Diskuze

Soud: Chlapec zemřel, lékař mu operoval zdravý orgán

Banální operace v prostějovské nemocnici skončila před rokem a půl smrtí čtrnáctiletého chlapce. Soud nyní rozhodl, že operující lékař pochybil. Zatím ale není jasné, jaký trest dostane. Soudkyně totiž rozhodla neveřejně v rámci takzvaného trestního příkazu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SS

:-(

30. 6. 2007 16:41
Jsou to hazarderi, proc sli k ceskemu felcarovi?

0 0
možnosti
TT

Thyronx1

29. 6. 2007 19:30
kdyby se to stalo tady v USA...

sel by do basy za neumyslne zabiti, a ztratil by diplom a s nim i klientelu. Tady je lekar DENNE jednou nohou v base a podle toho pracuje.

A luza bude stejne pozadovat STATNI zdravotnictvi. Mizerne, ale skoro zadarmo. Je Vam prano soudruzi. V Cechach k lekari? Cekat dlouhe hodiny v cekarne a pak se na mne koukne jednim okem ?? Nenechte se vysmat....

0 0
možnosti
JN

incisivus

29. 6. 2007 19:41
Re: kdyby se to stalo tady v USA...

ono to vypadá spíš na selhání celého týmu lidí ( pooperační péče - vždyt´ vykrvácel do břicha). Operatér, kterého donutil dělat medicínu otec primář, ji vzal na sebe a půjde dělat něco jiného. Bude muset umřít ještě někdo, aby stav opravdu napravili?

0 0
možnosti
BP

pavelthelong

29. 6. 2007 15:22
bezna operace varlete

je zrejme tzv. retence. Pokud vim, retenci varlete pred operaci operater sam jeste jednou pohmatem vysetri a pak operuje. Jediny problem by byl, kdyby byla retence oboustranna, ale pak by potreboval operaci na obou stranach

0 0
možnosti
-

-=koloděj=-

27. 6. 2007 10:42
A bude hůř.

Nejlepší doktoři odcházejí (zcela logicky) do zahraničí, v ČR zůstávají povětšinou jen ti, kterým se nepodařilo získat lépe placenou práci (tj. ti méně zruční). Doplní se to "odborníky" ze Slovenska (zase těmi, kteří se už nedostanou dál na západ) a z Ukrajiny.

Osobně se jenom modlím, abych nepotřeboval nějakou ani jednodušší operaci. A i to je jeden z důvodů, proč zvažuji taktéž odchod do zahraničí.

0 0
možnosti
F

freshgrind

27. 6. 2007 10:44
Re: A bude hůř.

na jednu stranu souhlasím, ale hele, kolikrát jsem slyšel že i v zahraničí zašili do těla třeba nůžky a tak ;o)

0 0
možnosti
MAA

Monstrum Anonymič Anonymov

27. 6. 2007 9:36
Lékaři zabijí ročně až 10% pacientů

:-P

0 0
možnosti
JN

incisivus

27. 6. 2007 9:45
Re: Lékaři zabijí ročně až 10% pacientů

10 % lékařů chybuje, což ještě, naštěstí, neznamená pacientovu smrt. Ale ty´s už nebyl dávno na prohlídce...:-)

0 0
možnosti
IC

aboduch

27. 6. 2007 9:16
viník jen jeden!!!

líbí se mi jak swe zde propírá chyba jednoho lékaře,tak trochu znám okolnosti toho to případu a vím že kdyby ostatní doktoři fungovali tak jak mají tak ten kluk tady mohl žít!!!takže nechápu proč byl obviněn jen operatér když tam byli další dva asistenti a další personál.a pooperační práce doktorů také nebyla na jedničku!!RvRvV

0 0
možnosti
F

freshgrind

27. 6. 2007 10:36
Re: viník jen jeden!!!

i to je fakt

0 0
možnosti
MM

smajlicek

27. 6. 2007 7:52
Neuznávám obhajobu...

V tomto případě je vlastně vše jak na zlatém podnose. Každý udělá chybu, někdo větší, někdo menší. Pokud udělám v obchodě manko, musím dluh zaplatit a budu potrestaná. Pokud jako kadeřnice zkazím zákaznici účes, nezaplatí mi a dokonce nikdy ke mně již nepřijde. Za každé pochybení je člověk potrestán... Prostě to tak bylo, je a bude. Pokud ovšem někdo má takovou práci, ve které jsou v jeho rukou lidské životy, není zde "tolerantnost" vůči chybám. Lékař má poslání, on není zaměstnán ... je to jiné. Pokud sám uznává vinu, sám přiznává, že se "SPLETL" a tím pádem zemřelo 14 leté dítě, není o čem diskutovat. Je to vážná chyba, nejde o komplikace při operaci, jde o celou "chybnou" operaci. O selhání "poslání"... Zemřel 14 letý kluk, jen proto, že se pan doktor spletl. Být to Vaše dítě mluvíte jinak.... 

