Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Školní masakr v Česku je podle učitelů otázkou času

Masakr na technické univerzitě ve Virginii vyvolal otázky o bezpečnosti na akademické půdě i v Česku. Podle učitelů jsme podobné tragédii stále blíž. Dnešní děti jsou sebevědomější a drzejší, říkají pedagogové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zuzana.

:(

No to jsem zvědavá, kdy se to začne řešit. Nejspíš tady bude muset dojít k takovému průseru jako v té Virginii. Děcko smí všechno a nesmí se mu říct ani slovo, pedagog nesmí nic, maximálně držet ústa, že... Dítě má samá práva a žádné povinnosti. Rodiče na to zhusta kašlou... A dokud nepřijde nějaké dítě a nepostřílí půlku třídy, tak se na to bude kašlat dál, to se vsaďte.

0/0
21.4.2007 16:23

Blanka z Bejrůtu

Jak to bude

Světové židovské spiklenecké centrum už zařídí aby ten módní trend dorazil i k nám....:-©

0/0
21.4.2007 9:44

Ex-treme

všechno je to v dané rodině, je to problém rodičů

0/0
21.4.2007 8:20

Old_Good_Zwerg

Vzpomínám si, že jsme na střední v rámci chemických praktik

v laboratoři také jednou vytvářeli organický peroxid. Už si bohužel nevzpomínám o jakou sloučeninu se přesně jednalo, ale bylo to tekuté a velmi silně výbušné.....

Dnes by možná podobné záležitosti učitelé ze svých osnov raději měli vyškrtnout, aby děckám nedávali návod......:-P

0/0
20.4.2007 18:58

vaclav13

Re: Vzpomínám si, že jsme na střední v rámci chemických praktik

Tak to by mohl být diperoxidaceton známý spíše pod názvem acetonperoxid. Tam by ta výbušnost odpovídala. Na to se stačí fakt jen blbě podívat a už to exploduje.

0/0
20.4.2007 22:16

killy

Re: Re: Vzpomínám si, že jsme na střední v rámci chemických praktik

..jo a dělalo se něco nazývaný jódodusík. Dávalo se to na prkýnka na záchodě............

0/0
21.4.2007 8:06

kappy

Zamyšlení

Když tak čtu tuto diskusi, tak to působí, že je drtivé většině společnosti naprosto jasné, co je za problém a jak by se to mělo řešit. Tak ale proč je tu pořád tolik spratků?? Má každý zameteno před svým prahem?

Hlavní úlohou je změna společenské mentality. Konkrétně té české..

0/0
20.4.2007 17:27

Beranal

Re: Zamyšlení

Ty jsi nějaký rasista nevím odkud, tohle přece není věc mentality ty školy ty tady cca od r. 1918 dobře fungovaly, protože byly nějaké zastrašovací prostředky a kázeň, dneska si může dovolit kdejaký spratek, ať je to nevychovaný cikán nebo spratek od nějakého zbohatlíka urážet a šikanovat učitele a prakticky znemožňovat výuku pro ostatní, to je zcela absurdní situace, měli bychom se poučit z minulosti , je potřeba se vrátit k tomu aby spratci i rodiče těchhle spratků viděli že se to nevyplácí, tedy že spratek poletí ze školy někde do pasťáku kde mu budou cca rok názorně vysvětlovat co to je kázeň a žádný taťka se svými penězi nebo cikán se svými ochránci cikánských práv nebude mít moc toho svého spratka s toho pasťáku předčasně dostat.

0/0
20.4.2007 18:22

kappy

Re: Re: Zamyšlení

Tady jde o to, že se doba změnila. A prostředky z minula už lze těžko aplikovat. Dnes si právě nikdo ničeho neváží. A často z pohodlnosti rodiče kašlou na výchovu. To je přece ta moderní bezstresová výchova!

0/0
20.4.2007 19:01

killy

Aplikovat lze moře věcí...

Je k nevíře, jak taková dobře mířená facka urychlí průběh výchovného procesu........

