Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministr slíbil „velký úklid“ značek asi předčasně

Chaoticky rozmístěné dopravní značky zmizí, prohlásil nedávno v televizi ministr dopravy Aleš Řebíček. Receptem na neduh českých silnic má být centrální digitální evidence značek. Realita však bude navzdory slibům mnohem skromnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kája1970

je zbytečný cokoli uklízet

protože se u nás stejně podle značek nejezdí....

0/0
12.2.2007 9:33

Jdu kolem

Nestačím se divit

Vždyť stejně musí správci komunikací i správní úřady mít kompletní evidenci značek, takže digitální provedení evidence (a pochopitelně kompatibilní v rámci celého státu) není nějakou nereálnou prací navíc, ale jen zjednodušením a zefektivněním dosavadní evidence!

Ale tenhle článek, kde se plete páté přes deváté, to asi nevyřeší.

0/0
12.2.2007 9:16

Radek1979

vtípk po ránu :)

"Ministr slíbil" 8-o ;-D;-D;-D

0/0
12.2.2007 7:54

Corwin_x

Re: vtípk po ránu :)

Mám lepší: "Ministr splnil..." :-P

0/0
12.2.2007 10:25

Guppy

Vtipný článek

Tak tento článek mne opravdu pobavil, na centrální digitalizaci značek celého státu by nestačily všechny servery NASA.......

0/0
11.2.2007 19:02

Qíteček

Re: Vtipný článek

;-D;-D;-DR^

0/0
12.2.2007 12:25

Smil

nejlepsi je

Dvouproudovou silnici starou desitky let zuzit do jednoho pruhu a to tím stylem že doprostřed leveho pruhu zatluču značku.

0/0
11.2.2007 16:08

Jen Aby

problém je v tom

že ministr Řebíček nebo jak se jmenuje je - jak už je v kraji zvykem - člověk, který v životě nejel jinak, než po kolejích, a o existenci silnic a dálnic se dozvěděl až na ministerstvu náhodou od své sekratářky

0/0
11.2.2007 15:32

modem

Re: problém je v tom

Ty jsi blb, jak daleko vidíš.

0/0
12.2.2007 8:13

danny44

30 před dálnicí

Ideálně umsítěnou značkou je "30" pár metrů před dálnicí na nájezdu ze Spořilova - (naštěstí tam zatim neměřej - jak se zdá policajti maj víc rozumu než úředníci)

0/0
11.2.2007 14:43

danny44

Kdysi a kdesi....

když se zaváděla "50" v obcích, tak politici slibvoali, že zmizí většina "40".... ;-D ;-D ;-D Jenom jako jeden příklad kvality práce ministerských úředníků...

0/0
11.2.2007 14:41

h@luzak

Re: Kdysi a kdesi....

U nás (Praha 4) jich zmizelo docela dost. Jestli vaše samospráva nefunguje tak dobře, stěžujte si u ní..

0/0
12.2.2007 9:01

babacek

Značky.

Český řidič většinou stejně dopravní značky ignoruje tak je naprosto irelevantní zda tam jsou nebo ne.:-/

0/0
11.2.2007 14:35

tonicekXXL

Je to jako se vším.

Firma která vyrábí značky jich potřebuje prodat co nejvíc. Ten kdo je kupuje je neplatí ze svého, ale z peněz nás všech.Takže "přesvědčit" ho o nutnosti nákupu není nijak obtížné.

0/0
11.2.2007 14:26

FrantišekFlinta2

Ministr slíbil

Slibi se slibují dementií se radují.

0/0
11.2.2007 14:16

Tomáš Nemravný

Re: Ministr slíbil

Aspoň že ses zaradoval.

0/0
12.2.2007 1:35

cejkis

hovadiny

Ono by stačilo vydat novelu příslušné ČSN, podle které se tyto značky navrhují a jasně definovat odpovědnost za rozmístění zanaček.

Místo toho se vyrobí opět další megakšeft pro kamarády Řebíčka :-©

0/0
11.2.2007 12:31

lolek77

Re: hovadiny

Žádný zákon, norma nebo vyhláška situaci nevyřeší. Použití zdravého rozumu a zkušených odborníků na každou konkrétní situaci je jediné řešení. To by ovšem nesměly o umísťování značek rozhodovat odbory dopravy pod tlakem různých "uličních výborů" které si prosazují ve své obci různá omezení, retardéry a podobné nesmysly. Často se při instalaci nového značení nikdo nenamáhá zjistit stávající stav a tak vznikají legrační situace, typu jedna strana ulice podléhá režimu obytné zóny (30 km/hod) a druhá ne (50 km/hod) - Brno ul. Holzova. také vynález kruhových objezdů o poloměru 2-3 metry nebo vyvýšené ostrůvky, kde poruchy trolejbusu=zácpa je specialita v ČR (konkrétně Brno-Bystrc).

