Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebezpečnější než české jsou silnice pěti zemí EU

České silnice jsou šesté nejméně bezpečné v Evropě. Vyplývá to z ratingu, který připravil výbor Evropské unie pro dopravní bezpečnost a norská dopravní služba Statens Vegvesen. Nejhůř skončily ve srovnání cesty v Řecku, naopak nejbezpečnější jsou Nizozemské.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

laláček

Kde?

Začátek článku mluví o Evropě, ale v nadpisu je EU. Chtělo by to opravit, jen to mate.

0/0
31.7.2007 12:33

pětiprdelní_opice

Slovensko za náma ?

nojo to je jasný, na pěšině vyšlapaný od ovcí se v autě nezabiješ ;-D

0/0
31.7.2007 11:13

toono

Re: Slovensko za náma ?

jako slovensko je dost srovnatelny.. vlastne uplne stejny, priznavam, ze ma horsi znaceni a silnice a mozna zastaralejsi park, ale zas takovej rozdil to neni.. doporucuji vejlet za severni hranice..

0/0
31.7.2007 22:02

pvl1

Nesmyslná statistika.

V Holandsku jezdí po městech na kole a severských zemích ve člunech.

Nejlíp by dopadl Evenkijský kraj na sibiři, kde se dá jet max. 20 km/hod a auto potká jiné jednou za měsíc.

0/0
31.7.2007 9:23

toono

..

sem byl v lednu prvne v polsku a cesi nevedi o cem mluvi, kdyz si rikaj ze sou prej nejhorsi.. kazdymu exkurze do polska a pak bude stastnej, jak to vypada s dopravou v cechach.. taky se mne zda, ze u nas na slovensku to neni lepci, zrejme de taky o frekventovanost vozovek, nejlepci je ale asi anglie, autem jezdi kazdy a vsude a nehod clovek tolik nevidi, coz je az kuriozni, a kolik pakosu jezdi treba i bez papiru..

jo a ta belgie, to se obecne vii, ze je to horor..

0/0
30.7.2007 23:14

wildge

Re: ..

A byls az nekde na vychode za Varsavou? Polske Slezsko ma proti vychodu naprosto spickove silnice a ukaznene ridice.

Vyhra Holandanu me dost prekvapila. Nemci maji vtip: "Vis, kdy dostane Holandan zlute znacky? Kdyz dela po ste ridicak."

0/0
31.7.2007 8:43

CHRISTO

sice jezdime jako prasata

ale v clanku se nikde nezminuje katastrofalni stav ceskych silnic a dalnic a jeste jejich horsi znaceni..

0/0
30.7.2007 22:19

Tomach

Re: sice jezdime jako prasata

no to je sice hezke, nicmene kolik nehod se stalo dky spatnemu stavu silnice a kolik diky tomu ze se nejelo podle predpisu?

S tim znacenim mas pravdu, po 5ti pivech si nekdo muze spest smer na dalnici, nemaji tam takove ty ooobrovske cervene cedule "WRONG WAY"...

0/0
31.7.2007 3:55

Mak1

Re: Re: sice jezdime jako prasata

No - když se někdo vyhejbá díře a přejede do protisměru, kde nabourá, tak to na nehodu díky špatnému stavu vozovky do statistiky nikdo nedá. Ale - kdyby tam ta díra nebyla, nejel by v protisměru.....:-/

0/0
31.7.2007 12:59

luko5

No, nevím, ale vzhledem k členitostí terénu v ČR, to není zas tak špatné.

0/0
30.7.2007 21:44

Ceasar

Re: No, nevím, ale vzhledem k členitostí terénu v ČR, to není zas tak špatné.

Pokud si predstavim clenitost Svycarska nebo Norska, tak zas tak dobre na tom nebudem.

0/0
30.7.2007 22:30

gocu

Ach jo

nejde o silnice, jdo o ten(Y) na nich.;-(

0/0
30.7.2007 21:39

zahorak1

Husiti, je to debilina!!

Tam sa hovorí o počte nehôd na 100 tis. obyvateľov, ale nikto to neprepočítal na počet vozidiel na 100 tis.obyvateľov  (určite ich máme menej a preto je tento prepočet nezmysel), resp. na spotrebu benzínu, resp. nedajbože na odjazdené km!!

0/0
30.7.2007 21:34

obmolok

Kdo dělal metodiku toho zjišťování ???

Včera jsem vyjel z Chorvatska a dnes ráno dojel do ČR.

Absolutně nechápu, jak mohlo Slovinsko dopadnout hůře, jak Česká republika. Kromě nesmyslného značení průjezdu v Mariboru, kde nebyly směrovky na Gratz, ale na pohraniční město, jsem si připadal stejně, jako v Rakousku.

0/0
30.7.2007 20:56

________________________________

Re: Kdo dělal metodiku toho zjišťování ???

Gratz? Ono by se to pletlo, protože hned vedle v Rakousku leží Graz. :-P

0/0
30.7.2007 21:29

tbolt007

Tak mi vrta hlavou..

..jak je mozny, ze v danem zebricku je tak velky rozdil mezi Belgii a Holandskem..