0/0
21.4.2007 8:03

mildapr

Podle toho, co slyším

o dnešních školách, si myslím toto:  Doba a děti se změnili, ale učitelé a školy se tomu přizpůsobují pomalu. Hlavně si myslím, že úplně selhává ministerstvo, které by mělo stanovit koncepci a dbát na to, aby učitelé byli připravení dělat svoji práci teď a tady. Učitelé skutečně musí s dětmi dnes komunikovat jinak než s námi, kdy jsme museli sedět v lavicích s rukama za zády. A taky by už konečně někdo mohl pochopit, že účel školy je připravit lidi pro život a ne jim nalít do hlavy spoustu informací, které k ničemu nejsou, jen se to dobře zkouší. Jsou učitelé, kteří to umí a jsou takoví, kteří to totálně nezvládají. Vzhledem k současné situaci ve školství za ně není náhrada a tak učí dál, až je to položí. Ředitelé škol jsou v drtivé většině také bývalí učitelé, takže někdy ani nejsou schopni problémy, které se na ně valí vůbec řešit, protože to jsou problémy pro manažery a to se neměli kde naučit. Vždyť učitel vlastně stráví celý život ve škole. 

0/0
20.4.2007 16:54

Rubik1

Re: Podle toho, co slyším

Souhlasím. Doba se změnila, dnes už ani není důležité, zda píšete správně i nebo y. Viz vaše "Doba a děti se změnili."

0/0
20.4.2007 17:44

oki hawkey

tak jak to vidim ja...

mily drazi v teto debate....to co se dnes deje na skolach je obraz doby. tak jako byl obraz doby kdyz jsem opoustel v roce 1980 ZDS. dovolit si neco co neco..pouze zlomek toho co si dovoluji zaci dnes tak ne jenom ze by me ucitelka zmalovala jak vykres ale otec by to jeste doplnil vyraznejsima barvama... . a o tom to je rodice to je v prve rade zaklad dobreho a hodneho zaka a pak je to uz na ucitelich. ti samozdrejme si musi udelat uatoritu,nektery ji ma prirozenou a jiny si ji udela rucne. proti tomu vubec nic nemam a postupem casu nostalgicky vzpominam jak jsem vyfasovaval pruplesky . ono to fungovalo i opacne ucitele meli mensi problemy se zaky ve skole a rodice zase mely mensi problem s detmi doma.... . nejsem zastancem zmlatit decko do bezvedomi ale taky nejsem zastance toho jak se detem v americe vtlouka od skolky vtlouka do hlavy ze pokud te rodice doma biji ( staci i pohlavek nebi jen naznak) musis to hlasit ve skole nebo volat policii..... to je spatne...

0/0
20.4.2007 16:33

sageorg

Jó,......

za prachy si štěstí,ani vychované děti nekoupíš!Děti jsou zrcadlem rodiny,potažmo celé společnosti.K masakru se schyluje v celé světové populaci.Vše se polarizuje zhruba 50:50% a to nemůže dobře dopadnout.

0/0
20.4.2007 15:56

mildapr

Často se píše

o dětech podnikatelů, které si mohou údajně dovolit všechno. Já si myslím, že pokud někdo podniká, pak je to obyčejně člověk, který ví, že se musí snažit, aby měl výsledky a s tím vychovává i svoje děti. Naproti tomu moje děti neustále nosí ze školy upozornění, že je máme kontrolovat, zda nemají vši, které ale do školy nosí děti, jejichž rodiče na upozornění kašlou, takže se to neustále opakuje.

0/0
20.4.2007 15:33

Pan Navratil

.

Většinou se tím myslí "podnikatelé", kteří zisku dosahují jinak, než snahou.

0/0
20.4.2007 16:07

Zuzana.

Re: .

Třeba jak?

0/0
21.4.2007 16:23

mildapr

Masakr

je to už dneska !

0/0
20.4.2007 15:25

Ein Berliner

it´s all fuckt up

autor článku je hloupý. děti jsou drzejší. ano. ale to je způsobené dobou, kdy každá generace je jiná než ta předchozí. poměry se více uvolnily a to umožnuje současné chování. přirovnát tento stav k hrozícímu masakru je trestuhodně zaslepené. důvodem masakrů v usa není drzost vrahů ale stav společnosti, její různorodost a tlak z nitra člověka i z vnějšku. a bohužel stále častěji jsou vrazi ti kteří místo zaslepené cesty s hlučícím davem otevřou na chvíli oči. každý rozumný člověk tyto masakry odsoudí proč ale neodsoutí také stav americké společnosti která takovéto masakry způsobuje.

