $, EUR, Kc ? :)

0/0
15.8.2007 12:10

ZZZZZZZZ

Re: Re: Re: Re: Hmmm

Zemedelec tak 50~70 USD/mes., vynasobit peti si to snad zvladnes.

0/0
15.8.2007 12:15

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm

Tak takovych delniku bych na par let nekolik desitek az stovek rad tady v CR zamestnal. :)

0/0
15.8.2007 12:34

j@ck

Re: Re: Re: Hmmm

A kde presne jsi? Jsou dost velke rozdily mezi rozvinutym vychodem a zaostalym zapadem. Ja jsem v cine jako turista stravil pul roku a projezdil jsem ji docela dost, byl jsem v xinjiang, qinghai, tibetu, sichuanu, yunanu, guangxi a pak ve velkych mestech na zapade. Zejmena qinghai mi prisla hodne zapadla a chuda. Na druhe strane mesta na vychode pripominala americka velkomesta plna vyskovych budov ze skla, kde kapitalismus jen bujel. Ja osobne bych cinu nazval kapitalistickou diktaturou - v urcitych oblastech tam funguje kapitalismus a na druhe strane je tam porad jeste diktatura, ktera provozuje systematickou genocidu v tibetu, zavira a muci lidi z politickych duvodu atd.

0/0
15.8.2007 12:18

ZZZZZZZZ

Re: Re: Re: Re: Hmmm

Ja jsem zalezly vetsinu casu v Shanghaji. Ve vnitrozemi ani na zapade jsem nikdy nebyl Jen pobrezi Peking-Shenzhen.Vim ze tam na zapade je spousta chudych, spatne podminky atd. Jdou tam vesnice kde ziji jak ve stredoveku. To ale ja nepopiram, ale ty kecy o vykoristovani delniku v clanku to vim ze je kravina. Par velkych vyrobcu uz se muselo prestehovat z Guangdongu do vnitrozemi protoze tam nemohli najit delniky. Chytri z vnitrozemi treba manzel nebo syn proste par let ziji tam kde je prace a jezdi domu jen na svatky. Nasetri si a pak treba otevrou obchod doma, neb investuji do vzdelani. No a pitomci (kterych je bohuzel hodne) smrdej tam kde se narodili a beduji. Kapitalisticka diktatura je rpesny termin ktery popisuje zdejsi rezim. Ale me to vyhovuje priznavam ze castecne protoze tady maji porad cizinci trosku privilegovany stav. I kdyz dnes asi nepravem protoze ted je to tady samej "ucitel anglictiny" za tisic dolaru mesicne - ostuda...

0/0
15.8.2007 12:31

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm

Uz se alespon v Sanghaji odnaucili plivat vsude po zemi? To me tam vzdycky znechucovalo - kdyz mlada holka v autobuse vytahla zeleny chrchel az nekde ze zaludku a plivla mi ho pod nohy, nebo kdyz v restauracich hazeli zbytky jidla na zem, nebo kdyz pred turistickou atrakci varili v kotli mala stenata a prodavali je jako pochoutku ;-D

0/0
15.8.2007 12:46

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: Hmmm

Jinak ja nijak nezpochybnuju ze se nikoliv nepodstatne casti Cinanu zije dneska lepe nez za Maa.

Ono dolu by to mohlo jit jenom pri hodne velke snaze, ze ano? Ale co se tyka ekologie tak o tom mam k dispozici pomerne slusna verohodna cisla a muzu ti rict, ze bych tam nechtel byt ani kdyby mi platili mesicne ne $1000 ale $10000.

0/0
15.8.2007 12:37

65c02

Re: Hmmm

A že sem do diskuze přispíváš zrovinka teď - když je u tebe v té Číně hluboká noc! A že máš zrovna český mail....

