Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MF DNES: Za zdraví dáme ještě víc, až pět tisíc ročně

Za recept na jeden lék by měl pacient zaplatit 30 korun, za recept na dva léky šedesát. Návštěva u lékaře by přišla na 30 korun. Pobyt v nemocnici by stál denně 60 korun. A návštěva na pohotovosti by byla za 90 korun. Tyto částky obsahuje nový návrh reforem ve zdravotnictví, který se MF DNES podařilo získat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mak76

Reforma...

zdravotnictví je nezbytná, stejně jako vyšší spoluúčast, která přinutí lidi přemýšlet...: "Opravdu musím pro ten Paralen k doktorovi...?"

A každý, kdo tu kráká něco ve smyslu: "Platím si ZP, tak proč mám ještě doplácet...?", tak by si měl uvědomit, že oproti evropskému průměru platíme podprůměrné ZP a dostáváme za něj mnohem víc, než se většině evropanů může jen zdát... A to jen díky podhodnocené pracovní síle a katastrofálnímu technickému stavu zdr. zařízení...

0/0
10.4.2007 19:12

natassam

Re: Reforma...

Jenže oproti evropskému průměru máme také podprůměrné platy- tedy aspoň většina národa. Takže přestantě pořád dokola omýlat evropa má to a ono a konečně srovnejte většině dělníkům platy s evropou. A ne pořád jen almužnu!(Y)Rv

0/0
11.4.2007 16:12

Pan Navratil

Re: Re: Reforma...

No a co, že máš podprůměrný plat? Auto tady taky nestojí pětinu toho, co v Německu.

0/0
11.4.2007 16:28

barbudo

Re: Re: Re: Reforma...

... auto je německé ... hmm ...

0/0
11.4.2007 16:50

opportunity

Jakých pět tisíc?

8-o Když spočtu svoje ZP, je to o dost více :-/

0/0
10.4.2007 19:03

Tryskomys Muf

Zakladni problem

Zakladni problem je, ze tato vlada neumi komunikovat. Proto i kdyby navrh reformy byl dobry, tak pokud neni dobre komunikovan a vysvetlen, pak je veskere usili na pytel.:-/Rv

0/0
10.4.2007 17:45

obhájkyně zájmů pacientů

Sdružení pacientů je proti poplatkům

Občanské sdružení na ochranu pacientů je proti rozšiřování spoluúčasti, navíc Julínkova "reforma" zásadně neodpovídá západním přístupům, které mj. znamenají vždy osvobození od poplatků u chudších pacientů, např. v Rakousku neplatí občan, jehož příjem nepřesahuje tisíc eur. V západ. zemích občan zpravidla neplatí přímo v ordinaci či v nemocnici, ale je mu účet zasílán domů nebo do banky, což má určité výhody - občan si zkontroluje účet až v době zdraví a může péči či účtování příp. v klidu reklamovat.

0/0
10.4.2007 15:38

sageorg

Pořád.........

nějaký ty chechtáky lováče,prašule,.....Stejně to všechno zase prošustrujou na vopálený a nepřizpůsobivý!(Y)

0/0
10.4.2007 14:31

natassam

Re: Pořád.........

A do svojí kapsy tak jako poplatky z dálnic a podobně.;-O

0/0
11.4.2007 16:14

Ariela

očekávám nenávistné reakce...

..ale platit 30 korun za recept se mi nezdá tak hrozné. Faktem je že to určitou skupinu lidí odradí od sezení v čekárnách a vyžadování receptu na Paralen.

Platit za pobyt v nemocnici mi taky připadá logické, pojištění se vztahuje na lékařskou péči, ale proč by mi měla pojišťovna platit například celodenní stravování?

Dodávám že jsem chronicky nemocná, lékaře navštěvuji zhusta a pobytu v nemocninci se taky občas nevyhnu. Neříkám důchodci nebo nejmenší děti, ale proč by si normálně pracující člověk nemohl připlatit za recept mi zůstává záhadou...

0/0
10.4.2007 13:35

barbudo

Re: očekávám nenávistné reakce...

... a že nevíte, o čem je řeč?

0/0
10.4.2007 13:42

Ariela

Re: Re: očekávám nenávistné reakce...

tak mě, prosím, poučte ;-)

0/0
10.4.2007 13:49

Deleter

Re: Re: Re: očekávám nenávistné reakce...

to se napřed musí zeptat psa, von je barbudo chvílema celkem nesvéprávnej.

0/0
10.4.2007 13:55

Ariela

Re: Re: Re: Re: očekávám nenávistné reakce...

tak tím by se to jaksi vysvětlilo... 8-o

0/0
10.4.2007 13:59

barbudo

Re: Re: Re: očekávám nenávistné reakce...

... pes říká, že se to nesmí říkat nahlas ...

... doktoři děsně kradou ...

0/0
10.4.2007 13:59

madqwert

Re: očekávám nenávistné reakce...

nejdriv si precti ten clanek ;-D

0/0
10.4.2007 13:47

Dominica

Re: očekávám nenávistné reakce...

