Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zdražení jízdného je nezbytné, říká šéf DP Praha

Pražský Dopravní podnik slibuje větší komfort cestování, lepší informování pasažérů a kratší intervaly na nejvytíženějších tratích. Zároveň však chystá zdražení jízdného. V on-line rozhovoru se čtenáři to řekl ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

svornik

Zdražení jizdného

Zdražení jízdného není vůbec nutností pokud dojde k zeštíhlení kancelářského mnegmentu  DP.Proč má řidič  vydělávat na tři uředníky.Doposud žádný řiditel toto nedokázal  ani současný  se  ktomu moc nemá.Pouze zbytečné kontrolní orgány kolem sebe kopou a obtěžují jízní personál  hloupýmy předpisy.Vypadá to tak jako by  současný reditel DP byl nástrojen   mdré totality,která chce za pomoci  P.Béma rozložit  celé  DP aby se zase někdo těžce nabalíkoval.Práce je namáhavá a  časově náročná,platově jsme se dostali už  pod uroveň soukromých  dopravců.Spoustu dopravců má už dávno vyší platové ohodnocení.Ukázka toho je nedávný kurz  ze skupiny B osobní vozy na skupinu D  je to  velká finanční pomoc ale z celé Prahy se  přihlásili  pouze dva lide.To hovoří o  tom jaké zázemí vytváří DP svému jízdnímu personálu.Je třeba si uvědomit že řidiči vytvářejí  finanční sprostředky  podniku.Doufám že si pan Dvořák  konečně zlepší podmínky řidičům  DP.     Děkuji

0/0
11.8.2007 16:56

berunel

Hm, hm

U těch co mají monopol je každé zdražování,  vždycky a zcela nezbytné, to vidíme i v tom ČEZu, těch všech vodárnách kde to zdražování 10% ročně snad neskončí nikdy. Okecá se to vždycky třeba se vymyslí v tom monopolním postavení nějaká burza a potom se ceny prohlásí za tržní. Takto se choval svého času i nějaký Telecom s Internetem, je zajímavé že už dneska v tom nepokračuje. Což takhle v Praze tu dopravu rozdělit na několik konkurečních součástí a privatizovat jako se to stalo s tím neschopným molochem ČSAD, kde ta doprava najednou funguje jako nikdy jindy. 

0/0
9.8.2007 18:15

detto

proč ?

Nevím jestli má cenu se na něco ptát. Nedávno jsem volal z mobilu dotázal jsem se, zdali by bylo možné na Rajské zahradě vyvěsit jiízdní řád metra také na druhém konci nástupiště směrem do centra. Slečna poděkovala a to bylo vše. I tato maličkost bylo pro DP příliš těžkou a tak se na to vykašlali. Zbytečně jsem vyhodil 7,50 Kč

0/0
9.8.2007 17:37

voška

Zdražení jízdného není nutné

Dlouhodobé zdražování jízdného je projev totální neschopnosti DPP ohlídat si černé pasažéry. I nadále budou jejich jízdy platit poctiví občané. Je to ale jen a jen problém DPP a nelze ho donekonečna přenášet na platící cestující. Po žádném zdražení jsem nezavadil ve vozech metra o revizora. DPP nutí slušné lidi jezdit rovněž na černo.  

0/0
9.8.2007 17:28

Deleter

Re: Zdražení jízdného není nutné

;-D Co by taky dělal revizor ve voze metra???

0/0
9.8.2007 18:00

SocPredator

Re: Re: Zdražení jízdného není nutné

mačkal se jako sardinka ;-D

0/0
9.8.2007 18:18

Sagita

Re: Zdražení jízdného není nutné

Díky, teď  si připadám jako slušný člověk, i když jezdím na černo. Já si prostě nemůžu koupit lístek, když vím o té strašlivé korupci s pronájemem nebytových prostor v metru a reklamníma plochama, to prostě nemůžu....