Jsou to dve relativne male zeme, blizko u sebe, tak bych cekal podobnou mentalitu ridicu a tudiz podobnou statistiku..

0/0
30.7.2007 20:44

nenápadně maskovaný Kei

Re: Tak mi vrta hlavou..

Taky mě to překvapilo...

0/0
30.7.2007 21:42

p555

Re: Tak mi vrta hlavou..

V Belgii zacali vydavat vodicaky (kurzy a skusky) len dakedy v 70tych rokoch... dovtedy jazdili ako chceli...

0/0
31.7.2007 23:03

oId fashioned Vince III..

jsou to jenom přiblblá čísla a žonglování s nimi...

jezdit v CR je jenom pro absolutní otrlce, neexistují horší řidiči než v Bůčkostánu...

0/0
30.7.2007 19:19

wildge

Re: jsou to jenom přiblblá čísla a žonglování s nimi...

Nebyls v Polsku...

0/0
31.7.2007 8:45

dislektik

v ČR je to hnus tolik volů není snad ani v POLSKU

na cestách za volantem !X

0/0
30.7.2007 18:43

houba_

Re: v ČR je to hnus tolik volů není snad ani v POLSKU

nojo, je to tu samej polskej kamion

0/0
30.7.2007 18:55

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: v ČR je to hnus tolik volů není snad ani v POLSKU

ještě poznám osobák na SPZ ČR a Polský Kamion na POLSKÝCH SPZ!!

0/0
30.7.2007 19:00

Tomach

Re: v ČR je to hnus tolik volů není snad ani v POLSKU

Kurna snad nechces cesky ridice nejak omezovat ne? Si bez do policejniho statu, ne? V cechach si muze kazdej jezdit jak chce, pokud mozno nalitej a pokud mozno ne min nez 20km/h nad limitem. Vlastne by se meli pokutovat ty volove co jezdej podle predpisu protoze zdrzujou provoz.

Teda alespon takhle jsem to videl ja kdyz jsem se byl v CR podivat...V Praze se bezne jezdi alespon 30km nad limit a pivko si da snad kazdej :-©

0/0
31.7.2007 3:53

p555

Re: Re: v ČR je to hnus tolik volů není snad ani v POLSKU

no jo... ale vsetko v pohode kym jazdia len prazaci... ale ako sa objavi SPZ zo Stedociech, Brna, Plzne ci Usti tak je pruser v dohlade...

0/0
31.7.2007 23:05

John Coffey

+++++

Co je to sakra zase za shit?

Neni dobry vysledek ten, ze je jeste 5 horsich zemi co se tyka dopravy... Co si to zase namlouvame??? 

0/0
30.7.2007 18:40

seppikub

Re: +++++

Dyk to rikam uz dole ! R^

0/0
30.7.2007 18:41

seppikub

Prosim vas, co

si tady namlouvate! :-/

0/0
30.7.2007 18:31

redback

Jakpakto, že je zakázaná diskuse ...

o statických problémech konstrukcí ocelových hal? 8-o

0/0
30.7.2007 18:30

nenápadně maskovaný Kei

Re: Jakpakto, že je zakázaná diskuse ...

;-D

0/0
30.7.2007 21:43

lolek77

Re: Jakpakto, že je zakázaná diskuse ...

Možná by vadily reakce na to, že každá škodofka by to stačila shodit. Ačkoliv nepíšou jestli Fóbie nebo ochcávka.;-D

0/0
30.7.2007 22:20

Plastová láhev

špatný nadpis

melo tam byt "Nase silnici jsou mezi 30 nejlepsimi" nebo "Ceske silnice drzi 20 misto" R^

0/0
30.7.2007 18:21

rotacni.hyperboloid

O tom to je

Stejně to všechno je jen a pouze o naší povaze české. Žádný bodový systém, Kryštofové ani výše pokut nic nezmění.Rv

0/0
30.7.2007 18:10

ouagadougou

Re: O tom to je

ee. všimni si, jak český řidič zkrotne, jakmile překročí hranice do rakouska.

0/0
30.7.2007 18:13

hijk

Re: Re: O tom to je

Přen tak, jel sem s jedním příbuzným do rakouska, v čechách jel jak ho*ado a za hranicí najednou beránek. Tak sem ho hecoval, zase to rozjel a za 20 km už dostal pokutu, dlouho sem se tak nenasmál. V čechách, ale policajta nepotkáš, tak mu to prochází.

0/0
30.7.2007 18:39

BořekŠikula

Re: O tom to je

Výše pokut to nevyřeší, ale vysoká pravděpodobnost udělení pokuty by asi pomohla. Jenže to by ti policajti někde museli být vidět. A mít povinně záznam na kameru, aby byl průběh řešení incidentu prokazatelný, to by chránilo obě strany.

0/0
30.7.2007 18:14

jgeo

Re: Re: O tom to je

Presne tak, nedavno jsem na stejnem platku cetl, ze v CR je na pocet obyvatel dojnasobek policistu nez v NL. Jenze tam je clovek neustale vidi (i nevidi - ty tajne, co filmuji na dalnicich i ve mestech) a nikdo si nic nedovoli. Navic je to o mentalite a slusnosti - V CH i NL, kde jsem delsi dobu pobyval se NIKDY nestane aby auto pred prechodem nezastavilo. Kdyz se pak vracim do CR, musim si dat setsakra majzla, abych prezil prejiti hned prvni silnice v Ryzyni!

