Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policisté svolávají protesty proti služebnímu zákonu

Obavy policistů z nového služebního zákona se naplnily. V novém roce se ukázalo, že někteří budou brát méně než loni, ačkoli jim vedení slibovalo vyšší platy. Na polovinu února proto svolali demonstraci na pražskou Letnou. Policejní odbory ale dávají od protestů ruce pryč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TimTaylor

Policie...

U PČR jsem 8 let,mám VŠ vzdělání. Za těch 8 let po mě bylo jednou  stříleno,

4krát jsem stál proti maníkům se sekyrou nebo nožem  v rukou.Jednou mi byla při zákroku zlomena dvě žebra, modřiny jsem nikdy

nepočítal.Jakékoliv povodně,  katastrofa, CzechTek atp.a jsem pár

dní mimo domov,aniž by se mě někdo na cokoli ptal.Zatýkal jsem už maníky

s AIDS, žloutenkou, tuberkulózou atp. a pak půl roku trnul, jestli jsem to nechytl a chodil na kontrolní testy a odběry.Každý měsíc trávím v praci 2 víkendové dny + 7-8 noci, k tomu ob rok Vanoce nebo Silvestr. Plat po 8mi letech cca 17-18k cisteho.Ted mi byl snizen plat o cca 2k mesicne, takze odchazim. Novou praci jsem si našel během tydne, dokonce za stejny (nastupni!) plat.Komu příjde plat u PČR vysoký ať nastoupí, u nás to ze 24 policistu za loňský rok zabalilo  7 lidi, v republice přes 3000. Volna místa jsou všude, nástupni plat je cca 11k hrubeho + 2 roky skola  a praxe v Praze. Sanci ma kazdy...

0/0
18.1.2007 0:08

www.hovado.eu

www.policista.com - doporučuji se podívat

ttp://www.demonstrace-policistu.estranky.cz/   [>-]

0/0
16.1.2007 21:04

Babul

Re: www.policista.com - doporučuji se podívat

I to boží hovádko potřebuje chránit.

0/0
16.1.2007 22:21

stile

Re: Re: www.policista.com - doporučuji se podívat

Nazdar Babule.

0/0
16.1.2007 22:34

Babul

Re: Re: Re: www.policista.com - doporučuji se podívat

Čau. To je chudinka to hovádko, viď? A Šinágl - škoda slov, o něm už se to ví všude.

0/0
16.1.2007 23:09

stile

Re: Re: Re: Re: www.policista.com - doporučuji se podívat

Nic nenaděláme, takhle nás prostě někteří lidé vnímají. Já budu dělat svojí práci poctivě dál a nenechám si ji od kdejakého primitiva zhnusit. 

Co na tom, že pan Šinágl zjevně nepochopil o co nám vlastně jde, kdyby ano, podporoval by demonstraci kudy by chodil.

0/0
16.1.2007 23:26

Milfried

Demonstrace? SUPER :)

Zmátit obuškama, poslat vodní dělo, slzáček, vrtulníček.....

Ať si kluci jednou užijou vlastní medicínku.

0/0
16.1.2007 19:26

jajaja00

Jeden starší.

Chlapeček vidí, jak policajtovi upadl pendrek. Podává mu jej a říká - pane policajt, je to váš pendrek ? Není chlapečku, já jsem svůj ztratil.....

0/0
16.1.2007 17:33

jajaja00

Dříve ale byli policisté povyšováni podle odsloužených let.

To znamená, že padesátiletý pochůzkář mohl být i plukovníkem ?

0/0
16.1.2007 17:29

Babul

Re: Dříve ale byli policisté povyšováni podle odsloužených let.

Do Silvestra 2006 čistě teoreticky ano, od 1.1.2007 by byl nadstrážmistr.

