Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zdravotní sestra vraždila v 50. letech novorozence

Případ nemocničního vraha Petra Zelenky, který v havlíčkobrodské nemocnici usmrtil pomocí heparinu několik pacientů, zřejmě není jediný, který se kdy v Česku stal. Podle televize Nova se podobně hrůzný čin, kdy zdravotník zabíjel bezbranné pacienty, stal na přelomu 50. a 60. let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Larrax

Ta reportáž NOVY byla otřesná

Motl si tam mohl odpustil detailní popis provedení vražd. Pominuli to, že to bylo otřesné, tak to pro někoho může být i návod. Když na no nepřišli doktoři tehdy, nepřijdou na to ani dnes ......  Někteří reportéři v honbě za senzací ztrácí soudnost.

0/0
5.1.2007 8:39

gaDzin

Re: Ta reportáž NOVY byla otřesná

No nevim, ale kazdy snad vy, ze lebecni kost tvrdne az po porodu a ze se tedy nema hlavicka mackat. Takze jaky navod? Zabit lze i jinymi zpusoby a kdo chce zabijet tak si zpusob vzdycky najde

0/0
5.1.2007 12:59

Oxena

Re: Ta reportáž NOVY byla otřesná

Reportáž byla jednak otřesná, ale také nepravdivá v tom, že tento případ byl komunisty utajován - soudil ho OS v Klatovech a o odvolání rozhodoval KS v Plzni. Zajímalo by mne, kde pan Motl zjistil, že to bylo utajováno, když měl v ruce komplexní trestní spis z kterého citoval bez ohledu na osobní údaje v tomto spisu uvedené ( ochrana osobních údajů je přece dneska zaručena), a hlavně kdo mu spis poskytl k takové bulvární reportáži. Spis ušel skartaci zřejmě pro závažnost případu. Reportáže redakce Na vlastní oči jsou poslední dobou velmi nepůřesné ( slabé slovo), viz Kájínek a další.

0/0
5.1.2007 14:35

Oxena

Re: Re: Ta reportáž NOVY byla otřesná

A ještě jsem zapomněl dodat, že odsouzená prohlásila, že děti vraždila z nenávisti k českému národu -. ale to mohl pan Motl konstatovat z odůvodnění rozsudku ne ?

0/0
5.1.2007 14:37

Auggiecz

Re: Re: Re: Ta reportáž NOVY byla otřesná

Ty ses zřejmě vůbec na tu reportáž nedívala... O tomhle se tam přece hovořilo. Navíc se i hledalo, jak moc pravdepodobné to je. Také tam byla zmínka, že to pak Fikáčková sama popřela...

0/0
5.1.2007 14:46

Auggiecz

Re: Re: Ta reportáž NOVY byla otřesná

Tak to jsi zřejmě špatně pochopila. Ten případ byl samozřejmě vyšetřován i souzen, ale to "utajení" se týkalo médií. Nehodilo se, aby se ten případ široce zveřejňoval v médiích. Což tedy bylo v té reportáži také uvedeno...

0/0
5.1.2007 14:44

Oxena

Re: Re: Re: Ta reportáž NOVY byla otřesná

Pokud se pamatuji, ptal jsem se p. Motla, kde zjistil, že tenhle půřípad byl utajován. Jaksi si z té doby pamatuji, že ještě nebyl bulvár - ale mělo-li dojít k utajení, nebyly by o tom zprávy ani v tisku ani v ostatních mediích a to pravda není.  A o motivu činu paní odsouzené se lze dozvědět v odůvodnění rozsudku - čemu tedy soud při odsouzení uvěřil. A vzhledem k tomu co o věci vím, nemusím sledovat bulvární pořad p. Motla, i když jsem jej sledoval.

0/0
5.1.2007 18:37

babacek

Re: Re: Ta reportáž NOVY byla otřesná

To,že byl spis utajován komunistickou vládou ještě neznamená,že to platí ještě dnes.To by nemohly být citovány a ni udáje ze svazků StB apod.Navíc dnes jsou takové informace dostupné pokud rozsudek nabyl pravomoci.Na to se vstahuje i svobodný přístup k informacím.

0/0
6.1.2007 9:30

babacek

Re: Ta reportáž NOVY byla otřesná

Mohl by si mne prosím sdělit kdy to Nova vysílala a pod jakým názvem pokud by si tedy rovnou něměl link.Předem díky.

