Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se může stát, že výborná škola bojuje o přežití

Základní jazyková škola Horáčkova z Prahy 4 je svým způsobem ukázkovou, vzorovou školou. Díky programu, dobrým výsledkům, vynikajícímu hodnocení školní inspekce a tím i vysoké oblíbenosti a zaplněnosti se těší všeobecné prestiži. Pro Městskou část Prahy 4, která ji provozuje, by mohla být jednou z výkladních skříní obvodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kejchl

Učitelé zachraňují školu ale nestarají se o děti !!!

Učitelé zachraňují školu a přitom si neumí ohlídat děti - viz článek:

http://zpravy.idnes.cz/vedouci-tabora-ma-zaplatit-statisice-za-popaleni-ditete-pjy-/krimi.asp?c=A070821_090811_krimi_dp

0/0
22.8.2007 21:56

Senohrab

Zpráva ze včerejšího jednání na MČ Praha 4 o finančích dotacích z EU.

PJZŠ Horáčkova potřebuje do pěti let rekonstrukci. Radnice slíbila peníze vyčlenit, byl  vypracován projekt rekonstrukce za 1,7 mil. Kč. Nové zastupitelstvo však slib odmítá splnit. Jedním z argumentů MČ P-4 proti rekonstrukci Horáčkovy  je nedostatek financí. Proto jsme se jako rodiče dětí iniciativně nabídli, že s finanemi pomůžeme a začali prověřovat možnosti rekonstrukce z fondů Evropské unie. Zjistili jsme základní podmínky pro podání žádosti. Při jednáních s různými odbory na MČ a jinými subjekty jsme ověřili časové, technické, legislativní i finanční podmínky pro získání dotace z fondů EU, která by ušetřila významnou část celkových nákladů na rekonstrukci budovy. Zdá se, že podmínky pro získání dotace je možné splnit.Pan místostarosta Pražák nám ale vzkázal, že nevidí důvod naši snahu podporovat a neposkytne potřebnou součinnost.Je alarmující, že touto agendou pověřený zástupce  MČ Praha 4 blokuje čerpání financí z fondů EU pro opravu budovy, kterou má MČ ve své správě.

 

0/0
22.5.2007 18:52

Senohrab

Re: Zpráva ze včerejšího jednání na MČ Praha 4 o finančích dotacích z EU.

Místostarosta Pražák se přece jen rozhodl reagovat jinak a R^rozhodl ověřit možnosti financování rekonstrukce pomocí fondů EU. Přislíbil odpověď do příštího týdne. Pokud chceme stihnout u EU v této vlně požádat, musíme dostat pověření jednat na následujícím zasedání zastupitelstva, které je kolem půlky června.

0/0
23.5.2007 11:26

v.h.

Re: Re: Zpráva ze včerejšího jednání na MČ Praha 4 o finančích dotacích z EU.

On si možná uvědomil, že když "pohyb" s Horáčkovou je z Radnice zdůvodňován jedinou věcí, totiž nedostatkem peněz na rekonstrukci budovy, tak dost dobře nemůže odmítnout pomoc rodičů, kteří Radnici ty peníze pomohou sehnat.

Ale z první reakce pana Pražáka je myslím zcela zřejmé, že ten hlavní důvod není nedostatek peněz - kdyby byl, pomoc rodičů by z fleku uvítal. Takže nezbývá, než vytrvat v úsilí a nepolevovat - čert (a Radnice:-)) nikdy nespí...

0/0
31.5.2007 9:34

kasia

Mobilizace na Horáčkově

Vážení, vážení!

Je to smutné, že stačí tak málo, aby bojovná nálada byla pryč. Stačí pohlazení po zádech a hned jsme spokojení a šťastní. Přitom sám Krištof se v tiskovém prohlášení  vyjadřil, že se na pankracko-budějovické plání optimalizace "prozatím" pozastavuje. Na jak dlouho, už si nikdo netroufá říct.  Rodiče vystříleli argumenty, veřejnost se uklidníla, brzy přijde vhodná chvíle k dalšímu pokusu. Dokud radnice neprokáže vůli problém ZŠ Horáčkova řešit a tím problémem myslím financování rekonstrukce, není žádná záruka, že se nejedná o pouhý odklad. Máme čerstvé informace, že proběhla první jednání o získání finanční podpory z fondů EU. Ztroskotala však v nejvyžších patrech budovy radnice, ačkoli se zdálo, že jak recepce, tak další poschodí jsou vštřícnost sama. Každá budova má svůj strop. Nepříjemné je, když do něj bolestivě narazíte. Vyražmě proto s naším přáním ven.

