Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policisté přehrávali v Praze přestřelku s taxikářem

Na pražském sídlišti Prosek se v úterý opět střílelo. Kriminalisté tu totiž prováděli rekonstrukci incidentu z 10. června, při kterém policisté v Litoměřické ulici přímo před služebnou městských strážníků zastřelili třicetiletého taxikáře Pavla Vopěnku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

daYwCZ

Správné bylo střílet

Pokud by mi někdo sebral zbraň mířil na mně a po dvou upozornění že jí má ihned položil nereagoval tak bych taky střílel, pokusil bych se zasáhnout třeba nohu ruku atd. ale to u občejné seriové pistole není moc jistota.

0/0
22.6.2007 9:19

kenx

inteligence policistů

Inteligence policistů je častým terčem vtipů, často oprávněně. Pro příklad příhoda ze dneška, v Praze na křižovatce Novodvorská x Mariánská nejdou světla (což se stává velmi často) a je tam neuvěřitelný chaos. Řidiči rezignovali na pravidla a snaží se tam procpat jak se dá, busy MHD nevyjímaje. Policajti tam nejsou, jsou totiž o kousek dál, v ulici ČS Exilu kde kontrolují doklady nebo něco takového. Teď mi jen řekněte zda je to nevědomostí nebo úmysl, že raději budou v klídku buzerovat řidiče než by řešili dopravní kalamitu ?!

0/0
20.6.2007 17:18

mhersina

dobře mu tak

Pokud jeden policajt střílí z auta a druhý stojí na druhé straně, tak pochopitelně slyší výstřely. A pokud se ten druhej policajt strefil do doby, kdy ten první vystřelil, a ten magor zmáčknul spoušť(oboje zároveň)pak se nedivím, že poprávu myslel že po něm střílí. Nicméně moc by mě zajímalo, kdyby stál nějaký dement s bouchačkou proti Vám a mířil na Vás, jestli by jste se nijak nebránili? A střelba ze strany policie je v tuto chvíli adekvátní. Nicméně asi tady píší chytráci, kteří by ho půl hodiny přemlouvali aby to odhodil, než by ten dement pochopil, že má bouchačku natáhnout a všechny postřílet. Poslední dodatek: BRAVO KLUCI a jsem rád že žijete (pro hlídku PČR a MP)

0/0
20.6.2007 16:48

surfer27

blb

nijak nefandim policajtum, ale ten chlapik co jim vzal zbran, miril na ne a snad i vystrelil byl vazne blb...co pak asi od nich mohl cekat ze jej jako budou premlouvat...samy byly v ohrozeni bud on nebo oni jasna volba strilel bych taky...

0/0
20.6.2007 14:43

da Vinci

Re: blb

to bych pak taky pochopil. Jenomže to vypadá, že vůbec nestřílel a naopak policajti spustili kanonádu rovnou z auta bez varování, až si přitom to auto prostřelili. Dostal 4 zásahy! Navíc to předtím ti MP na něj celý připravili, nejspíš se bál o život a tak tam v šoku pořád zmateně bloumal s tou bouchačkou

0/0
20.6.2007 14:59

surfer27

Re: Re: blb

no prave bloumal s jejich bouchackou...kdyby je vsechny serezal tak by to bylo OK, ale jak sem psal nemel jim brat zbran to se pak na nej divali ti fizlove hned jinak...a pac se cejtili ohrozeni tak palili...kdyby drzel tzv. vumla tak po nem nebudou strilet pak by to byla neprimerena obrana nebo tak nejak...jinak souhlasim ze pripraveny to bejt taky mohlo...

0/0
20.6.2007 15:18

incisivus

přestřelku s taxikářem

Taxikář možná hrál pantomimu, střílela jen jedna strana. Proč tedy přestřelka? Ledaže stříleli policajti jeden přes druhého.:-)

0/0
20.6.2007 14:14

_m-

Re: přestřelku s taxikářem

;-) dobrý postřehR^

0/0
20.6.2007 14:50

da Vinci

Kdo teď může ještě policii věřit?

Z napadené ženy se vyklube milenka toho MP, ten si pak nechá sebrat pistoli, policajti si prostřelí auto zevnitř, jediný svědek s ruským jménem se učí v tropickém vedru v autě??? HMMMMM. Tak tu vraždičku odložíme, ne?  

0/0
20.6.2007 13:04

Premysl Or.

Re: Kdo teď může ještě policii věřit?

?

0/0
20.6.2007 14:09

Old_Good_Zwerg

Pokud ten zastřelený chlápek skutečně policajtovi sebral pistoli

a následně s ní na něj mířil, tak si svůj osud zasloužil. Myslím, že v takovém případě není co řešit - policie byla jednoznačně v právu. Dokonce i každý civilista, má-li u sebe legálně drženou střelnou zbraň, má zákonné právo v sebeobraně zastřelit toho, kdo na něj míří....

