Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda odložila zákon o digitálních televizích

Netradiční dopis od Michaela Garina, šéfa skupiny CME vlastnící televizi Nova, obdržel v předchozích dnech premiér Topolánek a trojice ministrů. Garin v něm žádá Topolánka o schůzku a připojuje obavy ze změn zákona o elektronických komunikacích, který by měl urychlit nástup nových digitálních televizí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lou-go

monopol

To je vrchol! On si napíše dopis a půjde lobbovat přímo k premierovi, za to aby si mohl udržet monopol?! Chtěl bych frajera vidět jak tohle předvádí u nich v USA. Řekl bych , že je nejvyšší čas aby tady vytvořili konkurenční prostředí další televize.Přece nežijeme ve státě , který se jmenuje NOVA!

0/0
19.6.2007 10:46

buxus

Re: monopol

Jenže to konkureční prostředí nemá kde vzniknout. Nejsou (ani v digitálu) potřebné volné kanály a prostředky, které se vybírají jdou jen a výhradně ČT - nikoliv na rozvoj konkurenčního prostředí, tedy nových stanic.

0/0
19.6.2007 10:51

dezzo

Re: Re: monopol

co to meles? v multiplexu jsou misto pro 4-5 stanic. blokuje to nova, protoze ma de facto monopol v TV reklame.

0/0
19.6.2007 11:03

buxus

Re: Re: Re: monopol

Milý odboráři z Kavek, nesmysly tady meleš ty. Podle tebe ČT reklamy nevysílá, ani teď nelobuje za prodloužení reklam na ČT, že? Navíc dost místa pro všechny žadatele v multiplexech není. A navíc, dlužíš mi odpověď, proč má všechny poplatky sebrat ČT - proč není možné grantovým mechanismem rozvoj konkurenčního prostředí podpořit.

0/0
19.6.2007 11:21

dezzo

Re: Re: Re: Re: monopol

ty bolsevicke prace! kde ja co mluvil o reklamach? znova opakuju placas kraviny v multiplexu je mista spousta pro takovy 8-12 NOVYCH televizi. DEMENTE! ;-€;-O;-O;-O

0/0
19.6.2007 13:21

buxus

Re: Re: Re: Re: Re: monopol

Poslyš ty nemůžeš být normální. Hloupě nadáváš, o repliku výše něco tvrdíš o "de facto monopolu v TV reklame", a vzápětí řveš, žes o reklamě nemluvil. Diskuse s podobně postiženými lidmi nemá cenu.

0/0
19.6.2007 14:38

dezzo

Re: Re: Re: Re: monopol

Navic novu a primu pripadna digitalizace vubec nic nestoji! Nevim proc by se melo neco platit z nejakych grantu nebo co. Naklady maji provozovatele vysilacu a ti si to musi stahnout od tech, kteri pres ne chteli vysilat.

0/0
19.6.2007 13:24

Mr_R

NOVA

BULLSHIT ve všech směrech. Kvůli obrovským příjmům vlastníků tady přihlížíme k totální destrukci... Atomový výbuch fiktivní v Krkonoších prosím vyměnit, za skutečný na Barrandově. Děkuji R^

0/0
19.6.2007 10:19

buxus

Humbuk kolem komerčních TV

.. má jaksi zakrýt skutečnost, že ČT dostala ze zákona a bez jakýchkoliv problémů čtyři digitální kanály. Nikdo se přitom neobtěžoval vysvětlit, proč je nutné šířit "veřejnoprávnost" na čtyřech kanálech. Proč je nutné zvýšit (z tohoto důvodu) poplatky a všechny je směrovat opěět na ČT. Proč není možné, jak ušetřené kanály, tak i prostředky, přidělovat - na základě výběrových řízení - nově vznikajícím TV stanicím.

Samozřejmě, že Nova a Prima se bojí o svůj částečný monopol a dělají vše pro to, aby si ho uchovaly. Ovšem ČT tak činí rovněž.