0/0
22.5.2007 15:14

kubišta

Re: Mobilizace na Horáčkově

On je problém v tom, že když existuje k něčemu avrze, a ona na radnici existuje , pak musíme skutečně všechna sliby kvalifikovat jako plané, se snahou něco málo udělat aby se neřeklo a když to nevyjde , tak bohužel, udělali jsme co jsme mohli. Jediná naděje je, pustit se  zadání projektu sami a hotový jej předat radnici, aby jej podala.

0/0
25.5.2007 16:20

Senohrab

HN: Starosta Jančík (ODS) zvýhodnil soukromou školu

Zasílám odkaz na dnešní článek v Hospodářských novinách:

http://zpravy.atlas.cz/domov/118669-hn-starosta-jancik-ods-zvyhodnil-soukromou-skolu.aspx

Starosta Prahy 5 Milan Jančík  pronajal mimořádně výhodně lukrativní budovu soukromé Vysoké škole K. Engliše, v jejíž akademické radě před několika měsíci figuroval. Jančík ještě nedávno s lidmi z dozorčí rady školy také podnikal. Škola za 530 m2 prostor zaplatí ročně 167.000 kč. Pro srovnání roční školné je na škole 40.000 kč. Nájemné je sice srovnatelné s nájmy ostatních soukromých škol v Praze5, ne však co do lokality. Usedlost Hřebenka, kam se má škola nastěhovat, je na exkluzivním místě v klidové zóně se zahradou, kde je tržní nájem klidně i 10násobný.Se školou je navíc spojen bývalý prorektor školy V. Větrovec a současný člen dozorčí rady školy J. Harangozza, kteří jsou obžalováni kvůli zmanipulovaným konkurzům kolem soudce J. Berky.

0/0
18.5.2007 14:34

Harry_sportsman

Re: HN: Starosta Jančík (ODS) zvýhodnil soukromou školu

Kam se hrabou šibalové z ČSSD na šibaly z ODS!

0/0
21.5.2007 13:05

blaz42

Nejak opomeli skolu pro dyslektiky

Kterou ma tato jazykova skola nahradit v jinem,zrekonstruovanem objektu. Skola pro deti s poruchou uceni bude bez nahrady zrusena a deti prevedeny do obycejnych skol...

nevim,jestli se to tu resi taky,ale myslim ze je to daleko vetsi problem,nez jazykova skola v postarsi budove...

0/0
17.5.2007 10:36

v.h.

Re: Nejak opomeli skolu pro dyslektiky

To byste toho chtěl(a) moc, aby místostarosta řešil problémy DĚTÍ. Naštěstí to vypadá, že akutní hrozba pominula.

Teď je otázka, jestli se Radnice už konečně bude brát rodiče dětí jako své partnery nebo "optimalizaci" budou chtít tlačit přes prázdniny.

0/0
17.5.2007 14:19

Ikris

Díky, díky Vám všech

Schůzka s panem místostarostou Krištofem proběhne na škole K Sídlišti až zítra odpoledne...přesto všem moc děkujeme, že jste si zachovali svou tvář a nepřevlékli kabát, ale je to i naopak, škola K Sídlišti Vám také fandí, každý máme své požadavky a je dobře, že si za nimi stojíme a navzájem se nepodrážíme.30.5.2007 v 10 hod. proběhne před radnicí demonstrace rodičů, učitelů, studentů a přátel školy,tak kdo nás chce přijít podpořit,je srdečně vítán. Na stránkách naší školy naleznete vše podstatné a jen pro upřesnění nějakých věcí, naše škola je spolu se SŠ také naplněna.Držíme Vám všem také palce a snad svůj boj za školu každý vyhrajeme.

0/0
16.5.2007 21:23

Senohrab

PS. Škole K sídlišti dnes držíme při jednání palce

Držíme dětem a rodičům Školy Kavčí Hory při dnešním jednání s místostarostou palce. R^ Nechceme vám brát vaši budovu. To vám vzkazují rodiče a děti z Horáčkovy!!! !

0/0
16.5.2007 18:29

Senohrab

www.zachranmehorackovu.cz

Vážení příznivci školy Horáčkova,

na webu www.zachranmehorackovu.cz máte všechny potřebné údaje ke stávající situaci. Jsou zde petice rodičů, audiozáznamy z jednání s představiteli Prahy 4, pro připomenutí též výňatky z volebního programu ODS. Zajímavé webové stránky má i škola K sídlišti (www.ksidlisti.cz/), kde právě dnes probíhá schůzka s místostarostou pro školství Mgr. Krištofem.

0/0
16.5.2007 18:23

matěj a bratři

Peníze se najdou- jen se o to musí někdo postarat...

