Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MF DNES: Policie zkoumá vraždu členů Hitlerjugend

Čeští policisté začali vyšetřovat vraždu pěti německých chlapců v Postoloprtech, která se udála krátce po skončení druhé světové války v červnu 1945. Pětici chytili na údajném útěku čeští strážci kasáren a zastřelili je.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vladimir7

Divím se většině přispívajících

Divím se většině přispívajících, kteří zde píší a demagogicky obhajují nespravedlnost, kterou mají na svědomí Češi! Skutečně myslíte, že ty vraždy kluků byly správné? Jak byste se dívali na to, kdyby po válce stejný osud stihl české kluky, kteří někam utíkali či lezli? S postřílením těch kluků nemá přece co dělat jejich národnost či příslušnost k Hitlerjugend či Pionýru. Měli byste se všichni, co dál souhlasíte s tímto činem a nechcete, aby byl vyšetřen, stydět!!

0/0
25.2.2007 9:36

pius99

Re: Divím se většině přispívajících

nespravedlnost, kterou mají na svědomí češi ? Takže ujasněme si pojmy - tento čin, byl jen výsledkem 2. světové války. A tu češi nezačali. Takže chtít soudit ty co to udělali je jako chtít odsoudit prodavače, kterého přepli, zabili mu dva prodavače ,1 skladníka, vyrabovali sklad a on je na jejich odchodu zastřelí.  V afektu , apod. člověk nerozlišuje zda tito fagani někomu něco udělali, ale sám fakt, že češi nikumu nic neudělali a i tak je skopčáci likvidovali v lágrech apod, je dostatečné ospravedlnění.

0/0
26.2.2007 10:01

pius99

to snad není pravda

ale čemu se divíme - skoro skopčák, který neumí čéésky je ministrem zahraničí, místo toho, aby se skopčákům zasmál do ksichtu a poslal fašouny do řiti-ti-ti tak se bude šetřit. Tady soudy tvrdí jak jsou přetížené a pííí-kovina se budou zabývat

0/0
23.2.2007 19:21

jenik z DO

Zajímalo by mě,

jestli také německá policie došetřuje každe zabití,zavraždění,ubití,umučení čecha,poláka,rusa atd.atd.atd. fašistickými vojáky....řekl bych,že ani náhodou....kolik takových už zamepometých a nevyšetřených vražd asi bylo? nepočítaně....a vsedím se,že přežilo i hodně svědků... Ale když se ozvou němci,je je hned slyšet a najednou jsou chudinky....měli by ještě 200 let chodit se sklopenými hlavami...za to co provedli!!!!§!!!!!!

0/0
22.2.2007 23:10

andrech

vaše názory

když si pročítám tuto diskusi, jako bych otevřel noviny ze 40. - 50. let minulého století, jsou to stejné papouškování které nalévali do hlav lidí tátové Stalin a Kléma s rukama od krve, vždyť i ten Hitler s užasem pozoroval jak se v Rusku ve 20. - 30. letech vypořádili s "nepřátely země" jak se dají krásně vylidňovat uzemí a rád se učil od "Země kde zítra znamenálo včera" . Celá tato diskuse je plná nesmyslů a splašků, je mi na blití z názoru lidí v 21. stůletí .Rv

0/0
20.2.2007 16:08

Montaigne

tak schválně andrechu z reichu

kdo začal druhouu světovou?;-D;-D;-D

0/0
22.2.2007 14:57

2Mac7

Re: tak schválně andrechu z reichu

souvislost ? 8-o

0/0
22.2.2007 19:46

zahorak1

Re: tak schválně andrechu z reichu

Schválne, vieš?

0/0
22.2.2007 21:10

klv

Re: Re: tak schválně andrechu z reichu

asi ti kluci , to už jim bylo deset let

0/0
22.2.2007 21:37

modryhovnival

Re: vaše názory

No Hitler také prohlásil. že "demokratické" Americe závidí její rasistické zákony ve 30. letech.

0/0
22.2.2007 21:38

barbudo

Re: Re: vaše názory

... a na práci otroků třetí říše vydělával fotr prezidenta Bushe prvního, tj. dědek toho dnešního ...

0/0
22.2.2007 21:55

klv

Re: Re: Re: vaše názory

a babička přijela zastřelit ty kluky?

modní US fobie za každou cenu, už je to legrační ;-D

0/0
22.2.2007 21:57

36903690

Čistě formální naplnění litery zákona.

Kdo ze svědků ještě žije,kdo bude ochoten vypovídat, kdo bude mluvit pravdu?

