Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dětském táboře zemřela dívka, asi spadla ze skály

Desetiletá dívka zemřela v neděli v podvečer na dětském táboře v Hrbově na Prachaticku mezi Netolicemi a Lhenicemi. Děvče začali vedoucí postrádat a více jak hodinu jej hledali. Tělo holčičky ale nalezli u potoka pod skálou, z níž s největší pravděpodobností spadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pakoss

No umírá se na různých místech....................

..............nevím co je na téhle zprávě výjimečného.

Je jen smutná, ale to bývá při všech všech úmrtích

0/0
17.7.2007 13:17

astrix

Pozoruhodné

V článku je o případu asi tak deset procent informací, zbylých devadesát je možno nalézt v této zaručeně zasvěcené diskuzi. Máte můj hluboký obdiv!

0/0
16.7.2007 13:01

Monstrum Anonymič Anonymov

Re: Pozoruhodné

Díky :-)

0/0
16.7.2007 13:08

radason

Neodsuzujte bez znalosti podrobností

V prvé řadě bych chtěl popřát upřímnou soustrast rodičům. Nechtěl bych být v kůži ani rodičů ani vedoucích tohoto tábora. Musím ale zareagovat na příspěvky, že se vedoucí jezdí na tábory opalovat nebo na dovolenou.  Vedoucí a praktikanti, i když někteří mladí, jsou proškoleni k práci s dětmi (takových školení v rozsahu předepsaném MŠMT se koná několik desítek ročně), podílí se na víkendových akcích přes rok a každý je proškolen i přímo na táboře z bezpečnosti práce s dětmi při koupání, bouřce, přesunech po silnici, pohybu v neznámém terénu, atd. Práce táborového vedoucího je maximálně fyzicky i psychicky náročná a je i téměř časově neomezená - před budíčkem je potřeba nachystat ranní hry, po večerce pohlídat děti, probrat celotáborový program dalšího dne atd. V oddíle se Vám sejde nesourodá skupinka dětí - lítostivé, agresivní,sociálně slabé, sportovně nenadané, některé na táboře jen z donucení. Tohle není práce pro lidi, které by to nebavilo a nedělali to z přesvědčení.

0/0
16.7.2007 11:41

postoran

Re: Neodsuzujte bez znalosti podrobností

R^

0/0
16.7.2007 11:43

gagaryn

Re: Neodsuzujte bez znalosti podrobností

soustrast se nepřeje. :-( jinak dobrý.

0/0
16.7.2007 11:43

pakoss

Re: Re: Neodsuzujte bez znalosti podrobností

Dobrý článek.....až na to že !soustrast se nepřeje, ale PROJEVUJE !!

0/0
16.7.2007 11:56

pinguone

Re: Re: Re: Neodsuzujte bez znalosti podrobností

.. no jo kafemlejnku..

0/0
16.7.2007 12:11

Gandalf_z_Hurky

Re: Neodsuzujte bez znalosti podrobností

Souhlas,

zrovna včera jsem se z jednoho takového tábora vrátil. Byl jsem tam od začátku prázdnin jako oddílák a docela jsem si hrábnul na dno. Běhat kolem desítky dětí tak, aby jim nic nechybělo, nebyly znuděné, nedělaly blbosti a (!) aby se jim pobyt na táboře dokonce líbil, uložit je k spánku, potom noční porada, spát, ráno se budit před budíčkem (průměrně 6 hodin spánku po dobu 16 dnů) - doporučuju každému, kdo si myslí, že si na tábor jezdíme válet

 šunky. ;-)

0/0
16.7.2007 12:40

postoran

Re: Re: Neodsuzujte bez znalosti podrobností

jj. to znam. to sem takhle jednou dojel z tabora, lehl sem, vzbudil sem se vecer v osm, zasel sem si na zachod, dal sem si jeden rohlik s maslem a zapadl zpet do postele. vzbudil sem se na druhy den ve 4 odpoledne... je to zahul - hlavne na hlavu!

0/0
16.7.2007 12:51

salinka

Re: Re: Re: Neodsuzujte bez znalosti podrobností

No to chápu, že to je fuška, když x nocí z toho vedoucí po večerce popíjejí a ráno ani nestihnou  uklidit flašky, aby to děti neviděly! Ale jinak jsem měla jako dítě tábory ráda, ale dnes bych se na ně sboje dítě bála dát. Nevím čím to je? 8-o8-o

0/0
16.7.2007 14:46

rila

Re: Re: Re: Re: Neodsuzujte bez znalosti podrobností

Jezdila jsem dlouhé roky jako vedoucí a když jsem předala děti v pořádku rodičům, taky ze mě všechno spadlo a byla jsem schopná spát 24 hodin. A to jsme nepopíjeli, jen jsme se starali o děti. A jako rodič mám výborné i špatné zkušenosti. Sice mé děti už táborovému věku částečně odrostly, ale myslím, že vždycky se dá dobrý tábor najít, chce to dost informací předem. A jako rodič jim některé zkušenosti a zážitky opravdu předat nemůžu.