Mám dvě alergické děti starší tří let, k lékaři sama nechodím, protože podnikám. Kde je zvýhodnění, že neobtěžuji zbytečně. Hlavně, že za děti zaplatím všechno, pět tisíc je moc peněz. Vydat i vydělat, alespoň pro mě. Přídavky na ty dvě děti máme 600 korun...

0/0
10.4.2007 18:51

Pan Navratil

Re: Re: očekávám nenávistné reakce...

A proč jsou vaše děti alergické?

0/0
11.4.2007 16:30

natassam

Re: očekávám nenávistné reakce...

Já zase nechápu proč by mněli doktoři mít desetitisícové platy, zdravotní pojišťovny hrady a rezidence a podobně.Nerchápu proč by mněli mít ministři, senátoři a podobně 100% platu při nemocenské . To zase nechápu já. S toho h...a co nám platí nás ještě okrádají kde se dá.(Y)!

0/0
11.4.2007 16:17

pacers

Hlavně že se reforma nějakým zásadním způsobem.

Nedotkne těch co ji připravují.A voto jim jde především.Nebo ty prachy nalitý do vytunelovanejch bank,socanskýho rozhazování a každoroční nesmyslné porcování medvěda aby si poslanci zajistili svá koryta na další volební období nikde nechybí?Ať pánové začnou napřed hezky u sebe.Je to k zbl:-©

0/0
10.4.2007 11:56

matesakoid

Skvely...

Proc si sakra platim zdravotni a socialni jak barevnej?

Proc? Vzdyt za zdravotni odvedu rocne asi 30.000 at je potrebuju nebo ne...?

Kurna, to mam za poslednich 15 let slusne predplaceno :)

0/0
10.4.2007 11:38

Sunny29

Re: Skvely...

To nejsi sám, ale žádná reforma nebude spravedlivě šitá na každého jednotlivého občana. :-)

0/0
10.4.2007 11:39

Deleter

Re: Skvely...

Povinný ručení taky platíš, i když nebouráš, tak co jako?

0/0
10.4.2007 13:56

natassam

Re: Skvely...

Promiňte, ale barevných platí opravdu jen zlomek procenta. Ti jen vytahují a nic nedávají- tak jako ve všem a všude. Ať již je to bydlení, sociální dávky a podobně. I za ten jejich pobyt ve vězení platí daňový poplatník:-©

0/0
11.4.2007 16:20

Dezo-Conka

glášová polévka za 0,50 Kč

Za miliardovými dluhy Všeobecné zdravotní pojišťovny podle některých odborníků stálo právě to, že stát platil za děti, studenty, důchodce či nezaměstnané nízké zdravotní pojištění. Politici loni od dubna platby zvýšili, proti lednu se zvedly o 123 korun na 636 korun. Bilance zdravotního pojištění se zlepšila. Letos se částka upravila na 680 korun. "Za celých 14 let existence zdravotního pojištění zaplatil stát celkem za jednoho svého pojištěnce pouhých 61.765 korun," zdůraznil Kubek. Léčba zápalu plic si přitom podle něj vyžádá až 31.000 korun, operace slepého střeva 37.000, operace žlučníku až 62.000 a zavedení kardiostimulátoru 177.000 korun.

0/0
10.4.2007 11:30

paskudilek

Lidi, kteří nebudou chtít doplácet za léky

, platit za recepty a návštěvy si půjdou lehnout do nemocnice, vyjde je to levněji.

0/0
10.4.2007 11:26

Sunny29

Re: Lidi, kteří nebudou chtít doplácet za léky

Taky snad musí být důvod k hospitalizaci, nebo ne? 8-o8-o

0/0
10.4.2007 11:29

Deleter

Re: Re: Lidi, kteří nebudou chtít doplácet za léky

paskudlilek má tolik chorob, že si lékaři mohou i vybrat.

0/0
10.4.2007 11:32

paskudilek

Re: Re: Re: Lidi, kteří nebudou chtít doplácet za léky

já nemám žádnou chorobu a za doktora, léky, recepty atd dám 0kč ročně

0/0
10.4.2007 11:33

Sunny29

Re: Re: Re: Lidi, kteří nebudou chtít doplácet za léky

Hypochondrie? ;-€;-€

0/0
10.4.2007 11:34

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Lidi, kteří nebudou chtít doplácet za léky

nemluvím o sobě, proč myslíš, že je u nás 2x více lidí na nemocenské, než v jiných státech, proto, že je u nás více lidí nemocných?

0/0
10.4.2007 11:36

Sunny29

Re: Re: Re: Re: Re: Lidi, kteří nebudou chtít doplácet za léky

Protože sociální peřinka je výhodnější. Lidem v mnoha dělnických profesích se vyplatí, když se hodí marod, popřípadě pobírají dávky v nezaměstnanosti. Tahle sociální peřina nás bohužel dost finančně ničí. Proto je reforma nutná.  

