Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína si brousí zuby na expanzi do Afriky

Čínský prezident Chu Ťin-tchao před pár dny vyrazil do Afriky. Od roku 2004, kdy Peking zahájil velkou expanzi na černý kontinent, už potřetí. Odborníci předpovídají, že by se z Afriky mohla v budoucnu stát novodobá čínská kolonie. Vzájemný obchod narůstá geometrickou řadou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Richard 1. Lví srdce

Lavrov: Děláme k EU ústupky, ale nic za ně nemáme

Sergej Lavrov se ve vztahu k EU vyslovil pro oboustranné zrušení vízové povinnosti a vytvoření zóny volného obchodu. "Děláme ústupky, ale sotva něco za ně dostaneme," kritizuje Lavrov EU. Západ neodebírá žádné ruské zemědělské produkty, zároveň ale Moskvu nutí, aby od Evropské unie nakupovala subvencované maso, podotýká ministr.

Ruský ministr zahraničí si myslí, že se v Evropě se rozšířil názor, že "Rusko u Evropské unie musí neustále o cosi žebrat". A to je pro Rusko podle Lavrova jako hra na vlastní branku.

:-)

0/0
3.2.2007 19:41

pepe999 from Salford

Copak, sikmoocka uz odmitaji delat

za kus zvance prescasy a chcipat na otravenej vzduch, kterej jim ta "ekonomika" prinasi??? Ted se naserou do Afriky a cernosi aspon budou mit co jist. Mala techn icka poznamecka = cernoch nedela praci ikdyz je zaplacena, natoz za kus zvance, takze si tam muzou cinani hakovat sami...;-D;-D;-DRv

0/0
2.2.2007 22:34

duhastrecht

Nelíbila se

jim Evropa, která v Africe vyhladila otrokářství, kanibalismus, lidské oběti bohům a věčné, nikdy nekončící krvavé kmenové války, zavedla jim tam civilisaci a právní řád, stavěla školy, nemocnice a dopravní cesty a zařízení, odstraňovala negramotnost a podvýživu - to, podle nich byl "zlý" kolonialismus, tak nyní alespoň poznají ten opravdový kolonialismus, Číňanům opravdu nejde o nic jiného, než o tvrdý byznys, uplatit místní oligarchy, vytěžit suroviny a stáhnout se zpět, jakékoliv civilisační povznesení ve stylu "bílých kolonisátorů" je jim lhostejné, dobře ti tak Afriko, ještě donutit naše svinské multikultůry, aby nám přestali vnucovat, jak jsme byli a jsme doposud špatní, uzavřít ten nesmyslný a neužitečný penězovod do Afriky a adieu.

0/0
2.2.2007 22:28

Sharkee

dobře jim tak

18:23 - Šest pasažérů z Číny testovalo pozornost policistů si na letišti v Karlových Varech. Při pasové kontrole ukázali padělané doklady. Pravé měli v kufrech. Skončili v cele.

0/0
2.2.2007 18:42

CubA21

No a co?

Vždyť je dobře že tam alespoň někdo sype prachy. Evropa se bude moct zaměřit na expanzi do bývalého Sov. svazu, Čína si vezme Afriku a Amerika se tradičně budou cpát všude.

0/0
2.2.2007 12:32

prasak1

TAK,

A TEĎ SI VAS KŮPIM VŠECKY ....

0/0
2.2.2007 11:07

ynternetova fany

Čínská policie mučila zadržené Tibeťany

17:40 | 31.1.2007

Dharamsala - Rumunský kameraman natočil, jak čínští pohraničníci střílejí po Tibeťanech snažících se uniknout přes horský průsmyk.

Tři desítky Tibeťanů, které v září zadrželi čínští pohraničníci při jejich snaze utéci ze země, byly mučeny elektrickými obušky na dobytek a nuceny k tvrdé práci.

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/asie-a-pacifik/clanek.phtml?id=345216

Záběry rumunského kameramana si můžete prohlédnout na YouTube http://www.youtube.com/watch?v=blC-EXv1Al8

0/0
2.2.2007 11:03

jiekeren

--- Woodward

"nevím odkud bereš informace, ale mám pár kamarádů sinologů a ti mě ujistili, že sice kulturní revoluce byla pěkný svinstvo, ale na rozdíl od VŠECH předešlých vlád si komunisti dokázali poradit s hladomory, který v číně tu a tam vypukají odnepaměti."