0/0
16.1.2007 21:33

Kenny_pce

*******

Kdyz budou delat svoji praci dobre, at svestky dostavaj klidne 50k, poslanci 500k a ministri M, ale pruser nebo 3 mesice spatnejch vysledku by mely znamenat vyhazov bez jakykoliv nahrady stejne jako v normalni praci. A ze se policajt ridi jen zakonem? Myslim, ze zakony sou tu k umozneni postihu nebezpecnejch lidi a mely by se pouzivat jen kdyz uz nestaci slusnost a zdravej rozum, zadnej zakon neni uplne nezneuzitelnej. Na druhou stranu neznam nikoho kdo by byl nejak stihanej za huleni (ani nikoho, kdo pestuje/prodava ve velkym), coz mne, fetakoj a luze vyhovuje :)

0/0
16.1.2007 15:22

Babul

Povýšení

Přijde policajt domů a chlubí se manželce: Miláčku, konečně mě povýšili!

A jakou ti dali hodnost?

No hodnost mi nedali ale vzali, zato mně dali větší křižovatku!

0/0
16.1.2007 14:53

Matus11

Re: Povýšení

Buď rád, že můžeš za peníze daňových poplatníků krást, podvádět a ležet na báchoře! IQ houpacího koně a to ještě urážím to nebohé dřevěné zvíře!

0/0
16.1.2007 22:29

Babul

Re: Re: Povýšení

Copak copak, ty poplatníku na podpoře?

0/0
16.1.2007 23:10

Borik222

Nový zákon

je prostě velká facka řadovým policistům, přeloženo- těm, se kterými se běžný občan setkává. Na ulici ředitele okresu ani jeho náměstka nepoznáte, ale uniformu ano. A v tom je problém - většina funkcionářů se velmi výrazně přilepšila (ktratší a pravdielná prac. doba, o tisíce více na pevném, tzn. jistém platě, atd.) na úkor řadových policistů, kteří dostali výrazně ubráno (neplatí se žádné příplatky so,ne, sv, noční, 150 hodin přesčas zdarma,nejnižší tarify, atd.). Proto se lidé bouří, zákon je ušit na míru vyvoleným  a především dlouho sloužícím policistům, kteří k tomu pobírají i důchod.

0/0
16.1.2007 13:52

pats3

Re: Nový zákon

Jenom bych doplnil. Řadoví policisté jsou dobře viditelní v uniformách (což je naprosto v pořádku). Policejní management obvykle chodí v civilu a nepoznáte o koho se jedná, takto se pohybují často i na pracovišti. Např. pan policejní prezident Husák byl opakovaně vidět s různými náměstky MV na policejních služebnách v civilu, asi chce jít "příkladem". Zřejmě se pánové stydí, tím dávají signál i svým podřízeným.

0/0
17.1.2007 19:05

AKM

jak, protesty? jak, odbory??

v tomto ohledu by meli byt policajti na stejne urovni jako armada (maji tez kvery apod., tak co...). Armada tez nema odbory a kdyz vytahne do ulic tak se tomu rika vselijak (vojensky puc, vlastizrada), ale ne protesty.

Policajti sou prepracovani a podhodnoceni wtz. Pricina: tzv. mestska/obecni policie. PCR dela prakticky to stejne jako obecni policie, presto se MP musi (zbytecne) udrzovat. Proc se musi platit 2x organizacni struktura, kdyz stejnak -pokud se neco vaznejsiho stane, tak meststi volaji statni aby to za ne vyresili? Kdyby se penize z rozpoctove obalky "policie" nemusela delit mezi dve organizace, tyto problemy by se vyrazne omezily.

0/0
16.1.2007 13:25

AIadin

Re: jak, protesty? jak, odbory??

obecní policie platí obce, s rozpočtem PČR to nemá absolutně nic společného.

0/0
16.1.2007 13:43

AKM

Re: Re: jak, protesty? jak, odbory??

neres formality: statni nebo obecni - jde to z jednech dani.

