Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus napsal knihu o klimatu. Přinášíme ukázky

Kdyby se v nové knize Václava Klause každý "environmentalismus" nahradil "socialismem", mohl by být autorem liberální "velekněz" Friedrich von Hayek a kniha mohla vyjít před třiceti lety. Více ani méně Klaus nenabízí. Environmentalisté jsou pro něj současní následovníci komunistů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dislektik-idnes si na mě zasedla

co zase provedl pan táta z hradu

0/0
17.5.2007 18:12

modern725

Všichni zžejmě knihu četli?

že se tu o ní vedou tak vášnivé diskuze. Přečtěte si alespoň ukázky! Myslím, že vysvětlují lecos. Být Vámi udělám to, než někoho označím za blbce. Zrovna já to docela nerad píšu, ale kniha ve spousty věcích pravdu. Rozhodně je třeba se nad jistými aktivitami jistých většinou politických uskupení nutno zamyslet. Ovšem, jak se zdá, dle některých příspěvků v diskuzi, myšlení holt někdy bolí ... ;-(

0/0
16.5.2007 19:14

modern725

Re: Všichni zřejmě knihu četli?

ž=ř ... pardon!

0/0
16.5.2007 19:15

Ppetig

Re: Všichni zžejmě knihu četli?

Tak jako je třeba se zamyslet nad činností určitých politických subjektů, je nutno se zamyslet nad relevantností komentářů ekonoma ke klimatickým otázkám....

0/0
16.5.2007 22:24

minutos007

Re: Re: Všichni zžejmě knihu četli?

No relevantnost nezáleží na vzdělání. Ale zamysle se by neškodilo...;-)

0/0
16.5.2007 22:41

Ppetig

Re: Re: Re: Všichni zžejmě knihu četli?

Relevantnost nezáleží na vzdělání? Mám to chápat že účetní by měl řídit jaderný reaktor? Asi ne, přepokládám, že to byl úlet.

0/0
17.5.2007 12:26

j@ck

Re: Všichni zžejmě knihu četli?

nehodlam tu knihu cist. jednu klausovu knihu uz jsem cetl a docela jsem si udelal obrazek o jeho zpusobu mysleni a pohlizeni na svet. pripada mi hloupy. navic klaus nema zadne vzdelani k tomu, aby se mohl vyjadrovat o vedeckych otazkach. tudiz jsou jeho nazory na toto tema absolutne bezpredmetne.

0/0
17.5.2007 17:48

celtic

Re: Re: Všichni zžejmě knihu četli?

R^:-)

0/0
17.5.2007 17:50

Karboxyl

Názory hodné zamyšlení

Ačkoli s Klausem nesouhlasím, přesto uznávám, že jeho názory jsou hodné zamyšlení. Nicméně stejně tk i kritického posouzení.

0/0
16.5.2007 16:05

ickis

.

Koukam, kazdej si tu rad uplivne na Klause, ale ze by si kriticky procetl jeho knihu, nebo napr. takoveho Lomborga a jeho Skeptickeho ekologa, ktery rika de facto totez a ma to vsechno podlozeno merenimi a statistikami (koneckoncu je to statistik a byvaly greenpeace), to ne...

Ono je to tak desne jednoduche svezt se na vlne greenpeace doomsayers.. Hlavne o nicem moc nepremyslet.. ;-)

0/0
16.5.2007 13:43

Ppetig

Re: .

Když se tak oháníš statistikami a měřeními, udivuje mě, že neuvádíš ani jeden odkaz na ně. Či snad to nejsou zdroje s vypovídací hodnotou?

Ano, řada výzkumů v USA v 60. letech dokonce prokázala prospěšnost kouření na zdraví - žádný seriózní zdroj je ale nepublikoval.

A nejsem Greenpeace-ák, ale každej zadek má svou židli. Prezident ať na tom svojem sedí na své židli.

0/0
16.5.2007 16:24

makoto

Re: Re: .

Prectete si knihu Rise strachu od Michael Crichtona. Je tam tolik odkazu, ze vam to bude stacity minimalne na 14 dni se tim prokousat. A zjistite, ze Klaus ma skutecne v mnoha vecech pravdu...Kniha je urcite jeste v beznem prodeji. Jde sice o beletri, ale podeprenou fakty a odkazy na skutecne vyzkumy a zpravy.

0/0
17.5.2007 8:51

Ppetig

Re: Re: Re: .

