Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škromach lichotil komunistům. A kdo ne?

Škodolibá radost. To je při čtení úryvků z komunistických archivů asi nejčastěji ukájený pocit. Trhá se s nimi pytel a vidíme, jak politici či známí lidé psávali, proč milují komunistickou stranu, proč chtějí být jejími členy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

prorok.pravejj

Škromach- typický sociální demokrat dneška.......

:-©

0/0
9.4.2007 12:54

babacek

:-((

Co dotad,své k svému.:-©

0/0
7.4.2007 9:50

navigator

Diskuze ...

Proč se tento sloupec povětšině tupých

a nenávistných výkřiků nějakých zřejmě

primitivů nazývá diskuze?

Myslí si snad, že změní svět? Udělejte s tím, prosím, něco.

0/0
6.4.2007 18:08

freak2

Re: Diskuze ...

Nezmění nic, ale uleví se jim;-D;-D;-D.

0/0
6.4.2007 19:06

navigator

Re: Re: Diskuze ...

A to je vám k smíchu?

0/0
6.4.2007 20:19

maxim2

Re: Diskuze ...

správně,vypátrat a do rudných dolů s nima

0/0
6.4.2007 22:48

wiki5

Re: Diskuze ...

uplne nesmyslny vykrik jste udelal vy... myslite si, ze tim zmenite svet?

0/0
7.4.2007 6:58

babacek

Re: Diskuze ...

Právě jen tupci mohou schvalovat aby v 21 století byla strana která je součástí kolosu který vyvraždil na 200 milionů lidí světa.To i tolik diskutovaný Hitler byl břídil.;-€

0/0
7.4.2007 9:53

sageorg

Šmejd .........

zůstane šmejdem za každýho režimu!Žádný hluboký úvahy kolem není třeba dělat a věci zlehčovat!Nakonec Zdeněček o tom plně přesvědčuje - být vždy u toho a moc nevyčnívat!(Y)

0/0
6.4.2007 17:16

maxim2

po přečtení vašeho článku je mi na blití soudruhu redaktore

zlehčovat a omlouvat pohnutky bezpáteřních zm*dů,kteří by pro svůj prospěch prodali třeba i svou matku,jen aby se oni měli dobře a udrželi si své koryto,tak z toho se mi chce opravdu :-©:-©:-©,zřejmě jste jedním z nich

0/0
6.4.2007 13:48

Albert Nerom

Re: po přečtení vašeho článku je mi na blití soudruhu redaktore

Naopak mně je na blití z tuposti některých lidí. Ten článek totiž nic a nikoho nezhlehčuje ani neomlouvá. Naopak má v sobě hluboký až mrazivě ironizující podtext. Který ovšem osel nepochopí. Zvlášť osel zapšklý a útočný.

0/0
6.4.2007 14:43

maxim2

Re: Re: po přečtení vašeho článku je mi na blití soudruhu redaktore

máte naprostou,opravdu naprostou pravdu soudruhu redaktore

0/0
6.4.2007 15:49

maxim2

Re: Re: po přečtení vašeho článku je mi na blití soudruhu redaktore

"Komunistům vlichocující vyznání se psala stejně automaticky, jako se podepisovala anticharta. Věřím, že někteří nebrali ani moc vážně svůj podpis pod závazek spolupráce s StB."

opravdu?

0/0
6.4.2007 16:00

mtis

Kdo ne?

Já.

0/0
6.4.2007 12:14

Polarni punta

Kdo v 80-tých letech za totáče nechtěl ke komančům

nemusel. Vím to z vlastní zkušenosti, kdy mě od 87(první nástup do zaměstnání) až do 89 lámali abych k nim jako mladý perspektivní kádr vstoupil. Vstupovali tam jen přizdisráči, kteří většinou nic neuměli a byla to pro ně pohodlná cesta v kariéře. RvRv

0/0
6.4.2007 12:09

Xavier-xxx

Panu autorovi

v této zemi stále existují lidé,kteří s režimem neměli nic společného,dokonce ani nebyli ve straně...v tomhle jsem hrdej na své předky,ikdyž byli jak štvaná zvěř...

0/0
6.4.2007 10:41

wiki5

Re: Panu autorovi

a tak to ma byt... az jeste vic lidi zacne vrazdit, tak ostatni budou moct taky, protoze to delaji "vsichni"? Tohle co skrabal (jak prihodne jmeno) napsal je co u tolika lidi zivi povedomi, ze krast je normal, podplacet je normal, lhat je normal... ja si nedelam iluzi, ze nekdy bude idelani svet, ale sorry, bejt svine neni NORMAL!!!