0/0
10.4.2007 11:44

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lidi, kteří nebudou chtít doplácet za léky

ano, a tak lidé budou vymýšlet jiné možnosti...

0/0
10.4.2007 11:49

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lidi, kteří nebudou chtít doplácet za léky

No a co.

0/0
10.4.2007 13:55

paskudilek

Re: Re: Lidi, kteří nebudou chtít doplácet za léky

už teď je hodně lidí v LDN, až zavede Bursík ekologickou daň někteří důchodci raději budou přes zimu v LDN. Výrazně ušetří.

0/0
10.4.2007 11:32

Sunny29

Re: Re: Re: Lidi, kteří nebudou chtít doplácet za léky

To je taky tak, LDN jsou určené pro pacienta, kteří se neobejdou bez cizí pomoci, musí být pod neustálým dohledem, takže to není sezónní záležitost.

0/0
10.4.2007 11:38

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Lidi, kteří nebudou chtít doplácet za léky

to není úplná pravda, v LDN jsou i lidé, kteří by jinak byli na ulici.Nebo lidi, kteří čekají na domov důchodců.

0/0
10.4.2007 11:41

Deleter

Re: Lidi, kteří nebudou chtít doplácet za léky

Jasně, zaplatí jenom 60Kč denně.;-D

0/0
10.4.2007 11:31

paskudilek

Re: Re: Lidi, kteří nebudou chtít doplácet za léky

a doma zaplatí za jídlo a energie asi kolik?

0/0
10.4.2007 11:34

Deleter

Re: Re: Re: Lidi, kteří nebudou chtít doplácet za léky

Nájem a zálohy se platí furt.

0/0
10.4.2007 13:53

Sunny29

Re: Re: Lidi, kteří nebudou chtít doplácet za léky

60x30 dnů= 1800,- Kč. To zas není až tak moc za stravu, ubytování, lékařskou péči...

0/0
10.4.2007 11:46

Deleter

Re: Re: Re: Lidi, kteří nebudou chtít doplácet za léky

Jenomže v nemocnici tě neubytují, když si o to řekneš, musí to mít nějaký důvod, a ten důvod je nejlépe nějaká dobře obodovaná operace, jinak se na tebe s klidem vykašlou a vykopou tě na mráz.

0/0
10.4.2007 13:53

pacers

S Julínka se vyklubal Šulínek.

Nebo snad ještě něco většího?;-)

0/0
10.4.2007 11:23

loginname_

Jen ať platěj.......

....simulanti.

Starat se o své zdraví neznamená být u lékaře pečený vařený. To těm blbečkům ale ještě nedošlo. Holt, za blbost se platí a tak to má být ;-)R^

0/0
10.4.2007 11:18

Sunny29

Re: Jen ať platěj.......

No, někdy si asi člověk nemoc nepřivodí sám, Mně se určitě líbí poplatky za pohotovost. Alespoň si lidi rozmyslí, jestli je to nutné, nebo si raději zajdou k svému doktorovi, který je zná stejně nejlépe. Pohotovosti byly a jsou dlouhá léta dost velkým problémem. Tam bych se nebránila ani poplatku o něco vyšším, než 90 Kč.

0/0
10.4.2007 11:33

loginname_

Re: Re: Jen ať platěj.......

Někdy ne, ale VĚTŠINOU ANO.

Nevím jak chodí na pohotovost ostatní, ale když špatně šlápnu a pohmoždím si kotník, tak nečekám na praktického lékaře a dohopsám na pohotovost. To mi přijde normální. Na to si to zdravotní pojištění platím. Zubní pohotovost by ale určitě placená být měla. Zubní kaz neničí zuby ze dne na den ;-D

0/0
10.4.2007 12:08

barbudo

Re: Jen ať platěj.......

... jojo, až přechodíte angínu s aspirinem, jistě si rád zaplatíte umělé srdeční chlopně ...

0/0
10.4.2007 12:06

loginname_

Re: Re: Jen ať platěj.......

Nemaj chytat bacily angíny........

0/0
10.4.2007 12:09

inzinierbula

Já klidně akceptuju příme platby a doplatky u lékaře

pokud mi na oplátku stát sníží ty nehorázné odvody, kterým eufemisitcky říká "zdravotní pojištění", ale spíše jsou to moje dotace hypochondrům, nemocničním turistům, kuřákům, narkomanům a pdobným "nemocným". Já sám jsem z těch x set tisíc, co jsem takhle státu za dobu své výdělečné činnosti zaplatil, viděl jen pár tisícovek na nějakou tu preventivku a občas antibiotika na angínu. A taky nějakou banální hospitalizaci mých dětí. Ve skutečnosti ale vůbec nevím, co se s tímto mým "pojištěním" děje".

0/0
10.4.2007 11:15

madqwert

Re: Já klidně akceptuju příme platby a doplatky u lékaře

tak bys musel ale volit SNK ED R^;-D

0/0
10.4.2007 11:16





Najdete na iDNES.cz