Stejně nechápu, proč musí ničit zrovna naší školu, když má každý rok tolik uchazečů- nehrozí tedy nedostatek dětí- když je kolem tolik škol, které mají menší počet uchazečů. Peníze na opravu se vždy nejdou, jen se o to někdo taky musí sanžit... Jediné co se musí opravit je budova, školní pozemky jsou dobré a dokonce je tam spousty beach-volejbalových kurtů. Tak proč jednou taky neinvestovat do toho, co má opravdu smysl, do školy, která má budouctnost, je úspěšná a většina lidí se zní bez problémů na gymnázia dostane.

0/0
16.5.2007 15:21

Senohrab

Re: Peníze se najdou- jen se o to musí někdo postarat...

Radnice musí vytvořit aktuální - solidní demografickou studii, ve které budou podchyceny současné trendy a výstavba nových aglomerací v okolí Prahy 4. Tato studie by měla podchytit:

- současný baby boom, se kterým souvisí současná vyšší potřeba jeslí a přeplněnost školek na Praze 4

- výrazná zvyšující se zástavba v okolí Prahy 4 (bez výstavby škol v těchto aglomeracích)

- výrazná zástavba Pankrácké pláně, administrativní centra s lidmi, kteří budou dovážet své děti do škol na Praze 4

 

0/0
18.5.2007 14:42

Senohrab

Re: Re: Peníze se najdou- jen se o to musí někdo postarat...

Všechny tyto skutečnosti vedou k jedinému - k lukrativnosti Prahy 4, k lukrativnosti (dosud) státních školních budov na Praze 4.

 

Chápeme, že soukromé osoby podnikající v oblasti školství pochopily tento trend poptávky škol na Praze 4  - lukrativnosti Prahy 4 a tudíž chtějí obsadit zrušené školy svými finančně výnosnými školními projekty. Za pár let tento trend pochopí všichni, ale bude pozdě, něboť tu bude pár státních škol a na místě původně státních škol budou školy soukromé.

0/0
18.5.2007 14:43

kubišta

Re: Peníze se najdou- jen se o to musí někdo postarat...

Bohužel vzhledem k absolutnímu nezájmu, až s averzí některých radních,  to bude velice těžké, první místostarosta odmítá pomoc rodičů s jednáním o zajištění prostředků z fondů EU.

0/0
21.5.2007 22:16

Senohrab

Re: Re: Peníze se najdou- jen se o to musí někdo postarat...

Soukromé osoby podnikající v oblasti školství pochopily trend poptávky škol a lukrativnosti Prahy 4, a tudíž chtějí obsadit zrušené školy svými finančně výnosnými projekty. Až tento trend pochopí všichni, budou na místě původně státních školy soukromé. Je toto cíl zastupitelů zvolených voliči Prahy 4?

 

To asi ne, a proto požadujeme my - voliči a rodiče žáků  -  po zastupitelích: 1. aktuální koncepci rozvoje státních škol na Praze 4, které musí předcházet aktuální - solidní demografická studie, a následně rozsáhlá diskuze s voliči.

2. chceme jednoznačné vyjádření a záruky na zasedání na jednání zastupitelstva 14.6.2007, že současné rohodnutí zastupitelstva P4: ,,ponechat kvalitní a prosperující školy Horáčkova a K sídlišti v jejich současných budovách,,  je dlouhodobé (minimálně po dobu jejich funkčního 4letého období).

3. chceme, aby na zasedání na jednání zastupitelstva 14.6. 2007 byla odsouhlasena 1.část rekostrukce budovy Horáčkova    

0/0
22.5.2007 19:03

duhastrecht

To Reeve:

Jsi tak vášnivý obhájce likvidace té školy, že mám takový dojem, že sedíš na radnici ase stranickým úkolem:)) Takže si rejpnu, co ti říká ZŠ Postupická? Také na Praze 4.  Také nadstandard, také si ji rodiče i děti pochvalovali. A také jste ji zrušili, také u toho byly scénky, dokonce jste si na rodiče zavolali ochranku a nechali je násilím vyhodit, pamatuješ si na to? A pamatuješ, jaký sprostý a hnusný nátlak jste tehdy vyvinuli na paní ředitelku, pamatuješ na výhrůžky trestním stíháním? Myslíš si, že všichni zapomněli na socdembabu Tarkó, co ten hnus ošéfovala?:)) No, zadařilo se vám to, objekt si rozdělili ti, co byli v pozadí, děti šly do 3.14čy, ta náhradní škola, kam jste je poslali, neměla kantory, ani prostředky pro jazykovou výuku, alespoň že ta travka byla navíc...a problémy mezi dětmi z obou "táborů":(( Takže tady je to to samé, viď, špinavče? Byznys, ale HLAVNĚ  tiše zlikvidovat nepohodlné školy, co se snaží dát dětem něco navíc. Humus, hnus a hnůj na Praze 4, ČSSD i ODS.

