Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha chce po umělci 100 tisíc za upravené semafory

Pražský umělec a bývalý člen skupiny Ztohoven Roman Týc může za svoji "akci semafor" draze zaplatit. Pražský magistrát na něj podal trestní oznámení a vyčíslil škody na více než 100 tisíc korun. Týc v polovině dubna vyměnil skla, a "rozpohyboval" tak panáčky zhruba na padesáti semaforech pro chodce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

da Vinci

A proč to tam nenechali???

Funkci by ti panáčci plnili úplně stejnou a Praha mohla mít pozoruhodnou kulturní atrakci

0/0
20.6.2007 13:24

astrix

Ohrozil chodce, protože mohl rozbít žárovku !

;-D;-D;-D Tak to jsem se fakt pobavil! V tom případě firma vyrábějící žárovky soustavně ohrožuje životy nás všech, protože žárovka může kdykoli rupnout. Viděl bych to na jeden monstrózní proces!R^R^R^

0/0
19.6.2007 18:26

Alena0077

Re: Ohrozil chodce, protože mohl rozbít žárovku !

A ten dotyčný je vyučený elektrikář že se do toho hrabe?8-o

0/0
19.6.2007 20:01

Alena0077

Re: Ohrozil chodce, protože mohl rozbít žárovku !

A máme zase návod: budou chodit puberťáci a budou semafory zalepovat páskama, zastříkávat barvou ap. a budou z toho mít hroznou p.r.d.e.l., protože se jim nic nestane. Proberte se!!!

0/0
19.6.2007 20:04

Alena0077

jaký trest?

Tak zase: jak to mají ti úředníci udělat? Kdyby mu dali pokutu nebo náhradu škody 5000,- Kč, tak by si to pak dovolilo udělat víc lidí (nemyslím tím přesně měnění sklíček, ale jiné poškozování semaforů, dopr. značek ap.). Toto chápu jako odstrašující příklad. A asi dost lidí "čumělo" na pajďuláky a ne na přechod, na který se mají dívat i když mají zelenou, protože je mezi řidiči dost ožralých opilců, kteří jezdí na červenou.

0/0
19.6.2007 17:58

Dr No

Odhaduji,

že z cca 2000 Kč za jeden kulatý kus plechu s vystřiženým panáčkem a obarveným na černo (výrobní náklady tak cca 50 Kč i s výměnou) si strčí nějaký úředník (nebo úředníci) na magistrátu tak minimálně 50% do kapsy a zbylý rozdíl bude slušnou provizí pro toho, který obchod s výrobcem zprostředkoval.

0/0
19.6.2007 15:23

231

Re: Odhaduji,

Při 50 semaforech a ceně 2000Kč za jedno sklíčko, by je někdo musel vyměnit zadarmo, nebo by nebyla škoda 100.000. Vy o někom takovém, kdo pracuje zadarmo víte?

0/0
19.6.2007 16:36

Shumway

Re: Re: Odhaduji,

samozřejmě, že nevíme , na druhou stranu víme , kdo bere cca 2000 za číslo . takže jesliže je 2000 reálná částka za výměnu jednoho sklíčka, tak si na to pěkně mastěj kapsu kurevníci

0/0
20.6.2007 6:54

Králík z klobouku

Hlavně přesně podle předpisů

A že magistrát nechává umisťovat nesmyslné dodatkové tabulky, které ve vyhlášce nemají oporu (http://www.mestskadoprava.eu/antipreference.html) , nikomu nevadí? Nebo někdo podá trestní oznámení i na pana Heroudka, vedoucího odboru dopravy MHMP?

0/0
19.6.2007 14:34

Stary opryskany livanecnik

Já bych to viděl následovně...

Dopustil se teda čehosi(že by trestného činu?jakého? přesná citace zákona!!!)Na funkčnost semaforu to vliv samosebou nemá(zelená zůstane vždycky zelenou a červená červenou!!!!) a přechází se na zelenou a ne na "nakročeného pajduláka"!!!!!!!Btw mám strach že 90% přecházejících na přechodech to na těch 6,5m poznají že ten pajdulák je "ňákej jinej"RvJeště jedna věc, p. Týc by měl chtít náhradu za ty svoje sklíčka co tam dal a cáloval z vlastní kapsy(byl to jeho majetek a magistrát mu to taky "zašantročil" a nevrátil...tak by si měli byt fifty/fifty ni?

