Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Berdár střelbou nepochybil, případ definitivně končí

Případ střelby Gabriela Berdára je po dvou letech definitivně uzavřen. Krajský žalobce zamítl stížnost poškozených proti zrušenému obvinění exšéfa Telecomu. Potvrdil tak rozhodnutí okresního státního zastupitelství, že Berdár nespáchal trestný čin a snažil se jen zastavit domnělé útočníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

5alfa

Nějak jsem mimo...

Tak buď střílel na útočníky a pak jeho střelba mohla být v pořádku, pokud se nejednalo o nepřiměřenou obranu...

A nebo střílel na lidi, co útočníky nebyli, pak ale neměl co střílet.

Nebo od nynějšta každej, kdo se domnívá, že vidí útočníka, může začít po něm střílet?

0/0
21.5.2007 13:51

VláďaK

Jenom se potvrzuje,že

bohatí si můžou dělat co chtějí ,dokonce i beztrestně střílet.

0/0
21.5.2007 11:23

orkrist

...

:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
19.5.2007 19:43

Zdenda-69

Aha,

takže když ho potkám poránu na cestě a nebudu se mu líbit, ba dokonce mu budu připadat podezřelý, tak abych se rovnou střelil do řepy sám - ať to mám rychlejší a ať mě třeba jen nezmrzačí  a neposadí na vozík, když má ruce levý a netrefí se ...... Ty woe - Hlaváčku, pište si ...... Těžkoslovensko je šokialistický stát, s lihově-demagogickým zřízením  ......:-P

0/0
17.5.2007 15:09

jonin

Re: Aha,

No v podstatě to znamená asi tolik: smíte použít střelnou zbraň i v případě PODEZŘENÍ, což je průlom - precedens!!! Doufám, že si toho někdo z--odpovědný povšimne.

Pochopitelně tento závěr bude pravdivý, pokud nebudou shledány nějaké procedurální pochybení, což asi nebudou.

--Hawk

:-)

0/0
19.5.2007 15:46

Phantom2005

Já to napíšu takhle ...

... potkat tenkrát na té silnici mne, tak je mrtvý on nebo já. Já zbraň nosím taky a kdyby někdo začal "varovně"

střílet mým směrem, tak na něj budu střílet s úmyslem ho zlikvidovat co

nejdřív. Kdyby to znamenalo zabít ho - budiž. Já nemám podle zákona povinnost zjišťovat jeho úmysly a v tomhle okamžiku mne reálně ohrožuje na životě.

0/0
16.5.2007 8:37

Phantom2005

Re: Já to napíšu takhle ...

... do háje s formátováním ...

0/0
16.5.2007 8:37

Kleki Petra

Re: Re: Já to napíšu takhle ...

Myslím, že by to bylo pěkné a vkusné vyřešení tohoto případu s psychopatickým, případně sociopatickým hovadem Berdárem.:-)

0/0
16.5.2007 12:37

Warhead_bia :P

Re: Re: Re: Já to napíšu takhle ...

jop sice bych miril mimo likvidacni zony ale nevahal bych

0/0
17.5.2007 15:12

wouk

Re: Re: Re: Já to napíšu takhle ...

jo, ale on není šéf telecomu a šel by za to samozřejmě sedět... stejně tak když tebe někdo na ulici přepadne a ty ho postřelíš, půjdeš sedět. pokdu ho nedejbože zabiješ, tak tě kocourkovští snad i zlynčují

0/0
20.5.2007 0:51

corvus frugilegus

zkušený střelec

No jestliže je pan Berdár zkušený střelec, pak by měl předpokládat, že projektily vystřelené do země se mohou odrazit, zvláště děje-li se tak na krátké vzdálenosti. Chápu, že poté co jej kdosi "zbušil" měl vztek (sám jsem něco podobného kdysi zažil, zpětně jsem rád, že jsem nikdy nevlastnil zbraň), to je však z mého pohledu pouze vysvětlení jeho chování, nikoliv omluva před zákonem! Proto zde tvrdím: G. Berdár se svým činem snížil z oběti na darebáka.

0/0
16.5.2007 8:28

pinguinone

Re: zkušený střelec

R^ a soud mu pri tom asistuje...

0/0
16.5.2007 12:32

baggerfuhrer

Trochu nestiham.

Odkdy se varovne vystrely neposilaji do vzduchu, ale do zeme smerem na cil?  Dukaz jeho umeni strelby byl jakej? Terce ze strelnice? Uz alespon prisel o zbrojak? To se mi snad zda. Pokud se kazdej majitel zbrane a zbrojaku zacne takhle chovat, tak divokej vychod bude realitou. Doufam, ze si na tom brzo smlsne D-fens.

 

0/0
16.5.2007 0:09

Phantom2005

Re: Trochu nestiham.

Střílet varovné výstřely do vzduchu je velké riziko, střela nese dost energie aby při svém dopadu způsobila vážné zranění.

0/0
16.5.2007 8:35

adapos

Re: Re: Trochu nestiham-takze kam strelit?