0/0
9.8.2007 20:15

dislektik-idnes si na mě zasedla

souhlasím chce to taxi zasby

;-D

0/0
9.8.2007 17:14

troll64

A nyni vam prinasime...

zpravy z katastrofalni dopravni situace Praze 2012:

po tom co jizdne vystoupalo az na 125 kc za osobu,jezdi vsichni auty a berou si hromadne taxiky.Zacpa zacina o 6 hodine ranni a konci okolo 2200.Do vedeni dopravnich podniku se nemuzeme jiz 2 tydny dovolat,aby situaci komentovali.Zdroj blizky redakci uvedl ,ze se maganment postrada uz mnohem dele a predpoklada se ,ze zmizel nekde v zahranici.Zdrazeni ovsem schvali radni tutiz je nadale v radne platnosti.. [>-]

0/0
9.8.2007 16:57

nepřítel ješiňáků a habrováků

nevím k čemu nadpis

Co se týče těch sedaček.Čalouněný sesle jsou ta nejnehygieničtější zvrhlost.Jistě,že se nedá ohlídat,jestli si sedne připo... cestující nebo houmlesák,který viděl vodu naposledy o povodních. A o tom to je.A do laminátový sesle nikdo neskryje injekční stříkačku.

0/0
9.8.2007 16:20

Stir78

Re: nevím k čemu nadpis

V nejaky diskuzi driv jsem cetl, ze prej to calouneni cisti chemicky a ze to pry je naopak hygienictejsi nez stary sedacky v tramvajich, ktery pretrou nejakym hnusnym hadrem. Tezko rict... Mozna to je spis jen o pocitu.

0/0
9.8.2007 16:46

Deleter

Re: Re: nevím k čemu nadpis

To není argument, laminátový sedačky taky jdou čistit jinak než jak v chlívě.

Důležitý je, že na tom je všechno vidět, do měkkýho se to vsákne a jací jsme byli. Z tohoto pohledu se mi nejvíc líbily ty masivní koženkový hnědý sedačky, co bejvaly v T2.

0/0
9.8.2007 16:54

pvq

Re: Re: nevím k čemu nadpis

no to je sice mozny, ze to muzou cistit chemicky, ovsem nesmeli by to cistit jednou za sezonu..a hlavne chemicky cisteni neco stoji..ano a taky pan reditel nekde vypravel, ze pouziti calounych sedacek je oprene o pruzkum mezi cestujicimi..nejkaky chytrak v dotazniku ucelove naformuloval otazku. Opravdu nevidim nic pohodlneho na tom sedet mezi hromadou srsti z bezdomoveckych coklu.. a ze je to v jinych mestech bezne? no tak v praze se to bohuzel neosvetsilo..co pritahnou priste? zaparfemovane metro za miliony a la PARIZ misto toho aby kazde rano uklidili chcanky?

0/0
9.8.2007 19:14

Stir78

Levny to je

S hodne nesouhlasnymi nazory souhlasim taky, ale...

Mam rocni kupon za 4150, na den me tedy stoji litacka 11 kacek. To mi prijde jako hodne dobra cena za to, ze muzu kdykoliv, napriklad i ve tri rano, cestovat. Jen ten komfort, ten je problem. Rad si priplatim, jestlize bude znat zlepseni...

0/0
9.8.2007 15:55

troll64

Re: Levny to je

to je presne, ja jsem v pohode,tak ostatni taky...pokud jezdis mhd jen obcas a jedes s odrostlejsimi detmi nekam na vylet,tak ti cesta tam a zpet s celou rodinou (osoby) vyjde na slisne penize..na kratsi vzdalenosti si tedy beru taxi,protoze je to vyhodnejsi.a to neni dobre

0/0
9.8.2007 17:00

Stir78

Re: Re: Levny to je

Vzdyt jo, ja to beru. Jen jsem napsal dalsi mozny pohled na vec.

0/0
9.8.2007 17:03

Panula007

...

"Mzdy jsou u nás v porovnání se Západem nižší, ale drtivá většina

nákladových vstupů je na stejné cenové úrovni jako na Západě,"

vysvětlil ředitel."

To je krutá pravda. Ale jestli se podle tohoto budou orientovat všichni, tak za chvíli budem jezdit, tak pěškobusem, protože budem rádi, když nás náš ČEZ neodřízne od elektřiny...Rv

0/0
9.8.2007 15:13

Panula007

Re: ...

A ještě jeden názor. Kdyby na metro nebyla jedná blbá přepážka, kterou dítě na 10 let přeskočí a pod 10 podleze, tak by si někdo musel koupit i ten lístek a ne, že s lístkem bude jezdit jen babička z Horní Dolní, která byla v Praze naposledy na projevu Gotwalda. Kdo byl například v Paříži, tak potvrdí. Někde musíte projít s jednou jízdenkou i 4 kontroly,  které jen tak nezdoláte.