No nic, to já jen tak...;-D

0/0
15.8.2007 12:42

j@ck

Re: Re: Hmmm

na vychode je vsechno driv snad o 8 hodin (uz si ten casovy posun presne nepamatuju), z toho vyplyva, ze v cine je ted vecer, takze ses dost sekl! i cesky mail je logicky. ty bys snad mel mail v cinstine? :-)

0/0
15.8.2007 12:50

falda

Čínské státní podniky

S těmi státními podniky se autor taky moc nestrefil. Určitě to zdaleka nelze zobecňovat. Třeba státní či autonomní čínské letecké společnosti patří k nejlepším na světě, státní čínské železnice patří po technické a organizační úrovni rovněž ke světové špičce a jsou nejvýkonnější.

0/0
14.8.2007 15:27

j@ck

Re: Čínské státní podniky

cinske vlaky jsou docela v pohode, stejne tak cinske autobusy. rekl bych, ze prumerny standart je tam lepsi nez u nas a ze jsem cinu projezdil od jihu na sever a od vychodu na zapad.

0/0
14.8.2007 15:31

Polemik

Svobodné podnikání a autoritativní aparát...

...zřejmě to má budoucnost...protože tím směrem směřují i samotné USA...Pod různými bezpečnostními důvody postupně "utahují šrouby"..

No časem se také budeme muset přizpůsobit, budeme-li chtít obstát v konkurenci:-/

0/0
14.8.2007 14:21

j@ck

Re: Svobodné podnikání a autoritativní aparát...

My uz jsme satelitem USA, uz si nas zaclenili do sve sfery vlivu a aby si nas pojistili uplne, tak si tady vystavi radar.

0/0
14.8.2007 14:31

V.Poustka

Re: Re: Svobodné podnikání a autoritativní aparát...

 a to je dobře

0/0
14.8.2007 15:23

Hrdý Budžes

Re: Re: Svobodné podnikání a autoritativní aparát...

1. Jsou SRN a Japonsko take satelity USA? :)

2. Pokud ano, ktere staty potom satelity USA nejsou? :)))

0/0
14.8.2007 15:24

Pan Navratil

Re: Re: Re: Svobodné podnikání a autoritativní aparát...

Samozřejmě, že to JSOU satelity USA, jestli ti to uniklo, tak poněkud prohrály válku, víme?

0/0
14.8.2007 15:36

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: Re: Svobodné podnikání a autoritativní aparát...

No tak myslim, ze k tomu uz neni potreba dodavat nic. Snad jenom to ze si nekdo plete pojmy jako satelit a spojenec, ale to ma zrejme koreny v nedavne minulosti.

Doporucuju zakopat rudou knizku pod Petrovymi kameny.

0/0
14.8.2007 16:59

j@ck

Re: Re: Re: Svobodné podnikání a autoritativní aparát...

1) castecne

2) cina, rusko, vetsina muslimskych zemi

0/0
14.8.2007 15:36

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: Re: Svobodné podnikání a autoritativní aparát...

1.jak se pozna "castecny" satelit? Obiha po obezne draze obcas? :)

2. rekl bych ze tento vycet je docela silnou pobidkou k tomu, abychom se tim satelitem USA doopravdy stali! :))))

0/0
14.8.2007 17:01

mtis

Re: Re: Re: Re: Svobodné podnikání a autoritativní aparát...

2) Vůbec netuším, proč jsi v tom svém seznamu zemí, které nejsou satelity USA, zanedbal takové mírumilovné, prosperující a krásné země jako jsou KLDR a Kuba.

Mělo to snad nějaký skrytý význam, nebo je to přece náznak rezidua soudnosti? ;-);-);-)

0/0
15.8.2007 6:35

Heralik__

Vsichni komunisti v CR - táhněte do Ciny

Verbež jedna příživnická, líná, zvyklá jen krást cizí..... komunismus i vsichni komunisti jsou verbež...

Já osobne olympiadu v Cine vynechavam, koukat na ni nebudu a vubec me nebude zajimat. Vazit si budu jen tech sportovcu, kteri tam jet odmitnou.

