Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nápis u sochy na Karlově mostě někdo ustříhal

Pražský magistrát podal kvůli poničení hebrejského nápisu u sochy na Karlově mostě trestní oznámení na neznámého pachatele. Odborníci totiž zjistili, že kov byl ustříhán. Nemuselo se tedy jednat o vandalismus. Čin mohl mít náboženský motiv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JBetak

Dobrá zpráva

je, že opilost je stále ještě polehčující okolností.

0/0
9.2.2007 7:33

all_the_way

Belgian Chocolate

Chápu, že cítíš potřebu hájit svoji víru, ale obhajováním jen stěží obhajitelného, nebo popíráním nepopiratelného se stavíš do značně nevýhodné pozice. Když to přesáhne rozumnou hranici, vypadáš pak jako fanatik sám.

0/0
9.2.2007 1:33

belgian chocolate

žádné náboženství nevyznávám

ale nechce se mi přijmout první řešení, které se namane

0/0
9.2.2007 9:11

all_the_way

vzhledem k tomu, že mám nějakou

politickou korektnost u zadnice (narozdíl od magistrátu, kterej zaběle nastiňuje jistou víru), odvažuju se soudit, že podle všeho to udělal nějakej fanatickej ortodoxní žid, an se cítil ponížen tím, že jeho netolerantní a podobně fanatický soukmenovec byl kdysi dávno potrestán za hanobení křesťanského kříže. No, zdá se, že je to projev nízkého sebevědomí, asi jako když arabové pálili před časem Dánské vlajky.

Kdokoliv ničí památky naší krásné stověžaté metropole, je u mě blb a zaslouží nakopat. A je mi srdečně jedno, jestli patří k Hospodinem vyvolenému lidu nebo ne. Vidět ho tam, asi bych ho poslal do Vltavy a ty jeho kleště za ním.

0/0
9.2.2007 1:10

medved_cz

Re: vzhledem k tomu, že mám nějakou

Take to ale mohl udelat vychytraly muslim, ktery chce Cechy nas*at proti Zidum.

0/0
9.2.2007 9:06

majewski

Manykůrky

Kvůli kontrolám na letištích propašovali al-kajdisti jen manykůrové nůžtičky a s nimi to skrze celou noc upižlali. Prchli pak směr revoluční - letná - letiště a pod falešnými jmény odletěli do Tirany.

0/0
8.2.2007 23:46

Jujing

Al-srajda utočila

Třeba to byl teroristickej útok ale moc se nepoved ;-D;-D;-D;-D;-D mělo to spadnout celý

0/0
8.2.2007 22:36

Bouše

Božínku,

 já si celou dobu myslel, že ho rvali zubama 8-o :-P (Y) 

0/0
8.2.2007 22:27

palmic

Ach jo

Ani pamatka, ktera stoji netknuta a respektovana pres 5 stoleti uz dneska neujde nejakymu ..... . Jedna z mala, ke ktery mam opravdovej respekt. Bez ohledu na napisy na ni.

0/0
8.2.2007 22:16

biač

Jakto že nikdo nic neviděl...?

Mně na celé té věci zaráží jedna jediná věc - jak je možné, že nikdo nic neviděl. Po Karlově mostě chodí přece lidé i v noci - to sice převážně turisti, ale i tak - jak to že si nikdo nevšiml, že se na jednu sochu šplhá někdo s kleštěma v ruce??? To je prostě směšný...

0/0
8.2.2007 21:48

cinsky_buh_srandy

Re: Jakto že nikdo nic neviděl...?

třeba si mysleli, že je to údržbář ;-)

0/0
8.2.2007 22:03

wopi

jistě je jen náhoda

že právě ten den, co se ten vandalismus stal, byl v Praze kongres amerických židovských obcí ;-D ukazovali ve zprávách, jak je přijímali i politikové :-(

0/0
8.2.2007 21:06

belgian chocolate

ten den taky

byla moje babička v divadle V Dlouhé, jen kousek odtamtud - podivuhodná shoda okolností, že?

