Diskuze
Střetu vlaku s tahačem se dalo zabránit, tvrdí inspekce
Děkujeme za pochopení.
karel60
Můj soukromý závěr.
Nemám patent na rozum ani nejsem kriminalista, ale známé skutečnosti mně utvrzují v tom, že ve skutečnosti šlo opět o pojistný podvod majitele tahače. Je problém si na takové trati zjistit provoz vlaků? Není. K nehodě dojde právě o půlnoci, kdy nejede žádný osobní vlak a tak může dojít "jen" k ohrožení strojvůdce lokomotivy. Kde je nejlepší spáchat pojistný podvod, tak aby byl zničen celý náklad než na železničním přejezdu. Náklad ani nemusí být plný kamion, stačí polovina, stejně to lokomotiva rozpráší po celém okolí. Samotný požár na silnici by nesplnil účel. Jak jednoduché je ohlásit v rozrušení jiný přejezd, aby nebylo možno zasáhnout před příjezdem lokomotivy. Silnice je v úseku před i za přejezdem rovná jak pravítko. Co vlastně začalo na návěsu hořet, že to řidič nezjistil do doby než přehořela tlaková hadička? Hodně otázek a jen mlhavé odpovědi.
Pan Navratil
Re: Můj soukromý závěr.
No, Karle, ono je to trochu složitější. Tak za a) zjistit provoz vlaků je jednoduché, ale myslíš, že v JŘ jsou i přejezdy lokomotiv? Potom za b) nevím jak ty, ale mě z těch všech článků vychází, že to byl tahač bez návěsu. Tudíž návěs nejspíš nehořel. No a tahač pak hořel vepředu, kde je motor, a taky kompresor, od kterého pak vedou ty tlakové hadice.
Michal Novotný
Tak uz to zacina byt jasne
Skutecny prubeh udalosti:
http://www.hzszlk.eu/aktuality7/0705/142.htm
Tady uz je vysvetlen rozpor mezi casy HZS a casy CD.
A navic to stale vice vypada opet na nepresne informace ohledne mista kde mel byt zastaven provoz. I hasici jeli puvodne jinam, az teprve behem cesty doslo k upresneni mista pozaru!
karel60
Re: Tak uz to zacina byt jasne
Michale, nejsem z té zprávy jenom zmatený, ale vypadám jako úplný blbec Proč se ty závory spouštěly dvakrát, ve 13. a 18.minutě, když už bylo po nehodě? Pochopil jsem, že to modré jsou zápisy u OS HZS a červené jsou časy velitele zásahu. Je jasné, že velitel zásahu neměl nepřetržité spojení a hlásil OS HZS situaci až když na to měl čas, proto je rozdíl v časech, nicméně ve zprávě HZS se píše "krátce po příjezdu této jednotky se znovu uvádí do činnosti výstražné zařízení a začínají se sklápět závory". Proč znovu, když už bylo po nehodě a proč byly závory po prvním spuštění zase zvednuty?
karel60
Pánové,
prosím Vás, nedávejte sem informace typu "Jedna paní povídala", ať už jsou z jakéhokoliv odborného, ale neoficiálního webu. Když si prohlédnete diskusi k prvnímu článku a tuto, zjistíte jak se situace neustále mění (jednou neměla výpravčí ve stanici Jablůnka čas vyběhnout ven, podruhé se šla podívat). Přiznávám, že jsem se také nechal svést k různým spekulacím. Nechme na DI jak nehodu vyřeší a doufejme, že vydá doporučení, aby všechny železniční přejezdy byly označeny tak, aby k žádné záměně již nemohlo dojít.
Michal Novotný
Re: Pánové,
Tak tedy par overenych faktu: 1.Nehoda se stala podle oficialniho seznamu Mimoradnych udalosti u CD v 0:11, tedy o 8 minut drive nez uvadeji hasici. Tomu odpovida i cas odjezdu lokomotivy ze Vsetina a jizdni doba na misto stretu.