0/0
11.2.2007 12:45

cejkis

Re: Re: hovadiny

Když bude muset odbor dopravy navrhovat značení dle ČSN, která bude jasná, tak se tím eliminují právě tyto uliční výbory!!!

0/0
11.2.2007 14:16

bigsam72

Re: hovadiny

Hehe ... koukam ze o tom vis velky kulovy a prskas ...

Vyhlaska o umistovani znacek existuje. Jenze je to presne podle hesla, dej blb... funkci vymysli lejstro. Kamarad dostal pokutu s kterou se nesmiril nastudoval onu vyhlasku a zjistil ze tak 60% znacek v nasem meste je umisteno tak ze nevyhovuje one vyhlasce.

0/0
11.2.2007 14:58

cejkis

Re: Re: hovadiny

.....podle které se tyto značky navrhují a jasně definovat odpovědnost za rozmístění zanaček.

stačí umět číst

0/0
11.2.2007 21:03

Dzany

Re: hovadiny

Ty jseš chytrej jako traktor tupejch vidlí !!! Značky se nenavrhují podle ČSN !!! Rozmístění a umístění značek se řídí "Zásadami pro dopravní značení", konkrétně např. TP65 (Svislé DZ), TP66 (Přechodné DZ), TP133 (Vodorovné DZ), atd. Značení se umístujě na základě stanovení dopravního značení a to výhradně na návrh příslušnému silničnímu správnímu úřadu po předchozím souhlase dopravního inženýra Policie ČR. Bohužel legislativa zbavila Policii ČR (dopr. inženýry) bohužel (obrovská chyba) možnosti přímo a výhradně ovlivňovat dopravní značení, protože Policie ČR dává na projekt dopravního značení (jak budou značky umístěny) pouze stanovisko, vše potom záleží na silničním správním úřadu (Magistráty, Odbory dopravy obce s rozšířenou působností) a tam je to někdy TRAGEDIE !!!!Navíc do toho může každý účastník řízení (městská část, atd.) kafrat !!!;-€ 

0/0
11.2.2007 22:41

Jdu kolem

Policejní stát?

A policejní inženýr spolknul všechnu moudrost světa, zatímco městští inženýři jsou hlupáci? Ono je už tak divné, proč silniční dopravu řídí policie. Nechce náhodou řídit i železniční?

Tragédie je, že ministerstvo,  magistráty a městské úřady ignorují správní řád, svoje rozhodnutí nezdůvodňují a nezveřejňují a nikomu se z něj nezodpovídají. Každý ať má právo "kafrat", a úředník je tu od toho, aby se s tím kafráním na svoji plnou odpovědnost vypořádal. Pokud se stane nehoda proto, že úředník mávnul rukou nad závažnou připomínkou, tak ať je hnán k odpovědnosti.

A  ty jmenované TP nejsou ničím jiným než obcházením zákona, protože zákon ukládá ministerstvu dopravy, že ty zásady má upravit prováděcím předpisem. Ne nějakými podivnými "technickými podmínkami", které neprocházejí řádným připomínkovým řízením a ještě jsou distribuovány podivným způsobem, aby se k nim náhodou nedostala veřejnost.

0/0
12.2.2007 9:31

oldbeat

Jeden z pokusů o změnu v dopravním značení

Vedl jsem řeč s dopravním inženýrem o Sokolské ulici v Praze. To je ulice  na výjezdu na Nuselák, na Brno a tam je před hasičema zřízen vpravo nový jízdní pruh. A problém spočívá v tom, proč v těch místech nejsou tři průběžné pruhy, ale v podstatě jen dva a jeden přibývá. Tím je vlastně omezen výjezd vozidel z města jen ve dvou jízdních pruzích. A ten dopravní inženýr, kapitán od policie, mi opakovaně odpověděl na moje námitky, že komunikace byla koncipována jako dvouproudá a že se tím nedá nic dělat.

A přitom řešení je jednoduché : Přes víkend v bloku mezi ulicemi Žitná a Ječná "vygumovat" jízdní pruhy a nakreslit je znovu tak,  aby pravý jízdní pruh zůstal pravým i za Pavlákem. Tuto změnu zvýraznit použitím zařízení tzv. kočičí oči.Současně je nutno opravit neuvěřitelně hluboké kanály v pravém pruhu v pokračování ulice Sokolské a to je asi deset děr hlubších než deset cm až na Karlov.

Ale závěr je stejný jako u mého předchozího příspěveku : nikomu se nechce nic dělat.

0/0
11.2.2007 12:26

oldbeat

Pokoušel jsem se pohnout s ministrantama

. . .  a zaslal sem bez prominutí "krávoviny", které napáchali úředníci všeho druhu v podobě dopravních značek na našich silnicích a zvláště v Praze.