0/0
7.4.2007 7:02

Bouše

Kdo ne?

Každý, kdo měl aspoň trochu cti v těle. Ode mne takové vlezdoprdelistické plky nikdo nikdy neslyšel. A s těmi dlouhými vlasy to vůbec není pravda. Mladí je za komančů nosili běžně a vadilo to obecně celé starší generaci, nikoliv jen režimu. :-/

0/0
6.4.2007 10:12

gogol_jl

Re: Kdo ne?

Jsem chtel napsat neco podobneho. Háro mel kdekdo, prorezimni kecy jsme tak maximalne poslouchali ve skole a z bedny - ale nepsali ani nevytvareli.

  Tahle od Klause vznikla fáma, ze temer kazdy spolupracoval, je dobre vymyslena koncepce jak vzbudit pocit viny. H*vno  ! Ja a hodne mych kamaradu jsme se neuspinili, a ted stojim o to, aby hajzlove sli do hajzlu.

ps: pro admina - sproste slovo je zde pouzito v naprosto oduvodnenem kontextu, tak aby umoznilo vyjadrit expresivne moji emoci, nikoliv aby nekomu snizilo dustojnost

0/0
6.4.2007 10:52

wiki5

Re: Re: Kdo ne?

hele nelez sminovi do p*dele (sproste slovo je zde pouzito v naprosto oduvodnenem kontextu, tak aby umoznilo vyjadrit expresivne moji emoci, nikoliv aby nekomu snizilo dustojnost:-))... fakt se neni za co stydet, stydet v tomto pripade by se mela MF. Nejde o to, ze je svoboda projevu, to je OK, ale kazdy noviny si vytvori jistou platformu kterou dodrzujou. Od tzv. serizoniho deniku bych cekal aspon poznamku, ze nazory nevyjadruji nutne stanovisko redakce, ci neco takoveho. Dyt sakta nekdo uz by mel konecne pojmenovat, ze svinarna je svinarnou at je "polehcujici okolnost" jakakoliv.

0/0
7.4.2007 7:07

wiki5

Re: Re: Kdo ne?

sminovi = adminovi (sorry)

0/0
7.4.2007 7:08

babacek

Re: Kdo ne?

Jen pro příklad komu vadil prozápadní styl!

Dnes pětapadesátiletý matador začal se závodní silniční a dráhovou cyklistikou už v roce 1963 ve svých dvanácti letech, brzy objevil kouzlo cyklokrosu, v němž zapustila jeho vášeň pro jízdu v terénu. Gary byl velmi úspěšným závodníkem, ale v žádném případě nehodlal slevovat ze svých volnomyšlenkářských zásad. Dospíval v květinové éře hippies komunity z Haight Ashbury v San Francisku a nechal si narůst dlouhé vlasy. Kvůli nim mu byl v roce 1968 vysloven zákaz startu ve všech cyklistických soutěžích. bujná kštice trčící z páskové helmy byla na konzervativní cyklistické komunistické bafuňáře příliš!

Tak prosím ,mluv pravdu,soudruhu!

0/0
7.4.2007 10:00

prorok.pravejj

Socan jak komouš ,obojí je stejný šmejd!

:-©

0/0
6.4.2007 8:37

Albert Nerom

Re: Socan jak komouš ,obojí je stejný šmejd!

Kdo neumí rozlišovat (ať již pro vrozenou nesoudnost či nedostatečnou kapacitu svého mozku) a lidi, kteří mají jiný pohled na svět a společnost než má on, paušálně nazve "šmejdem", je sám nenávistná zakomplexovaná kreatura. Prostě ubohý a politováníhodný lidský odpad.

0/0
6.4.2007 9:32

prorok.pravejj

Re: Re: Socan jak komouš ,obojí je stejný šmejd!

Ano.Bolševici nebo prospěcháři imitující svůj bolševismus jsou lidský odpad.A pouze rudé kreatury si toto nejsou schopny přiznat a stále a znovu za každého režimu se cpou NAHORU ! Viz Škromach a většina členů ČSSD ,ten zbytek jim svojí tolerancí nastavije laťku....laťku šmejdu.....:-©

0/0
6.4.2007 10:00

maxim2

Re: Re: Re: Socan jak komouš ,obojí je stejný šmejd!

nejen členů čssd

0/0
6.4.2007 14:33

mtis

Re: Re: Socan jak komouš ,obojí je stejný šmejd!

