Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ceny u lékaře se liší o tisíce

Jak je možné, že totéž vyšetření stojí v jedné nemocnici dvě stě korun a v jiné třeba dvanáct stovek? Jak ukázal test MF DNES, zdravotníci si nevědí rady, jak naúčtovat svou práci pacientovi, který si péči platí sám. Zjistila to redaktorka MF DNES, když testovala pohotovosti nemocnic coby pacientka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gentlastwo

Pasterrr je těžké to pochopit??

Pokud  třeba v té Vojenské   nemocnici   vyšetřili  cukr, cholesterol  těhoteský test,  atd atd..

Mohlo to   vyjít  na 2  tisíce..

Kdyby udělali  Marker na    rakovinu  žakludku a střev..

mohlo  to  vyjít  na 4  tisíce..

No jo, doktor bude tak trochu hajzlbába

0/0
29.4.2007 19:00

sorgedoktor

Mjr Zeman částečně jste to vystihl

Lékř  účetního,   výběrčího a bankéře..Po   sobotách  jezdit po  školeních/Zadarmo, dostanem tam   zpravdla oběd/..Ovšem    ta   biochemická   analysa krve  může stát od 50 Kč   do těch 2   tisíc..

Z  tohoto  zorného  úhjlu se mi  presentace problému jeví jako snůška

neobjektivních   desinformací..

0/0
28.4.2007 12:33

Pasterrr

Re: Mjr Zeman částečně jste to vystihl

A co na to VZP? Platí za jednu analýzu někomu 50 a jinému 2000? not to bych se divil.

0/0
28.4.2007 13:23

barbudo

Re: Re: Mjr Zeman částečně jste to vystihl

... v článku je odpověď ...

... ovšem částečná ...

... nemocnice jsou placeny paušálem, tedy pevnou roční částkou ...

... ovšem není tam řečeno, že paušál vznikl zmražením takto rozdílných čísel. A že právě proto jsou některé nemocnice ziskové a jiné permanentně ve ztrátě ...

0/0
30.4.2007 8:08

sorgedoktor

Obhájkyně zájmu pacientů

Hm no..

Biochemická   analysa krve   může  stát  opravdu   od   několika  desítek  korun až po   tisíce...Obvzl.když  vyšetření   břicha  pohmat¨m   nevede k  diagnose, mohlo by to  stát i několik tisíc...

0/0
28.4.2007 11:36

gentlastwo

Biochemická analysa krve...

Může   být  třeba    bílý  krwevní  obraz

a třeba   alkalická a kyselá   fosfatasa..

To, co zed MF  DNES  podsouvá, to   je  snůška polopravd...Ne li přímo  účelbných  lží

0/0
28.4.2007 11:31

vovov

Re: Biochemická analysa krve...

A jaká je tedy pravda ?

0/0
29.4.2007 6:38

belgian chocolate

no a co?

u kadeřníků se také ceny liší. každý poskytovatel služeb si stanoví ceny podle toho, jak je žádaný.

0/0
27.4.2007 10:24

prasaknejvetsi

Re: no a co?

jestli si necháš udělat na tvé tupé palici číro, je to věc tvého debilního fkusu, kupř. však třeba slepé střevo je ale otázkou tvého mrzkého života a fšechny osvobozující (od tebe) smrti ...

0/0
27.4.2007 10:33

incisivus

Re: Re: no a co?

řekni mi tvůj nick, já ti řeknu kdo jsi...Nikdo ti neodepírá ošetření, jen ti vysvětluje, že náklady za operaci slepého  střeva mohou být různé. Měli to nastavené i socanští ministři, kteří prosadili násobně vyšší platby od pojišťoven za stejný úkon ve prospěch ministerstvem řízených nemocnic. :-)

0/0
27.4.2007 10:42

prasaknejvetsi

Re: Re: Re: no a co?

Prosím, pane de(me)ntisto??? On tu předefším přirovnává felčařinu k oficíně, tedy dvě absolutně nesrovnatelné věci, o to mi šlo ...

0/0
27.4.2007 10:46

incisivus

Re: Re: Re: Re: no a co?

ani to nemůže být důvodem pro dehonestující reakci. Inu nick nezapřeš, že?

0/0
27.4.2007 10:53

prasaknejvetsi

Re: Re: Re: Re: Re: no a co?

Tak si to pane kolego vezmeme hezky popořádku. Pokud by to byla první dementní reakce valonskovlámské čokolády, nehnul bych ani brvou, ale onen přiblblý přispěvatel je znám svoji omezeností a tupostí. Co se týče mého nicku, věz, že ten ti nikde nepřidělují centrálně, ale po ne příliš pečlivém výběru jsem si ho s radostí přidělil sám, tzn. nejdřív jsem tu byl já a vybral jsem si nick, nikoli opačňe ;-D;-D;-D

0/0
27.4.2007 11:00

Kanálka

Re: no a co?