0/0
20.2.2007 11:39

belgian chocolate

jde o něco mnohem důležitějšího

Němci se nám totiž snaží vsugerovat, že za tu válku vlastně můžeme my

0/0
20.2.2007 12:48

olomoucky lump

Re: jde o něco mnohem důležitějšího

Přesně tak.

0/0
21.2.2007 10:20

zahorak1

Re: jde o něco mnohem důležitějšího

Nemci - "fašouni - nezlikvidovali - aj s icíkmi, či s Vašími spoluobčanmi, s pokožkou farby kofoly - toľko, čo ste Vy, bratia revoluční husiti, vďační synovia a dcéry "Otce českých dělníků", nezlikvidovali pri "odsune" Vašich sudetských spoluobčanov!!

Áno tých, ktorí Vám - spolu s rakúskymi trotlami - postavili Vaše  pekné mestá, dali priemysel a naučili Vás obrábať pôdu!!  

0/0
22.2.2007 21:18

modryhovnival

Re: Re: jde o něco mnohem důležitějšího

Bratře Záhoráku, nezapomeň na těch 60000 Židů, které jste poslali do plynu. A kdyby jste se svým führerem tu válku vyhráli, kolik by jich bylo zlikvidovaných dnes, včetně možná i Slováků?

0/0
22.2.2007 21:49

Karel Sral

do 3,14či

proč benga nevyšetřují aktuální zločiny. co je komu do 50 let mrtvých němců, potažmo budoucích vrahů a zločinců

0/0
20.2.2007 10:21

Bouše

Jestli je u nás tento zločin tak jako tak promlčen,

nechápu, proč mrhat vyšetřovatelskou kapacitou k dohledávání eventuálních pachatelů, kterým by (pokud někdo z nich vůbec žije) bylo nejspíš hodně nad 80 let. :-/

0/0
20.2.2007 7:46

pinguinone

Re: Jestli je u nás tento zločin tak jako tak promlčen,

..  je kolem toho zde vic diskuze,nez to je hodno..;-)   proste strazmistr si sedne ke stroji a nadatluje tam :  Nikoho jsem nenasel,nikoho jsem nevidel ,vsichni jsou mrtvi....  ne ,ze bych zamordovani deti obhajoval ,ale nelibi se mi to voprasovani , uz z pohledu na valku a jeji prubeh..

0/0
20.2.2007 12:30

Jan.Emil

zastřelit svého némce bylo po válce projevem vlastenect

0/0
19.2.2007 23:15

belgian chocolate

tak mě napadá, jestli ten odsun přece jenom nebyl chyba

měli ty svině postřílet všechny

0/0
19.2.2007 21:32

rebbe

Můj bratr byl zrovna 15

když ho na podzim 1944  Němci poslali do plynu. Nebyl sám, v transportu bylo toho dne 1100 kluků katolického náboženství, kteří měli smůlu, že jeden z jejich rodičů byl Žid. Všichni, až na 4 tam toho dne zahynuli, pouhých 12 dní potom byly ty plynové komory odstřeleny, protože se fronta přiblížila.

V atmosféře této doby je těžké sledovat, co bylo a co mohlo být lépe.

0/0
19.2.2007 19:41

Jan.Emil

Nevím jestli to platí pořád.

Ale tenkrát platilo "Mrtvý Němec, dobrý Němec"

Možné je, že by to mělo platit pořád.

0/0
19.2.2007 15:56

Billy77

Re: Nevím jestli to platí pořád.

Já to zas znám s Židama;-)

0/0
19.2.2007 20:03

Jan.Emil

Re: Re: Nevím jestli to platí pořád.

A já taky s cigánama.

0/0
19.2.2007 23:11

jolean

jsem v šoku

To je děs, co ti němci blbnou, za války povraždili miliony lidí a teď se s námi chtějí soudit, být jima, tak radši držím ..... Vím, že ti kluci jsou ti poslední, kdo je za vraždění lidí zodpovědný a určitě je nemuseli naši vojáci střílet, ale obdivuju němce, že po tom, čím se na celém světě provinili, vytahujou takovýhle věci. Celkem mě válečný fakta zajímaj a když pročítám ty hnusy co s lidma dělali, tak zůstává rozum stát nad tím, s čím přišli. Doufám, že to naše soudy rozhodnou v náš prospěch, jinak už na světě není žádná spravedlnost.

0/0
19.2.2007 15:06

Jan.Emil

Re: jsem v šoku

Taky nechápu, co by vlastně chtěli, myslím ti Němci???