0/0
16.1.2007 14:38

AIadin

Re: Re: Re: jak, protesty? jak, odbory??

já jsem tro myslel tak, že i kdyby se MP zrušila, PČR z toho nebude mít nic. Nebo si opravdu myslíte, že by obce ušetřené peníze daly policii? ;-)

0/0
16.1.2007 14:50

AKM

Re: Re: Re: Re: jak, protesty? jak, odbory??

a zase ja sem to puvodne myslel tak, ze obcim by z centra slo o rozpocty jejich MP min a ty penize by se prevedly pro PCR. Jenze to by nekdo ze statni spravy musel myslet mozkem a hlavne na dobro statu, ne sve partaje/party/penezenky.

jo, a vim ze jsem naivni jako nekdo hodne naivni... ;)

0/0
16.1.2007 15:04

bigsam72

Re: jak, protesty? jak, odbory??

Nemuzou stavkovat ale muzou demnostrovat :-). Precti si a snaz se pochopit nez tu ze sebe budes delat jeste vetsi trubku ...

0/0
16.1.2007 13:45

Benzin Petrolejovič Naftěnko

...

Přijde policajt do práce a říká kolegovi. "Ty brďo, mýho kluka převedli na zvláštní školu, co mám dělat?" "No jestli nato má, tak já bych mu nebránil."

0/0
16.1.2007 13:25

kamomilka

... pokračování

s tou nejhorší lůzou bez jakýchkoliv zábran, žloutenkářema, musím řešit situace, ze kterých normální člověk utíká, zároveň musím odevzdávat vysoce kvalifikovanou právnickou práci (a to třeba ve tři ráno po 12 hodinách práce, zasahuju do života lidí úkonama podle trestního řádu, atd., atd.), sloužím v noci, o víkendech i ve svátek. Moje práce zasahuje nejen do mýho života (nemám Vánoce, ani Silvestry, víkendy), někdy týden dopředu nevím, jak půjdu do práce atd., ale i do života mojí rodiny, která toto musí tolerovat. Kdybych o této práci v době, kdy jsem nastupovala k PČR, věděla tolik co teď, rozhodla bych se jinak. Ale stejně mám tu práci celkem ráda  Uznávám, že "civilista", kterej do kontaktu přijde jen s dopravní policií může mít jiný názor. Tož jsem se vypovídala, tak a teď do mě ......  P.S. Nejsem teď v práci (v práci internet ostatně ani nemáme)  jsem po noční. A přeji všem kolegům mnoho sil do boje s větrnými mlýny!

0/0
16.1.2007 13:17

j@ck

Re: ... pokračování

Ty jdeš po noční alespoň domů. Já jsem lékař a po noční jdu zase do práce - 33 hodin ve službě non-stop. S nemocema přicházím do styku taky a mám za to rizikový příplatek 500 Kč měsíčně. Já kdybych si mohl vybrat znovu, tak bych na medicínu taky po druhé nešel.

0/0
16.1.2007 13:24

Borik222

Re: Re: ... pokračování

já též, k policii bych podruhé nešel... a ještě k příspěvku na dovolenou - na našem útvaru můžeme požádat 1x za 4 roky o tento příspěvek, v maxim. výši 10 tis. nebo 80% ceny zájezdu pro 1 osobu, pro 2 osoby to loni bylo 5 tis. na jednoho...ale je pravdou, že vím o vyšším funkcionáři, který toto čerpá pravidelně každý rok...

0/0
16.1.2007 13:28

kamomilka

Re: Re: Re: ... pokračování

.. pokud já vím, v našem okrese se víceméně dodržují směrnice vydané na kraji, tzn. že každý může žádat jednou za dva roky. Ale podobnými věcmi se snažím netrápit, člověk to stejně neovlivní... :-) Apropo... jsem fakt zvědavá, co se s policií v roce 2007 stane. Protože tenhle zákon, to je fakt MASO... :-)

0/0
16.1.2007 13:38

bigsam72

Re: Re: Re: Re: ... pokračování

Jo jeste bych se chtel zeptat, kdyz me chyti dopravaci a budou mi chtit dat pokutu za rychlou jizdu, taky to muzu dat na dobrocinnost ? A papiry kdyz to bude hodne vostry si muzu strcit na 3 mesice do supliku doma nebo to mam odnest na mistni sluzebnu ? Pratele ryba smrdi od hlavy. Hezky tu kvikate, ale me tim nedojmete.

