- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud si dobre pamatuji, v Nemecku tento zakon neprosel pres ustavni soud (rikal mi to prof. Hollander), vzhledem k tomu, ze nase ustavni soudnictvi je v principech velmi podobne, vsadil bych se, ze ani u nas u US neuspeje.
U nás je už rozhodnuto, pokud sis pozorně přečetl článek.
V diskuzi se často argumentuje tím, že než by vojáci zjistili, že teroristi chtějí použít letadlo stylem 9/11, už by bylo pozdě. To je ale jiný problém a zas až tak se této situace netýká.
Ano, šance, že by vojáci měli čas zareagovat, kdyby někdo někde mezi Brnem a Prahou unesl letadlo (na což by se dost možná přišlo 5 minut od Prahy), je mizivá.
Jenže řekněme, že se najdou skutečně hloupí teroristé, kteří to letadlo převezmou u Berlína a pilot stihne odvysílat "jsme přepadeni!". A řekněme, že se přijde na to, že se jedná o teroristy, kteří v minulosti vyhrožovali sebevražedným útokem na např. židovské objekty v Praze. Na pokusy o komunikaci nereagují a vytrvale směřují k Praze.
O TOMHLE je tento článek - zda v případě, že máš 30 minut na rozhodnutí a máš na výběr 150 mrtvých plus poškozená okresní silnice, nebo 150 mrtvých + XXX mrtvých + zlikvidované historické centrum, má mít někdo vůbec tu rozhodovací pravomoc.
Co takhle letět do Osvětimi zkontrolovat "osvětimskou lež" a případně dobít přeživší?
a vzdycky nam rikali ze jaderne elektrarny jsou dimenzovany tak aby se jim nic nestalo kdyz na ne spadne letadlo. Tak proc se vzrusovat a mam dojem ze bez Klause taky spatne nebude
Autorem je: ik100, mail, 08.01.2007 13:37
Let ze zapadnich hranic na rekneme hrad trva cca 8 minut, let z vychodni hranice cca 17 min.v .. Pokud neni jasny umysl letadla zautocit, coz asi v 99% pripadu neni, trva overovani jeho umyslu ridicim letoveho provozu 6-10 minut, vojaci jsou sice informovani o ztrate spojeni nebo odchyleni o kurzu v prvnich 2 minutach, ale teprve po vycerpani vsech moznosti spojeni a overeni zameru se zvazuje pouziti stihacek.Ty casto cvici ve vzdusnem prostoru a do 5 minut jsou schopne zasahnout kdekoliv. Pokud jsou na zemi driv jak za tech 10 minut se do podle mych zkusenosti do vzduchu nedostanou. Nez sezenou nejake povoleni, overeni povoleni tak letadlo bude daaaavno nekde v troskach. Jen tech pripadu kdy zasahuji proti letadlu se ztratou spojeni a to ani do hranic nestihnou dohonit jsou mraky, urcite vic nez tech kdy se jim to povede, to je vetsinou jen pokud uz jsou ve vzduchu.
A přesně takto to v praxi probíhá.
Tento příspěvek nezohledňuje letovou hladinu uneseného stroje. Se změnou výšky bez předchozího ověření s ŘLP by jistě přišel i rychlý sled událostí ze strany naší PVO.
Čáslav drží v rámci NATINDAS dva stroje připravené k okamžitém startu. Pokud si to dobře pamatuju, klidně mě opravte, tak je armádní požadavek 2min. Tj. od okamžiku kdy hlavní řídící letového provozu vyžádá hotovostní letouny, musí dva Gripeny být do dvou minut ve vzduchu. Poté následuje navedení strojů na daný cíl. Vzhledem k možnosti nadzvukového letu, pokrytí celého našeho území (nad radarové stíny) radary, dosahem palubního radaru Gripenu je to otázka několika minut.
Proto armáda chtěla nadzvukové stroje. Politiky ODS prezentované návrhy na střežení prostoru pomocí podzvukových L159 se v souvislosti s tímto článkem konečně ukazují jako naprosto diletanské.