0/0
8.2.2007 21:11

kunde

Re: ten den taky

no k těm štípačkám, které níže zmiňujete. Jisté etnikum by s nimi chodit mohlo to ano.. ovšem Vaše teorie pokulhává milý Watsone. 1. ono etnikum by ucvakalo všechen ten kov a ne jen jeho "problůematickou část" . 2. nehodilo by ho jen tak pro nic za nic do Vltavy....vše spíš ukazuje že to ucvaklo nějaký fanatciký jedinec jisté víry. Kterou ale nesmíme jmenovat, protože bychom byli hned označeni za antisemiti..:-):-©

0/0
8.2.2007 21:29

belgian chocolate

souhlas s 1 i 2

řečené etnikum se ovšem nevyznačuje přílišnou inteligencí, v nočních hodinách pak ani koordinací, natož pak balancí. nelze tedy vyloučit, že etnikum stojící na podstavci sochy se zakymácelo a část již ucvaknutá mu spadla do vody. dále pak předpokládám tvrdý pád etnika na dlažbu doprovázený šťavnatým expletivem a následné rozhodnutí, že jsou místa, kde lze k barevným kovům přijít snáze a bezpečněji.

0/0
8.2.2007 21:40

Delirium Tremens

Re: souhlas s 1 i 2

Snažíš se intenzivně, ale marně. Zkus to ještě uhrát na nějakou provokaci ze strany bojechtivých katolíků nebo arabů, ale domnívám se, že ani tato verze není nadlouho udržitelná ... :-)

To musela být ostuda. Takoví významní hosté a měli by se dívat na něco tak potupného ... To jeden neodolá, ... viď ?

0/0
8.2.2007 21:46

belgian chocolate

já mám alibi

co ty?

0/0
8.2.2007 21:48

Delirium Tremens

Re: já mám alibi

Máš neuvěřitelné nadání odvádět pozornost jinam, ale odpovím. Ač jsem ateista, tak mě církevní stavby nepobuřují. Dokonce ani nemám nic proti věřícím či dokonce ani náboženským skupinám. Vytáčí mě však fanatismus a slepá víra v absolutní pravdu, která má ospravednit jakékoliv činy ve prospěch víry prováděné.

Takže odpovídám NE. A co ty ? Nebo tví přátelé ?

0/0
8.2.2007 21:55

belgian chocolate

přátel se přeptám

a dám vědět

0/0
8.2.2007 22:04

Delirium Tremens

Re: přátel se přeptám

Další rabínská moudrost ? :-)

0/0
8.2.2007 22:05

Gwendy

Re: ten den taky

jéje, to mám alibi, v Dlouhé jsem byla taky:-)

Ale přiznejme si, záznamy z kamer nejsou, kov je ve vltavě, na nápisu ho dost zbylo. Pokud to nemá povzbudit antisemitismus, tak mne napadá opravdu jen to jediné řešení:-/

0/0
16.2.2007 0:36

Delirium Tremens

Re: jistě je jen náhoda

Že by Silas s jarmulkou ?

0/0
8.2.2007 21:17

EWCZ+

Re: jistě je jen náhoda

To je ovsem zajimava shoda.

Dalsi zajimavy fakt je, ze na siti jsou seznamy vsech potencialne antisemitskych cinu (jakkoli nevyznamnych) podle jednotlivych zemi, spolu s poznamkou, jak na to zareagovaly tamni urady. Neumim si predstavit, jak vysoko by figurovala nejaka obdoba toho, co se stalo na Karlove moste. Ale o poskozeni krestanskych pamatek se v zasade nestara nikdo.

0/0
8.2.2007 22:44

Delirium Tremens

Za tento svatý čin půjde pachatel rovnou do nebe.

Škoda, že ne hned. Jakožto ortodoxnímu ateistovi je jedno jestli se jedná o památku židovskou nebo katolickou a koho vlastně nápis urážel.

Je to součást historického a kulturního dědictví po našich předcích a je nepřípustné, aby ho nějaké fanatické prase ničilo.

0/0
8.2.2007 20:54

belgian chocolate

jeden z těch fanatiků

také půjde do nebe za přepadení slepé babičky

0/0
8.2.2007 20:56

seppikub

Re: jeden z těch fanatiků

R^

0/0
8.2.2007 20:57

smotitak

Re: jeden z těch fanatiků

To je docela možné.