Ne že bych se v tom moc vyznala, ale u kadeřnice jsou snad ceny smluvní, jsou to podnikatelé, v nemocnicích by měli jet podle nějakých tabulek, ne? Pokud bych šla do soukromého zdravotnického zařízení, která alespoň v Praze pro movitější vrstvu existují, počítala bych s tím, že si připlatím, ale ve státních nemocnicích by to mělo být nastaveno stejně.

0/0
27.4.2007 10:37

Ariela

Re: no a co?

sigh...rozdíl bude patrně v tom, že kadeřnictví si můžete vybrat, případně tam nemusíte jít vůbec. Nemocnici si můžete vybrat jen pokud nepotřebujete akutní ošetření, a ani tehdy často ne. Trochu rozumu do hrsti!

0/0
27.4.2007 14:15

barumkoudopatniku

Podobnost čistě náhodná?

Když čtu příspěvky Mr-Hu k tématům zdraví, kdy jedině on ví, co je správné a všichni kolem jsou nevzdělaní, nechápou jeho geniální myšlenky, etc... Tímto mi velmi připománá NWO v politických diskuzích. Samé spiknutí, my jsme slepí a hluší, neznáme základní pravdu. Nejsou to náhodou příbuzní. Ne to je asi blbost, to statisticky nevychází. 

0/0
27.4.2007 10:17

Ariela

Re: Podobnost čistě náhodná?

Nějak nemůžu přijít na to, jak se k němu vyjádřit a nebýt přitom sprostá.

Na tohle "Všechno vím, všechno znám, narodil jsem se v biografu" mám dost silnou alergii...Naštěstí se dá léčit poslechem pěkné hudby, v nejhorším si půjdu zaplavat a ona se mi ta kudla v kaspe zase zavře. Snad...

0/0
27.4.2007 14:13

Cukino

Recept

Recept na nápravu je jednoduchý. Vyhodit Lůlinka a dát tam chlapa co tomu rozumí. Pro mě takovým byl např. Rath.

0/0
27.4.2007 9:43

tyrael

Re: Recept

Hezky cesky-Prast jak uhod[>-];-D

0/0
27.4.2007 9:46

Mak1

Re: Recept

Vy jste blbej, jak daleko vidíte - teda pokud jste dalekozrakej. To si myslíte, že ty ceníky tam za Dráta byli a Julínek je nechal zrušit ???:-©

0/0
27.4.2007 10:10

Richard79

Re: Re: Recept

Ne, on je jen zastáncem centrálního řízení a plánování :-©

0/0
27.4.2007 10:13

Auggiecz

Re: Recept

No to je ten pravej. Zkrachovalej pan internista co chce neustále k nějakýmu korytu a je mu jedno ke kterýmu a kudy ;-D

0/0
27.4.2007 10:26

vovov

Re: Re: Recept

Velký omyl - MUDr. Rath bal a je špičkový internista. Zato Julínek - ani nevíme na co je vlastně medicínským specialistou - Vy snad ano?  A ta Julínkova reforma, co to je jiného než dojení pacientů ??

0/0
29.4.2007 6:46

mikim7777

Škoda,

že ty ceníky nejsou u každých dveří, aspoň by lidi viděli jak je to zdravotnictví "zadarmo"

0/0
27.4.2007 9:40

obhájkyně zájmů pacientů

Ceny péče je nutné regulovat

Soukromě poskytnutou zdravotní péči, její ceny by měl regulovat úředně schválený ceník, jako je tomu např. v SRN, ani soukromý pacient nemá být šizen či vydírán.

0/0
27.4.2007 8:35

tyrael

Re: Ceny péče je nutné regulovat

To je pitomost, to stat nesmi, stejne jako nesmi podle Ustavniho soudu regulovat najemne, stejne tak nesmi regulovat cenu zdravotni pece. Jina vec je pokud lekar jde do regulace "dobrovolne" tim, ze podepise smlouvu s pojistovnou.

0/0
27.4.2007 9:48

Mjr_Zeman

přehnané nároky

a co ste čekali jiného ? Nemocnice si nekonkurují, takže nemají potřebu sledovat ceny na trhu. A nikdo nemůže čekat od lékařei, který si musí dělat různé atestace, jezdit na školení, pracovat o víkendech a vést evidenci, aby ještě dělal i účetního, výběrčího a bankéře ... ve zdravotnictví vládné bordel jako ve všem, co řídí stát ...

0/0
27.4.2007 8:23

tyrael

Re: přehnané nároky

A nejsou naopak rozdilne ceny dukazem konkurence?

0/0
27.4.2007 9:44

aktapol

Ceník by měl být pacientovi aspoň na požádání předložen

To bych nedoporučoval! Pacient by hned vyskočil z okna.

0/0
27.4.2007 7:49

iuos

hmm

jak to testovala? to si vždycky něco udělala? nebo se jenom ptala kolik by "to" stálo?

0/0
27.4.2007 7:47

Mr-Hu

jen ať lidi platí

za cukrovky, za tlaky, za exemy, za alergie, když se neumí o své tělo starat, tak ať platí R^

0/0
27.4.2007 7:24

bobr23

Re: jen ať lidi platí

co je to za nazor 8-o...sou lidi ktery za své nemoci prece nemužouRv

0/0
27.4.2007 7:27

Mr-Hu

Re: Re: jen ať lidi platí

To je pravda, oni za to nemůžou, oni jsou jen hloupí od přírody a tak jim nedojde, co je to životospráva.