Takže jinak, citace uvedu já:

Pastene, Luis A.; Goto, Mutsuo; Kanda, Naohisa; Zerbini, Alexandre N.; Kerem, Dan; Watanabe, Kazuo; Bessho, Yoshitaka; Hasegawa, Masami; Nielsen, Rasmus; Larsen, Finn; Palsboll, Per J.  Radiation and speciation of pelagic organisms during periods of global warming: the case of the common minke whale, Balaenoptera acutorostrata.    Molecular Ecology  (2007),  16(7),  1481-1495.  CODEN: MOECEO  ISSN:0962-1083.  AN 2007:525589    CAPLUS

Socolow, R. H.; Lam, S. H.  Good enough tools for global warming policy making.    Philosophical Transactions of the Royal Society, A: Mathematical, Physical & Engineering Sciences  (2007),  365(1853),  897-934.  CODEN: PTRMAD  ISSN:1364-503X.  AN 2007:493164    CAPLUS

Fenton, Lori K.; Geissler, Paul E.; Haberle, Robert M.  Global warming and climate forcing by recent albedo changes on Mars.    Nature (London, United Kingdom)  (2007),  446(7138),  934.  CODEN: NATUAS  ISSN:0028-0836.  AN 2007:464573    CAPLUS

Stačí?

0/0
17.5.2007 12:33

lorry77

Re: Re: Re: Re: .

Achjo, zas nejaka lama, co si dala na Googlu vyhledat "global warming" a mysli si, ze na to kapla. Pastene a spol testovali hypotezu, ze v teplejsi morske vode muze snaze dojit u plejtvaku k oddeleni 2 druhu - alopatricke speciaci - v dusledku mensiho pohybu vodni masy. Neboli zradlo plejtvakum tak rychle neplave kolem zemekoule, a tak ho po ni nemuseji furt honit a zustavaji na jednom miste. Cimz se populace izoluji a vznikaji nove druhy. Za pomoci DNA se zjistilo, ze se ty dva druhy plejtvaku oddelily zhruba pred 5mil lety, kdy byla morska voda opravdu teplejsi. Nic vic, nic min. Socolow a spol. vytvorili matematicky model, jak nejrychleji vratit koncentraci oxidu uhliciteho na predindustrialni uroven, tj. jaka tu byla, nez clovek zacal do atmosfery vypoustet"cmoudiky"ve vetsim mnozstvi. Opet zadna data o tom, ze GO neexistuje! Fenton a spol. taky popisuji matematicky model. Ale tykajici se Marsu! Aneb jak svetelna odrazivost povrchu ovlivni vetry na Marsu, potazmo jeho teplotu.

0/0
17.5.2007 17:41

Ppetig

Re: Re: Re: Re: Re: .

Lamo, žádnej Google, ale SciFInder, říká-li ti to něco. S linkem na plné texty. Ještě nějaké připomínky, lamo?

!

0/0
17.5.2007 21:14

Ppetig

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

Abych byl přesný: SciFinder®

0/0
17.5.2007 21:19

lorry77

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

Tak si ty fulltexty precti a uznas, ze relevantni je tak maximalne Socolow. At uz pouzivas SciFinder, Biological Abstracts nebo zminovany Google (ktery je mimochodem uzasnym info zdrojem, kdyz se umi hledat), tak u toho mysli. A lama je nahodou nadherne zvire, co proti ni mas?;)

0/0
18.5.2007 13:51

deda lebeda

"pan profesor"

Citace z rozhovoru o te knize:

Otazka: Vy diskuze o zmenach klimatu prinasite vyhradne ekonomicky pohled. Ekonomii chapete jako obecnou vedu o liskych interakcich, je to pro vas dokonce veda vsech ved...

Odpoved: ...ano, věda par

excellence...

Muj komentar: neuplne vzdelani pane Klaus. A to ze pri tomto tvrzeni mate tolik cestnych doktoratu je ostuda univerzit, ktere vam je daly. Doporuciju precit alespon fyziku pro gymnazia. Mozna pak pochopite, co to je veda. :-) A pomerovat prirodu ryze ekonomicky - fujtajxl.

0/0
16.5.2007 9:57

madqwert

kdo mas silny zaludek, muze si precist rozhovor s cestnym na ihned.cz

http://domaci.ihned.cz/c6-10078410-21148710-002000_d-mam-hruzu-ze-zelene-vzpoury-davu

0/0
16.5.2007 8:56

wiigg

Klaus je nekonečnej šašek a

blbec.;-€;-€;-€ Ať se raději stará o svý a nesere se do věcí,  kterým nerozumí ani za mák.RvRvRv

0/0
16.5.2007 8:31

JTR

Re: Klaus je nekonečnej šašek a

fuj, to jsou opravdu ale opravdu ošklivá slovíčka!! ;-);-)

0/0
16.5.2007 8:33

JTR

Dotaz??