0 0
možnosti
F

freshgrind

27. 6. 2007 10:39
Re: Neuznávám obhajobu...

celkem souhlasím, je to prostě o tom že někde se ta chyba udělat může a jinde ne. Je to nefér, to určitě, nicméně jednou si tenhle typ zaměstnání vybral. To samý je že se nesmí splést řidič autobusu, pilot, zdr. sestra či doktor. A těch 100 tisíc za zmařenej (byť nechtně) tak mladej život je fakt asi prča. No nicméně o nemocnici v PV se nedá říct nic koudnýho..Rv:-/

0 0
možnosti
PN

Ruger

26. 6. 2007 15:26
Drahý postorane - nic ve zlém , roky jsem se živil

intenzivním lékařstvím, třebaže dnes mne živí zcela odlišná práce.

Ale nepsat o někom , kdo hrubě pochybil "chudák" je nesmyslné, stejně jako bys nic takového nenepsal o letovém dispečerovi, který způsobil katastrofu. Medicína je krásné a často i velice zodpovědné povolání, kdo jí nezvládá , nemá právo ji dělat. Pokud pochybí musí následovat sankce a vˇěř mi, že jsem i v minulosti i vsoučasnosti velmi nesmiřitelný k pochybením.Vyšší moc je jiná záležitost, ale pokud se zde jednalo o jednoznačné pochybení, pak je málo platné komu v minulosti pomohl, či ne, musí přijmout zodpovědnost.

0 0
možnosti
ZO

singlemalt

26. 6. 2007 16:10
Re: Drahý postorane - nic ve zlém , roky jsem se živil

roky jsi se živilintenzivním lékařstvím (?), třebaže dnes tě živí zcela odlišná práce. Hrobař, kat, nájemný vrah nebo jenom tak otravuješ lidi? Jako intenzivní lékař bys měl rozlišit chyby - mezi záměnou operované strany a krvácením do břicha, u kterého vynést odsudek na základě novinového štěku je dosti politováníhodné.

0 0
možnosti
MN

postoran

26. 6. 2007 13:37
xxx

Prekvapuje me, jak vsichni tady na toho lekare nadavaji. Neznam ani jeho ani tu pani ci toho chlapce. Nicmene, ruku na srdce, vy jste ve vasem zamestnani nikdy neudelali zadnou chybu? Lekar udelal chybu, bohuzel lekarske povolani je takove, ze kdyz selze lekar, jde o zivot (vetsinou narozdil od tech vasich).

Mimochodem, jako lekar uz jiste i nekolik zivotu zachranil, ale nyni jednou (!) selhal.

Nez zacnete nekdo nadavat, tak vezte, ze me je toho kluka velice lito. Nicmene pani prohlasenim, ze si lekar kluka ceni jen na 100k je trosku hloupe - tech 100k muzou (a nemusi - jak rikam, neznam toho lekare) byt jeho zivotni uspory.

0 0
možnosti
MS

von Kleist

26. 6. 2007 13:55
Re: xxx

Takovych povolani, kde chyba muze rozhodovat o mnoha zivotech neni zas tak malo a zdaleka se nejedna prestizni zamestani - namatkou treba ridic autobusu. Ostatne i jako ridic osobaku muzes jednou(!) selhat a napalit to na prechodu treba do matky s kocrakem...

0 0
možnosti
MI

Meck IV.

26. 6. 2007 11:14
lékaři bych udělal to samý

splést si strany těla8-o?!...vysoká míra profesionality...:-©

0 0
možnosti
MN

fel_low

26. 6. 2007 11:19
Re: lékaři bych udělal to samý

Onehdy jsem přijel do servisu s tím, že mi pořád odchází pravá přední lampa - měnil jsem ji asi třikrát za poslední měsíc. Borec v montérkách zvednul haubnu a začas sundavat kryt z levýho světýlka.

Chvíli trvalo, než jsme se shodli na tom, že strany u auta se označujou z pohledu řidiče...

0 0
možnosti