Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rumunský exorcista dostal za smrt jeptišky 14 let

Rumunský soud vynesl rozsudek nad pravoslavným knězem. Před dvěma lety nechal na kříži zemřít mladou jeptišku, o které si společně s jeptiškami myslel, že je posedlá ďáblem. Na zhodnocení svého činu mu soud poskytl 14 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Monstrum Anonymič Anonymov

Důležitý je výsledek

Cíle bylo dosaženo, zlý duch z jeptišky odešel :-P

0/0
21.2.2007 8:24

milchama

Kdy se redaktoři naučí česky?

Zlé duchy je možno vymítat, ale nikoli vymýtit (vymýtit lze les). Substantivum "vymýtač" snad už vůbec nestojí za komentář...:-©

0/0
20.2.2007 8:23

_Aleister_

Re: Kdy se redaktoři naučí česky?

a kdy se ty naučíš rozeznávat objektivní realitu?

0/0
20.2.2007 11:03

milchama

Re: Re: Kdy se redaktoři naučí česky?

Co to je "objektivní realita"?;-D

0/0
20.2.2007 14:59

mlokie

Re: Re: Re: Kdy se redaktoři naučí česky?

To co může člověk empiricky zkoumat...

0/0
21.2.2007 12:04

Vosta Jindra

Re: Kdy se redaktoři naučí česky?

nicméně jsem přesvědčen, že by většina dnešních vymítačů byla prospěšnější (nebo aspoň méně nebezpečná) při mýcení lesa.

0/0
20.2.2007 11:27

not suitable for food

nynejsi papez

je stejne (ne-li vetsi) prase jako ten typek z rumunska. a takovy typ, ze je namestek jezise krista na zemi? :-© a neodvolatelny? :-© HNUS!!!

0/0
20.2.2007 8:13

9 99

ale Satan existuje

pokud se vám nechce věřit, že Satan skutečně existuje a není to jen nějaké strašidlo Církve svaté pro své ovečky, tak jste buď stále ještě v pubertě anebo absolutně duchovně otupělí vnímat a rozlišovat dobro od zla. Čím jsem starší, tím víc si uvědomuji jeho působení a začínám stále víc vnímat jeho skutečné projevy. To, že je někdo posedlý Ďáblem, není nic nenormálního ani u nás, stačí se jen trochu pozorněji dívat, někdy z toho až mrazí.

0/0
20.2.2007 8:09

socna

Re: ale Satan existuje

v pekle sudy válej

0/0
20.2.2007 8:52

Vosta Jindra

Re: ale Satan existuje

no a pak máme společenství, názvem křesťanská, kde se vymítá jak na běžícím pásu, rostou zlaté zuby, prodlužují se nohy, dějí se všelijaké zázraky, nejlépe na stadionu, mluví se neslýchanými jazyky, žehná se až lidi padaj na zem.... a pak jsou z toho mnozí léta poznamenaní a bohužel jich není málo. O dalších projevech v těchto společeneství pomlčím, nakonec je toho známo dost. Tohle ovšem není znakem dospělosti, ale obyčejného šarlatánství, nadutosti a hlouposti. To já jen tak pro úplnost.

0/0
20.2.2007 10:38

9 99

Re: Re: ale Satan existuje

není křesťanské společenství jako křesťanské společenství, že jo. Nemluvím o nějakých křesťanských odpadlických sektách apod., které nestojí na pevných základech, ale o Církvi svaté - římskokatolické.

0/0
20.2.2007 11:08

Vosta Jindra

Re: Re: Re: ale Satan existuje

já mluvím o těch křesťanech, kteří byli tak důslední v antikatolicismu, že propadli do naprostých bludů. Ale za sekty je označovat nelze, protože už jich je prostě mnoho, i když neřízený fundamentalismus je vzniku sektářství dobrým podhoubím. Katolíci zpravidla však sektáři nejsou.