0/0
16.1.2007 13:43

bigsam72

Re: ... pokračování

Hele milej kamomilko, reknu ti to takhle. Kdyz se citis pdohodnocen, tak se na to vyprdni a jdi delat neco jineho. Jinak to reknu takhle, s policii mam zkusenosti kladne i zaporne a rekl bych to ze je to tak 50% na 50%. Nema smsysl tady popisovat chovani dopravaku a jejich trapnych kontrol za ucelem prilepsit si k platu. Pak tu mam zkusenost s dopravni policii kdy po 5 ti telefonatech na 158,112,P5 a P6 nam zastavilo k bouracce po 4hodinach asi 14 nahodne projizdejici auto aby nam po overeni vysilackou rekli ze o nas nevedi.

No a pak tu mame kriminalku, kdy nam pravidelne tak 2x do roka nejaka fetacka smazka vybere kancl, stylem prask, alarm, ukradne co lezi na stole a za 2 min je venku. Naposledy prijel pan kapitan nachcanej jak brok. To nekomentuju stav kdy mym rodicum vlitnul do plotu pri rekonstrukci ulice bagr, a policista hodnotil ze dira v plotu je mala a to pletivo staci takhle sesmodrchat, misto toho aby sepsal protokol pro pojistovnu. Dal uz to neminim komentovat.

0/0
16.1.2007 13:40

j@ck

Re: Re: ... pokračování

Když vystuduješ universitu 6 let a pak dáš dalších 6 let do atestace, tak sotva půjdeš dělat něco jiného, i když máš mnohdy 100 chutí. Nejlepší cesta je odchod do zahraničí ;-)

0/0
16.1.2007 13:47

bigsam72

Re: Re: Re: ... pokračování

Titul rika jedine o cloveku, ze je cilevedomy. Nema to nic spolecneho s inteligenci, znalostma, praxi. Vyjma par specializovanych profesi se prumerne iteligentni clovek muze naucit jakoukoliv praci.

0/0
16.1.2007 13:50

j@ck

Re: Re: Re: Re: ... pokračování

medicínu vystuduje 10% populace. víc lidí na to nemá dost plechovou prdel.

0/0
16.1.2007 13:52

bigsam72

Re: Re: ... pokračování

Sorry az pozdeji jsem si vsiml ze jste zenska, ovsem nic na tom co pisu to nezmeni. Nemyslite si napriklad ze by plat mel byt takovy aby si policajt jako kdokoliv jiny mohl koupit co chce a ne tady trapne kvicet cosi o nejakem pripsevku na dovolenou jednou za X let ? Ach ten socik, dostat to z hlav lidi je koukam problem.

0/0
16.1.2007 13:48

kamomilka

Re: Re: Re: ... pokračování

Můj příspěvěk jste nepochopil, jak jsem jej zamýšlela. :-) Já jsem si komunistické výdobytky typu příspěvek na dovolenou taky do pusy nebrala a podhodnocená si nepřipadám, naopak, nemám kamarádku, která má tolik peněz co já. (V tomto mi nahrává rozdím mezi platama můžů a žen. ) Pouze nevidím důvod, proč bych za stejnou práci v roce 2007 měla brát znatelně méně než v roce 2006. Toť pointa mého příspěvku a toť vše. :-)

0/0
16.1.2007 13:53

bigsam72

Re: Re: Re: Re: ... pokračování

Ok, chapu Vas. Vsek jsem taky psal ze ryba smrdi od hlavy. S praci policie vsak spokojen nejsem. Buzerace kvuli mesic prosle lekarnicce a potom dobytek policejni prezident co jezdi jak prase :-).