0/0
27.4.2007 7:53

Vysokoskolak

Re: Re: Re: jen ať lidi platí

hmm, to by mne zajimalo jak se napriklad starat o telo, aby nemelo alergii.

0/0
27.4.2007 8:12

Mr-Hu

Re: Re: Re: Re: jen ať lidi platí

vyčistit ho a alergie sama zmizí

0/0
27.4.2007 8:14

Vysokoskolak

Re: Re: Re: Re: Re: jen ať lidi platí

vycistit? Muzes byt konkretnejsi?  Vzhledem k tomu ze tu mam vedle sebe jednoho kejchala na pyl, tak mozna tato debata i k necemu bude, snad poprve v historii idnes ;-).

Ja se jen obavam, ze alespon podle vyzkumu na univerzite - mam dojem v Dalasu - se podarilo vylecit alergii tim, ze zavedli do tela parazity. Latky se se vyradily na parazitech a na ostatni priznaky jim nezbyl cas

0/0
27.4.2007 8:18

Mr-Hu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jen ať lidi platí

alergie je přecitlivělost, tělo prostě už dálší alergeny nesnese tak se brání. Takže vyčistit, ať kolega žere jen ovoce a zeleninu, a příští jaro už kýchat nebude. Jednoduché jak facka, leč pro mozek člověka nepochopitelné.

0/0
27.4.2007 8:23

Quardok

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jen ať lidi platí

To je ale hovadina na ntou.! Alergoložky se často diví, proč patnáctiletí chlapci najednou ztratí senou rýmu. A pak zjistí, že je to tím, že začnou hulit. Tedy analogie k parazitům v těle - imunní systém se vyřádí a pak dá pokoj a nedělá neadekvátní reakce/alergie na běžné věci.

mistře, přeji Ti tak čisté tělo, a budeš se divit, co pak udělá imunitní systém...

0/0
27.4.2007 10:30

Mr-Hu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jen ať lidi platí

hladovkou se startuje imunitní systém mistře

0/0
27.4.2007 12:36

Vysokoskolak

Re: Re: Re: Re: Re: jen ať lidi platí

a podle toho by to spis vypadalo ze bychom ho meli poradne zasvinit, jak bylo po tisice let evoluce zvykle :-),

0/0
27.4.2007 8:20

Mr-Hu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jen ať lidi platí

ale ono je už zasviněné, proto se už brání. Chemie v jídle se o to postará dostatečně

0/0
27.4.2007 8:25

Vysokoskolak

Re: Re: Re: jen ať lidi platí

Co vim tak alespon podle jedne z teorii alergii vyvolavaji latky, ktere byly puvodne urceny k boji

proti parazitum a taknejak se imunitni system nedoakzal vyporadat s

tim, ze jich po takove dobe evoluce tak nahle ubylo.

0/0
27.4.2007 8:14

Mr-Hu

Re: Re: Re: Re: jen ať lidi platí

podle jedne z teorii .... teorie jsou tu jen proto, aby je za pár let někdo jiný vyvrátil a nahradil jinou, moderní, revoluční

0/0
27.4.2007 8:24

Vysokoskolak

Re: Re: Re: Re: Re: jen ať lidi platí

no tak ohledne tech latek to neni ani tolik teorie jako fakt, ale souhlas - presne zatim nebyla urcena pricina tak to u teorii zustane

0/0
27.4.2007 8:32

doubrawka

Re: jen ať lidi platí

za duševní poruchy taky? budeš potom mít na úhradu své léčby?

0/0
27.4.2007 7:28

Mr-Hu

Re: Re: jen ať lidi platí

Porucha je spíše ve vaší hlavě, tak si jí užijte.

0/0
27.4.2007 7:56

Sharkee

Re: jen ať lidi platí

Mr-HU víš o tom, že třeba exém je dědičný (atopický) kromě léků není jina cesta jak to léčit

0/0
27.4.2007 7:35

Mr-Hu

Re: Re: jen ať lidi platí

to se říká o spoustě nemocí jen proto, aby se udaly drahé léky.

0/0
27.4.2007 7:55

Sharkee

Re: Re: Re: jen ať lidi platí

nemáš pravdu, opravdu nemáš ... u nás v rodině je to problém již několik generací (exém od narození do určitého věku). Opravdu jsou některé nemoci dědičné. není vše černo-bílé

0/0
27.4.2007 7:57

Mr-Hu

Re: Re: Re: Re: jen ať lidi platí

samozřejmě, že některé jsou dědičné, jakou DNA dítě sdědí takovou jí má. Ale to je opravdu jen zlomek toho, co dědičné není a co platíme zbytečně ze zdravotního pojištění. Dědičné nemoci by se samozřejmě měli platit z pojištění, ale prášky na vysoký tlak si může každé tlusté prase platit samo :-)

0/0
27.4.2007 8:00





Najdete na iDNES.cz