0/0
20.2.2007 11:26

kernel32.dll

Re: ale Satan existuje

666, number of the beast... už jsi to du poslechnout:-)

0/0
20.2.2007 11:10

mlokie

Re: ale Satan existuje

Přečti si od našeho největšího psychiatra Mudr. Vondráčka ,,tajemné a magické z hlediska psychiatrie,,  jsi adept na léčení!

0/0
21.2.2007 12:06

habit

... takové profesionální klopýtnutí se může přihodit každému...

... prostě místo ďábla vyhnal duši...

0/0
20.2.2007 0:41

Jdu kolem

Nenechme se zmást výběrem zpráv

Existuje nějaká statistika, jestli víc bláznů utýrali hloupými a naivními metodami psychiatři anebo exorcisti? Bílej plášť není o nic větší zárukou úspěchu než černej plášť a církevnická zaříkadla nejsou zas tak úplně jiná než psychiatrická zaříkadla. A o tom, že prášky proti schizofrenii mají míň škodlivejch účinků než metody exorcistů, bych také nebyl tak stoprocentně přesvědčen. Jsou různé lobotomie a podobné metody svého času oblíbené v USA opravdu o tolik zdravější než ukřižování bláznivé jeptišky bláznivým popem?

0/0
20.2.2007 0:24

drbas

Re: Nenechme se zmást výběrem zpráv

zajimave.. pravda

0/0
20.2.2007 1:23

ciankal

Re: Nenechme se zmást výběrem zpráv

U doktoru se predpoklada vyvoj leku a postupu. Tady sme svedci praktik ze stredoveku

0/0
20.2.2007 7:00

milchama

Re: Re: Nenechme se zmást výběrem zpráv

Patrně neznáš psychiatrické metody. Elektrické šoky se dávají dodnes, dodnes se provádí stereotaktické operace mozku a ty "léky" (psychofarmaka, antidepresiva IV. generace) slouží daleko spíše jakési "chemické lobotomii" než léčbě. Přivazování na lůžka je v psychiatrii také zcela běžné, takže si s přivazováním na kříž příliš nezadá. Pokud byl kříž umístěn horizontálně, pak v tom nebyl velký rozdíl, pokud vertikálně, měloo být dotyčnému knězi zřejmé, že to ta žena příliš dlouho nemůže přežít. U antického křižování se také mnohdy odsouzenec také ke kříži pouze přivazoval...

0/0
20.2.2007 8:33

wildge

Re: Re: Re: Nenechme se zmást výběrem zpráv

Nemel bys cist 50 let starou literaturu.

0/0
20.2.2007 9:33

milchama

Re: Re: Re: Re: Nenechme se zmást výběrem zpráv

Tyto praktiky se provádějí dodnes...:-( 

0/0
20.2.2007 15:00

milchama

Re: Nenechme se zmást výběrem zpráv

Ve 20. století na celé čáře v utýrání lidí vítězí psychiatři. Jen počet lobotomií šel ve 40. a 50. letech do tisíců... 

0/0
20.2.2007 8:35

izeizei

Dobrý námět na horůrek!

:-/Rv

0/0
20.2.2007 0:11

Petr1982

Re: Dobrý námět na horůrek!

viz Exorcism of Emily Rose. SIce to neni z Rumunska, ale namet podobny.

0/0
20.2.2007 0:21

franta straka :D

doufam

ze ji predtim jeste vosukal a natocil to na video abysme z toho my bezny smrtelnici taky neco meli:-P

0/0
19.2.2007 23:22

izeizei

Re: doufam

tak zkus pohledat na YouTube!8-o:-©(Y)

0/0
20.2.2007 0:12

Gulde

Pravda

Pravdou je že z tohoto pána inteligence opravdu jen srší.

Doufám že pak ho nepustí na svobodu, ale dají ho na léčení, protože tohle dozajista není normální člověk.

0/0
19.2.2007 23:09

nergal

Re: Pravda

taky si myslim ze nei normalni ! proc chce vymitat dabla kdyz na satanovi neni nic zleho ?? je to blazen:-©

0/0
19.2.2007 23:10

mlokie

víra jako berlička...

