Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bursík rozčílil Čínu. Jako první ministr podpořil Tibet

Čínská ambasáda obvinila Martina Bursíka z pokusu o narušení dobrých vztahů obou států a snahy rozdělit jednotnou Čínu. Důvod? Ministr životního prostředí dnes ráno vyvěsil před svým úřadem tibetskou vlajku. Solidaritu s okupovaným Tibetem dosud vyjadřovaly hlavně obce a města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Richard 1. Lví srdce

V Číně se střetly tisíce farmářů s policií

Střety tisíců čínských farmářů s policií si vyžádaly několik zraněných na obou stranách. Protesty obyvatel v centrální provincii Chu-nan vyvolala nespokojenost s korupcí i chováním místní vlády. Bezpečnostní složky už zadržely hlavní organizátory demonstrace. Ekonomicky motivované nepokoje se v Číně v posledních letech stupňují, oficiální místa se je ale snaží zatajit.

Tisíce farmářů a dalších lidí na jedné straně, na druhé stejně početné bezpečnostní síly. Výsledkem jejich střetu je nejméně devět zničených policejních aut a také desítky zatčených demonstrantů včetně údajných hlavních vůdců protestů.

0/0
12.3.2007 19:50

Richard 1. Lví srdce

Re: V Číně se střetly tisíce farmářů s policií

Strážci zákona byli vyzbrojeni střelnými zbraněmi i elektrickými holemi. Podle místních úřadů byli sice někteří lidé převezeni do nemocnice, žádná ze zranění prý ale nejsou vážná.

Počet násilných protivládních akcí narůstá, hlavním důvodem je zabírání zemědělské půdy, korupce a v neposlední řadě i zlepšení životního prostředí. Podle neoficiálních údajů jejich počet každoročně dosahuje 70 tisíc, zatímco před 10 lety to bylo sedmkrát méně.

;-D R^

0/0
12.3.2007 19:51

OK Dante

Diskuze?

Proboha to je tadyta diskuze plna pouze extremnich pravicaku a levicaku? Rika Vam neco rovnovaha? Kdo kdy v Tibetu stal o cinske skoly a ekonomiku, nikdo. Tibet je duchovnim rajem a kdo odsuzuje duchovni rovinu existence, je nevzdelancem a primitivem. Rovnovaha je to co delalo Tibet Tibetem. Zatimco Vas tu zajima jenom mamon a moc nebo nicnedelani. Od Tibetskych mnichu bychom se meli ucit, nebot buddhismus neni nabozenstvim, mnohem spise je filosofii bez preruseni se rozvijejici staleti. Filosofii zivota v souladu a harmonii. Kdyz uz je na stitu nasi civilizace vyplneni moudrosti desitek narodu, meli bychom se snazit toto odcinit. A nezit pouze v tom klapkami omezenem zivote. Videt vice souvislosti, videt vztahy, zajimat se a hledat.

0/0
12.3.2007 19:40

petacx

cina - Tiananmen Square ... ... ... Life In North Korea, North Korea Daily Life

podivejte se na diskusi pod:

Jooo Čína a

http://jaknatoo.blogspot.com/2006/11/jooo-na.html

Čína - od roku 2011 opět symbolický "Střed světa" http://jaknatoo.blogspot.com/2006/11/na-od-roku-2011-opt-symbolick-sted-svta.html

Proč komunisté mají tolik hlasů ? http://jaknatoo.blogspot.com/2007/02/pro-komunist-maj-tolik-hlas.html Nazism or komunism? Which is worse? Už jen pár kroků: 150 let Komunistického manifestu a dnešní "moderní" společnost... :-( KOMUNISMUS, FAŠISMUS A INTELEKTUÁLOVÉ ...

0/0
12.3.2007 1:09

payos

bursik

si zrejme neuvedomuje, ze budova "jeho" ministerstva neslouzi k projevu jeho osobnich nazoru!

