Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švýcaři už pomohli na onen svět více Čechům

Švýcarská klinika Dignitas pomohla zemřít už dvěma Čechům, zjistila MF DNES. Zařízení, jež se zabývá eutanazií, má na seznamu dalšího zájemce z ČR. Vedení kliniky tvrdí, že úmrtí cizinců hlásí místní policii, jež následně vše předává ambasádám. Češi však prý do čtvrtka o ničem nevěděli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xmar

jde o neco jineho

Nemyslim, ze je neco spatneho nechat odpojit od pristroju nekoho, kdo uz jen ceka na smrt a preje si ji. Spatne bude, kdyz se euthanizie umozni lidem, kteri pouze momentalne "ztratili smysl zivota", nebo starym lidem, kteri si pripadaji na obtiz. Oni si casto mysli, ze pokud se o ne musi jejich deti starat a zaroven se treba staraji i o sve deti (vnoucata), tak ze jsou pritezi. Zname to vsichni: az umru, budes mit klid, vsichni cekate az zdechnu... atd... Tohle nesmi euthanizie nikdy resit a na to je treba dat sakra pozor a odlisit tyhle psychicke stavy zbytecnosti, nadytecnosti ap. od fyzickeho konce jedince, prezivajiciho jen diky pristrojum. Bojim se, ze tohle nase spolecnost jeste nezvladne a euthanizie bude takto zneuzivana.

0/0
26.9.2007 22:20

martixyw

Hmm

kolacosi, budu všemožně bojovat proti tomu, aby někdo, když budu v bezvědomí, nemohoucí apod. rozhodl o mém životě.........za chvíli se to zvrhne a každý starší člověk, který má chuť žít se bude bát jít do nemocnice, že na něm budou chtít ušetřit... 

0/0
3.8.2007 21:14

kolacos

Re: Hmm

bojuj si jak chces , nikdo te nenuti a nebude nutit ikdyby byla eutanazie legalni ! ale ja bych naopak ocekaval ze pokud budu v pospane situaci tak me rodice nenechaji bezvladne lezet nekolik let ale postaraji se o to abych mel pokoj, jednoduche a myslim ze to funguje v belgii: staci jeste za zivota napsat overenou notarsky plnou moc a souhlas s eutanazii pro ten a ten pripad:-)R^

0/0
3.8.2007 21:16

rozhod

kolacos, mail

Jsi blbec. Možná snad z toho vyrosteš. Rodiče tě dost špatně vychbovali. Táhni do (Y)

0/0
3.8.2007 20:57

rozhod

Re: kolacos, mail

kolacos. Setkal jsi se se smrtí? Umřel ti nějaký příbuzný a byl jsi u toho demente?

0/0
3.8.2007 21:00

kolacos

Re: Re: kolacos, mail

jo a neurazej blbe , nikdo te k eutanazii nenuti i kdyby byla legalni , pokud chces svemu pribuznemu doprat ten "luxus" posledni kapky tak mu to doprej ale nezlob se na me ze ja mu ten luxus nedopreju a necham ho v klidu odejit ! klidne si ho trap do posledni chvile R^

0/0
3.8.2007 21:04

kolacos

Re: kolacos, mail

ach jo , uz si odvyknete na tykomancske manyry a zvyknisi ze jsou lide kteri maji jiny nazor nez ty de//bile !

0/0
3.8.2007 21:02

martixyw

Hmmm

Když smrt takpro všechny..spouta lidí ztratila smysl existence, život je nebaví, mají deprese, přišli o rodinu..jsou sice zdraví ale nemají zájem žít...a tisíce teěchto lidí se musí zabíjet nedůstojmě skokem pod vlak, z mostu apod....a zbytečně mohou trpět nebo třeba v autě způsobit smrt jiných lidí, do kterých třeba narazí

0/0
3.8.2007 20:57

rozhod

Re: Hmmm

Mohou se zabíjet i způsobem důstojným. Nejlépe na tom jsou důstojníci.

0/0
3.8.2007 20:58

kolacos

Re: Hmmm

neni treba legalizace pro smrt lidi kteri si ji mohou zpusobit sami ! ti si udelaji eutanazii kdy budou chtit a klidne i bezbolestne a spolehlive ( dnes neni problem) ale prave je treba neco udelat s lidmi nemohoucimi, v komatu atd ! aby meli pribuzni pravo na zaklade doporuceni lekaru je nechat odejit a ne je nechat nekolik desitek let jentak nehybne lezetR^

0/0
3.8.2007 21:06

martixyw

Re: Re: Hmmm

aha, tak už není nutný souhlas toho člověka co se ho to týká..někam se to posouvá......ten Čech pravděpodobně odejel do Švýcarska sám...klidně mohl skočit z mostu.......zajímavé..takže už jen lidé v bezvědomí nebo naprosto nemohoucí...už ne nevyléčitelně nemocní, kterým zbývá třeba půl roku života, ale ještě s emohou pohybovat.....ti by přece mohli využít vlakových služeb..