0/0
6.1.2007 9:15

Kyki

Re: Ta reportáž NOVY byla otřesná

navody na podobne veci jsou podrobne rozpracovane na internetu. staci pouzit google

0/0
8.1.2007 22:53

Bouše

Řekl bych, že se tento případ

neměl oživovat. Komu to pomohlo? Dokážu si teď představit jisté znejistění všech rodičů, kterým v porodnici umřelo za divných okolností novorozeně, jestli za tím nebylo něco podobného. Na klidu tento sólokapr Novy asi nepřidal ani budoucím rodičkám. :-/ 

0/0
4.1.2007 13:49

elabůžo

Byla to akce STB!!!!!!!!!!!!

Estébáci chtěli ukázat, že všemocná STB zasáhne na nejcitlivějším místě každýho, kdo bude vybočovat z řady.:-© Po válce Československo ovládli bývalí konfidenti Gestapa, kteří se báli, že budou viset ( bylo jich 300 000 ). K nim se přidali podvraťáci, kteří k nám po válce přitáhli. Takto vzniklá mafie opila 90% národa gulášem za 5,50 a spoustou věcí zadara, který platil hodnej stát. Armáda byla poslána do uranovejch dolů, takže proti mafii nebylo možné zakročit silou. Aby se lidi báli, tak se pořádaly různý prasárny ( např. Babický případ, řádění Fikáčkové atd. ). Po roce 1989 nikdo nevisel, takže estébácká mafie je furt na svých místech. Většina vysokých policejních důstojníků patří k estébácký mafii a např. URNA je zcela v jejich rukách. K STB-mafii naštěstí nepatří armáda a především naše hrdinné dělostřelectvo.

0/0
4.1.2007 13:26

elabůžo

Re: Proč je URNA v Baghdádu.

Zástupce ředitele Útvaru rychlého nasazení, jistý Pavel z Drysic u Vyškova, sprasil jednu nezletilou holku a donutil ji, aby se nechala sterilizovat.:-© A do Iráku zdrhnul, protože jdou po něm dělostřelci ( houfnice Zuzana se dokáže trefit do okna ze vzdálenosti 40 km ).R^

Přísahám na svou strašlivou indiánskou smrt longo-bongo(Y), že nekecám. Nezbývá, než popřát naší hrdinné armádě dobrou mušku, aby vyčistila ČR od smetí, které nás už skoro 70 let terorizuje.

0/0
4.1.2007 13:35

Moa

MÁ REDAKCE iDNES SOUHLAS OD TV NOVA

kopírovat a publikovat reportáž, kterou usilovnou prací vytvořili redaktoři pořadu Na vlastní oči? Kdyby to včera nedávali v TV, tak by nikdo z této redakce o tom nevěděl.

0/0
4.1.2007 12:18

Auggiecz

Re: MÁ REDAKCE iDNES SOUHLAS OD TV NOVA

Nova není první, kdo tom v současné době něco publikoval. Nejrychlejší byl tuším Blesk (nebo něco podobného), kde byl o tomhle případu velký článek už před pár týdny.

0/0
4.1.2007 12:23

jasomo

Re: Re: MÁ REDAKCE iDNES SOUHLAS OD TV NOVA

Byl to deník Aha!

0/0
5.1.2007 11:34

Auggiecz

Re: Re: Re: MÁ REDAKCE iDNES SOUHLAS OD TV NOVA

Jo, máš pravdu, bylo to v Aha (Blesk nebo Aha, vyjde to nastejno ;-))

0/0
5.1.2007 14:49

hatter

Jsem velmi překvapen

Protože tato informace ostře kontrastuje s doposud všeobecně známým faktem, že po druhé válce byly za kriminální činnost popraveny pouze 2 ženy - Čubríková a Hepnarová... Justiční vraždu Milady Horákové zmiňuji pouze z důvodu toho, aby se na ni nesoustředila diskuze, protože mne zajímá, zda jste o tomto (potažmo dalších) případu někdy slyšeli???

0/0
4.1.2007 11:43

pepe999 from Salford

Re: Jsem velmi překvapen

Ta Hepnarova vjela tim nakladakem na refiz a sejmula docela dost lidi, ze....RvRv

0/0
4.1.2007 11:49

_m-

Re: Jsem velmi překvapen

Já ano - ale už kdysi dávno a podrobnosti se nepamatuju

0/0
4.1.2007 11:51

Auggiecz

Re: Jsem velmi překvapen

To je dané jen tím, že se o tomhle případu tehdy nemluvilo. No a proto prostě zapadl.