0/0
16.5.2007 14:13

Zasvěcený zdroj

Krištof za to nemůže

Vážení rodiče, nedá mi to, abych nenapsal. Zájem na pozemku vaší školy nemá ani tak pan Krištof, ale pražská ODS a ti vám ten pozemek prostě nenechají. Asi se můžete stavět na hlavu, ale takhle to prostě je. A dokonce bych řekl, že pan Krištof je docela rozumný, protože školství zná, ale samozřejmě musí a bude držet basu. Volat v naší společnosti po nějaké transparentnosti je opravdu naivní. Tak nebuďte naivní a sklapněte kufry. Nebo chcete hlavou prorazit zeď? 

0/0
16.5.2007 10:28

v.h.

Re: Krištof za to nemůže

A proč tedy chtěla školu vystěhovat exmístostarostka Tarkó (ČSSD)? Že by ta předešlá pražská koalice ODS-ČSSD se dohodla i na tomhle?

V tom případě pana premiéra Topolánka zcela chápu, že si nikoho z pražské ODS "nenasadil do kožichu", tedy do vlády a proč se tak bránil velké koalici.

0/0
16.5.2007 11:40

Pandu

Střet zájmů

Milý Reeve (rozuměj - přispěvovateli do této diskuse), koukám, že všemu rozumíš, jen ty máš pravdu - tak to se hodí: vysvětlíš mi tu věc, jak mohou lidé, kteří jsou tak spjatí se soukromými subjekty (3+1x škola - majitel/spolumajitel i jednatel), mohou na městské části přímo rozhodovat o školství na Praze 4? Jak je možné, že po 3 měsících ve funkci najednou existuje jakási spíše "antikoncepce" a nejprve (jak je u našich politiků zvykem) v tichosti se snaží protlačit své evidentní sféry zájmu? TO SI FAKT MYSLÍŠ, ŽE JSME UBOHÉ OVCE, KTERÉ SE NEZMŮŽOU NA VÍC, NEŽ JEN MEEČENÍ?

V případě Horáčkova / Kavčí Hory a další je zapotřebí řešit daleko více věcí - DOPADY ZEJMÉNA NA NAŠE DĚTI - těmi se tu nikdo (rozuměj na radnici) nezabývá. Neustále omýlaná písnička "nejsou peníze" nic neřeší - stejně se někde najdou.

Což takhle odborná diskuse bez emocí, napadání z elitářství a podobně?

Nebo jste za své reakce na všechny zde uvedené příspěvky placen? Nejste náhodou členem školské komise na Praze 4?

0/0
16.5.2007 2:10

Reeve

Re: Střet zájmů

Praha 4 má v poměru k počtu obyvatel relativně nevyšší počet základních škol v celém hlavním městě. Když šlo redukovat počet škol jinde, proč by se zrovna na Praze 4 musely "někde najít" peníze na udržení současného stavu?

Mluvíte o dopadech na děti. Jaké konkrétní jim hrozí? Má snad být škola zrušena? Rozprášena? Nucena revidovat svůj vzdělávací program? Bude propouštět děti? Učitele? Budou se násilím rozdělovat třídy? O ničem takovém nikde nepadlo ani slovo.

Na vaše otázky týkající se radnice vám skutečně nemohu odpovědět, protože nejsem ani jejím zaměstnancem, ani zastupitelem, ani členem školské komise. Jsem jen pouhým občanem a rodičem z Prahy 4. A na rozdíl od vás si pamatuji, že se o redukci počtu škol mluví už téměř 10 let. A na rozdíl od minulých  návrhů (poslední byl před 2 lety) tentokrát nikdo ZŠ Horáčkova rušit nechce.

Mluvíte o odborné diskusi bez emocí. Myslíte, že do ní patří zdejší srdceryvné příspěvky "matěje a bratrů" či "Zuzky z třídy 4.B"?

0/0
16.5.2007 5:27

Zasvěcený zdroj

Re: Re: Střet zájmů

Milý kolego, nevěříš tomu, že i děti mohou mít názor? Vzpamatuj se.

0/0
16.5.2007 10:32

Spolužák

Re: Re: Re: Střet zájmů

Já teda mám názor. Chodim do devítky a docela bych řek, že si jako po těch letech docházky do školy i můžu něco myslet. Ale o to možná na radnici jde, aby nás školy myslet neučily, protože pak bychom mohli, až vyrosteme někomu moc koukat pod pokličku. A třeba bysme chtěli nějaké zástupce, co by pro nás fakt něco dělali. A nejen se pakovali. Fakt chce naší školu zabrat ODS? Ty jo?! A náš táta je pořád Rvtak žere.