Čína, 1960: hladomor (20 milionů mrtvých), možná by se tví "přátelé sinologové" měli trošku poučit o historii. Šlo o důsledek nepromyšlené hospodářské politiky.

Dnes tam je samozřejmě řada dalších obrovských katastrof, občas otrávené řeky s následkem obrovských potíží s pitnou vodou, mnoho, mnoho dalšího.

Opakuji - Číně nic nevyčítám, je to jejich zvolený způsob života. Ale ať mi tu nikdo nevykládá o tom, jak právě oni "zachraňují" afriku. Naopak - jen jí napomáhají propadnout do toho v čem je ještě hlouběji a až to bude vidět, bude už opravdu HODNĚ POZDĚ.

0/0
2.2.2007 11:02

ynternetova fany

Re: --- Woodward

http://www.9komentaru.cz/

Komunistická struktura čínského režimu vždy sloužila především k udržení moci. Otřesné svědectví "9 komentářů ke komunistické straně" odhaluje utajovanou historii Komunistické strany Číny, během níž zemřelo přes 80. milionů lidí.

http//www.9komentaru.cz/index.php?menu_file=menu/m-uvod.php&article_file=m_uvod/9k_list.html

0/0
2.2.2007 11:08

babacek

Re: Re: --- Woodward

... 80 milionů lidí. Je nutno zdůrazňovat,že toto číslo není konečné.

0/0
2.2.2007 13:24

jiekeren

--- KrajanDlouhouNaZapade

"ja tady nechvalim Cinany ale jsou jedina sance pro Afriku a myslim ze je to pro Africany jako vyhrat v lotorie."

Ujasněme si to. Šance pro Afriku v čem? V tom, že nedojde k žádným společenským změnám, jen se přitvrdí stávající nesmyslné, polovojenské režimy? Šance vytěžit maximální rychlostí veškeré přírodní bohatství a pod cenou jej prodat Číňanům? Šance zjistit za pár (desítek) let, že už není co prodávat a všude jen vítr profukuje zbořeniště?

Číňané přece nechtějí zasahovat do toho, jak jsou dané státy řízeny a ty jsi napsal, že to chápeš.

Tohle ti přijde jako vývoj vhodný pro afriku?

A co je to tady obecně za kecy, že "Západ se na Afriku vykašlal"? Zejména samy Africké státy se musí postarat o vlastní rozvoj, pomoc k tomu dostávají.

0/0
2.2.2007 10:55

briza

Re: --- KrajanDlouhouNaZapade

Jenze to je trochu zacarovany kruh. Africane by se obcas i chteli starat jenze tech par vyvolenych v cele zadne zmeny nechce. A zmeny nechteji casto ani evropske zeme pro ktere je spolupracujici diktator blizsi kosile nez kabat pripadne nezavisle politiky v pripade zmeny rezimu.

0/0
2.2.2007 13:10

Richard 1. Lví srdce

Re: Re: --- KrajanDlouhouNaZapade

Ježku, proč reaguješ na nick, který jsi sám zaregistroval. Ty ses už zbláznil?

:-)

0/0
2.2.2007 18:31

Richard 1. Lví srdce

Re: Re: --- KrajanDlouhouNaZapade

Ježku, proč si tady neustále přepínáš nicky?

:-)

0/0
3.2.2007 19:09

Monstrum Anonymič Anonymov

Krach dolaru (toaletních papírků Velkého Satana)

Dolar dneska o 0,8% dolů vůči koruně

:-)

0/0
2.2.2007 10:44

KrajanDlouhouNaZapade

jiekeren

jsem to opakoval co jsem napsal na zacatku diskusi.R^

0/0
2.2.2007 10:39

jiekeren

Re: jiekeren

Na začátku jsi tedy psal úplně stejné nesmysly? :-)

0/0
2.2.2007 10:46

jiekeren

--- KrajanDlouhouNaZapade

"podivaji se jak cinane sli do Afriky, zadny nasili jen chytrim zpusobem a neco za neco."

Takže myslíš, že by "západní svět" v podstatě asi měl ukončit humanitární pomoc Africe, místo toho začít dovážet zbraně, založit ve Švýcarsku konta všem místním papalášům a pomoci jim udržet nelidské podmínky v jejich zemích?

Jak že jsi to napsal? "zadny nasili jen chytrIm zpusobem a neco za neco" .... každý si udělá obrázek sám.

