Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Střetu vlaku s tahačem se dalo zabránit, tvrdí inspekce

Drážní inspekce označila za pravděpodobného viníka střetu lokomotivy s hořícím kamionem u Jablůnky na Vsetínsku České dráhy. Hasiči podle ní na tahač na přejezdu upozornili včas a korektně. Výpravčí ale nedokázali srážce zabránit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

karel60

11. 5. 2007 16:49
Můj soukromý závěr.

Nemám patent na rozum ani nejsem kriminalista, ale známé skutečnosti mně utvrzují v tom, že ve skutečnosti šlo opět o pojistný podvod majitele tahače. Je problém si na takové trati zjistit provoz vlaků? Není. K nehodě dojde právě o půlnoci, kdy nejede žádný osobní vlak a tak může dojít "jen" k ohrožení strojvůdce lokomotivy. Kde je nejlepší spáchat pojistný podvod, tak aby byl zničen celý náklad než na železničním přejezdu. Náklad ani nemusí být plný kamion, stačí polovina, stejně to lokomotiva rozpráší po celém okolí. Samotný požár na silnici by nesplnil účel. Jak jednoduché je ohlásit v rozrušení jiný přejezd, aby nebylo možno zasáhnout před příjezdem lokomotivy. Silnice je v úseku před i za přejezdem rovná jak pravítko. Co vlastně začalo na návěsu hořet, že to řidič nezjistil do doby než přehořela tlaková hadička? Hodně otázek a jen mlhavé odpovědi.

0 0
možnosti

Pan Navratil

11. 5. 2007 20:27
Re: Můj soukromý závěr.

No, Karle, ono je to trochu složitější. Tak za a) zjistit provoz vlaků je jednoduché, ale myslíš, že v JŘ jsou i přejezdy lokomotiv? Potom za b) nevím jak ty, ale mě z těch všech článků vychází, že to byl tahač bez návěsu. Tudíž návěs nejspíš nehořel. No a tahač pak hořel vepředu, kde je motor, a taky kompresor, od kterého pak vedou ty tlakové hadice.

0 0
možnosti

Michal Novotný

10. 5. 2007 13:42
Tak uz to zacina byt jasne

Skutecny prubeh udalosti:

http://www.hzszlk.eu/aktuality7/0705/142.htm

Tady uz je vysvetlen rozpor mezi casy HZS a casy CD.

A navic to stale vice vypada opet na nepresne informace ohledne mista kde mel byt zastaven provoz. I hasici jeli puvodne jinam, az teprve behem cesty doslo k upresneni mista pozaru!

0 0
možnosti

karel60

11. 5. 2007 9:07
Re: Tak uz to zacina byt jasne

Michale, nejsem z té zprávy jenom zmatený, ale vypadám jako úplný blbec!:-( Proč se ty závory spouštěly dvakrát, ve 13. a 18.minutě, když už bylo po nehodě? Pochopil jsem, že to modré jsou zápisy u OS HZS a červené jsou časy velitele zásahu. Je jasné, že velitel zásahu neměl nepřetržité spojení a hlásil OS HZS situaci až když na to měl čas, proto je rozdíl v časech, nicméně ve zprávě HZS se píše "krátce po příjezdu této jednotky se znovu uvádí do činnosti výstražné zařízení a začínají se sklápět závory". Proč znovu, když už bylo po nehodě a proč byly závory po prvním spuštění zase zvednuty?

0 0
možnosti

karel60

9. 5. 2007 13:13
Pánové,

prosím Vás, nedávejte sem informace typu "Jedna paní povídala", ať už jsou z jakéhokoliv odborného, ale neoficiálního webu. Když si prohlédnete diskusi k prvnímu článku a tuto, zjistíte jak se situace neustále mění (jednou neměla výpravčí ve stanici Jablůnka čas vyběhnout ven, podruhé se šla podívat). Přiznávám, že jsem se také nechal svést k různým spekulacím. Nechme na DI jak nehodu vyřeší a doufejme, že vydá doporučení, aby všechny železniční přejezdy byly označeny tak, aby k žádné záměně již nemohlo dojít.

0 0
možnosti

Michal Novotný

9. 5. 2007 17:05
Re: Pánové,

Tak tedy par overenych faktu: 1.Nehoda se stala podle oficialniho seznamu Mimoradnych udalosti u CD v 0:11, tedy o 8 minut drive nez uvadeji hasici. Tomu odpovida i cas odjezdu lokomotivy ze Vsetina a jizdni doba na misto stretu.