0/0
8.2.2007 21:01

Delirium Tremens

Re: jeden z těch fanatiků

A ten policajt mu ji zabalil a usek co ?

0/0
8.2.2007 21:22

belgian chocolate

to je hrozně nevychované

když někdo něco zajímavého vypráví, takhle ho přerušovat

0/0
8.2.2007 21:24

seppikub

Ste blazni,

tady vetrite zradu sveta, intriky svetoveho Judentum. Nakej typek, at snedej nebo blondak nemel halt na cigara, nebo pernik, nebo pivo, nebo na vsechno ne .;-D

0/0
8.2.2007 20:47

smotitak

Re: Ste blazni,

Když to nejsi schopnej přečist, tak to laskavě nekomentuj.

0/0
8.2.2007 21:04

seppikub

Re: Re: Ste blazni,

Sem to cet, no a co ? Proste lidska blbost, nic vic. Na zadny politicky, nebo duchovni "pohnutky" neverim ! 

0/0
9.2.2007 10:07

payos

aha

takze kdyz to ma nabozensky podtext, tak to neni vandalismus? neco jako ze by vrazdy katolicke cirkve nebyly vrazdy? to jsou mi veci...

0/0
8.2.2007 20:40

belgian chocolate

jak víš, že to má náboženský podtext?

sběrna kovů není kostel

0/0
8.2.2007 20:42

payos

Re: jak víš, že to má náboženský podtext?

"Nemuselo se tedy jednat o vandalismus. Čin mohl mít náboženský motiv."

0/0
8.2.2007 20:43

belgian chocolate

co chceš po pologramotném

redaktorovi MF?

0/0
8.2.2007 20:45

wopi

Re: jak víš, že to má náboženský podtext?

sběrna kovů není ve Vltavě

0/0
8.2.2007 21:07

belgian chocolate

chybička se vloudí

jako v případě toho frajera, co štípal dráty vysokého napětí

0/0
8.2.2007 21:09

Archont

Bezpecnostni kamery.

At mi nikdo nerika, ze nemaji na Karluv most zamerene bezpecnostni kamery.Mozna jo, ale videt pejzatce z nuzkama, jak ten napis odstrihava by nebylo asi politicky korektni :-)

0/0
8.2.2007 20:34

belgian chocolate

nebo Déža

který bez štípaček z domu nevychází

0/0
8.2.2007 20:36

kunde

komu ten nápis nejvíc vadil?

0/0
8.2.2007 20:06

VDC

Re: komu ten nápis nejvíc vadil?

Hadej. Zid v pozadi kazde spatnosti. :-©

0/0
8.2.2007 20:29

wopi

Re: Re: komu ten nápis nejvíc vadil?

rasista taky

0/0
8.2.2007 21:07

seppikub

Re: komu ten nápis nejvíc vadil?

Nikomu nevadil. Je to mosazny, pocitam, jenom kombinuji. Nehledej za vsom politiku.Byznys vladne svetem..;-D

0/0
8.2.2007 20:32

kunde

Re: Re: komu ten nápis nejvíc vadil?

pokud se nepletu tak vadil americkejm rabínum kvůlivá kterým, tam je "vysvětlující" tabulka...:-)

0/0
8.2.2007 21:31

belgian chocolate

když mi něco vadí

není to ještě důkaz, že jsem to zničila. naopak, pokud je můj postoj všeobecně znám,  může toho někdo zneužít a zničit to s tím, že to bude na mně.

0/0
8.2.2007 21:43

packa1

Re: když mi něco vadí

Takze treba takovej utok na WTC spachal kdo?

0/0
8.2.2007 22:49

belgian chocolate

to vážně nevíš?

0/0
8.2.2007 23:32

belgian chocolate

kdo chodí se štípačkama v kapse?

0/0
8.2.2007 20:35

seppikub

Re: kdo chodí se štípačkama v kapse?

Prochazka po Karlove moste, prej ! ;-D

0/0
8.2.2007 20:41





Najdete na iDNES.cz