0/0
19.6.2007 14:33

barbudo

Re: Já bych to viděl následovně...

... pokud jde o život, pak se používá více markantů ... barva, tvar, umístění ...

... stopka je červená, osmiúhelníková, a má nápis STOP ... aby aspoň něco zabralo ...

... znuděný feťák by ji taky mohl osvěžit módní modrou barvou a nápisem VPŘED ...

0/0
19.6.2007 14:41

Králík z klobouku

Re: Já bych to viděl následovně...

To, co spáchal, je naprosto ukázkovým případem přestupku, neoprávněné zaměnění nebo pozměnění dopravního zařízení je výslovně jmenováno v § 23 odst. 1 písm. a) přestupkového zákona (200/1990 Sb.).

Pokoušet se z toho udělat trestný čin by nemělo projít, pokud bude mít Týc příčetného advokáta i soudce. Ale třeba se soudce nebude řídit zákony a v rámci uměleckého happeningu ho odsoudí k umučení a smrti. Přece nechceme nějaké fádní soudní procesy, že?

0/0
19.6.2007 14:51

231

Re: Re: Já bych to viděl následovně...

§2 odst. 1 přestupkového zákona: "Přestupkem je zaviněné jednání, které porušuje nebo ohrožuje zájem společnosti a je za přestupek výslovně označeno v tomto nebo jiném zákoně, NEJDE-LI O JINÝ SPRÁVNÍ DELIKT POSTIŽITELNÝ PODLE ZVLÁŠTNÍCH PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ ANEBO O TRESTNÝ ČIN."

0/0
19.6.2007 16:44

Králík z klobouku

Re: Re: Re: Já bych to viděl následovně...

Jestlipak víš, proč v přestupkovém zákonu není vražda? Asi proto, že nikdy není přestupkem. A pokud nějaký konkrétní druh činu naopak v přestupkovém zákonu je, tak by to mělo znamenat, že v typickém případě nepůjde o trestný čin.

0/0
19.6.2007 18:25

morbo

držím palce

mně se ty semafory moc líbily, zpříjemnily nudný čekání na zelenou...R^

0/0
19.6.2007 14:30

Králík z klobouku

Všem stejným metrem?

A co když jakýsi dopravní podnik nechal v téže Praze na Chaplinově náměstí a pár let před tím u Anděla umístit jakési pseudozastávkové sloupky od nějakého pana Kotase, které naprosto neodpovídaly tomu, jak má podle vyhlášek a zákonů vypadat označení zastávky?

Pravda, alespoň nezasahovali do cizího majetku. Ale z hlediska rozporu s předepsaným označením to byl mnohem větší úlet než ty týcoviny - Kotas kašlal na tvar i na barvu.

0/0
19.6.2007 14:29

barbudo

Soudruh anarchokomunista nabídnul své umění ...

... a jeho dílo bylo oceněno na -100 000 Kč ...

0/0
19.6.2007 14:26

surfer27

jde predevsim o barvy

holt tu mame bandu zkostnatelejch politiku a radnich pac kazdej prece vi ze na zelenou se muze jit a na cervenou se stoji tim padem je uplane jedno co je na semaforech...

0/0
19.6.2007 14:16

barbudo

Re: jde predevsim o barvy

... Vám na zvláštní škole zapřeli, že ne všichni účastníci silničního provozu vidí barvy?

0/0
19.6.2007 14:21

surfer27

Re: Re: jde predevsim o barvy

na to se da jen rict ze semafor zacina vzdy cervenou ktera je vzdy nahore nikdy ne jinak a pokud jsem zapomel na nase barvoslepe spoluobcany tak to sorry...;-)

0/0
19.6.2007 14:28

barumkoudopatniku

Re: jde predevsim o barvy

Jde o zcela jiné věci než barvy. Není to jeho majetek, takže je vandal. A za druhé, ty pozměněné semafory už nejsou dopravním značením. Kdyby se na přechodu někomu něco stalo, tak by "pan umělec" asi hodně koukal při vyplácení odškodnění.

0/0
19.6.2007 14:24

Králík z klobouku

Eltodo mělo máslo na hlavě už předtím

No hlavně když se podívám na starší a novější semafory Eltoda, tak vidím, že na každém vypadají ti panáčci trochu jinak. Takže zřejmě ne všude odpovídají přesně vyhlášce. Neohrozilo tedy Eltodo naši bezpečnost ještě před Týcem?