0/0
2.2.2007 10:31

KrajanDlouhouNaZapade

Re: --- KrajanDlouhouNaZapade

Cinane nechteji nic zadarmo ale neco za neco a stavi silnice, nemocnice, skoly atd atd a davaji obrovskou financini pomoc a take s nimi souhlasim ze ji nezajma lidiska prava a svobod. Protoze kazdy narod ma svych zviklosti a kulturu kterou nemuzeme vynutit aby zavedil takzvanich Americkych demokracie a svobod, jinak se neda vysvetlit jak dopadli Americane kdyz chteli vynuit Iraku svuj stil zivota. A take co udelal zapad pro Ariku kdyz ji kolenizoval, nic jen odvazel suroviny a otorcil Africany a ted cinane tam vetsinou delaji i tu nejtesi praci sami. Tak ze nebudem verit propagandy zapadu a budem akceptovat Cine. Proc ted kritizuje zapad Cine kdyz tento kontinet nechal na pospas a nechal zemrit hlady,nemoci a valky miliony africanu. Myslim ze Buh poilal do Afriky Cinani jako spasitele.

0/0
2.2.2007 10:37

Woodward

Re: Re: --- KrajanDlouhouNaZapade

nechci tě brzdit ve svatém nadšení, ale číňani jsou všechno možný jen ne dobrodinci, takže je pořád otázka, jestli ta jejich pomoc nepřijde nakonec afričany draho. ale je pravda, že západ nechal afriku na holičkách a afričani si dost těžko můžou vybírat. berou, co se nabízí.

0/0
2.2.2007 10:39

KrajanDlouhouNaZapade

Re: Re: Re: --- KrajanDlouhouNaZapade

ja to myslel take tak, ale to je jedina sance pro Afriku, jina cesta nebyla ani obzoru.

0/0
2.2.2007 10:41

KrajanDlouhouNaZapade

Re: Re: Re: --- KrajanDlouhouNaZapade

na obzoru

0/0
2.2.2007 10:42

jiekeren

Re: Re: --- KrajanDlouhouNaZapade

Jsi úplně mimo a to už ve fundamentálním základě, na kterém stavíš - v pojetí Číny, jako typického komunismu tak, jak jej poznala naše západní civilizace. Nebudu ti tu popisovat historii i současnost Číny, to je tvůj problém vědět něco o tom, o čem se snažíš diskutovat.

Základním prvkem, který Čína používá pro svůj rozvoj je naprosté pohrdání hodnotami, které zde přijímáme my, například jí v podstatě vůbec nejde o lidi. Když se skutečně pokusíš něco málo zjistit o Číně tak zjistíš, že lidé umírali po statisících v hladomorech, způsobených nesmyslným plánováním výroby, kdy sice byl (například) dostatek (nekvalitní) litiny, ale nebyla rýže. Číňané si nicméně tyto věci dělají doma a je to jejich problém, historicky jsou na tento styl v podstatě zvyklí - ono žít pod císařem, kde jsi za relativně malý prohřešek rozčtvrcen za živa, nebo pod komunistou je už v podstatě totéž.

0/0
2.2.2007 10:43

KrajanDlouhouNaZapade

Re: Re: Re: --- KrajanDlouhouNaZapade

ja tady nechvalim Cinany ale jsou jedina sance pro Afriku a myslim ze je to pro Africany jako vyhrat v lotorie. A hodne vim o investice Cinanu v Africe.

0/0
2.2.2007 10:49

Woodward

Re: Re: Re: --- KrajanDlouhouNaZapade

nevím odkud bereš informace, ale mám pár kamarádů sinologů a ti mě ujistili, že sice kulturní revoluce byla pěkný svinstvo, ale na rozdíl od VŠECH předešlých vlád si komunisti dokázali poradit s hladomory, který v číně tu a tam vypukají odnepaměti. právě tohle jim u spousty číňanů zajistilo body. dřív, když někde nastal hlad, tak lidi prostě chcípali, pokud nemohli ujet někam jinam, a centrální vládě (ať císařské nebo nějaké jiné) to bylo šumafuk. komunisti schrastili po celý zemi milion náklaďáků a i když se jinak hospodáství v celý zemi na čas skoro zastavilo, ty náklaďáky dopravily do postižený oblasti aspoň tolik rejže, aby se z ní dalo jakž takž přežít. a mimochodem, dneska sice číně oficiálně vládnou komunisti, ale s komunismem už dávno nemaj nic společnýho. podle mě do padesáti let bude v číně novej císař a o komunismu bude v historickejch encyklopediích jenom nepatrná zmínka  jako o dobové zvláštnosti.

