Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé především!

Předem tohoto textu musím podotknout, že mám rád gorily a že mne úmrtí malého potomka gorily v pražské ZOO mrzí. Přesto mám dojem, že mediální kampaň kolem toho úmrtí přesahuje všechny hranice ne dobrého vkusu, ale spíš zdravého rozumu. Vždyť to je jen opice!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Liensun

JXD, zaraž

Za prvé, jsi sám proti sobě. Když se zakáží potraty, bude více smažek a zbyde na tebe míň konopíčka. To přece nechceš, že ne?

Za druhé, rozmnožit gorilu je problém, proto je mrtvé gorily škoda. U člověka je problém spíš v tom, jak mu v rozmnožování zabránit.

Za třetí, pláčeš na nesprávném hrobě. Faktem je, že třítýdenní potrati sotva koho zajímají. Lidé především? Pche. Proč? Už tak je jich dost. Nemůžu si ani odplivnout, abych nějakého netrefil.

Četl jsem onehdy docela vtipnou teorii: "Proti potratům nejvíc brojí ti, kteří si uvědomují, že kdyby byly potraty v době jejich početí legální, nikdy by nepřišli na svět." :-P

0/0
24.4.2007 10:30

Beranal

Hm, hm

Takže podle téhle teorie by měli noviny namísto těch "nicotných" záležitostí denně  podrobně referovat o všech všedních úmrtích při dopravních nehodách, o všedních úmrtích ve všech nemocnicích, nezdařených porodech atd.. a nerýpat se v takových nicotných záležitostech  jako je Guantanámo, radar, počasí, politika  atd. atd. Tohle mám dojem že praktikovali komunisti, tedy nám referovali ustavičně o všedních záležitostech jako že se sklízí nebo seje obilí, brambory, konají všední schůze ÚV atd., že by Doležal trpěl nostalgiíí. 

0/0
17.4.2007 22:02

Bukuruna

ZOO - vrchol pokrytectvi!!!!!!!

Pokazde kdyz vidim zabery z jakekoliv ZOO ptam se sam sebe jak muze byt lidska spolecnost tak barbaska k jinym zivocisnym druhum.Vsichni mame plnou drzku kecu o humanite,ale vzapeti zavreme zvire ,ktere ma prirozene teriorium cca 100km ctvrecnich na plochu 10x10m ci jeste mene.Argument o tom ze tato zvirata se ve vetsine narodila v zajeti a neznaji tudiz prirozeny zivot stejne jako argument o tom ze by nektera zvirata bez ZOO vymrela neobstoji.k panu JX DOLEZALOVI naprosto souhlasim s jeho argumentaci byt asi sam vi ze breci hezky,ale na spatnem hrobe,spolecnost si to zada a tak to dostane(zpravy o gorile)

0/0
17.4.2007 21:25

jarmaz

Re: ZOO - vrchol pokrytectvi!!!!!!!

Kdy jsi byl naposled v zoo?Záběry které vidíš jsou barbarské nesmíš věřit tomu, co ti někdo podstrčí pod nos....Zvedni prdel od počítače a jdi se sám přesvědčit

0/0
18.4.2007 13:14

sageorg

Je to jako..........

šťourání v kupě exkrementů,srovnává se nesrovnatelné!Jak by řekli naši bratia,vše má své špecifíkum a lidem to tak vyhovuje.Jestli je to tak dobře,to už je jiná otázka.I Kamba si prožila a prožije své dny bez ohledu na to,kdo co kde načmárá. 

0/0
16.4.2007 15:09

mayqo

vubec nejde o potraty

ale o to, jaka pitchovina dokaze zamestnat cely narod, mrtva opice, intelektualni hodnota teto udalosti je skutecne uchvatna, pokud to takhle pujde dal tak si skutecne clovek nezaslouzi nic jinyho nez vyhynuti, :-©

0/0
16.4.2007 14:47

weneto

no jo

Předem tohoto textu musím podotknout, že nemám rád J.X.D. a že mne jeho intelektuální exhibice na těchto stránkách nemrzí o nic méně než jeho smrt malé gorily.