0/0
4.1.2007 11:53

miskax

Re: Jsem velmi překvapen

Omyl byla to i Irena Čubírková v roce 1966. http://www.spsmvbr.cz/cesky/os_stranky/jedlicka/muzeumzla/cubirkova/cubirkova.html. ale o téhle jsem taky nevedel

0/0
4.1.2007 12:00

miskax

Re: Jsem velmi překvapen

omlouvam se za opozdenou reakci, prehlid jsem že jsi uvedl obě jména

0/0
4.1.2007 12:01

pepe999 from Salford

Ta posledni veta je super!!!!

Byla popravena, to same by se melo stat tomu dementovi zelenkovi a uhlveskrnoprasata si muzou polibit prdel...R^R^R^

0/0
4.1.2007 11:42

hennes

ta paní

byla členkou Hitlerjugend a oddaná Německé říši.A práci kterou vykonávala po válce v nemocnici byla pomsta nově narozeným čechům,za všechny křivdy která na ní spáchaly.

0/0
4.1.2007 11:39

LazyFatMan

Re: ta paní

Ta paní se narodila tuším v roce 1937, do HJ se vstupovalo v 10 letech, to už by nestihla.

0/0
4.1.2007 12:19

jarjary

Zdravotní sestra

Těch případů,bude jistě víc,co nás šokují.Jenže,tento případ již jednou v televizi byl,davali ho na ČT.

0/0
4.1.2007 11:38

belgian chocolate

některé děti ovšem pád hlavičkou na zem přežily

a dnes jsou ve straně Zelených

0/0
4.1.2007 10:09

timur_a_jeho_hemeroidy

Re: některé děti ovšem pád hlavičkou na zem přežily

;-D;-D R^R^ 

0/0
4.1.2007 10:19

erben3

Re: některé děti ovšem pád hlavičkou na zem přežily

Kdepak, je jich daleko víc. Plný parlament.

0/0
4.1.2007 10:20

Jan.Emil

Re: některé děti ovšem pád hlavičkou na zem přežily

Anebo z nich vyrostli pseudohumanisti.;-D

0/0
4.1.2007 10:21

oracle29

Poprava je nanejýš vhodná pro takové tvory

nabo doživotní zavření do klece jako Hanibal Lecter Rv

0/0
4.1.2007 9:39

bojovnik

Re: Poprava je nanejýš vhodná pro takové tvory

jo a celý život se o něj ještě starat, platit takovýmu člověku jídlo podle kalorických norem a zajišťovat mu práva podle zákona ... takovýhle lidi podle mně by už neměli mít práva na nic ... ;-€

0/0
4.1.2007 10:19

Hekynen

Re: Re: Poprava je nanejýš vhodná pro takové tvory

Ale jo. Právo na nedůstojnou smrt...

0/0
4.1.2007 13:08

Monstrum Anonymič Anonymov

A kdyby Topolánek sestavil vládu, nikdy by se to nestalo

:-)

0/0
4.1.2007 9:33

egi

Aha

Jestli tomu dobre rozumim?

Nenavidela detsky plac ... procez se nechala zamestnat v porodnici ... ale dusevne jebnuta nebyla ...

Hmm, jo, to zni logicky ... ;-D;-D

0/0
4.1.2007 9:30

Jan.Emil

Komunisty nemám rád.

Za komunismu však nebylo špatné úplně všechno. Tehdy alespoň fungovala justice. Za své činy byla v roce 1961 popravena R^.

My jednou na ten pseudohumanismus zajdem. V dnešní době by ji za pár let pustili a trest by jí zkrátili pro dobré chování. Jsem pro obnovení trestu smrti. Pseudohumanisty ignorovat.

0/0
4.1.2007 9:30

pawn

Re: Komunisty nemám rád.

Jsem už docela alergický na tyhle kecy - ..za pár let ji pustí, bla bla bla. Za tyhle vraždy by samozřejmě nyní dostala doživotí. Jinak člověk nemusí být tzv. pseudohumanista, aby nesouhlasil s trestem smrti. Já jsem pro tvrdé tresty. Trestní sazby by se měly zpřísnit. Za řadu násilných trestných činů mně přijdou až směšné.  Ale přesto nejsem pro trest smrti.