0/0
19.2.2007 15:50

NORDMAN

Re: Re: jsem v šoku

Tohle bych nevidel politicky, ale ciste juristicky: Jednou maji Nemci v zakone, ze se vrazda nikdy nepromlcuje, tak uradum nezbyva nic jineho nez to vysetrit. Takovy statni navladni nema na vybranou, kdyz se na to vykasle, pekne to odskace.

Paradoxem je ale to, ze nemecky zakonodarce dal do zakona nepromlcovani vrazd kvuli trestnim cinum nacku, kteri se po valce rozprchli ruzne po svete. Ovsem samozrejme nemohl v zakone rozlisovat mezi vrahem nackem ci nenackem. Tak to plati pro vsechny vrazdy. 

0/0
19.2.2007 18:08

sneedle

Re: Re: Re: jsem v šoku

Muj problem tkvi v tom,ze ten zakon je nemecky ale vysetrovat ma ceska policie na ceskem uzemi...Vim ze Cesko je clenem Evropske unie ale od kdy na nasem uzemi zacaly platit nemecke zakony?

0/0
19.2.2007 19:50

NORDMAN

Re: Re: Re: Re: jsem v šoku

Samozrejme zde neplati nemecke zakony. "Německo požádalo Čechy o došetření činu." Dosetreni nema nic spolecneho s trestem. Cesi to muzou navic prece odmitnout, Navic to stejne skonci asi tak, ze se nic nedosetri, protoze urcite uz cela rada svedku jiz nezije. A kdyz to nevysetrili uz v roce 1947, tak bych tomu nedaval velkou sanci.

Jiny problem by ale vzniknul, kdyby se pripad dosetril a Nemci nekoho obvinili. Nevim presne, jak se resi v EU situace, kdy v jednom state je cin promlceny a v druhem state ne. A ten druhy stat by zadal vydani pachatele. Ale vlastne jsme tady takovy pripad meli nedavno, kdy podle ceskych soudu byl pachatel vinny a podle nemeckych soudu ne. Pripad Roztocil. Nemecko si vynutilo nekolik podminek: "Loni zemský soud ve Stuttgartu podmínil jeho vydání nejen novým otevřením jeho kauzy českou justicí, ale také beztrestností za útěk. V Německu totiž není útěk z vězení trestným činem."

0/0
19.2.2007 20:40

NORDMAN

Re: Re: Re: Re: Re: jsem v šoku

Jsou timto otazky odpovezeny? Pokud je podle ceskych zakonu vrazda promlcena, jen stezi muze Cesko vydat pripadneho pachatele do Nemecka.

0/0
19.2.2007 20:40

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jsem v šoku

R^

0/0
20.2.2007 12:27

Flat Vamp A.V.T.

Re: jsem v šoku

...co to meleš? Vždyť bylo po válce. A Češi nebyli nacisti.

0/0
19.2.2007 17:58

nibor

Re: Re: jsem v šoku

Jasně, za války je nějaká ta genocida vlastně skoro společensky přijatelná, ale běda, jestli první sekundu po válce okamžitě nevyprchají všechny emoce:-(.

Mimoto, tehdy bylo jen po kapitulaci, mír ještě podepsán nebyl.

0/0
19.2.2007 18:56

Xavier-xxx

HELLO

To je hrozný co zas provádí za zlá česká Soldaten;-D

0/0
19.2.2007 12:29

rui

Vyšetřování?

Proč zas vyšetřujeme něco na základě požadavku němců? Je smutný že na konci války muselo zemřít pět papežovo soukmenovců, ale jestli je čin, který se stal u nás již promlčen, tak proč se tím český úřady zaobíraj? Doufám že zjistí, že už nikdo z těch co tam byli nežije.Jinak se za chvíli dočkáme stíhání antifašistů fašistama. Kde to sakra jsme?;-€ V německu esesáci a gestápaci umíraj v klidu stářím, ale nás tady by chtěli zavírat. Kde to žijeme? (Y)

0/0
19.2.2007 12:14

Dědeček Vševěd

Skutečně Němci prohráli ?

Nejsem si zcela jist, že Němci prohráli válku. Když zjistili, že zbraněmi vyhrát nemohou, tak se dali do práce, vybudovali /obnovili/ průmysl, začali obchodovat a ejhle - nová světová velmoc ! Nakradeného kapitálu měli dost. Navíc jim pomohl Marshallův plán... 8-o ;-)

0/0
19.2.2007 12:10

kandaharista

já náhodou s vyšetřováním souhlasím

to že byli kluci z hitlerjugend pěkní parchanti je jasné, ale byli to jen zblblí kluci, za dobu, do které se narodili nemohli a 3 měsíce po válce je neměli co věšet. Navíc bez soudu. Vražda je vražda. Nechci němčoury omlouvat, ale takoví kluci by umírat neměli, přece nebudem jak oni!