Založí ODS nějaké "Divadlo Václava da Klause"?? Já si myslím, že Jára Cimrman je překonán!! ;-)

0/0
16.5.2007 8:30

GutaPercha

Proč do toho rýpe, když ...

"Je třeba nechat probíhat - žádnými věrozvěsty absolutních pravd

nespoutanou - spontaneitu lidského vývoje, protože jinak všechno

dopadne daleko hůře."

Tož nespoutávej ty věrozvěste.

0/0
16.5.2007 8:28

zahorak1

Klaus(z) je predsa len...

...pevným článkom v galérii husitských prezidentov. Masarykom počnúc!!!

Ťažko použiť iný pojem, ako husita.

Veľmi slabé periférne videnie (a ja sám, všetko sám, své koníčky osedlám) a už žiadny nadhľad (husitstvo (aj fašizmus, a aj komunizmus)) mali a aj majú v Čechách svojich obdivovateľov.

Ono "veľmoc"!!!

0/0
16.5.2007 8:14

Karboxyl

Re: Klaus(z) je predsa len...

Zatímco Slovensko je fašimem a komunismem nedotčeno.

0/0
16.5.2007 16:09

drym

Svatá válka

Kolik lidí, pro které je oteplování planety jasně způsobeno člověkem si zkusilo odpovědět třeba na tyto otázky:

a) Pokud je skleníkový efekt tak silný jak tvrdí, proč se vyšší vrstvy atmosféry oteplují pomaleji, než rostou teploty při zemi?

b) Proč enviromentalistické konference uvádějí počty vědců, kteří "podepsali", a spousty slohových prací "Jak jsem ničil přírodu vypouštěním CO2", ale data, která k těmto závěrům použili nikdy kompletně dostupná nejsou?

c) Je kvalitnější model, který popisuje ohřívání země jako důsledek vyšších emisí CO2 lidmi, nebo ten, který tvrdí, že země je oteplována především vyšší sluneční aktivitiou a koncentrace CO2 stoupá v důsledku jeho nižší rozpustnosti

v teplejších oceánech? (Pro zasvěcené: Viděli jste někdy R2 /"r-square"/ nebo podobnou statistiku těchto modelů?)

0/0
16.5.2007 8:02

L. M.

Re: Svatá válka

Pokusím se.

a) Směšovací poměr CO2 a ostatních plynů je v atmosféře prakticky nezávislý na výšce. Ale protože při zemi je nejvyšší tlak, je tam většina vzduchu a tím pádem i většina CO2.

b) Spousta dat je k dispozici volně na internetu, jen vědět kde.

c) Příkon slunečního záření k Zemi za posledních cca 35 let nijak systematicky nerostl. Oceán zatím spíše pohlcuje CO2, není jeho zdrojem (až na malé přechodné výjimky jako je El Nino)

Validační statistiky modelů jsou běžně publikovány v odborné literatuře.

0/0
16.5.2007 8:19

drym

Re: Re: Svatá válka

Moc díky za odpovědi, které mají hlavu a patu! Dovolím si ještě jeden krok:

a) Váš správný argument by ale měl vést k tomu, že podíl CO2 se zvyšuje i ve vyšších vrstvách. I zde by měl bránit ve vyzařování tepla do atmosféry (podle modelů IPCC podstatně do výšky asi 4 km). Jenže trend zde stabilní či mírně klesající (viz: http://www.oism.org/pproject/s33p36.htm#Message52Figure 5)

b) Souhlasím, ale nevydím jejich dostatečné uplatňování v klíčových dokumentech IPCC. Což je možná subjektivní.

c) Máte pravdu. Sluneční aktivita narostla v 50 letech a od té doby zůstává na vyšších hodnotách než na začátku století (http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Sunspot_Numbers.png). Zajímavá shoda s růstéme teploty, který se dle odpůrců projeví růstem obsahu CO2 s cca 200 letým zpožděním (díky růstu teploty vody).

d) Nikde jsem nenašel validaci pro Al-Gorův model. Vy ano?

0/0
16.5.2007 9:54

L. M.

Re: Re: Re: Svatá válka

a) Ochlazování stratosféry souvisí s oteplováním při povrchu, je to důsledek změn v transportu radiační energie v atmosféře. Radiační schemata, která to popisují, jsou ale dost složitá, je to docela nelineární záležitost a tím pádem ani jednoduchá změna nemá /nemusí mít jednoduché důsledky.

b) Dokumenty IPCC (plné verze) se odkazují na odbornou literaturu, tam ty zdroje jsou. těžko to někdo bude vyjmenovávat v Summary for Policymakers.

c) Klimatický systém ani moc nezajímá relativní číslo slunečních skvrn, ale spíš příkon záření. Mezi relativním číslem a příkonem záření stochastický vztah je, ale "jen" stochastický.

d) Al Gore nikdy žádný vlastní model neprovozoval, tak nevím, co by měl validovat.

