Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žena, které lékaři zašili do těla roušku, získá statisíce

Čtrnáct let trvalo, než se Marie Krejčová dozvěděla, proč má zdravotní problémy. V roce 1990 jí při operaci v nemocnici v Sokolově na Karlovarsku zapomněli lékaři v břiše chirurgickou roušku. Po dvou měsících ji sice operovali znovu a lékaři jí roušku vyndali, ale pravdu se pacientka dozvěděla až po 11 letech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bounty

Zapomenutá rouška - běžné... !

Je to častější, než se zdá.... Příbuzná byla před 14 dny na chirurgické operaci nosní přepázky v Praze-Krči. Posléze noc otekl, rána hnisala, měla několik dní horečky. Příčina? Na kontrole tento týden objevili zapomenutou roušku. Prý jak byla zakrvácená, nebyla vidět ! Aspoň, že se to zjistilo včas

0/0
3.10.2008 13:21

gentlastwo

DEZO CONKA co je to....Podívejte se...

Ve     starém   Egyptě  dle   Chamurabiho  zákoníku  paragrafu 218  chirurgovi  usekli   ruku a  bylo to..

  Mělo to  ovšem i kladné  stránky:Nebyli   redaktoři typu  paní  redaktorky Petrášové..

0/0
1.8.2007 12:51

Filosofelita

A zase paní Lenka Petrášová???

To   bych ji  rád   viděl  když se končí operace, všichni jsouna pokraji sil,třeba ani nejsou na oběd, pacient jde s tlakem dolů,,Pak na  JIP  a  ted  nějaká  blbá  rouška..

Vždyt ty instrumentářky taky mají nějakou odpovědnost, mají to počítat pooperaci

0/0
1.8.2007 7:28

Notrdame

Takže milá pacientka místo

aby byla ráda, že ji zachránili život, se snaží na chybě lékařů vytřískat co nejvíce peněz. Za to, že má slabou břišní stěnu si může vlastní leností, protože si necvičí břišní svaly. Rozhodně za to nemůže druhá operace, protože všichni pacienti co měli operované břicho by rovněž museli trpět stejnými symptomy.

0/0
31.7.2007 21:03

pavelthelong

konecne idnes zmenila titulek - z "hadru" na "rousku"

blahopreji k (pozdnimu) procitnuti korektora. Pani autorka pri tvorbe puvodniho titulku zrejme mela kratkodobe zatmeni mysli

0/0
31.7.2007 19:26

Bonelord

Je mi na bliti z prispevatelu, kteri neumi ani napsat souvislou vetu bez chyb,

ale vedi jak se maji delat chirurgicke zakroky.:-P

0/0
31.7.2007 17:58

Dezo-Conka

Zdravotnictví vedou ještě větší diletanti

než za komančů.Ať žije soudruh Prokopec,táta všech lékařů!R^Tehdy byl lékař pracující inteligent,dnes je to vrah a nedouk.Genocida inteligence pokračuje.Rv

0/0
31.7.2007 13:21

Dezo-Conka

Re: Zdravotnictví vedou ještě větší diletanti

Muadib,pavelhelong,jack...plně souhlasím a děkuji.Jacku blahopřeji k odvažnému rozhodnutíR^Jak se vede?Škoda,že komora je rozbitá,škoda,že se nás nezastanou naši profesoři/kromě Pafka/,je špatně a bude ještě hůř.Rv

0/0
31.7.2007 13:24

don čičo

a co na to Dr.House?

