Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dobrý dům, špatné místo

Výběr projektu Národní knihovny na Letné je na jedné straně vítězství, na druhé straně nebezpečí. Praha nepochybně potřebuje dobrou soudobou architekturu. To, co vzniklo po roce 1990, jsou většinou průměrné až podprůměrné stavby, včetně projektů světových architektů, z nichž nejpřijatelnější je Nouvellův Zlatý Anděl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petrukian

Profil Kaplického a celé Futura Systems

Pro zlepšení znalostí ohledně tématu doporučuji profil Kaplického, který jsem objevil v magazínu NeKultura.cz

http://www.nekultura.cz/content/view/772/7/

0/0
17.3.2007 11:09

evajoska

letná

8-oNa lletné je to zatím málo dostupné:-(

0/0
12.3.2007 10:33

djrhedy

V kulturních stále platí ...

... vžité klišé, že mít opačný názor než pan Knižák a obvykle se nespletete ... člověk, který by se v životě nezmohl na něco jako je Tančící dům (osobně jsem nebyl jeho příznivcem) může akorát trapně kritizovat... ale je evidentní, že kvůli některým zaprděncům a památkářům by bylo nejlepší nechat všechno staré a nic nového nestavět ... aby to snad náhodou něco nenarušilo ... Rv

0/0
8.3.2007 15:37

rasta_vesta

Re: V kulturních stále platí ...

postavte si to tam, ;-D Jan Kaplicky si z vas dela srandu (nasral se na cesko uz davno ;-D) a vy se tomu klanite

0/0
10.3.2007 18:32

EMax

Jak tento člověk může být ve vedení kulturní instituce?

Jak autor může být ve vedení kulturní instituce? Přestože tentokrát bych s ním v mnohém třeba i souhlasil, tak prohlásit, za nejlepší stavbu Anděl je vrchol nevkusu a zaslepenosti - zvláště v porovnání s haněným "Tančícím domem". Vždyť je to jen další šedý plecháč bez invence a nápadu - dobová stavba (poplatná "moderním" dobovým technologiím). Něco jako budova Dopravního podniku nebo telefonní centrála na Žižkově popř. věž "Motokovu". Za 20 let bude po ní pes neštěkne.Ve srovnání s tím, je "Tančící dům" aspoň trochu ulétlý (když už nic jiného).

Bohužel tento velice subjektivní :-© názor naprosto deklasuje objektivnost a důvěryhodnost celého. článku.

0/0
8.3.2007 1:12

terri47

Re: Jak tento člověk může být ve vedení kulturní instituce?

;-ONaprosto souhlasím. Nechápu, jak někdo, kdo nedokáže vidět svět ani ve své vlastní tvorbě realisticky, ale schovává se za mazaniny, může rozhodovat a komentovat něco takového. Návrh pana Kaplického je absolutně příšerný, tohle by mohlo navrhnout jen dítě. U něj by to bylo považováno za umění, ale u dospělého člověka. FUJ. Já si tedy nedokážu představit, že mezi zelení na Letné vyroste takováhle obluda. Tohle se nehodí ani do centra Prahy, ani na její periferie. Tohle se nehodí vůbec do České republiky. Pan Knížák a jemu podobní by potřebovali propláchnout oči a absolvovat řádnou a poctivou exkurzi po krásách našeho státu. Trochu mi to celé připomíná stupidní americké filmy o napadení mimozemšťany, zkáze USA a zbytku světa. Proč se nedržíme svých kulturních hodnot a pořád někomu lezemu do zadku?

0/0
8.3.2007 10:19

kunde

p.Knížáka nemusím

ale tohle je rozumný názor.R^

0/0
7.3.2007 18:18

Moa

Má pravdu

jen tak mimochodem, kolik zmizí stromů? Praha potřebuje parky a veřejnou zeleň jako sůl.

Navíc, od metra je to daleko, a pro auta návštěvníků to s parkováním + neprůjezdností Letné bude řehole. Letná byla odjakživa jedna z nejucpanějších tepen metropole.

Na Pankrác by se to určitě hodilo víc, co do oživení moderní architektury, navíc u stanice metra.

Ale připouštím, že Topolánek by to měl z ruky.

0/0
7.3.2007 15:41

Hus pečená

Re: Má pravdu

Topolánka bych ve věci návštěv knihovny vynechala. To nehrozí. Ten čte tak akorát příručky z modrého ústředí a ty fasuje kurýrem. Modří nepotřebují ňáký knížky. Modří přece už vědí ... ;-D

0/0
7.3.2007 16:30

Kyki

Re: Má pravdu

Od metra daleko? Vždyť je to přímo u stanice Hradčanská ;-D

0/0
7.3.2007 22:05

Reg

Re: Má pravdu

Zmizí pár stromů, které se můžou vysadit hned vedle. Praha nepotřebuje gigantické zeleno-prázdné plochy, jako je Letná, ale stromy v ulicích v mnohých normálních čtvrtích.

0/0
8.3.2007 10:16

Pe-la

Re: Re: Má pravdu

Souhlas. Velké zelené plochy potěší akorát úchyláky.