0/0
19.6.2007 10:18

Mr_R

Re: Humbuk kolem komerčních TV

Jsem tomu velice rád! Za kilčo měsíčně existuje něco, čemu se dá říci televizní kanál, nikoli televizní stoka. Btw. zjisti si výši koncesionářských polatků v jiných zemích a koukni na kvalitu v těchto veřejnoprávních médiích...

0/0
19.6.2007 10:26

buxus

Re: Re: Humbuk kolem komerčních TV

Jestli se ti to líbí, tak je to OK. Kupuješ zboží, které ti vyhovuje a za cenu která ti vyhovuje. Jistě ale uznáš, že ne každému se chce povinně platit čtyři kanály kvůli tomu, aby se vysílaly seriály typu "Rodina Horákových".

A co se týče cizích států - to je nesmyslná argumentace - mně třeba vyhovuje CNN a za tu se nic neplatí.

0/0
19.6.2007 10:31

goober

Re: Re: Re: Humbuk kolem komerčních TV

Proto se raději koukáš na seriály typu Světla pasáže (což takové Ally, které to má asi konkurovat, nešahá ani po palec u nohy), Vyvolení, Křehké vztahy nebo jak se to jmenuje a další brak? ;-D

0/0
19.6.2007 11:01

buxus

Re: Re: Re: Re: Humbuk kolem komerčních TV

Typický nesmysl: komu se nelíbí ČT, musí sledovat Novu. Kdo nefandí Slávii musí fandit Spartě.

0/0
19.6.2007 11:27

goober

Re: Re: Re: Re: Re: Humbuk kolem komerčních TV

No, ono to tak z Tvého příspěvku vyplývalo. Jestli tomu není tak, jak jsem psal, budiž Ti to ke cti ;-)

0/0
19.6.2007 11:30

buxus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Humbuk kolem komerčních TV

Nevyplývalo - o Nově tam nebylo ani slovo. A jestli kritizuji šunt jako seriál o Horákových, estrády s Vondráčkouvou, atd. , neznamená, že na jejich obdobu se chci dívat na Nově. Nedívám, ale také za to neplatím. A neuznávám argument, že na Nově to platím ve výrobcích. Reklama je problém celé současné společnosti a zdaleka nejde jen o TV. Mně naopak víc vadí billboardy u silnic, někdy už ani není vidět okolní krajinu (ty jaksi vypnout nemůžu).

0/0
19.6.2007 11:41

Radeq

Re: Re: Re: Humbuk kolem komerčních TV

Dve poznamky:

1.) Kdyz se Vam libi CNN, pak Vas tezko uspokoji Nova. Naopak CT24 je v ramci svych technickych i financnich moznosti velmi blizko. ;-)

2.) Koncesionarsky poplatek neni zbozi, je povinny ze zakona, jako treba dan z prijmu. Za komercni televize se ale plati jeste mnohem vic, a to v cenach spotrebniho zbozi, ktere jsou zvysene o naklady na televizni reklamu. A urcite je to vic nez 100 Kc mesicne :-©.

0/0
19.6.2007 11:08

buxus

Re: Re: Re: Re: Humbuk kolem komerčních TV

Ad 1) To je typická hloupost: kdo není 100% spokojen s ČT musí být divák Novy. Proč?

Ad 2) Jestli je koncesionářský poplatek daň pak musí být hospodaření ČT kontrolovatelné NKÚ - což není (finanční i jiná kontrola veškerá žádná - viz případ Lambert). A ČT vysílá taky reklamy - tyto reklamy se na ceně zboží nepodílí?

0/0
19.6.2007 11:25

goober

Re: Re: Re: Re: Re: Humbuk kolem komerčních TV

Vysílá reklamy, ale ne tolik, jako komerční televize, protože to mají určeno. Do budoucna se budou zvyšovat koncesionářské poplatky a snižovat reklama, až nakonec zmizí úplně.