0/0
20.4.2007 14:56

oki hawkey

Re: it´s all fuckt up

stav americke spolecnosti je stale oproti te nasi na vyssi urovni.tady nejde v tomto problemu vubec o stav americke spolecnosti tady jde o celkovy problem ve spolecnosti a to je velky rozdil....

0/0
20.4.2007 16:19

Two-by-four

Re: it´s all fuckt up

Nevidim duvod, proc psat na teto diskusi anglicky.  Ale kdyz uz se chces blejsknout, tak aspon pis spravne a ne takovej "fucked up nonsense". 

0/0
20.4.2007 17:23

anžto

děti dnes

Asi před 9 lety jsem šla navštívit své bývalé učitele na ZŠ. To co jsem tam viděla, mi téměř vyrazilo dech. Žáci nadávali učitelce do p.č.í a házeli po ní kružítka - přitom jsem měla úplně stejnou učitelku a měla vždy přirozenou autoritu a vesměs ji měli všichni rádi, jestli nám tehdy dala někdy facku už si nevzpomenu, asi jo, ale co, zasloužili jsme si to. Sama říkala, no jo, když jsem měla Vás tak jsem byla taky skoro na infarkt, ale milá zlatá, kdybych tušila co přijde potom, nosila bych vám do školy bonbóny. Pak jsem se ještě stavila za učitelkou matiky a ta mi bez okolků řekla že si každé ráno musí dát panáka, jinak by nemohla do školy vůbec jít. Tak nevím, čím to je.My se báli i doma ze špatných známek či poznámek, taky nám bylo vštěpováno jak je vzdělání důležité. Možná je to dobou, rodiči - když se doma před dětmi rodiče baví o tom, že každý se dá koupit a "synku, učitelka je kráva, klidně jí to řekni, pak tě stejně zaměstnám u sebe ve firmě" tak se není čemu divit.

0/0
20.4.2007 14:49

moebius

láska

polský ministr školství chce vrátit do škol pořádek a disciplínu a tak vymyslel několik nařížení. Čeští novináři se bojí masakru ve škole alá amerika a už volají po bezpečnostních opatřeních. Někomu se nelíbí, že se dětem vtlouká do hlavy Charta práv dítěte a ne povinnosti. A kam se vytvratila láska?

Prvním právem dítěte je právo na absolutní, přijímající a neposuzující lásku, aby ať udělá cokoliv, cítílo, že je milováno. Tohle dnešní děti necítí, nemají od koho, ani rodiče ani učitelé tohle nedělají. Jejich láska je podmíněná, protože sami ani žádnou jinou nepoznali...

0/0
20.4.2007 13:10

_Aleister_

Re: láska

dítě má mít lásku, OK. ale tvá teorie o neposuzující lásce je hloupost, přestaň číst toaletní papír sepsaný před 2000 lety a začni se dívat na svět okolo sebe realisticky. dítě je stejně jako dospělý schopno vědomě ubližovat, pak musí přijít trest s cílem navodit podmíněný reflex, pánbíčkáři...

0/0
20.4.2007 14:20

_m-

Re: Re: láska

Bohužel musím odporovat. Ano, za vědomě spáchané zlo musí přijít trest, ale dítě musí vědět, že je PŘESTO milováno, a že po odpykání trestu bude všechno v pořádku, přičemž doba i míra trestu musí záviset na věku dítěte. Když dáš malému  dítěti pohlavek ( nebo třeba i výprask) tak sice spácháš zločin fyzického trestu, ale dítě ví že bylo potrestáno a konec. Když mu nebudeš třeba týden za trest číst pohádky, tak už druhý den zapomene souvislost s prohřeškem a bude žít v představě, že ho odmítáš - a souvislost s tím co se stalo včera mu nevysvětlíš.

0/0
20.4.2007 15:34

Beranal

Re: Re: láska

To jsou opravdu náboženské poučky, každý normální rodič ví že když tomu svému vzpurnému batoleti naplácá na zadek nebo toho svého hřešícího školáka potrestá zákazem vycházení tak to je naprosto normální akt rodičů kteří mají rádi své děti a chtějí z nich vychovat slušné lidi. Tyhle fanatické náboženské keci to je k úsměvu.

0/0
20.4.2007 18:34

Zuzana.

Re: láska

Láska se přece nevylučuje s požadavkem na kázeň a úctu k povinnostem...

0/0
21.4.2007 16:27

_m-

Zajímavé také je

že se do dětí neustále vtlouká jaká mají práva. O Chartě dětských práv jsem slyšela denně od zhruba 4. třídy, o tom že mají děti nějaké povinnosti ne.