2.: Bojový řád jednotek požární ochrany - taktické postupy zásahu, 5S -Zásah pod  trakčním vedením ...o

zásahu je nutné informovat operační středisko HZS ČD, jeho prostřednictvím povolat jednotku HZS ČD a vyrozumět odpovědné zaměstnance železnic pokud tak nelze učinit přímo.  ..jednotka HZS ČD je oprávněna provést zajištění vypnutého stavu TV (tzv. zkratování)....Základní podmínkou při zásahu je vypnutí a zajištění vypnutého stavu TV

Takze hasici uplne cisti nejsou, ohrozovali sami sebe.

0 0
možnosti

marte

9. 5. 2007 10:30
Silnice Vsetín- Valmez je naprosto nevyhovující...

na 20 km se kříží silnice 1. třídy s hlavní tratí na slovensko. Věčné kolony a zácpy. To bylo jen otázkou času...

0 0
možnosti

Michal Novotný

8. 5. 2007 21:47
Mohlo to byt jinak

Je mozny ze se to stalo trochu jinak nez se objevuje v mediiich. Prispevek z http://www.k-report.net

Napětí shodil ED jen sekundy předtím, než fíra uviděl první světla a díky nefunkční EDB to neubrzdil. Blbá shoda náhod. Výpravčí poslal GS přes TRS ihned, jak se dozvěděl od PČR relevantní informaci. Bohužel, jednu minutu po střetu. Myslím, že hasiči, ústy svého mluvčího, předbíhají závěry vyšetřování a házejí kamenem aniž jsou sami bez viny:

- proč označili přejezd, z něhož (za světla) vidí ceduli "Bystřička", za přejezd "u Jablůnky"?

- proč o zastavení provozu a vypnutí troleje požádali drážní hasiče, kteří skutečně dopravu neřídí?

- proč se snažili dovolat do dopravy VM a Vs až posléze a proč ne hned a na jaké čísla, že se nedovolali? ...

0 0
možnosti

Michal Novotný

8. 5. 2007 21:51
Re: Mohlo to byt jinak

- kdo jim podal informaci o vypnutí troleje že ji důvěřovali? Zcela

jistě hasili vodou pod trolejí s proudem i když zprvu jen ochlazovali

nádrž.

- proč nepostavili do oblouku bezpečnostní hlídku jak jim to nařizuje jejich Bojový řád či jak se to jmenuje? Jejich informace nebyly korektní, jak tvrdí DI, jejich časy jsou o 8

minut posunuty a nevím, jestli je to jejich úmysl nebo jen hloupost. (Zvlast tomu posunuti casu bych veril, protoze jinak by ta lokomotiva jela z Vsetina o 8 minut dyl nez normalne) (Zkratky: ED - elektrodispecer, GS - generalni stop, VM - ValMez, Vs - Vsetin, TRS - vysilacka)

0 0
možnosti

surucucu

8. 5. 2007 14:36
Nechci

Nechci se zastávat dráhy,vypadá to že jejich informační systém je několik let(desetiletí?) pozadu.Je ale velmi zajímavé,že to tomu kreténovi začalo hořet zrovna na přejezdu a hned tam i zastavil!!!!!Jestli už nehořelo auto před přejezdem a aby to nevypadalo jak s tím osobákem u Lovosic.Možná nová moda na silnicích.

                             

0 0
možnosti

dislektik-idnes si na mě zasedla

8. 5. 2007 16:01
Re: Nechci

prohořely mu vzduchové trubky které se dnes dělají z plastu a nákladák bez vzduchu se prostě zastavil na přejezdu

0 0
možnosti

dislektik-idnes si na mě zasedla

8. 5. 2007 14:16
a to ještě DUŠEK chce s železničáří protestovat proti vládním reformám

a ti idioti neumí zastavit vlak no hezké

0 0
možnosti

Bouše

8. 5. 2007 11:18
Pořád se nemohu zbavit pocitu,

že nejjistější bylo vyslat do obou směrů dva regulovčíky s červeným světlem, kteří by případný přijíždějící vlak upozornili na překážku na kolejích. :-P

0 0
možnosti

Pišta Hufnágl

8. 5. 2007 12:44
Re: Pořád se nemohu zbavit pocitu,

Toto převyšuje intelektuální kapacitu průměrného státního zaměstnance, což železničáři, policisté a hasiči jsou;-D;-D;-D IQ 90 je holt IQ 90, ráno i večer;-D;-D

0 0
možnosti

Tombru

8. 5. 2007 10:55
nejsou na to připravení

První problém je v tom, že zřejmě neexistuje jednotná identifikace železničního přejezdu pro spolupráci složek IZS, ČD a toho, kdo nehodu hlásí.