0/0
16.7.2007 17:58

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Neodsuzujte bez znalosti podrobností

Syn byl loni jako zástup asi 4 dny na táboře - říkal že už nikdy víc -  "mami, já jsem furt jenom počítal hlavy nad hladinou....."

0/0
16.7.2007 18:11

rila

Re: Neodsuzujte bez znalosti podrobností

Naprosý souhlas

0/0
16.7.2007 17:59

Monstrum Anonymič Anonymov

A nebyla náhodou romka ?

:-P8-o

0/0
16.7.2007 10:31

Bonelord

Re: A nebyla náhodou romka ?

Rv;-€

0/0
16.7.2007 10:50

Monstrum Anonymič Anonymov

Re: Re: A nebyla náhodou romka ?

No bóže zeptat se můžu ne ?

0/0
16.7.2007 10:52

pinguone

Re: Re: Re: A nebyla náhodou romka ?

.. posrany kolo bylo dobry R^ ale tohle je  slabe ,velmi slabe...;-(

0/0
16.7.2007 11:19

iffka

Děti nelezte na tu skálu,

ale paní vedoucí, vy porušujete naše lidská práva, my se na té skále můžeme rozvíjet.

Ale spadnete dolů!!

Pane vedoucí, vy jste mne osahával, chytil jste mne za intimní partie, když jste mne zachytil před pádem do propasti. Ať vás zavřou do vězení!!

Takhle to asi nějak probíhá, hlídat cizí děti znamená být stále jednou nohou v kriminále a nepedagog to nepochopí, že zrovna jeho děti neposlouchají.:-(

0/0
16.7.2007 10:17

(gbd)

Re: Děti nelezte na tu skálu,

Už vidím, jak vedoucího na táboře bude smět dělat jen "pedahog" = člověk s bakalářským vzděláním v oboru pedagogika...

0/0
16.7.2007 11:07

(gbd)

Re: Re: Děti nelezte na tu skálu,

Pardon: "pedagog".

0/0
16.7.2007 11:10

iffka

Re: Re: Děti nelezte na tu skálu,

pedagog = odborník = vysokoškolské vzdělání (dokončené !!! bakalář je rychlokvaška)

ostatní pomocný personál = pod vedením pedagoga.

0/0
16.7.2007 11:11

(gbd)

Re: Re: Re: Děti nelezte na tu skálu,

Jde mi spíš o ten požadavek "pegagogické školy" - znám dost vysokoškolsky vzdělaných lidí s dlouholetou praxí výchovy dětí, ale teď aby si ještě dodělávali "rychlokvašku" bakaláře, aby mohli "učit" děti (třeba keramiku, radiotechniku, botaniku...), případně vést tábory.

Obávám se, že by pak opravdu všude byli čerství absolventi "peďáku" jako základ...

0/0
16.7.2007 11:22

(gbd)

Re: Re: Re: Děti nelezte na tu skálu,

A propos: "bakalář = rychlokaška" - co takhle člověk, který absolvoval 2× 4 roky bakalářského studia postupně na dvou VŠ. I to je "rychlokvaška"?

0/0
16.7.2007 11:24

postoran

Re: Re: Re: Re: Děti nelezte na tu skálu,

neni nahodou bakalar na 3 roky?

0/0
16.7.2007 11:57

(gbd)

Re: Re: Re: Re: Re: Děti nelezte na tu skálu,

Jak na které škole.

0/0
16.7.2007 12:07

vver440

já osobně bych to uzavřel

jako jasnou sebevraždu:-)

0/0
16.7.2007 10:14

trojuhelník

horolezci, horolezkyně, horolezčata

nelezte na skálu, která je hodně špičatá.... spadnete do písku a svou rodnou vísku neuvidíte více, dudlajdááá.:-(Rv

0/0
16.7.2007 9:27

gagaryn

***

Ty tabory sou pěkně zapraskany. Ja tam přijel na kontrolu s rodinou a když jsem se chtěl napit z PET lahve a zapalit cigaretu, tak mě svazali a dostal sem nakladačku.;-€Rv

0/0
16.7.2007 8:59

Mar__tanka

Re: ***

hihi....ale dyk to stejně uženeš na rasýzmus....