0/0
16.5.2007 11:27

v.h.

Re: Re: Střet zájmů

Omyl - situace je totiž zcela stejná s tím, co "pekla" před dvěma lety paní Tarkó. Prohlédněte si dokumenty, jsou stále na webech (i Radnice) - ani tehdy nikdo neříkal, že chce Horáčkovu zrušit. Ty kroky, které Radnice plánovala tehdy i dnes, by v konečném důsledku k faktickému zrušení školy Horáčkova vedly.

Praha 4 má minimálně 3 školy, které nemají dlouhodobě problém se žáky - Horáčkova, Jeremenkova a Táborská. Proč? Jsou schopny svým dětem nabídnout takový program, že děti dojíždějí z celé Prahy 4 - prostě dětem se tam líbí. Opravdu nerozumím tomu, proč chce Radnice problémy, které mají NĚKTERÉ OSTATNÍ školy řešit na úkor školy,  která problémy nemá. Rodiče už před 2 lety navrhovali, že s rekonstrukcí školy pomohou, že nemusí stát 150 milionů (nebo kolik dnes Radnice tvrdí).

Dopady na děti hrozí - kolik jiných škol na Praze 4 je dostupných v podstatě z celého obvodu jediným autobusem bez přestupu? Dopad na vzdělávací program se rozebíral už před dvěma lety, zeptejte se na Google.

0/0
16.5.2007 11:56

zuzmilda

názor Zuzky I. třída 4.B - Horáčkova

 Mám ráda svoji školu,  kamarády, učitele, to, jak se učíme. V poslední době se mi zdá, že se v naši škole něco děje. Je to prý věc rodičů, ale není to tak docela pravda. Máma říká, že se jedná o nějaký projekt. Jaký projekt? Já tomu rozumím, projekty ve třídě děláme často. Optimalizace školství – odpovídá máma. „Když děláme projekt a chceme to mít na jedničku, musíme do školy přinést hodně materiálů. Doma hledáme na internetu, ve škole si o tom povídáme, řešíme úlohy, píšeme slohové práce. Je to těžké, ale stojí to za to. Máme ve třídě i lenochy, jako třeba … Ne, to nemůžu říct, je to moje kamarádka. Ty prostě všechno opisují od ostatních. Pak stejně čekají dobrou známku, i když nic neumí. Znám taky dětí, kterým je úplně jedno, jakou známku dostanou a co se naučí. Svůj projekt mají hotový během dvou dnů, ale je to k ničemu. Ten projekt o školství dělají na radnici?  A kdo to pak známkuje? Starosta, pan prezident? Nebo my všichni? A jak se učili ti pánové, když jsou dneska na radnici?“

0/0
15.5.2007 22:47

Reeve

Re: názor Zuzky I. třída 4.B - Horáčkova

Milá Zuzko, píšeš skoro tak dobře, jako jedna paní novinářka ze sdružení rodičů vaší školy. Škoda, že ji neznáš, určitě byste si spolu dobře rozuměly. Víš, Zuzko, ten projekt, o kterém píšeš, to není žádné rozhodování o tom, kdo je lenoch a kdo je pracovitý. To je zvažování, jestli je skutečně nutné dávat tolik peněz na údržbu domů, kam chodí děti do školy. Například dům, kam chodíš do školy ty, nutně potřebuje opravu za 130 milionů korun. To je strašně moc peněz. Kdyby se na to měly složit děti z vaší školy, každé by muselo ze své kasičky dát dva a půl milionu korun. Tolik určitě nemáš, protože za ty peníze by sis mohla koupit 10 nových aut, třeba takových Fabií, jakou má strejda Petr. Kdyby se ty obrovské peníze na opravu vaší školy daly, někde jinde by se musely ušetřit. Například by se musela zavřít školka, kam tak rád chodí tvůj mladší bráška. Nebo by se nikdo nemohl starat o park, kam chodíš venčit pejska. Už rozumíš?

A neboj, tvoji oblíbenou školu ti nikdo vzít nechce.

0/0
15.5.2007 23:25

Spolužák

Re: Re: názor Zuzky I. třída 4.B - Horáčkova

A co teda chcete, páni radní. Táta mi o tom něco řikal a fakt mě štve, jak se do nás montujete. Dejte nám pokoj.

0/0
16.5.2007 11:16

v.h.

Re: Re: názor Zuzky I. třída 4.B - Horáčkova

Radnice už dva roky ví, že rekonstrukce Horáčkovy lze udělat za méně než polovinu částky, kterou uvádíte  - stačí, aby to nedělala "spřízněná firma" s Radnicí Prahy 4 - to za prvé.