0/0
14.8.2007 14:16

Hrdý Budžes

Re: Vsichni komunisti v CR - táhněte do Ciny

Ja osobne bych pral nasim komunistum to, aby si tak na rok dva vyzkouseli ten svuj cinsky model na vlastnim skinu, zejmena, co se tyka socialniho a zdravotniho zabezpeceni.

Jenomze to oni ne, oni radsi budou vytrvale smrdet uprostred trzniho kapitalismu. :)))

0/0
14.8.2007 14:21

j@ck

Re: Re: Vsichni komunisti v CR - táhněte do Ciny

ja osobne bych ti pral o 10 miliard neuronu navic :-)

0/0
14.8.2007 14:26

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: Vsichni komunisti v CR - táhněte do Ciny

Diky nechci -  at zbude aspon nejaky ten paberek i na tebe.

0/0
14.8.2007 15:26

Harry_sportsman

Re: Vsichni komunisti v CR - táhněte do Ciny

To bude opravdu Číňanům i celému sportovnímu světu strašně vadit ... ;-D;-D;-D

P.S. Nejsi náhodou příbuzný Jana Rumla?

0/0
14.8.2007 21:49

Hrdý Budžes

Re: Re: Vsichni komunisti v CR - táhněte do Ciny

Mozna se budes divit, ale zrejme jim to vadi az tak, ze dokonce po dlouhe dobe zase obcas poslouchaji to, co na jejich adresu tvrdi ty rolhane organizace pres ochranu zivotniho prostredi a lidskych prav. :)

0/0
15.8.2007 11:58

DRJ

co je správné.

Je neskonalou drzostí amerických kongresmanů navrhovat bojkot her pro nedodržování lidských práv. Ať se jedou podívat do Afganistánu, Iráku. Vietman je pro ně asi mrtvá historie. Teď si dělají zuby na Irán.

Nechci tím obhajovat terorizmus. Jaký je rozdíl mezi mr¨tvými číňany nebo iráčany pod koly tanků. Já nevidím žádný!!![>-]

0/0
14.8.2007 13:54

klv

Re: co je správné.

Irák pořádá OH ?

0/0
14.8.2007 13:57

falda

Re: Re: co je správné.

Ne, ale USA ano! Asi jsi nepochopil poentu, byť tak primitivní!

0/0
14.8.2007 15:14

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: co je správné.

USA poradaji olympijske hry? :)

0/0
14.8.2007 15:26

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: co je správné.

Představte si, že čas od času jo.

0/0
14.8.2007 15:37

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: Re: Re: co je správné.

To pro mne novinka neni. Ale opravdu nemuzu za to ze si neprectete zacatek vlakna, ve kterem reagujete, tak nejak to bylo? :)

0/0
14.8.2007 17:02

falda

Re: Re: Re: Re: co je správné.

Zase tak dávno to není.

0/0
14.8.2007 16:16

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: Re: Re: co je správné.

Asi jsi nepochopil poentu, byť tak primitivní!

0/0
14.8.2007 17:03

Hrdý Budžes

Re: co je správné.

Pravda. Kdyz vyhazovali agenti Vietkongu do povetri kavarny v sousednim nezavislem state Jizni Vietnam, tak jste jasavali uplne stejne jako kdyz ted vyhazujou vasi odbojari do povetri trznice a mesity.

0/0
14.8.2007 14:13

Heralik__

Re: Re: co je správné.

Vzdyt je to rudý kretén, co víc bys z te jeho palice chtel slyset?

0/0
14.8.2007 14:17

Pan Navratil

.

Čínský zázrak spočívá v padělání zboží a kopírování (Prubojny___kapitalista, mail, 14.08.2007 05:21 ) vlákno | reagovat

všeho možného. To se pak prosperuje, když se ukradou patenty, nápady, zkopíruje cokoliv, od panenky po auto, kvalitní materiály nahradí šuntem a póvlem.

Nikoliv, průbojníku. Čínský zázrak spočívá v tom, že dokážou Euroatlantickou civilizaci okrást o nápady, kvalitu nahradit šuntem a Euroatlantické civilizaci to za jejího spokojeného chrochtání prodat zpět.

