Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Od soudu se stoletým trestem? Češi by byli pro

Už přes 130 podnětů přišlo ministru spravedlnosti Pospíšilovi, který požádal veřejnost o připomínky k návrhu trestního zákoníku. Třetina pisatelů podporuje snížení odpovědnosti na 14 let. Každý pátý pak navrhuje, aby se tresty pro pachatele více činů sčítaly, jako je tomu třeba v USA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

slidic

Zákon o "podsrčení dítěte" nemůže projít,

podle opakovaných průzkumů má cca 15 až 20 % dětí jiného otce, než je ten zapsaný v matrice. Podrobnosti viz http://www.dnatest.cz/default.asp

To by naše feminizovaná justice zkolabovala.;-D

0/0
18.6.2007 17:29

redback

Jestli mi těch sto let budou garantovat ...

tak se asi nechám zavřít. :-P

0/0
18.6.2007 15:38

odborar

Zavřít někoho na sto let asi nebude problém..

otázka je zda to zvládnou naše vězení a daňový poplatník.;-DA pro tuneláře,kteří ukradli miliardy ani to nebude tvrdý oříšek, stejně je za rok pustí..:-/

0/0
16.6.2007 21:27

Zuzana.

Re: Zavřít někoho na sto let asi nebude problém..

Hlavně jak to zvládne ten odsouzený... ?;-D

0/0
17.6.2007 20:00

babacek

Tak tohle mohl napsat skutečný ,,odborník. :-))))))

§40 a §47 - duševní porucha a nepříčetnost nemohou být důvodem k beztrestnosti pachatele, ten by měl být odsouzen jako každý jiný občan a navíc by mu mělo být nařízeno léčení ve sléčení

 

0/0
16.6.2007 6:42

babacek

Re: Tak tohle mohl napsat skutečný ,,odborník. :-))))))

Výkon ochranného léčení!Ochranné léčení je vedle ochranné výchovy a zabrání věci jedním z ochranných opatření jako specifického následku trestného činu nebo i činu jinak trestného. Podle zákona č. 140/1961 Sb., trestní zákon, je ve třech případech soudu obligatorně uloženo, aby uložil ochranné opatření. Jde o případy upuštění od potrestání u pachatele, který spáchal trestný čin ve stavu zmenšené příčetnosti podle § 25 trestního zákona, dále o případ snížení trestu pod spodní hranici trestní sazby vzhledem k zdravotnímu stavu pachatele podle § 32 odst. 2 trestního zákona a dále jestliže pachatel činu jinak trestného není pro nepříčetnost trestně odpovědný a jeho pobyt na svobodě je nebezpečný.

0/0
16.6.2007 6:43

babacek

Re: Re: Tak tohle mohl napsat skutečný ,,odborník. :-))))))

Posouzení otázky nepříčetnosti !Zbavení či omezení způsobilosti k právním úkonům podle občanskoprávních předpisů je pro posouzení otázky nepříčetnosti v rámci trestního řízení v zásadě bezvýznamné a nezbavuje orgány činné v trestním řízení pro konkrétní případ povinnosti objasnit, zda byl pachatel ve vztahu ke konkrétnímu trestnému činu nepříčetný ve smyslu § 12 tr. zák. Pokud ale již orgán činný v trestním řízení k takovému objasňování přistoupil a zjistil, že ohledně téhož pachatele existuje vedle znaleckého psychiatrického posudku vypracovaného pro potřeby trestního řízení diametrálně odlišný znalecký psychiatrický posudek vypracovaný pro potřeby občanskoprávního řízení.

0/0
16.6.2007 6:45

babacek

Re: Re: Re: Tak tohle mohl napsat skutečný ,,odborník. :-))))))

Neznamená to, že by neměl tomuto psychiatrickému posudku věnovat pozornost a že by se neměl pokusit vysvětlit příčiny, které jednotlivé soudní znalce k rozdílným závěrům vedly.

0/0
16.6.2007 6:46

Wes Parmalee

!!!