0/0
19.6.2007 11:29

buxus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Humbuk kolem komerčních TV

Nejseš v obraze. Janeček už předkládá návrhy jak reklamu na ČT zachovat. Počkejme si jak to dopadne a nedělejme si velké iluze. V současnosti ČT - zcela logicky - využívá "povoleného" reklamního času v hlavní vysílací době. Takže počet diváků, které reklama otráví je u ČT zhruba stejný jako na komerčkách.

0/0
19.6.2007 11:45

Cácorka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Humbuk kolem komerčních TV

no ale aspoň tě neotráví například uprostřed líbací scény nějakého dojáku, nebo případně uprostřed napínavé přestřelky (jest-li má někdo připomínky ke kvalitě mnou sledovaných pořadů ať mi políbí pr...)

0/0
19.6.2007 12:13

buxus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Humbuk kolem komerčních TV

Co se týče toho otravování uprostřed něčeho - to je už nuance. K té poznámce o kvalitě sledovaných pořadů - to je naprosto v pořádku. Když přijde někdo urvaný z práce, udělá s dětmi úkoly, řeší spoustu drobných problémů, atd. pak si pustí televizi jako kulisu a nemá náladu se vzdělávat přírodopisným filmem o návycích krokodýla, poslouchat moderní operní tvorbu, nebo hloubat nad poslestvím o životě, které mu chce sdělit nějaký bangladéšský režizér. 

O tom a le diskuze není. Ta je o tom, co je to ta povinně placená veřejnoprávnost, zda do ní odpočinková a lidová zábava patří a proč je nutné ji dále eskalovat.

0/0
19.6.2007 12:23

Radeq

Re: Re: Re: Re: Re: Humbuk kolem komerčních TV

Vy jste uvedl jako priklad CNN, ne ja.

0/0
19.6.2007 14:13

redback

majitelé NOVY mají obavy hlavně o své kšefty ...

které jim částečně seberou konkurenční televize. Státní úředníci jsou podplacení, abe se jejich vysílání zdrželo co nejvíce. :-©

0/0
19.6.2007 10:09

Cácorka

Re: majitelé NOVY mají obavy hlavně o své kšefty ...

taky mi Nova příjde jako malej fakan řvoucí Já nechci a nechci digitalizovat a všichni skáčí kolem Neboj nemusíš mi ti to pozdržíme hlavně už neřvi;-O;-€(Y):-©

0/0
19.6.2007 12:16

medved_cz

Tak o tomhle se Paroubek domlouval s Novou

Proste dalsi provokace se strany CSSD. Pamatujete, jak Paroub zapiral, ze s nikym z Novy nejednal?

0/0
19.6.2007 9:52

inzinierbula

Po ukončení analogového vysílání v ČR

podá CME žalobu na ČR ke všem mezinárodním soudům kvůli poškozování svých těžce vyarbitrovaných investic. Navíc podá stížnost u OSN a bude lobbovat u prezidenta USA za okamžitou invazi amerických vojsk do Česka, obsazení všech vysílacích pracovišť a zničení vysílačů šířících digitální signál v ČR. Po vstupu bratrských vojsk NATO na naše území budou vyhlášeny předčasné  a první skutečně svobodné a demokratické volby, v nichž při volební účasti 99,99% získá 98% hlasů Strana přívrženců a majitelů Novy. Předsedou parlamentu bude jednomyslně zvolen Michael Garin, občan ČR, Ministerským předsedou bude prozatímním prezidentem Ivanem Langerem jmenován Petr Dvořák, jenž ihned jmenuje vládu Prvního Privatizačního Fondu, která téhož dne dostane důvěru parlamentu. Následující měsíc parlament zvolí prezidentem Ronalda Laudera, kterému bude za mimořádné zásluhy o stát udělen Řád republiky a české občanství. Pan L. tuto poctu přijme se slzami dojetí nad bratrskou láskou všeho českého lidu.

0/0
19.6.2007 8:46

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: Po ukončení analogového vysílání v ČR

Kurňa, sem se z toho spotil. To je ňákej novej seriál na Nově? To radši nebudu ani zapínat bednu.