0/0
12.3.2007 0:37

OK Dante

Re: bursik

Pokud v tomto state jsou na reprezentativnich postech takove ososby, ktere smysleji predevsim materialisticky a ekonomie je pro ne tim nejdulezitejsim (samozrejme na prvnim msite jsou oni sami:) Pak je treba nekoho, kdo mezi temito cernobilymi muzi, rozzehne trochu barvy. Nerikam, ze populista a vlezdoprdele Bursik je tim pravym, ale ten cin mu schvaluji. I kdyz se zas pravdepodobne jedna pouze o populistitcky cin.

0/0
12.3.2007 19:43

Monstrum Anonymič Anonymov

Dalajlámův zvací dopis

Dalajlámův telegram předsedovi Mao Ce-tungovi

   Předsedo Mao Ústřední lidové vlády:

   Tento rok koncem dubna 1951 vyslala místní vláda v Tibetu pět delegátů vybavených plnou mocí vedených Kaloon Ngapoi do Pekingu, aby vedli mírové rozhovory se zplnomocněnými delegáty jmenovanými Ústřední lidovou vládou. Na bázi přátelství uzavřeli delegáti obou stran 23. května 1951 smlovu Ústřední lidové vlády a místní vlády v Tibetu o opatřeních k mírovému osvobození Tibetu. Tibetská místní vláda, jakož i církevní a sekulární představitelé jednomyslně podporují tuto smlouvu a pod vedením předsedy Maa a Ústřední lidové vlády budou aktivně podporovat Lidovou osvobozeneckou armádu v Tibetu, aby konsolidovala národní obranu, vyhnala imperialistické vlivy z Tibetu a zabezpečila sjednocení teritoria a suverenitu vlasti. Tímto telegramem Vás o tom informuji.

                               Dalajláma Tibetské místní vlády

                                       24. října 1951

0/0
11.3.2007 20:58

OK Dante

Re: Dalajlámův zvací dopis

V tomto textu nesedi vic nez malo veci. Nepovazoval bych jej s odkazem na odborne texty v kvalitnich svetovych i vedeckych casopisech za pravdivy

0/0
12.3.2007 19:44

Monstrum Anonymič Anonymov

Skutečná pravda o Tibetu

http://www.chinaembassy.cz/cze/rdzt/zgxz/t130076.htm

:-P

0/0
11.3.2007 20:49

celtic

Bursík je dobrý....

ale vás bolševiky musí srát, a to je dobře...R^:-)

0/0
11.3.2007 19:46

Richard 1. Lví srdce

Čínské zboží

Čínské zboží má pověst šmejdů na jedno použití.

:-)

0/0
11.3.2007 19:08

pepe999 from UK

Re: Čínské zboží

Nejenom smejd, ale i kopirovane znacky. Uz jsem slysel dost o veletrzich, kde se prodavaly ty same stroje made in neco a vedle toho ten samy, made in China, ale o polovinu levnejsi...:-©

0/0
11.3.2007 19:37

Hellenios

hm...

Docela by mne zajímalo, jak by nadával Čech, kdyby Rakušané vytáhli monarchistickou vlajku na datum vitězství na Bílé Hoře.... ;-O

0/0
11.3.2007 9:25

Qesospi Cobigan

Re: hm...

Nevím jak ty, ale já Bílohou horu slavím... (i když teda monarchistickou vlajku nemám). Nebýt Bílé hory, tak už je tady dávno NEMECKO.

0/0
11.3.2007 12:45

lopenik

oja...

nevim, jaka je souvislost mezi cinskou okupaci tibetu a bitve na bile hore? jsi schopen tuto souvislost rozumne vysvetlit. a za druhe v historii se na "kdyby" nehraje, takze spekulovat o tom, co by bylo, kdyby bile hory nebylo, skutecne nema smysl...

0/0
11.3.2007 22:45

Richard 1. Lví srdce

Leading exporters in world merchandise trade, 2005 (billion dollars)

1. Germany 969,9

2. United States 904,4

3. China 762,0

4. Japan 594,9

5. France 460,2      :-)

0/0
10.3.2007 21:31

Richard 1. Lví srdce

Re: Leading exporters in world merchandise trade, 2005 (billion dollars)

6. Netherlands 402,4

7. United Kingdom 382,8

8. Italy 367,2

9. Canada 359,4

10. Belgium 334,3     :-)

0/0
10.3.2007 21:35

Richard 1. Lví srdce

Čína

Čína vyrábí 8 % světové produkce. Většinou to jsou nekvalitní výrobky.