Klidně tisíciletý trest, ale nesmí o tom rozhodovat nemocný člověk, který kouří ptáky!

0/0
15.6.2007 22:03

Dr. Fe1

Re: !!!

Neboj, Todd Bertuzzi o tom rozhodovat nebude.

0/0
15.6.2007 22:17

Wes Parmalee

Re: Re: !!!

Todda nemusím, ale tohle je ministr!!!

0/0
15.6.2007 22:25

Auggiecz

Re: Re: Re: !!!

A od kdy ministr rozhoduje o výši trestu? :-)

0/0
15.6.2007 22:35

Rommik

Re: Re: Re: Re: !!!

Je to lepší než pedofil , co musí denně komentovat i let mouchy..............

0/0
15.6.2007 23:09

babacek

Re: Re: Re: Re: !!!

To si nějak divně pochopila. Ministr nerozhoduje,ale zvýšení sazby může navhnout poslanecké sněmovně.:-)

0/0
16.6.2007 6:49

morbidni_kreten

:-P

vůbec bych nebyl proti a začal bych z prava:-DDD

Klaus Topolánek,Mirek Václav ,atak dále

0/0
15.6.2007 20:06

babacek

Re: :-P

Já také ne pokud by byli první na řadě tací jako ty.:-P

0/0
16.6.2007 6:51

wostrey

J.R. a potraty

cicham, cicham kriz...zena ma pravo prerusit tehotenstvi kdykoliv si zamane a tak by to melo zustat. Aspon doufam, ze to tak je a ze jsme se jiz nezaradili po bok zpatecniku ala polsko.[>-]

0/0
15.6.2007 19:49

ciankal

Re: J.R. a potraty

to souhlasim

0/0
15.6.2007 19:50

daaaanyyyy

a la amerika

implantovat jejich tresty do teto kultury je pateticke a akorat usvedcuje z prdolizacstvim a ovcemi nasledujicim libicstvim. Copak tady mame jacka rozparovace, btk, serial killers, rozstrileni v ucebnach atd? Tak na co, jsou to zase jenom libive tlachy o nekom kdo chce prijit s nejakou revolucni myslenkou aby sokoval a zviditelnil se. Samozrejme tyto jakekoliv navrhy musi byt ve smyslu go west!!!!

0/0
15.6.2007 19:40

ciankal

Re: a la amerika

bojis se ?            asi mas ceho

0/0
15.6.2007 19:48

slidic

Re: a la amerika

A Zelenka je Američan? A nebo se na něco takového sám chystáš?

0/0
18.6.2007 17:21

yarri

J. R. ovi

Hele, Džej Áre, máš asi hodně komplexů vůči ženám, co? ;o) Asi Ti dlouho žádná nedala... "Podstrčení dítěte" - To chceš potrestat i to dítě, že mu zavřeš matku? Zkus na sobě zapracovat...zvol vhodnou formu psychoterapie. :-)

0/0
15.6.2007 19:27

petrucciani

Od soudu se stoletým trestem? Češi by byli pro

Zustal bych nadale u absorpcni zasady prava, ale nizsi tresty by mely byt po propusteni pachatele ulozeny jako podminka. To znazi. ze by se ty roky, ktere si odsedet za ty nizsi tresty nemusel, by se secetly do podminecneho terestu.;-) Co vy na to?

0/0
15.6.2007 18:20

volalmipelta

Re: Od soudu se stoletým trestem? Češi by byli pro

No radši bych šel cestou zásady asperační (zostřovací) - spáchá dva podvody podle kvalifikované skutkové podstaty každý se sazbou 2-8 let, jednu vraždu se sazbou 10-15 let - vzal bych nejtěžší sazbu a tu zvýšil řekněme o polovinu horní sazby mírnější trestní sazby - tzn. 4 roky x 2 TČ podvodu = 8 let, a najednou máme za všechny 3 sazbu 18-23 let ... samozřejmě se stropem (v navrhovaném TZ je to 30 let) - pokud by trest překročil tuto sazbu, automaticky doživotí.... nebo obdobně 2x krádež, 2x loupež - krádež 0-2 roky, loupež 2-10 let, tj. základ sazba 2-10 zvýšená o 2x1 rok za krádeže a 1x5 let za loupež a máme tu sazbu 9-17 let... není to tak brutální jako sčítání trestů, ale je to i tak podstatné zpřísnění... s tím v ruku v ruce více přísnějších věznic, tj. se zvýšenou ostrahou a ostrahou...