0/0
19.6.2007 9:29

Mr_R

Re: Po ukončení analogového vysílání v ČR

PROBOHA NESTRAŠ!! 8-o ;-)

0/0
19.6.2007 9:54

jgeo

Re: Po ukončení analogového vysílání v ČR

Staci namirit koncentrovany paprsek z noveho radaru smer studia NOVA a bude na chvili od nich klid.

0/0
19.6.2007 10:04

Kocourek69

Ti papaláši se té Novy bojí jak čert kříže.

Skáčou jak Nova píská jen aby neupadli v její nemilost a Nova o nich nevysílala výhradně a pouze negativní zprávy. Začalo to už za éry Klause, který ze strachu dokonce stáhl žalobu viz slavná švýcarská vila, za socanů to vesele pokračovalo a dohnalo to ČR až k arbitráži, no a Topolánek je na tom úplně stejně jako výše zmiňovaní. Podělaný z Novy až za ušima, aby náhodou o ODS nezačali dělat negativní kampaň podobné té, jako zažil Paroubek, či svého času Klaus před volbami.

0/0
19.6.2007 8:26

buxus

Re: Ti papaláši se té Novy bojí jak čert kříže.

No, kdyby se té Novy (a asi i Primy, té se to týká také) tolik báli, tak už dávno  ČT zarazili expanzi na čtyři digitální kanály. Nikdo totiž nedokáže rozumně vysvětlit, proč potřebujeme čtyři veřejnoprávní kanály a proč tuto expanzi musíme povinně platit.

0/0
19.6.2007 8:36

crm6

Re: Re: Ti papaláši se té Novy bojí jak čert kříže.

A z čeho by asi žily ty stovky a tisíce takyumělců, režisérů , autorských kolektivů, kteří visí na ČT jako klíšťata?

0/0
19.6.2007 9:02

mlicko

Re: Re: Re: Ti papaláši se té Novy bojí jak čert kříže.

Z lopaty a krumpáče :-P

0/0
19.6.2007 10:15

thx

Řešení tady je: zprivatizovat ČT1,2,

jenže Novácká lobby to nikdy nedopustí..

0/0
19.6.2007 8:25

Kocourek69

Re: Řešení tady je: zprivatizovat ČT1,2,

A tím by si jako digitalizaci popohnal kupředu? Naopak. Soukromí vlastníci, kteří by kanály ČT získali by začali digitalizaci co nejvíce brzdit stejně jako Nova, aby jim nová konkurence nelezla do zelí a nemuseli se s ní dělit o reklamní trh.

0/0
19.6.2007 8:34

montík

Re: Re: Řešení tady je: zprivatizovat ČT1,2,

Přesně. Ať si posranci natáhnou kalhoty a jdou něco dělat. kromě Novy a Primy si na tom ještě mastí kapsu UPC, kdy za dost nehorázné ceny dodávají programy absolutně na h...

0/0
19.6.2007 8:36

buxus

Re: Re: Re: Řešení tady je: zprivatizovat ČT1,2,

UPC mám kvůli internetu, TV jen jako vedlejší produkt. Je to sice dražší, ale mezi těmi uhozenými se najdou i docela dobré kanály a navíc UPC ty programy nedělá (jaké jiné, lepší by kde měli sehnat?)

0/0
19.6.2007 8:41

montík

Re: Re: Re: Re: Řešení tady je: zprivatizovat ČT1,2,

A taky v rámci té standartní nabídky (classic nebo jak se jmenuje) jsou skvosty jako romantica, reality tv....

0/0
19.6.2007 9:02

buxus

Re: Re: Re: Re: Re: Řešení tady je: zprivatizovat ČT1,2,

No jo, to musíš ignorovat. Já mám například nějakým omylem či reklamním záměrem HBO a HBO2. Horší reklamu si nedovedu představit, naposled jsem se na to díval někdy před dvěmi měsíci. Na tohle si připolácet nebudu ani náhodou. Ale Spektrum, Discovery, atd. jsou OK. Od nich pak obvykle kupuje programy ČT2, kde to s ročním zpožděním a často necelé (v případech seriálů) předvádějí.