Radnice již před dvěma lety odmítla pomoc rodičů v této věci, to za druhé.

Radnici očividně nejde o funkční školy, ale o uvolnění budovy v Horáčkově. A podle toho, jak se zatím vedení Radnice chová, tak za každou cenu - ekonomika obce nebo kvalita vzdělávání s tím očividně nemají nic společného. Co nutí radní zasahovat do chodu školy, která jakoby vypadla z volebního programu ODS na Praze 4? To za třetí.

Zuzka má oblíbenou školu na adrese Horáčkova, s tamním programem a pedagogickým sborem. Není znám jediný případ na Praze 4, že by se "optimalizace" nepodepsala na škole, které se týkala. Kde jsou třídní kolektivy ze školy Na Pankráci? Jsou opravdu pohromadě? Mají stejné učitele?

Ne, tak to není. Poslal bych vám odkazy mailem, ale bohužel jste zadal neplatnou adresu. Úmysl, nedbalost, nebo nešťastná náhoda?

0/0
16.5.2007 12:14

kasia

Re: Re: názor Zuzky I. třída 4.B - Horáčkova

Milý Reeve, vyjadřuješ se skoro tak dobře jako jistý předseda jisté komise na radnici Prahy 4. Zuzanka je naštěstí chytré děvče a nemá potřebu se skrývat za názory novinářů. Jinák ohledně rodinných poměrů a zvířecích mazlíčků - samá voda. Na odpověď Zuzky si počkej, je ještě ve své oblibené škole, kam nastoupila ze školy desorganizované v předchozí vlně optimalizace. Kateřina Wrzosek, matka

0/0
16.5.2007 14:12

ucitelZS

Re: Re: názor Zuzky I. třída 4.B - Horáčkova

Pane Reeve, Zuzana je žákyní 4. třídy, tu možná zmatete velkými čísly, ale už páťák dokáže vyřešit úlohu, kterou jste v odpovědi předložil. Rekonstrukce by stála 130 000 000 Kč a každý žák by musel zaplatit 2 500 000 Kč. Kolik žáků chodí do Horáčkovky?

 130 000 000 : 2 500 000 = 52 žáků

To se nedivím, že chce Mgr. Kryštof školu, do které chodí 52 žáků, zrušit. Nebo je to jinak? Není ve škole dětí alespoň 10 krát víc, tedy 520? Nemám tak přesné informace,jako vy, eventuelně mě opravte. V tom případě by každý žák musel dát 250 000 Kč ze své kasičky. No a teď jedna úloha pro Vás. Žák na soukromé základní jazykové škole pana K zaplatí za 9 let školní docházky 250 000 Kč. Kolik je roční školné na této škole? Porovnejte se školným na škole, jejímž spolumajitelem je Mgr. Kryštof (25 000 ročně).

250 000 : 9 = 27777,78 Kč

Dost podobná čísla?!? Proč chce MČ Praha 4, pronajmout budovu ZŠ Horáčkova soukromému subjektu, za to, že ji zrekonstruuje a rekonstrukci si "odbydlí"? Na kolik let?

0/0
16.5.2007 22:35

Senohrab

Dopis žáka 4.A Horáčkova

Kdysi jsem chodil do školy, kde se mi vůbec nelíbilo. Paní učitelka na nás nebyla hodná. Pak jsem se přišel podívat do třídy, kam chodil můj starší bratr. Paní učitelka byla hodná, nekřičela a povídala si s námi o tom, co nás zajímá. Moc jsem se chtěl na Horáčkovu dostat a hodně jsem se učil, hlavně čtení, aby se mi to povedlo. Teď tu chodím do čtvrté třídy a  do školy se každý den těším. Když si třeba s klukama na fotbale povídám, neznám jich moc, co se do školy také těší.

Vyřiďte těm pánům, co to mají na starosti, aby nám naši školu nebrali. Řekněte jim, že napíšeme třeba panu prezidentovi, protože ten nám s touhle nespravedlností určitě pomůže.

0/0
15.5.2007 21:59

Zasvěcený zdroj

Re: Dopis žáka 4.A Horáčkova

Děti, děti, svět prostě spravedlivý není. Je dojemné se dívat, jak si to myslíte.

0/0
16.5.2007 10:34

Spolužák

Re: Re: Dopis žáka 4.A Horáčkova

To myslíte vážně? Chcete nás učit korupci?!