0/0
19.6.2007 14:31

VOICE_OVER

Ted vam daj hroznou cocku!

Fandim 100hoven, je v poradku, ze se snazej upozornit lidi, ze maj taky oci, k cemu je pouzivat a testnout propojeni s mozkem (jeli tam nejaky) ALE TED BUDE NASLEDOVAT SERIE ZALOB A VYMAHANI SKODY, TAK SI NAJDETE PORADNY PRAVNIKY A VYDRZTE TO A  NEPOLEVUJTE ... A DAL RUSTE ZVIRATA, KTERA POZORUJETE !!!

0/0
19.6.2007 14:16

elesde

Re: Ted vam daj hroznou cocku!

je to ZTOHOVEN = Z TOHO VEN !

0/0
19.6.2007 14:36

VOICE_OVER

Re: Re: Ted vam daj hroznou cocku!

neni hrom tvuj pomalejsi bracha? nebo nechapes kryptogramy?

0/0
19.6.2007 14:40

astrix

Re: Re: Ted vam daj hroznou cocku!

Ty jóo -- fakt, jo?;-D;-D;-D

0/0
19.6.2007 18:31

gagaryn

***

Mě toto novosocialistické umění moc neoslovuje. Umělec vzal za svou myšlenku, že obecní majetek je tak nějak všech a proto s ním může umělecky pracovat.X

0/0
19.6.2007 13:59

Cácorka

vlezte mi na záda

už VÁM lidi někdo řekl že jste většinou zkostnatělí pr.;-Dele co si pletou sklo sprej, ti co tu nejvíc brojí za Čí je to majetek? by mi stříkali na barák či auto grafity no prosím ale žádné mazanice typu kliky háky hezky umělecky jako panáčci (mě se líbí nemůžu si pomoct)

0/0
19.6.2007 13:54

_m-

Re: vlezte mi na záda

Čistě důvěrně mazanice typu kliky háky nejsou skutečná sprejeřina, a některá sprejerská dílka jsou opravdu umělecké výtvory - nevšimla jsem si, že by na cizích fasádách sklízely potlesk.

0/0
19.6.2007 13:57

Cácorka

Re: Re: vlezte mi na záda

;-D díky ;-D je mi jasné že na cizích fasádách úspěch nemají;-D ale místech k tomu vyhrazených to je něco jiného;-) mě se.ou ti takzvaní sprejeři co přes krásné grafity fouknou ten svůj klikyhák

0/0
19.6.2007 14:00

Alena0077

má místo mozku z h o v n a kostku

Nevím čí jsou semafory majetkem, ale rozhodně nejsou majetkem toho blbečka o kterém je řeč. A když poškozuji cizí věc, mělo by být samozřejmé, že za to ponesu zodpovědnost, v tomto případě peněžitou pokutu nebo náhradu škody. Sprejeři, kteří jsou usvědčeni z poškozování cizí věci jsou na tom stejně tak proč dělat vyjímky.

0/0
19.6.2007 13:31

gagaryn

***

Dobrá rada pro pana umělce:

Nic neplať a odkaž se na tzv. "uměleckou licenci" R^

0/0
19.6.2007 13:05

pinguone

jeste bych mu nalozil vic..

;-D

0/0
19.6.2007 12:41

freshgrind

nic proti..

...příspěvkům typu "vždyť neztratili na funkčnosti ani smítko.." Ale - vážení, není náhodou taky princip věci ten, že on bez dovolení manipuloval s něčím co není jeho a co neslouží jenom mu? Rád bych viděl vás, jak byste se tvářili, kdybyste ráno koukli z okna a měli pografitovaný auto, to by bylo humbuku a křiku na vandaly. A co když se pak někdo objeví a řekne - "co se ti nelíbí, já jsem to fádní auto jen vylepšil, na funkci a jízdu to nemá vliv, a grafiti je svým zp. taky umění" ;-D

0/0
19.6.2007 12:38

pinguone

Re: nic proti..

R^

0/0
19.6.2007 12:42

martin85

Re: nic proti..

co furt mas s tema sprejema. to je snad trosku rozdil ne?

0/0
19.6.2007 12:46

freshgrind

Re: Re: nic proti..

Rozdíl???? A včem? Popiš mi ho, já ho nevidím: ..............

0/0
19.6.2007 12:49

duchodkyne

Re: Re: Re: nic proti..