V ČR to naštěstí ještě není až tak špatné, jsou na tom země, kde je mnohem hůř - např. Rusko, kde si policie (OMON je ruská policejní jednotka, že?!) dokonce i svou hrdinskou činnost sama natáčí nespíš proto aby se ti ruští bohatýři mohli následně před známými chlubit jací to jsou gerojové a co všechno v životě dokázali!

http://www.youtube.com/watch?v=3N8zPBLCB-4

0/0
20.6.2007 11:33

Hanns1111

Re: Pokud ten zastřelený chlápek skutečně policajtovi sebral pistoli

ano - jenomže je zde ono POKUD, JESTLIŽE ....... a při "schopnostech" naší slavné veřejné bezpečnosti se s velikou pravděpodobností pravdu již nikdo nedozví ..... ;-€

0/0
20.6.2007 11:46

_m-

Jenom bych chtěla vidět

jak rekonstruovali začátek celé akce - tedy jak pachatel šel a najednou z ničeho nic skočil na MP a začal ho mlátit. A co na to policejní psycholog.

0/0
20.6.2007 11:24

Premysl Or.

Fotky

Jestli se věc odhrála tak, že taxikář mířil na policisty - jak vyplývá z fotek - není pochyb o tom, že použití služební zbraně bylo zákonné.

To, že měšťáci při zákroku pochybili z hlediska taktiky jeho vedení, je také zřejmé. Ale zásadně nesouhlasím s tím, aby na základě jednoho pochybení byly zpochybňovány obecní policie v této republice jako celek.

Jen se podívejte, kolik pozitivních zákroků je nabízeno médii veřejnosti, a na druhé straně, jak je dramatizováno sebemenší pochybení.

Fakt tu práci ani měšťákům ani policajtům nezávidím... !

0/0
20.6.2007 9:49

CubA21

Re: Fotky

Jasně že mířit na policisti je sebevražda, dobře že takovýho gaunera sundali. Ale fakt se cítíš bezpečně a klidně když ti po ulici chodí dvojice maníků s nedostatečně zabezpečenýma zbraněma u pasu, všem na očích, aby bylo vidět kdo je tu šerifem?

0/0
20.6.2007 10:00

Hanns1111

Re: Fotky

na základě JEDNOHO pochybení ........ ty něco bereš? nebo jak tě napadla věta "JEDNO pochybení" ????? to myslíš vážně nebo píšeš z Bohnic? vážně by mě to zajímalo, jak jsi přišel na JEDNO pochybení ....... ;-)

0/0
20.6.2007 10:18

Premysl Or.

Re: Re: Fotky

Ano - na základě tohoto JEDNOHO pochybení.

Ty nikdy nechybuješ? Doma? nebo v práci? Pak jsi zřejmě dokonalý... 8-o

Ale policajti jsou taky jen lidi - jak státní tak měšťáci. Vzpomeň si na průsery PČR - pachatel utekl ze služebny, pachatel odzbrojil hlídku a ujížděl přes celou republiku policejním autem, pachatel vyskočil ze služebny, policista distribuoval dětskou pornografii... :-©

Jasně - je to selhání, pochybení a v některých případech hnus, ale přece ani v tomto přpadě nebudu tvrdit, že dalších 45 tis. státních policajtů jsou samí gauneři.

A tentýž pohled jsem uplatnil v případě měšťáků - nic víc, nic míň. 

0/0
20.6.2007 11:14

Hanns1111

Re: Re: Re: Fotky

ale nikoho nemůžeš hodnotit na základě JEDNOHO skutku - to je potom hodnocení neobjektivní - já proto hodnotím MP na základě všech informací, které ke mně pronikly a dávám jim jako ve škole 4- !

0/0
20.6.2007 11:16

Old_Good_Zwerg

Re: Re: Re: Re: Fotky

Ono to nejspíš bude způsobeno i tím, jací lidi se v městskejm hlásí. Pokud chceš jít k PČR musíš mít minimálně maturitu - tzn.je vysoký předpoklad, že nebudeš úplně blbej. Podle mé zkušenosti k městskejm jdou ti, kteří nebyli pro přijetí k PČR dost dobří - třeba z psychologických důvodů, nebo z důvodů nedostatečného vzdělání......

0/0
20.6.2007 11:39

Premysl Or.

Re: Re: Re: Re: Re: Fotky

Na to neumím reagovat protože jsem se ani k jedněm policajtům nehlásil, četl jsem ale v novinách o podmínkách a myslím si, že v zásadních kritériích jsou vcelku shodné.