0/0
16.1.2007 13:57

kamomilka

Re: Re: Re: Re: Re: ... pokračování

Taky se mi řada věcí nelíbí. Osobně by mě zajímalo, jestli nějaký kolega opravdu řeší "měsíc prošlou lékárničku", protože ničemu takovýmu jsem nikdy nebyla svědkem.  Ale ze své pozice je těžko měnit. To je asi všechno, co k tomu můžu na takhle veřejném fóru říct. :-) Taky je nutný si uvědomit, že bych se ve svý práci měla řídit výhradně zákonama, a ne dělat to, s čím souhlasím a co se mi líbí.  

0/0
16.1.2007 14:04

bigsam72

Re: Re: Re: Re: ... pokračování

Navic na policii nahlizim jako danovy poplatnik ktery plati nemale dane a neni mu jedno kam ti penize jdou. Mozna kbyby policejni prezident jezdil na kole a ne v kare z X mega ( rozumejte nezvaidim, sam jezdim v kare za par mega, rozdil mezi mnou a policejnim prezidentem je drobny ze ja si na ni musel vydelat ) mozna by se priblizil vice k lidem a mozna by premyslel :-) a konal jinak.

0/0
16.1.2007 13:59

bigsam72

Re: Re: Re: Re: Re: ... pokračování

No fuj "kam ti penize jdou" :-)

0/0
16.1.2007 14:00

kamomilka

Re: Re: Re: Re: Re: ... pokračování

No hrubka či překlep se stane, i mně ... :-)) A čím to, že lidi, kteří se proháněj v kárách za pár mega maj čas diskutovat na diskusních fórech? Mám několik známých, který výborně vydělávaj, ale většina z nich si přes den ani nestíhá vypít kafe ;-)

0/0
16.1.2007 14:07

lexmark

Re: ... pokračování

Kamomillko, Normálně pracující člověk si jde po noční práci lehnout. Asi se tam moc nepředřeš?:-)

0/0
16.1.2007 15:36

kamomilka

Zdravím širokou protipolicejní veřejnost,

Patřím taky k té bandě neschopných darmožroutů, která se ve službě údajně jen fláká, a za toto bere ošatné, rizikáč, příspěvky na dovolenou a výsluhy (pro ty, kteří toto nepochopili, v poslední části souvětí jedná se o nadsázku)  Obdivuji odvahu většiny zde diskutujících, kteří rádoby zasvěceně komentují něco, o čem nemají ani páru - ale ostatně každý má právo na svůj názor na cokoliv..... U PČR jsem 6 let, mám bakalářské vzdělání, takže (snad)  narozdíl od většiny ostatních kolegů z obvodů naději, že se jednou budu mít líp. Na peníze si nestěžuju, jen nevidím důvod, proč bych za svojí práci v roce 2007 měla mít míň peněz než v roce 2006. To, že mi byla snížena hodnost o 3 stupně ani nekomentuji, to se stalo v mém okolí taky více kolegům. Ale proč to píšu.... Myslím si, že policejní práce (+  hasiči a bachaři), je od "civilních" dost odlišná práce, na kterou se prostě nedaj uplaťnovat stejný měřítka. V práci jsem skoro denně v kontaktu s feťákama, ....

0/0
16.1.2007 13:16

kamomilka

Re: Zdravím širokou protipolicejní veřejnost,

z mého příspěvku (románu) :-), mi po překopírování zmizelo asi 6 smajlíků, no nepřispívám denně ... :-) Někteří to jistě budou brát jako důkaz policejní neschopnnosti :-)

0/0
16.1.2007 13:19

stile

Re: Re: Zdravím širokou protipolicejní veřejnost,

Napsalas to perfektně. Ve všem souhlasímR^.