0/0
16.5.2007 11:17

matěj a bratři

proč máme rádi naší školu

Chodím na Horáčkovu už 6let a nikdy jsem tam neměl problémy jako na své předešlé škole. Učiltelky a učitelé se chovali úplně jinak- vedli nás ke spolupráci, nesnažili se nás potopit, ale naopak vyzvednout- a prostředí bylo taky jiné. Před dvěma lety se na školu dostal i můj mladší bratr a ten najednou přestal mít problémy s nepozorností a výsledky ve škole byly také rozhodně lepší. Tento rok se na školu dostal můj druhý bratr a moc se těší až tam nastoupí. Já jsem se z této školy dostal na gymnázium s přehledem. Doufám tedy, že na této škole budou moci dokončit základní vzdělání i bratři- moc bych jim to přál.

Škola sice potřebuje rekonstrukci, ale vybavení učeben je výborné. Ať už jde o prezentační místnost, jazykové učebny, infocentrum nebo učebnu fytiky.

0/0
15.5.2007 21:10

matěj a bratři

Re: proč máme rádi naší školu

Jsem ten mladší brácha a chodím do čtvrté. Mám rád Horáčkovu, protože jsou tam hodný paní učitelky, nejsou protivný. Když něco nechápu, tak mi to pani učitelka dobře vysvětlí.;-D Dřív mi pořád učitelky nadávaly, že jsem nepozorný a nepořádník, říkaly mi někdy kopyto. Bylo mi to líto a ráno jsem vždycky dělal, že spim, protože se mi vůbec nechtělo do školy;-(. Teď se tam každý ráno těším.

Jsem ten třetí brácha. Když jsem byl v první třídě, moc mě to tam nebavilo. Měl jsem tam blbý pani učitelky, pořád řvaly. ;-O A když jsem zjistil, že je jinde lepší škola, tak jsem tam chtěl. Byla to Horáčkova. Dělal jsem tam zkoušky a dostal jsem se. Jsem moc rád. Nechci, aby jí zničili.

0/0
15.5.2007 21:29

Spolužák

Re: proč máme rádi naší školu

Matěji, nešplhej. ;-)

0/0
16.5.2007 11:18

Spolužák

Re: Re: proč máme rádi naší školu

PSS. Ale jinak máš pravdu.R^ Taky mě to štve, že se do nás tak montujou.

0/0
16.5.2007 11:23

Senohrab

Horáčkova děti neodsává!!!

Jako několikanásobný rodič mám se školami na Praze 4 poměrně bohatou zkušenost. Proč jsme si jako rodiče vybrali Horáčkovu? Protože se tam k dětem učitelé příkladně chovají, protože tam z dětí vychovávají osobnosti, protože učitelé dokáží žáky motivovat a vytáhnout z nich to nejlepší. A to, bohužel, stále mnoha jiným školám chybí. Běžte se podívat do hodiny, jaký je rozdíl mezi Jeremenkovou a Horáčkovou. Ten rozdíl je cítit už na třídních schůzkách. V Horáčkově jsou rodiče patrneři, v Jeremenkově nezodpovědní blbové, kteří neumějí vychávat své děti - mluvím o pocitu, který mám vždycky, když tam vkročím do třídy. Proto chci, aby mé děti byly odtud co nejrychleji pryč!!! Nebo se zkuste podívat, jak se zachází s rodiči a dětmi v družině. Tady je moc zajímavá zkušenost třeba ze školy Na planině, kde je dítě předáváno z družiny přes telefon, který zvedá zase jen nějaké dítě, aniž by se družinářky staraly o to, kdo si vaše dítě odvádí. Posviťte si na ty školy, které nefungují!! Tam začněte!!

0/0
15.5.2007 20:41

Reeve

Re: Horáčkova děti neodsává!!!

No vidíte, a přitom ta vámi proklínaná ZŠ Jeremenkova má skoro stejně žáků jako ta vaše ZŠ Horáčkova, tedy zhruba dvakrát více, než mají školy v okolí. Proč? Kvalitou výuky to podle vás není (nemám důvod vám nevěřit). Proč tedy ZŠ Jeremenekova rodiče tolik láká? Odpověď je jasná: Je to taky dlouholetá "jazykovka", takže rodiče láká na pověst "výběrové" školy s "výběrovými" spolužáky pro jejich děti.

Mimochodem, skutečně jsou děti z Prahy 4 tak výjimečně jazykově nadané, aby pouhých 900 metrů od sebe musely existovat dvě výběrové jazykovky (a pár stovek metrů od nich víceleté jazykové gymnázium)?

0/0
15.5.2007 23:04

Spolužák

Re: Re: Horáčkova děti neodsává!!!

Já na Jeremenkárnu chodil. A jsem šťastnej, že tam nejsem. To je fakt nebe a dudy.

0/0
16.5.2007 11:32

v.h.