0/0
10.3.2007 18:20

Reg

Letná

Pane Knížáku, nejen periferie Prahy potřebují zkultivovat, ale i poměrně centrální části, jako je Letná. Vždyť se podívejte na okolí Hradčanské - vypadá to tam jako na periferii! A o "zastavění" letenské pláně nemůže být ani řeč, vždyť to stojí na jejím okraji, dokonce ZA okrajem, budeme-li za budoucí okraj pláně považovat výjezd z tunelu městského okruhu. Kaplický na Hrad!... vlastně pod Hrad! :)

0/0
7.3.2007 14:56

old fashioned Vince III...

ale bóže,

přeci nebudeme brát bláboly tupého vychcaného usurpátora Knížáka vážně?

0/0
7.3.2007 13:41

Tomino Dablak

letna

na Letne hrozi zaplavy? 8-o

0/0
7.3.2007 12:35

fleret1

Re: letna

ty tam hrozily vzdycky a hrozi i v soucasnosti --- vzpomen na zaplavy pionyru,milicionaru,vsemoznych pasovych a kolovych khaki vozidel a rachejtli,zaplavy zen s kuzelkami a pod. :-P;-)

0/0
7.3.2007 12:40

Steven

Re: letna

stačí číst trochu pozorně - bude to mít několik podzemních pater, co jdou až na úroveň Vltavy

0/0
7.3.2007 13:37

Reg

Re: Re: letna

Že by letenský kopec měl 15,5 m? :)

0/0
7.3.2007 15:16

krakra

Re: Re: letna

To nemyslíte vážně, Letná a záplavy ?

0/0
8.3.2007 9:33

fleret1

z Knizaka se stava bud senila,nebo se u nej projevuje

na stara kolena nejaky komplex --- napsat,ze Gehry je povrchni je docela slusna kava,nebo (ackoli Milunic neni moje parketa ),napsat, ze je bez invence :-))) --- myslim,ze horkokrevny Vlado mu to brzy vytmavi --- a kdyz uz jsme u Knizaka,tak jeho vyrok :" Mesta bez architektu", kdy prohlasoval,ze objekty by mel navrhovat kdo ma diru do p*dele a ne architekt,cimz by se zrejme dosahlo rozmanitosti a obecenstvu by to pry bylo libe --- to je vyrok naprosto hloupy.Na druhou stranu nechapu,proc tolik vyzdvihuje Nouvellova Zlateho Andela a proc je pro nej nezkousnutelna cocka na kriket.stad. v Londyne --- kazdy se muze podivat a prohlednout --- co by asi tak Knizak rekl obchodaku v Birminghamu - http://www.future-systems.com/

0/0
7.3.2007 12:33

fleret1

Re: z Knizaka se stava bud senila,nebo se u nej projevuje

jinak souhlas s Knizakem v tom,ze ca 6% soucasne architektury v Cesku se da povazovat za vydarenou --- HSH jsou jednim z prikladu,jak na to :-) --- to jsou hosi,co umi a muzou se porovnavat se svetovou extraligou.

0/0
7.3.2007 12:39

Korsičan

Re: Re: z Knizaka se stava bud senila,nebo se u nej projevuje

souhlasR^

0/0
7.3.2007 13:07

Vanous1

souhlas,az na...

tancici dum - myslim, ze kdysi vyhral nejlepsi architektonicky pocin roku dle casopisu TIME, takze trapnej asi tak nebude.....

0/0
7.3.2007 12:15

szalas

trapný tančící dům?

tak to já stryktně nesouhlasim. To, že na Letný bude stát národní knihovna se ví už pěkně dlouho. Důvodů je hned několik - krom volného prostoru i např. blízkost ke Klementinu. Národní knihovna by také měla být v centru - páč v centru je většina univerzit a vůbec - je dobřé dostupná.  To, že se bude stavět na Letný se ví už dlouho - začínat TEĎ debatu o tom, že tam by to být nemělo je trochu stupidní. Kaplickýho návrh byl tvořen v kontextu s okolím - zasadit ho na Pankrác - vůbec by tam nemusel sedět.

PS.trapný tančící dům? mě často připadá trapný spíš pan Knižák

0/0
7.3.2007 12:13

Mao221

SOUHLASÍM

v poslední době se mi nestává že bych s názory a vystupováním autora souhlasil ale v tomto případě má podle mě naprostou pravdu. nemám nic proti návrhu pana Kaplického ale nechápu jak mohl někdo duševně zdravý souhlasit s umístěním takové stavby v bezprostřední blízkosti historického centra a pražského hradu a zrovna Pankrác se mi jeví jako ideální řešení. jenom se musím ptát: kde je například klub za starou prahu který tak vehementně bojuje proti "mrakodrapům" na Pankráci s odkazem na panorama Prahy a riziko vyškrtnutí ze seznamu UNESCO??? tohle jim nevadí????

0/0
7.3.2007 11:43

Reg

Re: SOUHLASÍM

Ne, Unescu ani památkářům to nevadí (není totiž důvod), vždyť byli i v té porotě, která vítězný návrh vybrala.

0/0
7.3.2007 14:52

Vanitas

Svata pravda, pane Knizaku,

vystihl jste podstatu veci, naprosto souhlasim.

0/0
7.3.2007 10:59

Uzovka12

Re: Svata pravda, pane Knizaku,

100% souhlas R^

0/0
7.3.2007 11:23

Eve3

Re: Re: Svata pravda, pane Knizaku,

Zajimavy clanek... naprosty souhlas... R^

0/0
7.3.2007 11:25

jeen

Re: Re: Re: Svata pravda, pane Knizaku,

Tak nějak, ale aby si ješita nešťouchl -  trapný dům od Geryho, málo invenční Milunič :-/

0/0
7.3.2007 12:07





Najdete na iDNES.cz