0/0
19.6.2007 9:23

crm6

Re: Re: Řešení tady je: zprivatizovat ČT1,2,

Nesmysl.

0/0
19.6.2007 9:03

Tonda Brno

A proč by to NOVA neblokovala

Je vlastně největší TV stanicí, takže má největší zisky z reklam, zvláště ještě potom, co minulá vláda s parlamentem omezili vysílání reklam v ČT.

Čím později začnou ostatní vysílat, tím více si zatím napakují na reklamách.

0/0
19.6.2007 8:14

Mr_R

Re: A proč by to NOVA neblokovala

O to tady taky od začátku jde...

0/0
19.6.2007 9:55

slidic

Uvědomte si,

že televizní poplatek musí platit všichni ti, kteří odebírají elektřinu. Nikoliv podle toho, zda mají televizor.

Sláva minulé vládě ČSSD, za které to bylo zavedeno!:-©

0/0
19.6.2007 8:05

thx

Re: Uvědomte si,

A sláva ODS, která to NECHCE zrušit, .protože to vyhovuje právě NOVĚ;-)

0/0
19.6.2007 8:26

everlast1

Re: Uvědomte si,

Das cestny prohlaseni a nemusis nic platit.

0/0
19.6.2007 8:54

buxus

Re: Re: Uvědomte si,

To není tak jednoduché. Zákon zní: " ..... povinnost platit koncesionářský poplatek mají kromě osob přihlášených v evidenci poplatníků všechny fyzické nebo právnické osoby, které jsou odběrateli elektřiny z veřejné distribuční sítě, pokud na písemnou výzvu do 30 dnů ode dne jejího doručení neoznámí Českému rozhlasu nebo České televizi písemným čestným prohlášením, že nevlastní ani neužívají rozhlasový a televizní přijímač".

Takže - chceš-li mít TV přijímač musíš ČT platit.

0/0
19.6.2007 9:27

Radeq

Re: Uvědomte si,

Uvedomte si, ze Novu a Primu plati v cenach inzerovaneho zbozi uplne vsichni, dokonce i ti, kteri bydli na samote u lesa uplne bez elektriny si aspon obcas musi neco koupit. A v souctu to bude mesicne urcite mnohem vic nez ta stovka za CT ;-)

0/0
19.6.2007 11:04

Radek1979

tak a za pár dní

se ten pablb od zelenejch rozhodne že benzín a nafta sou zastaralý, nechá do roku 2008 zrušit všechny benzinky. Místo ropnejch produktů se začne jezdit ekologicky je to přece moderní a IN a vlastně doba jde dopředu, takže lidičky starejte se.

Ať jsou do (Y) s nějakým digitálním vysíláním. Stejně tam dávají prd a stojí to šílený prachy daňovejch poplatníků :-(

0/0
19.6.2007 7:42

namen

Snad nechceš,

aby kvůli takovým jako ty musel Ruml opět nastartovat spacák?Jinak šikulové umí zákon operativně změnit tak,aby si platil i pokaždé když budeš koukat na program pro dámy,tedy trnění.

0/0
19.6.2007 7:05

DEINONYCHUS

Dotaz

Nebude možné po nástupu digitální televize odhlásit výpalné na rómskou televizi parazita Janečka? V zákoně je, že každý kdo má zařízení schopné přijímat televizní vysílání a bez settopboxu to možné není, to znamená, že musí být obě zařízení. TV používáme v podstatě jenom jako součást DVD přehrávače. A settopbox určitě kupovat nebudu, raději jsem posílil konektivitu na internet. Doufám že ten generální parazit z ČT umře na nějakou hodně bolestivou nemoc, nejlépe nakažlivou v rámci rodiny. Vždy mě nas... když vidím na inkasním lístku, že platím něco, co nechci a nevyužívám.

0/0
19.6.2007 6:51





Najdete na iDNES.cz