Kdyby si tak laskavě ten svůj odlišný pohled na svě aplikovali nejdřív někde ve své komuně, třeba jim Putin poskytne jeden okres na Sibiři, počkali až jim to vydrží fungovat aspoň nějakých 50 let a pak s tím teprve přišli otravovat nás.

Nerad dělám pokusného králíka pokusným socioinženýrským zásahům podle ekonomických teorií překonaných už 40 let ... :-P:-P:-P

0/0
6.4.2007 12:18

prorok.pravejj

Re: Re: Re: Socan jak komouš ,obojí je stejný šmejd!

Tak nějak.

0/0
10.4.2007 9:56

chroustík

Možná

bych byl schopen odpustit těm, kdo ve snaze zajistit si ne práci, která je bavila, ale pohodlný život sobě a svým dětem ztratili zbytek morálních zásad. Ohnuli páteř a napsali, co se po nich chtělo a někdy ještě více. Pro prospěch a pohodlné žití ve smradu, ale teploučku byli ochotni i malinko žalovat na jiné. Však po "revoluci" nebyl nikomu z nich zkřiven vlásek na hlavě. Ani kolaborantům s okupačními vojsky (a že jich bylo), udavačům StB a KGB, nomenklaturním kádrům zodpovídajícím za morální i fyzickou devastaci této země. Ovšem NEMAJÍ právo ani nárok cpát se do funkcí, být voleni do zastupitelstev či parlamantu. Musíme jim říci jasné NE ! Jednou jste opovrhli všemi morálními zásadami demokracie, tak žijte po zbytek života jako řadoví občané. Nikdo Vás nevěší, nestřílí, nesoudí. Odpustit, to možná ano. Ale nesmíme nikdy zapomenout, co za svoloč žilo a žije mezi námi.

0/0
6.4.2007 8:36

Albert Nerom

Re: Možná

V době pádu totality měla KSČ cca 1.5 milionu členů. Když přičteme rodinné příslušníky, statisíce vyškrtnutých a vyloučených členů po r. 1969 a jejich rodinných příslušníků, dostaneme se k tomu, že jen naprostý zlomek populace neměl v KSČ někoho ze svých úplně nejbližších či alespoň blízkých příbuzných. A to nehovořím o SSM, o stranách Národní fronty, o SČSP, Svazu žen atd. atd. A nezmiňuji hlubší souvislosti, proč u nás a ve východní polovině Evropy vládl komunismus. Prostě proto, že si na Jaltě Stalin a USA rozparcelovali Evropu. Ale vrátím se k tématu. Stačí si promítnout záběry z 1. májů v Praze a ty "nekonečné, jásající průvody". Staromák 25.2.1948 plný "nadšených" a odhodlaných lidí. Nekonečné špalíry v ulicích při vítání Brežněva. A ejhle - dnes Praha, bašta ODS. To není nic proti Pražákům, jen se to nejnázorněji ilustruje. Proto mě fascinují ty moralistní kecy dnešních "hrdinů" a kádrováků; dnes, skoro 20 let po revoluci. Potomci bývalých zbabělců bývají největší "svoločí".

0/0
6.4.2007 10:04

prorok.pravejj

Re: Re: Ano.Jenže většina takto "umaštěných" se opět realizuje v ČSSD!Škromach celý život parazitoval ,líný jak vepř ,co kdyby zkusil být jednou užitečný a prostě šel do.....

...........(Y)...........a s ním i ostatní vyžírkové s bolševickým cejchem....alespoň toto uznání bychom si od nich všichni zasloužili!:-/

0/0
6.4.2007 10:12

Bouše

Re: Re: Možná

Ty možná z takové nějaké rodiny pocházíš, proto jsi tak tolerantní. V mé rodině, ani v rodině mé manželky nebyl nikdo, kdo by si s komunisty nějak zadal. Proto to vidím stejně jako Chroustík.