0/0
20.4.2007 11:58

nergal

Re: Zajímavé také je

no nediv se kdyz za komousu se jim 40 let vtloukalo zase jen povinnosti a o pravech se mlcelo ! karta se obraci R^

0/0
20.4.2007 12:41

_m-

Re: Re: Zajímavé také je

No - jenže nějak moc. A mimochodem v zemích, kde komunisti nebyli to tuším není nijak lepší, spíš naopak, takže v tom bych ten hlavní problém neviděla.

0/0
20.4.2007 15:29

Pan Navratil

Jakkoliv

nehodlám chválit komunisty, tak JISTÁ míra kolektivní výchovy je na místě. Jedinec se totiž v kolektivu bude pohybovat celý život (i když doživotně odsouzení mají samotku), tudíž by mělo existovat právo pedagogů vychovávat, ne jenom učit.

A rodičové by se měli zase smířit s faktem, že je škoda rány, která padne vedle.

0/0
20.4.2007 11:36

Ruger

OK, ale disciplína není doménou komunistů.

Jsme  spíš obětí doby, kdy lůza požaduje vše, a nedá nic. Rodiče klidně řeknou, že škola děti špatně vychovává, ale na své děti kašlou, školy v rámci moderní  humánní výchovy  vyučují děti kresbou, tancem, vypouštěním střevních plynů do lavóru. Učitelé  dnes povětšinou  rozhodně nepatří mezi intelektuální elitu.. A úkoly, či "drill" patří mezi nevhodné nástroje.  Je s podivem, že klasické metody  školství jsou tak účinné, asi stojí za to některé věci uvolnit, ale plošně likvidovat dobré funkční metody pod rouškou "moderního" přístupu je hovadina.

0/0
20.4.2007 11:52

wildge

Re: OK, ale disciplína není doménou komunistů.

To je hezka kritika. Ale jak to zaridit, aby to tak nebylo?

0/0
20.4.2007 12:26

Hujajá

Re: Re: OK, ale disciplína není doménou komunistů.

Ano, je to tak. Jak z toho? Poslat do háje všechny vykuky, kteří postavili svoji současnou kariéru na svém antokomunismu, jinak neumějí nic jiného, než pšoukat do lavóru. Zářným příkladem je doktor všeho možného, který je šéfem umění ČR.

0/0
20.4.2007 12:38

Hujajá

Re: Re: Re: OK, ale disciplína není doménou komunistů.

Písmena o,  i jsou vedle sebe. Tedy  antikomunismu.

0/0
20.4.2007 12:41

wildge

Re: Jakkoliv

Chovani v kolektivu nema nic spolecneho s komunismem. To je uplne normalni vec. Naopak za komunismu byla prave tahle vychova velmi pokrivena (co je Tvoje, to je moje, a co je moje, do toho Ti nic neni).

0/0
20.4.2007 12:25

Júlinek šíšal

Re: Re: ...tvoje?

8-o ... nenene ... moje! ...:-P

0/0
20.4.2007 12:32

ikiki

V americké škole je překvapivě tuhá disciplína

Mám jistou zkušenost s dětmi v základní škole v USA a myslím, že byste byli překvapeni, jak tuhá tam je disciplína. Děti jsou pod neustálým dozorem, nejsou klasické přestávky, kdy by se mohly neorganizovaně proběhnout a promluvit si. Škola trvá déle, děti končí až kolem 3-4 hod. odpoledne. Atmosféra je vcelku přátelská, ale pravidla jasná a jejich překročení se okamžitě řeší. Můj dojem spíše byl, že některé živější a neklidnější typy dětí se mohou cítit frustrované nedostatkem možností k uvolnění a pak z toho mít problémy. Je mylné se domnívat, že ve školách v USA panuje uvolněnost a z ní plyne agresivita.

0/0
20.4.2007 11:29

Hujajá

Re: V americké škole je překvapivě tuhá disciplína

Smířil jsem se s tím, že nejen ve školství není již naším vzorem SSSR, ale USA. Nechceš si však popovídat o tom, proč jsou v USA plné kriminály lidí  s nedokončeným základním vzděláním, proč v USA plyne víc veřejných prostředků na vězeňství než na školství?