..je zcela v pořádku, každý potřebuje v životě nějakou berličku, problém ale je že víra působí jako virus který si nárokuje nárok na tzv. jedinnou a neměnnou ,,Pravdu,,, kdy infikovaná osoba ztrácí kontakt s realitou a je ovládána tzv. bohem nebo nějakou jinou ,,vyšší bytostí,,.

Víra jako psychologický fenomén je snadno demagogicky a tím i fyzicky zneužitelná, protože je úzce propojená s nejzákladnějším lidským instinktem a tím je strach....

0/0
19.2.2007 23:05

nergal

Re: víra jako berlička...

a s nevedomosti !proto cirkev tak urputne branila pokroku protoze blbcum se lepe vladne ! doufejme ze uz to mame za sebouR^

0/0
19.2.2007 23:06

mlokie

Re: Re: víra jako berlička...

myslím že nemáme, lidi vždycky budou na tomto světě osamoceni a budou hledat odpovědi na otázky (o kterých nikdo nedokáže že jsou správné a jsou to pouhé spekulace) a hlavně nějakou naději.

Církve potažmo náboženství jsou jen obchody s nadějí a za to si kupují moc nad našimi současnými životy...

0/0
19.2.2007 23:14

9 99

Re: víra jako berlička...

Ano, s touto teorií o berličce, nevědomosti, nerealitě a přežitku bránícímu pokroku tu trapasili komouši (ateisti tzn. proti Bohu) nějakých 40 let. Dělali si nárok na jedinou a neměnnou pravdu (měli i noviny Pravda, jako i Právo), šířili tu strach a nevědomost a jak jste správně poznamenali, blbcům se lépe vládne. Církev svatá je tu přes 2000 i přes vehementí snahy podobných nebezpečných troubů (kteří pak ze své zášti páchají vyhlazovací běsnění), jako jste vy. Rv

0/0
20.2.2007 8:25

Guderian

Re: Re: víra jako berlička...

Mno, takže asi takhle: slovutná Církev svatá nebyla ničím jiným než velmi dobře konstruovanou mocenskou organizací, která - abychom jí nekřivdili - sehrála i pozitivní roli při konstituci raně a vrcholně středověkých státních útvarů v Evropě...počínaje 13. stoletím se však v souvislosti s jejich emancipací stává silou značně konzervativní (což v systému neohraničených protivah rovněž není nic zas až tak špatného), nicméně počínaje osvícenstvím, kdy v  důsledku rozvoje vzdělání u stále širších vrstev obyvatelstva logicky klesá poptávka po jejím hlavním produktu, postupně degeruje až na dnešní úroveň, kdy je významem spolkem srovnatelným s nimrody či zahrádkáři. Blbcům se opravdu lépe vládne, o tom Vy víte asi opravdu hodně, otče...

0/0
20.2.2007 10:59

9 99

Re: Re: Re: víra jako berlička...

Mimochodem, slovutná Církev svatá nebyla, ale je a když už tak nemá moc (někoho k něčemu nějak např. fyzicky nutit pomocí obrovských armád vyzbrojených těžkými zbraněmi, jak to měli třeba soudruzi na věčné časy a nikdy jinak), ale nesporně má svůj vliv poukazem na to lepší co v nás je a rozpoznáváním zla.

Co je dle vás ten hlavní produkt Církve, synu (s tím otcem mi velmi lichotíte, i vy jeden šibale)? No a že by církev degradovala? Nebuďte směšný a neopakuje bolševicko-ateistickou písničku, vy nimrode a zahrádkáři. Zkuste definovat podle vás úspěšnou Církev, jako, že tu bude vláda kněží a prezidentem bude kardinál? Máte trochu dětinské představy. ;-D

0/0
20.2.2007 11:31

Guderian

Re: Re: Re: Re: víra jako berlička...