0/0
16.7.2007 9:12

Bonelord

Re: ***

;-D

0/0
16.7.2007 10:51

Edmund Černá Zmije

Jso u tábory a tábory

Pokud se jedná o děti, které vedoucí zná z celoroční práce v oddílu, ví na které si dávat pozor a které naopak může pustit z očí a být klidný. Mimochodem, na takových táborech je vedoucí obvykle opravdu na dovolené, protože to nemá placené a z práce se nějak uvolnit musí...

Pak jsou tábory, které si vyberou rodiče před prázdninama, neznají ty vedoucí a vedoucí neznají děti. Jedou tam kvůli prachům, mají to jako brigádu. Tam je nebezpečí úrazu podstatně vyšší.

Mimochodem, pokud chtějí děti na táboře něco zažít, musí dostat trochu volno, co takhle bobřík osamění? Pro ty co nevědí o co jde -dítě je od svítání do setmění mimo tábor a nesmí nikoho potkat - na tohle vedoucí dohlídne jen těžko. :-P

0/0
16.7.2007 8:56

pinguone

Re: Jso u tábory a tábory

..si to Foglarovi trochu zkratil..:-P

0/0
16.7.2007 9:00

Edmund Černá Zmije

Re: Re: Jso u tábory a tábory

Trochu jo, spíš jsem vypíchl ten bezpečnostní aspekt. ;-)

0/0
16.7.2007 9:01

The Black One

Re: Jso u tábory a tábory

Posledni odstavec se mi nezda. Muzes najit dost zabavy i bez takoveho rizka (nejen padu, ale i zneuziti, ztraty atd.) Muzes zasadit ranu do duse ditete na celej zivot. Pokud si to preci jen chtel nekdo vyzkouset, i tak by me byt trebas pod tajnym dohledem. Nejedna se o chlapskej outdoor.

Jinak poradani taboru za ucelem zisku mi rozhodne neva, zalezi co ziskam za svoje penize...

0/0
16.7.2007 10:08

pinguone

Re: Re: Jso u tábory a tábory

.. dyt pise vyse..  zda s oddilem pracujes cely rok ,nebo jenom sesbiras deti na prazdniny..;-)

0/0
16.7.2007 10:19

Edmund Černá Zmije

Re: Re: Jso u tábory a tábory

Pořádání táborů za účelem zisku mi nevadí, jen popisuju jaká jsou s tím spojená rizika.

Jinak celý tábor je jedno velké riziko, děti dostanou nářadí které běžně nepoužívají - nože, sekery, pily, dostanou se do prostředí, které neznají - skály, řeky, jezera, jeskyně, musí dělat činnosti, které neznají - práce s ohněm, noční hlídky, bojové hry.

Každá z těch věcí přináší rizika a každé se můžou vedoucí na táboře vyhnout. Jenže pak už to není ono, dítě nezíská ty zkušenosti, kvůli kterým se na tábor jezdí, pak už se z tábora stává odkladiště dětí. :-/

0/0
16.7.2007 10:42

postoran

Re: Jso u tábory a tábory

Clovece, pokud si myslis, ze praci vedouciho oddilu na tabore si neco vydelas, tak jsi na velkem omylu a nejspis si nikdy nic podobneho nedelal... Rv

0/0
16.7.2007 11:15

Adam Pollo

Re: Re: Jso u tábory a tábory

Edmund evidentně ví, o čem píše, do písmene s ním souhlasím. A ze své praxe "oddíláka", "sporťáka" i "hlavase" potvrzuji, že za to pár korun vždycky bylo. Nic moc, ale něco jo.

0/0
16.7.2007 11:25

(gbd)

Re: Re: Re: Jso u tábory a tábory

Já jezdil na tábory, kde vedoucí to "měli zadarmo" (= neic neplatili) a praktikanti si platili "polovinu" toho, co děti.

Takže: jak který tábor.

0/0
16.7.2007 11:28

postoran

Re: Re: Re: Jso u tábory a tábory

tak samozrejme se za to platilo, ale nejezdil sem nikdy na tabor pro penize! Ja nevim jak si to mel placene ty, ale pokud bych s mel rozhodovat podle penez, tak mi to za ty penize a riziko nestoji a nikdy bych na ten tabor nejel!