0/0
20.4.2007 12:21

Ruger

Pleteš si příčiny a následky. Ale ty jsi jistě neměl možnost UAS

potažmo  jejich typickou High school navštívit, že??:-)

0/0
20.4.2007 12:23

Hujajá

Re: Pleteš si příčiny a následky. Ale ty jsi jistě neměl možnost UAS

Neblbni. V High school masakr nebude.

0/0
20.4.2007 12:43

Ruger

aLE DOST SE PLETEŠ, NAŠÍM VZOREM JE NYNÍ BOHUŽEL

"POLITICKY KOREKTNÍ" EVROPA

0/0
20.4.2007 12:24

Ruger

Není to napsané dobře, Ale pravdivě.

Kouzelné je to, že při "humanistické"  výchově ve školách prostě neexistuje žádný režim. Učitel se nesmí chovat jako autorita.Děti  mu lezou po hlavě.

Možná by bylo dobré , kdyby  tvůrci a designeři školních strategií občas přečetli něco psychiatrických a psychologických studií, kam bezbřehá demokracie ve výchově vede - mimo jiné k tomu, že jednou prostě přijde okamžik, kdy se lidský jedinec musí zařadit do kolektivu a začít respektovat obecné svazující normy. Když se takové  věc zvládne postupně v dětském věku, problémy to nenese. Pokud to na lidského jedince dopadne , až po té co opustí školu, v adolesecenci , najednou má velké psychické problémy, protože  řeší vnitřní  konflikt s adaptací.

Klasické školství s definovanou autoritou dnes ale vidíte už jenom na konzervativních (elitních) soukromých školách- čím to je , že jsou její absolventi ve většině mnohem kvalitnější  a zodpovědnější, než absolventi státních škol??

0/0
20.4.2007 11:01

Hujajá

Re: Není to napsané dobře, Ale pravdivě.

Čím to je, že definovanou autoritu lze vystopovat pouze u elitních škol? Výchova k budoucí vůdčí úloze vyžaduje, aby se frekventant nejprve naučil kázni, uměl poslouchat. Pak teprve umí správně poroučet. Ve většině našich škol se formují budoucí exkrementy, jež je třeba udržovat ve fikci jejich jedinečnosti a schopnostech. K těmto školám také patří subjekt, kde kterému došlo k masakru v USA.

0/0
20.4.2007 11:31

Ruger

Máš naprostou pravdu

R^R^R^Ale odpad musí být formován kázní , někdy i silou..Bez ohledu na typ školy

0/0
20.4.2007 11:46

_m-

Re: Není to napsané dobře, Ale pravdivě.

No - ono existuje něco jako přirozená autorita - ale to je vidět málo a ve školství skoro vůbec.

0/0
20.4.2007 11:59

PC

Re: Není to napsané dobře, Ale pravdivě.

Dite neni jeste plne vyvinuta osobnost, ktera by mohla chapat prednosti demokracie. Dite by melo projit dost tvrdym vycvikem, kde na svoji kuzi by mel pocitit, co to znamena zneuzivat svobody demokracie ....

0/0
20.4.2007 18:52

slatin

Poděkujme novinářům

Hlavním důvodem rozmáhání násilí je jeho propagování.Např. maskar ve Virginii  denně vidíte mockrát v TV,tvář vraha se na Vás šklebí ze všech titulních stránek novin a to několik dnů za sebou,a pak u takového podobného jedince to může nastartovat touhu dostat se do novin alespoň po smrti.Stejné je to i s teroristy z Al-Kaidy.jejich největší zbraní jsou novináři.Kdyby se všechny televize na ně vykašlaly,ztratili by možnost působit na lidi,a startovat další magory

0/0
20.4.2007 10:58

Ruger

To je svatá pravda nenadarmo se podle žháře, který chtěl být známý a nesmrtelný

a zapálil proto Artemidin chrám v Effesu jmenuje psychická porucha

HEROSTATISMUS.

Medializace podobných činů svádí hlupáky, kteří nic neumí a neznají, aby se "medializovali" Důkazem toho je i fakt, že někteří sériový vrazi začnou v určité chvíli  být nespokojeni s tím , že se  jenom píše o jejich  činech a nechají se chytit..

0/0
20.4.2007 11:06

astrix

Milé dámy redaktorky

Opravdu si myslíte, že se píše "byly rodiče" ?Rv

0/0
20.4.2007 10:43





Najdete na iDNES.cz