Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Globální oteplování ovlivní v Česku jaro i brambory

Za padesát let budou české brambory šlechtěnou plodinou, sucha budou střídat ničivé povodně, podzim a jaro se zkrátí. To pokud se naplní předpovědi dvou a půl tisíc vědců, kteří se minulý týden shodli, že se člověk pravděpodobně podílí na globálním oteplování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

36903690

Při globálním oteplování se časem

budou na poli rodit brambory vařené.;-D

0/0
6.2.2007 11:52

Tunaq

Šíření poplašné zprávy

trestní sazba 2 -8 let.

0/0
6.2.2007 8:56

bohdangarbidz

Na brambory kašlu,

jím jenom pomfrity.

0/0
5.2.2007 19:25

Jerry97

Re: Na brambory kašlu,

;-D;-D;-D Díky!

0/0
5.2.2007 21:46

chrtil

hmmmm

já se picnu, kdyby jen to ;-D

0/0
5.2.2007 16:34

killy

Jo, jo. Nejhorší budou povodně na Českomoravský vysočině, že ?

0/0
5.2.2007 15:02

viera.h

Re: Jo, jo. Nejhorší budou povodně na Českomoravský vysočině, že ?

Asi jsi neslysel nic o Malci.

0/0
5.2.2007 18:17

Fanatic.Dz

Trochu jiný pohled

Na paleoklimatických kongresech si nejvíce stěžují Australané. Každý člověk má totiž tendenci pohlížet na svět z hlediska své specializace anebo své země, a protože většina klimatologů pochází z USA či Evropy, vzniká jakési americko-evropské paradigma stavící do centra problému menší část severní polokoule. Určitou výjimku tvoří Tibet, ale to je zase podmíněno tím, že je dostatečně tajemný, a tedy zajímavý, a také že se jezdí do Číny na kongresy. Aniž bych chtěl přehánět, předložím vám nikoliv k věření, ale k úvaze následující schéma: Americká administrativa zlepšuje vztahy s Čínou. Součástí této politiky je vědecká spolupráce. Grantové agentury získají zvláštní prostředky na jakýkoliv společný výzkum. Ten nakonec vyústí v dotované sympozium nebo kongres v Číně, kterému dodávají lesku význační vědci, jejichž cesta je hrazena. Vědci jsou zvídaví, chtějí se podívat do světa, ale zároveň ukázat, že jejich výzkumy jsou skutečně důležité. 

0/0
5.2.2007 14:39

Fanatic.Dz

Re: Trochu jiný pohled

Náplně přednášek jsou však limitovány tématem sympozia, které nějak souvisí např. s Čínou. Výsledek je ten, že neúměrně zesílí jeden aspekt nebo region a malá solidní skupina australských klimatologů, která nadělala hodně práce a málo hluku, opět odjíždí domů poněkud rozladěna.

[]Analogickou situaci nyní pozorujeme ve společných výzkumech ruských a amerických fyziků, kdy se zdá, že hlavním cílem je zaměstnat ruské vědce v USA. Je to lacinější než zbrojení, a navíc to přináší výsledky. Nechci kritizovat způsob, jakým je věda ovlivňována pomocí přidělování financí, protože chápu důvody, které k němu vedou, ale na druhou stranu potřebuji o tomto systému něco vědět, abych některým článkům nevěřil víc než jejich autoři.

Václav Cílek

 Publikováno: Vesmír 73, 208, 1994/4

0/0
5.2.2007 14:40

Fanatic.Dz

Re: Re: Trochu jiný pohled

;-D Btw. následuje pojednání o tom jak vyzdvižení Tibetské náhorní roviny před 2,3 mil lety o 2-3 km a paralelní pokles Skotsko-grónského či faersko-islandský hřbetu o 1.3 km ovlivnil severoatlantický termohalinní výměník. ;-D

0/0
5.2.2007 14:44

Jerry97

Re: Re: Re: Trochu jiný pohled

Je jednoduché jít na Google, a vědci ti tam poví jak teplé či studené Grónsko bylo před dvacetipěti tisíci lety. Zdali ale v desátém století tam bylo tepleji než dnes, to vědci ještě neví. .. tsk tsk tsk! ... A že tam bylo v první polovině dvacátého století tepleji než dnes, to oni ví, neví ale ještě proč. .. tsk tsk tsk!