0/0
14.8.2007 13:41

Hrdý Budžes

Nadpis je nonsens:

Uspechy komunismu se nikdy nemerily podle vyspelosti socialniho systemu a ekonomiky ale vzdycky pouze podle sireni revoluce a bidy.

0/0
14.8.2007 11:14

Ehmuhm

Bhansi

jestli mas mindraky, tak si je bez vybijet do politicke sekce.

0/0
14.8.2007 10:46

barbudo

Vážení přátelé, ano ...

... nejúspěšnější jsou ti, kteří vlastní miliony otroků ...

0/0
14.8.2007 9:34

Pan_Ptakopysk

Porušování lidských práv nesmí projít bez povšimnutí

Období před Olympijskými hrami je třeba využít k tlaku na čínské představitele, aby jim bylo jasné, že porušování lidských práv a nespravedlivé věznění kritiků režimu neprojde bez povšimnutí. I Vy se můžete zapojit např. zde:

http://www.amnesty-brno.estranky.cz/

0/0
14.8.2007 8:59

falda

Re: Porušování lidských práv nesmí projít bez povšimnutí

Vy to píšete tak přesvědčivě, jako byste ty kritiky režimu osobně znal. Jestli chcete vidět něco opravdu nespravedlivého, tak si procestujte Indii, Bangladéš, Afriku...

0/0
14.8.2007 15:20

Pan_Ptakopysk

Re: Re: Porušování lidských práv nesmí projít bez povšimnutí

...ovšem také Kolumbii, Guatemalu, Írán, Čečensko, Myanmar, Saúdskou Arábii atd. Teď je však řeč o Číně.

0/0
14.8.2007 20:37

Bhans

Čína má s komunizmem asi tolik společného, jako USA s demokracii

být autor vzdělanější, tak musí mluvit o státním kapitalizmu

pravda, článek by pak nebyl dostatečnou propagandou a autorovi by scházel pocit uspokojení z přihození své hrivny na oltář zlatého telete

0/0
14.8.2007 8:44

Bhans

v jedné takové jsme skončili zatčeni jen proto, že jsme fotografovali v ekologicky zdevastované oblasti Vnitřního Mongolska)

čekáš medaili, nebo přísun z Heritage found?

0/0
14.8.2007 8:40

falda

Re: v jedné takové jsme skončili zatčeni jen proto, že jsme fotografovali v ekologicky zdevastované oblasti Vnitřního Mongolska)

Nevím, kde může být ve Vnitřním Mongolsku tak moc zdevastovaná krajina, když je tam skoro samá pustina a poušť. Možná někde v okolí uhelných dolů, budiž, ale to je v porovnání ze zbytkem rozlohy této autonomní oblasti téměř zanedbatelné. Jinak je na převážné části území Vnitřního Mongolska i celé Číny téměř panenská příroda, ale tu zřejmě autor nefotografoval, protože by mu nezapadala do záměru tuto zemi patřičně poplivat. V každé zemi jsou alergičtí na focení jistých věcí, ale zrovna v Číně se fotí dost v pohodě, a to i na evropské poměry. To musí být asi fajn dovolená, jezdit po nějaké zemi za tím účelem, abych tam fotil zdevastované oblasti. Nebo to byla "obětavá" služební cesta, financovaná z našich daní? Napříště ale autor nemusí tak daleko, poradím mu bližší destinace.

0/0
14.8.2007 12:49

Hrdý Budžes

Re: Re: v jedné takové jsme skončili zatčeni jen proto, že jsme fotografovali v ekologicky zdevastované oblasti Vnitřního Mongolska)

Panenska nezdevastovana pustina a poust. To je opravdu hezke tvrzeni. :)

Mimochodem ta pustina a poust nebude asi to misto kde v Cine zije ta miliarda stastnych pracujicich?

Krom toho novinari jezdi na zahranicni reportaze za penize danovych poplatniku pouze z takovych zemi, ktere rozhodne Cinu kritizovat nebudou.

0/0
14.8.2007 12:54





Najdete na iDNES.cz