0/0
6.4.2007 10:22

Albert Nerom

Re: Re: Re: Možná

To není jen otázka tolerance, ale i určitého nadhledu a pokusu vysvětlit, že nic není nikdy černobílé. Černobílé myšlení je typické pro všechny revoluce a dnes snad už v žádné revoluci bohudíky nežijem. V demokracii je čas na přemýšlení a na hlubší pohled. A taky jsem reagoval na jednoho tupce v této diskuzi, který spojuje bývalé komunisty jen s ČSSD. Přitom i v této straně je řada disidentů, chartistů (např. i médii tolik "milovaný" p. Bublan) atd. Na druhé straně víme, kolik bývalých (Kočárník, Dlouhý, Dyba atd. atd.) a současných (Tlustý a další)vysokých politiků na české pravici také bylo v KSČ. A taky se mi zdá až směšné, že tak jak s odstupem času u nás po II. sv. válce přibývalo bojovníků proti fašismu, tak stejně i nyní je stále více slyšet moralizující "bojovníky" proti komunistické totalitě. Proto považuji účelové vytahování trapných a směšných frází z různých dotazníků z doby toality za stejně ubohé jako donašečství tehdy. K obojímu je totiž třeba srovnatelného "hrdinství". 

0/0
6.4.2007 10:50

Bouše

Re: Re: Re: Re: Možná

Ale o tom ten Chroustíkův příspěvek nebyl. Poukázal jen na to, že ten kdo podlézal komunistickému režimu, a těžil z toho, by se neměl cpát znovu na výsluní. Znám dost lidí, kteří si to o sobě uvědomují, nikam se dnes nederou, živí se poctivě a nikdo jim nic nevyčítá.

0/0
6.4.2007 11:29

Albert Nerom

Re: Re: Re: Re: Re: Možná

Asi si stále nerozumíme. Mně to jen prostě všechno připadá po téměř 20 letech od pádu totality ubohé. Zejména některé mediální akce jsou až trapné a nemůže v tom být nic jiného než likvidační podtext. Jsem OSVČ, sám zaměstnavatel a zastávám Palivcovu filosofii, takže by mi to mohlo být jedno. Ale obecně mi vadí lidská hloupost. Všechny unáhlené soudy bývají provázeny hloupostí. Za totality třeba 99,9% lidí chodilo k volbám. Nebo byli řadoví členové KSČ, kteří nikdy nikomu neublížili a mohou se stydět jen za ty stupidity v přihlášce. Naopak byli bezpratijní, kteří podlézali, donášeli, prostě ku*vy. Nebo si jen za systém protislužeb dovedli všechno sehnat včetně devizáku. Dnes jsou "bez viny" protože podlézání a korupce se neevidovaly. A byli disidenti, kteří šli za svým názorem, ale StB je zlomilo a přinutilo ke spolupráci. Byli ale snad horší, než někteří šašci,kteří podepsali Antichartu a dnes dávají okázale najevo své pravicové postoje? Ať soudí jen ten, kdo sám byl zcela bez viny.

0/0
6.4.2007 12:58

svazak1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Možná

ja mam naprosto stejny pohled na vec... jsem rad ze to tady nekdo dokaze formulovat tak ze se tady afektovani "pravoverni a ksč´nezkažení" jedinci  nezmuzou na sve obvykle plky o kandelabrech apod. R^R^R^R^R^R^

0/0
6.4.2007 17:08

wiki5

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Možná

Pane, tenhle uhlel pohledu samozrejme zni rozumne. Ale kdyz nekdo skladal "vyznani lasky" jako Komorous (cetl jste to?) tak to proste nemusel. On chtel. A nezalezi na tom, ze je 20 let po. Ne, clovek takhle bezcharakterni (o ja vim, udelal mladickou chybu) proste by si mel tu svoji "chybu" aspon odpykat tim, ze nebude kecat do demokraticke politiky. Uvedomujete se, jak prave tihle, co snizili uroven pro vsechno (vzdyt to vsichni delali) prave dnes snizuji uroven tak, ze proste lidi nasleduji podobnym zpusobem vsechny ty skandaly, uplaceji, kradou, protoze prece vrchnost rika, ze to je normalni. To je zasadni problem. Ano cest a politik je trochu neco jako ohen a voda, ale to neznamena, ze bychom kvuli tomu meli odepsat idealy. Svinstvo zustane svinstvem a ti co to nezvladli, kdyz sami neumi rict "ok sorry, podelal jsem to, bylo to nefer, udaval jsem, ublizil jsem lidem" a neumi odejit sami, tak by spolecnost jim mela ukazat dvere a ne to jeste omlouvat a delat jim "dobre" jako skrabal.

0/0
7.4.2007 7:17

Bouše

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Možná

Díky za výpomoc. Líp bych to nenapsal.  R^

0/0
7.4.2007 10:01

Xavier-xxx

Re: Re: Možná

jj...a já když byl malej tak se taky mámi pořád ptal,proč ostatní jezdí k moři a mi ne...teďka mi je to jasný....