Pozor, ctěný seminaristo (když Vám ten otec přišel jako lichotka...), nevyjdřuji se k hlavnímu nabízenému a velmi dobře obchodovatelnému  produktu, tj. víře...vyjadřuji se k instituci. A nikterak nepopírám že  římsko-katlická církev byla uspěšnou mocenskou i velmi výdělečnou organizací...potud je tedy úspěšná. A pokud máte dojem, že na to, aby nějaká organizace byla vlivná či dokonce dominatní v určitém civilizačním okruhu potřebujete pouze sekyru/houfnici/střelu s plochou dráhou letu, tak se obávám, že k dětinským představám máte blíže Vy...

0/0
20.2.2007 11:58

9 99

Re: Re: Re: Re: Re: víra jako berlička...

Ano, kvalitní "zboží" se prodává samo a pokud se za ta staletí opravdu osvědčilo a není to nějaké líbivé pozlátko je zřejmé. Pokud si myslíte, že máte lepší zboží-víru, třeba atheismus , tak si založte vlastní organizaci (třeba komunistickou, můžete se k této mocenské organizaci taky posléze vyjadřovat) a prodávejte si jej, to bude pro vás jistě velmi dobře obchodovatelná komodita. Rv

0/0
20.2.2007 12:19

Guderian

Re: Re: Re: Re: Re: Re: víra jako berlička...

Nemám těchto ambicí...navíc dnes se tato zboží prodávají podstatně hůře (kostely Vám ve švech rozhodně nepraskají...). Kvalitní zboží, říkáte...no co do počtu uživatelů byl Váš plagiát konkurenčního judaismu okořeněný historkami ze života otce-zakladatele nepochybně úspěšným projektem...ale doba pokročila, měli byste uvažovat o novější verzi, alespoň trochu akceptující realitu a poněkud vyšší počet potencionálních zákazníků, užívajících to prokleté racio... Jinak Vám zbyde jen ta charita a to je u organizace s tak úspěšnou hostorií -  neuražte se - trochu málo...

0/0
20.2.2007 13:04

9 99

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: víra jako berlička...

To že kostely nepraskají je pravda (nemyslím zdivo), 40 let komunismu si nese jistě svou daň. Judaismus není konkurenční, možná to nevíte, ale Ježíš Kristus, Pana Maria, sv. Josef, apoštolové i první křesťané jsou taky tzv. judaisti tedy Židi, kteří praktikovali židovství. Novější verze netřeba, současná byla, je a bude platná vždy, problém je pouze překlad do dnešního živého jazyka a kultury, to je vše.

Charita je dobrá, ale je to jen jakási přidružená výroba, hlavní není lidi nakrmit atp., ale spasit jejich duše, ty jsou nesmrtelné, na rozdíl od pozemského těla.

0/0
20.2.2007 13:16

Guderian

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: víra jako berlička...

Že obyvatelstvo Judeje a Galilje vyznávalo v dobách císaře Augusta většinově judaismus tak nějak vím a ani netvrdím opak...Vaši předchůdci ve firmě si tenhle projekt vypůjčili, upgradovali a snaží se jej dodnes prodávat... Jen tak mimochodem, právě Vaše zdánlivá jistota a současně přání (tj. úpěnlivá víra), že něco nějak bylo, je a bude Vás - z mého pohledu, ovšem - poněkud diskvalifikuje z rozumné debaty... Ono tiotiž ti hoši, kteří aktuálně vyhazují do povětří autobusy nebo na sjezdu partaje (rudé nebo hněde) rozhodovali o vyvraždění milionů lidských bytostí taky tak nějak silně v něco věřili...

0/0
20.2.2007 13:25

9 99

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: víra jako berlička...

Je rozdíl věřit a věřit, záleží jakým způsobem jsi k té které víře dospěl, jestli jsi opravdu poctivě hledal Pravdu nebo se do tvé víry promítají jen a pouze tvé vlastní (sobecké) tužby.

0/0
21.2.2007 8:03

Guderian

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: víra jako berlička...