:-©

0/0
10.3.2007 19:03

Monstrum Anonymič Anonymov

Re: Čína

Tak je vrať, budeš nahý:-)

0/0
10.3.2007 19:07

abstinent

Re: Čína

ale používá je 90% světové populace.Mám na mysli výrobky (díly)Made in China, montované do všeho možného.

0/0
10.3.2007 20:20

Pan Navratil

Re: Čína

No to ses zase předvedl, bIbečku.

Kde si asi myslíš, že byly vyrobeny součástky pro PC, na kterým ty svoje hovadiny píšeš? Pokud ho tam rovnou nesmontovali celý, to je totiž dost taky dost pravděpodobný.

;-D

0/0
10.3.2007 21:27

Richard 1. Lví srdce

Re: Re: Čína

V roce 2005 se Čína podílela na světovém exportu 7,3 %.

:-) R^

0/0
10.3.2007 21:32

OK Dante

Re: Re: Re: Čína

Nevim co to ma co delat s okupaci Tibetu. I kdyby byla nejvetsi mocnosti na svete, Tibet a dalsi zabrana uzemi a potlacovana moudrost tamniho naroda by mela byt podporovana vsemi, kterym neni universum lhostejne.

0/0
12.3.2007 19:47

pepe999 from UK

Re: Re: Čína

Vetsinou Thaiwan...:-P(Y)Rv

0/0
11.3.2007 19:35

pepe999 from UK

Re: Re: Re: Čína

Jo, zrovna jsem se mrknul na krabici od CPU, takze jeste Malaysia..;-D;-D

0/0
11.3.2007 19:36

payos

Re: Čína

tak vypni ten kram a svlec se do naha, osle :-D

0/0
12.3.2007 0:38

Monstrum Anonymič Anonymov

Jsem tibetský láma, zakládám klášter a Vy pro mě budete otročit

Takže seberete všechno jídlo, co máte doma a dáte ho klášteru, za odměnu si můžete zatočit modlitebním mlýnkem s mantrou OM MANI PADME HUM :-)

0/0
10.3.2007 16:28

reamon

Ja vim jen jedno ...

... at se Bursik projevuje jak chce, ale na svem urade. Je jednim z vrcholnych reprezentantu naroda a nemuze si dovolit mluvit za nej bez diskuse s nim. A pamatuju si jak Havel prijal Dalajmu a druhy den byly vypovezeny nektere kontrakty na import oceli do Ciny. Uvedomme si, ze Evropa i Amerika jsou na konci rozvoje, v techto svetadilech se dnes buduji pouze jen sluzby, za to v Cine se buduji site, vyroba a sluzby. Pokud chce Bursik vymenit Tibet za ucast nasich firem na akcich v Cine, at to udela, ale ne jako ministr. Je to nezodpovedne chovani, hodne politickeho pruseru. Pokud jeho cin splni hrozby mniu recene, mel by Bursik vyvodit svoji osobni politickou zodpovednost! 

0/0
10.3.2007 16:19

pepe999 from UK

Re: Ja vim jen jedno ...

Obchodovat s Cinou muze jenom idiot. Asi neznas zakladni fintu cinske ekonomiky, nakup na fakturu 3x, ale zaplat pouze 2x. Pokud uz tam mas pohledavku, tak musis produkovat dal v nadeji, ze jednou uvidis penize, coz se nemusi stat.:-©:-©Rv

0/0
10.3.2007 16:22

pepe999 from UK

Re: Re: Ja vim jen jedno ...

Mam to od cloveka, kterej s nima obchoduje a neni to vyjimka...:-©:-©

0/0
10.3.2007 16:23

Pan Navratil

Re: Re: Re: Ja vim jen jedno ...

No já zase znám lidi, kteří dlouhodobě s Čínou úspěšně obchodují. Asi jsou chytřejší, než tvůj kámoš.