0/0
3.8.2007 21:12

kolacos

Re: Re: Re: Hmmm

nikde sem nerekl ze chci souhlas , naopak porad tvrdim jedno a totez , samozrejme ze nevylecitelnost neni jen u nemoci jako takovych ale i u poskozeni mozku , michy atd ! a o to me jde predevsim na to nezapominej , nemusi byt nevylecitelne nemocny jen kdyz mas raka, hiv atd :-)R^

0/0
3.8.2007 21:19

kolacos

akorat si myslim ze by pribuzni mohli za me rozhodnout

nebo treba ze by clovek napsal overeny souhlas nekolik let predem ze pro ten a ten pripad souhlasi s ukoncenim a je to ! clovek nepotrebuje asistovat kdyz je mohouci to si kazdy udela eutanazii sam bez problemu ale naopak ji potrebuje kdyz se nemuze hybat , mluvit, komunikovat atd !R^

0/0
3.8.2007 20:38

martixyw

Re: akorat si myslim ze by pribuzni mohli za me rozhodnout

a co děti?

0/0
3.8.2007 20:39

martixyw

Re: akorat si myslim ze by pribuzni mohli za me rozhodnout

Ty by si zabíjel nemocné děti i svoje? Jestli máš dítě tak se na něj podívej..může sse stát, že onemocní rakovinou..necháš ho zabít...dobře

0/0
3.8.2007 20:39

kolacos

Re: Re: akorat si myslim ze by pribuzni mohli za me rozhodnout

rakovina neni pro me duvod ke smrti , s dnesni lecbou ! a i s rakovinou muzes uzit zbytek zivota ! pro me je duvod ke smrti kdyz zustanes po autonehode nehybny , nekomunikujici, ! a mel bys takle lezet nekolik desitek let ! ano i pro svoje deti bych to udelal pokud by je to zasahlo ! samozrejme ze je to tezky ale je to lehci a moralnejsi nez je nechat v takovem stavu treba 30 let nez umrou prirozenou smrti !!!R^

0/0
3.8.2007 20:42

martixyw

Re: Re: akorat si myslim ze by pribuzni mohli za me rozhodnout

zabiješ svoje dítě, aby si mu zkrátil utrpení a uděláš zase tohle? R^

0/0
3.8.2007 20:42

kolacos

Re: Re: Re: akorat si myslim ze by pribuzni mohli za me rozhodnout

viz nad tebou:-)

0/0
3.8.2007 20:43

martixyw

Hmmm

Existuje nějaká dětská sleva? spousta dětí trpí rakovinou, víc než dopělí, mají citlivější orgány a taky je čeká smrt za nedůstojných podmínek

0/0
3.8.2007 20:18

Barbarela

Re: Hmmm

Ano,tohle je hrůza.Tam mi by to jedině mohli rozhodnout zákonní zástupci-většinou rodiče,ale neumím si představit,že by takového rozhodnutí byli schopni.Je to tak nesmírně těžké...Naštěstí jsem nikdy nebyla a doufám,že ani nebudu před takovou otázku postavena,vůbec před situaci,kdy bych měla těžce nemocné dítě...

Když mi umíral tatínek,byl v beznadějném stavu a doslova na smrtelné posteli,tak jsem zcela iracionálně do poslední chvíle věřila,že se stane zázrak...bylo to tak těžké.

0/0
3.8.2007 20:34

kolacos

Re: Re: Hmmm

njn tak priste stuj nohama na zemi , je lepsi stat nohama na zemi a ulehcit odchod milovanemu nez verit v "zazraky" a nechat ho si to vychutnat do posledni kapky:-)R^

0/0
3.8.2007 20:36

martixyw

Re: Re: Re: Hmmm

Ty by si zabíjel nemocné děti i svoje? Jestli máš dítě tak se na něj podívej..může sse stát, že onemocní rakovinou..necháš ho zabít...dobře

0/0
3.8.2007 20:39

kolacos

Re: Re: Re: Re: Hmmm

odpovedel sem nahore ! i pro sve deti bychto udelal R^

0/0
3.8.2007 20:42

Barbarela

Re: Re: Re: Hmmm

Nikoho v diskusích zásadně neurážím,ale ty seš vážně KRETÉN!!!!!