Když se vám něco stane na nějakém přejezdu, jak asi popíšete který to je, tak aby to správně pochopil operátor tísňové linky a mohl tuto informaci nezkresleně předat dál, pracovníkům řídících dopravu na železnici a ti mohli rychle provést příslušná opatření a né ve stresu (není to jejich denní práce řesit nouzové situace) dekódovat popis a lokalizovat o který přejezd se opravdu jedná a co je potřeba rychle a přednostně udělat (to zřejmě výpravčí také necvičí, nebo se neučí)

Takže příště to zřejmě dopadně podobně, protože účastník nehody bude nějak popisovat kde že to vlastně je, místo toho aby nahlásil nějaký identifikátor přejezdu kterýmu by všichni rozuměli. Jak se ukázalo, jde hlavně o čas a a káždá vteřina přemýšlení vyjde zatraceně draho.

Potrestají se nepochybně lidé z provozu, ale chyba je zřejmě hlavně v "systému" !!!

0 0
možnosti

Dan_C

8. 5. 2007 11:07
Re: nejsou na to připravení

Nevím, jestli by to technicky šlo, ale snad jo - stačilo by, kdyby se hasiči a ČD domluvili a při nehodě na přejezdu by zkratovali koleje, stejně jako to udělá náprava drážního vozidla. Třeba blbým startovacím kabelem, který za stovku koupíš v každém marketu. Pak by se úsek tvářil jako obsazený a autoblok by automaticky hodil návěstidlo na stůj. Je tady nějakej odborník, kterej by zhodnotil, jestli jsem moc mimo mísu nebo by to šlo?

0 0
možnosti

kalisz

8. 5. 2007 10:50
Neni vo pulnoci stridani strazi

tak jako na hranicich? Pak by se dalo vysvetlit ze stara sluzba uz byla v satne a nova byla jeste v satne. Proste blbej cas, s tim se neda nic delat. Problem hasicu, meli to vodtahnout jeste horici. CD se striktne drzi jizdnich radu. Nekouka nalevo napravo.:-P

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Írán zaútočil na Izrael. Armáda zachytila většinu střel, pomohli spojenci

13. dubna 2024  20:38,  aktualizováno  14.4 8:54

Sledujeme online Írán vyslal na Izrael desítky bezpilotních letounů a také rakety. Je to odveta za útok na íránský...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Rusové zničili Ukrajině elektrárnu, Polsko kvůli útokům vyslalo stíhačky

11. dubna 2024  8:15,  aktualizováno  12:37

Sledujeme online Rusko v noci na čtvrtek podniklo rozsáhlý útok na energetickou infrastrukturu ve čtyřech...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z léta opět do mrazů. V příštím týdnu bude i sněžit, varují meteorologové

11. dubna 2024  16:11

Léto se ještě zdaleka neblíží. Upozorňují na to meteorologové a dodávají, že podle všech modelů do...

V Rusku se zřítil strategický bombardér. Ukrajina se hlásí k jeho sestřelení

19. dubna 2024  7:27,  aktualizováno  9:53

Ve Stavropolském kraji na jihozápadě Ruska se zřítil ruský strategický bombardér Tu-22M3, který se...

Násilí! křičeli Zítkovi příznivci u soudu a napadali stráž, aktivista nepřišel

19. dubna 2024  8:31,  aktualizováno  9:49

Známý aktivista Pavel Zítko dnes nedorazil k Okresnímu soudu v Chomutově, před kterým měl stanout...

Exploze v Íránu, podle Američanů zaútočil Izrael. Ten to nepotvrdil

19. dubna 2024  6:17,  aktualizováno  9:45

Ve středoíránské provincii Isfahán se v pátek ráno ozvaly exploze, podle íránských médií se jednalo...

Je to největší ohrožení Evropy, kritizuje opět Babiš ve Sněmovně migrační pakt

19. dubna 2024  5:40,  aktualizováno  9:40

Přímý přenos Tři a půl hodiny mimořádné schůze o migračním paktu Evropské schůze předsedovi opozičního hnutí ANO...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!