0/0
10.3.2007 21:29

nnattalli

Re: Ja vim jen jedno ...

co s cinou?8-o

0/0
10.3.2007 16:27

payos

Re: Ja vim jen jedno ...

tak tak, osobni nazory bursika nebo jeho zelenacu nepatri na vladni budovy.

0/0
12.3.2007 0:40

OK Dante

Re: Ja vim jen jedno ...

A je ekonomicky rust jedine co Vas zajima? Nebo je to dobre svedomi, cest, hrdost, konat dobro pro dobro samotne, harmonie, rovnovaha, sebezapreni? Premyslejte. Oc je lepsi zivot v krasne vile, s garazi plnou aut a jinymi zbytecnostmi, nez zivot ve skromnosti a sebezapreni, ale se cti.

0/0
12.3.2007 20:06

doc

.. před příchodem Číňanů

byli obyvatelé Tibetu nuceni otročit pro kláštery a nedobrovolně živit tisíce mnichů. Číňané přinesli do Tibetu všeobecné vzdělání a školy, lékařskou péči a nemocnice, hygienu a civilizační návyky, sníženou úmrtnost dětí a atd...... OSVOBODILI chudé Tibeťany od náboženské nadvlády (teokracie) kláěterů, kteří si počínali jako feudální páni vladnoucí nad životem poddaných.

0/0
10.3.2007 14:23

OK Dante

Re: .. před příchodem Číňanů

Uz nemam silu na toto odpovidat a tak se snizim k tomu, ze Vas oznacim za absolutniho blbce.

0/0
12.3.2007 20:07

abstinent

má pravdu ten pán dole,

Tibet není......Tím pádem nemůže nikdo vyvěšovat vlajku na státním úřadě. Nic nebrání tomu, aby si to pan Bursík vyvěsil u sebe doma z okna. Nemluví za celý národ.

0/0
10.3.2007 13:52

pepe999 from UK

Re: má pravdu ten pán dole,

Ne, ale za vsechny slusne lidi. Bolsevickou tyranii snad tento stat uz zazil, tak prece nebudu drzet hubu, kdyz maji nekde neco podobneho. Asi budes rudej smejd, kdyz nepochopis, co to znamena...:-©:-©

0/0
10.3.2007 13:59

abstinent

Re: Re: má pravdu ten pán dole,

slušný člověk se nechová jako dobytek a pokud neví, s kým má tu čest, tak netyká. Tak se chovají pouze rudí a anarchističtí šmejdi, nevím, zda je to Váš případ. Takže si to přeberte jak chcete.Rv

0/0
10.3.2007 17:39

lopenik

Re: Re: Re: má pravdu ten pán dole,

kecas blbiny. slusny clovek neschvaluje okupaci tibetu. slusny clovek nepopira existenci tibetu. slusny clovek nema problem s tykanim. bursikuv krok schvaluji. to, ze mluvi nebo nemluvi za narod je v tomto pripade absolutne nepodstatne. pokud nasral rude z ciny, je to jenom dobre. takze zauvazuj nad svou moralkou, nebot je dost pochybna, ba primo neslusna.

0/0
10.3.2007 21:11

abstinent

Re: Re: Re: Re: má pravdu ten pán dole,

jo, jistě. Určitě máte na hlavě dredy a hulíte marijánku. To máte z toho. Pokud toho nenecháte, zanechá to na Vás trvalé následky, pakliže se již tak neděje....

0/0
11.3.2007 19:31

pepe999 from UK

Re: Re: Re: Re: Re: má pravdu ten pán dole,

Co to meles rudej smejde??? Vykani je projev slusnosti a ucty k druhym. Kdyz nekomu tykam a neni to znamej, tak je znak toho, ze je to smejd a podle toho se tak budu bavit. Pochopitelne v diskusi se slusnym clovekem budu tykat taky, protoze slusneho cloveka muzu povazovat za pritele, lemply co schvaluji bolsevicke okupace za svine...:-©:-©Rv

0/0
11.3.2007 19:48

abstinent

Re: Re: Re: Re: Re: Re: má pravdu ten pán dole,

trefa?