Jenze jak tu uvadeji dalsi, do zeme je to jeste vetsi riziko, staci kus kamene, kulka se odrazi a je zle.Takze kam strilet pro vystrahu? Jeden policista mi rikal, ze utocnika dobre odradi vystrazny vystrel do popelnice. Ale asi  do toho vzduchu je to nejlepsi.A.P.

0/0
17.5.2007 9:23

lolek77

Signál ano. Jestli dobrý - to snad ne.

0/0
15.5.2007 23:24

Beranal

Dobrý signál pro sebeobranu

:-)Tak ona už se teď bude tolerovat i preventivní střelba a zastrašování podezřelých osob, zadržování automobilů s pistolí v ruce, zadržování podezřelých osob a jejich předávání Policii ČR.

Takovéhle vymoženosti to snad nemají ani v USA, jen se tak obávám jestli tahle nová pravidla budou platit pro všechny, asi těžko. Takový spisovatel Beneš vytáhl na zastrašení agresivního násilníka který mu lezl do auta poplašnou pistoli, ani nevystřelil, policie to promptně vyšetřila jako jasný trestný čin a u okresního soudu dostal flastr jako zločinec, kdyby ho nezachránil odvolací soud tak zbytek života strávil se zápisem v rejstříku trestů. Mě to trošku připadá jako politika apartheidu někde v bývalé Rhodesii

0/0
15.5.2007 19:53

kasavaros

Ještě zbývá,

alespoň si to myslím, znalcem právníkem nejsa -- civilní žaloba o úhradu škody na autě, na které střílel. A dotáhnout to až  do Strassburku.

0/0
15.5.2007 17:09

utanův stín

Re: Ještě zbývá,

Jenže on to nebyl Veyron.

0/0
15.5.2007 17:11

Rudá Lůza vpřed, zpátky ni krok

"v kocourkově zvaném česko", tak co tu smrdí, čo*ol jeden smradlavej! Ať táhne domů do "kuličkovejch hor", však tam mají jen špínu a smrad......

Rv

0/0
15.5.2007 16:32

Bonelord

Doufam, ze se tenhle pan priplete do cesty nekomu, kdo jej bude povazovat za domneleho utocnika!

Stejny osud bych pral i panu zastupci, ktery takto moudre rozhodl!:-©

0/0
15.5.2007 16:27

Jirka(...)

Re: Doufam, ze se tenhle pan priplete do cesty nekomu, kdo jej bude povazovat za domneleho utocnika!

Naprostý souhlas. Je to bezpráví a zvůle. :-©

0/0
15.5.2007 17:17

Beranal

Re: Doufam, ze se tenhle pan priplete do cesty nekomu, kdo jej bude povazovat za domneleho utocnika!

To by byla na rozdíl od toho Bedára jasná sebeobrana, pokud někdo někomu vleze s pistolí do jízdní dráhy aby ho zastavil tak jsou dvě možné reakce, buďto se snažit ujet i za cenu najetí na útočníka nebo vytáhnout pistoli svoji a zahájit palbu. Naše Policie ten sebeobranný pokus ujet podivně vyhodnotila jako útok na útočníka, který potom musel páchat tu "sebeobranu". Zkrátka je vidět že ty vtipy o policajtech to je podložené mnohdy realitou. Že takováhle ostudná záležitost nevadí třeba naší pěstěná nejvyšší státní zástupkyni Vesecké to prokazuje že jsme zřejmě na právní úrovni Bangladéže.

0/0
15.5.2007 20:01

utanův stín

Antl nedávno říkal,

že pachatele může člověk zadržet, jen ho nesmí zavřít do sklepa a vyslýchat ho tam. Stalo se? Ne. Evidentně všechno v pohodě. ;-)

0/0
15.5.2007 16:19

Kleki Petra

Re: Antl nedávno říkal,

No vidíš, to je úplně nový, svěží a neotřelý úhel pohledu!!!;-DR^;-)

0/0
15.5.2007 16:30

_m-

Re: Antl nedávno říkal,

R^

0/0
15.5.2007 16:31

mates_one

Re: Antl nedávno říkal,

mimochodem, Antl byl zaměstnán (a možná pořád je) v Telecomu (resp. v Telefonica O2), nechápu jak člověka s jeho morální kvalitou může Prima angažovat do pořadu o stíhání zločinců...

0/0
15.5.2007 19:14

Montaigne

Láska a pravda zvítězila

je snad někdo proti?;-D

0/0
15.5.2007 16:01

Kleki Petra

Re: Láska a pravda zvítězila

...to jako že Berdár vošustil státní zástupkyni?;-D

0/0
15.5.2007 16:15

Kleki Petra

Re: Re: Láska a pravda zvítězila

Počkej, počkej, vžyť on to byl státní zástupce!!!8-o8-o;-D

0/0
15.5.2007 16:15

Montaigne

Re: Re: Láska a pravda zvítězila

ne, láska a pravda zašustily penězi!;-D

0/0
15.5.2007 16:18

engels

))

jedna slípka říkala, že jsou češi de-bilové, mám pocit že má pravdu když si nechají od hlavounu tolik líbít

0/0
15.5.2007 15:53

Bonelord

Re: ))

Souhlas tohle je mozne jen v zemi debil/u!R^

0/0
15.5.2007 16:29

Homer1

Jasná zpráva nám všem...