Až budeš stát před tak těžkou otázkou,tak mi pak napiš,jak ses rozhodl.Tobě nepřísluší mě soudit.O tatínka jsem se starala do poslední chvíle a udělala jsem hodně proto,aby byly bolesti dobře tlumeny.Psala jsem o svých pocitech.Neber si mě do huby!!!!

0/0
3.8.2007 20:50

kolacos

Re: Re: Re: Re: Hmmm

tak s tim nelez na diskuzi ty slepice pitoma kdyz nechces slyset reakce ;-) 

a nikde nic nerikam ze ses nestarale jen rikam ze je lepsi zkratit

utrpeni nez si naivne myslet ze zrovna ted prijde zazrak odnekud z

nebes a zrovna tvyho fotra vyleci ! a kdyz na to nemas slyset cizi nazor

tak sem nelez ky kra//vo pito//ma;-)R^

0/0
3.8.2007 20:54

kolacos

Re: Re: Re: Re: Hmmm

boze ty ses pitoma az boli kdyz neumis snest cizi( slusny nazor) opravdu je videt ze komanci na tobe zanechali sram tlustej jak grand canon;-)

0/0
3.8.2007 20:58

b.a.j.l.a.

Sebevražda není správné rozhodnutí

Ať už jí člověk provede sám a nebo o to někoho požádá.

0/0
3.8.2007 17:41

martas38

Re: Sebevražda není správné rozhodnutí

Pokud ses pet roku v bolestech na ktere ani morfium nezabira, vis ze tomu tak bude dalsich pet, telo rozezrane chorobou, ale mysl zdrava, cista, casto dospejes k rozhodnuti, ze je to nejlepsi cesta. Ostatne nakladas jen se svym vlastnim zivotem.

0/0
3.8.2007 18:02

Barbarela

Re: Re: Sebevražda není správné rozhodnutí

Myslím si ,že těžce a nevyléčitelně nemocný člověk,který trpí fyzicky a samozřejmě snad ještě více psychicky může na základě svojí svobodné volby požádat o euthanasii.Nikdo by neměl royhodovat za něj,měl by být natolik při smyslech,aby toho byl sám schopen,pak by to bylo s euth. v pořádku.Podle mě to jistě uzákonit jde.

0/0
3.8.2007 18:43

rozhod

Už jsem se rozhodl

Také si někdy zajedu do Švýcar. ;-D;-D;-D

0/0
3.8.2007 17:36

rozhod

Re: Už jsem se rozhodl

Tady se s životem člověka hází jako s psím hov nem na cizím pozemku.

0/0
3.8.2007 17:37

rozhod

Můj otec měl těžkou mrtvici

Doktoři se na něho vykašlali a odepsali ho. Bylo to za komunistů a já jsme lezl na černo za ním do nemocnice. Stavěl jsem ho na nohy a cvičil jsem s ním. Cestou z nemocnice jsem si vždycky hezky zabrečel.  Pak začal chodi a žil ještě 3 roky.  

0/0
3.8.2007 17:34

IoannesBaptist

V čem je rozdíl?

Když člověk hrozně trpí, ale má naději na vyléčení, tak ho lékaři léčí, sestřičky přebalují atd. Někdy se to povede, někdy stejně umře. Když neumře, tak to hrozné utrpení vydržel.

Když člověk hrozně trpí, ale podle současných poznatků lékařské vědy nemá naději na vyléčení, tak mají všichni pocit, že na rozdíl od prvního případu to utrpení snášet nemá, i když je třeba stejné, nebo i menší. Je ho třeba zabít. Může mi to někdo ze zastánců euthanasie vysvětlit?

0/0
3.8.2007 16:22

rozhod

Re: V čem je rozdíl?

To ti nikdo nevysvětlí, protože to je tady samej technickej mozek.

Když něco nefunguje, tak to dáme do šrotu a koupíme si novou mašinu.

0/0
3.8.2007 17:32

Monstrum Anonymič Anonymov

Švýcaři provádějí eutanázii

Jaktože amícká letadla nebombardují humanitárně Švýcarsko aby zachránili humanitu a demokracii ? ;-D(Y)

0/0
3.8.2007 12:11

rozhod

Re: Švýcaři provádějí eutanázii

Zatím ne, ale zítra má být nálet blbce. Měl by jsi se poohlédnout po krytu idiote.