Ale jeho slovy - vždyť to je jen J.X.D.!

Autor dnes doslova dokázal že je zřejmě ohodnocen výlučne dle početnosti komentářů. Neb takové rýpání v hovně jako je srovnávání potratů se smrtí ohroženého druhu v ČR jsem ještě nečetl!!!!

0/0
16.4.2007 14:42

Bouše

Když se J.X.D. pustil do statistik,

měl si také zjistit, kolik je u nás ZOO, kde chovají gorily. Asi by zjistil, že příchod gorilího mláděte na svět v našich podmínkách až tak běžnou záležitostí není (viz loňské narození gorilky Moji a humbuk kolem jejího pohlaví). Kromě toho bych řekl, že raději strávím o něco víc článků o gorilách, než příval informací ze všech médií o kauze Čunek. :-P

0/0
16.4.2007 9:29

qiiz

Re: Když se J.X.D. pustil do statistik,

... a nebo čtením, jestli si už slečna Agátka dneska pšoukla... ;-D

0/0
16.4.2007 9:45

Bouše

Re: Re: Když se J.X.D. pustil do statistik,

;-D R^

0/0
16.4.2007 10:17

imagi

Autor článku

ze sebe dělá jako vždy blbce, jinak by neměl co psát.

0/0
16.4.2007 9:02

assco

autor článku má naprostou pravdu

Bohužel jak je zjevné, mnohé z nás nijak nebere počet dětí, které zemřou, Ať už při porodu, nebo hladem. Je také zjevné, že pohled na trpící zvíře mnohé lidi bere víc než pohled na trpící lidi. Pro mě osobně je to důkaz, že Klaus má v mnoha věcech pravdu. Je to smutné, ale dnes jsou ochránci přírody něco jako nacisté a rasa, která si podle nich zaslouží vyhlazení, jsou lidé.... A jejich moc roste....

0/0
15.4.2007 23:37

Krak

Re: autor článku má naprostou pravdu

Zkus si cvičně vyhledat počet lidí a počet goril...

0/0
15.4.2007 23:42

petr33petr

a

Autor tohoto příspěvku má pravděpodobně nízké IQ, když mu nedochází, že gorily jsou na vymření, zatímco lidé jsou těžce přemnožení.

0/0
15.4.2007 18:54

Shumway

Re: a

zato ty ho máš vysoké to ýqé, že jo?

0/0
16.4.2007 7:25

Franta-z-Masny

Porod

Az bude clovek ohrozenym druhem, budou jeho narozeni vysilat vsechny gorilí média.

0/0
15.4.2007 13:09

doktor_bota

Natvrdlý JXD

pravděpodobně nepochopil, že noviny informují především o vyjímečných věcech. Smrt gorilího mláděte při porodu, vzhledem k tomu, kolik je rodících goril v ČR, takovou věcí je.

Tzn. pokud měl být článek kritikou médií, je zcela mimo. A pokud měl být článek kritikou potratů, tak platí totéž...

0/0
15.4.2007 8:11

ynternetova fany

Kde jste novináři?

Ačkoliv nelidské zacházení s hospodářskými zvířaty bylo nesčíslněkrát detailně popsáno v četných státních dokumentech, podloženo svědectvími zemědělských inspektorů i pracovníků masného průmyslu a dnes již i přístupné veřejnosti, zákazník o těchto každodenních, tak dobře utajovaných krutostech nemá takřka ponětí. Mnohé ovšem známo je z občasných, kratičkých zpráv v tisku i televizi; Kde však jsou protesty občanů, vzdor církví,většízájemmédií... proč nepozvednou svůj hlas proti těmto krutostem? Vždyť se jedná o tvory vnímající stejnou bolest jako zvířatav ZOO, jako naši domácí mazlíčci,  o něž tak starostlivě pečujeme!

0/0
14.4.2007 17:22

Schei8e Katze

Re: Kde jste novináři?