0/0
16.6.2007 11:30

petrucciani

Re: Re: Od soudu se stoletým trestem? Češi by byli pro

To ja ne. Dostal by 15 let natvrdo. O podminecne propusteni by si mohl pozadat po 10 letech odsezenych, a 2x 8 let, celkem 16, by mu pak podminecne po propusteni bylo ulozeno.;-) Jestli by behem te podminky zas neco proti zakonneho provedl a trest by nepresahnul polovinu ulozene podminky, tak by si odsedel 8 let natvrdo bez moznosti predcasneho propusteni a cekal by ho jeste podminecny trest ve vyssi 8 + posledni trest ktery si diky nizsi sazbe nez 8 let nemusel odsedet.;-)

0/0
17.6.2007 0:27

petrucciani

Od soudu se stoletým trestem? Češi by byli pro

Sto let je malo, co kdyz bych sto let ve zdravi prezil a museli bychom ho pustit?;-D

0/0
15.6.2007 18:08

dislektik-idnes si na mě zasedla

100 nebo doživotí není to buřt

??

0/0
15.6.2007 17:20

Cauchyho-Binetova věta

Re: 100 nebo doživotí není to buřt

není, jde o to že doživotí nabízí možnost propuštění po 20 letech (20, 40, 60) (někdy ne), ale pokud máš třeba 100 let tak se na to vztahují jiné paragrafy a ty můžeš bejt venku třeba za 5, nebo za 15

0/0
15.6.2007 17:27

ciankal

Re: Re: 100 nebo doživotí není to buřt

po pulce trestu. tedy po 50 letech. ja su pro.R^

0/0
15.6.2007 19:49

wostrey

Re: 100 nebo doživotí není to buřt

titulek na idnes je samozrejme opet zavadejici. Kumulacni metoda totiz obnasi napriklad to, ze amnestii nelze smazat vsechny, ale pouze jeden. Tzn. Pokud se mi nascita 50+50 bezpodminecne, tak je treba dvou presidentskych amnestii ci milosti, aby mne propustili z basy. A to se nestane.[>-]

0/0
15.6.2007 19:51

babacek

Re: 100 nebo doživotí není to buřt

NENÍ!

0/0
16.6.2007 6:52

Chytracisko

J.R. je dobrej pošuk :) Asi píše z vlastní zkušenosti.

0/0
15.6.2007 17:17

j@ck

-

ja bych si hlavne pral, aby soudy fungovaly tak jak maji, aby si pripady neprehazovaly navzajem jako horkou bramboru, aby projednavani netrvalo 15-20 let, aby soudci nesli konkretni a jasne definovanou odpovednost za sva rozhodnuti a postihy za prutahy. ale to je pro cesky kocourkov asi utopie.

0/0
15.6.2007 16:51

Koudelka-František

TO SI DĚLÁ TA TUPOLÁNKOVA VLÁDA KOZZY ??

Párkrát někoho sejmu a půjdu na 100 let ???

0/0
15.6.2007 16:38

rybizek

Re: TO SI DĚLÁ TA TUPOLÁNKOVA VLÁDA KOZZY ??

ty ne Koudelko, ty urcite ne. Ty ses totiz pitomec, takze tebe nezavrou.