0/0
5.2.2007 21:21

Jerry97

Re: Trochu jiný pohled

V sedmdesátých letech vědci předpovídali že přichází "doba ledová". Příští generace vědců předpovídali že přichází "doba oteplování". Dnes si dali hlavy dohromady a předpovídají že přichází "klimatická změna". :-/

0/0
5.2.2007 18:20

Fanatic.Dz

Zuzana Janečková světová klimatologická kapacita

;-D ;-D ;-D ;-D R^ ;-D ;-D ;-D ;-D

0/0
5.2.2007 14:33

blastula

Dobrovolně nebo nedobrovolně

Lidstvo bude muset pochopit,že je přemnožený druh a bude-li se chovat destruktivně,příroda to s ním vezme zkrátka a nepodplatíji,ani jinak nepřečůrá. Bylo by záhodno celosvětově  radikálně a rychle snížit porodnost a tím i spotřebu na minimum  a přehodnotit, co všechno tzv. musíme mít a co opravdu potřebujeme, aby se přibrzdil šílený spotřební kolotoč.. Raději dobrovolně.Ono je sice hezký, že tu můžeme mít dvě úrody do roka  - kdo to proboha vymyslel?, ale když se nahrnou hordy z hladomorových zemí tam, kde bude ještě co sežrat, bude to horší jak nálet sarančat a nějaké ideologické  strategické války o ropu, jako jsou dneska v Iráku, proti tomu budou idylické chroupání jarního salátku.

0/0
5.2.2007 14:27

Fanatic.Dz

Re: Dobrovolně nebo nedobrovolně

Ty jsi taky fantasta. ;-D Přemnožený druh - to už jsme slyšeli ještě před první světovou a od té doby je nás dvojnásobek a přesto se sem ještě vejdeme - jak je to možné? ;-D

Btw. srióznější práce odhadují že Země je při současné úrovni technologie při jiném sociálně-ekonomickém uspořádání uživit až 150 MLD lidí. ;-D

0/0
5.2.2007 14:36

hnusil

Re: Re: Dobrovolně nebo nedobrovolně

jiste, proto 2mld populace ziji na hranici preziti, dalsi miliarda hladovi a tech zbyvajicich soucasnych 600milionu od dob prumyslove revoluce znecistila planetu tak, ze se objevily stovky nemoci primo vazane na zivotni podminky a dochazi ke globalnim klimatickym zmenam. Nez si prectes nejaky fantasmagoricky clanek, tak zacni premyslet

0/0
5.2.2007 15:00

barbudo

Re: Re: Re: Dobrovolně nebo nedobrovolně

píše jasně - při jiném sociálně-ekonomickém uspořádání ...

0/0
5.2.2007 15:59

Qvark

?

A zajímalo by mě, kolik z těch vědců si za tučnou odměnu za výzkum o oteplování pro OSN koupí nové auto ... a tím přispěje k oteplování ...