2.: Bojový řád jednotek požární ochrany - taktické postupy zásahu, 5S -Zásah pod trakčním vedením ...o
zásahu je nutné informovat operační středisko HZS ČD, jeho prostřednictvím povolat jednotku HZS ČD a vyrozumět odpovědné zaměstnance železnic pokud tak nelze učinit přímo. ..jednotka HZS ČD je oprávněna provést zajištění vypnutého stavu TV (tzv. zkratování)....Základní podmínkou při zásahu je vypnutí a zajištění vypnutého stavu TV
Takze hasici uplne cisti nejsou, ohrozovali sami sebe.
marte
Silnice Vsetín- Valmez je naprosto nevyhovující...
na 20 km se kříží silnice 1. třídy s hlavní tratí na slovensko. Věčné kolony a zácpy. To bylo jen otázkou času...
Michal Novotný
Mohlo to byt jinak
Je mozny ze se to stalo trochu jinak nez se objevuje v mediiich. Prispevek z http://www.k-report.net
Napětí shodil ED jen sekundy předtím, než fíra uviděl první světla a díky nefunkční EDB to neubrzdil. Blbá shoda náhod. Výpravčí poslal GS přes TRS ihned, jak se dozvěděl od PČR relevantní informaci. Bohužel, jednu minutu po střetu. Myslím, že hasiči, ústy svého mluvčího, předbíhají závěry vyšetřování a házejí kamenem aniž jsou sami bez viny:
- proč označili přejezd, z něhož (za světla) vidí ceduli "Bystřička", za přejezd "u Jablůnky"?
- proč o zastavení provozu a vypnutí troleje požádali drážní hasiče, kteří skutečně dopravu neřídí?
- proč se snažili dovolat do dopravy VM a Vs až posléze a proč ne hned a na jaké čísla, že se nedovolali? ...
Michal Novotný
Re: Mohlo to byt jinak
- kdo jim podal informaci o vypnutí troleje že ji důvěřovali? Zcela
jistě hasili vodou pod trolejí s proudem i když zprvu jen ochlazovali
nádrž.
- proč nepostavili do oblouku bezpečnostní hlídku jak jim to nařizuje jejich Bojový řád či jak se to jmenuje? Jejich informace nebyly korektní, jak tvrdí DI, jejich časy jsou o 8
minut posunuty a nevím, jestli je to jejich úmysl nebo jen hloupost. (Zvlast tomu posunuti casu bych veril, protoze jinak by ta lokomotiva jela z Vsetina o 8 minut dyl nez normalne) (Zkratky: ED - elektrodispecer, GS - generalni stop, VM - ValMez, Vs - Vsetin, TRS - vysilacka)
surucucu
Nechci
Nechci se zastávat dráhy,vypadá to že jejich informační systém je několik let(desetiletí?) pozadu.Je ale velmi zajímavé,že to tomu kreténovi začalo hořet zrovna na přejezdu a hned tam i zastavil!!!!!Jestli už nehořelo auto před přejezdem a aby to nevypadalo jak s tím osobákem u Lovosic.Možná nová moda na silnicích.
dislektik-idnes si na mě zasedla
Re: Nechci
prohořely mu vzduchové trubky které se dnes dělají z plastu a nákladák bez vzduchu se prostě zastavil na přejezdu
dislektik-idnes si na mě zasedla
a to ještě DUŠEK chce s železničáří protestovat proti vládním reformám
a ti idioti neumí zastavit vlak no hezké
Bouše
Pořád se nemohu zbavit pocitu,
že nejjistější bylo vyslat do obou směrů dva regulovčíky s červeným světlem, kteří by případný přijíždějící vlak upozornili na překážku na kolejích.