1) Střílejte po spoluobčanech, berte zákon a zbraně do svých rukou a hrajte si na spravednost. Nebudete souzeni.

2) Jezděte v autě 190. Když vás chytí, jděte za ministrem vnitra a řekněte mu, že je vám to líto. Řídičák si ale nechte abyste do týdne jeli zase 200km/h.

3) Řiďte opilí. V parlamentu je to přece téměř norma a za to se přece nikdy nikomu nic nestane.

4) Kraďte ve velkém, obchodujte s kakaem, ukládejte si miliony do krabic od bot a ty pak strkejte do skříní. Vždyť kdo by ty drobné počítal a koho by napadlo namáhat se tím, dělat si přehled kolik že to melounů se to v té almaře vlasně válí.

Nějak se nám tady z toho stává pěkně zpérdele republika. ...

0/0
15.5.2007 15:31

spalovac

Hele vole

Hele vole, nezdá se ti že na nás ten dědek najíždí?

Asi jo vole.

Střel po něm vole! :-)

0/0
15.5.2007 15:23

Vanagu Bílý muž

Proč já

hovado blbá jsem nadával komunistům?(Y)

0/0
15.5.2007 15:06

odborar

Každý jiný, kdo by chtěl zastavit domnělé útočníky by to odskákal..

Protože útok pominul včetně ohrožení na životě, takže nešlo už o obranu. A zastavovat domnělé útočníky se zbraní v rue může už jen policie. Sačí si prostudovat zákon o zbraních a střelivu...Na druhou stranu ho chápu, že se jim chtěl pomstít a nasypat jim to do prdelí.. Asi by v afektu člověk nejednal jinak.. Bohužel pohnutí mysli přepadeného a zmláceného zákon neřeší a jde na ruku útočníkovi a to by se mělo změnit..Ovšem byli ti hoši útočníci? Pokud ne tak pochybil a zatraceně..:-/

0/0
15.5.2007 15:04

Moravský Slovák

Osádka škodovky si zaslouží vyznaměnání za hrdinství.

Tem dvěma podnapilým by měli udelit metál za to, že asi neplánovaně ochránili zdravotnické zařízení, do kterého se pan Berdár vypravil s ostře nabitou pistolí připravenou ke střelbě.

0/0
15.5.2007 14:49

BohoušX

Už mi ty plky nebaví....

....asi si půjdu někam zaberdárovat. :-P

0/0
15.5.2007 14:47

maly33

nebojte se

existují lidé kteří s počítali s takovým rozsudkem a zřídili pojistku, aby dotyčný nemohl něco podobného opakovat.

0/0
15.5.2007 14:32

Moravský Slovák

Re: nebojte se

To jako zajistili jeho doživotní umístění na oddělení pro zvláště nebezpečné psychopaty?

0/0
15.5.2007 14:46

RumFighter

Chudák Berdár...

těch peněz, co za takovej rozsudek musel vyhodit z okna :-/

0/0
15.5.2007 14:21

Kleki Petra

Re: Chudák Berdár...

Není to, bohužel, rozsudek. Pokud by byl, a pravomocný, stal by se z něj pro obdobné případy judikát. Státní zastupitelství si může rozhodnout jak chce, aniž by muselo nést jakoukoli odpovědnost do budoucnosti, protože jeho rozhodnutí není do budoucnosti nijak zavazující, a to pro nikoho.

0/0
15.5.2007 14:30

maly33

Re: Re: Chudák Berdár...

státní zastupitelství je takový stát ve státě, který si může dělat co chce, i když te to proti zákonům. A všchichni se tváří, že je to OK

0/0
15.5.2007 14:34

Dennys

Re: Chudák Berdár...

Vis on KlekiPetra nemuze furt pochopit jak je mozne, ze se Bedar pred soud nedostal. On si totiz mysli, ze jsou si pred zakony vsichni rovni.

0/0
15.5.2007 14:51

Kleki Petra

Re: Re: Chudák Berdár...

Tak tohle už bylo vysloveně slabé. Musíte se víc snažit, pane správče, jinak vás vyměníme!;-D

0/0
15.5.2007 15:01

Horác Badman

(Y)

0/0
15.5.2007 13:57

Dennys

Vi nekdo kde dela Bedar ted?

Typoval bych personalniho managera v Transgasu. Na Vychode jeho komunikacni vlastnosti jiste oceni.;-D

0/0
15.5.2007 13:57

maly33

Re: Vi nekdo kde dela Bedar ted?

tipoval bych onkologii, jako pacient.

0/0
15.5.2007 14:34

Dennys

Re: Re: Vi nekdo kde dela Bedar ted?

Proc onkologii. Ze by mel nadorove zvetsene sebevedomi?8-o

0/0
15.5.2007 14:46





Najdete na iDNES.cz