Rozdíl je třeba v tom, že umýt pografitované auto (nebo cokoli jiného) dost dobře nejde. Tady jde vyměnit sklíčka zpátky a pan umělec to asi zacvaká, na rozdíl od jiných "umělců", kteří s kuklou na hlavě zdrhnou...

0/0
19.6.2007 12:57

barbudo

Re: Re: Re: Re: nic proti..

... nový lak za 100 000 pořídíte na většinu aut ...

0/0
19.6.2007 13:03

Stary opryskany livanecnik

Re: Re: Re: Re: Re: nic proti..

Tak za 100k bych asi pořídil nový "vrak" ni?:-©

0/0
19.6.2007 14:21

freshgrind

Re: Re: Re: Re: nic proti..

ale jooo, za sto litrů mi to zbrousej, natřou, zlakujou ..:-)

0/0
19.6.2007 13:08

CubA21

Re: nic proti..

Spíš bych to přirovnal k tomu, kdyby ti na auto namontoval nová kola vlastního designu. Určitě by sis utíkal koupit nová frézovaná za supr peníz a pak to chtěl po tom montérovi zaplatit... Přičemž by ti za stěračem nechal cedulku s kontaktem a URL na video kde ti ukazuje jak to měnil.

0/0
19.6.2007 12:55

freshgrind

Re: Re: nic proti..

A kdo se ho o výměnu těch mých kol prosil? ;o) Ať si je mění na svým autě ;o);-D

0/0
19.6.2007 13:07

freshgrind

Re: Re: nic proti..

..koukám ale že jsi to pořád NEPOCHOPIL :-( Když někdo manipuluje/předělává něco co mu nepatří, nemůže se divit tomu že se někdo ozve..ať už to jsou semafory nebo kola. Apropos, já mám kola za 40 tisíc, jiný nechci, nový kola bych po něm zaplatit nechtěl, ale rozhodně bych chtěl ať mi tam vrátí Ty původní na svoje náklady:-):-)

0/0
19.6.2007 13:11

CubA21

Re: Re: Re: nic proti..

No teď jste právě udeřil hřebíček na hlavičku. Jistě že jeho konání bylo protiprávní, ale navrácení do původního stavu měl mít na starosti on. Mě dost vadí těch zbytečnejch 100 000,- který šli z rozpočtu města. Stále tam byla ta možnost, že se to bude líbít a nikdo to nebude chtít vrátit, nestalo se...

0/0
19.6.2007 13:18

freshgrind

Re: Re: Re: Re: nic proti..

nooooho ale já neříkám že 100tis. je adekvátní;-) je to dost, neříkám že souhlasím s výší a se způsobem jak byl persekuován, jen říkám, že když manipuluje s něčím co není jeho, nemůže se divit že to tak dopadne (apropos, dopadlo by NEJEN v ČR:-)

0/0
19.6.2007 13:26

CubA21

Re: Re: Re: Re: Re: nic proti..

Tak to pak joo. Jen mi ten příměr ke grafitty moc nesedl tak jsem ilustroval na autu. Je vidět, že oponovat si nebudem. Další diskuze by byla jenom plýtváním času a slov (jako většinou v parlamentu), takže to svým díky ukončím.R^

0/0
19.6.2007 13:32

Depek

náklady 100 tisíc?

Ta suma 100 tisíc mi připomíná známou úlohu. Jeden kopáč vykope jamu za jednu hodinu. Za kolik hodin vykopou tutéž jamu dva kopáči? Správná odpověď : Za dvě hodiny. Takže mám dotaz : Kolik údržbářů tam kdosi z magistrátu poslal opravit ty semafory? Odhaduji tak asi 300.

0/0
19.6.2007 12:16

freshgrind

Re: náklady 100 tisíc?

A kdo těm údržbářům dal podnět k tomu aby si takhle zarobili? :-))

0/0
19.6.2007 12:41

_Sandstorm_

Souhlasím s náhradou škody

Náhradu škody by měl zaplatit úředník, který rozhodl, že za naše peníze vymění zelené panáčky za zelené panáčky. Pak Týc to sice udělal taky, ale ze svého.

"Mohl ohrozit chodce." Jistě, chvíli nefunkční semafor hned způsobí, že lidé začnou skákat pod kola. A pokud přeci jen ano, vychoval je k tomu stát, sklízí co zasel.

0/0
19.6.2007 12:11





Najdete na iDNES.cz