Fotky dokumentující zvěrstva dostal na stůl od tiskového odboru MD Mgr. Večerek a doslova se mi vysmál, že MD nemá páky věci změnit a že si mám zjistit vlastníka komunikace a stěžovat si u něj.(Y)

Tak tedy někdo lže, buď úředník ministerstva nebo sám ministr, bez změny v zákoně o pozemních komunikacích najít mechanismus pro vrchní státní dozor.(Y)

Více se mi zdá ale třetí možnost, že jsou to všechno jen kecy a kecy a nikdo nechce žádnou změnu.(Y)

0/0
11.2.2007 11:48

War13

Značeni

Nemužu si pomoct ale při jizde celou ropublikou jsem narazil na spoustu nešvaru. jedete vesničkou a přijde značka hlavni silnice pak projedete 3 ulice a přijde velka už neznačena křižovatka... tak se mi to hlavně v čechach ale i někde na moravě dost často stalo. to ti dementi nemužou davat ty značky hned u te křižovatky ale musi je cpat i 50 metru před ni ? ja osobně řešim přednost až vidim přižovatku což je v těhle připadech pozdě...Rv

0/0
11.2.2007 11:42

Soami

Značky

jsou jedna věc, ale víc mi vadí dopravní řešení-přechody na 4proudovkách, špatně lajnované kruhové objezdy a jejich nájezdy (k čemu je vnitřní kruh?), omezení rychlosti na přehledných úsecích, úsekové radary atd. Ke zbytečným značkám přibudou 2 další, kdy musím na své soukromé cestě k baráku (30m) naistalovat stopku a slepou ulici...Samozřejmě za své.

0/0
11.2.2007 11:41

War13

Re: Značky

cože ? tvoje cesta je snad misto ležici mimo pozemni komunikaci ne ? udělej z toho pole :o)

0/0
11.2.2007 11:44

Soami

Re: Re: Značky

Pro příjezd k RD nemůže být pole, ale komunikace (podmínka stavebního odboru). Pokud je napojená na stávající komunikaci (což je), musí být dopravní značení - i když kromě mě po té cestě nikdo nepojede - je to soukromý pozemek. Samozřejmě každé razítko = správní poplatek. Ještě jsem nekopnul až jsem zaplatil 20tis. (projekt, věcné břemeno, povolení sjezdu, stavební povolení, vytyčení podzemního vedení atd)

0/0
11.2.2007 17:38

wildge

Znacky

Znacky jsou to posledni, co mi v Cesku vadi.

Jedte se podivat treba do Polska. Tam nejen ze je chaos ve znackach, ale navic je vsichni jeste ignoruji.

A nebo do Skandinavie, kde neni zvykem znacit hlavni silnici pred krizovatkou, ale jen jednou za x km. Znacka "Zver!" s dodatkovou tabulkou 73 km je taky kouzelna.

0/0
11.2.2007 11:06

HU11

SÚS je podvodná organizace

Nalepí všude značek jen aby splnila plán a že ty značky jsou k ničemu je již nezajímá. Oni jsou honorování za umístění značky. A nedej bože když se do té značky strefíte autem a zničíte jí. Tak si připravte min. 20000,-Kč i přestože náklad ne její výstavbu nepřesáhne 2,5 tisíc.Kč.(Y)

0/0
11.2.2007 10:36

regazzi

Re: SÚS je podvodná organizace

takhle to presne funguje:-)

0/0
11.2.2007 11:00

Xladi

Re: SÚS je podvodná organizace

No vím o jedný sestřelený značce ale viník je neznámej tak 20000 nikdo platit nebude těch 20000 se platí jen když na to přijdou fízlové ne? Přeci nebudu čekat až mi někdo přijde dát pokutu. Zvláštní je že tady je značka značící přechod, přes kterej choděj desítky lidí a kousek dál je silnice bez přechodu a bez značek a choděj tam tisíce lidí ale nikdo se nad tím nepozastavuje, taky kousek postavili podchod a přejde tam maximálně 50 lidí za den a spíš přebíhaj silnici, tady přecházej tisíce lidí do školy a jsou tu jen přechody s retardérama ale raděj bych ten podchod auta tu jezděj šíleně. Taky něco říkali ve zprávách ohledně reflexních značek ale moc jich na silnici nepotkávám jsou spíš výjimka.