Silně pochybuju ,že nějaký zákazník neví o tom jak se maso vyrábí. Je to jídlo. Není to můj domácí mazlíček. Jeho taky nezajímá z koho a za jakých podmínek je vyrobena jeho konzerva , kdyby to byla myš taky by jí to nijak neulehčoval...;-DRv

0/0
14.4.2007 17:30

ynternetova fany

Re: Re: Kde jste novináři?

Ty pán tvorstva se srovnáváš s kočkou? Jsi na její mentální úrovni?8-o

0/0
14.4.2007 17:33

dezzo

Re: Re: Kde jste novináři?

Dar mysleni neni dat vasemu domacimu mazlickovi. To je dano lide a prave tem gorylam. Vase kocka nemysli. ;-D

0/0
14.4.2007 17:50

terminal

Re: Re: Kde jste novináři?

Souhlas...  Dneska každý, kdo si jde koupit krkovičku, nebo hovězí steak moc dobře ví, jakým způsobem to maso "vzniklo". A co? Zatím jsem neviděl, že by si někdo přestával kupovat maso, nebo že by se někomu kvůli pár záběrům z jatek dělalo šoufl z řízečku. Možná v některých případech přístup ke zvířatům na jatkách není zrovna v ažůru, ale věřte mi, když zabíjím králíka na nedělní oběd, tak mu také nepředříkávám psychologická moudra o jsoucnu, ale jednoduše ho vytáhnu z králikárny a jednu mu ťafnu...

0/0
14.4.2007 20:00

ynternetova fany

Re: Re: Re: Kde jste novináři?

Tak ano, někdo zabíjí bez zábran. Většina lidí v naší moderní civilizované společnosti odvrací oči.

Pozornost v médiích se dává událostem jako je narození roztomilého gorilího mláděte v zoo, nebo ohroženým druhům, ale o bědném životě hospodářských a pokusných zvířat se nemluví.

Kabelovka Animal planet vysílá pořady o zvířatech v divočině nebo jímavé příběhy o „domácích mazlíčcích“, ale o hospodářských zvířatech zhola nic. Průměrný divák toho určitě ví víc o životě gepardů a žraloků než o životě kuřat nebo krmných telat a pokusných morčat. Záměrná neznalost jako obranná linie naší psychické pohody.

Láska dětí je směrována na zvířata, která se nejí: na psy, kočky a jiné domácí mazlíčky. Plyšová zviřátka jsou zase spíše medvědi nebo lvi než prasata nebo krávy. Když už se o hospodářských zvířatech mluví v obrázkových knížkách, pohádkách nebo v televizi, tak slepice, krůty, krávy a prasata jsou obklopeny svými mládáty a nikde v dohledu jediná klec.

0/0
15.4.2007 7:58

ynternetova fany

Re: Re: Re: Re: Kde jste novináři?

V dětských knížkách se píše, že prasata si vychutnávají dobrém jídlo, válí se v bahně a spokojeně pokvikují, zatímco krávy nemají co na práci, tak jen mávají svými ocasy, krmí se trávou a bučí.

0/0
15.4.2007 7:58

rasta_vesta

Re: Re: Re: Re: Re: Kde jste novináři?

;-Dje to desny,. co vam tam od mladi cpou do hlavy R^;-D

0/0
15.4.2007 18:56

Shumway

Re: Re: Re: Re: Re: Kde jste novináři?

fany a tak seš veganka, nebo ne ????

0/0
16.4.2007 7:29

ynternetova fany

Který novinář se ujme tohoto tématu?

Musíme se  ptát: jak je možné, že civilizované společnosti vůbec dovolí, aby se s živými tvory ve velkochovech a na jatkách zacházelo jako s neživými předměty, jejich už tak uměle zkrácený život naplnit hrůzou z nemožnosti jakéhokoliv pohybu v těsných klecích, držet je ve tmě a nedýchatelném vzduchu rozžírajícím jejich plíce, vystavit je netečnosti a často svévolné krutosti lidí, nedopřát jim i tu malou útěchu a radost z přítomnosti jejich druhů a potomků a nakonec jim mnohdy  odepřít i milosrdnou a bezbolestnou smrt..