0/0
16.1.2007 13:25

Matus11

Re: Zdravím širokou protipolicejní veřejnost,

Hloupý chlapče,to je normální tržní ekonomika. Když budeš dělat u soukromníka a ten přijde a řekne ti: Podívej Pepíku, buď budeš souhlasit se snížením platu, nebo se musíme rozejít. A to je hodně vstřícná a milá varianta. Většinou se s tebou nebude nikdo ani bavit.A to snížení rád přijmeš, než být bez práce! A ještě něco. Obecně máme všichni policajty za hlupáky, dávají nám to ostatně denně najevo a pocítit. IQ houpacího koně není vyjímkou. A pokud máš bakalářské studium buď na soukromé či policejní škole, raději pomlč. O úrovni těchto škol  jsme   se přesvědčili nedávno! A my normální, pokud něco nechápeme, je to fakt, jak je možné, že takoví hlupáci a budižkničemové berou tak nehorázné peníze! Měj se synku!

0/0
16.1.2007 22:24

kamomilka

Re: Re: Zdravím širokou protipolicejní veřejnost,

Pokud jsi přečetl celý můj příspěvek a nepoznal jsi, že ho psala ženská...., tak bez komentáře. A pokud by všichni policajti z ulice měli odejít /jak říkáš/, nevím, na koho by ses v případě potřeby obrátil až se ti něco stane (jakože ti to nepřeju). ... Zdar

0/0
16.1.2007 22:57

Borik222

Kde žijete?

Pánové, jsem policista, tak musím pár věcí uvést na pravou míru - po 12 letech u PČR mám 26 tis. hrubého, sloužím kolem 8 nočních služeb v měsíci, všechny víkendy, všechny svátky, jak mi to vedoucí naplánuje. Svátek je pro mě běžný pracovní den, kdy jsem byl naposledy na vánoce a na silvestra doma, si opravdu nepamatuji. Dále mi musím ročně odpracovat ještě 150 hodin neplacených přesčasů, kdy, to záleží pouze na libovůli nadřízených. Ošatné - je to fiktivní konto, které si v penězích nelze vybart (ani korunu!)  - mluvím o uniform. policii. Dále příspěvek na bydlení, jako u AČŘ , u PČR NEEXISTUJE! Denně se stýkám s takovou spodinou společnosti, riskuji svůj život a zdraví a ještě vím, že kredit PČR u normálníchj lidí není valný a hodně policií opovrhují. Kdo z Vás by prováděl např. 3x za noc bezpečnostní prohlídku (prošahal kapsy a zavazadla) u feťáků? Já musím a bojím se. Nadávat umí každý, ale je nutno vidět obě stra\ny mince.

0/0
16.1.2007 13:11

j@ck

Re: Kde žijete?

Dík za příspěvek. Někteří lidé tady si myslí, že všichni státní zaměstnanci jsou parazité, kteří nedělají nic užitečného. Myslí si to o policistech, o učitelích, o lékařích. Je to smutné a člověka to dokáže dost demotivovat.

0/0
16.1.2007 13:15

Kabi

Re: Kde žijete?

Co se týká přesčasů a podobných věcí tak to je dáno zákoníkem práce, který byl schválen tak jak byl... Hodně odborníků a politiků upozorňovalo, že je špatný... Nezbývá než se obrátit na svého poslance... Ale moc nadějí si nedávám...

0/0
16.1.2007 13:23

HeyHall

Re: Re: Kde žijete?

Mily Kabi, jak zde jiz nekdo psal, nediskutuj o necem, o ce nic nevis. Zakonik prace tak trochu neni pro PCR tou dulezitou pravni normou...

0/0
17.1.2007 9:40

Gabidos

Re: Kde žijete?

Příplatek na bydlení je vojákům vyplácen jakjo kompenzace za to, že voják slouží dle potřeb armády. Pokud vím, tak fízl hnije na jedné služebně dokud tam nezhnije. Možná najdi lepší argumenty a nezáviď výhody jiného rezortu. Vojáci také neberou příplatky jako fízlové, jako jsou rizika atd..

Nebo dělej co umíš.

0/0
16.1.2007 13:26





Najdete na iDNES.cz