0/0
5.2.2007 13:27

Bouše

Před polednem byl na ČT24

zajímavý rozhovor s Bedřichem Moldánem. Pokud si mám na globální oteplování vytvořit nějaký vlastní názor, rozhodně budu vycházet z informací od na slovo vzatých odborníků (k nimž počítám i tohoto pána), než popřávat sluchu člověku, který je možná dobrým prezidentem ČR, ale problematice globálního oteplování rozumí jako koza petrželi. :-/ 

0/0
5.2.2007 12:35

doxy

On není dobrý prezident (ani možná)

0/0
5.2.2007 12:39

CCblue

Re: On není dobrý prezident (ani možná)

R^

0/0
5.2.2007 12:43

Bouše

Re: On není dobrý prezident (ani možná)

Nedělejte mi z toho holubník! Teď je na tapetě kvůli globálnímu oteplování, ne kvůli výkonu prezidentské funkce. :-P 

0/0
5.2.2007 12:53

Strasak

Re: Před polednem byl na ČT24

Odborník na globální oteplování žádnej bejt nemůže, protože nejsou žádná data, podle kterých by bylo jasné, že tu nějaké globální oteplování je. To co všichni plkají, jsou jen teorie. Stejná fraška, jako ozonová díra. Plno keců a někdo se pořádně namazal.

0/0
5.2.2007 14:16

hnusil

Re: Re: Před polednem byl na ČT24

ano, ozonova dira byla fraska celou desitku let, nez se z hruzou zjistilo, jak velky je ubytek ... jen se divim, ze jeste dnes se najdou telata, kteri to zpochybnuji :-©

0/0
5.2.2007 15:02

Bouše

Re: Re: Re: Před polednem byl na ČT24

Přesně. Zřejmě ještě nic neslyšel o spoustě slepých ovcí v Austrálii a zvýšeném onemocnění rakovinou kůže u lidí v rizikových oblastech.

0/0
6.2.2007 9:03

j@ck

Re: Re: Před polednem byl na ČT24

dat je spousta, človíčku. stačí mít jen otevřené oči a zbavit se předudků. a pokud považuješ ozonovou díru za frašku..... no, raději se zdržím komentářů.

0/0
5.2.2007 16:17

JTB

Re: Re: Před polednem byl na ČT24

Bezva. Jsem rád, že nejteplejší století, desetiletí i jednotlivá zima tě nechávají v klidu. Konečně nějaký optimista....nebo zabedněnec?

0/0
5.2.2007 23:57

Jerry97

Re: Re: Re: Před polednem byl na ČT24

http://www.earth-policy.org/Indicators/Temp/Temp_data.htm

 Za posledních 125 let průměrná globální teplota se zvedla jenom o půl stupně. Teď sedí okolo čtrnácti stupňů, a my máme být optimisti? My se máme z toho že musíme žít zabaleni ve svetrech a kabátech alespoň dalších 5,000 let radovat?  Jenom zabedněnce by tento truchlivý fakt těšil. ;-O

0/0
6.2.2007 3:15

Jerry97

Re: Re: Před polednem byl na ČT24

BINGO!!!

0/0
6.2.2007 21:46

blba-holka

Osobně jsem zastáncem toho, že si příroda pomůže sama.

Ano, pomuze, vyhubi nas, a bude mit klid

0/0
5.2.2007 12:29

centrex

Globální oteplování ovlivní v Česku jaro i brambory

Aaaaa, brambory jsou pro prasata, tak aspon chcipne Pablbek a bude pokoj. Ja mam stejne radeji svickovou.R^:-P;-D

0/0
5.2.2007 12:29

Ftipnejj

Budeme žrát

ŘÍZKY R^

0/0
5.2.2007 12:24

John Smith

Re: Budeme žrát

Hmmm, a čím budeš krmit ty prasata???:-P

0/0
5.2.2007 13:48

Kirken

Důkazy pro globální oteplování nejsou.

Ale globální oblbování existuje zaručeně.