Re: Re: Horáčkova děti neodsává!!!

Jsou obě "jazykovky" na Praze 4 plné? Ano, jsou. Trh ukazuje, že o takové vzdělání je zájem a zájmem zřizovatele by mělo být jazykové školství podporovat a třeba otevřít jatykovku další - vždyť ty děti přijdou i penězi, které na jejich vzdělání dává stát, Horáčkova ukazuje, že to jde. Dát ostatním školám pár let na změnu chování a ty, jejichž vedení to

nezvládne, prostě pro nezájem dětí zavřít. Rozhodování nyní i před dvěma lety "zavání" a i když každé rozhodování bylo "pod jiným praporem", tak to "zavání" úplně stejně.

Skoro to vypadá, že by si někdo na místě Horáčkovy chtěl zřídit vlastní "výběrovou jazykovou základku", ovšem nyní privátní a se školným. S využitím léta budovaného jména, na tradiční adrese. Takový kapitál prostě na ulici nenajdete, no ne?

0/0
16.5.2007 13:45

OldFaker

Zatracení komunisti!

Znovu útočí na vzdělanost národa!

0/0
15.5.2007 15:56

duhastrecht

Jak se může stát, že výborná

škola bojuje o přežití? Velmi jednoduše, stačí se stát výbornou školou.

0/0
15.5.2007 15:53

Reeve

Re: Jak se může stát, že výborná

Ona "výborná škola" o žádné "přežití" nebojuje. Má zůstat zachována a dokonce se má přestěhovat do sousedního (300 m vzdáleného) areálu, který byl nedávno draze zrekonstruován. "Výborná škola" se však obává, že by pak byla nucena přijmout i pár "nevýborných" žáků z "obyčejné" sídlištní základky, takže by se pak mohlo ukázat, že ony "výborné" výsledky nejsou dány ani tak kvalitou školy, jako  spíš kvalitou tvrdě vybíraných dětí.

V době, kdy byla Horáčkova založena (koncem 60. let), měla speciální jazykovka pro "jazykově nadanou elitu" z celé Prahy svůj smysl. V dnešní době, kdy velká část nadanějších dětí míří na víceletá gymnázia, už "základka pro elitu" trochu ztrácí smysl a místo "líhně pro elitu" se stává spíš "vysavačem chytřejších dětí" z okolních škol. Za jakou cenu to je, na to se běžte do těch okolních škol podívat.

0/0
15.5.2007 16:20

sat037

Re: Re: Jak se může stát, že výborná

Koukni Reeve, mě je celkem jedno jak ta škola vybírá žáky a jestli má smysl základka pro elitu nebo na ní přestupují děti odjinud (proč by to nedělaly, když rodiče usoudí, že je to pro ně vhodné).

Pro mě je rozhodující, že občané P4 ji chtějí zachovat takovou jaká je a na jejich volených zástupcích je tak učinit. Jasně že to bude na úkor něčeho jiného, ale to je myslím každému zřejmé.

0/0
15.5.2007 19:05

Reeve

Re: Re: Re: Jak se může stát, že výborná

Vždyť tu školu nikdo rušit nechce, jen ji chce přestěhovat o 300 metrů dál. (Že byla blbost tu sousední školu za těžké peníze rekonstruovat a že se spíš ty propstředky měly vrazit jinam - třeba právě do rekonstrukce ZŠ Horáčkova, o tom jsem psal jinde.)

Mimochodem, "občané P4".. Skoro polovina žáků do Horáčkovy dojíždí z jiných městských částí. Radnice Prahy 4 (a její občané) tak ze svých prostředků dotuje vzdělávání dětí z jiných městských částí.

0/0
15.5.2007 20:25

matěj a bratři

Re: Re: Re: Jak se může stát, že výborná

Máme ve škole K sídlišti kamarády a oni tam také chodí rádi. VTáta nás učí čestnosti, takže asi bych se jim těžko mohl podívat do očí, kdybychom je tam odtud vyštípali. X Politiku moc nesleduju, ale myslím, že by nás naši volení představitelé z radnice měli vést k nějaké lepší  morálce taky a ne nutit do šviňáren.!

0/0
15.5.2007 21:35

Pandu

Re: Re: Re: Re: Jak se může stát, že výborná

Milý Reeve, koukám, že jsi pěkný demagog. Než něco napíšeš, tak si to zjisti: Radnice Prahy 4 nemusí nic dotovat, náleží jí příspěvky z jiných městských částí dle zákona. Musí si o ně pouze říci. Pokud to dělá, není co řešit, finance se z jednotlivých částí Prahy i mimoprahy sejdou tam, kde maj být.!

0/0
16.5.2007 1:50





Najdete na iDNES.cz