Pišta Hufnágl
Re: Pořád se nemohu zbavit pocitu,
Toto převyšuje intelektuální kapacitu průměrného státního zaměstnance, což železničáři, policisté a hasiči jsou IQ 90 je holt IQ 90, ráno i večer
Tombru
nejsou na to připravení
První problém je v tom, že zřejmě neexistuje jednotná identifikace železničního přejezdu pro spolupráci složek IZS, ČD a toho, kdo nehodu hlásí.
Když se vám něco stane na nějakém přejezdu, jak asi popíšete který to je, tak aby to správně pochopil operátor tísňové linky a mohl tuto informaci nezkresleně předat dál, pracovníkům řídících dopravu na železnici a ti mohli rychle provést příslušná opatření a né ve stresu (není to jejich denní práce řesit nouzové situace) dekódovat popis a lokalizovat o který přejezd se opravdu jedná a co je potřeba rychle a přednostně udělat (to zřejmě výpravčí také necvičí, nebo se neučí)
Takže příště to zřejmě dopadně podobně, protože účastník nehody bude nějak popisovat kde že to vlastně je, místo toho aby nahlásil nějaký identifikátor přejezdu kterýmu by všichni rozuměli. Jak se ukázalo, jde hlavně o čas a a káždá vteřina přemýšlení vyjde zatraceně draho.
Potrestají se nepochybně lidé z provozu, ale chyba je zřejmě hlavně v "systému" !!!
Dan_C
Re: nejsou na to připravení
Nevím, jestli by to technicky šlo, ale snad jo - stačilo by, kdyby se hasiči a ČD domluvili a při nehodě na přejezdu by zkratovali koleje, stejně jako to udělá náprava drážního vozidla. Třeba blbým startovacím kabelem, který za stovku koupíš v každém marketu. Pak by se úsek tvářil jako obsazený a autoblok by automaticky hodil návěstidlo na stůj. Je tady nějakej odborník, kterej by zhodnotil, jestli jsem moc mimo mísu nebo by to šlo?
kalisz
Neni vo pulnoci stridani strazi
tak jako na hranicich? Pak by se dalo vysvetlit ze stara sluzba uz byla v satne a nova byla jeste v satne. Proste blbej cas, s tim se neda nic delat. Problem hasicu, meli to vodtahnout jeste horici. CD se striktne drzi jizdnich radu. Nekouka nalevo napravo.
Írán zaútočil na Izrael. Armáda zachytila většinu střel, pomohli spojenci
Sledujeme online Írán vyslal na Izrael desítky bezpilotních letounů a také rakety. Je to odveta za útok na íránský...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se
U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...
Rusové zničili Ukrajině elektrárnu, Polsko kvůli útokům vyslalo stíhačky
Sledujeme online Rusko v noci na čtvrtek podniklo rozsáhlý útok na energetickou infrastrukturu ve čtyřech...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Z léta opět do mrazů. V příštím týdnu bude i sněžit, varují meteorologové
Léto se ještě zdaleka neblíží. Upozorňují na to meteorologové a dodávají, že podle všech modelů do...
V Rusku se zřítil strategický bombardér. Ukrajina se hlásí k jeho sestřelení
Ve Stavropolském kraji na jihozápadě Ruska se zřítil ruský strategický bombardér Tu-22M3, který se...
Násilí! křičeli Zítkovi příznivci u soudu a napadali stráž, aktivista nepřišel
Známý aktivista Pavel Zítko dnes nedorazil k Okresnímu soudu v Chomutově, před kterým měl stanout...
Exploze v Íránu, podle Američanů zaútočil Izrael. Ten to nepotvrdil
Ve středoíránské provincii Isfahán se v pátek ráno ozvaly exploze, podle íránských médií se jednalo...
Je to největší ohrožení Evropy, kritizuje opět Babiš ve Sněmovně migrační pakt
Přímý přenos Tři a půl hodiny mimořádné schůze o migračním paktu Evropské schůze předsedovi opozičního hnutí ANO...