0/0
14.4.2007 17:19

ynternetova fany

Pane XDoležale

Ano, novináři by měli psát nejen líbivé články o zvířatkách v ZOO, ale  i o problému velkochovů a zvířat v laboratořích. Pane Doležale, nechcete se toho ujmout vy? Nebo to nepovažujete za závažnou etickou otázku dneška? Asi je pro vás důležitější  veverka Huli a její problémy s hulením (neberte to jako útok proti konopí), tomu věnujete hafo stránek.

0/0
14.4.2007 17:16

Quentin

JXD - Naprostý souhlas

Mám rád zvířata, mám rád ZOO, ale poslední dobou (už od loňských živých TV vstupů ze ZOO s gorilama) jak vidím gorilu nebo jen logo ZOO, dělá se mi zle a přepínám kamkoliv jinam. Fejk (ředitel pražské ZOO) udělal hodně práce, ale stejně mi to přijde, že se zviditelňuje až moc. Znáte snad jiného ředitele ZOO v Česku? :-)

0/0
14.4.2007 16:28

seznamjaro -

Re: JXD - Naprostý souhlas

Neznam

každá ZOO chrání zvířata R^

0/0
14.4.2007 17:40

osvetitel

<><><>

Podle meho nazoru,je ta Prazska Zoo,v te Trojske zahrade jedna z nejlepsich na svete,a zaslouzi si podporu i reklamu!

0/0
14.4.2007 14:48

Trent-R

...

JXD má pravdu, že se kolem toho dělá větší humbuk než je zdrávo. Ovšem taky si myslím, že heslo Lidé především uskutečňujeme denně a ne vždy s pozitivními výsledky....

0/0
14.4.2007 14:48

-Lenka-23

Takhle bych to nesrovnávala

Milý JXD, když už tu chcete srovnání, tak si myslím že, lépe by bylo srovnat to s mrtvě narozenými dětmi, než s ukončením těhotenství...To mi připadá značně nelogické...

0/0
14.4.2007 14:46

feyer

JXD+THC=0

Ředitel díky příběhu goril přitáhl do pražské ZOO tisíce návštěvníků a dalších sponzorů, což jednoznačně prospívá také ostatním zvířatům, proto má mou poklonu. Jeho práce má smysl a fandím mu.

0/0
14.4.2007 14:44

Boguš

sdfgs

JXD má pravdu. Zviře je prostě zvíře. Člověk jim má vládnout. To neznamená, aby je týral nebo zabíjel pro potěšení. Aby svým chováním způsobil jejich vyhlazení, nebo na ně nebral žádný ohled. To ne!

Ale přisuzovat zvířatům větší pozornost, větší nebo stejný význam jako lidem je špatně. Prostě zviřata tu jsou pro nás, ne my pro ně!!

0/0
14.4.2007 14:33

fireswan

JXD má vyhulenej mozek!

Když zemře lidské mládě, svět není ochuzen o nic. Je jich nadbytek. Zemře-li gorilla, je to velká škoda ;-(

0/0
14.4.2007 13:42

Schei8e Katze

Re: JXD má vyhulenej mozek!

To je pravda, na druhou stranu je třeba vidět že to je týrání zvířat a bylo by tedy nejsprávnější všechna zvířata pobít, areál srovnat se zemí a postavit tam hypermarket.;-D

0/0
14.4.2007 13:56

jste normalni?

Ted Te, Jirko, sezerou :-))

0/0
14.4.2007 13:36

pekelně masitý Higgsův boson

Mediální humbuk kolem ubohé gorilí rodinky ...

... mně teda tak trochu vadí ;-), ale s kritikou potratů (i spontánních ;-D;-D) jděte všichni laskavě konečně DO PRD*LE!

:-)

0/0
14.4.2007 13:22

Schei8e Katze

Re: Mediální humbuk kolem ubohé gorilí rodinky ...

Ani jsem o Špidlovi nezmínil.8-o

0/0
14.4.2007 13:51

osvetitel

<><><>

;-DKdyby umeli zviratka mluvit lidskou reci,tak by je lide ukrizovali!Jelikoz neumi,coz je jejich stesti,tak lidi dojimaji, jako kazdy kdo nemluvi z5!;-D

0/0
14.4.2007 13:06

Schei8e Katze

opice, člověk ,

to je jedno , lidí je moc,zbytečných zvířat je moc ,zdrojů a času je málo, každý mrtvý jedinec je užitečný.R^;-D

0/0
14.4.2007 13:06

Marek E.