0/0
31.7.2007 12:19

Muadib

Ó naše zdravotnictví II

Takže každý pisálek, shánějící jen skandály a zhovadilé titulky do svých novin (že, paní redaktorko) se trefují do sedřených doktorů a sester. Vymýšlejí si nemoci a otravují v nočních hodinách v nemocnicích a na pohotovostech. Zkrátka máme koho mlátit a do koho se strefovat. Vládní garnituře, ať už je oranžová, modrá, nebo červená to vyhovuje - mohou říct - co ti doktoři zase chcou, dívejte, samej průser... A ono těch průserů není zas tak moc, extrémy typu zašité roušky jsou politováníhodné ale zkrátka se stávají. Je to problém organizace chodu na sále, a tvrdého drilu a zvyků. A to se v současné době udržuje jen velmi těžko, když vedení nemocnic odvislé od toho která politická mafie je právě v roli zřizovatele. Primáři odd., by měli pěstovat svoje "školy". Takhle se s každým vyměněným ředitelem mění i primáři a kontinuita týmu se ztrácí a pak mohou být problémy. Ale lepší bude, kyž se přestane parta laiků otírat o zdravotnictví a špinit ho. To je jednoduché. Vrátit reputaci jde hůř

0/0
31.7.2007 11:09

Muadib

Ó naše zdravotnictví

Tak to tady čtu, ty názory všech těch lidí, kteří kritizují a mají určitě odvedeny stovky operací bez jediného problému. A zejména ty bestie doktoři, co nejsou motivováni protože holt nemají dobře zaplaceno.... Já bych to oddělil, Neznám lékaře, který by nebyl motivován tím, že pomůže nemocnému. Každý chirurg se dere o to, aby mohl operovat. Je to pro většinu z nás téměř droga. A buďte si jisti, že se každý snaží udělat maximum. Každý.

Druhou stránkou je současný styl medialisace našeho zdravotnictví. Nejčastější pořady v televizi jsou idiotské seriály o medicíně vyrobené naprostými neorientovanými laiky, ketří si prostě vymýšlí, jak to má chodit. Skutečnost (a to mě můžete věřit, zcestoval jsem toho opravdu dost) je úplně někde jinde. A když to porovnám s naší denodenní skutečností, tak se opravdu nemáme za co stydět - myslím po stránce odborné. Přál bych vám zažít skvělý zdarvotnický systém v Anglii, superkvalitní operaci v Holandsku kde to co já mám hotovo za 1 h jim trvalo 8h.

0/0
31.7.2007 10:56

pavelthelong

Re: Ó naše zdravotnictví

vazeny pane (kolego) otazka je zda tento (idnes) druh zurnalistiky je porad jeste objektivni nebo jde o bulvar. Dle meho nazoru jde o vypocitavou formulaci vcetne "hadru" a autorka by se mela bud 1. stydet nebo 2. prejit do Blesku ci Sipu. Jinak s Vasimi nazory plne souhlasim (muj zamestnavatel a cela klinika je v SRN))

0/0
31.7.2007 11:57

j@ck

Re: Ó naše zdravotnictví

Ja jsem taky v SRN a podle meho to tady slape lip nez v CR. Nemecti lekari maji vysokou uroven a cely system je organizovan lip. Je tady organizace Chefarzt => Oberärzte => Assistenzärzte. Kazdy mlady Assistenzarzt ma tak sveho prislusneho Oberarzta, ktery jej vede a uci. Zdaleka tady neni takove pracovni pretizeni jako v CR a financni hodnoceni je mnohem lepsi nez v CR. Kdyz si dnes vzpomenu na ty hororove sluzby na CP, ktere jsem musel v CR slouzit pro cely jeden okres za 90 Kc hrubeho na hodinu (chirurgie, ortopedie, urologie, traumatologie), tak si gratuluju ke svemu rozhodnuti odejit pryc. Kdyz jeste k tomu prictu nevdek tech lidi tady na diskuzich, tak si rikam starejte se sami o sobe. Ja budu delat presne to same a urcite budeme oba spokojeni. Ja totiz jsem. :-)

0/0
31.7.2007 12:15

biofyzik

Re: Re: Ó naše zdravotnictví

Vážený pane kolego,

mohu Vám napsat mail? Pracuji už v českém zdravotnictví 6 let s 10 službama měsíčně nemám ani třetinu toho, co můj kamarád inženýr. Hledám práci v německu, stejně tak moji kolegové. Jelikož jsme pořád v práci, nemáme čas si zjistit některé věci sami a tak hledáme někoho, kdo tam již pracuje. Děkuji předem.