0/0
11.2.2007 11:15

zrzavej

No

ony retardéry před školami jsou dobrá věc.. jeden trakový mám kousek od baráku, je přímo před školou, docela prudce zvýšený nájezd, uprostřed ostrůvek se zábradlím, aby se děti měly kde schovat, z obou stran třicet, prostě by měl být docela bezpečný..přesto se mi stalo, že jedu pomalu, abych si neškrtl spodkem auta a přímo na tom retardéru mne nějaký dement v "vytuněnou" starou audinou, čepicí dozadu a hřmícím technem uvnitř druhý pruhem pro protijedoucí vozidla předjíždí zhruba osmdesátkou...

co dodat :-©

0/0
11.2.2007 11:22

lolek77

Re: No

Řešení situace před školami je věcí názoru. Pokud jste řidič-dement, kterému musí někdo druhý nařídit jak se máte chovat není o čem diskutovat. Inteligent ví, že o prázdninách a o půlnoci se musí chovat jinak než třeba v 8 ráno ve všední den. Taky máme oči a vidíme, že se ze školy vyhrnou děcka a podle toho se chovám (a nejen u školy, ale třeba u zastávek MHD). Já jako nejlepší řešení v nepřehledných místech vidím umístění blikajícího nápisu pozor škola.

0/0
11.2.2007 12:53

jirkas13

No, že by se

umísťovaly značky, aby měla firma kšeft, to je tvrzení "velmi odvážné".;-D Co se týče okolí Prahy, musím říct, že konkrétně ve směru na Mladou Boleslav (stará silnice), se to zlepšilo podstatně.

0/0
11.2.2007 10:34

regazzi

Re: No, že by se

;-D a v Praze ? A v Mlade Boleslavi ?;-D

0/0
11.2.2007 11:00

doktor_bota

Re: Re: No, že by se

V Praze se policajti bojí schválit odstranění jakékoliv značky, protože je tam v nich takový bordel, že nikdo netuší, co by to udělalo. Jinak ve středních čechách značek trochu ubylo, to platí.

0/0
11.2.2007 11:17

lolek77

Re: Re: Re: No, že by se

V celé diskuzi kolují mýty. SÚS - správce komunikací ani policie o umísťování značek nerozhoduje. Je to v pravomoci odboru dopravy příslušného městského (nebo obecního) úřadu. Policie může pouze navrhovat. SÚS pouze realizovat co odbor dopravy schválil.

0/0
11.2.2007 12:57

jirkas13

Re: Re: Re: Re: No, že by se

Je to skutečně tak. Policie může jenom navrhovat a diletant na úřadě moudrou hlavou pokývá jestli ano, či ne.

0/0
11.2.2007 14:10

honza158

fok

No ted uz jen :-©

0/0
11.2.2007 10:22

Logic

Jakej sen ?

Jakej sen? Jedte se podivat vedle do Polska, nebo i na Slovensko...tentokrat autori moc prirovnani s jinyma zemema nenasli, pac na tom zas ta BLBE NEJSME :-)))

Cim vic na vychod, tim spis nedojedete...Polsko, Madarsko, Bulharsko, Rusko - nemozny projet skoro, Slovaci taky nic moc, a na zapad smerem je sice super dopravni znaceni, ale treba nemeckej system na silnicich I.tridy, kde ukazatel pro odboceni se znackou kam to vlastne vede je umistenej napr. u krizovatky typu "T" zasadne primo ve stredu toho "T", takze kdyz jedete 80km/h, tak sice vite kam to vede, ale rozhodne nestihnete zastavit, natoz odbocit, pokud nejste uz pripraveny z mapy :-DD

0/0
11.2.2007 10:10

________________________________

Re: Jakej sen ?

Doufám, že mluvíš o křižovatce "T" ve směru "kolmo na průběžnou silnici". Něco mi říká, že projíždět ji rychlostí 80 km/h není úplně standardní ;-).

0/0
11.2.2007 11:04

regazzi

!

Uvedomte si jednu vec: Kdo je vyrobcem dopravnich znacek ? Soukroma firma. Co potrebuje soukroma firma ? Zisk. Jak ho dosahne ? Rozhodnutim uredniku. Co ma urednik ? Moc a maly plat. Co udela firma ?

;-D;-D;-D

A pak chtejte tohle Perpetuum Mobile regulovat a pocet znacek snizovat......;-D..

0/0
11.2.2007 9:48

davidsson

Re: !

Bingo!

0/0
11.2.2007 11:08

Obůrský

Re: !

S tím malým platem to na bývalých okresech není tak špatný-dopravní ing.má víc než celostátní průměr.Problém je v tom že má nejen moc ,ale i chuť na prašulky(kdo ne...) a strach,pač kdyby se na jednom místě stal druhej smrťák tak by se po něm naše média vozila-ne po šofcovi co jel jak prase a ikdyby tam bylo 5 značek tak by jel jak prase.

0/0
11.2.2007 11:20

Dzany

Re: !

Ty jsi myslí tupej jak kamion tupejch vidlí !!!!!! a víš h...o o tom jak to funguje !!! Já bohužel v téhle branži dělám a funguje to trošku jinak !!!;-O Když budeš chtít, někdy ti ten celý proces klidně řeknu !!!!!!!!!!!

0/0
11.2.2007 22:46





Najdete na iDNES.cz