Nestacim zirat

Pan JXD nijak neprekvapil. Kdo zna jeho praci, tak je mu uplne jasne, ze podobne clanky od nej budeme cist jeste mnohokrat.

Ziram vsak na nazory nekterych jedincu, kteri jsou ochotni hlasat takove vety jako "Clovek je nade vse", "Lide jsou cennejsi" apod. Nikdy bych si netroufl tvrdit kdo nebo co je cennejsi, protoze verim, ze vzdycky najdu uhel pohledu, ve kterem to bude vypadat uplne jinak.

Ja sam se domnivam, ze ne gorily, ale lide jsou zodpovedni za vetsinu dlouhodobych problemu, ktere se na teto planete objevuji. Je mi skutecne lito, ze kvuli lidem hynou zvirata, ktera na tuto planetu patri (stejne jako lide). A zavidim tem druhum, kteri se dokazi prizpusobit zmenam, ktere clovek na teto planete vyvolava.

Tezko tedy soudit kdo je cennejsi. Mozna ze nekteri z vas jsou ti nejcennejsi. Tak jen doufam, ze vas radeji v zivote nepotkam. Ja si totiz nejcennejsi nepripadam.

0/0
14.4.2007 12:42

fireswan

Komu vadí potraty

je ubohý primitiv Rv

0/0
14.4.2007 12:09

Boguš

Re: Komu vadí potraty

... potrat je vražda!

... komu nevadí vraždy je primitiv .... 

0/0
14.4.2007 14:26

fireswan

Re: Re: Komu vadí potraty

A na to jsi přišel jak, na takovou blbost? řekli ti to v kostele?

Dospělý pes je duševně mnohem vyspělejší než lidský plod. Je zabití psa vražda?

0/0
14.4.2007 22:32

hlesl

Překvapili jste

JXD: Dík za váš názor a ostatním za korektní diskusi. Jistěže nejde o gorilu. U autora mě překvapil zájem o osud usmrcených lidských zárodků, ač v minulém sloupku se rozepsal o tom, jak nemůže cítit lidovce pro jejich postoj mj. k potratům. Ještě víc mě překvapilo, že se diskuse nezvrhla v obhajobu umělých potratů, či útoky na menšinu s přirozenou porodností, jak je tomu dnes zvykem.

Člověk jako já, který nemá rád potraty stejně jako jedině lidovci, ale nemá rád lidovce pro jejich restriktivní postoj k menšinám, je za takové střípky vděčný.

0/0
14.4.2007 11:47

Johny Kukuc

To je teda clanek

A myslite si, ze by meli zeny po potratu radost, kdyby se o nich takhle psalo? Myslim, ze by z toho nadsene nebyly. Troufam si tvrdit, ze te gorile to nevadi. A jeste jedna vec. Kdyby se o kazdem potratu takto psalo - cetl by to nekdo? Melo by to nejaky smysl? Myslim, ze tady autor moc nepremyslel. Jestli clanky o gorilach nechce cist, tak nemusi. Nikdo ho k tomu nenuti.

0/0
14.4.2007 11:05

waren

Re: To je teda clanek

Souhlas. Jenom si myslím ale, že autor přemýšlel... Přemýšlel o tom jak napsat článek k tématu, které má velký mediální prostor a jak připomenout svojí značku šťouchnutím do tohoto tématu. Jestliže sledujete autorovu práci delší dobu, vůbec Vás to nemůže překvapit. Musí se přeci nějak živit a napsat seriozní článek stojí přece mnohem víc sil.

0/0
14.4.2007 11:16

josef_spejbl

Re: Re: To je teda clanek

ve dvě ráno z něj ani nic jiného než tenhle blábol vylézt nemohlo......:-/

0/0
14.4.2007 11:31





Najdete na iDNES.cz