0/0
2.2.2007 10:52

jiekeren

Re: Re: Re: Re: --- KrajanDlouhouNaZapade

Myslím, že toho o Číně vím dostatek, abych nevythoval komunismus, o ten v zásadě vůbec nejde. Čínská mentalita je propastně jiná, ež západní a právě v tom je třeba hledat příznaky toho co se děje a je možné chápat, kam to asi povede.

K těm hladomorům jsem ti odpověděl nahoře. Snad ti bude těch více než 20 milionů mrtvých stačit.

"V pokusu dohnat a předehnat Západ byl vyhlášen tzv. Velký skok vpřed (1958–1960), jenž ale skončil katastrofou - na hladomor zemřelo podle odhadů dokonce více než 30 milionů lidí, a proto z čela KS Číny odstoupil Mao Ce-tung, přestože si i nadále ve straně udržoval velký vliv, a na jeho místo byl zvolen Liou Šao-čchi."

No nic, budu muset končit. Zaijian ;-)

0/0
2.2.2007 11:07

KrajanDlouhouNaZapade

Re: --- KrajanDlouhouNaZapade

tohle nema nic spolecneho s komunizmem a nic nemam proti zapadu, ale faktem zustava ze Cinane jsou pro Afriku nejlepsi co muze byt a vim o cem mluvim. A jina vec je ze Cinane uz ted investovali do Afriky tolik penez ze ani ty to nezda a za to chteji surovini, a je to pro Afriku lepsi nez zapad ji dava nejaky miliardy jako pomoc a stejne tito penize rozdeli diktatori u moci mezi sebou a pro lidi kteri potrebuji pomoc nedostane ani dollar, tak ze mily Pane vim o cem mluvim a Cinane jsou uz v Africe a vsechno delaji sami a kdyz za tohole vsecho chteji neco musime ji akceptovat. A take netroubi ze pomohli Africanum tolik penez ale neco za neco a pak sami Africane maji pocit ze nejsou zebraci a nic nedostavaji zadarmo.     

0/0
2.2.2007 10:37

KrajanDlouhouNaZapade

Re: --- KrajanDlouhouNaZapade

to ze zapad dava Africe miliardy neznamena ze ti penize dostanou tam kde jsou potreba. Zapdad nepochpil skutecny problem Afriky a posila penize diktatorum do ruky a tito diktatori obratem za ti penize koupi zbrane aby zustali u moci co nejdele. Tak ze klidek.

0/0
2.2.2007 10:37

jiekeren

Re: Re: --- KrajanDlouhouNaZapade

Jasně. V podstatě všem, kdo se kdy setkali s organizací a realizací humanitární pomoci teď po přečtení tvého příspěvku tečou slzy smíchem.

Ach bože. Opakovaně tu prokazuješ naprostou neznalost věci, ale nutno přiznat, že diskutuješ skutečně s velkým zápalem :-)

0/0
2.2.2007 10:45

KrajanDlouhouNaZapade

Re: Re: Re: --- KrajanDlouhouNaZapade

prosim tebe nemel se do veci co nerozumis a hodne vim jak byli pouzivany sta miliardy dollaru kteri teceli do Afriky z zapadu jako pomoc, ti slouzili z 80 % pro prodlouzeny moci diktatoru a mozna 20 % dostal kam kde bylo treba. S tim ani dollar jsem to prehanel. 

0/0
2.2.2007 10:53

jiekeren

Re: Re: Re: Re: --- KrajanDlouhouNaZapade

Nezlob se, ale plácáš tu holé nesmysly. Tečka.

0/0
2.2.2007 11:09

Woodward

tohle muselo přijít

kolonialismus v africe totálně rozvrátil původní společenské struktury, pak odtud kolonizátoři odešli, nechali afriku v absolutním chaosu a dodneška se ani nepokusili s tím něco udělat. takže každej, kdo tam přijde co postavit nebo nabídne nějaký prachy, je tam vítanej. a pokud si čína z afriky vybuduje surovinovou základnu a odbytiště pro levný, nepříliš kvalitní zboží, kdoví, co se tam za nějakých dvacet, třicet let politicky urodí. pokud by například došlo k nějakýmu široc koncipovanýmu spojenectví čína - africký islámský země, pámbu nám pomáhej.