0/0
4.1.2007 9:47

bojovnik

Re: Re: Komunisty nemám rád.

souhlasím s přitvrzením za násilné trestné činy, ale na druhou stranu jako velmi výjimečný trest bych trest smrti zavedl. Například Kalivoda, který se jen tak sebere a jede do Brna zastřelit prostě jen tak někoho - sorry, ale pro takového člověka nemám nic jiného, než smrt.

A stejně tak pro Zelenku, který zabíjel navíc ještě nemohoucí v nemocnicích ... to je pro mě ještě horší než Kalivoda. Žádný doživotí, ani na tři sta let, jako je tomu třeba  Americe ... tohle jsou přesně takové výjimečné případy, pro které by v trestních řádech měl být trest smrti zavedene ... alespoň podle mýho názoru ...

0/0
4.1.2007 10:25

Ludwar

Re: Re: Komunisty nemám rád.

Chci obnovu trestu smrti a to i pro duševně nemocné. Mě přece, jako normálního člověka, nezajímá, že dotyčný vrah je mentálně jinde a svůj čin nechápe. Právě takové bych usmrcoval a nedělal bych si výčitky, protože takoví "lidé" stejně už nikoho nemají a pokud náhodou někdo z rodiny přežije, tak si trest smrti stejně v duchu přeje.

0/0
4.1.2007 10:34

Auggiecz

Re: Re: Re: Komunisty nemám rád.

A teď zkus zformulovat něco, co by se dalo nazvat myšlenkou. Tohle zní spíš jako dojem udělaný na základě filmů a to jak jistě sám uznáš není nejlepší způsob...

0/0
4.1.2007 10:56

_m-

Re: Re: Re: Komunisty nemám rád.

Zřejmě vůbec netušíš o čem mluvíš....

0/0
4.1.2007 11:41

LazyFatMan

Re: Re: Komunisty nemám rád.

Trest má několik funkcí. U lehčích tr. činů a zejména u 1. spáchaného činu funkci výchovnou (proto taky za 1. tr. čin bývá většinou podmínečný rozsudek, umožňuje-li to zákon). Pak odstrašující - bohužel nefunguje u otrlých jedinců. Ochrannou - po nějakou dobu zavřený jedinec nemůže páchat další trestnou činnost.

V takovýchto výjimečných případech (vraždy nemohoucích, etc.) připadá v úvahu ještě jedna rovina. Trest jako ODPLATA či msta. A možná satisfakce pro pozůstalé. A nezlobte se na mě, v takto výjimečných případech s ním souhlasím.

0/0
4.1.2007 10:50

Auggiecz

Re: Re: Re: Komunisty nemám rád.

Nebudu rozebrat proč a kdy se ukládá podmíněný trest, není to podstatné. Jinak trest má roviny dvě - výchovná (kde to ale nemůže být jen samotný trest, ale také to, jak se s odsouzeným ve věznici pracuje, aby byl schopen se po propuštění zařadit do společnosti a pokud je to možné, aby se snížila možnst, že bude v trestné činnosti pokračovat). Ta druhá je pochopitelně ochrana společnosti.

Odplata nebo msta sem ale nepatří. To už není trest, ale právě jen tam msta nebo odplata. Samozřejmě, že někteří po ni touží (ale dlužno podotknout, že to skutečně moc nefunguje. Někteří pozůstalí se k ní upínají jako k něčemu, co by jim snad mělo pomoct. Ono to obvykle pomůže na velmi krátkou chvíli a nebo vůbec. Pak si uvědomí, že to co se jim stalo to ale stejně nenapraví. A paradoxně jim pak bývá i hůř, když zjistí, že jejich pocit se nezlepšíl a že už není nic, co by to mohlo změnit)

0/0
4.1.2007 11:03

LazyFatMan

Re: Re: Re: Re: Komunisty nemám rád.

Jasně, nejsem právník a neznám přesné definice, jde o podstatu věci. Trest má dle mého fungovat MIMO JINÉ i jako odstrašující příklad (a taky tak funguje, většina lidí nekrade - dílem proto, že jsou tak vychování a dílem jistě i proto, že se bojí kriminálu, u recidivistů a asociálních jedinců to bohužel nefunguje). A právě proto píšu, že jde o mstu, protože trest smrti odstrašující účinek (asi) nemá. Ale v takovýchto případech dokážu pochopit, že se po něm volá.

0/0
4.1.2007 11:47

Auggiecz

Re: Re: Re: Re: Re: Komunisty nemám rád.