Jinými slovy. ten kdo tak nějak nevěří poudačkám o tom, jak jeden nemanželský synek, poflakující se s partou podobných hipíků po Judeji před dvěma tisíci let vstal z mrtvých, a nepřikládá váhu jeho údajným proklamacím, tak jak je na základě (nepochybně nezkomolené...) ústní tradice pár století poté zaznamenali tzv. evangelisté (mezi kterými pak církevní autority vybraly čtyři nejvíce vhodné), tak ten ještě nenalezl onu pravdu s velkým P, tj. tu jedinou správnou. Aha.

0/0
21.2.2007 9:34

9 99

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: víra jako berlička...

tento borec se nepoflakoval, byl to truhlář a na tu dobu neobyčejně vzdělaný a bystrý, že již ve 12 letech dokázal vést diskuzi s intelektuální elitou tehdejší společnosti tj. farizei. Přinesl nám lidem radostnou zvěst tzv. evangelium. Možná jsi ještě neslyšel o jediném Bohu ve třech osobách a jednou z nich je Duch svatý, který si tady dle libosti vane...

0/0
21.2.2007 10:01

Guderian

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: víra jako berlička...

Ale slyšel. Semtam do někoho vstoupí a pak jsou z toho svobodné matky v modrém...Nicméně Vy mi vyprávíte znovu obsah oněch poudaček, já vyjadřuji své více než důvodné pochybnosti nad tím, kolik z toho je nebo může mít reálný základ a kolik toho připsali zakladatelé instituce zvaná C9rkev svatá. Tak jako většina bájí reálný základ má, tak i v těhle historkách zřejmě něco pravdivého bude - pro mě napříkla zní uvěřitelně, že tlupa nekonformích týpků se potulovala Judejí a na živobytí si vydělávala pouličním hlásáním vlastní modifikace židovské víry (což tam bylo tehdy mimochodem v módě). Jeden z nich dokonce prohlašoval něco o tom, že je božím synem, což většinovou společnost poněkud popudilo a logicky vedlo ke známému konci... No a jeho souputníci a jejich následovníci z něj pak udělali mediální hvězdu... sektičku, posléze církvičku vybudovali a už to jelo... Zkrátka co je pro Vás neměnná a předurčená pravda, může někdo jiný považovat za produkt zakladatelů slovutné církve...

0/0
21.2.2007 11:52

9 99

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: víra jako berlička...

to může.

0/0
21.2.2007 12:42

Guderian

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: víra jako berlička...

No vidíte, to jsem rád... jenže ono to není zas tak dávno, kdy by po mě za tyhle názory Vaše organizace prostřednictvím např. nějakého toho španělského tovaryšstva šla až za hrob...či spíše na planoucí hranici... Ale buďte rádi alespoň za nějaký ten pokrok (těžko říci zda dobrovolný), který Vaše slovutná organizace ve vztahu k okolnímu světu za posledních pár set let učinila...

0/0
21.2.2007 13:07

9 99

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: víra jako berlička...

Nežils v té době tak raději nesuď

0/0
22.2.2007 8:57

mlokie

Re: Re: víra jako berlička...

Pokud máš důkazy že se nejedná o psychologickou berličku ale o realitu tak sem s nimi, zatím nidko nikdy nedokázal že je na těchto teoriích zbla pravdy. Děláš klasickou chybu když dáváš do jednoho pytle ateisty s komusmty, ateismus je jen stav bez víry, tak jako se bez víry narodíš ale postupem času můžeš být nějakým systémem infikován, ATEISTA se nerovná komuista, je snad Dawkins, Weinberg, nebo byl Russel komunista?  Jen dokazuješ že nevíš o čem píšeš, církev je nejstarší zločinecká organizace která je přístavem pro lidi indoktrinovaných křesťanskou vírou, to že kult boha Amona nebo Ra existoval 5000 let nehovoří nic o pravdivosti těchto tvrzení. Odpovědi na to proč si lidé víru v boha vymysleli nám dává historie, psychologie a religionistika.