0/0
9.8.2007 15:15

Stir78

Re: Re: ...

A smim vedet, o ktere prepazce je rec? :)

0/0
9.8.2007 15:46

Panula007

Re: Re: Re: ...

Odbavovací systém. Takové tři železné kusy, které vás pustí... Lépe nevím, jak bych tento bazmek popsal

0/0
9.8.2007 15:52

Panula007

Re: Re: Re: Re: ...

Přechozí příspěvek je o Praze. V Paříží například "dvěře," které se otevřou až do nich dáte jízdenku. Projdete a tam vyjede na druhé straně. Navíc u každého odbavovacího systému jsem viděl kontroly, které sloužili jako informace atd...

0/0
9.8.2007 15:54

Stir78

Re: Re: Re: Re: ...

No ale v prazskem metru prece nic takoveho neni.

0/0
9.8.2007 15:59

OndraTM

MHD toho sice příliš nejazdím..

to přiznávám, ale argument pro zvýšení ceny jízdného z důvodu, že je jedno z nejnižších v Evropě, mě fakt nadzvedl. Podle mě je úplně jedno jestli máme srovnatelnou kupní sílu nebo ne. DP hl.m. Prahy není soukomá firma, nevidím jediný důvod proč by měla být zisková, ať je klidně hluboce ztrátová, jestliže by prioritou bylo zajištění levné a kvalitní dopravy. Pan Dvořák asi má priority posunuté jinak a Magistrát také. Možná by bylo pro občany přece jen přínosnější, držet nízké ceny MHD, zajistit dostatečný počet P+R parkovišť ...než vymýšlet hovadiny...jako třeba pořádání olympiády..je to skutečně otázka priorit.

0/0
9.8.2007 14:51

Zubrsu

Re: MHD toho sice příliš nejazdím..

Pan Dvořák, je debil z TV Prima, co se kdo diví jeho scestné filozofii, za chvíli v metru budou "koláče sledovanosti" něčeho co nás určitě bude zajímat stejně jako erotické zážitky pánů předsedů politických stran.;-€ Hlavně že vytáhne prašulky , na své pitomé nápady.Kdyby ty finance které mají investovali do "klalitnějšího "zajištění vstupu a výstupu ze stanic metra, tak jim ubyde "čerňáku" a bude klid.

0/0
9.8.2007 15:35

evajoska

Re: Re: MHD toho sice příliš nejazdím..

;-DCo takhe Singapur8-okde se jezdí zdarma!!

0/0
9.8.2007 15:52

Stir78

Re: Re: Re: MHD toho sice příliš nejazdím..

Samozrejme i v Singapuru to ale nekdo plati, ze jo... Tady se taky jeden cas uvazovalo (stale uvazuje?), ze by byla MHD v Praze financovana z verejnych rozpoctu. Cimz by se udajne prilakalo vice lidi a ubylo by aut ve meste. Ja osobne bych asi usetril, ale co na to ti, kteri do MHD nevlezou. Maji mit dalsi povinnost neco takovyho platit, kdyz to nechteji?

0/0
9.8.2007 16:04

Deleter

Re: Re: Re: Re: MHD toho sice příliš nejazdím..

Platěj už dnes a ta trocha navíc je nevytrhe.

0/0
9.8.2007 17:10

wcbaba

To je elementární matematika,

čím víc peněz se do dopravy nacpe, tím víc peněz nateče do kapes nenasytných radních a vedení dopravního podniku a naopak úměrně tomu se snižuje kvalita dopravy.

0/0
9.8.2007 14:49

berunel

????

"ale drtivá většina nákladových vstupů je na stejné cenové úrovni jako na Západě," vysvětlil ředitel" 

A které že to vstupy jsou stejné jako na Západě ??? Snad ne mzdové náklady které tvoří určitě nejvýznamější položku, nebo že by snad ty investiční náklady na stavbu metra které udělali za bolševiků ???:-) No jestli třeba ty opravy po povodních byly cenově na západní úrovni tak by se především mělo zkoumat jestli to nebylo z důvodů  klintelismu a korupci v zadávání zakázek.:-©

0/0
9.8.2007 14:11

insider.ka

Re: ????