0/0
20.6.2007 11:59

Old_Good_Zwerg

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotky

Nejsou shodné třeba zrovna v požadavku na minimální vzdělání. Pro přijetí k PČR musíte mít minimálně maturitu, zatímco k MP maturita třeba není. Přinejmenším tohle považuji za docela podstatný rozdíl.

0/0
20.6.2007 12:23

Premysl Or.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotky

Ano požadavek na vzdělání by měl být upraven zákonem (teď jsem to zjišťoval ;-)), ale na druhou stranu samy MP uvádějí, že většina strážníků již má maturitu, tak by mě seriózně zajímalo, kde je pravda.

Podstatnými rozdíly jsem myslel především klinické psychologické vyšetření, které je shodné - poněvadž i držitel několika doktorátů může být psychopat..

0/0
20.6.2007 12:46

Old_Good_Zwerg

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotky

No nevím, já mám s MP zkušenost takovou, že jsou to jen stroje na botičky, s jinou jejich činností jsem se zatím nesetkal. Dokonce mi jednou městský strážník nebyl schopen ani poradit jak najít ulici, která byla, jak jsem záhy zjistil, hned za rohem.:-P

0/0
20.6.2007 13:01

Premysl Or.

Re: Re: Re: Re: Fotky

No tak to jo, každý si pochopitelně dělá názor podle toho co prožil, co se mu doneslo nebo co viděl.

Moje zkušenost s MP je vcelku dobrá, když jsem je potřeboval, přijeli, byli zdvořilí a snažili se pomoct. Taky jsem po tom incidentu brouzdal po jejich www stránkách - zkus se podívat, co všechno dělají - jen tak pro představu.

Jinak bych kecal, že jsem jim neplatil flast za parkovací hodiny - ale to nebyla jejich chyba, ale moje... :-)

0/0
20.6.2007 11:53

_m-

Re: Fotky

V podstatě máš pravdu. Až na jedno - tady nedošlo k "sebemenšímu" pochybení - tady došlo k průse*ru jak hrom - protože pokud měšťáci toho kluka do té situace dostali, tak to je vražda. A pokud se vše odehrávalo  tak jak popisovali ( o čemž si dovoluji pochybovat) tak si představ to maso, kdyby se mu podařilo pistoli odjistit.

0/0
20.6.2007 11:20

Premysl Or.

Re: Re: Fotky

Netvrdím, že tohle není průser - naopak - jako hrom a je na místě, aby padaly tresty pro ty dva strážníky.

Ale do té situace toho kluka nedostali měšťáci, nýbrž se do ní dostal sám svým jednáním...

0/0
20.6.2007 11:57

_m-

Re: Re: Re: Fotky

Jistě - pokud on napadl měšťáky a ne oni jeho. Ovšem já mám doma cholerika jak hrom se sklony k agresivnímu chování a dost jsem s ním pochodila po psycholozích  - a mohu ti říct, že tak jak MP popisují začátek incidentu se to prostě stát nemohlo.

0/0
20.6.2007 14:49

Premysl Or.

Re: Re: Re: Re: Fotky

Víte, co se týče psychických pochodů ve vyhrocených situacích, klidně mohlo být spouštěčem třeba jen to, že rozrušeného taxikáře strážník zastavil nebo, že jej chytl za ruku, když chtěl z místa odejít. Pak mohla u dotyčného nastat zkratkovitá reakce, která vyústila v to, co se stalo.

! Je však třeba odlišit dvě skutečnosti: Každý policajt přece musí řešit různé případy a potřebuje-li po někom vysvětlení, přece jej nesmí nechat z místa svévolně odejít - co by to bylo za policajta???, versus fakt, že strážníci nezvládli taktiku zákroku.

Nicméně rozhodně bych si netroufl být tak kategorický, jako Vy.

0/0
20.6.2007 14:58

Tessien

:-)

Policisté využili všech zákonných možností a vystřelili jeden varovný výstřel do hlavy.

0/0
20.6.2007 9:11

Hanns1111

Re: :-)

... asi tak nějak :-/

0/0
20.6.2007 10:18

mhersina

Re: :-)

Moc by mě zajímalo, kde jsi slyšel tu hovadinu, že dali varovný výstřel do hlavičky. Jsi asi trochu jiný.

0/0
20.6.2007 16:51

Hekynen

O co jako jde?!?

Měl maník kvér v ruce? Měl. Reagoval na výzvu policie? Nereagoval. No tak ho prostě jako v každé normální civilizované zemi policajti následně picli! V čem je jako zase "problém"? Ten zastřelený blb byl něčí synovec či strýček?