Zda trest funguje jako odtrašující se odborníci docela přou. Někteří tvrdí, že ano, někteří tvrdí, že ne a že lidé se nedopouštějí trestných činů zkrátka proto, že akceptují nastavená pravidla (ne tedy ze strachu před trestem). Dokládají to na těžších případech, jako je třeba vražda tím, že pokud by jsi si vybral vzorek lidí a těm řekl - jděte a někoho zabijte, nic se vám nestane, nebudete potrestáni, tak většina to pravděpodobně neudělá i tak. No a lidé, kteří trestné činy páchají zase ve většině spoléhají na to, že se na to nepřijde nebo že je nechytí. Tak je to i co se trestu smrti týče - bohužel se nikde nepodařilo prokázat, že by měl odstrašující charakter. Je to právě taky jeden z důvodů, které mluví proti trestu smrti.

To, že někteří lidé po obnovení trestu smrti volají taky chápu, i když s nimi nesouhlasím. Msta by se prostě neměla zaměňovat s trestem. Ale samozřejmě, že určitý způsob odplaty je vlastní každému člověku (a to má vliv i na to, zda je někdo pro trest smrti)

0/0
4.1.2007 12:01

LazyFatMan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunisty nemám rád.

Ona vražda je asi až moc, ale co by se tak stalo, kdyby byla beztrestně nabídnuta možnost krádeže. Můj odhad je, že by třeba nešli krást do bytu (je to moc osobní a hodně lidí to bere tak, že by se to stejně dobře mohlo stát i jim), ale ukrást něco do supermarketu nebo přepadnout banku už by se odvážilo víc lidí (nevidí za tím konkrétní oběť, byť to pravděpodobně někdo odskáče).

A ti z nás, co nás rodiče "špatně" vychovali, by nešli ani tak :-)

0/0
4.1.2007 12:28

Auggiecz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunisty nemám rád.

Kdyby byla bezrestně nabídnuta možnost krádeže v obchodech, tak by se zlegalizovalo známé české hobby ;-D  "kdo nekrade, okrádá svou rodinu". Ne, vážně - určitě by se našlo hodně lidí, kteří by si něco z obchodu odnesli. Když to vlastně "nikomu" nepatří, tak to tak těžké není. Krást už cíleně od nějakého člověka, to už by bylo těžší... a takhle to pokračuje.

Ale většinou za tím stejně není strach z trestu (to je překvapivě pro mnoho lidí hodně abstraktní), ale určitá vědomost toho, že se to nedělá. Zajímávé třeba je, že většina lidí, která se dopustí nějaké té krádeže třeba v obchodě se nejvíc nebojí trestu, ale ostudy, že ostatní budou vědět, že oni provedli něco co se nedělá.

Proč je taky nejúčinnějším řešením, když malé dítě ukradne v obchodě nějakou blbost, poslat ho zpět, aby řeklo co udělalo a omluvilo se?

0/0
4.1.2007 12:40

brazilskakava

Re: Komunisty nemám rád.

Přítele rychlých a nevratných řešení ignorovat také. Naštěstí jsi mladý floutek bez zkušeností a bez vzdělání, takže na tebe kašlu. Slovo pseudohumanismus je ze slovníku VUMLu, tak se tuž

0/0
4.1.2007 9:49

Jan.Emil

Re: Re: Komunisty nemám rád.

No a co na tom, že slovo pseudohumanismus je ze slovníku VUML.To máme po každé revoluci vymýšlet nový slovník pojmů?

Pro podobné intelektuály, kteří nadřazují právo pachatele nad právem oběti je slovo pseudohumanista trefné.

Jsem sice mladý floutek, vždyť mám teprve 54 let, že ano a co se týče zkušeností, tak vím tolik, že nízké tresty znamenají nárust kriminality. Tak to je moje zkušenost. Když se za něco řádně netrestá, tak se to dělá.  Tož asi tolik.

Naštěstí názor společnosti na tuto problematiku se pomalu ale jistě mění. Politici, kteří slibují vesvých volebních programech potírání kriminality, omezování parazitismu na sociální politice státu, přísnější režim pro nepřizpůsobivé asociální občany, nulovou toleranci vůči zločinu, tak takoví politici zaznamenávají volební úspěchy.

Co se týče oné zdravotní sestry o které je tady řeč, tak v některých případech je skutečně nejlepším trestem provaz. Levné a spolehlivé.

0/0
4.1.2007 10:16





Najdete na iDNES.cz