0/0
19.2.2007 11:29

pinguinone

Re: já náhodou s vyšetřováním souhlasím

8-oPětici chytili na údajném útěku čeští strážci kasáren a zastřelili je.8-o

0/0
19.2.2007 12:38

Jan.Emil

Re: já náhodou s vyšetřováním souhlasím

Tenkrát se to nebralo tak, že tobyli jen zblblí kluci. Tenkrát se to bralo tak, že se za blbost platí.

A jak to chápat, když nás Němci vraždili při Heidrychiádě? Nebo na Ploštině nebo na Pankráci a podobně. Neměli bychom se taky poohlédnout jestli nějakej Šváb který se na tom podílel není ještě živý, abychom homohli závřiť? ;-D;-D;-D

0/0
19.2.2007 15:54

Flat Vamp A.V.T.

Re: Re: já náhodou s vyšetřováním souhlasím

...ano - Medény, Cínofy, Olofěny, závžit!!!

0/0
19.2.2007 17:59

Stíhací bombardér Havel

jediný důvod přoč se v tom šťourat

je, aby jim za to dali vyznamenání

0/0
19.2.2007 11:28

FastDriver

No to se mi snad zdá

PČR nemá nic jiného na práci než se vrtat v nějakém případu z poloviny minulého století?

0/0
19.2.2007 11:11

99,5

Re: No to se mi snad zdá

I když ten čin je hnusnej, souhlasím s tebou.R^

0/0
19.2.2007 11:25

Koaraeeel

Nakonec se zjistí,

že v Lidicích nevraždilo Gestapo, ale obyvatelé spáchali hromadnou sebevraždu.

0/0
19.2.2007 10:55

rui

Re: Nakonec se zjistí,

Kdepak, já to vidím na teroristický útok ozbrojených obyvatel Lidic na mírumilovné nic netušící německé vojáky, kdy se v nastálém zmatku občané Lidic sami postříleli. A ještě by stálo za to zjistit, jestli někdo z nich nežije, že bysme ho vydali do Německa ke stíhání :-/

0/0
19.2.2007 12:17

Tectosagos

HitlerJugend protahovali válku i v bezvýchodných situacích, do masakrů

HitlerJugend byli dětští vojáci, šlo je snadno zmanipulovat, neměli zábrany ani pud sebezáchovy. Na konci války byli jediní kdo byl ochoten bojovat, a protahovali ji i v bezvýchodných situacích. Výsledkem byly masakry na obou stranách. Hlavně že se válka protáhla o jeden den.

Vytvářelo to šílené situace, hitlerova partička se sebrala a šla si prohlédnout zasažený americký tank, šli jak na přehlídce. Tankista je pochopitelně zkosil automatem. Pak zjistil že v uniformách jsou kluci, spolu s místními koukal jak děcka s prostřílenými břichy umírají na zemi. Je to divná situace, ale vytvořili ji Němci. I při rozlišování mezi nacismem a němectvím je nutno říct: tuto situaci vytvořili Němci.

0/0
19.2.2007 10:29

Tectosagos

HitlerJugend byli nebezpeční i pro zbytky rozumněji uvažujících Němců

Skupina HitlerJugend šla s flintou a 4 pancéřovkama bránit vesnici do posledního muže před Američany, jak jim kázal jejich náboženský vůdce, ukázalo se že vesnice o ně nestojí. Někdo na ně z okna zavolal: "Běžte domů, nechceme vás tady! Co tady chcete bránit, kluci?!" Jejich velící na něj zařval zpátky: "Koukej držet hubu, nebo tě oběsíme jako prvního!"

Sedlák Hanselmann se zeptal jejich velitele: "Co tady chcete?", kluk mu něco odsekl a sedlák mu dal facku. A naráz to byli jen 4 malí kluci, pancéřové pěsti zahodili a s brekem mazali pryč.

0/0
19.2.2007 10:31

Tectosagos

věšeli i Němce

Jenže se šli vybrečet na velitelství SS: popravčí četa oběsila na lípách sedláka Friedricha Hanselmanna (50), starostu Leonhardta Hachstattera (64), velitele místní civilní obrany Leonharda Wolfmayera. U poprav asistuje Hitlerjugend, hoši s sebou měli i harmoniku, zpívali, hulákali a hráli si, lezli na hřbitovní zeď, hádali se kdo podtrhne židle. Zpívali písničky jako "Třesou se zpráchnivělé kosti" a pak popadli ty oběšence za nohy a rozhoupali je.

0/0
19.2.2007 10:34





Najdete na iDNES.cz