Masa se musí jednoduše zpracovat i hloupými argumenty, které Dvořák mediálně snadno prodá. Masa nemyslí a nanejvýš brblá, nebo se chytí nějakého detailu. Tak se to praktikuje tam nahoře. Použít věcné podložené argumenty a srovnání není třeba. A i kdyby, vše se dá snadno manipulovat. Není kontola - a v Kocorkově i kdyby byla, nic nepomůže. (Anebo srovnal někdy třeba Janeček produktivitu "naší" ČT s jinými v cizině či jiný podobný výtečník v ČEZ ?) Dnešní medializací a diskuzí je odháčknuto. Kdo zabrání DP zvýšit poplatky? Nikdo. Při tom zoufání, co se děje každodenně v našem Absurdistánu je každý již unaven. Včera to, dnes ono, zítra zase nový "překvapák". Prostě už jen resignace. Lidem už ani nevadí "schopnosti" oněch managerů. Nezajímají se. Bodejť by ano, když i jejich šéfové jsou jim hodně podobní. Proč se rozčilovat? Posty se rozdělují na jiných úrovních a ti tam samozřejmě se sebou drží pospolu. U nas v Kocourkově to nebude jiné..

0/0
9.8.2007 14:40

OndraTM

Re: Re: ????

R^ ...naprostý souhlas se všemi Vašimi příspěvky

0/0
9.8.2007 14:53

evajoska

Re: ????

Když mzdy na úředniky v DP překračují náklady, tak se najde nový ředitel8-o. Začne reorganizace a zas mají na magistrátě na několik let klídek.;-D Po volbách to začne nanovo.R^Věčný kolotoč pokračuje!!  

0/0
9.8.2007 15:59

karel60

Srovnání.

Za pohodlný autobus z Tábora do Prahy zaplatím 80,- Kč.

Za špinavý rychlík z Tábora do Prahy zaplatím 125,- Kč.

Za 4 stanice metrem z Florence na Karlák zaplatím 20,-Kč.

Hlava mi to nebere.

0/0
9.8.2007 14:05

aduano

Re: Srovnání.

za čtyři stanice metrem je to za 14,- Kč. ale to je taky celkem dost :-(

0/0
9.8.2007 14:09

berunel

Re: Srovnání.

Mě to také není nějak jasné. Za pohodlný autobus do Prahy, vsedě zaplatím za 25 km 24,- Kč a ta firma co to provozuje je vysoce zisková. V Praze zaplatím za 10 km 20,- Kč a je to děsně ztrátové ????

V podstatě je to stejné divení jako proč já pořídím počítač za 25 000,- Kč a školy to nakupovali ve vládním programu počítače do škol za 100 000,- Kč a prý to bylo děsně výhodné protože to prý bylo se servisem který ty počítače prakticky nepotřebují :-)

0/0
9.8.2007 14:19

Deleter

Re: Re: Srovnání.

Moc tomu nerozumíte, že. Ta firma, co vás veze tím busem si taky staví a udržuje kolejiště?

0/0
9.8.2007 14:23

tenisovejloket

Re: Re: Re: Srovnání.

ve prase jezdí autobusy po kolejích?8-o

0/0
9.8.2007 14:46

Deleter

Re: Re: Re: Re: Srovnání.

ne, tramvaje a metro.

0/0
9.8.2007 17:11

berunel

Re: Re: Re: Srovnání.

1) ty ceny platí v Praze i pro autobusy

2) za busy se musí zase platit daň silniční, pneumatiky a krom toho ten pohon nafta ten bude určitě podstatně dražší než ta elektrika. Ona ta autobusová doprava je daleko větší komfort než ty tramvaje a řekl bych že ten provoz je i nákladnější. 

0/0
9.8.2007 14:47

Deleter

Re: Re: Re: Re: Srovnání.

2) silniční daň platí i DPP, o tom nepochybuj. Autobus stojí 6 milionů, tramvaj 40.

Ale to je jedno, prostě jako BURAN srovnáváš cenu jednotlivé jízdenky, kterou si platí jenom ten, kdo jede občas. Kdo jezdí často, platí v Praze 11 Kč denně za možnost ujet denně třeba 300km, chápeš ten rozdíl?