0/0
2.2.2007 10:30

jiekeren

Re: tohle muselo přijít

Asi nikdo tu nebude do nebe vychvylovat tehdejší kolonialismus, ale je třeba vidět realitu - kolonialisté byli jedinými, kdo do zemí vnesli jakýsi řád a začali s rozvojem. Místní "společenské struktury" o kterých mluvíš byly z větší části různé bojující kmeny, kanibalismus a civilizace na úrovni doby kamenné.

Skutečný průser nasta právě s odchodem kolonialistů. Nikdo na místě nebyl připraven na to, co je třeba pro řízení civilizované společnosti a v zásadě tam probíhá kontinuální boj o moc a výhody z toho plynoucí.

A že podmínky v koloniích v tehdejší době nebyly nějak ideální? No a? Ve zbytku světa to bylo jen o malý stupeň lepší, svět ještě mnoho věcí neuměl.

0/0
2.2.2007 10:37

Woodward

Re: Re: tohle muselo přijít

jenže to je právě ta potíž. dokud nepřišli kolonisti z evropy, afrika nějak fungovala. jinak než evropa, prostě po svým. evropani původní struktury zničili a když odešli, nezůstalo po nich nic, na čem by afričani mohli  pokračovat. hranice evropských kolonií se nekryly s přirozenými hranicemi původních kmenových společenství, takže okamžitě začaly vznikat války a rozbroje, který trvaj dodnes. takže mluvit o řádu, který do afriky vnesli kolonialisti, je dost zpozdilý. to byl náš,. evropskej řád, kterej byl afričanům cizí, nrozuměli mu, a po odchodu koloniálních mocností v něm neuměli (a nechtěli) pokračovat.

0/0
2.2.2007 10:43

jiekeren

Re: Re: Re: tohle muselo přijít

Aha. Takže budoucnost Afriky byla jednoznačně v kmenech Mašukulumbů, kteří se občas porvali na hranici svých území.

Jako nejrozvninutější vidím Jižní Afriku a to jen díky tomu, že kolonizace trvala mnohem déle. Nicméně i zde velmi rychle pochopili, o čem že ten denní chlebík je, když došlo k tomu, vládnout si sami. Nebo ne?

0/0
2.2.2007 10:50

Woodward

Re: Re: Re: Re: tohle muselo přijít

ty to nchápeš. jde o to, že evropani jim převrátili život naruby a pak odtamtud bycouvali a nechali afriku., ať si s nastalým chaosem sama poradí. pokud by tam pokračoval přirozenej vývoj, byla by to jen a jen jejich věc, jak žijou a co dělaj nebo nedělaj, i kdyby se mašukulumbové stavěli na hlavu - byla to jejich země! to, že v evropě existoval nějakej pořádek nedávalo evropanům právo ten pořádek vozit do afriky. a když už ten původní africkej řád zničili, mají teď odpovdnost z to, co se v africe děje.

0/0
2.2.2007 10:57

utanův stín

.

Chytří parchanti.

0/0
2.2.2007 9:58

gumidos

hm..

Nedávno někdo prohlásil, že celá ekonomika a jeji fungování v současné době je regulérní válka. Pouze a zatím neteče tolik krve a neleží na polích tolik mrtvol. Ale k umírání dochází - k ekonomickému. Celé obce, okresy a některé kraje se začínají podobat mrtvým městům bez šance na budoucnost. Tvrzení o volném trhu a obchodu zdegradovalo do "volného trhu" pro několik málo žraloků. Skoro nic už nejde poctivě, skoro každý výrobce potřebuje buď dotaci, nebo práci vězňů, nebo práci novodobých otroků někde v nekontrolovatelné zemi v Asii, nebo práci dětí. Žádné svinstvo není tabu a měřítkem úspěchu je pouze schopnost nějak ojebat nebo sehnat dotaci nebo převést výrobu někam do čínského lágru. Ale vždyť my všichni ty čínské levné termosky a kecky přece tolik chceme.....nebo ne?