0/0
11.3.2007 20:08

pepe999 from UK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: má pravdu ten pán dole,

Jo, jses rudej smejd, trefil jsem to dobre..;-DR^

0/0
11.3.2007 20:19

abstinent

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: má pravdu ten pán dole,

nevím,  proč reagujete na něco, co nepatřilo Vám. Nicméně, mne může urazit pouze inteligentní člověk, což zjevně nejste, takže si do mne můžete klidně kopat dále, pokud Vám to zvyšuje pocit sebevědomí a vlastní velikosti. 

0/0
11.3.2007 21:24

pepe999 from UK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: má pravdu ten pán dole,

Protoze se nezname, tak Vam muzes napsat klidne male. O moji inteligensi, jako o kolegove dredech nemusis premyslet a bavme se o tematu, coz je bolsevicka okupace. Pokud to nekdo nedokaze pochopit a zajima se o image diskuteru tak je to bolsevik, protoze ti se zasadne staraji o cizi a ne svoje. Misto aby se zamerili na odpoved, tak radsi budou odvadet pozornost psanim shitu o dredech. Pokud teda neni nic noveho a zajimas se pouze o mou inteligenci a kolegovi dredy, tak je diskuse u konce, protoze diskuse s debilem neni mozna. Bolsevici jsou totiz za takove diskutery strasne radi, protoze ten, kdo proti tomu nic nerekne, tak to vlastne podporuje...Rv

0/0
11.3.2007 21:44

abstinent

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: má pravdu ten pán dole,

;-D;-D;-D, ale jsi dočervena, že? To nic, to se občas stane, i mne sem tam někdo nas.re. Nejsem bolševik, k tomu mám opravdu velmi daleko a nemusím židy. Jako ty. Neznám tě, takže to o té inteligenci beru zpět. Nemám ve zvyku hodnotit lidi. Buď mne zajímají, nebo mne nezajímají. Jestli chápeš co myslím. No, drž se.

0/0
11.3.2007 22:23

lopenik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: má pravdu ten pán dole,

vy bolsevici jenom lzete, lzete a lzete. a pokud zde neni nikdo, komu byste mohli lhat, tak lzete i sobe. takze jsi bolsevik a zrejme antisemita. tve nazory odpovidaji tomu, co jsi.

0/0
11.3.2007 22:43

pepe999 from UK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: má pravdu ten pán dole,

Ok, ja jsem ready, pac jsem uz na tohle zvyklej.;-DNicmene jsem se zase nic nedozvedel. Ja abstinent teda nejsem, takze to asi vidim jinak. Nicmene schvaluju ty zidy, ja je nemusim taktez, ale co nemuzu vic jsou bolsevici. Stravil jsem s jednim dost dlouho a nikomu to nepreju. Kdyz navic vidim, co delaji jeste dnes v parlamentu, tak to jsem do cervena, ale ne cervenej. Bolsevicka okupace tady byla a celej narod uplne zlikvidovala, takze jsem nepochopil ten prispevek o tom, ze nemluvi Bursik za celej narod. At mluvi za koho chce, ale dela dobrou vec, ukazuje komancum, ze na ne sere...R^

0/0
11.3.2007 22:45

abstinent

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: má pravdu ten pán dole,

Bolševickou okupaci jsem zažil. Jako kluk. Máš kliku, že jsi měl co do činění jen s jedním bolševikem. Kolem mne se to jen hemžilo. Nerad na to vzpomínám, ale ustál jsem to. Někteří moji přátelé ne, takže dnes žijí v Sydney, Bostonu......Souhlasím i s tím, že nebetyčná drzost dnešních komunistů nezná mezí. Otázkou je, čí je to vina. No a abstinet mi říkají lidi kolem mne. Nikdy mne nikdo neviděl opilého. I když pravda je, že občas si dám dobrou whisky z osobní broušené sklenice. Ale jen jednu. To už musí být sláva, když si dám dvě. Další už není do diskuze na idnes, protože tady do toho vždycky někdo přikecává. Měj se hezky a nic ve zlým.

0/0
12.3.2007 8:45





Najdete na iDNES.cz