0/0
15.6.2007 16:44

Koudelka-František

Re: Re: TO SI DĚLÁ TA TUPOLÁNKOVA VLÁDA KOZZY ??

tak to jooooR^

0/0
15.6.2007 16:46

brouzdalka

Pan J.R. je pěkný pako

Navrhovat zrušení TČ vražda novorozeného dítěte matkou může jenom chlap, který nikdy nerodil. Důvody jsou tady psychologické, protože matka může jednat za snížených rozpoznávacích schopností způsobených porodem. Proto se tento TČ týká také pouze několika hodin po porodu. Tím to neomlouvám. Mně osobně vadí nízká sazba u týrání zvířat (max rok, ale většinou pokuta).

0/0
15.6.2007 16:36

Koudelka-František

Re: Pan J.R. je pěkný pako

Pravda, jednou jsem měl zácpu, a taky bych to houno, co ze mě nakonec vypadlo nejraději uškrtil:-©

0/0
15.6.2007 16:43

Overball

Re: Re: Pan J.R. je pěkný pako

co ty jseš za debila:-/

0/0
15.6.2007 18:19

Overball

pan J.R........

,,,,,,,, a jeho připomínky stojí za vyliž...ani s jednou nesouhlasím

Rv

0/0
15.6.2007 16:34

Beranal

Trestnost mladistvích

Tam bych tu hranici zrušil zcela aby bylo na soudu posoudit jak ten konkrétní jedinec byl duševně vyspělý a trestně zodpovědný, tedy stejné posuzování jako u každého jiného, i dospělý člověk když se ukáže že nebyl schopný rozpoznat ...atd. tak není odsouzen. Potom by nikdo s touto beztrestností nemohl spekulovat. Posouvat tu hranici třeba na 12 let tam má silné obavy aby zase nepřišli pedálové s tím absurdním tvrzením že když je hranice 12 let tak je povoleno peovozovat sex s 12 letými,  k tomuhle úsměvnému jak pamatuji došlo v té novelizaci trestního zákoníku která nakonec neprošla.  

0/0
15.6.2007 16:25

freeLook

Re: Trestnost mladistvích

pekne napsano

0/0
15.6.2007 16:32

Ccecil

Re: Trestnost mladistvích

Přesně o tom jsem psal. Souhlasím s tím.

0/0
15.6.2007 16:35

zdeseny obcan

Re: Trestnost mladistvích

Souhlas R^

0/0
15.6.2007 17:11

pfox

Re: Trestnost mladistvích

Hrozně se mi líbo co uvedl soudce, který soudil mladistvého vraha v Anglii: "Když je dost zralý na zločin je dost zralý na trest."R^

0/0
15.6.2007 21:38

zachy_26

smrt

ja myslim ze adekvátnější by byl trest smrti. nechat se tuhle dobu zivit a zit si zadarmo,nemuset delat a jen se valet neni trest. hrajou si tam šipky,ctou,hrajou karty. luxus.

0/0
15.6.2007 16:10

voj. Kouba

Re: smrt

souhlasim

0/0
15.6.2007 16:14

Beranal

Re: smrt

Já bych uznal i doživotí ale za předpokladu že ten pobyt těch odsouzenců by byl financován jen z dobrovolných příspěvků odpůrců trestu smrti. Typoval bych to potom tak že by ti všichni odsouzenci do roka zemřeli na podvýživu, ono je trošku rozdíl mezi tím vytrubovat nějaké demagogické humanistické blaboly a tím tyhle bláboly financovat za své.:-)

0/0
15.6.2007 16:29

volalmipelta

Re: Re: smrt

no ty "demagogické humanistické bláboly" vyplývají mimo jiné z mezinárodních smluv, kterými je ČR vázána... jejich vypovězení by mělo dalekosáhlé důsledky - včetně třeba zániku členství v EU apod.

0/0
15.6.2007 16:38

Beranal

Re: Re: Re: smrt

Já bych ani z toho zániku členství v té socialistické, byrokratické antiami EU strach neměl, bych se snažil upevňovat vztahy s USA, Japonskem atd. Ta celá EU to je útvar sloužící k zániku evrských ústav a nahrazení těchto islámským právem. 

0/0
15.6.2007 17:07





Najdete na iDNES.cz