0/0
3.8.2007 17:35

rozhod

Re: Re: Švýcaři provádějí eutanázii

na blbce

0/0
3.8.2007 17:37

Barbarela

euthanasie

Já osobně jsem přispívala už několikrát svými názory na euthanasii.Jelikož znám zblízka umírání v bolestech,velké utrpení lidí a posléze i mě nelbližšího člověka-tatínka,který umřel na rakovinu prostaty.Zažila jsem tu hrůzu,kdy lidem není už pomoci a mají příšerné bolesti,kdy prosí,aby to vše už skončilo....Já pro euthanasii jsem,tedy pro její legalizaci v ČR.

0/0
3.8.2007 11:51

_m-

Re: euthanasie

Já taky, ale tohle se mi nelíbí. člověk, který je schopen sám odjet do zahraničí aby tam zemřel má jistě dost sil, aby svůj život ukončil sám. V takovém případě mi asistovaná sebevražda nepřipadá správná.

0/0
3.8.2007 13:53

martas38

Re: Re: euthanasie

A v cem je problem? Ze to udelal civilizovane? Ze se nevali streva nekde po kolejich, nebo mozek na zdi? Ze se nestal krom nevylecitelne nemocneho navic dozivotnim mrzakem po zpackane sebevrazde? V opacnem pripade, kdyby nebyl schopen ani do toho Svajcu odjet bys mohl tvrdit, ze je na tom tak spatne, ze neni o sobe schopen sam rozhodnout a ze je to tedy neco jako vrazda.

0/0
3.8.2007 14:16

_m-

Re: Re: Re: euthanasie

Kdybys četl některou z minulých diskuzí na tohle téma, tak bys věděl, že jsem zastáncem euthanázie, tak po mně neječ. Ale protože jde o záležitost velice složitou po etické stránce a taky poměrně snadno zneužitelnou, tak by měla být použita jen a poze velmi výjimečně - tedy v případech, kdy je to jediná možnost, jak zkráti opravdové utrpení. Člověk, který je schopen odjet na nějakou zahraniční kliniku určitě není umírající. Je pravděpodobně velmi těžce nemocen - ale pořád tu je možnost, zlepšení nebo ustálení jeho stavu.

Euthanásie je ASISTOVANÁ SEBEVRAŽDA. A asistenci by měl mít ten, kdo se bez ní neobejde.

0/0
3.8.2007 14:25

Kokodák

Re: Re: Re: Re: euthanasie

bože, to je takovej problém rozpustit ve sklenici vody 20 balíčků prášků na spaní?

0/0
3.8.2007 17:02

rozhod

Re: Re: Re: Re: euthanasie

Je to vůl, když nečte, co tady píšeš. Proto taky nic neví.

0/0
3.8.2007 17:31

dominus_et_deus

Topolánek mezi svými voliči:

http://www.youtube.com/watch?v=YBDQd_YCJ0w

0/0
3.8.2007 10:21

LimonadovyJoe

Když to dělal Mengele, tak byl hned zločinec.

0/0
3.8.2007 10:20

Kokodák

Re: Když to dělal Mengele, tak byl hned zločinec.

8-o8-o?

0/0
3.8.2007 10:55

LimonadovyJoe

Re: Re: Když to dělal Mengele, tak byl hned zločinec.

No co koukáš, se selekcí přišel Hitler a jeho "lékaři", také pomáhali ze světa těm, kteří nejsou pro civilizovanou společnost dost dobří.

0/0
3.8.2007 11:07

Kokodák

Re: Re: Re: Když to dělal Mengele, tak byl hned zločinec.

přesně splňuješ terminus "bůčkoplevel"R^

0/0
3.8.2007 11:10

martas38

Re: Re: Re: Když to dělal Mengele, tak byl hned zločinec.

Tady se pomaha tem, kteri zde skrz bolest a nevylecitelnou nemoc chteji dobrovolne odejit. V Bikenau moc dobrovolniku na euthanazii nebylo. Bych te typoval na nejakyho panbickarskyho posuka, kterej ma Zemi placatou i v dnesni dobe.

0/0
3.8.2007 11:10

LimonadovyJoe

Re: Re: Re: Re: Když to dělal Mengele, tak byl hned zločinec.

A jak víš, že lidé, kterým ten Švýcar "pomáhá" jsou tam dobrovolně ?

0/0
3.8.2007 11:34





Najdete na iDNES.cz