Apropo: patent na dogmata a neměnnou ,,pravdu,, měla vždy tvoje církev...

0/0
20.2.2007 17:15

9 99

Re: Re: Re: víra jako berlička...

A ty máš důkazy, že Bůh (nemluvím o bozích) není? Pokud ano, sem s nimi. Pokud ne, tak je to pouze tvoje přání, nebýt nikdy nikomu za nic odpovědný.

Možná sis dosud nevšiml, že si křesťané říkají věřící a ne vědoucí (takže žádných důkazů se ani nikdy nedočkáš).

Na okraj: atheismus znamená proti Bohu, proti Bohu jsou satanisti, atheista je dle mě tedy asi satanista vyznávající Satana, který v Boha jaksi věří. Atheista může být svým způsobem komunista pokud se na něj díváme perspektivou komunistické teorie.

Církev a nejstarší zločinecká organizace? Jaks na to přišel, to ti řekl tatínek exsoudruh? Budeš jistě asi velký znalec egyptských náboženských kultů a křesťanství, když to tak hezky srovnáváš. Jak potom můžou existovat nějací historici, psychologové a religionisti věřící v Boha, když jim tyto vědní obory daly odpovědi na to, že je to lidský výmysl, psychologická berlička.

Apropo: Církev je nositelkou víry a pravdy v čase.

0/0
21.2.2007 7:57

mlokie

Re: Re: Re: Re: víra jako berlička...

1.Nelze poskytnout důkaz o něčem co neexistuje. 2. OK jsem agnostik přesvěč mě že existuje bůh a to co je v bibli je pravda, pokud tvoje argumenty budou slabé a já ti neuvěřím tak jsem podle tebe označen za ateistu. 3. ano všiml, problém je v tom co píšeš v poslední větě o pravdě, křesťané tvrdí že znají pravdu pokud znáš tak jseš to ty co musíš dokazovat. Takže netvrď že jsi nositelem pravdy protože pravda není to co si představuješ že by mohlo být. 4. nevíš co to ateismus je, ateista je nevěřící na jakoukoliv nadpřirozenou bytost, Satan je tedy podle tebe normálně žijící bytost? Ateista je tedy ten kdo vyznává bohyni kálí, Alláha, Háthor, Peruna? Pokud se podívám perspektivou a historií církve tak věřící je inkvizitor a vrah nevinných lidí. 5. Exsoudruh? Co to meleš? Dochází ti argumenty proto se uchyluješ k ad hominem? V egyptě byla organizovaná církev která prováděla v rámci šíření víry v boha Ra nájezdy na ostatní národy? Upalovala lidi co nebyli s ní zajedno? No a že existují?

0/0
21.2.2007 11:59

9 99

Re: Re: Re: Re: Re: víra jako berlička...

Za 1. Bůh je tvůrce všeho a stvořil to Slovem. Pokud bys někdy získal důkaz existenci boha, tak věz, že to Bůh rozhodně není. Celou dobu svého pozemského života ti nikdy nezbude nic jiného, než na něj věřit až do smrti, tak to měl i Ježíš Kristus, Bůh Syn, který na sebe přijal člověčenství se vším všudy, jinak by to nemělo asi moc smysl. Boha hledáš celý život, patřit na něj budeš až po smrti, uvidíš ho tváří v tvář a pak u posledního soudu na konci věků. Takže důkazy nehledej, hledej spíš jeho projevy. Víra je milost od Boha a Duch svatý (tj. Bůh) ti může ukázat Pravdu, potom nejspíš poznáš, že toto opravdu Pravda je (tak jako Písmo svaté), ale není to rozhodně snadné. Bůh je nadpřirozená bytost, stojí nad přírodou, kterou stvořil aniž by ji k tomu potřeboval, takže přirozeně v přírodě důkazy o něm nenajdeš.

0/0
21.2.2007 12:38





Najdete na iDNES.cz