V nejnutnějších případech je setřelení nezbytné.Co je menší zlo?Stovka mrtvých pasažérů nebo výbuch elektrárny po nárazu letadla či likvidace hlavy státu???? Ti z vás, co jsou proti tomu - zamyslete se trošku...
Tak jsem se zamyslel a když dáváš vybrat menší zlo... 260 mrtvých z Jumba je horší, než jedna mrtvá hlava státu. Navíc hlava státu bude zalezlá, takže se ji stejně nic nestane ...
Prosím pěkně, sloužil jsem 40 let u Protivzdušné obrany naší republiky,jsem profik na protiletadlové rakety všech typů a byla doba studené války, ale tato akce sestřelit civilní letoun byla jednoznačně zakázaná a byly jiné prostředky. Ani stíhači by se k tomu nepropůjčili, ani rakeťáci. Copak jsme vrazi-my vojáci ? Kdo vůbec může přijít na ten nápad.
A kdo bude platit za tuto akci ? Je to v rozporu se všemi mezinárodními dohodami, pan ministr Šedivý si nechá nakukat asi každou blbost !! Před kterým tribunálem bude stát ?
Kdo vůbec mohl přijít na nápad použít unesené dopravní letadlo jako zbraň ... Pokud by se to nedejbože stalo u nás, co byste doporučoval, jako odborník ? Start : Praha-Ruzyně, únos, změna kursu, cíl : orlická přehradní hráz. Je to strašně těžké rozhodování, ale je správné, že pro podobné extrémní případy někdo tu jednoznačnou a rychlou rozhodovací pravomoc má.
Bydlím přímo pod leteckým koridorem využívaným civilními dopravními letadly. Atomová elektrárna Dukovany je cca 5 km vzdušnou čarou. Nejbližší vojenské letiště je v Náměšti, cca 15 km vzdušnou čarou opačným směrem. Obávám se, že v případě nepřátelského převzetí letadla nestačí armáda zareagovat, ani kdyby nebylo potřeba jakéhokoliv schvalování.
Je správné, že je možné sestřelit unesené letadlo i s pasažéry?
Zásadně sestřelovat až po vystoupení pasažérů
jak je to v případech třeba letadlových lodí? mají nějaké "červené" tlačítko, které je, třeba na dálku, stisknuto v případě, že se posádka zblázní....
Let ze zapadnich hranic na rekneme hrad trva cca 8 minut, let z vychodni hranice cca 17 min.v .. Pokud neni jasny umysl letadla zautocit, coz asi v 99% pripadu neni, trva overovani jeho umyslu ridicim letoveho provozu 6-10 minut, vojaci jsou sice informovani o ztrate spojeni nebo odchyleni o kurzu v prvnich 2 minutach, ale teprve po vycerpani vsech moznosti spojeni a overeni zameru se zvazuje pouziti stihacek.Ty casto cvici ve vzdusnem prostoru a do 5 minut jsou schopne zasahnout kdekoliv. Pokud jsou na zemi driv jak za tech 10 minut se do podle mych zkusenosti do vzduchu nedostanou. Nez sezenou nejake povoleni, overeni povoleni tak letadlo bude daaaavno nekde v troskach. Jen tech pripadu kdy zasahuji proti letadlu se ztratou spojeni a to ani do hranic nestihnou dohonit jsou mraky, urcite vic nez tech kdy se jim to povede, to je vetsinou jen pokud uz jsou ve vzduchu.
Jenže ono se v praxi nečeká, až to bude jasné. Letouny mohou vzlétnout preventivně, jakmile se objeví nějaká potíž. Nejde jen o ochranu. Klidně pak mohou pomoci pilotovi letonu, kterému vysadila rádiová komunikace nebo něco podobného. U nás jsou pro účely záchytu dva Gripeny v trvalé pohotovosti, takže mohou jít nahoru prakticky okamžitě. A pokud mne paměť neklame, tak už asi dvakrát zasahovaly, když měl nějaký letoun problémy.