0/0
16.5.2007 10:29

e.man

Re: Re: Svatá válka

Ad a.) A nemůže to být třeba takto:

http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=2560

A nebo úplně nějak jinak.

No hlavně že se z toho plati daně.

0/0
16.5.2007 10:58

L. M.

Re: Re: Re: Svatá válka

No, je to asi tak, jak je to tam namalované a popsané...

0/0
16.5.2007 12:15

chrobaktruhlik

cca za dva měsíce

se uvedené veledílo ocitne v Levných knihách vedle bes-celerů typu Jak jsem se mýlil v politice 1,2  Mráz přichází z hradu a pod.  škoda papíru

0/0
16.5.2007 7:25

Kocourek69

Doufám,

že se tyto Klausovo nesmysly nebudou učit děti ve škole. Mohly by z toho mít celoživotní duševní újmu na zdraví.

0/0
16.5.2007 1:30

fr-mottl

kdyz jsem zde kolem roku 2000 psal, ze je to debil

tak mi mnoho lidi nadavalo. Musim se priznat, ze jsem ale ani ja netusil, kam to az dojde. Ja jsem environmentalista a proto tvrdim - je to tim, ze pochazi z Vinohrad. Nase rodina tam ma taky jedineho pribuzneho (v Manesove ulici) a je to take ten nejvetsi blb. Nevi nekdo jake je rozdeleni volicu ODS podle obvodu. Vsadim se, ze Vinohrady vedou ...

0/0
16.5.2007 0:55

Lanta2004

Jeho kniha může být možná i pravdivá,

leč málo platná...... k čemu je nám cár papíru,na němž je napsán návod jak se chovat,když jej ani sám autor nedodržuje.Až pan prezident začne jezdit do úřadu na kole,až si nebude vybírat k cestám jen luxusní limuzíny,protože ubohý Superb mu moc drncá a tak podobně,pak mu tu knihu budu třeba i věřit...... takhle si ji ale milý pane prezident strčte za klobouk.Kázat vodu ale pít víno umí každý;-)

0/0
16.5.2007 0:22

kosmopolita

Re: Jeho kniha může být možná i pravdivá,

Jak jste dospěl k názoru, že něco z dílny pana hradního může být pravdivé?

Vy jste nezažil polovinu 90. let?

0/0
16.5.2007 1:18

petr33petr

Génius

Jestli ten Klaus není převlečený Jára Cimrman?

0/0
16.5.2007 0:08

Sayonar

Vy jste hlava pane Klaus!!!

To by mě zajímalo, jestli existuje obor, kterému náš pan prezident nerozumí ;-D

0/0
15.5.2007 23:23

petacx

Re: Vy jste hlava pane Klaus!!! - nejdrive si precti: Perspective on Climate Change

Perspective on Climate Change

Prepared by Bjorn Lomborg, adjunct professor at Copenhagen Consensus Center, Copenhagen  Business School for the Subcommittee on Energy and Air Quality joint hearing with the Subcommittee on Energy and Environment of the Committee on Science and Technology on   Wednesday March 21, 2007.   http://energycommerce.house.gov/cmte_mtgs/110-eaq-hrg.032107.Lomborg-testimony.pdf    a dalsi a potom vyvracej a vecne krytizuj !!! prosim

0/0
15.5.2007 23:32

krakovic

Re: Vy jste hlava pane Klaus!!!

Zase jeden, který se orientuje podle headlinů a tvoří si úsudek na základě tendenčních novinových článkůRv Co si takhle knihu přečíst a pak soudit? Toto paušální odsuzování je dosti ubohé a nehodné inteligentního člověka.

0/0
15.5.2007 23:35

koleis

Re: Re: Vy jste hlava pane Klaus!!!

dyk nic špatnýho neřek.. jen že byho zajímalo jestli existuje i něco do čeho moc nevidí. to je přec spíš lichotka;-)

0/0
16.5.2007 0:25

koleis

Re: Vy jste hlava pane Klaus!!!

náhodou je to výhoda mít takovýho univerzálního prezidenta né???;-D;-D

0/0
16.5.2007 0:23

luko5

Klaus ale taky zapomněl napsat, že největší brzdou české ekonomiky je právě jeho ODS!