0/0
31.7.2007 12:27

j@ck

Re: Re: Re: Ó naše zdravotnictví

Neni problem, rad vam pomuzu. V Nemecku je obrovsky pocet volnych mist ve vsech oborech, staci si otevrit posleni Deutsches Ärzteblatt. Problem je jen v tom, ze tento svuj mail uz nepouzivam, ani k nemu neznam heslo a svuj pravy email zverejnovat nechci, protoze pak je to schopen zachytit i google.

Zkuste toto cislo: 0049 911 6327 184. Je to kontakt na cloveka, ktery vlastni v Nürnbergu agenturu a specializuje se na shaneni prace lekarum do nemecka, mluvi slovensky

0/0
31.7.2007 12:34

j@ck

Re: Re: Re: Re: Ó naše zdravotnictví

Ivan Alilovic, Personalberater,

ALILOVIC PERSONAL SERVICE

Aldringen Straße 19

90453 Nürnberg, Tel. 0049 911 6327184, Fax 0049 911 6325360, Mobil 0172 8616193. ivan.alilovic@arcor.de

sehnal praci i mne a byl jsem s nim velmi spokojeny. pomuze bezplatne se zajistenim mista i s vyrizovanim formalit (plati jej zamestnavatel)

0/0
31.7.2007 12:36

biofyzik

Re: Re: Re: Re: Ó naše zdravotnictví

Jestli vás mohu poprosit:

můj mail je biofyzik@seznam.cz, stačí jen poslat prázdný mail.

Děkuji za číslo na agenturu. Nějaké kontakty mám, ještě mne zajímají osobní zkušenosti, dojmy atd.., ty mi agentura nesdělí.

0/0
31.7.2007 12:43

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Ó naše zdravotnictví

OK. ozvu se, ale az vecer, ted mam praci a musim bezet. zatim nashle :-)

0/0
31.7.2007 12:58

pavelthelong

Re: Re: Re: Re: Re: Ó naše zdravotnictví

pokud se Vam to hodi, poslu taky par informaci - nicmene v soucasne dobe jste ve vyhodne situaci, protoze v SRN vas odmitnou jen tehdy, kdyz budete s odpustenim "naproste pako s diplomem z Albanie"....nic proti Albancum, jenom jako priklad.... pro nasi kliniku jsme shaneli mladeho internistu bez atestace  pres 8 mesicu...cili mate nejlepsi mozne podminky...:-)

0/0
31.7.2007 14:03

biofyzik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ó naše zdravotnictví

Prosím pošlete, jsem ve stadiu shánění informací. Děkuji předem.

0/0
31.7.2007 15:25

colb

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ó naše zdravotnictví

A muzu mit tez dotaz? Da se sehnat i misto pro absolventy v atraktivnejsich oborech jako chirurgie, kardiochirurgie? Nebo jsou volna mista prevazne na neurologii, interna a ARO? To ARO by me mozna taky bavilo:-)

0/0
31.7.2007 16:01

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ó naše zdravotnictví

Kdyz si tak listuju tim Ärzteblattem (neco jako casopis nasi CLK plny inzeratu), tak je tady volnych mist na Chirurgie/Unfallchirurgie/Orthopädie snad nejvic ze vseho. Moudri uz pochopili, ze jsou v medicine i mnohem snazsi obory, s mensi zodpovednosti a stresem a za temer stejne penize. Proto tyto obory moc lekaru nechce delat. Ale najit se tady daji obory jakekoliv, dle tveho gusta. A hledaji hlavne Assistenzärzte, tj. i mlade po skole. Nemusis mit vubec zadnou praxi. Nemecko ma s lekari opravdovou nouzi. Nemecti doktori taky poutikali na zapad (do USA, do GB) a velka cast nemeckych studentu mediciny nejde vubec do praxe.

0/0
31.7.2007 16:14

colb

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ó naše zdravotnictví

Cetl jsem o tom nedavno dalsi clanek. Ze odchazeji vetsinou do GB nebo do Norska ci Svedska. A ti co zustanou, tak stejne jdou delat k soukromym firmam. Jen me to trochu prekvapuje. Nebo je problem i v tom, ze tech absolventu neni i tak dostatek?