0/0
9.8.2007 17:13

berunel

Re: Re: Re: Re: Re: Srovnání.

Hochu DS platí silniční motorová vozidla což tramvaj není, to je vozidlo kolejové, a taky by mě tak zajímalo co na té tramvaji by mohlo stát 40 mil, ten stroj je jednodušší než ten autobus, jedině snad že by v tom byly nějaké korupční příplatky.

S tím nadšením nad zdražováním pražské dopravy je to už jasné, pražská socka co má slevy přeje ostatním ať platí jak barevní, aby ta socka ty slevy mohla mít. No holt to někdo platit musí. Je zajímavé že v těch tržních autobusech tyhle slevy a diskriminace moc nefungují, příležitostný pražák platí stejně jako každodenní domorodec, jedině snad mládež může mít slevy když to někdo dopravci dotuje zvenčí.

Kdo juchá nad tím že se zdraží doprava pro ostatní to je dost velký ubožáček. :-©

0/0
9.8.2007 17:46

dave3226

Re: Re: Srovnání.

jenomže ta firma,co tě veze z Tábora,jede v pro ní zajímavých časech,tzn. že bus jede většinou plný. A navíc bez černých pasažérů. Ale MHD musí zajistit dopravu i tam,kde je to silně prodělečné. Navíc spousta lidí jezdí načerno. Co je na tom nelogického?

0/0
9.8.2007 14:32

berunel

Re: Re: Re: Srovnání.

Se hluboce mýlíš od nás do Prahy ty autobusy musí tu dopravu zajišťovat také v době kdy jede 5 pasažérů. Že jim tam jezdí černí pasažéři to není omluva, šetří mzdové náklady tak to zase něco stojí. Ať si dají do těch souprav zaměstnance jako tam byly kdysi a budou platit všichni. V meziměstském autobusu těch 20,- Kč prostě a jednoduše vybere řidič od všech.  

0/0
9.8.2007 14:51

dave3226

Re: Re: Re: Re: Srovnání.

no znám Student A. Praha - Liberec, jezdí každou hodinu,cena 70 kč. Dopravu zajišťují kvalitní busy. A vsadím se,že kdyby jezdilo jenom pět pasažérů,že to ta firma brzy zruší,prptože na to nedostává žádné dotace. Ale pokud naplní bus,tak se jí to samozřejmě vyplatí. Nic není zadarmo,ani levná doprava ne,vždycky to někdo musí zaplatit.

0/0
9.8.2007 15:29

Deleter

Re: Re: Re: Re: Srovnání.

Jo? Kolik jezdí nočních spojů? Jaký je interval v ranní špičce? 1 hodina, co? ;-D

0/0
9.8.2007 17:14

berunel

Re: Re: Re: Re: Re: Srovnání.

V ranní špičce je interval našeho busu po 1/4 hodiny, ve večerních hodinách je to 1/2 hodiny až cca do půlnoci. Do Prahy jezdím dost ve dne i večer, nic mi nevykládej o nevytížených soupravách v Praze, tam si člověk většinou nesedne, kdežto v tom našem autobuse většinou ano, kromě totálních špišek.

0/0
9.8.2007 17:53

slatin

Pražský Dopravní podnik slibuje větší komfort cestování, lepší informování pasažérů

Nic se nezlepší,lepší by bylo,kdyby řekl pravdu.Je to desítky let obehraná písnička.Když zdražují,tak ať nelžou,proč.

0/0
9.8.2007 13:38

Mery68

Baví mě

tihle úspěšní manažeři skoromonopolních firem (ČZ, DP...), kteří umějí  zdražovat a u toho se ohánět cenama v Evropě. Až budou mít srovnaný náklady, včetně mzdových, tak ať vypráví....

0/0
9.8.2007 13:34

insider.ka

Re: Baví mě

Právě proto, že to srovnání bude jen v tresoru a navíc jsme malinká mladá zemička bez tradice demokracie, vyprávět se tedy nebude....zdražovat ano, bez odporu. Copak není známá česká vyčuranost na místech nižších, tedy všude?

0/0
9.8.2007 13:48

Queribus

Nejlevnější v celé evropě?!?

To se s tebou vsadím, ty smejde prolhanej, že to není pravda.

0/0
9.8.2007 13:06





Najdete na iDNES.cz