Např. zrušení investičních pobídek v ČR vládou ODS! Pokud to samé neudělali v Polsku, v Maďarsku a na Slovensku, tak je dnes jisté, že česká ekonomika přijde o lukrativní investice, které nepřinášejí do ČR "jenom" tolik potřebný kapitál, ale taky špičkové technologie, což se v budoucnu může české ekonomice vymstít!

:-(Rv

0/0
15.5.2007 23:14

krakovic

Re: Klaus ale taky zapomněl napsat, že největší brzdou české ekonomiky je právě jeho ODS!

V době hospodářského růstu je třeba snižovat vládní výdaje a snižovat deficit. To by vláda soc.dem.nikdy neudělala a pokračovala v rozmařilém rozdávání. Vy asi žijete v mylné představě, že strategický význam pro českou ekonomiku mají snadno přemístitelné továrny zahraničních korporací. To je hluboký omyl, je třeba podporovat malé a střední podnikatele, snižovat daňovou zátěž a provést reformu státní správy, která zvýší konkurenceschopnost ekonomiky. Orientace na investiční pobídky je krátkodobým a krátkozrakým "řešením".

0/0
15.5.2007 23:34

honzajaka

Re: Re: Klaus ale taky zapomněl napsat, že největší brzdou české ekonomiky je právě jeho ODS!

To je jenom iluze. Žádný český podnikatel není  schopen obstát v dnešním prostředí. Tak ještě otevřít hospodu, ty větší  koupí nějaké zaplevelené pole a udělá z toho parcely a ten největší se bude chlubit, že doveze z Číny pár fuseklí. To nebude pro ekonomiku to pravé

0/0
15.5.2007 23:48

luko5

Re: Re: Klaus ale taky zapomněl napsat, že největší brzdou české ekonomiky je právě jeho ODS!

Právě malé a střední podniky jsou lehce přemístitelné, co už se v minulosti taky stalo. Velké nikoliv! A za další, pokud investiční pobídky byly omyl, proč právě díky zahr. investicím dochází k hospodářskému růstu. Myslím že, to co jste napsal, je demagogie z příručky ODS.Rv

0/0
15.5.2007 23:53

drym

Re: Re: Re: Klaus ale taky zapomněl napsat, že největší brzdou české ekonomiky je právě jeho ODS!

Á, pán je odborník. Když je podnik malý, tak se dobře zabalí a někam pošle, že? Zkuste se podívat, co zbylo z těžkého průmyslu západní Evropy. Kolik výroby přesunuly US do Číny. A kde je český textilní průmysl (i se všemi pobídkami, které tady KSČSSD předváděla).

0/0
16.5.2007 6:56

petacx

adhered to throughout the century, would have postponed warming by just 5 years in 2100 at a cost of $180 billion annually,

vetsinou demagogicke argumenty :-/ .

co rikate napr na graf na 11 str. z http://energycommerce.house.gov/cmte_mtgs/110-eaq-hrg.032107.Lomborg-testimony.pdf

Smarter policies

The current raft of policies that are either enacted or suggested are costly but have virtually no effect.   ***  Take the Kyoto Protocol, which even if it had been successfully adopted by all signatories (including the US and Australia) and even if it had been adhered to throughout the century, would have postponed warming by just 5 years in 2100 at a cost of $180 billion annually, see Figure 6.45  8-o  ...

45  8-o  ...

0/0
15.5.2007 23:12

hřebícek

Re: adhered to throughout the century, would have postponed warming by just 5 years in 2100 at a cost of $180 billion annually,

Větami vytrženými z kontextu tu nikoho nedojmeš. Ostatně Kjóto je minimum a začátek, nikoli cíl. A na 180 biliónů se přišlo jak - to nejsou náklady, ale to kolik by se vidělalo na dalším prasení země Rv

0/0
15.5.2007 23:18

petacx

Re: Re: adhered to throughout the century, would have postponed warming by just 5 years in 2100 at a cost of $180 billion annually,

prosim TE zkus napsat alespon 1-2 kriticke poznamky nebo radeji fakta k: Perspective on Climate Change!

Perspective on Climate Change!

Prepared by Bjørn Lomborg, adjunct professor at Copenhagen Consensus Center, Copenhagen Business School for the Subcommittee on Energy and Air Quality joint hearing with the Subcommittee on Energy and Environment of the Committee on Science and Technology on  --- Wednesday March 21, 2007.    http://energycommerce.house.gov/cmte_mtgs/110-eaq-hrg.032107.Lomborg-testimony.pdf     PREDPOKLADAM ze  jednoduse vyvratis ze to je demagogie  :-) 

0/0
15.5.2007 23:22





Najdete na iDNES.cz