0/0
31.7.2007 16:29

pavelthelong

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ó naše zdravotnictví

problem je podobny jako v CR, tedy neprilisaddekvatni spolecenske ohodnoceni lekare v SRN a jeho relativne velke pracovni zatizeni. Bez sluzeb pocitejte s 50-55 prac. hodinami tydne, prescasy se neplati. Zakladni plat je na urovni prumerneho statniho urednika, ktery nekde boucha razitkem. v GB nebo ve S, N, jsou platy 2x vyssi a lepsi moznosti postgradualniho studia. Zato zivotni naklady v GB jsou 2x vyssi nez v SRN. Cili i v SRN je take  lekarska nespkojenost, jenom na troooochu jine urovni

0/0
31.7.2007 19:23

Warhead_AiB

jeste ze ji tam

nezasili ... bederni rousku ;-D;-D

0/0
31.7.2007 10:46

erben3

.

Skalpel? Proboha, a to mu neprořezal všechny vnitřnosti? Myslel jsem, že by takový člověk musel být do druhého dne mrtvý 8-o A jak je možné, že si chirurg skalpel odložil do pacientova těla?

0/0
31.7.2007 10:27

gentlastwo

J@ku Vy jste opravdu chirurg?

To   sdělení, to je klamání  veřejnosti..

0/0
31.7.2007 10:18

dundee01

Re: J@ku Vy jste opravdu chirurg?

klamání? v čem,prosím? upřesnit maximálně jen to, že forenzně je odpovědný lékař. Jsem hloupý a asi tomu nerozumím, mužete mi to vysvětli? děkuji

0/0
31.7.2007 10:23

gentlastwo

J@ku Vy jste chirurg??Proboha to děláte plastiky na kůži, nebo co??

0/0
31.7.2007 10:18

j@ck

-

Za rousky ma zodpovednost jak instrumentarka, tak lekar. Instrumentarka pocita nastroje i rousky, a lekar by mel pred ukoncenim operace dukladne jeste jednou prohlednou operacni pole, zda v nem neco nezustalo, popr. zda neco nekrvaci. Pokud jde o operaci nekde hluboce v brise, tak tam ta rouska mohla zapadnout nekam mezi strevni klicky, nasaknout se krvi a lekar ji mohl prehlednout. Stavat by se to nemelo, ale stat se to muze a stavat se to bude. Lidi nejsou roboti.

O vysi odskodneho at se hadaji pravnici.

0/0
31.7.2007 9:27

dundee01

Re: -

naprostý souhlas.

0/0
31.7.2007 10:12

tojsouveci

Balíček s rouškami

Nevím, jak vypadá balíček s rouškami, ale přijde mi v této době k neuvěření, že nejde vyrovbit balíček s přesně 10-ti kusy a že nejde tento balíček vyrobit tak, aby šel počet roušek vizuálně ověřit.

0/0
31.7.2007 9:19

Pimpil

Re: Balíček s rouškami

no obvykle se s 10 kusy vyrobi, ale holt nekdy se primicha jedenacty

vizualni overovani je naprosta kravina - za to by vyrobce zaplatil polovinu toho, co za cely vyrobni proces, blazne

0/0
31.7.2007 9:32

tojsouveci

Re: Re: Balíček s rouškami

Nelze udělat průhledný balíček tak, aby počet šel zkontrolovat?8-o

0/0
31.7.2007 9:39

testr

Re: Balíček s rouškami

Co vyrobit, ale kdyz jich je jenom 10 +/-, nejde to spocitat pred operaci (kontrolne)? Však počet skalpelů v multibalení taky nikdo neřeší.

0/0
31.7.2007 9:43

mhh

Re: Balíček s rouškami

při operaci se může stát, že pacient začne krvácet - nejen že se spotřebuje např 50 ks roušek, ale řešíš při tom krevní konzervy, hematologii, anestezii + v okamžiku, kdy se rozjede DIK je to boj o život a lékař musí řešit rozhodnutí o preparátech za 100tísice CZK...