0/0
16.7.2007 11:34

Adam Pollo

Re: Re: Re: Re: Jso u tábory a tábory

Jezdil jsem na tábory také pro peníze, byla to pro mne letní brigáda. V příjemném prostředí, výborné partě - a činnost, která mě vždycky hodně bavila. Nedá se to brát jako "práce" ... v tom souhlas.

0/0
16.7.2007 13:49

Edmund Černá Zmije

Re: Re: Jso u tábory a tábory

Dělal jsem obojí, vím úplně přesně o čem píšu. ;-D

Byly i roky, kdy jsem jel se svým oddílem a sám si to platil, a potom jsem jel na placený tábor jako na brigádu. Ale to jde samozřejmě jen dokud člověk studuje...

0/0
16.7.2007 11:43

postoran

Re: Re: Re: Jso u tábory a tábory

OK.

Tak v tom pripade, ty si jezdil na tabor kvuli penezum? 8-o

0/0
16.7.2007 11:50

Edmund Černá Zmije

Re: Re: Re: Re: Jso u tábory a tábory

Neumíš číst?

Měl jsem svůj oddíl a s ním jsem jezdil tak, že jsem sám připlácel (ne samozřejmě tolik co děti).

Pak jsem jezdil na různé prázdninové brigády a jedna z těchto brigád bývala i práce oddílového vedoucího. Normálně placená. Ano, jezdil jsem na brigádu kvůli penězům.... :-P

0/0
16.7.2007 12:02

postoran

Re: Re: Re: Re: Re: Jso u tábory a tábory

A kde pises o tom, ze si to nekdy delal? 8-o Pises o taborech a taborech...

Uprime, pokud jedes na ten tabor s tim, ze si tam jdes neco vydelat... Ja sem nikdy nejel na tabor s cilem si vydelat a ani nikdo z mych znamych, co jezdili se mnou. Jeli sme tam, protoze nas to bavi a chceme tem detem neco dat - ne pro penize.

0/0
16.7.2007 12:13

postoran

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jso u tábory a tábory

satr. beru zpet. formulaci "delal sem oboji" sem myslel, ze si delal i praktikanta i vedouciho - to je z jineho vlakna, prehledl sem se.

0/0
16.7.2007 12:17

Edmund Černá Zmije

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jso u tábory a tábory

Psal jsem o tom přesně v tom komentáři, který jsi komentoval. ;-D

Pokud někdo pořádá komerční akci zvanou letní dětský tábor (třeba cestovní kancelář nebo podnik pro děti svých zaměstnanců) a najímá na tuhle práci lidi, tak proč to neudělat? Měl jsem kvalifikaci, dost zkušeností aby to pro děti byl přínos a peníze se hodí. To bys pomalu mohl chtít, aby učitelé učili zadrmo nebo aby doktoři léčili zadarmo. Sorry, práce jako každá jiná, trochu mě zkoušíš ze socialistické morálky. :-P

Mimochodem, svoje děti bych na takový komerční tábor neposlal - říkali jsme tomu výkrmny a často to bylo opravdu jen o odložení dětí na prázdniny. A oddílák na tom mohl jen málo změnit.

0/0
16.7.2007 12:20

postoran

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jso u tábory a tábory

vsiml sem si, napsal sem to vyse.

nechci aby ucitele a doktori pracovali zadarmo, to chranbuh, a uz vubec ne zkouset cokoli socialistickeho (natoz moralku, jestli vubec existuje neco jako "socialisticka moralka"... :-P)

pokud oddilak jede na tabor s tim, ze si jde vydelat a dite je tam poslano jako do "oschovny" nez se rodice vrati z dovolene, tak to je pro oba utrpeni... Ale i "komercni tabory"´muzou byt dobre, pokud je oddilak pripraven.

0/0
16.7.2007 12:46

Edmund Černá Zmije

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jso u tábory a tábory

Pokud někdo dělá svou práci pro peníze, neznamená to, že ho práce nebaví nebo že jí dělá špatně. To platí obecně a nevidím důvod proč by to nemělo platit na táboře. Takže je možné i v takovém případě udělat tábor zajímavý pro děti.

Ale je to samozřejmě větší riziko. Riziko že tam budou děti které se do přírody nebo do kolektivu vůbec nehodí, riziko že tam bude vedoucí kterého zajímají jen ty peníze, riziko že si ti lidi prostě nepadnou do noty a vzájemně si znepříjemní život...

Ale to se vracím tak, kde jsem začal...

0/0
16.7.2007 13:00





Najdete na iDNES.cz