0/0
30.7.2007 21:08

Berliner Bárt

Re: Re: Re: O tom to je

To s tím CH rád potvrdím. Tam zastavujou auta i mimo přechod, stačí, že se podíváš na okraj silnice... Už tehdy jsem si říkal, že střední délka života Švýcara na českých silnicích je asi dvě minuty ;-D

0/0
31.7.2007 17:57

Lumen Co-morous

Re: O tom to je

To není pravda. Nejsme jiní než ostatní. Nejsme lepší či horší. Stejné diskuse se vedou i v jiných zemích.

0/0
30.7.2007 18:15

houba_

Re: Re: O tom to je

tak v tom jedinem s tebou souhlasim

0/0
30.7.2007 18:35

rotacni.hyperboloid

Re: Re: O tom to je

Nemyslím si...Třeba v takovém Švédsku na tebe nikdo netroubí, všichni jezdí v klídečku, nepředjíždí za každou cenu, zkrátka pohoda. Na druhou stranu pokut se tam lidé bojí hodně...

0/0
30.7.2007 18:58

Tomach

Re: Re: O tom to je

Vazne ne? Tak proc vidim ZNATELNY rozdil v cizine a v CR? Proc u nas se jezdi podle predpisu a v CR ne? Proc tady kdyz nekdo rekne jak jel o 20 vic nez limit na nej koukaj jak na magora a v CR kdyz nejedes alespon o tech 20 vic jsi idi0t co brzdi provoz?

0/0
31.7.2007 4:00

JTR1

Jo jo!!

Jízda v Čechách a hlavně v Praze to je adrenalín!! A bodový systém to nespasí!! Je to o slušnosti jak ze strany policajtů tak ze strany řidičů!! Stačí si přečíst komické příspěvky o bezpečné jízdě toho hovádka v BMW, jehož video frčí již delší dobu na internetu!! :-©:-©

0/0
30.7.2007 17:52

JanHrad

Názor

Domnívám se, že než silnice jsou nebezpečnější naši politici a politické strany.

0/0
30.7.2007 17:47

superpiryn

Na Seznamu zrušeny diskuze !!!!

Že by bylo příčinou přemnožené, zlodějské,smradlavé a nepřízpůsobivé etnikum  ;-O(Y)

0/0
30.7.2007 17:43

ouagadougou

Re: Na Seznamu zrušeny diskuze !!!!

konečně! ještě to zrušit tady a moje produktivita práce brutálně stoupne! ;-D

0/0
30.7.2007 17:45

ouagadougou

kam ten spěch

je opravdu tak velkej rozdíl jet po dálnici 130 nebo 150? např. při cestě z prahy do brna dělá časová úspora asi čtvrt hodiny, při započítání obvyklých zdržení po cestě je to v podstatě jedno. totéž platí o jízdě stodvacet mimo obec, absolutně to platí ve městech, kde je směšné rozčilovat se, že by se "dalo jet" sedmdesát a musí se "jen" pade. to vás fakt točí, jestli těch pár kilometrů pojedete padesát nebo sedmdesát? ušetříte stěží pár minut a pak stejně strávíte dvacet minut hledáním místa k zaparkování. co je? kam se všichni ženete?

0/0
30.7.2007 17:37

rotacni.hyperboloid

Re: kam ten spěch

Pravdu díš...R^

0/0
30.7.2007 18:10

Z-S

Re: kam ten spěch

Tak chod pesky, nikam se nezen, vzdyt on to ve vysledku zase tak velkej rozdil nebude a uvidis krasnou krajinu...

Samozrejme by to platilo kdybych mohl ject _KONSTANTNE_ 130. Protoze nemuzu (a vubec ne kvuli vykonu auta), tak si to mistama ve 150 vynahradim a budu na tom tedy stejne jako kdybych tech 130 konstatne mohl.

Pokud si pojedes svych 130, budes na tom v realu asi jak jako bys jel stalych 110.

PS: kdyz jedu z jednoho konce Prahy na druhej, je to 40 km a to uz se pozna kazdych "par kilometru" pokud muzu ject 70 misto 50.

0/0
30.7.2007 23:11

tonic.b

Re: kam ten spěch

Spousta lidí někam spěchá, "důvod" se vždy najde. Ty kreteny co předjíždějí plynule jedoucí kolony na horizontu nebo v zatáčkách do kterých nevidí nahnat do nemocnic kde doktoři dávají dohromady třebas malé děti po bouračkách zaviněných těmi závodníky,  aby viděli jak takové super jízdy končí když jim to nevyjde.

 Vidět cizí dítě s amputovanýma nohama asi moc nikoho nedojme, ale až jiný kreten jako vy spálí to vaše tak už bude pozdě přemýšlet nad tím co je vlastně špatně.

0/0
31.7.2007 0:34





Najdete na iDNES.cz