+/- jedna rouška je pak opravdu druhořadá záležitost

0/0
31.7.2007 10:20

tojsouveci

Re: Re: Balíček s rouškami

Tak před operací připravím 200 roušek, spočítám je a v čem je problém?

0/0
31.7.2007 10:24

mhh

Re: Re: Re: Balíček s rouškami

nedělám si nárok na poslední slovo / ;-), ale program operačního sálů může být (bývá poměrně často) nabitý.. Problém je zřejmě v tom, že lidi nejsou stroje (jak již tu někdo dobře poznamenal).

0/0
31.7.2007 10:29

Paroubkovy lži mi vymývají mozek

To se za vlády ČSSD nemůže stát.

Jyrka to říkal.

0/0
31.7.2007 9:16

tojsouveci

I lékaž může udělat chybu

Ano. I lékař může udělat chybu, ale právě proto, že je to lékaž a jde o zdraví a život, tak za ni musí zaplatit víc než popelář za to, že zapomene vyvézt popelnici.

0/0
31.7.2007 9:14

dundee01

Re: I lékaž může udělat chybu

off topic... popelář má větší příjem, než lékař po promoci... bez komentáře...;-D;-D;-D

0/0
31.7.2007 9:16

tojsouveci

Re: Re: I lékaž může udělat chybu

Ale to snad na zodpovědnosti nic nemění, ne?

0/0
31.7.2007 9:20

Pimpil

Re: Re: Re: I lékaž může udělat chybu

jisteze meni

0/0
31.7.2007 9:34

tojsouveci

Re: Re: Re: Re: I lékaž může udělat chybu

A co?8-o

0/0
31.7.2007 9:39

dundee01

Re: Re: Re: I lékaž může udělat chybu

... pro to jsem psal off topic...;-D  odpovědnost za výkon je samozřejmost...

0/0
31.7.2007 10:08

mhh

soudit se je v módě

každý dnes umí zatlačit, když někdo poruší jeho práva, nicméně výše finančních náhrad by měla odpovídat tomu, jak jsme na tom ekonomicky.. Viděl jsem asi před rokem dokument o jednom starém pánovi, kterému odoperovali zdravou ledvinu a tu nemocnou tam nechali. Pán do několika měsíců zemřel, před tím ale (již notně sešlý a zežloutlý) řekl velmi pokorně jednu věc: lékaři jsou odborníci a lidi jim důvěřují - měli by si toho vážit a mít pokoru před tím, s čím zacházejí. Lékařům bych vytknul jejich případnou neupřímnost a neférovost, když mají něco přiznat a lidem bych naliskal za to, že na jedné straně řvou proti příplatkům za léky a na druhé straně si dovolí soudit se o horentní odškodné za sebemenší újmu. Pro maximální výši odškodného by měl existovat nějaký rozumný koeficient.

0/0
31.7.2007 9:13

tojsouveci

Re: soudit se je v módě

"dovolí si soudit"? To snad nemyslíš vážně. Samozřejmě, že se u nás může soudit kdokoliv s kýmkoliv o cokoliv. Ale to je snad dobře, ne? Nebo některé soudy by měly být státem zakázány? Třeba vůči lékařům, školám, úřadům apod.?

0/0
31.7.2007 9:16

Pimpil

Re: Re: soudit se je v módě

ne, to dobre neni

samozrejme neni mozne, aby lidi chteli peci kvalitni jako v usa, vysouzene penize jako v usa, ale platit jako v cesku a platy lekaru jako v cesku

to... proste... NEJDE

0/0
31.7.2007 9:34

mhh

Re: Re: Re: soudit se je v módě

lékařská péče je u nás na vysoké úrovni, co se odbornosti týká (ne každý a ne všude /samozřejmě), ale nehorázně se tu šetří na materiálu, čase a počtu zaměstnaných lékařů => tlak způsobený nedostatkem peněz.. :-/

0/0
31.7.2007 10:14

mhh

Re: Re: soudit se je v módě

"dovolí soudit se o horentní odškodné za sebemenší újmu" ... /nevytrhávat z kontextu.. jinak samozřejmě to právo tu být musí

0/0
31.7.2007 10:10





Najdete na iDNES.cz