0/0
20.6.2007 8:08

AKSAMIT

Re: O co jako jde?!?

Tu blbost mas od narozeni,anebo se to vyvinulo casem..?Rv

0/0
20.6.2007 8:18

Deratizátor

Tajka asi dokáží, že chtěl po policajtech opravdu střílet.

Původní verze byla, že po nich i vystřelil. Ale nějak se to zašmodrchalo a začíná být nejisté, jestli vůbec odjistil pistoli. Pokud pistole zůstala zajištěná, jakpak asi budou dokazovat úmysl střílet??8-o

0/0
20.6.2007 7:55

Pan_Tau

Re: Tajka asi dokáží, že chtěl po policajtech opravdu střílet.

No jo, von si tu pistolku chtel jen prohlednout a pak hezky poslusne vratit, ze....

Kdyz je nekdo tak blbej, ze po tom co sebere policajtovi krochnu tak s nou jeste mava vokolo }a navic kdyz se blizi dalsi policajti...), tak je jen dobre ze je vymazan z lidskeho genofondu...

A je naprosto jedno jestli ta pistole byla zajistena, odjistena nenabita, atp.

0/0
20.6.2007 10:52

Bůh Nejvyšší (7)

To musely bejt hromady mrtvol :-)

0/0
19.6.2007 23:52

kunde

kolik lidí pobili??

0/0
19.6.2007 23:20

badmani

Re: kolik lidí pobili??

Se neví - jestli tam figurují měšťáci, tak to nedokáží spočítat - ty jsou rádi, když se umí počítat do 2 :-)

0/0
19.6.2007 23:22

Tessien

Re: Re: kolik lidí pobili??

Níhodou městší pablbové umějí počítat i do více.. Jedna, dvě, tři, moc. Moc jedna, moc dvě, moc tři, moc moc. Moc moc jedna, moc moc dvě, moc moc tři, Spousta !

0/0
20.6.2007 9:10

badmani

Super svědek

Docela by mě zajímalo, co je zač ten "svědek". Buď se mu přehřál mozek z "učení" v autě a neví, jak z toho vycouvat. Nebo to je další MP "náhodou" na místě...

Ty verze celkem slušně mění - po střelbě tvrdil, že ten mrtvej začal střílet první... A najednou dokonce ví, že ho cajti zastřelili po tom, co si sami prostřelili auto...

Ten případ šeredně smrdí - ze strany MP...:-©:-©:-©

0/0
19.6.2007 23:20

JTB

Re: Super svědek

Taky to podle mýho celý hoooodně smrdí. A při zálibě všech uniforem krýt se navzájem se pravdu asi jen tak nedozvíme...

0/0
20.6.2007 0:58

Mablung

Re: Re: Super svědek

Jediná naděje je v tom, že nenávist policistů k MP bude větší než jejich loajalita k uniformě

0/0
20.6.2007 8:22

Pan Navratil

Re: Super svědek

No, co na tom nechápeš? Maník míří na cajty, vyjde rána, cajti vyskočí z auta a sundaj ho.

Ze 30 metrů holt asi není tak dobře vidět, odkud rána vyšla a svědek asi předpokládal, že střílel ten maník, když byl jedinej s krochnou na ulici.

0/0
20.6.2007 10:34

_m-

Re: Re: Super svědek

jenže svědek má svědčit o tom co viděl a ne o tom co předpokládal - a po přečtení novin si svoje svědectví korigovat. To je potom svědek na houno.

0/0
20.6.2007 11:22

Pan Navratil

Re: Re: Re: Super svědek

Ježiš prostě byl přesvědčenej, že střílel ten maník, já bych byl taky, bo by mě nenapadlo, že budou fízlové střílet ze zavřenýho auta!!!!

Víš jak je to s generálama po bitvě?

0/0
20.6.2007 15:48

Premysl Or.

Re: Re: Super svědek

souhlas R^

0/0
20.6.2007 14:08

Nosorozec

Re: Super svědek

jako docela s tebou souhlasim nejdriv hrozne jak po nich strilel i podle toho typka v tom aute a nejdnou prisli na to ze to tak nebylo je to docela zajimavy ale podele meho nazoru co jsem si zatim precet z novim a tak si myslim ze ho normalne sproste zastrelili!!:-© a jestli nekdo vi vic nez tak at mi to vyvrati ale to silne pochybuju!!

0/0
20.6.2007 11:37

Wes Parmalee

!!!

Byla to vražda... nechutné!!! Rv

0/0
19.6.2007 22:54

Premysl Or.

Re: !!!

Vypadá to na pokus vraždy, ale pachatel byl včas eliminován - tak to vidím zas já. Sorry...

0/0
20.6.2007 12:03





Najdete na iDNES.cz