0/0
6.4.2007 10:44

231

Jsem schopen pochopit,

že se mnoho lidí ohnulo a "pozapomnělo" na morální zásady, aby mohli dělat práci, která je bavila. Ovšem nechápu, že by se někdo kvůli práci ohnul a teď, když má možnost ji dělat, se na ní vykašle a leze do politiky.

0/0
6.4.2007 8:27

Hans59

Opravdu srandovní by bylo

kdyby tenhle článek napsal Komárek

0/0
6.4.2007 8:21

KecaK

???

Kdo si jednou ohnul páteř,tak takovýho člověka by jsme se měli stranit a ne ho zase podporovat ve vládních funkcích.

0/0
6.4.2007 7:40

bubli1fuk

Re: ???

R^R^R^R^R^!

0/0
6.4.2007 7:48

svazak1

Re: ???

proc se ho stranit? ty ses nikdy neohnul? nesmysl...

0/0
6.4.2007 17:09

727

Pochvala autorovi

Od začátku až do konce je to nevětší přiblížení tehdejší době co jsem v poslední době četl.R^

Konečně normální a nezavádějící komentář, který budou asi kritizovat ti co to nezažili. A osobně jejich kritiku chápu. Musí se za nás co jsme se byť i jen lehce zamazali od socializmu asi stydět. A Musí ještě chvíli počkat až budou u kormidla jenom oni. Všichi v té době nebyli hrdinové, ale chtěli žít pouze bez větších problémů.

0/0
6.4.2007 7:35

bubli1fuk

Re: Pochvala autorovi

Milý Boeingu, ti kteří chtějí nebo "chtěli žít pouze bez větších problémů" jsou nejvděčnějším materiálem pro totalitární režimy. Pro trochu pohodlí se ohnou až k zemi, a jen v ústraní jsou hubou hrdinní protirežimní bojovníci. Svou bezcharakternost si omlouvají "no, přece se tak chovají všichni". Není to pravda. Tu dobu jsem prožil a šlo jí projít se vztyčenou hlavou. Holt jsme devizák nedostali ani do Jugošky jsme se nepodívali. Dnes se každému mohu podívat zpříma do očí a těm, kteří se vymlouvají, že nemohli jinak, protože zaměstnání, rodina, děti atd.,atd. se jen směji. Takže ti, které p.Škrabal (opravdu Nomen Omen) omlouvá, by se měli alespoň hluboce stydět a nevystrkovat nos.

P.S. Vysokou školu jsem vystudoval bez SSM, o KSČ ani nemluvě.

0/0
6.4.2007 8:01

727

Re: Re: Pochvala autorovi

Ano ano

V podstatě nejde jen o období našeho socializmu, ale s vaším hrdým názorem by jste urazil celou populaci Asie (mimo aristokratických rodů). Tam je totiž lehce servilní chování vpodstatě normou. Spousta věcí, které dříve vypadala normální a jsou dnes zavrženihodná. Možná jste sám potomek aristokrata, ale to by jste nikoho z malých nekritizoval. Myslím, že článek popisuje pouhých 89% naší populace. 10% bylo komoušů a zbytek Vy. Pokud jste sám čistý tak klidně moralizujte dál, Máte ale dost naivní nádech.

To vaše PS sedí i pro mě. Snažil jsem se neumazat ze všech sil. Vetšinou stačilo jen uhýbat. Pokud dělal člověk hrdinu, měl větší šanci, že se sám umaže.

0/0
6.4.2007 10:07

Estébák

Re: Re: Re: Pochvala autorovi

Píše se socialismus a abyste.Aby jste je nespisovné apod.[>-] 

0/0
7.4.2007 10:20

Xavier-xxx

Re: Re: Pochvala autorovi

mluvíš mi z duše....jsem rád že se můžu každému podívat zpříma do očí a nemusím se za nic omlouvat a stydět se za své předky....R^

0/0
6.4.2007 10:39

svazak1

Re: Re: Re: Pochvala autorovi

stydet se za sve predky??? Muj deda z vesnice byl komunista jak remen. Byl dustojnikem v armade u pyrotechniku a 15 let po valce jen hledali munici a cistili zem. Zacinalo jich neco kolem 30 chlapu, koncili a nebylo jich ani 10. To snad nemam byt taky na co hrdy jen proto ze byl ve strane???

0/0
6.4.2007 17:15





Najdete na iDNES.cz