0/0
2.2.2007 9:37

Majkyho_pupik

Re: hm..

tak tak, nejlepsi cesta k vybudovani blaha vsech narodu je nasledovat velkeho vudce J.V. Stalina a jeho socialistickou ekonomiku:-)

0/0
2.2.2007 9:39

KrajanDlouhouNaZapade

Re: Re: hm..

dementy vzdcky kdyz nekdo mluvi o Cine hned mysli ze jsi komunista ale tohle nema nic spolecneho s komunizmem ale s faktama.

0/0
2.2.2007 9:45

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: hm..

s jakyma faktama?:-)

0/0
2.2.2007 9:51

KrajanDlouhouNaZapade

Re: Re: Re: Re: hm..

faktem zustava ze Cina do roku 2020 bude svetou velmoc a bude diktovat celemu svetu jak se ma chovat a tento uspech neni nahoda a nic nema spolecneho s komunizmem a jen a jen je to vysledek chytrost a pracovitost Cinskeho naroda.

0/0
2.2.2007 9:58

gumidos

Re: Re: Re: Re: Re: hm..

Spíše je to výsledek svobody plagiátorství, možnosti novodobého otroctví a celonárodní soutěže komu stačí k životu menší kupka rýže. O chytrosti to tedy opravdu moc není.

0/0
2.2.2007 10:00

KrajanDlouhouNaZapade

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm..

podivaji se jak cinane sli do Afriky, zadny nasili jen chytrim zpusobem a neco za neco. O tom jsem psal na zacatku diskusi dole, preciti to.

0/0
2.2.2007 10:11

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: hm..

Cina bude svetovou velmoci a je za tim pracovitost cinanu a taky trochu vychcanost jejich vedeni. vcelku souhlasim

0/0
2.2.2007 10:03

gumidos

Re: Re: Re: hm..

Nemohl bys psát trochu spisovněji, není ti moc rozumět

0/0
2.2.2007 9:58

KrajanDlouhouNaZapade

Re: hm..

Mas svatou pravdu, primo nebo neprimo Cinane uz ted davaji praci i mraky lidi z zapadu, ale to by museli pochpit blbecky kteri nic nedlaji a mysli ze vi vsechno. Kdyz doma podivam vsecho co mam tak 90 procent veci je Made in Chaina. Vcetne LCD monitoru, a to je jeden z nejlepsich na svete. Tomu se rika KVALITA ZA ROZUMNOU CENU. 

0/0
2.2.2007 9:44

gumidos

Re: Re: hm..

No jsi asi náramnej počtář, ale trochu ti to pokazím. Možná že ty kokrétně máš fakt levnej monitor. Jenže kvůli tvému nákupu z Made i Chaina zrušili fabriku třeba u nás a vyhodili 500 lidí. Těch 500 lidí budeš muset platit ze svých daní, protože budou potřebovat sociální dávky. Takže tvoje sobectví způsobí, že při konečném součtu máš možná jeden z nejdražších monitorů na světě, ale to ti je putýnka, stejně tak jako skoro každému. Ale budeme-li se takhle nezorumně chovat všichni, brzo budeme ve velké pr.de.li. Tak tohle je ta tvoje KVALITA ZA ROZUMNOU CENU. A ještě si laskavě uvědom jednu věc - jestli v jedné zemi vyrábí výrobek vězeň zadarmo nebo za hrst rejže, těžko to můžeš srovnávat se zemí, kde chce každý brát 3000 Euro. 

0/0
2.2.2007 9:57

KrajanDlouhouNaZapade

Re: Re: Re: hm..

zase mas pravdu ale ja jsem 30 let pryc z domova ale porad myslim ze kdyby nebyli Cinane tak svet bude huri nez tedka a trzni ekonomika je o konkurence tak ze vsechny musi dokazat ze vyrabi kvalitnesi vyrobek nez cinane za lepsi cenu a pak nekdo nebude propusten. Kde pak, mne se libi Cinsky system a upozornuji ze nejsem komunista a naopak kvuli bolsoviky jsem musel opustit domov a prave proto zacinam zapomenout na Cestinu.

0/0
2.2.2007 10:08

gumidos

Re: Re: Re: Re: hm..

"Ekonomika je o konkurencéé" jako kdybych slyšel prodavače v asijské tržnici. Houby jsi pryč z domova - jsi žlutej jako citronek a snažíš se tu dělat propagandu. Jednak nemám chuť soutěžit s číňanama v tom, komu bude stačit míň rejže k životu a jednak už mě docela nudíš. Sorry, končím s tebou.

0/0
2.2.2007 10:17





Najdete na iDNES.cz