0/0
5.2.2007 12:13

Kuttlirz

Globální oteplování v souvislosti s člověkem existuje,

stejně tak, jako existují odnepaměti různé výpočty konce světa. Jedná se však více o politiku, než o vědu. Václav Klaus je jeden z mála, kdo to umí rozlišit. R^

0/0
5.2.2007 12:06

Ftipnejj

Re: Globální oteplování v souvislosti s člověkem existuje,

R^

0/0
5.2.2007 12:10

j@ck

Re: Globální oteplování v souvislosti s člověkem existuje,

Já osobně se těším na jednu věc - až začne být číl dál jasnější, že Václav Klaus se šeredně mýlí. Jeho hypertrofované ego si bude muset přiznat, že neměl pravdu, a že tuto svou pravdu velmi arogantně hlásal do celého světa. Normální člověk s rovnou páteří by se v takovém případě styděl sám před sebou. (Problém je pouze v tom, že Václav Klaus rovnou páteř nemá) :-P

0/0
5.2.2007 12:13

Strasak

Re: Re: Globální oteplování v souvislosti s člověkem existuje,

jenže ono začíná bejt čím dál tím žřetelnější, že on se nemýlí. Proto taková kampaň v poslední době.

0/0
5.2.2007 14:17

j@ck

Re: Re: Re: Globální oteplování v souvislosti s člověkem existuje,

A to jako číl čál zřetelnější v čem? V extrémech počasí, nebo v nové zprávě IPCC? Nebuď bláhový, člověče. ;-D

0/0
5.2.2007 16:12

j@ck

Re: Re: Re: Re: Globální oteplování v souvislosti s člověkem existuje,

čím dál :-)

0/0
5.2.2007 16:16

Mr_gogo

Re: Globální oteplování v souvislosti s člověkem existuje,

Klaus nedokaze rozlisit ani pravicovou a levicovou politiku, jedine v cem je opravdu na vysoke urovni je mira narcismu. Jeho ekonomicke teze uz predvedl v praxi, takove perly jako privatizace ceskou cestou, statni banky banky ap. maji s volnym trhem spolecneho hodne malo, spise "nacionalni ekonomii". O tom, ze je nejlepsi ve vsech oborech lidske i nelidske cinnosti samozrejme nepochybuje, takze kdo potrebuji sveho stadniho vudce, ma na vyber Paroubka nebo Klause, presny vzorek nasi spolecnosti Rv.

0/0
5.2.2007 12:21

legaliz marihuan

wau sklízení dvakrát do roka

doufam že to platí i s ganjou

0/0
5.2.2007 12:05

bedrich_

Příroda si pomůže sama

zbaví se nejnebezpečnějčího škůdce - člověka.

0/0
5.2.2007 12:04

Qvark

Průměr počasí

Počasí už dnes neodpovídá průměru ... !! Problém je v tom, že NIKDO neví, kde je ten průměr. Brát za průměr nějakých posledních 250 let je šarlatánství.

0/0
5.2.2007 12:03

trainer

Re: Průměr počasí

vždy je moc mokro, sucho, chladno, teplo. průměrné počasí je tedy jediné takové počasí, které prakticky nikdy nenastalo a nenastane:)))

0/0
5.2.2007 12:30

inzinierbula

Nebylo by o co stát, ale...

přeji "prognostikům", aby se alespoň tentokrát jejich věštba vyplnila. Zatím dlouhodobé "vědecké" prognózy vždy střelily docela vedle". Jak říkával pan Spejbl Hurvínkovi ústy Josefy Skupy: "příroda si vždycky nějak pomůže". ;-)

0/0
5.2.2007 11:57

Jerry97

Re: Nebylo by o co stát, ale...

"Jak Hurvínek do lesa volá, tak se Spejbl ozývá." :-)

0/0
5.2.2007 22:29

Kapitan_John@centrum.cz

!!!

Globální oteplování neexistuje!

RSDr Václav Klaus

0/0
5.2.2007 11:37

Kuttlirz

Re: !!!

Proč dáváš prezidentovi titul Rozhodnutím Strany doktor, ty bolševický osle?

0/0
5.2.2007 12:01

Kapitan_John@centrum.cz

Re: Re: !!!

Protože mu v roce 1987 byl udělen!

Ty naivní vole!

0/0
5.2.2007 12:18





Najdete na iDNES.cz